ChristianMatch

Forum

Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 17:56
BerichtOnderwerp: perfecte man

DAVID923 schreef:
Ken pop:

Wellicht dat deze bij een aantal al bekend is:

ja eergister gelezen op iemands blog op funkyfish
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juni 2010, 21:41
BerichtOnderwerp: Heilig mij

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:43
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 23:07
BerichtOnderwerp: symbolen dragen

JOLAN931 schreef:
het gaat hier duidelijk om de profesionele uitstraling van het bedrijf.
ik vind het terecht dat men dat verbied. je bent er om te werken en niet om je geloof te verkondigen.

Bovendien als kruisjes mogen....waarom 5 dikke gouden kettingen dan niet? en dat lijkt me een nog minder profecionele uitstraling geven.
er moet gewoon een grens zijn

inderdaad, ik vind het ook niet meer dan terecht dat t verboden wordt.
net zo goed dat ik vind dat een buhrka niet in openbare funkties gedragen mag worden.

er zijn gewoon bedrijfsvoorschriften, en bedrijfskleding.
Verder hoor je zo vaak van geweld tegen openbaar vervoer personeel, dan kan je volgens mij maar beter helemaal geen kettingen dragen

Ik mag op mijn werk, zal ik bij sommige bedrijven ben, ook helemaal geen kettingen en ringen dragen.

Alles kan je wel onder discriminatie vegen, of je accepteert gewoon de voorschriften die gelden.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:48
BerichtOnderwerp: symbolen dragen

SUSANNAH475 schreef:
hmmm... ik ga me zo wel afvragen waar de democratie gebleven is... je mag toch uitkomen voor je geloof ? dus waarom dan geen openlijk kruisje om je nek bijv.

dan ook maar een burhka dragen toch?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:22
BerichtOnderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen

CARIN303 schreef:
Excuses maken is niet zijn sterkste kant,volgens mij Knipoog smiley

ok...dan zal ik je bij deze publiekelijk mijn excuses maken.

had t zo ienemienie klein geschreven , schaamde me rot joh.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 19:07
BerichtOnderwerp: In vuur en vlam?

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat je een denkfout maakt. Een fout, die door veel mensen gemaakt wordt. Die benoemen het enthousiasme wat mensen hebben na hun bekering vaak als eerste liefde. Is dat wel zo? Dat is net zo idealistisch als mensen die denken dat je voortdurend verliefd op elkaar moet blijven. Om de vergelijking door te trekken, verliefdheid gaat over op liefde en toewijding. En is dat niet pcies hetzelfde wat er met onze liefde voor God gebeurt?
In mijn ogen heeft de term "eerste liefde" meer met prioriteit te maken. God lief hebben boven alles. Zoals je partner je eerste liefde is, je belangrijkste liefde, zo wil God ook je eerste liefde zijn. Een liefde die alle andere relaties overstijgt. En dat is iets wat we in stand kunnen houden. Dat heeft niet alleen te maken met gevoel, met vuur, met enthousiasme. Maar meer met andere liefdes weren, liefde voor de wereld, liefde voor jezelf.

ik zie het niet als een denkfout, de tekst uit openbaring wordt gewoon aangehaald.
Verder vind ik je toelichting zeer waardevol.
Zoals je voor het gevoel van eerste liefde alles opzij zet, verwacht God dat ook.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 19:01

CARIN303 schreef:
Slavendrijver......... Woedende smiley

heb nu alles gestreken,blij dat ik eindelijk kan stoppen ( zucht....) Knipoog smiley

sorry
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 23:46

CARIN303 schreef:
Ah....dank je, dat scheelt Lachende smiley

Hoe laat hebben we pauze?

owh.....sorry nu heb ik je niet gezegd dat ik allang gestopt ben

CAAAAAAAAAAAAAARINNNNnnnnn....... ik ga slapen, stop nou eens een keer
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:21

CARIN303 schreef:
Ik moest bij het lezen hiervan onmiddellijk denken aan het lied;

Herstel mijn eerste liefde
http://www.youtube.com/watch?v=1ZU-cadjIq4

mooi dat je dit er bij hebt gezet.... kunnen we tijdens het lezen er een goed lied bij luisteren !

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 14 juni 2010, 21:22
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:20
BerichtOnderwerp: waar kijk jij naar uit?

