Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 19:43
Onderwerp: armoede in nederland
|
|
|
PIETER649 schreef: | Gisteravond even naar Pauw en Witteman gekeken? Er was een stukje over een mooi project in Rotterdam en het Westland. Met bussen vol worden werklozen uit Rotterdam naar het Westland gebracht om te kunnen solliciteren bij tuinbouwbedrijven.
Wel mooi toch, dat een gemeente die mensen zo ondersteund bij het zoeken naar een baan!!
Bij ons in Duitsland gaan ze nog wat verder, daar zoekt de sociale dienst niet alleen een baan voor de clienten, ze gaan ook nog mee op sollicitatiegesprek. |
Prachtig, maar gaan ze ook mee werken 2x
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 27 maart 2012, 19:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 maart 2012, 17:43
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Vind ik een goed idee. Hoe meer er wordt geleerd hoe beter voor de kennis-economie.
Maar ja, ik ken een moeder, die heeft, oa een zoon van 18. die zoon kan niet studeren en werken, want als hij thuis woont wordt moeder paar honder euro gekort en kan dus niet rondkomen. Ze krijgt 800 en nog wat, en zou dan 300 worden gekort, dat is net zo hoog als de huur met aftrek van huurtoeslag.
Maar ja, hoe kan je nu een woning betrekken, zonder ook maar gelegenheid te hebben gehad om ook maar een cent te kunnen sparen. Want alles wat je verdiende ging direct naar moeder toe, die dus flink werd gekort.
Dan zou je dus in een lege woning, op beton, moeten gaan studeren. Wat pittig is, en dan erbij werken om de studie en de woning te kunnen inrichten. Ja, en je zou wat 2de handse meuk kunnen neerzetten. Maar geld voor een vloer en gordijnen? Dát kan niet 2de hands, want dat is maatwerk.
En zo raken die mensen in een impasse.
Ja, en kinderen van 'rijke' ouders, ja, die kópen gewoon een flatje voor de kids als ze gaan studeren, ingericht en wel. en betalen de studie.
En zo kom je in een situatie waar niet meer iedereen kan studeren.
Dat zegt ook niet alles, sommigen ouders kunnen het niet hebben als hun kind op vwo zit. En sturen zo'n kind op haar 16de het huis uit, omdat je een uitkering in A, veen kan krijgen op je 16de. En dan gaat de vader zitten berekenen wat ie op jaarbasis overhoudt, als dochter pleitte is. Dus, dan is/was de overheid zo goed om ervoor te zorgen dat iedereen kon studeren, zo'n 22 jaar terug, en dan nog heb je ouder(s), die dat niet kunnen hebben, die jaloers op d'r dochter zijn.
Dan zit je als meisje op je 16de, misbruikt, slachtoffer kindermishandeling, op een kamertje bij oude mensen met een uitkering in A'veen.
Heb je eindelijk, na 20 jaar therapie voor kindermishandeling, alles op een rij, ja, ben je te oud voor werk. Zit je dus in een uitkeringssituatie. Mag je niet bij moeder, die al 18 jaar is gescheiden en vader ook nooit meer ziet, niet op haar verjaadag komen, je enige broer en nichtjes wel..
Want je bent anders, alsdus moeder, een klasse minder. Ja, moeder wou geen alimentatie destijds, want vader zat te dreigen, oa. Maar ja moeder heeft bakken vol met geld verdient voor de rijken met zwart werk...op huizen passen, etc. En nu mijn moeder ouder wordt, wil ze me paaien dat ik voor haar er ben, ze was er nooit voor mij. alleen toen ik een man had met een eigen zaak, ja, toen zat ze elk weekend bij me. Nu kan ik barsten, en wil ze me alleen in haar huis als er niemand anders is, dat ik voor haar er ben altijd als ze ouder wordt, want nichtjes en broer werken en nichtjes hebben bovendien kinderen. Maar daar laat ik me niet voor gebruiken, ik zat te smeken op mijn 16-18 of ik thuis mocht wonen, mocht niet, ja, en nu wel? echt niet. Tis hard, maar ik had contact al veel eerder met broer en moeder moeten verbreken. voor eigen psychische gezondheid.
