Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:56
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
Ik ga eerst maar eens naar partijenwijzer testen welke partij het beste bij mij aansluit maar vind het wel steeds moeilijk erop worden, ze beloven allemaal gouden bergen maar tot nu toe is het 1 groot zooitje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:03
Onderwerp: HEL: realiteit of fictie
|
|
|
Harald schrijft,Het hangt er vanaf hoe je de hel definieert. Wat is de hel? Hoe ziet het eruit? Wat gebeurt er in de hel?
De hel is het tegenovergestelde van de hemel, en aangezien God in de hemel is, en Jezus de hel alleen aan het kruis over zich heen kreeg, is de hel de afwezigheid van God.
Als je daar vanuit gaat kunnen mensen al in de hel zijn, al leven ze nog op aarde. Maar zolang er leven is, is er hoop.
Ik denk zelf dat Harald bedoelt dat je kunt op aarde wel vreugde en plezier beleven, maar als je zonder God leeft dan sta je eigenlijk al met 1 been in de hel, het is maar tijdelijk hier je vreugde en plezier (grappige zinsspeling).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 10:27
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
Twaalf september mogen we weer onze stem gaan uitbrengen, op wie ga jij stemmen en waarom? Welke coalitie zie jij zitten?
Ik wil zelf de aftrap wel geven maar ben er voor mezelf nog niet uit op wie ik ga stemmen, jij wel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 05:29
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Nahjaa, niks an te doen, ik kom wel ff bij vissertje buurten dan want die zeeuwsche bolussen die lust mij ook wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 05:28
|
|
|
Nahjaa, niks an te doen, ik kom wel ff bij vissertje buurten dan want die zeeuwsche bolussen die lust mij ook wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:22
|
|
|
Was ik net van plan ff een kwarktaart te maken voor morgen, sta ik slagroom te mixen, flikkert de beslagkom met slagroom van het aanrecht Dag kwarktaart, winkels zijn dicht dus word morgen een speculaasje ipv kwarktaartje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 22:16
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Volgende vraag........ welke tegel, want de rest lag nog goed. En bij die tegel kwam ik geen mieren tegen.
Het zijn maar rare beestjes ondanks dat ze in de zomer hun voedsel vergaren voor de winter.
Zijn die miertjes nu zeker zand aan het vergaren voor de winter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 17:19
|
|
|
Calvijns interpretatie van de nederdaling ter helle
Calvijn noemt in zijn Institutie 2.16.8-12 de opvatting dat de zielen van gestorven mensen in de gevangenis zaten totdat Christus hen kwam bevrijden, “een fabel”, “onzinnig.” Maar omdat het Apostolicum volgens hem ook een “volkomen samenvatting van het geloof” is, moet de frase ”nedergedaald ter helle” een andere betekenis hebben. Die betekenis vindt hij in het geestelijke lijden van Christus. Dat betekent dat Christus “de ernst van Gods wraak” en “de verschrikking van de eeuwige dood” heeft ondervonden in zijn lijden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 17:05
Onderwerp: Gebedsverhoring
|
|
|
Ik ben maar een mens, en kan soms behoorlijk opstandig zijn als de dingen niet lopen zoals ik het in gedachten heb, en als het dan ook nog dingen zijn die tot Gods eer zullen zijn en het loopt toch allemaal anders dan ik wilde kan ik weleens met gebalde vuisten staan, God wat is dit nu, ik bedoelde het zo goed en toch loopt mijn weg anders. Maar uiteindelijk, achteraf, als je dan Gods plan ziet dan ben ik toch vaak beschaamd want God had dan andere, dikwijls betere bedoelingen dan ik bedacht of gewild had.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 09:31
|
|
|
Erika, we weten allemaal dat er een hel is en ook dat erop gewezen moet worden en erover gepredikt moet worden. We behoren ook die smalle weg te bewandelen die naar het eeuwige leven leid en niet de brede weg die naar ons eeuwig wee leid, maar wat voor mij persoonlijk aanstoot is dat TS ons wilt wijzen op verhalen van mensen die in de hel zijn geweest en teruggekomen zijn op aarde en vertellen hoe vreselijk de hel is, sorry dat gaat mij te ver, in heel de bijbel kan ik geen 1 persoon vinden die in de hel geweest is en teruggekeert op aarde!
