Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 september 2021, 22:21
Onderwerp: Wat ik mij afvraag
|
|
|
SCHIPPER929 schreef: | Ik zit nu alweer een tijdje op CM maar er is weinig leven in de brouwerij. Men zit zo nu en dan eens te kijken op een profiel maar verder niks. Chartbox zat jaar of wat elke avond vol, er werd er heerlijk gekeuveld en over serieuze zaken gechat. Vele vriendschappen uit ontstaan en ja ook mooie relaties.
Wat ik mij afvraag waarom is het een dooie boel geworden op CM? |
Nog steeds geen leven in de brouwerij, ChristianMatch is door zware censuur bij het forum, totaal geen actieve site meer. Chatbox is niks geen invulling bij Forum, geen of meldingen op het prikbord. Geen datingdagen meer waar leden CM welkom waren. Pracht initiatief van een toenmalig lid was de regelmatige Picknick op de hei in Ede op zaterdagmiddag.
Geen leven in de brouwrij of zit iedereen daar zodat verder er niet meer hoeft worden gedaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2021, 21:47
Onderwerp: Wat ik mij afvraag
|
|
|
Ik zit nu alweer een tijdje op CM maar er is weinig leven in de brouwerij. Men zit zo nu en dan eens te kijken op een profiel maar verder niks. Chartbox zat jaar of wat elke avond vol, er werd er heerlijk gekeuveld en over serieuze zaken gechat. Vele vriendschappen uit ontstaan en ja ook mooie relaties.
Wat ik mij afvraag waarom is het een dooie boel geworden op CM?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2021, 15:03
Onderwerp: Spreuk van de week
|
|
|
Geniet van het leven, het duurt maar eeuwig
Laatst aangepast door
|
SCHIPPER929
|
op zondag 14 november 2021, 22:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 april 2021, 22:48
Onderwerp: Is er nog leven op ChristianMatch
|
|
|
Zo nu en dan kom ik hier even zien of er nog enig activiteit is. Helaas is het en dooie boel, terwijl het een paar jaar terug drukke gezellige boel was. Ik denk dat het mede komt door dat sommigen, gelijk het ook bij mij gebeurde, onterecht bij discussies op het forum of chat in de ban werden geknikkerd.
Omdat men niet voor rede vatbaar was zowel niet door de moderator as bij Provident, heeft mij dat zo rond de 30 euro gekost aan niet verkregen lidmaatschap.
Ik vraag mij af hoe krijgen we weer leven in de brouwerij hier? Zijn er nog activiteiten die op stapel stonden maar niet doorzijn gegaan ivm Coronazooi? dus is er iets om naar uit te zien na dat alles weer vrij is gegeven door de staat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 januari 2021, 20:12
Onderwerp: lievelingsliedje.
|
|
|
[
Laatst aangepast door
|
SCHIPPER929
|
op dinsdag 19 januari 2021, 20:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 januari 2021, 22:09
Onderwerp: Het is stil aan de overkant
|
|
|
AXEL688 schreef: | Ik heb dat zelf niet meegemaakt. Ik denk dat er een heel eenvoudige reden is voor het weinige gebruik van het forum: er zijn te weinig actieve leden. Slechts een zeer klein percentage van alle leden van een datingsite is actief op een forum. Als er dan weinig leden zijn, is er maar een enkeling die is geïnteresseerd in het forum en daarop berichten plaatst. |
Het levendige en spontane is er helemaal uit hier op CM. Men is door de strenge schooljuf cq moderator veel leden kwijt geraakt. Een jaar of wat terug was er veel te doen op het prikbord en ook pittige discussie op het forum.
Ook werden er door CM zaken georganiseerd waar men dan naar to eokon gaan gelijk een soort van datingdagen, of iets in die trant.
helaas door die Coronazooi zit daar het klad even in helaas.
Wel jammer dat men zaken van het forum afhaalt na verloop van tijd, waren wel goede items bij, die zijn nu weg..
hopelijk binnekort weer leven in de brouwerij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 januari 2021, 21:02
Onderwerp: Nieuwjaarsgroet
|
|
|
MAMY449 schreef: | Ja, we zitten bijna in 2021, dus leek het me leuk om deze oude topic weer van stal te halen.
Alle ChristianMatch leden, oud leden en andere forumlezers een heel goed, voorspoedig en Zegenrijk 2021!
En wees een beetje lief voor elkaar. En voor jezelf!
Gods zegen, MAM-Y |
Ook van deze kant van het land, nog folle lok en seine tawinske, oftwel veel geluk en zegen toe gewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2020, 18:06
Onderwerp: God van toen en God van nu.
|
|
|
LOES133 schreef: | Dat weet ik Schipper, maar ik hoop dat er mensen zijn die voorbeelden kunnen en willen geven omdat aan te tonen. Omdat velen zeggen: "Mooi gezegd , maar ik zie er niks van...".