Dusz...ik mag wel langskomen bij moeder, maar ja, niet op haar verjaardag.....ja, ze heeft andere dingen verteld over mij, niet dat ik op mijn 12de krantenwijken moest doen van mijn vader, ja ook 's ochtends, en moest zeggen dat ik 16 was...Neehee, moeder heeft lopen rondbazuinen, om haar eigen hachje(hoe kon je zoiets toelaten??) te redden, dat ik te lui was om te leren....en andere zaken die niet zo zijn....
En broer is heel erg verwent, had veel meer ruimte toen ik wegmoest op mijn 16de. (vader hield al het geld voor zich, betaalde alleen vaste lasten, moeder moest met zwart werk boodsch. doen, kleding kopen, etc. werd dus ook mishandeld door vader, zo heeft mijn vader, die extreem gierig was, op kunnen potten en veel ook, voor zichzelf, mijn moeder is buitenlander, en dacht in het beloofde land te zijn gekomen, toen ze trouwde...) Daar hoef ik helemaal geen steun van te verwachten. Neehee, hij gelooft dingen niet, en als het wel zo mocht zijn, moet ik meteen vergeven, aldus broer.
Even voor toelichting, ben als kleuter seksueel misbruikt door vader en door aangetrouwde oom, die geld gaf aan vader daarvoor. Maar ja, opa had al gezeten voor dit misdrijf, dus vader zei altijd van dat je alles mag doen, als de politie er maar niet achter komt. Dus als kleuter kon hij doen wat ie wou met mij, tot ik begon te praten rond mijn 6de. Ja, vanaf 10 jarige, toen ik al het lichaam van een vrouw had, kon hij niets doen, sociale controle door familie. de woede daarover werd op mij geprojecteerd. Ja, en dat ik op vwo zat, en wou studeren en hoge cijfers haalde, ja woedend was tie!(zelf was die monteur, en kon door nasleep oorlog niet leren zei die altijd, op zo'n boze toon tegen mij, alsof ik, persoonlijk, verantwoordelijk was voor die oorlog....
Bovenstaande verhaal heb ik gereconsrueerd, door herinneringen, gesprekken met vader waar hij zich steeds versprak, en door gesprekken met familie...(het intereseert me geen @#$ of iemand me gelooft...aan God ben ik verantwoording schuldig, ja, omdat ik zovaak door sommige familie niet werd gelooft...
Ik vertel dit ook niet voor medelijden, het lucht ontzettend op, en daardoor voel ik me veel beter.
En ook voor de mensen die net zoals ik, in kleuterijd zijn mishandeld, daarna niet, en dus geen herinneringen hebben, maar wel zo reageren als iemand die mishandeld is. Maar niet kunnen plaatsen waardoor dat komt, net als ik.
Ga naar een psycholoog als je wat vermoedt, er zijn altijd enkele dingen die iemand, met of zonder hulp, zich kan herinneren. Ook door foto's. En die herinneringen kan je 'lezen'. je kan ze als een anker gebruiken, om het vast te zetten, en van daaruit verder te gaan.
Shanita, die blij is dat ze 'het' heeft overleeft. En God daarvoor dankt, en de paar vrienden die ze heeft. En door dit te schrijven, al zou er maar bij een iemand wat gaan dagen!
Verder iedereen een fijne dag, en sterkte bij dingen die moeten gebeuren, en een dag samen met God! |
Ach ja Shanita er zijn overal uitersten in, maar we moeten ook niet vergeten dat bijstand, eigenlijk is dat ze je bijstaan. En je mag toch wel hopen dat je er nooit inkomt, en kom je er wel in, dan mag je dankbaar zijn dat het er is. Dat daar in nu het een en ander gaat veranderen, is meer dan terecht. Ik heb van jou onderwerpen ook, in het verleden meegemaakt dat , vader in de bijstand zat, moeder was gewoon thuis, en de twaalf koters aan ut werk. Die moesten weer een hopen kostgeld betalen, pa lief ging zijn briefje wekelijks inleveren bij de gemeente, in een vette mercedes. Ze gingen met zijn allen 2x in het jaar op vakantie, maar zijn buurman, iets minder kinderen, ging ook naar de gemeente op een roestige fiets. En mede door al die oneerlijkheid, zijn zij die misschien tergoeder trouw zijn geweest, nu de sigaar. Dus als je kan sparen van je bijstand, gaat er volgens mij iets niet goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 maart 2012, 17:35
Onderwerp: portering
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En dan weten we niet eens dat hij het is want hij heeft nog steeds geen internet........en hij zal zich daar niet voorstellen als Chatuliem denk ik.... |
Oh maar das heel makkelijk hoor, gewoon even googelen naar de ........ ........ en .. de rest zet ik hier niet neer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 maart 2012, 16:40
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Was er ook niet zo'n consumentenprogramma op tv met giga veel klachten over Ziggo? Nou Chat, we zien je ergens in september wel weer.....
