ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 22:44
BerichtOnderwerp: gek van plinkjes en plonkjes op de pc

Ik zelf zal zeggen heel snel verwijderen van je pc...naar configuratiecentrum-software-google chrome aanklikken en verwijderen aanklikken.

Dan op google Mozilla Firefox zoeken en deze browser downloaden.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 21:19
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

Heerlijk nu in me huissie aflevering 'Blizzard' kijken van 'Het kleine huis op de prairie' Lachende smiley

Na 2 dagen druk en laat naar bed, wel leuk, maar dan na 2 avonden zo in je eigen huissie heeft wel wat ;)

*behaaglijk*

Zo..ik ga weer verder kijken...:)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 17 augustus 2013, 21:21
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 20:13
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

Gedachtenlezende computer

Uiteindelijk willen de onderzoekers het systeem zo fijngevoelig maken dat ze dromen of visuele gedachten kunnen aflezen.!!!

Het is een computer gelukt uit hersenscans af te leiden waar iemand naar kijkt. Dat gebeurde in de Radboud Universiteit Nijmegen, melden onderzoekers. Een proefpersoon moest naar letters kijken terwijl hij in een scanner lag.

Door de resulterende MRI-beelden digitaal te analyseren met een elegant wiskundig model, is het mogelijk te achterhalen naar welke letters de proefpersoon kijkt. Het is nooit eerder gelukt de inhoud van gedachten zo precies te reconstrueren.

http://www.nieuws.nl/opmerkelijk/20130816/Gedachtenlezende-computer-komt-steeds-dichterbij
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 16:55
BerichtOnderwerp: Heilige Geest

JANE410 schreef:
Een mooi voorbeeld over dat er voor de Heilige Geest weinig ruimte is

Mensen weten dat de Heilige Geest geloof geeft, maar ze kennen Hem niet persoonlijk. De relatie tussen de Geest en de gelovige is vaak net als de relatie tussen een man en een vrouw in een slecht huwelijk. Ze leven onder hetzelfde dak. De man maakt voortdurend gebruik van de service die zijn vrouw hem verleent. Maar hij praat en communiceert nauwelijks met haar. Hij ziet nauwelijks dat ze er is en geniet niet van de relatie met haar.

Ja, Jane,

Dat herken ik, een voortdurend bidden, er staat ook ergens 'bid zonder ophouden', dus niet van ik heb het nu even druk kan niet bidden...nee? waarom niet denk ik dan?

S. Bidden is voor mij denken, (een soort van praten maar dan in gedachten), en dan tegen God, en dan idd de hele dag. Vaak gaat dat bewust en ook soms onbewust. Want je bent je natuurlijk niet de gehele dag er bewust van dat je denkt.

En, ook, van nou wordt er iets veels te moeilijk, ik ga even gebed vragen, ja die mogelijkheid is er hier op CM. Nav de tekst, 'als twee of drie iets vragen in Mijn naam...'.
Ik zou dan voor mezelf, gek zijn als ik daar geen gebruik van maak.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 16:47

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ervaar juist heel sterk dat Gods geest in ons midden gevoel en totaal niet dat je in de Geest voelen gevoel, sterker nog, daar heb ik echt helemaal niets mee. Ik hoor en lees dat soms met grote verbazing.

Hoi Willemijn,

Ja, daar herken ik me in, in wat je schrijft.

Ik heb dat ook, ik ervaar ook dat de Geest in ons midden is, de Geest van God. De Heilige Geest.

Maar idd, dat gevoel van soms vervuld te zijn met de Geest, ja of ik ben dan altijd vervuld met de Heilige Geest, of idd nooit, bij wijze van spreke dan.

Want ja, ik heb zelf het gevoel, dat God er altijd is. Op de fiets, als ik een mooie film kijk, als ik met iemand praat, als ik het druk heb, als ik het heel rustig heb.

En ja, ik geloof in de kracht van het gebed, en ja, als ik tijden heb dat ik het gevoel het dat ik iets, psychisch, niet kan, ja, dan vraag ik gebed, ja, het idee dat er enkelen voor mij bidden geeft mij kracht.
Nee, het lost niet inene al mijn problemen op, maar ja, het geeft mij wel kracht om met problemen om te gaan. en eraan te werken. en samen te werken.

