ChristianMatch

Forum

Berichten van MATTHI636
ChristianMatch forum index » Berichten van MATTHI636
Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 januari 2010, 07:12
BerichtOnderwerp: De rijke en de arme man

IMRE695 schreef:

En heel die discussie over arm en rijk staat me erg tegen. We leven in een heel rijk land. Zelfs al geef je weg wat je eigenlijk niet kunt missen, dan zorgt God toch voor je door middel van anderen. De gave van de muntjes van de weduwe stond bij Christus in hoger aanzien dan al het goud van de rijken.

Op een heleboel dingen die hier op het forum worden geschreven ga ik niet op in, jullie komen met allerlei betweterige dingen aan waardoor de hele boodschap die ik heb geplaatst wordt ontkracht. Zeker ken ik het verhaal van de weduwe en het stuk waarin Jezus de farizeeen terechtwijst dat ze het voor het uiterlijk van de mensen doen. Maar ik vind het allemaal inlegkunde in iets wat ik helemaal niet zo bedoeld heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 19:49

IMRE695 schreef:
Nu even de hamvraag tot slot:

Hoe kunnen wij deze Noord-Koreaan helpen? Is bidden voor de vervolgde christenen, geld doneren aan organisaties die opkomen voor hen en aandacht vragen in de media genoeg voor onze broeders en zusters in de vreemde? Of... of... moeten we hem letterlijk in ons huis halen, zoals God eigenlijk verwacht had van de rijke man en zijn wonden verzorgen, zowel geestelijk als ook lichamelijk? Wat is onze opdracht in deze?

Bidden dat God de mensen kracht geeft om de vervolging te doorstaan, maar je hebt ook verschillende organisaties zoals open doors en de ondergrondse kerk, waardoor je b.v. door donaties kunt helpen. Maar ik weet ook dat open doors reizen organiseert naar vervolgde christenen. Jacobus zegt dit jacobus2vers14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit? In de eerste plaats gaat dat helpen van een broeder/zuster in je eigen omgeving, maar ik denk ook zeker in landen waar ze onderdrukt worden. Hier heb je een paar organisaties http://www.opendoors.nl/ en http://www.sdok.nl/

Laatst aangepast door
MATTHI636
op vrijdag 29 januari 2010, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 15:38

Het verhaal zoals ik het geschreven hebt blijft gewoon staan.
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 13:29

LIESBETH326 schreef:
De bedoeling van jouw stuk komt op mij idd over als het doen van barmhartigheid. Alleen is dat volgens mij dus een andere bedoeling als dat Jezus had toen hij dit verhaal vertelde.

Ik heb het niet over de hartstoestand of het wel of iemand wel of niet oprecht geeft of dat er andere bedoelingen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 12:36

INEZ910 schreef:
Het stuk uit de bijbel dat Matthi aanhaalt gaat ook niet over de hele wereld en zijn ellende hé maar over de mensen uit je buurt: gevangenen, eenzamen, vreemdelingen .. ze zijn in ieders buurt en stad te vinden..
Naaste zijn: dat gaat toch echt ook over mensen in je naaste omgeving Coole smiley met zonnebril ..
De bedoeling van het stuk is in barmhartigheid omzien naar je naasten.
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 12:24

RELLOK036 schreef:
ben ik het mee eens oke er is in de wereld veel leed maar hier in ons eigen kikkerlandje is er ook zat... neem de ouderen de zwakkere van deze maatschapij de zwervers de kansloze... noem maar op of idd het leed bij de buren, je eigen fam, overal waar mensen zijn is er ook helaas leed....waar ik ff ana moet denken is wat Jezus zelf zegt: heb je naatse lief als je zelf.... en wie is dan je naaste? kan letterlijk zijn he de gene die naast je woont of degene die je digt aan het hart ligt, maar idd ook de mensen die bv nu in haitie leven daar gaa het ook slecht, maar door alle elende op dees aardkloot vergeet men soms wel eens de ellende die er in je eigen straat is. De buuf die bv op sterven ligt, of de andere buuf die werkeloos is geworden door de crisis, en daar door moet wachten op WW wat ook nu lang op zich laat wachten (spreek uit eigen eraring)
Je kan je ogen wel richten op de landen die ver weg zijn maar kijk eens in je straat stad provincie of land.. er is hier ook veel leed
Het kan allebei, de hele boodschap is naastenliefde in de praktijk te brengen.

Laatst aangepast door
MATTHI636
op vrijdag 29 januari 2010, 12:24
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 09:01

PIETER649 schreef:
Ik vind jouw bijdrages ietwat tenenkrommend.
Probeer jij nou mensen een schuldgevoel aan te praten?