|
Dat hoop je september, maar misschien zien we Chat wel eerder bij Radar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 maart 2012, 14:02
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hebben jullie wel eens geprobeerd van internet provider te wisselen? Vanaf 9 mei wil ik overstappen. Ik verwacht 6 weken ellende. De bedoeling is over te stappen van KPN naar Ziggo. Dit mede omdat ik hier maar een snelheid heb van 8 Mbit en Ziggo biedt 50 Mbit aan.
Ik krijg dus een brief van Ziggo, dat KPN weigert om mn abbo over te zetten voor 15 mei. Ik moet dus een week extra wachten. Bel ik dan naar de klantenservice van KPN willen ze me niet helpen. Ik verzoek om een melding te laten maken, zodat ze me er over kunnen terugbellen, weigert hij dat ook. Bovendien vermeldt hij mij dat bij KPN nog niks bekend is over opzegging. Ik bel naar Ziggo, zij vertellen me dat het proteringsverzoek door KPN geaccepteerd is, en dat ik dus per 8 mei via Ziggo kan bellen. Het is de eerste week, welke problemen zal ik de komende tijd nog ondervinden? Het verbaast me niks als KPN in juni nog steeds van mn rekening gaat afschrijven. Het zou me ook niks verbazen als de monteur van Ziggo op 12 juni pas komt......
Wat zijn jullie ervaringen met overstappen van internet provider??? |
Je moet enkel uitkijken met ziggo, ze beloven koeien met gouden horens, en als puntje bij paaltje komt, krijg je gewoon een naheffing. Heb ik ook, en ik zit nog steeds bij ziggo, maar als ik de kans en aanbieding krijg ben ik foetsie. Ik zou het hele circus krijgen, van het 3 in 1 pakket, met uitgebreide interactieve tv als ik over zou stappen. En dat alles voor 49,95 plus gratis tv kastje bellen en aansluiten, het was een speciale aanbieding zeiden ze. En inmiddels betaal ik me eigen groen en geel aan extra telefoon kosten, heb de helft minder tv zenders plus een naheffing van 375,75 Dat was voor de aansluiting kosten en mijn kastje interactieve tv, en ik heb getuigen, maar je doet er niets aan. Waarom moest ik betalen? simpel meneer, u viel net buiten de tijd van de aanbieding. Ja, ze waren vrij laat met aansluiten, dat was buiten de beloofde tijd, dus Chat veel succes met je Ziggo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 maart 2012, 08:41
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Eh, ik weet er alles van.......de laatste is net klaar met haar studie........dus hoe ze bij dat idee komen dat kinderen boven de achttien minder kosten? Mijn ervaring is wat anders......Nu deed ik het met liefde maar dat is wat anders..... met liefde worden collegegelden en kamerhuren niet betaald.... |
Nou Willemijn, ik geloof dat je helemaal gelijk hebt, en blij mag zijn dat je uit de kindertijd bent. Met wat er nu allemaal op de plank ligt, althans dat willen ze, de leer plicht leeftijd verhogen naar 23 jaar. Dus alle potjes weg + dubbel pech
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 maart 2012, 20:09
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het is idd handig dat er potjes zijn voor mensen met een minimum inkomen. Men kan kwijtschelding krijgen, toeslagen voor het een en ander.
Ik zelf probeer zo min mogelijk gebruik te maken van die voorzieningen. Leer met geld omgaan. Doe geen dingen die je niet kan betalen. Ik zou eigenlijk recht hebben op de voedselbank. Ik maak daar geen gebruik van. Om de doodeenvoudige reden dat ik mijn eigen broek wil ophouden. En niet door een of andere instantie voorzien wil worden van voedsel.
Als ik cm kan betalen dan heb ik ook geld voor andere dingen. Al is het soms krapjes. Maar de fun is juist om te kijken met hoeveel geld je toch allerlei dingen kan veroorloven. Niet alles is nuttig...