S. God is er niet om alles op te lossen, maar wel om kracht te geven om alles te dragen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 16:37

Roelande:
Quote:
Ik snap niet hoe je wel christen kunt zijn en niet her/weder-geboren
Volgens mij krijg je op het moment dat je Jezus hebben aangenomen als je Verlosser en je hebt bekeerd, volledige vergeving van God en begin je met een schone lei. Dan wordt je zoon of dochter van God niet door je geboorte, maar door opnieuw geboren te worden door de Geest (wedergeboorte Joh 3:5-6)

Ik denk zelf, elke christen is wedergeboren, anders kan je geen christen zijn.

Vernieuwd door hervorming denken, of hervormd door vernieuwing van denken.

Dan doe je geen dingen, die anders, zonder geloof, misschien wel hel erg voor de hand liggend zouden kunnen zijn. Maar ja, die niet stroken met het geloof.

Ook gewoon in relaties, je kijkt wat dieper, en niet het voor de hand liggende denken.

Iemand zei hier een keer van niet alleen kijken wat diegene zegt, maar juist ook, wat diegene niet zegt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 16:28
BerichtOnderwerp: klaagmuur

JANE410 schreef:
Oh, haarspeld kwijt, je bent ook zo`n rommelkont ha ha. En de action is inderdaad goedkoop.
Ik kocht er laatst 2 dvd`s, die waren 3 euro per stuk. Ze staan bij bol.com nog voor 10 euro. Maar je moet er dan wel snel bij zijn.

Jij ook fijne dag Knipoog smiley

Haha, ja heb jij mazzel!

Je moet er idd. snel bijzijn.

Ik koop daar ook regelmatig iets, een boek, of en dvd...
En ja dan is er idd bijvoorbeeld nog maar ééntje van...en als je/ik daar niet oplet, en denk o, ik kijk er later nog even naar...uitverkocht :(

Ja, jammer is dat dan...Maar ja...wel handig hoor sowieso, sites als marktplaats, bol.com, boekwinkeltjes.nl ed.

Je kan idd. dingen kopen die in reguliere winkels niet meer te krijgen zijn, zoals veel boeken en dvd's. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 17 augustus 2013, 17:04
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 15:46
BerichtOnderwerp: Daten

Hai Rolf,

Ja, mijn laatste date is ook alweer vier maanden geleden.

Ja, was gezellig.

Alleen ja, idd jammer, gewoon een keer, degene was benieuwd naar mij. Zei die ook van te voren.

Ja, hadden heerlijk gewandeld, ruim vier uren achtermekaar.

Ja, ik vond dat zo heerlijk, had dat wel elke week oid willen doen met degene.

Maar ja, degene niet. Was duidelijk erin, wou gewoon één keertje afspreken wou me een keer in het echt ontmoeten.

Nou goed, zijn nieuwsgierigheid was bevredigd denk ik.

Iig, ik heb er wel veel van geleerd, van de gesprekken, het was sowieso heel bijzonder de gesprekken.
En, ja eigenlijk, eerlijk gezegd was ik ook wel benieuwd naar degene.

Heb er een goede herinnering aan gehad, het gaf me ook wel een boost, juist omdat het zo leuk was. Maw: het had me erg goed gedaan, deze middag, op meerdere fronten!

En ja, ik had 'het' wel elke week gewild, maar ja ik respecteer degene wel; en zou die het nog een keer vragen, ja, weer, heerlijk en gezellig, zou het zo weer doen ;)

Maar ja, ik was en ben ook niet op een relatie uit, wel op vrienden.

En ja, komt er een keer een relatie, uit de vriendschap, dat weet je nooit van te voren.

Maar ja, ik vind het zelf een beetje te gek voor woorden; daten met een totaal onbekende met als doel eens serieuze relatie.

Dan moet je mi eerst vrienden zijn, als basis, maar ja zo denk ik nú.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 17 augustus 2013, 15:56
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 augustus 2013, 15:31
BerichtOnderwerp: Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..

Marco,

Mooi geschreven, goed verwoord vind ik, zo zie ik het ook.