SUSANNAH475 schreef:
Misschien vinden jullie het wel raar, maar ik kijk uit naar de dag dat Jezus terugkomt... Lachende smiley

is helemaal niet raar hoor..... ik had het er net niet bijgezet, maar wilde dat in een verdere reactie gaan doen, eerst eens kijken hoe het topic loopt.

SUSANNAH475 schreef:
Nou vooruit, ik kijk uit naar as. vrijdag, waar ik weer een morgen mag proefdraaien op de peutergroep, veeeel beter dan dat thuiszitten in m'n uppie... en ik krijg er nog liefde voor terug ook... Knipoog smiley

nou vooruit ...??? zeg je dan....is toch hartstikke gaaf.......
tot dat Jezus terugkomt kan nog wel een tijd duren, dus niet gaan zitten niksen, maar doen wat je kan doen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 20:36
BerichtOnderwerp: waar kijk jij naar uit?

CARIN303 schreef:
Ik kijk uit naar donderdag, eindelijk weer eens een vrije dag na bijna 2 weken.
Ga alleen maar leuke dingen doen die dag! Lachende smiley

Ik kijk uit naar :

- zaterdag...... voetbal kijken met vrienden en daarna verder verjaardag vieren
- donderdag over een week....voor 3 dagen naar TT Assen
- zondag 27 juni....... mijn dochtertje wordt 10jr op 28ste, dus 27ste vieren
- zaterdag 3 juli...... lekker picknicken op de hei
- zaterdag 10 juli...... Bbq met vrienden
- 24 en 25 juli....naar de new wine conferentie op het flevo terrein
- 29 juli....... 11 dagen met mijn kids naar Rhodos.

agenda staat vol zat.... heb alleen t weekend van 17 juli nog niets

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op dinsdag 15 juni 2010, 22:44
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:56

CARIN303 schreef:
Ben ik een keer op tijd thuis, mag ik gaan strijken en stofzuigen en dat met dit prachtige weer Woedende smiley .
Heb medelijden.....

ik heb zoooooooo'n medelijden met je...... ik ga zo thuis ook daarmee beginnen. Dan ben je niet alleen daarin. whahahhahaa
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 19:54

"In Laodicéa was het geloof een knus binnenbrandje"

4 Schrijf aan de engel van de gemeente in Laodicea:
“Dit zegt Amen, de trouwe en betrouwbare getuige, het begin van Gods schepping: 15 Ik weet wat u doet, hoe u niet koud bent en niet warm. Was u maar koud of warm! 16 Maar nu u lauw bent in plaats van warm of koud, zal ik u uitspuwen. 17 U zegt dat u rijk bent, dat u alles hebt wat u wilt en niets meer nodig hebt. U beseft niet hoe ongelukkig u bent, hoe armzalig, berooid, blind en naakt. 18 Daarom raad ik u aan: koop van mij goud dat in het vuur gelouterd is, en u zult rijk zijn; witte kleren om u te kleden en uw naaktheid te bedekken, zodat u zich niet meer hoeft te schamen; zalf voor uw ogen, zodat u weer kunt zien. 19 Iedereen die ik liefheb wijs ik terecht en bestraf ik. Zet u dus volledig in en breek met het leven dat u nu leidt. 20 Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij.

"De eerste liefde. Kennen we die nog?
De diepe liefde voor Christus,
de bereidwilligheid om alles voor Hem op te geven,
de radicale toewijding.
Je stond in vuur en vlam,"

Vuur brandt en verteert, en gemakkelijk raken we dat eerste vuur kwijt, dooft de vlam, verwatert de radicaliteit en
dingen we af op ‘alles achterlaten’. Zeker, we blijven trouw, maar zetten het vuur van het geloof op de waakvlam.
Bij sommigen zie je het echter in rook opgaan.
Hoe kan het dat iemand die toegewijd was, zo afzakt of zelfs helemaal afhaakt?
Christus is toch niet veranderd?
We weten dat het gebeurt. Is dat een gevaar voor ons allemaal?
Wat zijn de oorzaken?
Is er geen ‘brandstof’ meer?
Treedt er een ‘geloofsmoeheid’ op?"