Wij kunnen nooit het leed van de ganse mensheid op oplossen, dat kan er maar 1 en dat is Jezus.
Wat dat betreft heeft ook Abraham zn stekies laten vallen.

Daarnaast wil ik graag van jou weten waarom jij de suggestie opwekt dat armoe en bitter lijden een pre is om in de hemel te komen.

Je vindt mijn bijdragen tenenkrommend, nou dan heb ik het goed gedaan.
Hier gaat het om hetgeen wat in Jacobus staat Jacobus2vers13 Want onbarmhartig zal het oordeel zijn over hem, die geen barmhartigheid bewezen heeft; barmhartigheid (echter) roemt tegen het oordeel
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 07:53

matteus25v19 Daarop zal hij ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen. 42 Want ik had honger en jullie gaven mij niet te eten, ik had dorst en jullie gaven me niet te drinken. 43 Ik was een vreemdeling en jullie namen mij niet op, ik was naakt en jullie kleedden mij niet. Ik was ziek en zat in de gevangenis en jullie bezochten mij niet.” 44 Dan zullen ook zij antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien of dorstig, als vreemdeling of naakt, ziek of in de gevangenis, en hebben wij niet voor u gezorgd?” 45 En hij zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze onaanzienlijken niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor mij niet gedaan.” 46 Hun staat een eeuwige bestraffing te wachten, de rechtvaardigen daarentegen het eeuwige leven
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 07:53

Het stuk heb ik gebaseerd op het verhaal van de rijke man en de arme lazarus, het staat in Lucas16vers19
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 januari 2010, 07:52

Er was eens een Nederlander die elk weekend ging feesten, hij had veel vrienden, daarnaast zag hij er goed verzorgd uit en droeg merkkleding. Voor hem was het leven een groot feest en hij ging ook weleens naar de kerk. Aan de andere kant van de wereld in Noord korea woont een hele arme christen. Hij wordt vervolgd door de overheid omdat hij in Jezus gelooft en is een bedelaar die ongeschoren en met kapotte kleren in de stad ligt. Hij heeft geen vrienden en ontzettende honger, als hij het klokhuis van een appel heeft gekregen, heeft hij een goede dag gehad. Dan sterven ze allebei, de Nederlandse jongen krijgt een mooi en goed verzorgde begrafenis en er zijn veel mensen aanwezig. De arme Noord koreaan sterft en er is niemand die hem mist, hij wordt in een zak gedumpt. De populaire Nederlander komt in het dodenrijk terecht, waar hij een ontzettende pijn te lijden heeft. Dan ziet hij de arme Noord koreaan zitten op een prachtige plaats samen met abraham. De Nederlander vraagt aan abraham of de Noord koreaan niet naar hem kan toekomen, om hem wat water te geven. De pijn die hij door het vuur te lijden heeft is ondragelijk. Abraham zegt "mijn kind, tijdens uw leven was je populair en heb je alle goede dingen ontvangen, de Noord koreaan was arm en heeft veel te lijden gehad tijdens zijn leven. Je had je broer kunnen helpen in dit leven maar dat heb je niet gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 januari 2010, 08:20
BerichtOnderwerp: een waarschuwing voor het naamchristendom

God die heer is van de hemel en aarde roept alle mensen overal op om zich te bekeren (rechtsomkeer te maken) (handelingen17v30) Denk niet bij jezelf dat het in naam christen zijn je zal redden (johannes3), want de bijl ligt al aan de boom om omgehakt te worden. Elke boom dat geen goede vruchten voortbrengt, wordt omgehakt en in het vuur gegooid.(matteus3) Met andere woorden degene die zich niet willen bekeren (rechtsomkeer) maken, worden straks geworpen in het onuitblusbaar vuur (hel). De manier om gered te worden is door geloof in Jezus christus, namelijk het geloof dat God hem uit de doden heeft opgewekt. (romeinen10v9)
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 12:40
BerichtOnderwerp: Wat zou Jezus doen

