Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 maart 2011, 00:31
Onderwerp: Geen foto
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | WAUW Lisa! ik krijg een stilstand van schrik! | Niet doen hoor.. gewoon blijven ademhalen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 februari 2011, 22:10
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Lieve mensen, zullen we alsjeblieft met elkaar omgaan zoals je zelf graag wilt dat er met jou omgegaan wordt? |
Wijs advies Jasmyn . Even ter aanvulling: Als iemand iets heeft geschreven wat niet lekker over komt, neem dan even contact met diegene op via de mail of de chat, maar vecht het niet op het forum uit.
En nu back on topic mensen, voordat er mensen afknappen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 14:30
Onderwerp: Adam en Eva en het nageslacht
|
|
|
MADED321 schreef: | [color=00008B]Ik heb me in dit vraagstuk een beetje verder verdiept en las bijvoorbeeld dat de bekende Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus schreef dat volgens overlevering het aantal kinderen van Adam en Eva, 33 zonen en 23 dochters waren.
Door het feit dat er vele verschillende Bijbelvertalingen zijn zullen er altijd tegenstellingen blijven bestaan wat betreft Bijbelteksten.] |
Speciaal voor jou dan nog even Genesis 5:2 uit verschillende Bijbelvertalingen:
Herziene Statenvertaling Mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen, en Hij zegende hen en gaf hun de naam mens, op de dag dat ze geschapen werden.
Statenvertaling Man en vrouw schiep Hij hen, en zegende ze, en noemde hun naam Mens, ten dage als zij geschapen werden.
NBG 1951 man en vrouw schiep Hij hen, en Hij zegende hen en noemde hen „mens” ten dage, dat zij geschapen werden.
NBV Mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. Hij zegende hen en noemde hen mens toen zij werden geschapen.
Kortom: alle deze Bijbelvertalingen spreken van mensen in meervoud.
Hoeveel zonen en dochters Adam en Eva exact hebben gekregen is eigenlijk niet relevant. Uit de Bijbel kun je opmaken dat het er meerdere zijn geweest. Blijkbaar is dat alles wat we hoeven te weten, en niet exact hoeveel. Als dat relevant was geweest zou het immers wel in de Bijbel staan. Het feit dat er meerdere kinderen zijn geweest, zegt nog altijd niet dat Kaïn met zijn zuster is getrouwd, of zelfs maar met zijn halfzuster. Toon mij dan eerst de Bijbeltekst maar aan waarin dit letterlijk staat. Want ook ik heb mij in dit vraagstuk verdiept, maar ik ga niet af op de uitspraken van ene Flavius, maar juist op de Bijbel in zijn totale context.
Dat alleen wordt doorgegaan op het geslachtsregister van Adam en Eva, toont niet aan dat zij de enige twee mensen zijn die door God in den beginne geschapen zijn. Als je de Bijbel in zijn totale context leest en ziet, zul je ontdekken dat de Bijbel qua geslachtsregisters begint bij Adam en uiteindelijk doorgaat tot de geboorte van Jezus. Dat wil niet zeggen dat er vanaf den beginne niet meer mensen zijn geweest dan alleen Adam en Eva, maar uitsluitend dat Jezus een nakomeling is geweest van Adam en Eva, omdat zijn moeder Maria uit dat geslacht stamt. Wie de Vader is van Jezus is, weten we als christenen allemaal. Vandaar dat ik in dit betoog alleen even doel op Maria als nakomeling van Adam.
Jij “neemt aan” dat er sprake zou zijn geweest van incest, omdat volgens jou Kaïn met zijn zuster is getrouwd, terwijl je dit niet kunt aantonen met een Bijbeltekst. Blijkbaar is het voor jou makkelijker om aan te nemen dat God eerst incest toelaat en zich daar later overduidelijk tegen uitspreekt. Sorry, maar ik geloof daar niet in. Het leidt er wel toe dat ik me begin af te vragen of het wellicht zo is, dat jou beeld van God anders is dan het mijne. Dit omdat jij stellig vast blijft houden aan de aanname dat er in den beginne sprake moet zijn van incest. Jou veronderstellingen en aannames gaan uit van een wispelturige God die de ene keer iets toelaat en dat later verbied.