Vandaar mijn uitdaging aan jullie om dit te delen in hedendaagse voorbeelden.
En zoals beloofd komt binnenkort de pas uitgekomen profetie..... |
Oke, Dat God nu nog geneest heb ik een voorbeeld van, maar op You Tube kun je er ook veel van vinden. Zelf mocht ik als kind van God en in die autoriteit iemand vrij bidden, Ze strompelde in wanhoop bij mij thuis naar binnen.
Helemaal fysiek op, over vermoeid en angstig. Toen ik begon te bidden en het kwaad gebood om te vertrekken, kreeg ze last van kokhalzen en zei dat ik even wachten moest, voor mij het teken dat ik goed bezig was en ze werd zienderoge beterder. Ik zat een paar dagen later bij mijn vriend en zag har lopen met ferme tred in plaats van het slenteren wat ze daarvoor deed. Mijn eerste reactie was dank u Heer en heb har op het hart gedrukt om alleen God te danken.
Wij onderschatten vaak welke autoriteit wij bezitten als kinderen van de Grote Liefhebbende Vader. Angsten worden ons vaak gegeven door geesten van Satan, men mag in besef dat we als Gods kinderen boven het kwaad staan en gered zijn door Jezus. In die hoedanigheid mogen wij dus aanvallen weg bidden.
GOD heeft veel dingen al gegeven waar wij om vragen , het ontvangen ontbreekt het ons soms aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 december 2020, 11:19
Onderwerp: Een volledige lock down. Wat doet dat met jou?
|
|
|
LOES133 schreef: | Volledige lock down.
Tja de volledige lock down is nu sinds gisteren een feit. Een ingrijpende maatregel in ons dagelijkse leven, juist nu voor kerst.
Wat voor effect heeft deze lock down op jouw leven? Begrijp je het of ben je er vol onbegrip , boos over?
Wat is het effect van corona op jouw leven? Wil je dat met ons delen?
Maar misschien nog wel meer.... hoe kunnen we toch positief bijdragen in deze ellende? Heb jij een voorbeeld?
Positief inzetten is toch wat wij als christenen nastreven.....?
Ben benieuwd naar jouw verhaal, en zal mijn verhaal zeker ook een plek op deze topic geven.
Dank voor jouw reactie of misschien wel vraag waar een ander lid op kan antwoorden.
De lock down en corona treft ons allemaal. Er is nog nooit een ziekte / pandemie geweest die niet alle landen op de wereld getroffen heeft.
En wat zegt de Bijbel over corona?
Reageer gerust. |
De lockdown heeft ons raar te pakken, helaas kunne we niet zonder maatregelen. Het jammere in het geheel is dat er geen afwegingen worden gemaakt aangaande de feiten die er zijn. Er zijn die het goed vinden zo'n lockdown terwijl anderen ook redenen hebben om er tegen in te gaan. De hele maatschappij staat op zijn kop en er is geen advies orgaan die de plussen en minne tegen elkaar afzet om zo tot een goed besluit aangaande het hele Corona gebeuren te maken.
IK pleit voor een andere aanpak en dat men daar naar op zoek gaat, namelijk aanpakken van de schade die Corona een mens aandoet. Dus meer op zoek naar medicatie die dus schade herstellen. Vaccineren kan een oplossing zijn maar in hoeverre is dat gezond?
Wij zouden met z'n achten, als gezin, kerstmis vieren maar omdat een ieder zich aan de regels heeft gehouden en er geen Corona is, krijgen we als beloning dat het feest niet door kan gaan.
Er is nu al veel onderzocht en er zijn goede bevindingen gedaan, helaas moet de commercie voorrang hebben boven gezondheid van de mensheid, dat stuit mij tegen de borst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2020, 18:47
Onderwerp: God van toen en God van nu.
|
|
|
LOES133 schreef: | God van toen en God van nu.
Wat mij opvalt, zeker nu ik met christenen spreek zoals hier op de site is de tweedeling in geloof. De God van toen ( in de bijbel) en de God van nu ( niet meer aanwezig in deze maatschappij).
Ik verbaas mij hier over en vind het zelfs behoorlijk verdrietig.
Zo vind men dat de God van toen profetieën uit liet komen, nu gebeurd dat niet meer. En de God van toen deed wonderen (grote wonderen) en de God van nu nauwelijks meer. Wat verdrietig dat christenen zo denken.
Pas had ik contact met een broer en we hadden het over profetieën. Ik vertelde over een (zeer grote) profetie uit het oude testament welke in 2016 uit is gekomen. Bewijs leverde ik erbij. De reactie was: “Ja, dit is wel iets uit het oude testament wat nu uit komt, maar geen profetie”. Waar zit hem het verschil dan in? Al snel gaf hij toe dat het idd wel om een uitgekomen profetie ging.
