Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:18
Onderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik heb geen moeilijk met medelanders over het algemeen. Maar.... Ik werkte bij de dame, woont al 15 jaar hier, spreekt vrijwel geen nederlands en heeft al 15 jaar een hernia waardoor ik bij haar kwam te werken. Inmiddels heb ik zelf een hernia gehad en weet dus welke ondragelijke pijnen daarbij horen. Deze dame deed alles, uitgaan, hangen op de bank etc....als Dit een hernia is??? Ik geloof daar dus niets meer van, maar mevrouw krijgt intussen jaar in jaar uit van de WMO hulp bij alles waar ze zelf de hele week de tijd voor heeft. Ze kan vanwege haar Christelijke geloof niet terug naar Syrie, dus wat mij betreft mag ze blijven, maar het idee dat alles wat een kleurtje heeft minder betaald en veel meer krijgt....dat begint me af en toe enorm tegen te staan.
Hier in het dorp was er een man die al jaren om een nieuwe schutting vroeg bij de woningbouw vereniging. de schutting was volledig verrot, en meneer kreeg al jaren niets voor elkaar. Totdat hij het zat was, en de woningbouw vereniging belde met een buitenlands accent....binnen een week stond de schutting er!
Nederland stikt van dat soort voorbeelden, van mensen die nalles voor elkaar krijgen, maar zich weigeren aan te passen aan onze samenleving of de taal willen leren. Nu de horde Polen weer. men doet het zelfde als vroeger met de Turken. Waar zijn we mee bezig???? Laat een ieder die intergreert lekker binnen komen, maar alles wat na een jaar de taal niet spreekt....ga lekker terug
of discrimineer ik nu? |
Aangezien Turkije binnen Europa ligt, hoeven de turken niet tre intergreren,dus ze moggen in hun eigentaaltje brabbelen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 09:15
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
Dit is weer een discussie waar we niet uitkomen. Kunnen we elkaars inzichten in de doop niet respecteren? Elkaars visie hoef je niet te accepteren.
We bieden iedere vluchteling hier onderdak. Iedere vluchteling heeft zijn eigen religie. Ook hun visie op religieus gebied respecteren wij. Wij geven die mensen kansen om hun religie te beleven. We staan toe dat er voor hun gebedshuizen komen. Terwijl we diep van binnen weten, dat ze niet de juiste religie hanteren.
Er zijn meer topics waarin de reformatischen tegenover de charismatischen staan en vice versa. Waarom is er dan weinig respect hier op het forum voor anders denkenden?
Als de kinderdoop onbijbels is, dan vind ik dat het watergraf een onbijbelse term is. Of mag ik dat niet denken en zeggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:35
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 31 oktober 2011, 22:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 22:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In vorige bijdrages heb ik al aangegeven dat doop en behoudenis niet aan elkaar gekoppeld moeten worden. Daar zijn de problemen begonnen in mijn ogen. |
Je bent zelf begonnen met dit topic doop en uitverkiezing. Uit jouw eerste bijdrage maak ik op dat jij het aan elkaar koppelt.
De misverstanden zijn ontstaan doordat men niet WILT begrijpen wat de kinderdoop inhoud.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 20:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | Laat ik er dan ook maar wat nuchterheid in brengen....
In deze discussie valt mij op dat de voorstanders van de Heilige Doop van kinderen absoluut de volwassendoop niet afkraken. Daarentegen is de haat en afkeer tegen de Heilige Doop van kinderen gewoon stuitend!!
Als kind heb ik geleerd dat er vroeger veel haat was tussen RK en het protestantisme Inmiddels erkennen de traditionele kerken en RK elkaars doop en bijv. huwelijkssluiting.
Zijn we inmiddels zover dat de traditionele kerken een nieuwe vijand hebben?? |
Zolang mensen hun kinderen laten dopen, zullen er tegenstanders zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:04
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In de PKN bestaat de volwassendoop gewoon. Belijdenis en doop wordt dan feitelijk gecombineerd, waarbij de doop op de belijdenis volgt. Ik ben geen lid van een reformatorische kerk maar ik zou het vreemd vinden als je je niet als volwassene zou kunnen laten dopen in een reformatorische geloofgemeenschap. Het zal alleen niet door onderdompeling zijn.