Hoe vaak zijn het niet de doornen en distels van ons drukke en rijke westerse bestaan die ons zo in beslag nemen dat zij het geestelijke leven langzaam verstikken. Of was hij teleurgesteld in medechristenen, zijn huwelijk of God? Had God zijn wensen of hoop niet vervuld?

Heikel onderwerp
Momenten dat je jezelf zo mislukt voelt als christen, dat je twijfelt of je nog wel tot God kan komen. Welke christen worstelt hier nooit mee? Het zijn twijfels die de duivel zaait. Als we op onszelf en op de omstandigheden zien, dan zinken we.

De vraag die hier direct boven komt drijven is: kan een christen afvallen en verloren gaan? Felle discussies zijn daarover gevoerd, maar het is een vraag die de Bijbel niet stelt. De HERE laat zien dat Hij de zijnen kent en bewaart. De apostel Paulus stelt dat God bij machte is iemand vast te doen staan (Rom. 14:4). Aan de ene kant leert Paulus dat we daarin mogen rusten. Aan de andere kant laat hij geen enkele ruimte voor gemakzucht, nalatigheid of valse gerustheid. ‘Wie meent te staan, zie toe, dat hij niet valle’ (1 Kor. 10:12). Veelvuldig worden we aangespoord om te volharden en dat wordt niet zonder reden gedaan. Als ons vuur dooft, zijn de gevolgen groot voor de gemeente van Christus.

Waakvlam
In de Hebreeënbrief vond de Heilige Geest het nodig dat de apostel de gelovigen vermaande om niet te ‘verachteren van de genade’ (12:15) en dat hij hen waarschuwde voor ‘een ongelovig hart door af te vallen van de levende God’ (3:12). Er was verdrukking en vervolging en daarom de verleiding om de gemakkelijke weg te kiezen en het vuur op de minder opvallende waakvlam te zetten of zelfs Christus te verloochenen.

Voor anderen hadden de zorgen en sleur van alledag en het uitblijven van de wederkomst het brandende hart doen verkoelen. In de gemeente van Efeze was het geloof op de spaarbrander van traditie en de juiste leer gezet (Openb. 2:4). In de zelfgenoegzame gemeente van Laodicéa was het geloof een knus binnenbrandje, ontdaan van radicaliteit en daarom lauw en irrelevant voor Christus (Openb. 3:16). Veel rook, maar weinig vuur.

Brandstof
Hoe houd je de vlam brandend? In de eerste plaats is er de vraag welk vuur er brandt. Is het een eigen opgeklopt enthousiasme met hetzelfde karakter als iemand die ervoor kiest om supporter van een voetbalclub te worden? Als de resultaten een paar jaar teleurstellen, dooft het enthousiasme. Alleen een vuur dat door Gods Geest ontstoken is, blijft branden.

Een andere vraag is waar de brandstof uit bestaat. Is het mijn grote inspanning voor de zaak van God? Als het niet zo goed lijkt te gaan met ‘die zaak’, als er tegenstand is, of als Gods handelen niet aan onze verwachting voldoet, dan lijkt onze inspanning een verkwisting van energie en draaien we het uit. Als ons vuur vooral wordt gevoed door de warmte en het saamhorigheidsgevoel binnen onze gemeente of vriendenkring, dan kan de vlam snel doven als mensen ons teleurstellen.

Geheim
De apostel Paulus zegt aan het eind van zijn bediening en leven: ‘Ik heb de goede strijd gestreden, ik heb mijn loop ten einde gebracht, ik heb het geloof behouden’ (2 Tim. 4:7).
Wat was zijn geheim? Hij had toch een hoop narigheid meegemaakt, honger en eenzaamheid geleden, was in gevaar geweest, zelfs in doodsnood, was vervolgd en gehaat; hij was door vrienden in de steek gelaten, had gemeentes gesticht waar dingen misgingen of die zich tegen hem keerden. Toch bleef zijn geloof onaangetast, want het ging hem maar om één ding: Christus te kennen. Al het andere was hem afval (Fil. 3:8). God was zijn doel, niet Gods zegeningen of een rijke bediening met geweldige resultaten.