Bedankt!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 19:25
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Eenzaamheid en het gevoel niet gewenst te zijn, is de ergste vorm van armoede.

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 18:36
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Lachen is altijd goed... Twijfelende smiley

Maar...wie het laatst lacht, lacht het best Knipoog smiley

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 18:35
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

JANE410 schreef:
Gelukkig viel het mee, gebed is krachtig en voel je niet bezwaard om voor gebed te vragen. Of wij nu een gebedspunt meer of minder hebben Knipoog smiley Is toch fijn om voor allerlei mensen te kunnen bidden Knipoog smiley

Dank je Jane! Lachende smiley

Je antwoord doet me goed! Lachende smiley

Fijn Weekend! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 18:33

MARDIE881 schreef:
Morgen heerlijk met m'n dochter naar Julianatoren. Ik heb er echt veel zin in.

Veel plezier met je dochter!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 18:32

Straks kijken wat een vriend heeft gekookt Kwijlende smiley , en tegelijk eraan denken dat ik aan de lijn ben Boze smiley , dus een klein half bordje.... Twijfelende smiley

Dan bankhangen, mooie films kijken, positieve, dus effen geen psychologische drama's en thrillers, voorlopig niet de eerste 3 maanden oid . Die zijn vaak erg goed geacteerd, dat wel..

Gewoon mooie positieve films en musicals Kwijlende smiley

Ik dacht vanmorgen dat het zaterdag was vandaag, lol, nou heb ik er een dagje bij. Lachende smiley

Fijn Weekend!!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:55
BerichtOnderwerp: Humor

De tegenpartij is er voor jou en voor mij!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:22
BerichtOnderwerp: Is het christendom wel zo authentiek?

PETRA373 schreef:
je kan een andere mening zeggen op een manier zonder dat je onrespectvol na anderen bent.

Alleen de ha ha ha....zegt al genoeg. Hij lacht erom dat wij zo dom zijn om in het eeuwige leven te geloven.
reageert op jou, als of je er al es echt over na heb gedacht, of het geen hersenspinsel is. met andere woorden, jou denken, neemt hij niet serieus
Zo iemand is het nog geneens niet waard om gedachten mee te wisselen. ben je te kostbaar voor.

zo zie ik het ....
en we zijn hier cristenen, wil niet zeggen dat je je grenzen niet moet bewaken. gewoon moet toelaten iemand hier anderen mensen beledigd.

enfin ik zwijg verder, en de redactie zal straks alles wel weer verwijderen....
Smiley met dichtgeplakte mond

Weet je als je als ongelovige dingen als de gloriestoelers ziet die nu Friso uit de dood aan het opwekken zijn, ja dan denk je ook van Smiley die vol vragen zit

Ja, idd ook tegen mij, ja, ik pak dat dan weer niet persoonlijk...

Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant is generaliseren ook niet goed, zo van dat dan gelijk alle gelovigen zo zijn...

Ja, voor mij, geloof, leven met God is mijn leven, maar ja, omdat uit te leggen..moeilijk hoor zo op een forum.

En dan ja, de door groepen als gloriestoel ed. in het leven gebrachte vooroordelen die men dan heeft, begrijpelijk dat wel maar, ja, dan denk ik, 'wil ik daar wel tegen opboksen?'

Ik zeg al niet eens meer dat ik christen ben, maar dat ik geloof....als iemand iets vraagt....anders is elke opening op een gesprek bij voorbaat al dicht...
En dan uitleggen van; nee, daar associeer ik mij niet mee, nee vind het ook niet kunnen daar en daar dit en dat, maaaaaar, dat heeft mi, iig voor mij weer niets met mijn geloof in God te maken, etc. En dan uitleggen wat het voor mij wel is.

Een bemoediging, ik kan het kwaad plaatsen, idee van eeuwig leven, contact andere gelovigen, al kan ik het ook erg goed met ongelovigen vinden, maar ja je kan niets kwijt over het geloof.

En ja, ik zit nu in en groepje 'ooit ev.' dat bevalt me wel.

S. Blij met contact christenen hier op forum, van welke stroming, maakt niets, hetzelfde denken Coole smiley met zonnebril is belangrijk, en dan hoef je het niet eens over alles eens te zijn.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 augustus 2013, 19:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 12:18

JANE410 schreef:
Oke, Lanfy mag zeggen wat hij denkt, maar hij noemt ons naief en met oogkleppen op, komt op mij over dat hij ons dom vind.