In het geval van een overspelige vrouw (johannes8vers1tot11) komen de farizeeen en schriftgeleerden naar Jezus en hebben een vrouw op heterdaad op overspel betrapt. En ze vertellen dat in de wet van mozes staat dat zo iemand moet worden gestenigd en ze vragen hem wat hij er van zegt. Beslist dat ze dachten aan ((leviticus20v10 En een man, die echtbreuk pleegt met iemands vrouw, echtbreuk pleegt met de vrouw van zijn naaste, zal zeker ter dood gebracht worden; zowel de overspeler als de overspeelster.)) En dan zegt Jezus : "wie van u zonder zonde is, laat die als eerste een steen op haar werpen". De enigste die kon zeggen dat hij zonder zonde is, is Jezus zelf en hij heeft geen steen geworpen. We moeten hierbij bedenken dat voor God een zonde erger is dan ik misschien wel alle zonden in de wereld vind. Dan gaan alle personen die om haar heen staan weg van haar, totdat Jezus alleen met haar is. Jezus zegt tegen haar :"waar zijn ze heeft niemand u veroordeeld" vrouw:"niemand" Dan zegt Jezus:"ik veroordeel u ook niet; ga heen, zondig voortaan niet meer". Hier zien we wat het doel van Jezus is, hij is gekomen om het oordeel weg te nemen. Deze wereld is al veroordeeld ((romeinen3vers23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods,)) de apostel paulus zegt dit over de wet (romeinen4v15 De wet immers bewerkt toorn; waar echter geen wet is, is ook geen overtreding) dat betekend dat op ons allen zoals we waren het oordeel van God is, daarom zei Jezus ook laat hij die zonder, zonde is de eerste steen werpen. De enigste mens die niet onder het oordeel stond is Jezus zelf ((romeinen3vers19 Nu weten wij, dat de wet, bij al wat zij zegt, tot hén spreekt, die onder de wet zijn, opdat alle mond gestopt en de gehele wereld strafwaardig worde voor God,)) die onder de wet staan, staan dus ook onder het oordeel ervan. En dan staat hier ((romeinen3vers28 Want wij zijn van oordeel, dat de mens door geloof gerechtvaardigd wordt, zonder werken der wet.))
Dat is precies de manier hoe goed werkt, door het geloof in Jezus word iemand niet meer veroordeeld. Dat betekend dat degene die Jezus negeren zichzelf veroordelen maar degene die in hem gelooft, wordt geen oordeel uitgesproken. Maar hij wil ook niet dat de situatie zo blijft, pas als de veroordeling is weggenomen, kan God je helpen de zonde de rug toe te keren. Jezus zei immers tegen haar " ga heen, zondig voortaan niet meer". De vraag die ik me stel bij wat zou Jezus doen is, mag je een broeder/zuster aanspreken op de zonden, antwoord is denk ik ja.((galaten6vers1 Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid, ziende op uzelf; gij mocht ook eens in verzoeking komen. 2 Verdraagt elkanders moeilijkheden; zó zult gij de wet van Christus vervullen.)) als een broeder/zuster in een overtreding valt mag je hem erop aanspreken in zachtmoedigheid, de reden is omdat het jou zelf ook weleens kan gebeuren. Wat ik me meer afvroeg is hoe breng ik de naastenliefde in de praktijk, zonder water bij de wijn te doen. Zonde is zonde maar hoe ging Jezus ermee om ((matteus9vers13 Gaat heen en leert, wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande; want Ik ben niet gekomen om rechtvaardigen te roepen, maar zondaars.)) Jezus zegt het wel vaker tegen de farizeen, ga heen en leert barmhartigheid. Als je zelf weet dat het puur genade is dat God je heeft gegeven, kun je ook barmhartig naar anderen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 23:33
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel

THOMAS968 schreef:
Pieter, ik val de Paus aan als je goed leest. Dat is wat anders dan de katholieken aanvallen, waar ik dichterbij sta an veel anderen hier. En de traditionele fout van het kwaad komt overal voor is alleen maar een vrijbrief het niet te bestrijden. Daar hebben we het al meer over gehad. Voor mij zijn mensen die God als homofiel geschapen heeft broeders en zusters in Christus en kan er niet van hen gevraagd worden het niet te praktizeren. Je maakt van mij geen homo en van hen geen hetero. En zullen we vooral de mensen die als homofiel geboren zijn maar eens in hun waarde laten en volledig accepteren als medegelovigen? Dan heb je pas echt respect voor andersgeschapenen.

Thomas

Een homoseksuele levensstijl is zonden leviticus 18vers22 En gij zult geen gemeenschap hebben met een, die van het mannelijk geslacht is, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw: een gruwel is het.
God noemt het zelfs een gruwel als twee mannen van het zelfde geslacht seks hebben. Homosekualiteit komt voort uit de zondige natuur van de mens en juist door de hele bijbel heen roept God mensen op om rechtsomkeer te maken.

1 korintiers6vers10 Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven. En sommigen uwer zijn dat geweest. Maar gij hebt u laten afwassen, maar gij zijt geheiligd, maar gij zijt gerechtvaardigd door de naam van de Here Jezus Christus en door de Geest van onze God.

