Auteur |
Bericht |
|
LOES133
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2020, 19:24
|
|
|
God van toen en God van nu.
Wat mij opvalt, zeker nu ik met christenen spreek zoals hier op de site is de tweedeling in geloof. De God van toen ( in de bijbel) en de God van nu ( niet meer aanwezig in deze maatschappij).
Ik verbaas mij hier over en vind het zelfs behoorlijk verdrietig.
Zo vind men dat de God van toen profetieën uit liet komen, nu gebeurd dat niet meer. En de God van toen deed wonderen (grote wonderen) en de God van nu nauwelijks meer. Wat verdrietig dat christenen zo denken.
Pas had ik contact met een broer en we hadden het over profetieën. Ik vertelde over een (zeer grote) profetie uit het oude testament welke in 2016 uit is gekomen. Bewijs leverde ik erbij. De reactie was: “Ja, dit is wel iets uit het oude testament wat nu uit komt, maar geen profetie”. Waar zit hem het verschil dan in? Al snel gaf hij toe dat het idd wel om een uitgekomen profetie ging.
Vanwaar de moeite om ook in onze huidige tijd God nog net zo te zien als hoe Hij vroeger in de Bijbel ervaren is? Omdat de mensen als Abraham en Mozes en Jozef of Jona enkel mensen zijn in die (verre) tijd? En God / Jezus nu even weg is tot Hij weer terug komt? “Even weg, even niet in ons leven? Of enkel als wij Hem nodig hebben als wij het moeilijk hebben?”.
God is er zeker nu nog en ook in ons leven. Net als bij Noach, Jona, Mozes en Abraham. Maar staan wij er voor open om een Noach , Jozef of...... te zijn???? Of sluiten wij ons af en wachten liever op de dag dat Jezus terug komt? Ik vraag mij af of Hij ons dan nog wil kennen, omdat wij nu zo ons best doen Hem eventjes niet te kennen.
In deze topic wil ik ( mede met verhalen van heden daagse mensen) met jullie gaan kijken hoe wij hier persoonlijk in staan.
Soms kan een spiegel pijn doen door de herkenning (het gelijk), maar het kan ook ommekeer en besef opleveren. Ga je mee in dit avontuur? Of vind je het zo wel goed?
Heb jij een voorbeeld die jij wilt delen van een God die in heden en verleden nog steeds dezelfde is? Misschien wel van een bijzonder moment of een wonder, welke aangeeft dat die ook nu nog steeds gebeuren. Dit kunnen ook kleine dingen door de dag heen zijn.
Hoor graag jouw verhaal. ( ps: bedenk bij het delen dat topics openbaar zijn).
Liefs,
Loes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOES133
|
|
Geplaatst: zondag 13 december 2020, 19:30
|
|
|
PS: ik zal binnenkort die uitgekomen profetie (2016) waar ik het net over had, hier plaatsen en wellicht nog meer dat soort voorbeelden van een hedendaagse God. Maar wel verspreid en verdeeld over deze topic, want hoor ook graag jullie verhaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SCHIPPER929
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2020, 18:47
|
|
|
LOES133 schreef: | God van toen en God van nu.
Wat mij opvalt, zeker nu ik met christenen spreek zoals hier op de site is de tweedeling in geloof. De God van toen ( in de bijbel) en de God van nu ( niet meer aanwezig in deze maatschappij).
Ik verbaas mij hier over en vind het zelfs behoorlijk verdrietig.
Zo vind men dat de God van toen profetieën uit liet komen, nu gebeurd dat niet meer. En de God van toen deed wonderen (grote wonderen) en de God van nu nauwelijks meer. Wat verdrietig dat christenen zo denken.
Pas had ik contact met een broer en we hadden het over profetieën. Ik vertelde over een (zeer grote) profetie uit het oude testament welke in 2016 uit is gekomen. Bewijs leverde ik erbij. De reactie was: “Ja, dit is wel iets uit het oude testament wat nu uit komt, maar geen profetie”. Waar zit hem het verschil dan in? Al snel gaf hij toe dat het idd wel om een uitgekomen profetie ging.
Vanwaar de moeite om ook in onze huidige tijd God nog net zo te zien als hoe Hij vroeger in de Bijbel ervaren is? Omdat de mensen als Abraham en Mozes en Jozef of Jona enkel mensen zijn in die (verre) tijd? En God / Jezus nu even weg is tot Hij weer terug komt? “Even weg, even niet in ons leven? Of enkel als wij Hem nodig hebben als wij het moeilijk hebben?”.
God is er zeker nu nog en ook in ons leven. Net als bij Noach, Jona, Mozes en Abraham. Maar staan wij er voor open om een Noach , Jozef of...... te zijn???? Of sluiten wij ons af en wachten liever op de dag dat Jezus terug komt? Ik vraag mij af of Hij ons dan nog wil kennen, omdat wij nu zo ons best doen Hem eventjes niet te kennen.