Ja, hij generaliseert...ik snap het wel als je gloriestoelers ed. ziet dat je dat denkt... Smiley die vol vragen zit

Maar ja niet elk christelijk geloof doet zo...en niet elke gelovige is zo.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 11:16

JANE410 schreef:
Heel jammer dat je beledigend wordt Lanfy. Als de antwoorden niet in jouw straatje passen is het toch niet nodig om zo denigrerend tegen gelovigen te doen?

Wens je Gods zegen

Hai Jane,

Ja, ik zie het anders, ik vind het niet beledigend, denigrerend, Lanfy zegt wat hij denk....

Zegens!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 augustus 2013, 10:10

[quote=LANFY127]Hier een bericht over de eeuwigheid! Denk er rustig en realistisch over na!

En heb je hier weleens over nagedacht:

In 1912 zonk de Titanic. Dat lijkt onderhand een eeuwigheid geleden. Napoleon, nog langer. De Middeleeuwen? Wauw, dat is de oertijd. Jezus is al heel lang weg. Daarvoor, in het begin der dagen, was er een heuse zondvloed! Ten tijde dat de pyramiden gebouwd werden. Allememachies, kun je je voorstellen HOE LANG dat al geleden is??? En dan komt dat geloofje. Dat geloofje claimt dat de Aarde 6.000 jaar oud is. Dat geloof ik ook niet. Als we een gebouw van 50 verdiepingen hebben, en dat als werkelijke tijdschaal gebruiken, is die 6.000 jaar ongeveer precies de laag verf op het dak, terwijl de gehele toren de tijd is dat de Aarde al bestaat, driehonderdertigduizend keer bevestigd door moderne wetenschap. Kun je je DAT voorstellen? ZOVEEL tijd? Vijfenveertighonderdzestigmiljoen jaar?? Veel sterren hebben een levensspanne van om en nabij de NEGENDUIZEND MILJOEN jaar (9.000.000.000 jaar dus)... Bent u daar nog? Dit universum bestaat al 14.000.000.000 jaar.

Niemand is in staat zich dat voor te stellen, ook onze nog langer levende timmermanfans niet.NOU DAAR BEN IK OOK GEEN FAN VAN Huilende smiley, smiley in tranen Die gaan oneindig lang mee. Dus ook 14.000.000.000 jaar x oneindig, ze gaan het allemaal meemaken. Echt absuuuuuuuuuuurdddddd laaaaaaaaaaaaaannnnnnngggggggggggg. En dan zitten ze allemaal bij elkaar bij die vrolijke god. Niet 1 jaar. Niet 10. Niet 100. Niet 1.000. Niet 10.000. Niet 100.000. Niet 1.000.000. Niet 10.000.000. Niet 100.000.000. Niet 1.000.000.000. Niet 1.000.000.000.000. Niet 1.000.000.000.000.000. En niet 1.000.000.000.000.000.000.000. Ja, zelfs meer jaren dan er atomen in het universum zijn, 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000, zoveel kaarsjes hebben ze straks op hun taart bij hun fantasie-god. En onze christenen gaan het nog bonter maken, want ze gaan nooit meer dood, dus zelfs 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 tot de heilige 40ste macht aan jaren, en nog steeds zijn ze er, denken ze dan. Goed, hoe ga je je vermaken dan? Op een gegeven moment heb je alles zoveel gedaan, en komt alles zo ongelofelijk je neus uit, dat je waarschijnlijk helemaal gek wordt en zelfmoord wil plegen. Maar ja, dat gaat ook niet. Je moet nog eens een keer ja nou dat heb ik nou eenmaal niet, ik ken bezigheden die ik wel altijd zou willen doen. 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar bij die god zijn. En daarna nog eens 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000. En ook nog een keer 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 x 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 jaar bij die god zijn.