Ik heb God in de Bijbel niet leren kennen als Iemand die eerst het ene zegt en dan weer het andere. Jezus zegt immers zelf: “laat uw ja een ja zijn en uw nee een nee” (staat ook in alle door mij genoemde Bijbelvertalingen in Mattheus 5:37). Als dat de opdracht is die wij krijgen, hoe kun je dan denken dat God zelf anders doet? Juist daarom geloof ik in een Almachtige God die heel goed in staat is geweest om vanaf den beginne te voorkomen dat er sprake zou zijn van gemeenschap tussen en volle broer en zus, simpelweg omdat dit een gruwel is in Zijn ogen (en dat woord “gruwel” kun je echt lezen in alle door mij genoemde Bijbelvertalingen in Leviticus 18, vers 27).
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 27 februari 2011, 14:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 11:07
Onderwerp: Te laat op date / afspraak komen
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Niet zo bitter Leonard.......en staat ook een beetje haaks op je andere christelijke praatjes......... |
Volgens mij ging het over een gsm Willemijn..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 februari 2011, 00:05
Onderwerp: Drachten
|
|
|
LISA610 schreef: | De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...
Zondag 10 april 2011
1. Chatuliem 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien 6. Billy 701 7. Dini968 8. Trijnie671
Als je mee wilt, vul de lijst dan aan... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 23:39
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dus jij wil zeggen dat jij dat ben, wel stoer of stoer doen |
Meer een kwestie van opoffering omdat mijn oudste heeeeeeel graag wilde springen, maar alleen als zijn zus of zijn moeder ook ging. Zijn zus wou niet, dus... Maar eh, kan het aanraden hoor: geweldige ervaring! En nu gelijk maar weer ff on topic. Ik heb deze foto als profielfoto vanwege t forum, maar bij mijn profiel staan er nog een stuk of drie en daar staat mijn koppie wel degelijk op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 23:35
|
|
|
XABIA794 schreef: | in de vraagstelling gaat het ook niet persé over daten. waarom te laat ??? een boel vrouwen hier zijn alleenstaande moeders die een hoop alleen te runnen hebben... vanalles nog moeten regelen. en niet zo zeer de opsmuk is hier de hoofdreden. het is gewoon vaak vlieg en stuntwerk !!! op de weg kom je dan hopen "traagrijders" tegen, die te vroeg naar hun afspraak vertrokken zijn. ik denk niet dat we STEEDS te laat zijn, maar ik kon moeilijk zeggen dat ik te vroeg ben of altijd stipt op tijd... juist om er beter uit te komen op mijn profiel??? lekker eerlijk is dat |
Take a break.. take a tiktak: het verhaal van alles moeten regelen klinkt me bekend in de oren.. maar toch juist dan is het de kunst om te voorkomen dat je niets anders doet dan hollen en draven. Lukt alleen als je een stukje ruimte tussen de dingen in kunt bouwen, dus geen afspraken maken op een tijdstip waardoor je weet dat het vlieg en stuntwerk zal gaan worden. Enne.. gewoon ff bellen als het onverhoopt toch wat later gaat worden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 23:31
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Volgens ging het juist in de vraagstelling wel of niet telaat op de date en ja wat maakt het toch uit ...als de date maar goed is toch. Ooit had ik een relatie en die maakte het zo bont dat je een halve dag later vertrok dan afgesproken. |
Klinkt mooi Leonard, maar als dat keer op keer gebeurd wordt jij daar toch ook niet vrolijk van. Zelf probeer ik in de regel ergens op tijd te zijn en als dat niet gaat lukken, laat ik het in ieder geval even weten. Lang leven de gsm zullen we maar zeggen (moet ie natuurlijk wel opgeladen zijn ha ha ha)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 23:26
|
|
|
EGGIE989 schreef: | Hahaha.... nou na 6 jaar krijg je meestal te horen: "nee ik spreek toch niet af, toch liever nog eerst een jaar mailen" |
Tjonge Eggie.. ben je nu al zeven jaar bezig om die afspraak voor elkaar te krijgen? Nou ja.. dan moet je maar denken: na zeven magere jaren, komen er vast ook weer zeven jaren van overvloed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 23:22