En dan daarbij vind ik ook nog eens dat we niet eens moeten Willen weten hoe het er in de hel aan toe zal gaan later, want nu is er niet eens een hel, pas op de oordeelsdag. We horen God de eer te geven in wat we doen, doen we dat dan ook door te geloven dat er mensen in de hel zijn geweest en visioenen e.d hebben gehad?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:49
|
|
|
Dat hebben die lieve ijverige miertjes versleept naar een andere tegel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:39
|
|
|
Nou die mieren maken wel een ontiegelijke rotzooi met zand ze verslepen het en maken er hoopjes van maar of ze het ook opeten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:47
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
Haar naam was Sarah heb ik net uit, erg meeslepend ontroerend boek.
Nu ben ik n ff iets ander boek aan het lezen, Shopaholic, gewoon n zeer komisch boek om in je vacantie zomweg te lezen zonder na te denken.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 20:36
|
|
|
Staat er ergens in de bijbel dat we ons moeten verdiepen in hoe erg de hel wel niet is?
Zoek eerst het koninkrijk Gods is toch een veel belangrijkere boodschap voor ons om ons mee bezig te houden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:40
|
|
|
Cortazar, ik vraag me werkelijk af wat je bedoeling nu eigenlijk is met je verhaal, kijk we weten allemaal waarom we op de aarde zijn, met welke opdracht, we moeten wederomgeboren worden voordat het te laat is, onze ziel redden dpvan de dood, de eeuwige doo, de hel dus. Vanuit de bijbel weten we allemaal wel hoe erbarmelijk de hel wel niet moet zijn en dat we eeuwige pijn zullen hebben en dat dat eeuwigdurende pijnen zullen zijn. De bijbel is ook erg duidelijk dat er nog nooit iemand is teruggekeerd uit de hel naar de aarde, hoe verklaar jij Lucas 16 vers 26? En boven dit alles, tussen ons en ulieden is een grote klove gevestigd, ZODAT DIEGENEN DIE VAN HIER TOT U WILLEN OVERGAAN, NIET ZOUDEN KUNNEN, NOCH OOK DIE DAAR ZIJN, VAN DAAR TOT ONS OVERKOMEN.
Is deze tekst dan nog niet duidlijk genoeg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 13:21
|
|
|
Vraag me af, wanneer zien jullie de noodzaak in om te bidden tot God voor een gebedsverhoring? Waar kan dat dan om gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:08
|
|
|
Niemand is naar de hemel opgevaren dan Hij die eruit is afgedaald! dat zegt de bijbel (handelingen) Zo weten wij dat in het dodenrijk er geen overleg is en dat de doden niets weten (spreuken)
En boven dit alles, tussen ons en ulieden is een grote klove gevestigd, zodat degenen, die van hier tot u zouden willen overgaan, niet zouden kunnen, noch ook die daar zijn, van daar tot ons overkomen. Lucas 16 vers 26.
De bijbel is hier dacht ik duidelijk genoeg in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:16
Onderwerp: God grijpt in...
|
|
|
Heide dat is zeker waar, als we het exclusief over een kind van God hebben zal God een kind niet langer laten lijden dan hij aan kan.
“God laat u niet meer lijden dan u aankunt”
"Herinner uzelf dat God precies weet hoeveel u aankunt. Hij zal niet toestaan dat u in een onmogelijke situatie terechtkomt," zegt David Wilkerson. Een groot aantal mensen moeten veel lijden in deze wereld doorstaan, maar God zal ons niet meer laten lijden dan we aankunnen.
"Onze liefde Vader heeft gezegd: "U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan." (1 Korinthe 10:13)
De ergste vorm van godslastering is denken dat God achter al je pijn en zorgen staat, bijvoorbeeld: God denkt dat je één of twee beproevingen nodig hebt, voordat je klaar bent om Zijn zegeningen te ontvangen. Onjuist!
