Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 november 2011, 21:42
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
YELNIN491 schreef: | zou het snap dan niet dat tie dat dan leest |
daarvan krijg je last van het informatievermoeidheidssyndroom...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 november 2011, 21:32
|
|
|
YELNIN491 schreef: | waar vind je zulke lectuur |
Mischien op het forum?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 november 2011, 21:19
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Dat werkt inderdaad heel goed... Ik deed het altijd bij de kinderen... Geen prettige lucht op de kamer maar het hielp wel!!! En bij keelpijn Echinaforce druppels... Vreselijk als je geen alcohol lust( is dus 65%) Maar dat heb ik er wel voor over als iets werkt. Met water vermengen op een eetlepel...(ik kok ervan) Maar je bent wel binnen de kortste keren van je keelpijn af!!!!!!! |
Ik geloof er niks van dat er 65% alcohol in zit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 november 2011, 20:57
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nee geen koe geslacht, of eigenlijk ook wel met een varke gehakt, en balletjes gedraaid. Maar ook extra vlees, in de vorm van een worm, ik had de groente gewassen en zag een heel dikke vette wurm, boven op de gewassen en uitgelekte groente kruipen. Op het moment dat ik hem wilde pakken, kwam net de fisite de keuken in. Ik schrok, en de wurm ook, tot op heden heb ik hem niet meer gezien, terwijl de gasten stonden te kijken, zwom de worm lekker tussen de groente in de pan. De soep is op, en zij vonden hem heerlijk, en ik, ik heb er niet van gegeten, ik was een beetje misselijk, heb ik maar gezegd. |
regenwormensoep...
nee dank je...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 november 2011, 20:05
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Boeren groente soep, met groente en vlees uit eigen tuin, heerlijk eerlijk puur natuur, met balletjes van het rund. En warm bruin brood, van den bakker |
Vlees uit eigen tuin?
Koe geslacht?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 november 2011, 17:45
Onderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
|
|
|
EDDY899 schreef: | is er wel en......?? `t gaat om de inhoud en de verpakking is onbelangrijker er zijn ook rockgroepen met evangelische teksten,het gaat er om,... om mensen te bereiken met het evangelie,iedereen heeft een persoonlijke relatie met de Heer,dus alles moet niet in een collectieve relatie gekneed worden vanuit een beleving zo`n tijd leven we niet meer, zie de leegloop van de kerken. |
Ik zie op deze manier nog maar weinig respect ten opzichte van HET WOORD.
De jeugd kan, als het goed is lezen, waarom niet de jeugdbijbel met het hedendaags nederlands?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 november 2011, 17:09
Onderwerp: Zin om mee te gaan poolen op vrijdag 18 nov. a.s. in Dordt ?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Daar bedoel ik ook mee te zeggen... Wat is er mis met deze oproep!!! |
Er zijn mensen die geen behoefte hebben om leden van een andere site te ontmoeten. Als ze die behoefte wel hebben, worden ze maar lid van de andere site.
En doe afzonderlijk dan de uitjes.
Stel je voor.. je was lid van ( in dit geval) FF. Je hebt er nare ervaringen opgedaan.
Dan heb je absoluut geen behoefte om die mensen weer te ontmoeten. Maar je wilt wel graag meegaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 november 2011, 16:11
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik ben bang dat er met elke keer weer een andere Bijbel, dan het orgineel je ook weer andere belevingen gaat krijgen. En de totale verwarring nog completer maakt, met weer andere verklaringen met betrekking tot het wegnemen van een brood (stelen vrij vertaald. Ik was ook geen voorstander van het boek, maar in sommige kerk gemeenschappen wordt soms ook daar naar door verwezen. Temeer die meer te begrijpen was voor sommige lieden, in dit geval een inloophuis voor verslaafden. Daar ging dus de vraag, over het brood als je honger hebt en geen geld. Er werd verwezen naar de Bijbel, en toen vroeg, of eigenlijk zei er iemand, volgens het boek mag het in sommige gevallen wel. En dan nu een straat vertaling, waar komt dan de grens te liggen, als het nog simpeler wordt. |
Wie weet is er wel ergens een rappende dominee/voorganger...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 november 2011, 10:11
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
ALBERTANT362 schreef: | Vrouwen zijn te bang om te reageren op wat uitzonderingen na. Vreemd eigenlijk. Stiekum wil iedereen die nog single is een vriend of vriendin. Om iemand beter te leren kennen moet je diegene dus ontmoeten. Via het internet kan diegene nog zoveel zeggen, maar als je zijn of haar gezicht niet ziet bestaat het niet dat je vriendschap hebt. Maar ja, vrouwen durven vrijwel nooit af te spreken. Alsof ze bang zijn om hun eigen-ik te tonen. |
Zou dat ook niet gelden voor mannen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 21:44
Onderwerp: Storingen
|
|
|
Is het bekend waarom CM zondag op zijn gat lag?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 21:03
|
|
|
Toch altijd maar makkelijk om de fout bij een ander ner te leggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 09:44
Onderwerp: Sinterklaas
|
|
|
YES356 schreef: | Mooie gelegenheid om met je kind of broer te spreken over Jezus waar die sint al niet goed voor is ps hij bestaat wel hoor!!!!!!!!!!! echt |
Nee, de echte is niet meer...
Ik wil sint Bram en geen sint Stefan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 09:32
|
|
|
ik zelf heb totaal geen ellende met google chrome... ik had ellende met IE...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 22:57
|
|
|
YELNIN491 schreef: | vanaf vandaag een nieuw CM woord ehmm hoe was het ook al weer voel iets van een vermoeidheid |
om je verder te vermoeien...
informatievermoeidheidssyndroom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 22:21
|
|
|
Ik heb gedeeltes gelezen op inet...