Wat een afschuwelijke straf moet dat zijn. NOU ZO ZIE IK DAT NIET. "Ik ga langer bestaan dan een ster omdat ik in 1 van de paar honderd godenzonen gelooof die mijn opa bedacht heeft" Nou dat weet ik nog zo net niet, waarom zouden alleen de gelovige eeuwig leven, ik denk zelf alleen goede mensen wel, en slecht, zoals Hitler niet. Goede mensen gaan naar de Hemel waar alles perfect is, en slechte naar de hel...Ook goede mensen die het niet weten gaan naar de Hemel anders zou het niet eerlijk zijn en God is rechtvaardig. Ik bedoel mensen met een goed hart.
Hahahaha!!! En natuurlijk zonder ook maar een seconde over de waanzin en de consequentie ervan na te denken. Nee, vooral zo onzalig mogelijk onwetend zijn, in de totale waan dat dit levensgeluk brengt. 'Ik voel mij door de band genomen heel gelukkig... Jullie zijn echt veeeel intelligenter dan onze neefjes in de bomen van Afrika zeg. Intelligentie wat heeft dat ermee te maken? Trouwens, kunnen momentopnames zijn. Waarom zit de een op de lom school en als de situatie verandert haalt ze ineens makkelijk havo...(voorbeeld)Je hebt ook eq, emotionele intelligentie, die is veel belangrijker, heeft te maken met het aanvoelen van dingenhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Emotionele_intelligentieTrouwens, intelligentie wordt vaak gekoppeld aan het al dan niet hebben van een universitaire opleiding, wat nergens op slaat, wat al die mensen die gewoon niet in de gelegenheid waren om te studeren?En ook totaal niet naief. En wat een ijzeren mentaliteit, die gigantische oogkleppen op + DREAM MODE! Typevauten gewijzigd! Knipoog smiley

Trouwens wat heeft intelligentie te maken met neefjes en nichtjes in de bomen in Afrika, Smiley die vol vragen zit

IK KAN HET ERGENS WÉL BEGRIJPEN DAT JE ZO DENK...IK DACHT OOK ZO, EN JA, ALS JE SOMMIGE 'DINGEN' ZIET, JA, DAN ZOU IK ALS IK NOG NIET GELOOFDE OOK NIET GAAN GELOVEN.

En toen ik 11/12 was en niet geloofde zat ik op dezelfde manier af te geven over gelovigen...ja, ik hoorde niets anders op school(openbare) de kerk is er alleen om je geluk en plezier te bederven en om je angstig te maken voor de hel. Ja, deze verhalen kwamen ook niet uit de lucht vallen. Dat was en is in sommige kerken nog zo, vandaar ook die gigantische kerkleegloop, ca dertig jaar geleden en erna, o, ik kon alleen maar mensen in het uitgaansleven die een kerkelijke opvoeding hadden gehad en er nu niets meer mee te maken wilden hebben.
Ik ga zelf ook even niet naar een kerk nu, omdat ik ook jaren ergens heb gezeten en de achterdeur heb verlaten.
Maar ja, kerken staan voor mij los van het geloof.

Toen ik ging geloven kon ik ineens wel het kwaad plaatsen in de wereld. En ja, het gegeven(voor mij is het een gegeven) van dat het niet ophoudt na de dood, vind ik erg geruststellend...Maar ik begrijp ook best wel heel goed, dat er mensen zijn die dat niet geloven en toch erg gelukkig zijn.

MZZL!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 augustus 2013, 17:54
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 19:00
BerichtOnderwerp: Het Nieuwsch hoekje

WILLEMIJN232 schreef:
Je kan je advragen of we dit allemaal willen weten of hier op het forum moeten zetten. Ik zou zeggen, geef het zo min mogelijk aandacht!

Ahum...

Willemijn,

Dit is Nieuwsch Hoekje, en dat is nieuws....

Troost je, ik ben zo weg, en ook de heeele avond;), (en sorry, ik vind het nu eenmaal leuk wat te posten, en het kan heel belangrijk voor mij zijn)....dus dan hebben 'we' geen last meer van mij.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 19:04
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:58
BerichtOnderwerp: klaagmuur

NATASCHA642 schreef:
Klaaag klaaag moet nog ruim een week geduld hebben ...... zucht

Dan weet ik of ik ander huis heb ......

Oooh, wat kan een week dán lang duuuuuren...!

