Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 21:20
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het zijn zelfs miljarden en zonder dat zou de Amrobank zijn omgevallen en die had waarschijnlijk de met deze bank verbonden Nationale Nederlanden meegesleept. En zo zijn er meer instellingen. De oplossing van Wouter Bos was uitstekend maar de bezuinigingen die hierdoor noodzakelijk zijn komen niet ten laste van de speculanten die de crisis hebben veroorzaakt. Ze moeten worden opgebracht door Nederlanders die aan de oorzaak part nog deel hadden. In de meeste gevallen: wij allemaal. Maar wat als de AMRO. NN, ING en Achmea waren omgevallen? Het is niet voor niks dat vooral in de kringen van het kapitaal de ingreep zo op prijs werd gesteld. Maar ook voor spaarders was het een ramp geweest als er niet was ingegrepen. Zo zeker als de bank was vroeger een uitdrukking maar na de DSB en het gedoe met Icesave weten we wel beter. De actie van Wouter Bos was niet links of rechts, hij was noodzakelijk. Zonder bankwezen kan een economie als de onze niet functioneren. Een failliete bank keert geen spaargeld uit. Het jpuwe ook niet.
Thomas, die het een goede symboliek zou vinden als de Grieken hun parlementsgebouw met schelpen (de oorspronkelijke betekenis van drachmen) zouden beplakken. |
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 4 juli 2011, 09:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:00
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
THOMAS968 schreef: | . Bedenk wel dat we een ernstige economische crisis bijna ongemerkt lijken te hebben doorstaan, maar dat is wel gebeurd met geleend geld.. |
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 4 juli 2011, 09:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 12:52
Onderwerp: liegen of een leugentje
|
|
|
Als de waarheid iemand anders zou kunnen beschadigen en zinloos is, dan is het wellicht toegestaan om niet de hele waarheid te vertellen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 22:56
Onderwerp: Een WOORD voor jou...
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Duidelijk, ik heb er ook nog niet eerder van gehoord. Is het een nieuwe ontwikkeling of bestaat het al lang? Het lijkt me ook best moeilijk om ermee om te gaan. Kan je zeggen bij de gevreesde aanhef dat je liever niet hebt dat degene je confronteert met zijn/haar boodschap? Wel bijvoorbeeld dat je de betrokkenheid/bezorgdheid waardeert maar 'nee, dank u?' Of heb je het dan voorgoed verbruid in de club en moet je op zoek naar een andere gemeente of mag je weigeren? Mag iedereen met deze boodschap komen of alleen de leden van de kerkeraad? En wordt het zo gemeld dat anderen mee kunnen luisteren met wat je wordt toegedicht?
|
Het bestaat al heel lang. In de meeste gemeentes waar dit een normaal gegeven is, moet iemand met een woord die hij/zij ontvangt tijdens de dienst eerst naar een oudste/voorganger om te vertellen wat de inhoud is van dit woord is. Vaak geeft de voorganger/oudste dan zelf het woord door of laat de persoon in kwestie even naast hem staan bij de microfoon. Deze woorden zijn nooit veroordelend, richtinggevend o.i.d. , maar wordt er, als het goed is, op een opbouwende manier iets benoemd, waar de Here de gemeente bij wil bepalen. In bepaalde bedieningen ben je volledig vrij om een woord te weigeren en dit wordt je niet kwalijk genomen. Als het goed is en de persoon in kwestie staat er open voor wordt er wel even van gedachten gewisseld waarom er een weerstand is om een woord te ontvangen van iemand.
Helaas is het zo dat er ook excessen zijn ontstaan op dit gebied. Daar heb je helemaal gelijk in Pieter. Iemand kan bijvoorbeeld eer willen ontvangen, aanzien, geestelijk over willen komen enz. manipuleren zelfs. Deze vorm van woorden spreken kunnen veel schade aanrichten.
Als er een persoonlijk woord wordt gebracht aan iemand persoonlijk, dan moet de persoon in kwestie in gedachten al met het benoemde onderwerp bezig zijn.
Het is dus goed om bij jezelf na te gaan of je er al ergens in je gedachten mee bezig was, of het bijbels is en of de Here het ook door een bijbelgedeelte bevestigd, dus uit Zijn Woord, de Bijbel. Maar ook dan nog is het verstandig het woord een poos 'op de plank te leggen'. Als het steeds weer in je gedachten terug komt en je blijft ermee bezig zou het kunnen zijn dat het een zuiver woord is.
Een woord voor een individu/groep staat dus nooit op zichzelf, maar de persoon in kwestie is er al in gedachten mee bezig en dan kan het geweldig zijn als er een bemoediging, correctie of terechtwijzing komt, dit alles altijd in een liefdevolle zetting.