Het stuit mij tegen de borst dat er zo HET WOORD word omgegaan.
Als ik kinderen zou hebben zou ik het hun verbieden om die bijbel? te lezen.
http://www.straatbijbel.nl/
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op donderdag 10 november 2011, 22:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 17:47
|
|
|
Wisten jullie dat....
dat je van het forum lezen kans krijgt op:
........informatievermoeidheidssyndroom........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 november 2011, 16:46
|
|
|
Ik heb jaren lang IE gebruikt, zowel op de laptop als op de pc. Totdat ineens ik op de laptop niet meer via IE op cm kon komen.
Op de pc lukte dat nog steeds.
Nadat ik google chrome had geinstaleerd waren alle problemen opgelost.
Waarom een probleem elders neerleggen, als het bij jezelf opgelost kan worden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:56
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
De besnijdenis in het OT was een teken van het Oude Verbond. De kinderdoop is een teken van het Nieuwe Verbond.
Jezus is dacht ik ook besneden op de 8ste dag. Waarom?
Jezus werd gedoopt. Waarom?
In mijn ogen was het voor Jezus niet nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:47
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik vind het maar een occulte bezigheid al die kinderen worden misleid. Heel hun geloofswereldje krijgt een optater. Moeten zij vanaf hun 1ste jaar vaak tot hun zevende, voor een cv staan zingen, over een goed heiligman. En elk jaar, zeker de laatste paar jaar, hele lijsten van veel te dure cadeau,s invullend, netjes een briefje terug krijgen. Met als tekst, ST.Klaas heeft dit jaar wat minder, omdat de zorgtoeslag weer duurder is geworden. Trouwens, de meeste huizen hebben niet eens een schoorsteen meer. En dan zijn ze 7 jaar, wordt in ene verteld dat hij niet eens bestaat, of je een klap voor je harses krijgt. Mijn jongste broer was 7, en hem werd het vertelt dat hij niet bestond, zijn antwoord was, oh eh.. en de Here Jezus ook niet zeker. |
Ik geloof dat er maar weinigen een sinterklaastrauma er aan hebben overgehouden...
En ja er zit wel wat in in dat kinderen kunnen zeggen, dan bestaat Jezus zeker ook niet...
Maar het hangt er wel vanaf hoe je het de kinderen verteld dat sinterklaas maar een spelletje is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 11:38
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
Nu even wat anders...
Ik heb begrepen dat men pas na de onderdompeling de Herilige Geest ontvangt...
Hoe kan het dan dat een kind van 12 jaar die nog niet ondergedompeld is, toch evangeliseren en mensen genezen...
Ik zag dus laats op tv iets over kleine evangelisten op NGC... Een kind van 4 jaar die met passie en geestdrift uit de bijbel citeerde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 09:08
|
|
|
Amerigo is sinds 1990 het paard van Sinterklaas waar hij in Nederland op rijdt wanneer hij de daken berijdt en wanneer hij tijdens de jaarlijkse intocht wordt verwelkomd. Volgens de traditie is het paard altijd een schimmel, waartegen de rode tabberd van zijn berijder fraai afsteekt.
Herkomst van de naam
Vóór 1990 werd het paard van Sinterklaas meestal simpelweg "het paard van Sinterklaas" genoemd of "de schimmel", hoewel Sinterklaas tijdens zijn landelijke intocht van 1986 in Zutphen de naam Jasper gebruikte voor zijn schimmel. In de jaren vijftig werd de schimmel wel aangeduid met de naam Bianca (onder meer in het televisieverslag van de intocht van Sint in Amsterdam uit 1959). Het is Italiaans (niet Spaans) en betekent wit. Tijdens de landelijke intocht in Elburg in 1990 werd de rol van het paard van Sinterklaas vertolkt door een politiepaard met de naam Amerigo, genoemd naar Amerigo Vespucci. Sinds deze intocht is de naam Amerigo algemeen ingeburgerd als verwijzing naar het paard van Sinterklaas.
België
In Vlaanderen heet het paard van Sinterklaas Slecht Weer Vandaag. Toen Sinterklaas aan Zwarte Piet vroeg hoe ze zijn schimmel zouden gaan noemen, had Zwarte Piet de vraag niet goed verstaan en antwoordde hij: "Slecht weer vandaag, Sinterklaas". In de stripreeks Nero wordt het paard van Sinterklaas ook geregeld opgevoerd, al is hij daar een zwarte ezel die eigenwijs denkt dat hij een paard is.
wikipedia
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 08:57
Onderwerp: Het hoofdpijndossie Mauro: d'r in of d'r uit?
|
|
|
Dat er zo veel Oost-Europeanen hier werk verrichten in de land/tuinbouw, heeft ook te maken met het vrije handels verkeer.
Het is voor de baas van een bedrijf veel goedkoper om 10 Polen in te huren. Zou hij 10 Nederlanders gebruiken is hij veel meer kwijt aan salaris.
Een Pool verdient hier veel minder dan een Nederlander. Hij wordt uitbetaald naar de maatstaven die in Polen word gehanteerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 22:08
Onderwerp: Het weer
|
|
|
BERT168 schreef: | <table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed"><b>YELNIN491 schreef:</b></td></tr><tr><td class="quote">net of dat wat helpt </td></tr></table> dit heeft natuurlijk niks meer met het weer te maken he....
gaat er behoorlijk offtopic aan toe nu...
oh ja en als jullie de zon willen delen,dan ook eerlijk de regen delen natuurlijk! </span> |
doe mij maar wat regen.. heb ik een smoes om de voortuin niet te doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|