Thomas |
In de gkv kerk 1x meegemaakt.. de dopeling werd besprenkeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 22:20
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Visser
en wij vroeger maar alle zondagen uit ons hoofd leren en hun gaan lekker op de baan is eigelijk niet eerlijk want ik kan zondag 1 wel uit mn hoofd. Sjalom. Martin |
Hoe zit het met je haar op je hoofd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 19:53
Onderwerp: Lichtje
|
|
|
Jezus zegt, dat Hij hier van ons verwacht. Dat wij zijn als kaarsjes brandend in de nacht. En Hij wenst, dat ieder tot zijn ere schijnt. Gij in uw klein hoekje en ik in 't mijn.
Jezus zegt, dat Hij ieders kaarsje ziet. Of het helder licht geeft, of ook bijna niet. Hij ziet uit de hemel, of wij lichtjes zijn. Gij in uw klein hoekje en ik in 't mijn.
Jezus zegt ons ook, dat 't zo donker is, overal op aarde zonde en droevenis. Laat ons dan in 't duister held're lichtjes zijn. Gij in uw klein hoekje en ik in 't mijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 oktober 2011, 09:28
Onderwerp: Hervormingsdag
|
|
|
Hervormingsdag
Hervormingsdag is een herdenkingsdag op 31 oktober in verschillende protestantse kerken. Deze dag staat in het teken van Maarten Luther die op 31 oktober 1517 zijn 95 stellingen tegen situaties in de Rooms-katholieke Kerk zou hebben gepubliceerd. Uiteindelijk leidde het verzet van Luther tot een breuk met de Rooms-katholieke Kerk. In de 16e eeuw zijn toen de protestantse kerken ontstaan.
Historische achtergrond
Luther is zijn verzet tegen de Rooms-katholieke Kerk begonnen met het openbaar maken van 95 stellingen tegen de aflaat. Het staat historisch gezien niet vast of hij werkelijk deze stellingen heeft aangeslagen op de deur van de Slotkapel van Wittenberg, Duitsland, zoals wel eens wordt gesteld. Wel heeft Luther bedoeld om een gesprek over de aflaat en de verwording in de kerk op gang te brengen. Luther publiceerde zijn stellingen aanvankelijk niet in het Duits (de volkstaal) maar in het Latijn (de taal van de geleerden in die dagen). Luther hoopte in theologie en kerk het gesprek over de aflaat en de verwording op gang te kunnen brengen. Als monnik en priester kreeg hij concreet met de gevolgen van de verwording te maken. Daartegen wilde hij de centrale boodschap van het Evangelie, namelijk de vergeving der zonden door het bloed en offer van Jezus Christus, weer centraal stellen. De theologie van Luther wordt daarom soms wel de theologie van het kruis genoemd. Zijn poging werd door Paus Leo X ten enenmale niet onderkend. Het heeft Luther verrast dat zijn stellingen binnen de kortste keren en over een breed front in de samenleving weerklank hebben gevonden.
Aandacht
Op de hervormingsdag wordt veelal aandacht gegeven aan de centrale thema's in de prediking en de reformatie van Luther. Luther wilde de kerk uiteindelijk weer terugbrengen bij de Bijbel, Christus, de genade en het geloof. In de Rooms-katholieke Kerk van zijn dagen waren deze zaken volkomen op de achtergrond geraakt. De paus beheerste volledig de kerk. De kerk was in zijn dagen soms meer instrument voor machtspolitiek, dan middel tot verbreiding van het Evangelie van de persoon van Jezus Christus. Op Hervormingsdag wordt in de protestantse kerken veelal gepreekt uit de brieven van Paulus, in het bijzonder de brief van Paulus aan de gemeente van Rome, (de Romeinenbrief), waarin de rechtvaardiging van de goddeloze centraal staat. De rechtvaardiging van de goddeloze vormt het hart van de reformatorische theologie. Binnen de lutherse kerk, wordt de reformatiedag beschouwd als een van de belangrijkste kerkelijke dagen. De zondag voor 31 oktober (of op de dag zelf, als het op een zondag valt) heet Reformatiezondag.
Feestdag
De hervormingsdag is een erkende feestdag in Chili, Slovenië en zes Deelstaten van Duitsland.