Er is helaas op dit moment erg veel aan de gang op dit gebied en grote voorzichtigheid is wel geboden. Maar het is absoluut niet goed het kind met het badwater weg te gooien.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op donderdag 30 juni 2011, 09:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 13:36
Onderwerp: Frusty
|
|
|
YELNIN491 schreef: | helemaal mee eens |
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 4 juli 2011, 09:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 20:15
Onderwerp: Het weer
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik ga nu even naar mijn auto kijken, onbeschadigd. Leve de caravan ! |
Heeft jullie regio ook hagel gehad? En zo ja...grote hagelstenen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 19:07
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
YELNIN491 schreef: | nog niets gezien, hitte duurt nog voort |
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 4 juli 2011, 10:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 19:02
|
|
|
YELNIN491 schreef: | Wordt het nu niet allemaal een beetje heel negatief afgeschilderd. Net of degenen die in dit topic wat neerschrijven een hekel hebben aan Chat of hem proberen onderuit te halen. Ik heb hier ook bijdragen in dit topic staan en die zijn niet bedoelt tegen Chat of tegen wie dan ook. De term Frusty van het topic, werkt nog steeds op mijn vrolijkheid en daar komt nog bij dat het met zo'n term lekker stoeien is. Ik snap nog steeds niet op het forum waarom mensen elkaar moeten aanvallen, onderuithalen of commentaar op de ander hebben. Laten we elkaar gewoon respecteren en niet altijd alles op de spits drijven. |
In het begin ervaarde ik het ook, net als jij, als gewoon geinen, ( en een geintje moet ook een keertje kunnen in een serieus topic, heb zelf ook nog een geintje gemaakt), maar gaandeweg het topic zich verder ontwikkelde vond ik het niet prettig meer overkomen.... In het begin was het plagen, maar is het nu niet zo nu en dan pesten aan het worden?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 28 juni 2011, 19:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 13:43
|
|
|
't Lijkt mee te vallen hier.....op de buienradar is te zien dat Zuid-Engeland de volle laag krijgt... alleen knap benauwd hier.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 13:34
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ach, je hebt je leven gedeeld met een ander, of dat nu voor vriendschap was of een relatie, als daar (abrupt) een einde aan komt, moet je weer alleen verder en dat betekent ook een einde aan de plannen die je voorheen maakte (samen) en weer een nieuwe toekomst moet creëren (alleen). En of dat nu bedrog is of niet... in die tijd zag je dat door een andere bril... Het lijkt mij heel menselijk dat je het verwerkt en er verdrietig over bent... dat mag en is denk ik ook nodig om er weer van los te komen, maar dan, hoe moeilijk dat eerst ook is, je moet ook weer verder... Pijn moet (soms) een plek krijgen om daarna weer verder te kunnen, denk ik. |
Als er zo een abrupt einde aan een voor jou zo waardevolle vriendschap komt, dan kan dat erg veel pijn doen. Troost kun je putten uit de gedachte dat dan die ander misschien erge onverwachte tegenslag heeft gehad, en uit de gedachte dat die 'vriend' een hele goede vriendin kwijt is....zijn verlies!! Wel rot voor je.... Als het echte vriendschap is, komt hij wel terug.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op dinsdag 28 juni 2011, 13:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 11:17
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Misschien denken wij wel veel te moeilijk. Voor doop en avondmaal is inderdaad een Goddelijke opdracht. In de hele bijbel lees ik nergens de opdracht van Jezus om te trouwen. Het Huwelijk, zij het een beetje anders als nu, was er al vanaf het begin van de wereld toen God Adam zijn eigen vrouw gaf.
Daar tegen de doop en het avondmaal als sacrament, als ik me niet vergis is dat iets wat gekomen is tijdens of na de jaren die Jezus op aarde was. Okee, Johannes doopte al in die tijd, ( naar mijn idee in opdracht van Zijn God, gezien de beloften bij zijn geboorte) maar van voor die tijd kan ik uit de bijbel geen doop en avondmaal halen.
Daarom denk ik dat doop en avondmaal sacramenten zijn omdat God, door Jezus daarvoor de opdracht gaf, Maar niemand ooit de opdracht van God heeft gekregen om te trouwen |
Eerder werd eens de opmerking geplaatst dat er wel degelijk zoiets als een trouwen was in het O.T. zoals wij dat nu kennen...maar meer en meer raak ik ervan overtuigd dat dat niet zo was. Een meisje woonde standaard thuis, tot de dag dat zij trouwde. Dan ging zij dacht ik bij haar schoonfamilie wonen....en was er (een reden om) te feest(en). Pas in 1811 meen ik heeft Napoleon de Burgelijke stand ingevoerd en werd het trouwen voor de gemeente verplicht. In het Oude testamnet kan ik zo gauw niet eens een voorbeeld vinden dat een priester bij een huwelijk betrokken is, wel dat het kind getoond moest worden en besneden op de achtse dag. Daar was m.i. wel een priester bij betrokken want het gebeurde in de tempel en er werd een offerande gebracht. Misschien was het kind de bezegeling van het huwelijk??? Toen Hannah onvbruchtbaar bleek trouwde Elkana met Penina, maar Hannah bleef zijn grote liefde. Zo ook de oplossing bedacht door Sara met de slavin Hagar..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 juni 2011, 10:34
|
|
|
T gaat hier betrekken....k wil niet schelden, maar ben een beetje bang voor de groottte van de grote hagelstenen.....10 cm..... ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 22:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | nee, maar ik kan niks leuks in jouw bijdragen vinden. Ik doe mn best, maar ik kan jouw bijdragen gewoon niet leuk vinden...sorry, misschien lachen mensen zich het apezuur bij het lezen van je bijdragen, ik helaas niet. Misschien zou je kunnen vermelden of je iets lolligs bedoelt... |
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 4 juli 2011, 09:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 20:16
|
|
|
[quote=MARIO216]
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 4 juli 2011, 10:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 20:14
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
MARIO216 schreef: | Al weer bijna een jaar een dagelijkse bemoediging van mij. Ik doe het tot nu toe met veel plezier. |
En het wordt heel erg gewaardeerd !!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 juni 2011, 21:28
Onderwerp: Dagelijks Woord
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat maakt die ene letter nou uit? |
...Chat geeft gewoon antwoord op een vraag...mag toch wel?