Het is waar dat de Heer berispt wie Hij liefheeft. Dat berispen is echter slechts een periode en is niet bedoeld om ons pijn te doen. God is niet de veroorzaker van verwarring in uw leven, uzelf evenmin. De vijand gebruikt andere mensen om ons pijn te doen, net zoals hij Job probeerde te kwetsen via een ongelovige vrouw.
Onze hemelse Vader waakt over u. Iedere beweging en elke traan wordt door Hem gezien. Hij voelt met uw pijn mee en weet wanneer je genoeg ben blootgesteld aan de intimidaties van de vijand. Hij grijpt in en zegt: "Genoeg!" Als uw pijn u niet langer dicht bij de Heer brengt, grijpt God in. God zal niet toestaan dat Zijn kinderen te veel pijn lijden, als het ware een lijdensweg voor de ziel.
God zal u precies op tijd uit de strijd wegnemen. Hij zal nooit toestaan dat de pijn uw gedachten vernietigd. Hij heeft beloofd op precies het juiste tijdstip te komen, om de tranen uit uw ogen te wissen en u vreugde te geven in plaats van rouw."
mail dit artikel print
Share on twitter Share on facebook Share on hyves Share on google | More Sharing ServicesDelen
Ontvang het dagelijkse CIP.nl-nieuws gratis per email | Klik hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:05
|
|
|
Ik denk persoonlijk dat we ons niet in de hel moeten verdiepen, maar eerder bezig zijn met ons eeuwig wel in plaats ons eeuwig wee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 21:41
|
|
|
Waarom grijpt God niet in?
Keer op keer vragen we ons af: hoe is 't mogelijk, dat zonde, boosheid, oproer, geweld, verwoesting, moord, etc. etc. steeds meer om zich heen grijpen en de wereld gaat overheersen? De duistere machten doen zich voor als beheersers van deze aarde en hebben in de meeste volkeren de overwinning reeds behaald. Het merendeel van de mensen leeft in angst en vrees voor al ' t verschrikke-lijke dat nog komen gaat. Hoe is dit toch mogelijk?
God kwam toch naar deze aarde om ons te verlossen van al het kwaad? Waarom volgt dan de ene katastrofe op de andere, zijn er aardbevingen en andere natuurrampen van ongewone omvang, oorlogen, nood van vluchtelingen, honger? Waarom moeten zoveel mensen lijden? Waarom moeten zoveel christenen lijden terwille van de-volle-Waarheid? Waarom grijpt God, die toch leeft en alle macht heeft, nu niet in? Hoe kan Hij dit allemaal toelaten?
Het woord van God geeft ons het antwoord op al deze vragen. We lezen vaak: "Het moet aldus geschieden." In Lucas 24:26 staat bijv.: "Moest de Christus dit niet lijden?" Hij moest de weg gaan, die gekenmerkt werd door nederlagen. Jezus, de Rechtvaardige, moest ondervinden, dat zonde en onrecht (en daarmee satan) de overwinning behaalden. Tenslotte hing Hij aan 't kruis als Degene, die schijnbaar de nederlaag geleden had. Waarom ging Jezus deze weg? Jezus zelf zegt daar telkens weer over: "Hoe zouden dan de Schriften in vervulling gaan, die zeggen, dat het aldus moet geschieden? (Matth.26:54) En ook in Matth. 24:9 en Openb.13:7 lezen we waarom er strijd en vervolging is en zal zijn: "Omdat het aldus moet geschieden."