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Ach een uurtje wachten is toch niks he Lisa ...sommige moeten een heel eind lopen in Scheveningen |
Maar da's dan ook de moeite waard he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 23:19
Onderwerp: Andere religie, andere God of niet?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Klopt Rebecca ooit was er een man uit Irak die ook op de EBS nu ETS zat voor Bijbelstudie en wat mij opviel was voornamelijk dat hij sprak over de God die hij nu leerde kennen van liefde en niet van haat zoals hij gewend was. Was trouwens een hele aardige man. |
Eigenlijk vind ik het telkens weer mooi om te horen hoe iemand die eerst behoorde tot de islam bekeerd wordt tot christen. Want inderdaad, je hoort hen vrijwel altijd vertellen dat de God die zij eerst kenden heel anders is dan onze Heer. De getuigenissen die deze mensen vertellen als zij zich laten dopen zijn vaak heel indrukwekkend. En idd vaak zijn het hele lieve mensen, die enorm veel achter zich laten door de keuze die zij maken.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 26 februari 2011, 23:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 20:43
Onderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ik ben nogal in de war over de meningen van de verschillenden kerken De ene zegt samenwonen is geen probleem, als ze maar veel elkaar houden dan is het voldoende. Andere kerken zeggen weer wat anders, trouwen is noodzakelijk volgens Gods Woord. 2 worden 1 vlees (denk maar aan de achternamen) genoemd in het huwelijk en schiedde de mens niet. Mijn vorige vriendin wilde liever samenwonen en huidige vriendin treedt liever in het huwelijk. Ik wist zelf wel dat het huwelijk als een geschenk van God. Welke kerk moet ik dan vertrouwen vanuit de wil van God? |
Vertrouw in de eerste plaats op Gods woord. Uit de Bijbel blijkt niet dat je voor God getrouwd bent als je gemeenschap hebt en tot één vlees wordt. Dat berust op een enorme misvatting als gevolg van het feit dat de Bijbeltekst waarin staat dat man en vrouw na het huwelijk tot één vlees worden (zie hiervoor ook het topic seks voor het huwelijk, het lijkt me dat we die discussie hier niet dunnetjes over hoeven te doen). Samenwonen is niet hetzelfde als getrouwd zijn, niet voor de wet (je bent dan immers nog altijd een samenlevingscontract nodig om gelijk gesteld te worden aan gehuwden) en zeker niet voor God.
Laat je niet leiden door wat de kerk er al dan niet van zegt, maar vraag jezelf af wat je zelf wilt: samenwonen of een ECHTpaar worden, in de zin dat je niet alleen voor de wet trouwt, maar juist ook samen een zegen van God over jullie huwelijk vraagt.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 26 februari 2011, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 20:27
|
|
|
VISSER278 schreef: | Of een foto waar je achter een boom staat |
Of uit de lucht valt..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 18:53
|
|
|
DREMPEL163 schreef: | Nu het forum openbaar is wil ik er idd niet een foto vanmezelf op hebben ook geen foto's die voor anderen herkenbaar zijn, zodat ze aan de foto's kunnen zien wie ik ben. |
Je kunt je foto op het forum ook afschermen hoor. Dan kunnen alleen leden die ingelogd zijn jou foto op het forum zien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 18:50
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Waar is toch die echte ultieme liefde gebleven die door merg en been gaat.....zucht komt het ooit nog goed |
Vast wel Leonard, komt vast helemaal goed. Keep the faith
En nu back on topic.. waar knappen we nog meer op af?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 18:47
Onderwerp: De weg de waarheid en het leven
|
|
|
HANNAH810 schreef: | dit artikel spreekt de mening van mar volgens mij juist tegen lisa. dus ik wacht af wat mar er zelf van zegt. |
Klopt, vond ik ook. Maar het was het enige artikel wat ik kon vinden afgaande op hoe hij de link had beschreven. Ben dus ook heeeeeel benieuwd waar hij mee komt. We wachten in spanning af Mar.