Sterkte ;)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:53

JANE410 schreef:
Succes ermee Shanita, je hoeft het in ieder geval niet alleen te doen Knipoog smiley

Ja, dáárom was het juist; ik wou het steeds alleen doen, ja lukte niet....

Het viel achteraf allemaal wel weer heel erg mee... Knipoog smiley

Ja, ik had gebed gevraagd, ja, en geloof me dan voel je je echt wel wanhopig hoor, als je hier en plein public gebed durft te vragen....denk ik

S. Dankbaar en ook blij! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:25
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.

Hai Willemijn,

Quote:
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt en teveel op jezelf betrekt, het gaat mij om omzien naar anderen, dus niet alleen naar mensen die anders zijn.

Toen ik de post schreef, dacht ik aan anderen die ik ken Knipoog smiley

Mensen die anders zijn, zijn vaak ook anderen.
En anderen zijn vaak ook mensen die anders zijn.

Ik kom uit Amsterdam, ik ben een Amsterdammer, en ik weet daarom ook dat men in Amsterdam het niet zo kan boeien welke gay parade, pride of Koninginnedag. Maar gewoon even gezellig met wat mensen eruit.
Knipoog smiley

Zegens!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 18:39
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:17

JANE410 schreef:
@ Shanita,

Of, hoe kan zoiets moois als liefde en gemeenschap nou per ongeluk ontstaan zijn uit een oerknal

Dat kan toch niet?

En uit die oerknal kwam dan een man uit voort en ook een vrouw en hee da`s ook toevallig die twee kunnen ook nog eens kindertjes maken.?

Ja, dat bedoel ik ook, daar is over na gedacht Knipoog smiley !
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:13

JANE410 schreef:
@ Shanita,

Of, hoe kan zoiets moois als liefde en gemeenschap nou per ongeluk ontstaan zijn uit een oerknal

Dat kan toch niet?

En uit die oerknal kwam dan een man uit voort en ook een vrouw en hee da`s ook toevallig die twee kunnen ook nog eens kindertjes maken.?

Hoi Jane,

Oh, je quote me, zag ik net niet,

Ik dacht dat je je iets afvroeg, van 'kan toch niet?', maar dat was ik, je quote me....

Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 18:15
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:08
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?

DANNY094 schreef:
Als ik vanuit mijn ervaring spreek, is dat je als man een vrouw als eerste beoordeeld op haar uiterlijk. Dat is het instinct en ieder zijn eigen voorkeur. Maar is inderdaad waar dat je pas iemand helemaal kan beoordelen, over hoe de persoon er van de binnenkant uitziet, wat ik vele malen belangrijker vind. Bedoel iemand die gelovig is hoeft ook per definitie niet gelijk een betere persoon te zijn dan een ongelovig iemand. Maar goed dat iedere man zijn eigen voorkeur heeft anders zou iedereen op dezelfde uiterlijke kenmerken vallen Knipoog smiley

Volgens mij ook.

Ja, andersom ook, ja, als vrouw van rond de 20, ja, keek ik ook naar uiterlijk, ten dele.

Ja,

En ja, het scheelt ook als je, zoals ik wat ouder bent, als ik omga met mensen die ik al 20 jaar ken, waar ik als het ware samen oud mee ben geworden; je hebt elkaar dan ouder zien worden, ja, dan voel ik me soms beter op me gemak, dan bij mensen die ik niet ken. Sommige mensen blijven me 'meisje' noemen, ja...ze hebben me leren kennen als meisje...

Dat gaat dus niet altijd op, ja, tijdje terug met wat mensen van hier rond me eigen leeftijd afgesproken en dat ging weer wel erg goed voor mij.

Groetjes! Lachende smiley

ps: Heeft misschien ook met leeftijd te maken.

Tegenwoordig, als ik ergens heen ga, let ik juist meer op innerlijk, hoe iemand is, aardig, integer etc. Nou eigenlijk is het zo, tegenwoordig let ik alléén op of iemand aardig is....

Ja, het scheelt natuurlijk ook qua leeftijd Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 18 augustus 2013, 14:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 18:00
BerichtOnderwerp: Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..

Iemand kan ook bezeten zijn, en door afstand te nemen van het eea en inzicht in waardoor, er vanaf komen.