Maar ook op ons "waarom moet het dan zo gaan?" geeft Jezus een antwoord. Er ligt een diepe betekenis in: het plan van God voor de tijd waarin wij leven. Dit plan leidt tot een heerlijk doel en is uit Gods liefdevolle hart voortgekomen. We zullen het begrijpen, als we de weg van Jezus nog eens overdenken, die Hij ons ten voorbeeld is gegaan. (1Petrus 2:21)
God zweeg, toen Jezus bad: "Vader, laat deze beker aan mij voorbijgaan, maar niet mijn wil geschiede, maar de Uwe." Wat een volkomen overgave zien we hierin! En toch zweeg God, Zijn Vader. God greep niet in: toen Jezus voor ' t gerecht stond, gegeseld en bespot werd. God greep niet in: toen Jezus als een misdadiger veroordeeld werd tot het kruis. God greep niet in: toen Jezus bijna onder Zijn kruis bezweek, toen Hij 't naar de plaats van de terecht-stelling moest slepen. God greep niet in: toen ze Jezus aan 't kruis spijkerden. Wat moet het de Vader ontzettend veel pijn gedaan hebben. Zelfs toen Jezus door Hem werd verlaten en riep: "Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?" Nee toen kon God niet ingrijpen, want als Hij dat had gedaan, was de hele mensheid verloren gegaan en ten prooi gevallen aan satan. En hetzelfde was gebeurd, als Jezus de weg niet tot het einde was gegaan. Maar toen 't leek dat satan had gezegevierd, toen greep God in. De zon verloor haar schijnsel, de aarde beefde en de rotsen scheurden. En ook het voorhangsel in de tempel scheurde, van boven naar beneden, als teken, dat God weer bij de mensen was. Toen Jezus riep: "het is volbracht", was Zijn overwinning een feit. Omdat de liefde van de Vader en de liefde van de Zoon voor ons zo ontzettend groot was, hebben ze dat grote offer kunnen volbrengen.
Zie je nu ook, hoeveel jij betekent voor God. Hij wil je Vader zijn en je leiden, dwars door alle moeilijkheden heen.
De reden dat God nu zwijgt, is omdat Hij iets geweldigs tot stand wil brengen: de voltooiing en vernieuwing van deze wereld. Dat is Zijn heilsplan: de nieuwe hemel en de nieuwe aarde, waarop gerechtigheid zal wonen. Maar voordat ' t zover is, zal de zonde haar hoogtepunt moeten bereiken en zal het kwade nog toenemen. In deze tijd worden de wegen gebaand voor het komende Rijk van God. Kunnen wij dan wel volhouden als de beproeving over ons komt? In Hebr. 12:2 staat hoe: Doordat we op Jezus zien, de Leidsman en voleinder van ons geloof, Die ons op deze weg is voorgegaan. Hij zal ons er doorheen dragen. (Hebr.2:18)
De weg voor 't volgen van Jezus is de weg van 't kruis. Een weg met veel strijd, maar met een heerlijk doel: de overwinning!
Dit alles geldt ook voor ons persoonlijk leven. De strijd, verdriet, pijn, als het lijkt alsof de hemel van koper is, het is niet voor niets. Als het Gods tijd is, zal Hij 't stilzwijgen verbreken en dan zul je zien, dat alles meewerkt ten goede voor degenen die Hem Jezus liefhebben. Wees je ervan bewust, dat God bezig is Zijn plan met jouw leven uit te voeren. Door strijd heen tot overwinning! Durf je het aan om al die vragen en waaroms los te laten en tegen Hem te zeggen: "Heer, ik vertrouw op U!" ???
In de-liefde van Jezus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 21:28
|
|
|
Ik ben het er niet mee eens dat God altijd ingrijpt, hoe verklaar je dan onderstaande gedeelte?