P.s. heb je nog iemand gevonden?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 26 februari 2011, 18:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 18:45
Onderwerp: man en vrouw; hoe zit het nou......?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik weet niet waar je die sprookjes nu weer gehoord hebt. De Amplified Bible is een parafrase, net zoals het Boek... |
Laat je niet afschrikken Maureen, lekker mee blijven doen. Chat heeft liever de NBV
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 18:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed, laten we even de Bijbel erbij halen. Daar staat nl. ook iets over de houding tussen man en vrouw... Als ik dit zo lees lees ik twee verschillende opdrachten. Voor de mannen geldt: hebt uw vrouwen lief, voor de vrouwen geldt: heb ontzag voor uw man...Als ik zo de bijdrages hier lees, denk ik dat we heel wat te leren hebben met elkaar. |
Het liefhebben van elkaar is een opdracht die Jezus aan alle mensen heeft gegeven: Marcus 12: 29-31 29 Jezus antwoordde: ‘Het voornaamste is: “Luister, Israël! De Heer, onze God, is de enige Heer; 30 heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht. ” 31 Het op een na belangrijkste is dit: “Heb uw naaste lief als uzelf. ” Er zijn geen geboden belangrijker dan deze. Man en vrouw zijn elkaars naaste, dus het is logisch om te veronderstellen dat het niet zo is dat alleen de man de opdracht heeft om zijn vrouw lief te hebben, maar dat ook de vrouw de opdracht heeft om de man lief te hebben.
Dan nu ontzag. Wat betekent dat? Ontzag hebben voor is "eerbied hebben voor, respect hebben voor, waardering hebben voor..." Dat een vrouw dus opdracht krijgt om ontzag te hebben voor haar man betekent dus in feite dat zij hem moet respecteren, waarderen, eerbied voor hem moet hebben. Maar als zij hem werkelijk lief heeft zal ze dan ook doen. De opdrachten waar jij dan ook over spreekt zijn volgens mij dan ook niet twee verschillende opdrachten, maar juist opdrachten die elkaar overlappen.
Wat betreft het erkennen van het gezag van de man. Let wel: deze tekst begint met het aanvaarden van elkaars gezag uit eerbied voor Christus. Vervolgens staat er dat de vrouw het gezag van haar man moet erkennen als dat van de Heer, want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft. En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen.
Als ik dit in de totale context lees, krijg ik de indruk dat hiermee wordt gedoeld op het priesterschap van de man, hoewel er natuurlijk ook staat dat vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man dienen te erkennen. Ervan uitgaande dat we de Bijbel in zijn geheel aanvaarden, kun je stellen dat er tal van Bijbelteksten te vinden zijn, waar je uit kunt opmaken dat er tussen man en vrouw een gelijkwaardige relatie behoort te zijn. En gelijkwaardigheid impliceert niet dat de vrouw het gezag van de man niet erkent, maar juist dat de man zijn vrouw liefheeft, waardeert en respecteert en juist daarom ook haar mening vraagt in beslissingen die genomen worden. Da's ook logisch als je weet dat de vrouw als helper voor de man is gemaakt.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 26 februari 2011, 18:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 18:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Had liever de NBV gehad.... | Speciaal voor jou dan ff Chat: 2 Ik prijs het in u dat u mij bij alles als voorbeeld neemt en u aan de voorschriften houdt die ik u gegeven heb. 3 Ik moet u echter nog het volgende zeggen. Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus. 4 Iedere man die met bedekt hoofd bidt of profeteert, maakt zijn hoofd te schande. 5 Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw. 6 Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken. 7 Een man mag zijn hoofd niet bedekken omdat hij Gods beeld en luister is. De vrouw is echter de luister van de man. 8 (De man is immers niet uit de vrouw voortgekomen, maar de vrouw uit de man; 9 en de man is niet omwille van de vrouw geschapen, maar de vrouw omwille van de man. ) 10 Daarom, en omwille van de engelen, moet een vrouw zeggenschap over haar hoofd hebben. 11 Echter, in hun verbondenheid met de Heer is de vrouw niets zonder de man, en ook de man niets zonder de vrouw. 12 Want zoals de vrouw uit de man is voortgekomen, zo bestaat de man door de vrouw – en alles is ontstaan uit God. 13 Oordeelt u daarom zelf. Is het gepast dat een vrouw met onbedekt hoofd tot God bidt? 14 Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt? Het haar van de vrouw is haar gegeven om een hoofdbedekking te dragen. 16 Iemand die meent zo eigenzinnig te moeten zijn af te wijken van wat ik zeg, dient te bedenken dat wij noch de gemeenten van God een ander gebruik kennen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 18:08
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is natuurlijk absurd te veronderstellen dat ik het OT niet serieus neem. Heb ik ook nooit beweerd Chat.