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 26 juni 2011, 21:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 juni 2011, 21:19
Onderwerp: Waarom mannen eerst intiatief moeten nemen?
|
|
|
YELNIN491 schreef: | en waarom niet dan leven we nog in de oertijd heeft dat geëmancihupeldepup dan helemaal niets opgeleverd |
Nou, ...k vind het ergens wel fijn als een man de leiding neemt....en dat hoeft helemaal niet te betekenen dat je geen inbreng hebt...integendeel
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 27 juni 2011, 11:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 15:12
|
|
|
[quote=MARIO216] Ik wiwl nu zon[/quote
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 4 juli 2011, 10:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 juni 2011, 14:33
|
|
|
MARIO216 schreef: | Het regent weer. |
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 4 juli 2011, 10:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 juni 2011, 22:03
Onderwerp: wie heeft er tips?
|
|
|
MARIO216 schreef: | Pas op hé, mannen kunnen bijten |
....néééééééé.... ...........'t is dus tóch waar..... ....zie je wel, 'k wíst 'et.....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 20 juni 2011, 22:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:55
Onderwerp: Waarvoor zit je op christianmatch?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik zal wel voorlezen uit Sneeuwwitje en de zeven biggetjes of van Rapesteeltje...via de foon want na die foto's wil ik nachtmerries vermijden... |
Aiaiai..het gaat hard achteruit met de kennis van onze cultuur.....waar moet dat heen....Frank! biggetjes en dwergen zijn héééél wat anders....en het is Repesteeltje... .....cultuurbarbaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:44
Onderwerp: Relatie door God gewild.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ben het met je eens Imke. Ik geef alleen maar aan, dat mensen soms heel absoluut met Gods wil omgaan. Voor deze mensen is het ondenkbaar, dat ze de wil van God niet goed hebben verstaan. Uiteraard is het belangrijkste criterium, dat je van de ander houdt, anders heb je geen leven. |
Ja, ik geloof dat God wel mensen bij elkaar brengt, maar dat je je zoiets pas al naar gelang de relatie groeit begint te beseffen. Ik denk dat God zoiets op een hele natuurlijke manier laat gebeuren....zo gauw je op zoek gaat naar dé persoon die God voor je heeft apart gezet gaat het iets minder natuurlijk en prettig naar mijn gevoel.... En ook als God mensen bij elkaar brengt en het contact breekt...dan nog zal God dat contact herstellen....maar k geloof dat dat gebeurt op een hele gewone, natuurlijke manier....
kZou zelf niet weten hoe ik zou reageren als er iemand uit een ver land zou komen en tegen mij zou zeggen dat ik uitgekozen was om mee te gaan naar een man, die voor mij bestemd was, omdat ik benzine in de auto van zijn chauffeur gedaan had....petje af voor Rebecca...die had wel lef!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 18 juni 2011, 11:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:34
|
|
|
] CHATULIEM619 ik vraag me af wanneer ze bij dit topic ook over smurfen gaan praten.... schreef: | |
You just did it... ....lig hier dubbel van het lachen.....
(flauw grapje, maar k kon het niet laten...zo en prachtig schot voor open doel....maar laten we hopen dat er gauw weer interressante forumonderwerpen komen, waar wel weer serieus op gediscussieerd kan worden, ben het wel met je eens. ...Chat!)
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zondag 19 juni 2011, 15:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 juni 2011, 23:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De laatste tijd vind ik dat het forum achteruit gaat. Te vaak lees ik alleen maar onzin bijdrages. Sommige mensen kunnen alleen maar luchtige grapjes maken heb ik het idee. Terwijl er ook plaats moet zijn voor wat diepgang. Hoopvol kijk ik dan naar de titel van een bepaald topic, en dan moet ik weer tot de conclusie komen dat er weer een onzinnige, een zgn. grappige bijdrage staat. Dat is enorm frusty. |
Die gedachte schoot ook door mij heen vandaag....helemaal mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|