Overgave
‘Nevens U begeer ik niets op aarde’ (Ps. 73:25) was de praktijk van Paulus. Dat is een geloof dat bereid is dit leven volkomen op te offeren om te leven voor God en Zijn wil te volbrengen, ongeacht de gevolgen. Deze oude waarheden lijken niet meer te passen in de filosofie en theologie van onze tijd. We hebben toch recht op een stukje geluk en voldoening in dit leven? Dat lijkt redelijk, maar heeft niets te maken met het radicale Evangelie dat de Here Jezus predikte en voorleefde tot aan het kruis toe. Toch maken we dat aards geluk vaak tot het doel van het Evangelie en gaan we de radicale overgave aan God uit de weg. Juist dat is nodig als basismateriaal voor de Geest om de vlam brandend te houden.

In de Bijbel wordt nadrukkelijk gezegd dat er voor de wederkomst afval zal zijn. Wat is afval anders dan dat het vuur dooft en de christen zich richt op een goed leven in deze wereld? Paulus profeteert dat zelfzucht een van de belangrijkste kenmerken van de afval zal zijn. Een zelfgenoegzame en aardsgerichte godsdienst dooft het vuur van de Geest. Roept dat geen herkenning op? Als de prediking zich aan die tendens aanpast, verdwijnt de radicaliteit en dooft de vlam van de eerste liefde. Dan verwordt onze boodschap tot rook van een smeulende rest die kerk genoemd wordt. Maar de HERE kan nieuw leven blazen in die smeulende hoop en het vuur doen oplaaien. Dan moeten wel eerst de as en slakken verwijderd worden.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:38
BerichtOnderwerp: Ik vind jou bijzonder omdat...

MARIEKE897 schreef:
Jonathan, ik vind jou bijzonder omdat jij de gave hebt om vanuit je hart kreten te vertalen naar gedichten die me bij blijven..

en nu vind niemand Marieke bijzonder???

nou ik kan me dat niet voorstellen dat niemand haar bijzonder vindt ??
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:58
BerichtOnderwerp: Ik vind jou bijzonder omdat...

CARIN303 schreef:
Grace, ik vind het bijzonder dat je zo openlijk op het forum om hulp vraagt voor de klussen in je huis.

Nou Carin.... ik vind jou wel bijzonder, omdat je gewoon voor je mening durft te gaan staan, maar ook respect hebt voor een anders mening. En als je het niet snapt dat gewoon ook durft te vragen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:57
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARIO216 schreef:
Jij bent niet leuk Boze smiley

hahaha ik ben er weer. Heb een schitterend gaaf weekend camperen gehad.
Met een 30 christenen van OuderAlleen.nl aan het camperen geweest.

Heerlijk gekletst, gezongen, gebeden, gedeeld, genoten !!!

Wanneer is het volgende uitje?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:54
BerichtOnderwerp: De helft van mij - Bastiaan Ragas

.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op maandag 1 november 2010, 20:42
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 19:52
BerichtOnderwerp: De helft van mij - Bastiaan Ragas

http://www.youtube.com/watch?v=F9PypNMH6bE&feature=player_embedded#!

Ze vraagt kom je langs
om te zien hoe het geworden is
dan krijgt ons huis van toen misschien
een andere betekenis
ik loop rond in mijn verleden
maar herken alleen de plek
het doet me niets maar zie de reden
van de pijn van mijn vertrek
alles is hier vroeger
en alles is voorbij
maar het voelt niet zo
want hij hoort zo bij mij

uit het niets wellen tranen op
van nog niet zo lang geleden
ze bleken te zijn weggestopt
of op zijn minst te zijn vermeden

de beurse plek van onvermogen
kwetsbaar als die is
overrompeld mij
en schreeuwd van dit gemis

alles goed geregeld in volwassen overleg
de omgang is bezegeld in gedeelde middenweg
in elk huis zijn eigen speelgoed
en beiden harten op zijn plek
ze zegt we doen het heel goed
en aan liefde geen gebrek
elke week een aantal dagen
maar die gaan te snel voorbij
ik mag niet klagen
maar ik mis de helft van mij

de beurze plek van onvermogen
kwetsbaar als die is
overrompeld mij
en schreewd van dit gemis

ooooit wordt ie ouder en ik weet
dat ik die ondertoon van falen wel vergeet
omdat ik weet in de helft van de tijd
ben ik op afstand maar ik ben hem nergens kwijt

de beurze plek van onvermogen
kwetsbaar als die is
overrompeld mij
en schreewd van dit gemis

dit gemis(2x)

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op zondag 13 juni 2010, 20:35
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 14:59
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid

SUSANNAH475 schreef:
Die Feijenoord fan zal dan helaas zijn eigen kloffie thuis moeten laten en een shirt moeten aantrekken van het ajax kloffie... Clown smiley
Grote kans dat die Feijenoord fan niet komt opdagen... hahaha Smiley met dichtgeplakte mond

(Susannah, die wel in is voor een geintje tussen de serieuze bedrijven door... Engeltje smiley ).