In deze topic wil ik ( mede met verhalen van heden daagse mensen) met jullie gaan kijken hoe wij hier persoonlijk in staan.
Soms kan een spiegel pijn doen door de herkenning (het gelijk), maar het kan ook ommekeer en besef opleveren. Ga je mee in dit avontuur? Of vind je het zo wel goed?
Heb jij een voorbeeld die jij wilt delen van een God die in heden en verleden nog steeds dezelfde is? Misschien wel van een bijzonder moment of een wonder, welke aangeeft dat die ook nu nog steeds gebeuren. Dit kunnen ook kleine dingen door de dag heen zijn.
Hoor graag jouw verhaal. ( ps: bedenk bij het delen dat topics openbaar zijn).
Liefs,
Loes. |
God veranderd niet , Hij Is en blijft immer de zelfde. Ook vandaag de dag werkt God op zelfde wijze als toen, dus geneest Hij En bevrijdt Hij mensen van kwade zaken. Ook wordt en nog wel geprofeteerd, god is en blijft dezelfde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOES133
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 december 2020, 22:55
|
|
|
SCHIPPER929 schreef: | God veranderd niet , Hij Is en blijft immer de zelfde. Ook vandaag de dag werkt God op zelfde wijze als toen, dus geneest Hij En bevrijdt Hij mensen van kwade zaken. Ook wordt en nog wel geprofeteerd, god is en blijft dezelfde. |
Dat weet ik Schipper, maar ik hoop dat er mensen zijn die voorbeelden kunnen en willen geven omdat aan te tonen. Omdat velen zeggen: "Mooi gezegd , maar ik zie er niks van...".
Vandaar mijn uitdaging aan jullie om dit te delen in hedendaagse voorbeelden.
En zoals beloofd komt binnenkort de pas uitgekomen profetie.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SCHIPPER929
|
|
Geplaatst: donderdag 17 december 2020, 18:06
|
|
|
LOES133 schreef: | Dat weet ik Schipper, maar ik hoop dat er mensen zijn die voorbeelden kunnen en willen geven omdat aan te tonen. Omdat velen zeggen: "Mooi gezegd , maar ik zie er niks van...".
Vandaar mijn uitdaging aan jullie om dit te delen in hedendaagse voorbeelden.
En zoals beloofd komt binnenkort de pas uitgekomen profetie..... |
Oke, Dat God nu nog geneest heb ik een voorbeeld van, maar op You Tube kun je er ook veel van vinden. Zelf mocht ik als kind van God en in die autoriteit iemand vrij bidden, Ze strompelde in wanhoop bij mij thuis naar binnen.
Helemaal fysiek op, over vermoeid en angstig. Toen ik begon te bidden en het kwaad gebood om te vertrekken, kreeg ze last van kokhalzen en zei dat ik even wachten moest, voor mij het teken dat ik goed bezig was en ze werd zienderoge beterder. Ik zat een paar dagen later bij mijn vriend en zag har lopen met ferme tred in plaats van het slenteren wat ze daarvoor deed. Mijn eerste reactie was dank u Heer en heb har op het hart gedrukt om alleen God te danken.
Wij onderschatten vaak welke autoriteit wij bezitten als kinderen van de Grote Liefhebbende Vader. Angsten worden ons vaak gegeven door geesten van Satan, men mag in besef dat we als Gods kinderen boven het kwaad staan en gered zijn door Jezus. In die hoedanigheid mogen wij dus aanvallen weg bidden.
GOD heeft veel dingen al gegeven waar wij om vragen , het ontvangen ontbreekt het ons soms aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOES133
|
|
Geplaatst: zaterdag 23 januari 2021, 19:57
|
|
|
Hallo allemaal,
In december beloofde ik hier een artikel te plaatsen over een profetie welke in 2016 uitgekomen is. Ik was het even vergeten dat ik het had beloofd (sorry) , maar plaats het nu als nog.
In Ezechiël 47: 8 en 9 (oude testament dus) staat de voorspelling dat de dode zee waar geen leven mogelijk is (door de hoge concentratie zout), weer tot leven zal komen. In 2016 is er een vrouw die tijdens haar wandeling langs de dode zee groene planten, vissen en eenden ziet.....! Zo zien we hoe een profetie uit het oude testament nu in onze tijd uit komt !
Voor mij was dit weer eens een duidelijk bewijs dat de Bijbel/ Gods woord een waar woord is.
https://pillaroffire.nl/2016/08/vervulling-profetie-over-dode-zee-is-begonnen/
en
https://www.christenenvoorisrael.nl/artikelen/leven-bij-de-dode-zee
Laatst aangepast door
|
LOES133
|
op zaterdag 23 januari 2021, 20:00
|
|
Naar boven |
|