Vanwaar de moeite om ook in onze huidige tijd God nog net zo te zien als hoe Hij vroeger in de Bijbel ervaren is? Omdat de mensen als Abraham en Mozes en Jozef of Jona enkel mensen zijn in die (verre) tijd? En God / Jezus nu even weg is tot Hij weer terug komt? “Even weg, even niet in ons leven? Of enkel als wij Hem nodig hebben als wij het moeilijk hebben?”.
God is er zeker nu nog en ook in ons leven. Net als bij Noach, Jona, Mozes en Abraham. Maar staan wij er voor open om een Noach , Jozef of...... te zijn???? Of sluiten wij ons af en wachten liever op de dag dat Jezus terug komt? Ik vraag mij af of Hij ons dan nog wil kennen, omdat wij nu zo ons best doen Hem eventjes niet te kennen.
In deze topic wil ik ( mede met verhalen van heden daagse mensen) met jullie gaan kijken hoe wij hier persoonlijk in staan.
Soms kan een spiegel pijn doen door de herkenning (het gelijk), maar het kan ook ommekeer en besef opleveren. Ga je mee in dit avontuur? Of vind je het zo wel goed?
Heb jij een voorbeeld die jij wilt delen van een God die in heden en verleden nog steeds dezelfde is? Misschien wel van een bijzonder moment of een wonder, welke aangeeft dat die ook nu nog steeds gebeuren. Dit kunnen ook kleine dingen door de dag heen zijn.
Hoor graag jouw verhaal. ( ps: bedenk bij het delen dat topics openbaar zijn).
Liefs,
Loes. |
God veranderd niet , Hij Is en blijft immer de zelfde. Ook vandaag de dag werkt God op zelfde wijze als toen, dus geneest Hij En bevrijdt Hij mensen van kwade zaken. Ook wordt en nog wel geprofeteerd, god is en blijft dezelfde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2020, 18:38
Onderwerp: Het is stil aan de overkant
|
|
|
ROBERT305 schreef: | Durf jij geen foto te zetten Ineke? En hoe zit het met je beantwoorden? (34%?) |
Nadat er een strenge juffrouw als moderator aan het bewind kwam was en pittige discussie voeren niet meer aan de orde. Bij het minste geringste werd je in de ban gesmeten. Hoewel men vraagt waarom een ban geeft men niet thuis omdat men niet kan aangeven welke regels er overtreden waren.
maar helaas moeten we braaf heel voorzichtig onze woorden hier afmeten, dus discussie niet meer mogelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2020, 18:15
Onderwerp: Filmpjes/ studies op You tube
|
|
|
Als men een url wil plaatsen,kopieer de url en dan in de reactie rechts bovenaan eerst op url klikken en dan de url plaatsen, daarna gelijk weer op url rechtsboven aan klikken en dan kan men hem door aan te klikken de clip openen.
https://www.youtube.com/watch?v=Ua_iyk5qVe4
Laatst aangepast door
|
SCHIPPER929
|
op zaterdag 12 december 2020, 18:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2020, 18:04
Onderwerp: Filmpjes/ studies op You tube
|
|
|
gewist
Laatst aangepast door
|
SCHIPPER929
|
op zaterdag 12 december 2020, 18:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 december 2020, 18:00
Onderwerp: weinig beleving
|
|
|
Ben een hele tijd weggeweest ivm onterechte blokkades maar hier ben ik weer. voor de bekenden hier, in het begin was het Pieter 619 naar ik mij herinner, Inderdaad zeer rustig maar dat was mij al eerder opgevallen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 augustus 2020, 14:06
Onderwerp: geloven
|
|
|
ALEXANDER415 schreef: | Ik zou graag een gebed willen ontvangen dat over mijn toekomstige plannen gaan en wat de Heere wil vertellen en zegen willen ontvangen over herstel |
Hoi Alexander, alle Go(e)ds gewenst. Om uit je onzekerheid te komen rad ik een boek van Tom de Wal aan, voor mij een eye-opener, het boek is kosteloos alleen verzendkosten moet betaald worden.
Het boek heet Jezus aanraken. Simpelweg gaat het om het feit dat Jezus door zijn striemen ons al genezing gegeven heeft we moet alleen leren om het te ontvangen, het geen in praktijk toch moeilijker blijkt dan het gezegd wordt terwijl het toch simpel is. Zelf worstelen we in de familie ook met problemen en geloven eigenlijk meer zeker weten dat God bestaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 augustus 2020, 13:59
Onderwerp: weinig beleving
|
|
|
PEETH663 schreef: | Er wordt gezegd dat hier van alles gebeurt. Maar op het forum gebeurt er weinig |
Mee eens, ooit was het een gezellige boel hier, zowel serieuze onderwerpen als wel leuke zaken.
Er zijn zat onderwerpen waar men zich vandaag de dag mee bezig kan houden bijv om te gaan met de Coronazooi
Men kan dus ook zelf onderwerpen aanmaken.
|
|
Naar boven |
|
|