De verkiezingsuitslag van woensdag brengt het christelijk onderwijs verder in problemen. Ook de positie van islamitische scholen kan in het gedrang komen. Dat heeft de Besturenraad, de belangenorganisatie van het protestants-christelijk onderwijs, donderdag gezegd.

Met name de partijen die geen uitgesproken fans zijn van christelijk onderwijs, zoals D66 en GroenLinks, hebben woensdag bij de verkiezingen zetels gewonnen. De grote winnaar van de verkiezingen, de PVV van Geert Wilders, is weliswaar voorstander van christelijk en joods onderwijs, maar juist niet van islamitische scholen. Ook daar kunnen dus klappen vallen, vreest voorzitter Wim Kuiper van de Besturenraad. Zijn organisatie wil ook opkomen voor islamitisch bijzonder onderwijs.

Er is de laatste jaren steeds meer discussie om de vrijheid van scholen te beperken, bijvoorbeeld om segregatie tegen te gaan. Zo werken PvdA, D66 en GroenLinks aan een wetsvoorstel om scholen te dwingen alle leerlingen te accepteren, dus ook leerlingen met een andere achtergrond dan een christelijke.

Volgens voorzitter Kuiper worden christelijke scholen door het voorstel in ’de beklaagdenbank’ gezet. „Het komt nooit voor dat kinderen worden geweigerd, maar zo wordt toch die indruk gewekt.”

Hij is bang dat het nieuwe kabinet de viijheid van onderwijs, vastgelegd in de grondwet, verder zal beperken.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 14:48

Ik ben een heel weekend camperen..... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Dus jullie zijn vrijdag- zaterdag en zondag van mij verlost Clown smiley Clown smiley Clown smiley

fijn hè !!!!!!

Nog een paar weken dan is mijn abonnement op CM ook afgelopen !!
Zijn jullie helemaal gelukkig !! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:57

MARIANNE338 schreef:
alsjeblieft zeg!!!!!
nee...ga jij maar lekker op vakantie!!!! Coole smiley met zonnebril

lekker makkelijk zo van die onzinnigheden plaatsen en dan berichtjes gaan tellen

helemaal met je eens hoor..... laat m maar op vakantie gaan
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:46
BerichtOnderwerp: Nederland is in de greep van angst

CARIN303 schreef:
Herkenbaar het bovenstaand stuk maar ik geloof echt dat - als wij een poosje een andere regering zullen hebben - de mensen erachter zullen komen dat er een hoop gebakken lucht verkocht is tijdens de campagnes.
Laat ze het maar een poos proberen, kijken wat er van terecht komt.

Ook ik vind het zeer teleurstellend dat de christelijke partijen zo ontzettend veel zetels ingeleverd hebben maar ben ervan overtuigd dat daar weer een ommekeer in zal gaan komen.
En vergeet niet......God werkt niet alleen in Den Haag maar door alle mensen heen.
Ook wij hebben allemaal en vooral persoonlijk een taak om de naam van God groot en bekend te maken bij de mensen om ons heen.
Laten we daar maar een vast gebedspunt van gaan maken!

ja, dat proberen mogen ze gaan doen, alleen jammer dat het dan snel weer verkiezing is, die PVV valt volgens mij net zo uit mekaar als de LPF

Tja christen zijn en politiek bedrijven en voor je standpunten gaan staan wordt niet gewaardeerd meer in deze maatschappij.
En nu weet ik dat het moeilijk is, om politiek en christen zijn te combineren, omdat het zoeken naar compromissen soms is.
Zeker voor CU, die ook moest meeregeren. Hoe doe je dat, voor je standpunten blijven staan, maar ook compromis durven maken.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:05

misschien vinden sommigen mijn bovenstaande stukje wat dubbel.

maar ik heb het geschreven niet vanuit mijn eigen standpunt, maar vanuit de denk-trend van bijvoorbeeld reformatorische scholen, die daar grote moeite of eigenlijk een onmogelijkheid mee hebben.

ik vind dat een homo dus wel degelijk voor zijn homo zijn mag uitkomen.

maar je gaat als mega Feijenoord fan ook niet in je feijenoord kloffie in het ajax stadion werken, en dan t gek vinden dat je ontslagen wordt.