Groetjes Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 16:01
BerichtOnderwerp: Gebed gevraag voor vandaag...

PETRA373 schreef:
warom zie je er zo tegenop, als ze best wel aardig is, gewoon haar hulp aannemen en daarna voel je je fijner in een leuker huis weer.
en dat is haar werk om mensen te helpen, dus maak er gebruik van,
we hebben allemaal wel es effe hulp nodig van een ander.
en iedereen heeft wel es rommel....
liefs en succes vandaag

Ja, dank je wel hoor!

Ja, ik zag het even niet meer zo zitten deze morgen hoor, pffffft....

Het idee dat ik dit bij 'gebed' had gezet, ja, dat steunde me, gaf me kracht.

We hebben zitten opruimen samen, zoooo, bergen kleding(wat gewoon allemaal schoon was), alles gesorteerd, broeken bij broeken, shirts bij shirts, etc. Netjes opgevouwen, etc.

Niks weggegooid, nee ik had laatst al met iemand anders 15 vuilniszakken vol met kleding weggebracht naar de kledingbox...

Wát een werk, pfffft. Ook stapels boeken netjes opgestapeld, het was wel niet vies, maar wat een stof, gelukkig stond alles open...

Nou, we zijn nog láng niet klaar hier, nee dat gaat nog wel een paar weekjes duren....

maanden had ze het ook over evt.

Maahaar; er is een goed begin gemaakt, ik zie weer orde en logischheid ontstaan Lachende smiley met blinkend witte tanden ....en ik heb weer moed gekregen... Knipoog smiley

En ja, naar de cardioloog: Wat denk je?

Hij had maar weinig zo'n mooi hartje gezien als dat van mij, het klopt, alles doet het bloedtoevoer in en uit, hartkleppen doen het, alle testen waren prima.
Alleen bij de fietstest een ietsie te weinig conditie geconstateerd, ja, dát wist ik, ietsie onder het gemiddelde, ietsie maar.
Ja, bij die fietstest controleren ze niet alleen je conditie, dat is slechts een klein onderdeeltje, maar ook alle hartfuncties, wat doet het hart bij bewegen, en inspanning, want ik had allemaal draadjes overal opgeplakt gekregen, met een soort plakkertjes, verbonden met een beeldscherm, waar ze alles op kon zien. en ik had ook een soort van bloedrukmeters om tijdens het fietsen. en dan moet je fietsen totdat je niet meer kan, echt niet meer kan.

Ik had hier opgehoopt.

Maar ja mijn schildklier wordt nog wel, met nog een paar zaken onderzocht via mijn bloed. Dus ja..dat even afwachten, denk wel dat dat ook goed is, maar je weet maar nooit.

Maar ja, het klopt dus wat ik dacht; gewoon stress, die hoge, 'hoge bloeddruk'.

Dus niet ongevaarlijk; gewoon alle dingen die stress veroorzaken zo veranderen dat ze dat niet meer doen, en anders vermijden.

Dus werkelijk waar alles wat ik ooit heb geleerd, zelf en ook op therapie toepassen.

Maar, Bedankt Petra en Roelande!!!

Het deed mij vanmiddag rond een uur of twee verschrikkelijk goed de reacties te lezen!
Net alsof ik jullie ken, ja, Roelande had ik ontmoet, maar gewoon, heel tof, dat dat zo kan zo via een christelijke site!

Een hele blije S.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 15:30
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.

Mooi!

WILLEMIJN232:
Quote:
''Zou de wereld er niet een stuk mooier uitzien als we niet alleen maar rekening houden met onze eigen behoeftes. Meer durven kijken naar de anderen en hoe we er voor elkaar kunnen zijn?' Ik heb zo genoeg van dat veroordelen van andersdenkenden-voelenden...

Ja, idd...mee eens. Het veroordelen van mensen die 'anders' zijn.
Daar hoef je geeneens homo voor te zijn....
Dat kan je/iemand al hebben als tie een beetje afwijkt...
Kijken naar het mooie...
En idd...kijken wat iemand niet schrijft...
En kijken hoe iets misschien is gekomen...
En kijken naar het mooie, ipv het 'in de war zijnde'....en daar dan meteen wat clichés aan vastbinden.
Ja, zo kan ik nog eventjes doorgaan...