Wat betreft verlossing beroep ik mij op het NT, dat laat zien dat verlossing door Jezus aan ons gegeven is. En die verlossing hoeft niet ingevuld te worden door OT-termen. We leven in de genade van God, en hoeven er elkaar niet op te wijzen hoe erg het is zonder de genade van Jezus te leven. Het is veel beter elkaar te bemoedigen dat als we in Christus zijn een nieuwe schepping zijn. Nieuwe schepping, wedergeboorte en bekering zijn de kernwoorden van het NT. In mijn ogen is het woord verbond oud testamentisch.
In mijn ogen niet, juist omdat in het NT wel degelijk wordt gesproken over een nieuwe verbond. Nogmaals Hebreën 9: 11-15: Christus daarentegen is aangetreden als hogepriester van al het goede dat ons is toebedacht: hij is door een indrukwekkender en volmaakter tent – die niet door mensenhanden gemaakt is en niet behoort tot onze schepping – 12 voor eens en altijd het hemelse heiligdom binnengegaan, en dan niet met bloed van bokken en jonge stieren maar met zijn eigen bloed. Zo heeft hij een eeuwige verlossing verworven. 13 Want als het lichaam van wie onrein is al wordt gereinigd en geheiligd wanneer het besprenkeld wordt met het bloed van bokken en stieren of bestrooid met de as van een jonge koe, 14 hoeveel te meer zal dan niet het bloed van Christus, die dankzij de eeuwige Geest zichzelf heeft kunnen opdragen als offer zonder smet, ons geweten reinigen van daden die tot de dood leiden, en het heiligen voor de dienst aan de levende God? 15 Zo is hij dan bemiddelaar van een nieuw verbond;
In het OT ging God zijn verbond aan met het volk Israel, in het NT gaat Hij een relatie aan met het individu..In het OT was de besnijdenis een teken van horen bij het volk van God, het NT spreekt van bekering en doop, wat God beantwoordt met wedergeboorte. Het OT laat zien dat er geen echte verlossing is door het houden van de wet, het verbond van de wet leidt tot de dood, terwijl het NT de oplossing geeft, nl. door verlossing door het bloed van Jezus.
De verhouding tussen het OT en het NT wordt in Galaten beeldend geïllustreerd: Hagar is het symbool van de wet, het OT. Paulus noemt de kinderen van Hagar, de wet, het OT, slaven. Want ze zijn geboren uit het natuurlijke, het vleselijke. Jeruzalem noemt hij een stad waarin mensen wonen die in slavernij leven. Sara's kinderen noemt hij echter kinderen van de belofte, het nieuwe verbond. Zij worden geboren op grond van de belofte, geestelijk geboren, wedergeboren kun je zeggen. En zij zullen inwoners zijn van het hemelse Jeruzalem.