Mijn vraag is dus..
Is het goed dat al die voorzieningen er zijn voor de minima?
Huurtoeslag en zorgtoeslag vind ik prima. Jaarlijkse eenmalige uitkering vind ik prima.
De rest vind ik eigenlijk overbodig. |
Natuurlijk is het goed dat die potjes bestaan, alleen is het wat minder dat er veel misbruik van wordt gemaakt. Het wordt al minder, omdat de controle beter is geworden, maar het gebeurd nog steeds. En het is altijd al zo geweest dat, de goeden onder de kwaden moeten lijden. En het wordt al minder, een hoop potjes zijn al gesloten, en als je al de pleidooien leest op het forum, zijn er ook een hoop, vooroordelen. Over mensen die een of andere uitkering hebben, en je moet van goede huizen komen, wil je enig begrip krijgen over het waarom. Trouwens, ik ga mezelf ook niet schoonwassen, en heb ook zo mijn vooroordelen gehad, toen alles nog goed was. Tot dat, en dat en dan zit je zelf ook in een soort ruif, en moet je roeien met de riemen, die je worden aan gereikt . En tot de dag van vandaag, lukt het nog aardig, het wordt ge niet gegund sterker nog, ze vullen het allemaal wel in voor je. Maar als ik meer zou willen, en dat wil ik, zal ik er toch echt voor moeten werken, maar al de potjes, zijn nagenoeg leeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 17:36
Onderwerp: Minder dan 1 op 10
|
|
|
JANWILLEM474 schreef: | Hoi allen
Is het normaal dat je op nog minder dan 1 op 10 van je berichten reactie krijg
Als ik een profiel leuk vind stuur ik een bericht dat er ongeveer zo uitziet
Hoi (naam)
Alles goed met je? Leuk profiel heb je. Heb je nog hobbys verder
Maar dan komt er gewoon niks terug Doe ik iets verkeerd Of staat er iets geks op mn profiel
I dont know |
Heb ik ook gehad, maar mijn generatie reageerde pas toen ik U zette Pas toen ze doorhadden dat ik het niet meende zie ik helemaal niets meer terug sterkte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 16:33
Onderwerp: Donor week
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik reageerde niet op jou Gerrit...... |
Dat weet, of wist ik ook wel, maar het gaat mij er om, dat onderlinge hakketakken (tuurlijk zal ik ook wel eens gedaan hebben) Je weet, of denkt te weten, als je de kop leest waar het over gaat, en kijk of lees je alles, dan ben je de kop zo vergeten. En krijg je nodeloze kreten en onderling, gehakketak te lezen, pagina,s lang, zonder dat het onderwerp nog aan bod komt(neuzelen ) geloof ik. Dus bij deze mijn extraatje, vecht het lekker onderling uit, althans in mijn beleving
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 12:32
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
LEANNE226 schreef: | We hebben een gluurder |
Tis ook nooit goed he krijg je een keer extra aandacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 maart 2012, 12:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jammer dat als je reageert op een reactie mensen dan niet terug reageren maar wel van alles denken te kunnen schrijven.... Als je een reactie neerzet over iemand en diegene reageert daarop neem dan ook de verantwoordelijkheid voor je schrijfsels.......lijkt mij......maar ja, wie ben ik... Wel makkelijk trouwens.....lekker van alles schrijven en niet terug reageren..... |
Waarom: soms heel soms, maar niet altijd, hoewel het soms vaak voorkomt. Soms kan het een stille hint zijn, hij/zij snapt me wel, of als ik het zeg, krijgen we ruzie. Ik snap het wel, en dan is zwijgen echt wel goud waard, een discussie houden is leuk, of kan leuk zijn. Maar soms heel soms, moet men zich eens ergens, bij neerleggen, het is niet altijd leuk, maar anders wordt het zo,n gehakketak. Per slot van rekening ging het over, Donor zijn, en niet over bakkeleien of hakketakken.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op vrijdag 23 maart 2012, 12:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 maart 2012, 18:11
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik kan pas wat op tafel zetten als de afwas is gedaan. |
Zie wat je voor goeds teweeg brengt, met je terugkomst ze beginnen weer spontaan te eten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 maart 2012, 09:17
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja...ook ik lees vaak hoe Gerrit zich afstompt...op mensen...de wereld en de maat schappij...(en ook de vrouwen)
Maar...als er dan(wat ik ook weleens deed) zoveel commentaar wordt gegeven....lees ik....