Nu weet ik dat dit ineens wel duidelijk is, maar dat van scholen en homo's opeens anders wordt beleefd
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 21:53
BerichtOnderwerp: Vallen en opstaan

CARIN303 schreef:
Twee vrienden
vinden elkaar
vinden in elkaar
de ander en zichzelf

Twee vrienden
die tijd en liefde delen
die bij de ander
zichzelf zijn

Twee vrienden
die elkaar stimuleren
zichzelf te zijn
zonder anderen te vergeten

Twee vrienden
die begrijpen, troosten, steunen
die samen zoeken naar het goede
in hun beider leven

Twee vrienden
die een leven lang
de ander met liefde volgen
over hoogten en door dalen

Twee vrienden
die ook los willen laten
waar de ander ruimte nodig heeft
te groeien, te ontdekken

Twee vrienden
die niet moe worden te zoeken
naar het beste voor de ander
al doet 't zelf misschien pijn

Twee vrienden
die bewijzen
echt vrienden
te zijn

mooi, aangrijpend, emotie gevend, diepgang, bewust ervaren
jammer dat je hierdoor soms zo de pijn van verloren vriendschappen ziet
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 21:51
BerichtOnderwerp: De Kerk

CARIN303 schreef:
De Kerk

Ik wou dat de kerk weer de kandelaar was
die ’t licht van Gods heiligheid droeg.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en God om vergiffenis vroeg.

Ik wou dat de kerk weer het vuurbaken was
dat ieder de weg wees naar huis.
en ’t licht wierp op Golgotha’s kruis.

Ik wou dat de kerk weer de vissersvloot was
die mensen zou vangen voor God.
en deed naar Gods grote gebod.

Ik wou dat de kerk weer de Koningsstad was
heel hoog op de bergen gebouwd.
en ’t Woord bracht door God haar betrouwd.

Ik wou dat de kerk ‘t licht der wereld nog was
zo helder, vrolijk en blij.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas.
de kerk? … Maar de kerk, dat zijn WIJ!

E.IJskes-Kooger
Uit: Als glas in de zon
(1974!)

mooi, en ons gebed waard !
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 21:49

CARIN303 schreef:

Dank je Susannah!
Dit onderwerp heeft mijn hart doordat ik veel christelijke homo`s ken .
Ik zie ze juist als extra gezegend ( hoe raar dit ook klinkt ) omdat ze èn bewust kiezen voor God en door een vaak jarenlange strijd echt zijn wie ze werkelijk zijn.
Doen hetero`s daar soms niet hun hele leven over? Zichzelf accepteren?

Ik voel mij zeer bevoorrecht dat ik een kijkje in het hart mocht krijgen van christelijke broers en zussen die er voor uit kwamen dat ze homo zijn.
En ik leer ook erg veel van hun.

Ik heb geen moeite met iemand die homo is. Hierover heb ik verder geen zin om te gaan zitten discussieren. Maar het standpunt van bepaalde christenen kan ik ook wel begrijpen.

Stel je bent een andere mening toegedaan dan ik en zoals jou, dus je beschouwd het als zonde. Dan leer jij je kinderen jouw normen en waarden, gaan ze echter naar een school waar een homo voor de klas staat. Dan kan ik mij voorstellen dat je dat niet wilt.

Die scholen zijn er genoeg die dus dergelijke dingen niet willen en niet kunnen verantwoorden naar de ouders en ook niet door de ouderraad en dergelijke heen kunnen krijgen.

Wat dan als de overheid ze gaat dwingen homo's WEL aan te moeten nemen? hoe moet dat?
Jaren is er strijd geweest om het bijzonder onderwijs van de grond te krijgen. Christelijke scholen, Joodse scholen, Islamitische scholen en noem maar op. Nu zouden die gedwongen kunnen worden personeel aan te nemen, waarvan ze weten dat ouders en kinderen daar grote moeite mee hebben.