In het OT zie je dat God een volk maakt dat Hem toebehoort. Je ziet hoe mensen leven met God en hoe moeilijk het is te leven met God. Je ziet het karakter van God, je ziet de Liefde en zijn genade..maar je ziet ook, dat het volk van God zich eigenlijk geen raad weet met haar afkomst en doel. In de woestijn lezen we dat niemand(behalve 2) de woestijn uitkomt. Je ziet dat het volk in ballingschap gaat, je ziet dat mensen geneigd zijn God niet te dienen. Je ziet dat het uiteindelijk uitmondt in de oplossing: besneden zijn van je hart. En die verlossing kan pas plaats vinden als we onszelf toewijden aan Jezus. Geen verlossing vanuit onszelf, geen verlossing vanwege onze afkomst, geen verlossing vanuit onze uitverkiezing....alles leidt tot ballingschap. Verlossing door overgave en bekering/doop, dat is de inhoud van de nieuwe relatie die God met de mens aangaat. De wet houden biedt geen verlossing en leidt tot slavernij, dat is de centrale boodschap van het NT... |
Ik ben ervan overtuigd dat de wet houden geen verlossing biedt,maar juist dat we uitsluitend behouden worden door ons geloof in wat Jezus Christus voor ons heeft bewerkstelligd. Ik begrijp echter nog steeds niet waarom er volgens jou geen sprake meer is van een verbond als er in die tekst van Hebreeën juist wordt gesproken over een nieuw verbond. Misschien kun je even uitleggen hoe jij die tekst uit Hebreeën ziet?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 26 februari 2011, 18:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 17:43
Onderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik dacht ongeveer hetzelfde .... Wat trouwen betreft: been there, done that and will do it again. Wat garantie hebben betreft: ik waag de gok wel weer door op God te vertrouwen.... (zal ik ook op God moeten vertrouwen dat Hij me weer een vrouw geeft)
.. |
Same here wat trouwen betreft... enne... wat die kleine lettertjes betreft: Keep the faith!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 17:35
Onderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Apart toch ook wel, lijkt mij
Marijan, begrijpt niet waarom een man of vrouw aan zichzelf zou moeten twijfelen. |
Klinkt toch een beetje twijfelachtig Marijan Dus ja: mannen zijn ok.. vrouwen zijn ok.. man en vrouw samen zijn dubbel ok (per slot van rekening: één keer ok + nog een keer ok = twee keer ok, dus dubbel ok..
jawel ze kan rekenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 17:30
|
|
|
MAUREEN217 schreef: | Graag wil ik reageren op hetgeen ik van jullie gelezen heb. De vrouw speel best wel een grote rol in de bijbel,laten we wel zijn. Kijk naar Esthter, door gehoorzaam te zijn, is een heel volk gered. Kijk naar Ruth, uit haar geslacht is de Here Jezus geboren. Kijk naar de drie vrouwen bij het graf van de Here, zij hebben als eerste de Here gezien. Een vrouw draaggolf aangeschreven bij onze Vader, zeker, een man heeft een grote verantwoording naar God, hoe hij met zijn vrouw is omgegaan, een man heeft een zware taak, geloof me, daarom moeten wij onze mannen helpen en ondersteunen in gebed. Maar als een partner alleen komt te staan, zal onze Heer die plaats opvullen. Zelfs Paulus zegt dat het in sommige gevallen beter is om alleen te blijven. Ja, God heeft man en vrouw gemaakt om samen te zijn. Wij mensen zijn sociale wezens, wij hebben nodig om met anderen samen te zijn. Dat zit in ons, maar met de kracht, steun en wijsheid van God kan Hij ons helpen, daar waar een gat is gevallen, nultarief de Here het weer op voor ons. Laten wij elkaar liefhebben en niet veroordelend naar elkaar toe, want wij weten niet wat de ander heeft meegemaakt waardoor hij(zij in een bepaalde situatie terecht is gekomen.ook dit heeft met wederzijds respect te maken. Maureen |
Hé Maureen.. je komt helemaal los geloof ik ha ha ha. Ben het met je eens hoor. Er zijn heel veel vrouwen die een belangrijke rol vervullen in de Bijbel. Toch een kleine aanvulling. Het waren niet drie vrouwen die Jezus als eerste zagen, maar alleen Maria. Johannes 20: 15-18: Waarom huil je?’ vroeg Jezus. ‘Wie zoek je?’ Maria dacht dat het de tuinman was en zei: ‘Als u hem hebt weggehaald, vertel me dan waar u hem hebt neergelegd, dan kan ik hem meenemen. ’ 16 Jezus zei tegen haar: ‘Maria!’ Ze draaide zich om en zei: ‘Rabboeni!’ (Dat betekent ‘meester’. ) 17 ‘Houd me niet vast,’ zei Jezus. ‘Ik ben nog niet opgestegen naar de Vader. Ga naar mijn broeders en zusters en zeg tegen hen dat ik opstijg naar mijn Vader, die ook jullie Vader is, naar mijn God, die ook jullie God is. ’
En let vooral even op vers 17: de eerste mens die opdracht kreeg om te gaan verkondigen dat Jezus was opgestaan was..... een vrouw!