""ALS JE DAN ZEGT EEN CHRISTEN TE ZIJN""
Kijk...juist als je laat voorkomen DAT...je er een bent...(ik zeg altijd probeert... te zijn)
ZEG JE AL ZELF ZULKE DINGEN NIET!!!!!!!!!!!!!! |
Ten eerste stomp ik nergens op af, ik heb wel mijn vraagtekens op of om heel veel dingen. Tegenwoordig worden heel veel dingen maar klakkeloos aangenomen, ben je dan in jou ogen, alleen een goed Christen, als je met al die dingen meeloopt?! En als je tegen dingen aanloopt, die niet in je straatje vallen, is iemand geen goed Christen. Vooralsnog worden er hier op CM heel wat dingen, in mijn ogen, bedekt onder een wel heel grote mantel der liefde. En als je dan in mijn ogen, of mijn beleving, daar commentaar op geeft, ben je in ene geen goed Christen meer? Eigenlijk wel een beetje een vreemde veronderstelling, wie gaat dan bepalen dat iemand wel, of geen Christen is?! Ten eerste zitten we hier met een heel grote verscheidenheid aan belevingen, dus zo wie zo niet op 1 lijn. Ten tweede ook met een heel grote verscheidenheid van verschillende zonden, en tekortkomingen. En natuurlijk mag je commentaar leveren, maar ga dan ook eens inhoudelijk ergens op in, geef ook eens je mening over een onderwerp. En niet altijd op de persoon spelen, maar gewoon ook iets doneren in het zakje van het onderwerp.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 maart 2012, 08:43
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Er zijn wat reacties verwijderd, graag weer on-topic en gepast! |
Dus aanvallen mag, en verdedigen niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 21:31
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Oh wat fijn heel cm is aan de lijn Of zijn ze het vergeten, er is al dagen niet gegeten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 16:51
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Een stralende dag, best al warmpjes voor de tijd van het jaar En er is een strak zeetje, das alweer een tijd geleden. Zelfs de kerk leek wel wit, ........... met die felle zon, eens een keer niet zo gebroken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 13:16
|
|
|
[quote=HANNAH810]nou, mag ik u voorstellen; de buitenboel heb ik altijd geschilderd, want dat vond "hij" teveel werk, en zo eng hóóg... straatjes leggen kan ik prima, alleen zo jammer dat ik het bijna elk jaar over moet doen......... en ja, men maakt me inderdaad uit voor bouwvakker, wegens twee rechter handjes; als er ergens in de buurt een kast moet worden verzet of er een klus te klaren is, bijvoorbeeld.
hannah.........duisturrrr.......
Tuurlijk, uitzonderingen daar gelaten, eerlijk gezegd heb ik nooit getwijfeld aan jou, in dezen. Je zou als geroepen komen, er moet nog een koel-vriezer uit mijn kelder naar boven gesjouwd worden. Stap voor stap, hij is best wel zwaar.
.[/quot
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op donderdag 22 maart 2012, 13:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 maart 2012, 09:01
|
|
|
HANNAH810 schreef: | als je deze intermenselijke "bijbelse" structuren toe wilt passen, dan moet je ze wel juist weergeven, gerrit;
iedere vrouw zou zich dan moeten voegen naar HAAR man, (en dus gelukkig niet naar elke man!! en zij wordt zeker niet monddood verklaard; haar man zou in dit geval haar mening in de gemeente voor haar inbrengen.
mag ik je een vraag stellen n.a.v. jouw visie op mannen en vrouwen? hoe zie jij dan een bijbeltekst als; wees elkander onderdanig..... of ook een man heeft geen macht over zijn eigen lichaam, maar de vrouw? daar komt toch wel erg duidelijk het woord macht in voor, toch?