Dan denk ik....waarom solliciteert iemand daar? Waarom maakt de pers en politiek er zo'n drama van? Nou dat is alleen om maar te schoppen tegen de heilige huisjes van het bijzonder onderwijs.

Denk je dat een homo voor een islamitische school mag lesgeven? net zo min heeft die gemeenschap daar grote problemen mee.
Wat nu bepaalde politieke partijen proberen is dat bijzonder onderwijs op deze manier onderuit te halen. Hierin zie ik een zeer kwalijke ontwikkeling. Ook een PVV die de islamitische scholen het liefst morgen al afschaft. Laat die scholen lekker bestaan, want als die verboden worden, moeten christelijke scholen er ook aan geloven.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:44

TESSYBEAR731 schreef:
Daarom heeft ie er dus maar een reactie van gemaakt die vooral de Heer prijst Knipoog smiley

precies !!!

Daarom dus..... moest ff langs dat berichtnummer heen.
T is niet mijn favoriete getal.
Maar zo heb ik hem toch goed aangegrepen ?
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:38
BerichtOnderwerp: De mooiste kerken van Europa

Tjonge ....wat moet ik er nog veel zien !!!

gezien : 3 , 4, 10, 11, 13, 14, 19 , 20 , 22, 25, 31, 35, 37, 50, 51
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:32
BerichtOnderwerp: De mooiste kerken van Europa

Kerken, moskeeën, synagoges en kathedralen zijn nog altijd zeer belangrijke bezienswaardigheden, ondanks het feit dat godsdienst een steeds minder prominente rol inneemt. Eric Lammers zette namens stedentripper.com alle mooiste kerken an Europa op een rijtje. Op de eerste plaats staat de Basiliuskathedraal in Moskou, gevolgd door de Sagrada Familia in Barcelona en de Hagia Sophia in Istanbul.

http://www.stedentripper.com/blog/mooiste-kerken-europa/
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890 (56)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:29
BerichtOnderwerp: Nederland is in de greep van angst

"Een aderlating voor de christelijke politiek", dat zei Arie Slob van de ChristenUnie gisteravond naar aanleiding van de verkiezingsuitslag. Daar lijkt het inderdaad op. De SGP bleef staan op twee zetels, maar de ChristenUnie verloor één zetel en het CDA maar liefst twintig. De PVV komt als grote winnaar uit de bus. De partij van Wilders won vijftien zetels en is nu de derde partij van het land. Vraag is of we daar blij mee moeten zijn. Christenen zijn in Den Haag plotseling bar slecht vertegenwoordigd.
Oké, iemand als Wilders kan wel op sympathie rekenen van sommige christenen. Want Wilders stelt terecht dat de islam een gevaarlijke ideologie is. Radicale moslims schuwen niet om geweld te gebruiken om hun idealen te verwezenlijken. Natuurlijk moeten christenen daar niet naïef over denken.
Volk ophitsen
Maar schiet je iets op met een laatdunkende en provocerende benadering van de islam? Volgens journalist Thomas Blondeau speel je op deze manier zelfs terroristen in de kaart. Je werkt volgens hem mee aan de verwezenlijking van hun doel: angst zaaien. "Terroristen moet je uitschakelen met scherpschutters en niet met kanonnen", stelt Blondeau. "Je kunt beter efficiënt te werk gaan, in plaats van een heel volk op te hitsen."

Helderziend
De weg van het Evangelie is om onze moslimnaasten lief te hebben. En is er een alternatief? Een eilandje opspuiten waarop je alles wat vreemd en anders is op afstand houdt? Moeten we paniekerig strijden voor het comfortabele leventje van Henk en Ingrid? Of ons in liefde uitstrekken naar moslims en hen het Evangelie vertellen?

Onderzoek van het Groningse Instituut voor Integratie en Sociale Weerbaarheid toont aan dat bange kiezers eerder op Geert Wilders stemmen dan stemgerechtigden zonder angst. Nederland lijkt in de greep van angst. Meer dan ooit is er behoefte aan getuigen van Christus. Zijn liefde maakt niet blind of naïef, maar helderziend. Johannes zag het scherp: "Volmaakte liefde drijft de vrees uit."
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JONATHAN890
Ga naar pagina Vorige 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 54 Volgende
Pagina 31 van 54