Daarmee doe ik niets af aan het priesterschap van de man hoor jongens (jullie zijn nog steeds ok). Maar ik vind het toch wel een bijzondere gedachte dat juist een vrouw naar de discipelen werd gestuurd om hen te vertellen dan Jezus leeft.
Voor de rest kan ik me helemaal vinden in je betoog Maureen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 17:22
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
HERMAN388 schreef: | 44 jaar lang proeflid? dat is lekker voordeeltje |
Nee joh... over 44 jaar nemen we gewoon een nieuw proeflidmaatschap.. ervan uitgaande dat er mensen zijn die dan niet meer lid zijn van CM
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 17:21
Onderwerp: Verlegenheid of niet weten hoe te beginnen
|
|
|
ARJAN024 schreef: | Wie heeft er wel eens last van dat hij/zij te verlegen is om te mailen? Een knipoog wordt vaak minder of niet gewewadeerd.
Ik heb zelf ook last van. Omdat een knipoog minder wordt gewadeerd, dan is het wel erg lastig om te beginnen. Ik stuur zelf niet zo makkelijk een eerste mail. Op dat gebied ben ik te verlegen. Komt ook doordat de kans bestaad van een afgang.
Komt dit vaker voor? Hoe pakken jullie dat op? |
In het kader van back on topic dan maar: Ik heb zelf ook niet veel met die knipoog-mailtjes van wildvreemden. Zeker niet als het daar dan bij blijft. Wat flirten middels een knipoog betreft. Waarom zou je op die manier flirten met iemand waar je alleen het profiel maar van hebt gelezen. Ik kan me voorstellen dat het profiel je aanspreekt, maar laat dan gewoon je interesse blijken door eerst eens een e-mail te sturen. Persoonlijk heb ik dat liever dan wanneer iemand meteen begint te chatten, zeker als diegene er dan ook nog vanuit gaat dat hij meteen een heel verhaal af kan steken zonder er bij stil te staan dat ik daar op dat moment misschien wel even niet op zit te wachten. Als je wel spontaan begint te chatten, vraag dan in ieder geval eerst even of het gelegen komt.
Wat het overwinnen van verlegenheid betreft: bedenk dat die ander jou niet kent en jou ook niet kan zien. Dus wat maakt het eigenlijk uit. Stel gewoon een vraag over iets wat je van diegene zou willen weten en met een beetje mazzel is diegene in ieder geval zo netjes om jou mail te beantwoorden... . Zo niet, dan weet je ook genoeg. En laat je dan niet meteen uit het veld slaan, maar ga gewoon lekker door met het mailen van personen waarvan het profiel jou aanspreekt. Met andere woorden: gewoon doen, onder het mom van "wie niet waagt.... ". Je hebt niets te verliezen, hooguit wat te winnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 17:07
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Zijn jullie hier over 44 jaar nog Lisa? |
Nou speciaal voor jou nemen we over 44 jaar allemaal nog even een proeflidmaatschapje.. Reünie van bejaarden op cm ha ha ha
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 26 februari 2011, 17:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 17:00
Onderwerp: Drachten
|
|
|
De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...