Dev 95 stellingen:
http://utopia.knoware.nl/users/adosh/luther/luther.html#1
Romeinen 3,21-31
De gerechtigheid Gods en de dood van Jezus
21 Thans is echter buiten de wet om gerechtigheid Gods openbaar geworden, waarvan de wet en de profeten getuigen, 22 en wel gerechtigheid Gods door het geloof in [Jezus] Christus, voor allen, die geloven; want er is geen onderscheid.
23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods,
24 en worden om niet gerechtvaardigd uit zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus.
25 Hem heeft God voorgesteld als zoenmiddel door het geloof, in zijn bloed, om zijn rechtvaardigheid te tonen, daar Hij de zonden, die tevoren onder de verdraagzaamheid Gods gepleegd waren, had laten geworden –
26 om zijn rechtvaardigheid te tonen, in de tegenwoordige tijd, zodat Hijzelf rechtvaardig is, ook als Hij hem rechtvaardigt, die uit het geloof in Jezus is.
27 Waar blijft het roemen dan? Het is uitgesloten. Door welke wet? Der werken? Neen, maar door de wet van geloof.
28 Want wij zijn van oordeel, dat de mens door geloof gerechtvaardigd wordt, zonder werken der wet.
29 Of is God alleen de God der Joden? Niet ook der heidenen? Zeker, ook der heidenen.
30 Indien er namelijk één God is, die de besnedenen rechtvaardigen zal uit het geloof en de onbesnedenen door het geloof. Abraham door het geloof gerechtvaardigd
31 Stellen wij dan door het geloof de wet buiten werking? Volstrekt niet; veeleer bevestigen wij de wet.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zaterdag 29 oktober 2011, 09:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 22:44
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Let eens op mijn vorige bijdrages, waarin ik zei dat we dit allang uitgebreid besproken hadden. De vraag van Momo was duidelijk, en daar heb ik antwoord op gegeven. En het blijft verwarren in de discussie, dat jullie dat kinderritueel ook doop noemen. Dan kun je een normale vraag niet eens meer beantwoorden zonder dat je in allerlei discussies belandt. De eis van sommigen van jullie om te accepteren dat jullie ritueel hetzelfde is als de doop, is gewoon onacceptabel in mijn ogen. |
De kinderdoop heeft niets te maken met geloofsdoop zoals die in charismatische kringen plaatsvind. En ik blijf het de kinderdoop/verbondsdoop noemen. Leer dat nou maar eens te accepteren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 20:16
Onderwerp: ziekenhoekje
|
|
|
Blijkbaar mag men niet klagen over ziektes en aandoeningen, maar men mag wel klagen dat er geklaagd word over ziektes en aandoeningen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:47
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Beppe vertelde mij het verhaal dat toen ik in de kerk werd binnengedragen nogal veel eeh lawaai maakte. Dat duurde tot de dominee me doopte en met water besprenkelde waarop ik vertederende babygeluidjes maakte. De kerkgangers moesten er in ieder geval mild om glimlachen. Dominee moet nog gegrapt hebben dat het toch wel een verandering bracht als je gedoopt werd. 't Verbond met Abraham zijn vrind, bevestigt hij van kind tot kind was nog maar koud voorbij of Beppe oordeelde toch dat ik de kerk maar uit moest. Waarop dominee over me zei : Hij lijkt op zijn vader en we zullen nog wel van hem horen later.. De kerkgangers konden het wel waarderen, mijn vader lachte ietwat verlegen mee.
Thomas, toen al een grote mond. |
psalm 105; 5.. het bekende dooplied werd niet bij mijn doop gezongen. ik geloof dat het paslm 65 : 5 was...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 19:43
|
|
|
ik ben als kind gedoopt. was er zelf bij. kan me het alleen niet herinneren. mijn ouders hebben het mij verteld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 12:11
Onderwerp: 5 november Guilmant Festival
|
|
|
werkt iets niet goed hier...
lama...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 28 oktober 2011, 12:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 10:28
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
JOLAN931 schreef: | haha, ik denk niets, maar hoe wil je de titel laten luiden voor een nieuw topic ? |
One night stand?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 21:51
Onderwerp: Heeft de dominee gelijk?
|
|
|
het topic heet: heeft de dominee gelijk? het gaat er meer op lijken dat er iemand anders gelijk wilt hebben.
en men gaat hier absoluut off topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:05
Onderwerp: Kerstmuziek
|
|
|
Omdat er heidense tradities zijn geen Kerst vieren? Ook bij Pasen zijn er heidense tradities.