hannah.........als mens zijn we allen gelijkwaardig en houd het toch maar even bij haar eigen hersenen. |
Maar dat zei ik toch, alles is mogelijk binnen het huwelijk, ik zal mij dus nooit onderschikken aan een vrouw, buiten het huwelijk. Aldus zoals het er nu voorstaat, eigenlijk nooit, ik heb dus ook nooit gewerkt voor een bedrijf, waar een vrouw met de scepter zwaaide. En mocht er ooit hier een vrouwelijke president komen, ga ik emigreren .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 23:52
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik was vandaag op mijn sportles gezellig aan het trainen.....moet ik naar voren komen van mijn docent(vroeger was hij mijn buurjongetje) en voorin gaan trainen want ik kwebbelde te veel..... Als ze op je werk zo slecht naar jou luisteren als jij naar mij is het niet best vertelde hij me...... ik veel praten Echt nog nooit gehoord..... |
Je praat best veel maar zegt zo weinig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 20:55
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vermanen mag Zeeland.......dat is toch je christenplicht?????????? Wij moeten elkander vermanen las ik vandaag nog ergens, weet niet meer waar....... En ik zeg zelf zulke dingen rustig hoor en beweer ook nog een christen te zijn........(misschien niet in jouw ogen maar dat terzijde) En als iemand zich af wil stompen zou het prettig zijn als hij/zij daar niet CM voor kiest..... |
Nu komen we ergens, volgens het O.T maar ook het N.T, hoort de vrouw zich ondergeschikt op te stellen, en zeker niet in het voor gestoelte plaats te nemen . En emancipatie is geen Bijbelse leer, alleen binnen het huwelijk, ben je elkaars gelijke, dus daar buiten niet. Dus ook op het vermanende gebeuren, wens ik niet beleerd, nog onderwezen, of vermanend toe gesproken te worden door een vrouw.
alle gekheid op een stokje, ik doneer niets, daar ging het hier om geloof ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 12:00
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Jawel ik zoek een donor voor mijn ramen.... |
in de gouden gids staan er zat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 11:55
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Er zijn op cm al zo wie zo een groot aantal vrouwen die op een donatie zitten te wachten
Wou je me sponseren Gerrit? Dat zijn nu de mannen he? Zal ik je mijn banknummer even mailen? |
Als dat toch eens zou kunnen he Hersenen pinnen Stond jij vast voorop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 10:33
|
|
|
ERIKA129 schreef: | He en de mijne zijn ook al schoon wat jammer nu maarre.... Donor week en ramen lappen komen niet echt overeen he dus bietje erg offffffff topic |
Laat ze eerst maar eens gaan onderzoeken, hoe ze hersens kunnen overzetten Er zijn op cm al zo wie zo een groot aantal vrouwen die op een donatie zitten te wachten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 maart 2012, 10:27
Onderwerp: Lente
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Geen van beide gehoord maar toen ik wakker werdt waren de vogeltjes lekker aan het fluiten en liep er een kater door mn tuin naar mijn katten te mauwen |
Jaloers zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 maart 2012, 20:36
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | We zijn wat off topic Gerrit.....Dit ging toch over donor zijn? |
Precies
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 maart 2012, 20:14
|
|
|
PIETER649 schreef: | Geplaatst: maandag 19 maart 2012, 17:00 GERRIT084 schreef: 1) Mensen willen geen lid meer zijn, van een vakbond, reden? ze doen geen ene bliksem meer, en het enige dat ze gedaan hebben. wankele bewindslieden kweken. Waardoor wij min of meer in de sjit zitten. 2) voor de producten die P produceert gaan wij echt niet in de supermarkt in de rij staan. 3) is waarschijnlijk het enige goede dat hij heeft, en wij niet, en das werk
Daniel777 schreef: wat punt 2 betreft heb je gedeeltelijk gelijk, wat ik hier meebedoelde is dat zijn personeel minder loon krijgen waardoor ze minder in supermarkten besteden en idd niet bij pieter kopen en wat het werk betreft pieter maakt de borden die tie maakt dus niet hufterproof waardoor tie wel werk houd
@ Gerrit: Als zoals jij in punt 3 schrijft werk het enige goede is dat ik heb, beweer jij dus dat ik verder niets goeds heb. Graag zou ik daar een toelichting op willen hebben omdat ik eerst jouw gedachtengang op dit forum wil lezen voordat ik respektvol ertegenin kan gaan zodat mijn reactie niet verwijderd word door de redactie.
@Daniel: Als jij goed begrijpend zou lezen, was jou vast niet ontgaan dat ik zei dat wanneer mijn personeel in mijn ogen loonsverhoging VERDIEND, zij dat ook gewoon krijgen. Loon is namelijk iets wat je verdiend, en niet iets dat je krijgt, er moet voor gepresteerd worden, lijkt me logisch toch?