Idd, andersdenken, dus ook andersvoelenden...als iemand zich eens zou inleven...de menselijke geest zit zo mooi in elkaar...en is zo creatief..

En ja, er zíjn nu eenmaal slechte mensen en goede mensen.

En ja, de Bijbel is duidelijk over de slechte mensen, die gaan waar ze horen, naar de hel, samen met alle andere slechte mensen. Daarom heet het ook de hel. Want men bedriegt, besteelt en belazerd continu elkaar daar, en dat voor eeuwig.
In een boek van C.S. Lewis las ik eens, een slecht iemand wíl niet eens naar de hemel...wat heeft die daar te zoeken?
Zie: De grote scheiding. Auteurs: C.S. Lewis

En dan denk ik, Homo's slecht Smiley die vol vragen zit Hoé(op welke manier) slecht? Kan niet, dat is hun aard, komt voor.
Ik heb er geen last van, vind ze juist aardig, leuk en optimistisch.

Nog even één kleine opmerking ;)
Quote:
Meer durven kijken naar de anderen en hoe we er voor elkaar kunnen zijn?

Je kan er pas voor iemand anders, wie dan ook, buurman, vriend oid, zijn, als je er eerst voor je eigen bent geweest.
Op die dag, in het leven, net wat de situatie vraagt.
Of, je kan pas geven als je zelf hebt...

Ja, dus soms moet je idd eerst even aan jezelf denken. Je hoort dat weleens bij mensen die werken met andere mensen als ze dan op vakantie gaan zeggen ze vaak dat ze zich gaan 'opladen', om hun werk straks weer te kunnen doen.

NB: Nog even iets over de Gay pride, parade of hoe noemen ze dat.
Er zijn ook vele Amsterdammers, ook met een boot in de gracht en die zijn gewoon hetero, die dossen zich uit voor de fun met iig íets roze, net als dat met Koninginnedag, of met voetbal, iedereen, velen, toch even iets oranjes aandoen.

S. Heeft het idee dat er meer hetero's zijn dan homo's dan, gaat om gezellig en jezelf kunnen zijn, meer dan als het per sé om 'gay' gaat...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 15:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 15 augustus 2013, 14:39

Ja, Precies,

Net wat Jane zegt, je leeft in Vrijheid.

Ik bedoel zo: eeuwig leven...had je daarvoor voordat je/ik dus niet geloofde nog het akelige idee, na de dood is er niets, houdt het op,

Ja, nu niet meer. Nee, want nu is er ineens eeuwig leven, je ziel of geest bijft bestaan.

Na de natuurlijke dood, krijg je een ander onvergankelijk lichaam,
En dan leef je voor eeuwig, in de Hemel.

Want en daarom; je hebt oneindige getallen in de wiskunde, die ook echt bestaan, een cirkel is oneindig en natuurlijk het Heelal.

Als kind dacht ik weleens, van ja, er moet toch ergens een einde zijn in het heelal, en dat stelde ik me voor als een gemetselde muur.

Maar ja, hoe zit dat dan achter die muur, wat zit daarachter, daar moet toch ook iets achter zijn....niet voor te stellen bijna dat oneindige.

Zo is het ook met eeuwig leven.

Ergens ook wel logisch, het Bewustzijn kan niet zomaar even in het niets verdwijnen.

Ja, je hebt ook wel wetenschappers die denken ja de hersens zijn gewoon stroompjes en chemische reacties. Is ook wel zo, maar hoe kan zoiets vernuftigs als de hersenen nou ontstaan zijn door een oerknal?

Daar moet een 'intelligentie' aan te pas zijn gekomen.

Of, hoe kan zoiets moois als Liefde en gemeenschap nou per ongeluk ontstaan zijn uit een oerknal?

Dat kan toch niet?

Dus, logisch, dat heeft God bedacht en gemaakt, want God was er al vanaf het begin. Toen er nog helemaal niet was. Ja, wonderlijk; het leven is erg mooi en...wonderlijk...

Later verder....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 15 augustus 2013, 14:40
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 235 Volgende
Pagina 32 van 235