Laatst aangepast door
MATTHI636
op maandag 11 januari 2010, 23:37
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 14:20
BerichtOnderwerp: hij ziet het

TESSYBEAR731 schreef:
Heel mooi Matt....heb je deze zelf geschreven?

ja ik schrijf al mijn gedichten zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 10:10
BerichtOnderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?

MATTHI636 schreef:
mijn reactie is aan thomas gericht.
hierop doel ik
Quote:
Het is veelal angst die mensen er toe brengt de Bijbel maar letterlijk te nemen zoals je het leest. Ik denk dat je moet kijken wat er echt staat en vooral: het is in een tijd geschreven met een andere maatschappelijke structuur
Voor mij komt dan nogal scheinheilig over en is het de mens die God maakt naar het beeld zoals hij dat fijn vind. Als ik de reacties van Hannah zo lees onderbouwt ze de dingen goed en beschouw ik het als valse beschuldiging om het letterlijk nemen van Hannah angst te noemen. Ik neem de woorden die Jezus zegt heel serieus en ga ze niet afdoen als van die tijd ofzo, wat ik me afvraag is wat bedoeld God ermee.
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 09:32

HANNAH810 schreef:
ha matthi,
leuk je weer op t forum terug te zien, maar k heb een vraagje;
aan wie zijn je drie reactie's gericht?
en waar anticipeer je op?
mijns inziens is de discussie nl niet of je leiding accepteerd...
dus kan ik je denkwijze niet helemaal volgen...
ik wacht je berichtje af.....

mieke, wil je het stukje waar ik nog op wilde reageren even naar voren schuiven, ik kan het namelijk niet meer terugvinden..... Huilende smiley, smiley in tranen

mijn reactie is aan thomas gericht.
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 08:23

gewist

Laatst aangepast door
MATTHI636
op maandag 11 januari 2010, 11:25
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 08:14

gewist

Laatst aangepast door
MATTHI636
op maandag 11 januari 2010, 11:25
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 07:56

HANNAH810 schreef:
MARIJAN072 schreef:
Je bent wel een beetje mondig voor een SGP-vrouw hoor, Hannah.

Maar ik begrijp je reactie goed!

ik stem sgp, maar ik denk niet in hokjes, marijan.... Clown smiley
overigens; ik lees nergens in de bijbel, dat een vrouw zich naar alle mannen zou moeten voegen, alleen naar haar eigen man, en aangezien ik die niet heb......... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Wat denk je hiervan 1timoteus5vers1 Word niet heftig tegen een oude man, maar vermaan hem als een vader; doe het jonge mannen als broeders, 2 oude vrouwen als moeders, jonge vrouwen als zusters, in alle reinheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 15:28
BerichtOnderwerp: Risico op stalken na date via internet

MARIJAN072 schreef:
Stalking is het stelselmatig lastigvallen van een persoon, door die persoon te achtervolgen, steeds op hinderlijke wijze contact op te nemen, en soms ook te bedreigen.

Het woord stalking komt van het Engelse woord to stalk, wat besluipen (meestal van wild) betekent. Zowel in het Nederlands Wetboek van Strafrecht als in het Belgisch Strafwetboek wordt het met belaging aangeduid (van het werkwoord belagen, in het nauw brengen).

Dit vond ik op internet. Ik denk dat als je duidelijk aangeeft het contact met iemand te willen verbreken en de persoon blijft je toch mailen/sms-en/bellen/opzoeken etc., je kunt spreken van stalken. Je hebt het natuurlijk in mates.
De reden dat ik dat vraag is omdat dingen anders kunnen worden opgevat. Dan bedoel dat iets dat voor een vrouw duidelijk is dat voor een man helemaal niet hoeft te zijn. Even achtervolgen en bedreigen buiten beschouwing gelaten.
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 14:19
BerichtOnderwerp: Risico op stalken na date via internet

CHATULIEM619 schreef:
Een paar opmerkingen: wat is stalken precies? Wat voor de een als stalken wordt ervaren hoeft voor de ander nog niet zo te zijn. Als iemand behoefte heeft aan nadere uitleg, kan een gesprek heel verhelderend werken. Natuurlijk zijn er mensen voor wie dit niet voldoende is, die je belagen op je werk en je achtervolgen met mails en telefoontjes. Die gaan meteen veel te ver. Maar voor die mensen geldt dat ze geen date nodig hebben, een glimlach of een bepaalde opmerking kan al voldoende voor ze zijn.
Stalkers zijn gevaarlijke mensen. Als ze doorkrijgen, dat je toch niet voor hen aandacht valt, kunnen ze wraaknemen. En dan wordt het pas echt gevaarlijk. Maar laat je niet weerhouden een date af te spreken.
Daar ben ik het mee eens, maar wat is stalken?
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 09:13
BerichtOnderwerp: Welke Bijbel lees jij?