God de Vader is de Schepper en de "Instandhouder" van het univer- sum. Niets is Hem te machtig. En toch laat Hij toe dat we pijn hebben en lijden en onze geliefden verliezen. Aan het einde van ons le- ven volgt altijd de dood, die vroeg- tijdig en pijnlijk kan zijn. Waarom laat God dat toe? Paulus' ervaring Paulus wist het antwoord, dat hij had gekregen van God zelf. Lees de volgende opmerkelijke verzen uit zijn 2e brief aan de Christenen in Korinthe (vers 7-10): "...Om te verhinderen dat ik mezelf zou ver- heffen, werd mij een doorn in het vlees gestoken: ik word gekweld door een engel van Satan. Ik heb de Heer driemaal gesmeekt mij van hem te bevrijden, maar hij zei: 'Je hebt niet meer dan mijn genade no- dig, want kracht wordt zichtbaar in zwakheid. ' Dus laat ik mij veel lie- ver voorstaan op mijn zwakheid, zo- dat de kracht van Christus in mij zichtbaar wordt. Omdat Christus mij kracht schenkt, schep ik vreug- de in mijn zwakheid: in beledigin- gen, nood, vervolging en ellende. In mijn zwakheid ben ik sterk. (NBIO." God had Paulus antwoord gege- ven op zijn smeekbede tijdens ge- bed of misschien wel door een en- gel. En God had gezegd "Je hebt niet meer nodig dan mijn genade want kracht wordt zichtbaar in zwakheid". Door geloof en onze re- latie met God en Christus zal daar- om tijdens onze problemen de kracht van Christus zichtbaar wor- den in ons. In onze zwakheid zullen we sterk zijn. De ervaring van Paulus betekent overigens niet dat God niet of nooit ingrijpt in ons leven of Zijn kinde- ren niet beschermt. Velen van ons hebben Zijn beschermende hand er- 2 varen in ons leven. De Bijbel staat vol met voorbeelden waar God of een engel van God Zijn volk of in- dividuen beschermt. Denk bijvoor- beeld aan de bescherming van Sa- drak, Mesak en Abednego in de oven van Nebukadnessar. Daarnaast is er nog een tweede reden waarom God niet altijd in- grijpt. Hij heeft de mens—zoals u weet—een vrije wil gegeven. Dit betekent dat Hij de mens vrijlaat in de te nemen keuzes. Dat bepaalde keuzes leiden tot consequenties is evident. God zal niet altijd de mens beschermen tegen zijn eigen foute keuzes. Let op wat diezelfde Paulus schrijft in de brief aan de Galaten (hoofdstuk 6:7-8): "Dwaalt niet, God laat niet met Zich spotten. Want wat een mens zaait, zal hij ook oogsten. Want wie op de akker van zijn vlees zaait, zal uit zijn vlees verderf oogsten, maar wie op de ak- ker van de Geest zaait, zal uit de Geest eeuwig leven oogsten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 17:56
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Vond dit gedicht wel erg mooi!
Als de hemel lijkt te zwijgen, 't grijs en grauw is om je heen. Wolken enkel blijven dreigen... 't Stormt en regent achtereen.
Zoek dan luwte en bescherming, dicht bij Hem, die overwon. Want, al donkert jouw omgeving... Kijk: Het Licht schijnt als de zon..!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 13:59
Onderwerp: goedertierenheid
|
|
|
Ik moet mijn woorden terugnemen en erkennen dat het klopt wat Chatuliem zegt, goden zijn inderdaad niet door God geschapen, God is wel de God der goden, de allesoverheersende God daarom is Hij het ook zo waard aanbeden te worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 13:23
Onderwerp: goedertierenheid
|
|
|
Ik ben het niet eens met Chatuliem dat jij zegt dat andere goden door de mens zijn gemaakt, alle goden is God de schepper van geweest, wil niet zeggen dat ze goed zijn! Maar Hij is wel de schepper geweest van de afgoden, daarom is Hij ook zo groot, nl, de God der goden.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 12:22
|
|
|
God zal niet loslaten wat Zijn hand begon dat is waar, maar dan moet het Godswerk zijn anders laat Hij wel los als het niet uit Hem is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 12:18
|
|
|
En dan maar even voor mij persoonlijk,
Vorig jaar kwam ik bijna op straat te staan, moest mijn recreatiewoning uit, ik bad tot God maar het bleef stil een week lang, ik had de moed opgegeven en bad niet meer, ik moest eind tweede week mijn huis uit, op vrijdagmiddag liep ik een studio van mijn vriendin binnen, zij zat een krant te lezen en ik vertelde haar dat ik zaterdag mijn huisje uit moest en met de handen in het haar zat. En o wonder zij wist iemand en die bezat een mooie grote woning en misschien was die nog te huur, en jawel de volgende dag precies het laatste moment kreeg ik de sleutel van mijn nieuwe woning. Dus jazeker ik kan met een grote glimlach zeggen dat ik persoonlijk ook vele gebedsverhoringen ken!
|
|
Naar boven |
|
|