Die laatste opmerking van jou, neem ik je zeer kwalijk. Ik accepteer niet dat hier op een openbaar forum gezegd word dat ik mijn produkten met opzet van inferieure kwaliteit maak om maar vervolgorders te kunnen krijgen. Hoe durf je!!!
Hier blijkt maar weer uit dat mijn reactie eerder op dit forum naar jou toe vrij correct was, je praat zeer verongelijkt over dingen waar je geen verstand van hebt in reactie op bijdragen die je geeneens begrepen hebt. |
Het staat er een beetje onduidelijk denk ik, en bedoelde het naar jou eigenlijk positief. Wij hebben geen werk, en jij wel, plus dat je anderen een kans geeft om weer aan de slag te kunnen komen. En dat jij daar een tegemoetkoming voor krijgt is meer dan terecht, en dat jij niets goeds zou hebben is flauwe kul. Ik zal in het vervolg een beetje meer opletten hoe het er staat.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 19 maart 2012, 20:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 maart 2012, 19:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mensen voelen zich gelijk aangevallen dat is wat anders dan dat het daadwerkelijk gebeurd....... Enne Gerrit zijn stukjes zijn wel altijd positief. ........Moet hij weten en daar heb ik geen last van maar kom dan niet met hij wordt aangevallen.....dat is wat hypocriet dames......en flauw.... Er wordt hem iets uitgelegd.....dat is iets heel anders in mijn ogen..... |
Uitgelegd iets anders in jou ogen? net als wat er in het nieuws gezegd is, ook iets anders is in jou oren. Nee, dan zijn jou stukjes altijd positief, breek me de niet open.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 maart 2012, 17:31
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mensen voelen zich gelijk aangevallen dat is wat anders dan dat het daadwerkelijk gebeurd....... Enne Gerrit zijn stukjes zijn wel altijd positief. ........Moet hij weten en daar heb ik geen last van maar kom dan niet met hij wordt aangevallen.....dat is wat hypocriet dames......en flauw.... Er wordt hem iets uitgelegd.....dat is iets heel anders in mijn ogen..... |
Er is natuurlijk wel een wezenlijk verschil tussen, uitleggen, en opleggen. Dus iets wat ik heb gehoord, en naar blijken ook goed heb gehoord, wordt weerlegt met, dat ik wilde horen, wat ik hoorde. Persoonlijk vind ik dat wel heel kort door de bocht, en die ervaringsdeskundige die dan naar voren wordt geroepen, geeft een heel pleidooi weer van wat een coma is. En daar ging het niet om, en waar ik naar toe wilde, was niet aan de orde, dan alleen stelling verdedigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 maart 2012, 12:55
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ow grut, herman!!
deze foto beeld je ontmaagding uit? laat ik nu van deze foto de neiging krijgen alle deuren en ramen te sluiten!!
weet je; geef deze pij aan bigit om op haar trouwdag te dragen; dan komt het HELEMAAL goed........
(de foto's van de werkelijke actie hoef je niet persé te plaatsen, hoor!!) |
Waar het hart van vol zit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 maart 2012, 12:49
Onderwerp: gescheiden...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Esther en Hannah, ik ben het wel met jullie eens.....Het stempel gescheiden drukt op je voorhoofd.....als je hier op het forum al leest over de gescheiden vrouwtjes......brrr En dan de opmerking: gescheiden vrouwen zijn op zoek naar een man die hun vooral financieel kan helpen..... Dan denk ik mensen het is 2012.....er zijn ook vrouwen die het best zonder de financiele hulp van een man redden.....en gewoon op zoek zijn naar een partner.......En het is jammer dat er zo'n beeld gecreërd wordt....... |
Hoe kom je daaaaar nu weer bij, tja als zij een voorbeeld gaat nemen aan het gemiddelde lid op cm, dan kom je geen stap verder. Dat heeft weer meer te maken, met de verharding van sommige personen. En aangezien het aantal echte ongehuwden, ook wel vrijgezellen genoemd ver beneden het aantal gescheiden ligt, valt het nog reuze mee. En neem van mij maar aan (en daar hebben er heel veel moeite mee) er wordt heus niet enkel en alleen naar een rugzakje gekeken. Het gaat er meer om hoe de persoon zelf is, niet het verleden, maar het heden.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|