Zondag 10 april 2011
1. Chatuliem 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien 6. Billy 701 7. Dini968
Als je mee wilt, vul de lijst dan aan...
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 26 februari 2011, 17:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 16:50
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nee hoor,niet naief en hopeloos,klinkt juist heel mooi,ik ratel wel een heleboel maar ik besef heel goed dat ik en beetje sturing in mijn leven nodig heb en laat die Drent dat nou net heel goed aanvoelen......... |
ha ha ha, nou op naar de 45 jaar dus en tegen die tijd gezellig samen achter de rollator door t bejaardenhuis
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zaterdag 26 februari 2011, 16:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 16:49
|
|
|
MAUREEN217 schreef: | Ik heb een beetje gelezen, wat hier staat en ik moet zeggen dat ik het met vele punten eens ben. Een man is volgens de bijbel een priester in het gezin. Hij heeft ook een grote verantwoording naar God toe. Een vrouw dient als ondersteuning van de man. Maar als er geen man is, dan rust dit alles op de vrouw. En God geeft haar hier de kracht en wijsheid om haar gezin te runnen. Een vrouw doet niet onder voor een man, maar mag hem tot steun zijn, daarom zijn zij een geworden. Dit geloof ik, als je wilt dat je huwelijk stand houdt, betekent dat, datje moet geven, en nog eens geven, dan zal je ook ontvangen. Dat is het balans waar ik een van jullie over hoorde spreken. |
Hé Maureen. Welkom op het forum (zag dat dit je eerste post was ). En inderdaad, dit is de balans waar op gedoeld wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 februari 2011, 16:46
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Oeps Suzanah ehhh alleen wel opppassen hoor met Spreuken ....staan meer wijsheden in he
Loflied op de sterke vrouw 10 Een sterke vrouw, wie zal haar vinden? Zij is meer waard dan edelstenen. 11 Haar man vertrouwt op haar en zal daar rijkelijk bij winnen. 12 Ze brengt hem voorspoed, geen ellende, alle dagen van haar leven. 13 Ze zoekt wol en linnen uit, en spint en weeft met vreugde. 14 Zoals een koopmansschip naar verre streken vaart, zo haalt zij van verre wat ze nodig heeft. 15 Ze staat al op als het nog donker is, regelt het werk in huis, draagt haar slavinnen taken op. 16 Als zij haar zinnen op een akker zet, koopt ze hem, van wat ze heeft verdiend, plant ze een wijngaard. 17 Zij is vol daadkracht, onvermoeibaar is ze in de weer. 18 Handeldrijven gaat haar heel goed af, ’s nachts gaat haar lamp niet uit. 19 Haar handen zijn voortdurend aan het spinrok, ze houdt altijd de weefspoel vast. 20 Haar handen strekt zij uit naar de behoeftigen, ze geeft de armen hulp. 21 Niemand in haar huis hoeft sneeuw te vrezen, zij heeft hen allen warm gekleed. 22 Ze maakt de mooiste dekens, ze gaat gekleed in linnen en purperen wol. 23 Haar man geniet bekendheid in de stad, hij vergadert met de oudsten in de poort. 24 Zij vervaardigt kleding en gordels, en levert die aan kooplui. 25 Uit haar verschijning spreken kracht en waardigheid, de dag van morgen ziet ze lachend tegemoet. 26 Ze spreekt wijze woorden, wat ze zegt, zijn liefdevolle lessen. 27 Ze waakt over haar huishouding, nietsdoen is haar onbekend. 28 Haar kinderen prijzen haar, haar man bejubelt haar: 29 ‘Er zijn veel sterke vrouwen, maar jij overtreft ze allemaal.’ 30 Charme is bedrieglijk en schoonheid vergaat, maar een vrouw met ontzag voor de HEER moet worden geprezen. 31 Moge zij de vruchten plukken van haar werk, mogen haar daden worden geprezen in de poorten. |
Mooi he...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|