SOLAFIDE630 schreef:
Het is maar net, wat de bijbelmakers beogen met een weer nieuwe versie van een bepaalde bijbel. Zo kun je vertalers hebben, die beogen een bijbel te maken voor juist ongelovigen, om die met het evangelie te bereiken.

Zo'n biijbel zal meer interpretatief vertaald worden juist....het meer vertalen in de taal van de huidige tijd en dus niet ver af staan van de taal, die dagelijks gebruikt wordt, daar de meeste niet gelovigen heel ver van de bijbel afstaan en bepaalde woorden totaal niet kennen en weten wat ze eronder verstaan moeten.

De gevorderde bijbellezers, die dagelijks in de bijbel lezen, zullen m.i. steeds juist meer naar de grondtekst gaan, omdat zij steeds meer inzien, dat de interpretatie het juiste begrip in de weg kan staan en op verkeerde wegen kan leiden.

Dus als je een bijbel wil beoordelen, moet je je ook afvragen, wat was de bedoeling bij het vertalen van een bepaalde bijbel m.i.. Knipoog smiley

In de nieuwe bijbelvertaling staan vertalingsfouten die van fundamenteel belang zijn. Een voorbeeld is marcus12v29 Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer;heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.”
Dat is niet wat er staat er staat dit nbg vertaling Het eerste is: Hoor, Israël, de Here, onze God, de Here is één, en gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstand en uit geheel uw kracht.
in de nbv staat dat de heer onze God de enige heer is en in de nbg staat dat de here een is. Dat laatste is waar God is namelijk de vader, zoon en heilige geest. Ik wil precies weten wat Jezus gezegd heeft anders kun je misschien wel aan de hand van een verkeerde vertaling een hele dwaling krijgen van iets dat God helemaal niet heeft gezegd.

Laatst aangepast door
MATTHI636
op zaterdag 9 januari 2010, 09:14
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:58
BerichtOnderwerp: hij ziet het

ze heeft verdriet
veel verdriet
hij slaat zijn armen om haar heen
hou me vast, spreek maar niet

ze voelde zich afgewezen
maar nu niet meer
je hebt me echt lief
ook in moeilijkheden evenzeer

ik wil er voor je zijn
ook al lig je op de grond
dan til ik je op
en wil verzorgen je wond

laat me niet meer los
hou me vast
ik had me vergist in jou
je liefde is door heuvels en dalen
sorry voor de overlast

(fictie/troost/liefde)
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:57
BerichtOnderwerp: uw genade

Op een gedichtensite waar ik dit gedicht ook heb geplaatst, kreeg ik de volgende reactie
Quote:
met tranen in mijn ogen heb ik meegeleeft zeer waardevol met sterke inhoud zo kostbaar een heel mooi geloofs gedicht knap neergezet

Laatst aangepast door
MATTHI636
op zaterdag 9 januari 2010, 08:57
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:55
BerichtOnderwerp: uw genade

iemand zei laatst dat ik soms te goed was
ze weet niet wat ze zegt
gelukkig dat ik door genade gered ben
Jezus in mijn plaats gestraft is voor mijn onrecht

ik voel me nu niet waardig een kind van u te zijn
beloften kom ik niet na
dan wil ik huilen om mijn eigen zonden
en lig ik liever dan dat ik sta

u heeft me gered
zonder dat er iets aantrekkelijks in mij was
u heeft uw volmaakte liefde laten zien
uw geest spreekt door de woorden die ik in de bijbel las

ik verlang naar het goede
kan u iets moois van mij maken
Jezus u bent de heer in mijn leven
uw liefde weet me tot het diepst in mijn hart te raken

toen ik ziek was en veel pijn leed
voelde het net alsof u uw armen om me heen had
ik weet niet hoe het voelt als iemand van je houd
hoe eenzaam ik me soms voel
maar u liet me voelen dat u van me hield, dank u

(geloof/genegenheid/trouw)
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:54
BerichtOnderwerp: (de ideale partner)

De ideale partner heb ik extra tussen haakjes gezet, ik hoop dat wel duidelijk is waarom. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MATTHI636 (42)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 08:53
BerichtOnderwerp: (de ideale partner)

ze is zachtmoedig en kan zich inleven in anderen
door God laat ze zich veranderen
ze is niet uiterlijk gericht
haar schoonheid is wat in haar hart ligt
haar woorden zijn als honing zo zacht
ze straalt van blijdschap als ze lacht