Omdat Nederland steeds meer ontkerstend, dus die dagen maar afschaffen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 20:36
Onderwerp: Hersenoperatie op tv
|
|
|
MARIO216 schreef: | Zo dadelijk is er op tv live een hersenoperatie te zien. Is dit ethisch verantwoord. Of het kan, vind het net zo als het programma de bevalling waar ik niet naar kijk. Maar ben wel nieuwsgierig hoe het gaat. |
In sommige gevallen bij hersenoperaties moet de patient wakker zijn. Ik heb het ooit voor tv gezien hoe een man lijdend aan parkinson de operatie onderging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 11:49
Onderwerp: Donor week
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het is natuurlijk een heel wrang voorbeeld wat ik gebruikte, maar met de vetgedrukte zin geef je eigenlijk weer wat ik ermee bedoelde. Hoe zit het met de bescherming van de rechtstaat in deze? Als die er niet is, kunnen mensen heel gekke dingen gaan doen. Mag ik dan zekerheden hebben dat ik op zn minst weet dat hier heel scherpe controle op plaats moet vinden. Als het aan dezelfde wetenschap zou liggen, zouden embryo's ook gebruikt mogen worden... |
Reken er maar op dat dat in het geniep gebeurt... Er zijn ouders die een wenskind willen:
meisje/jongen kleur ogen kleur haar maximale lengte hoge intelligentie
op die onderdelen worden kinderen gemaakt...
en dan zit je op dit gebied al op het terrein van eicel/zaadceldonatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 10:54
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
Dit alles gelezen hebbende, ben ik tot de conclusie gekomen dat er voor en tegenstanders zijn van gebedsgenezingen.
Ook zijn er binnen genezingsdiensten excessen. Voor de een geloofwaardig voor de ander weer niet.
We mogen als christen geloven dat God idd mensen geneest, maar niet altijd zoals wij het wensen.
De manier waarop mensen worden genezen, daar mag zo af en toe wel een vraagteken achter gezet worden.
We kunnen vele genezingen zien als een wonder van God.
Bij deze wil ik dit topic sluiten. Verdere discussie heeft weinig zin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 11:17
Onderwerp: Donor week
|
|
|
Er is een levendige handel in organen. Het is bij wet verboden om geld te vragen voor een orgaan die men afstaat. Toch gebeurt dit wereldwijd.
Vaak staat men een orgaan af door financiele nood. Hoeveel mensen reizen wel niet af naar die landen, waar illegale organen worden gedoneerd. En bovendien degene die een orgaan afstaat, krijgt later last van gezondheidsproblemen.
Orgaandonatie bij leven is in Nederland mogelijk, als de ontvanger echtgenoot, geregistreerd partner of bloedverwant is.
Ik heb ooit een reportage gezien dat er kinderen in zuidamerika zgn iets aan hun ogen hadden, en ze werden naar een kliniek gebracht, waarbij 1 oog of beide ogen werden weggehaald, voor hoornvlies transplantaties. Het hoornvlies werd vervolgens getransplanteerd bij de rijken die het konden betalen, waardoor ze beter konden zien.
En toen de kinderen weer terugkeerden naar huis werd er gezegd dat de ogen weggehaald waren door dat er complicaties waren opgetreden bij de zgn oogherstellende operatie.
In hoeverre wordt dat in Nederland gecontroleerd van wie de donor is en onder welke omstandigheden die persoon zijn organen heeft afgestaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 21:30
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zo zie je maar.....kerels he |
Idd en 1 van die kerels was een amsterdammer... Hij kon aan mij horen dat ik rotterdammer ben... En we konden met zijn 2en door 1 deur...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 20:16
|
|
|
PIETER649 schreef: | jij ff mazzel dat je heel de dag thuiszit... heb je tijd zat om het lekker zelf te doen |
Toen ik een nieuwe keuken kreeg hebben de kerels het heel netjes schoongemaakt voor mij.... Ze maakten zelfs een sopje en hebben de halve huiskamer gezogen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 oktober 2011, 20:12
|
|
|
het slechste moment is:
de werklui die vandaag hier over de vloer kwamen, hadden wel een stofzuiger bij zich.. maar de rommel die ze maakten ruimden ze niet op...
|
|
Naar boven |
|
|