Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:45
|
|
|
Dag, lieve vrouw…
Via de achterdeur kom ik binnen Kijk naar haar, zittend aan de keukentafel De grijze haren, in een knot gestoken Het blauwe schortje nog voorgebonden Al is de tijd van ijver lang voorbij Dag lieve vrouw.. Ze kijkt terug, even staan haar ogen dof Dan beginnen ze te glimmen Er gaat een lichtje branden zowel in haar ogen, als in haar hart Ik loop op haar af en geef haar een kus Dag lieve vrouw.. Samen zetten we koffie Want alleen gaat het zo moeilijk 'Iedereen wil oud worden, niemand oud zijn' Geen cliché voor haar Ik knik begrijpend en voel de pijn De wereld wordt ’n beetje vreemd voor haar De wereld van vroeger overspoelt haar Het oude zit in haar hart, meer en meer Terwijl ze het nieuwe kwijtraakt
Grijnzend maken we grapjes Noem ik haar man ‘ongeduldig’ En vraag ik glimmend van wie ik dat nou toch heb.. Opa Genieten van het moment Nadat ik opsta en wegga, Weet ik dat ze morgen niet meer weet dat ik er was Weet ik dat het morgen anders kan zijn
Dag, lieve oma…
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:58
|
|
|
mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DIANA556
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 23:09
|
|
|
PETRA944 schreef: | mooi |
zeker mooi.....kippevel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 05:48
|
|
|
Mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zondag 12 augustus 2012, 11:27
|
|
|
ALS IK OUD GEWORDEN BEN EN IK GEEN MENS MEER HERKEN EN NIET EENS JOU NAAM MEER WEET PAK ME HAND DAN EVEN BEET
EN ZEG ME ZO GEDAG LAAT ME VOELEN DAT JE ME MAG WELLICHT DAT IK HET GEVOEL HERKEN DAT IK VOOR IEMAND,IEMAND BEN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIA803
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 01:13
|
|
|
Ontroerend....je ziet t zo voor je..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIA803
|
|
Geplaatst: donderdag 16 augustus 2012, 01:13
|
|
|
Ontroerend....je ziet t zo voor je..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 16:59
|
|
|
Mooi Mario en DJES!
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op vrijdag 31 augustus 2012, 16:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 17:07
|
|
|
Ouderdom
Verlaat mij niet, Heer, in mijn ouderdom. Als 'k niet meer kan zoals ik graag zou willen; als benen weigeren en handen trillen, zie dan, juist dán, vol liefde naar mij om.
Stuur mensen op mijn pad met groot geduld, als mijn geheugen het soms af laat weten. Als 'k dingen zoek, of namen ben vergeten, geef dat dan tóch Uw liefde mij vervult.
En wordt het lichaam zwak, de ogen slecht, laat dan Uw Woord, Uw Naam mij vergezellen, opdat ik ánderen nog kan vertellen waar 't fundament, de grondsteen is gelegd.
En als ik heel dicht bij het einde kom, vul mijn gebroken stem dan met gezangen en laat mij diep, héél diep naar U verlangen. Verlaat mij niet, Heer, in mijn ouderdom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 22:56
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ouderdom
Verlaat mij niet, Heer, in mijn ouderdom. Als 'k niet meer kan zoals ik graag zou willen; als benen weigeren en handen trillen, zie dan, juist dán, vol liefde naar mij om.
Stuur mensen op mijn pad met groot geduld, als mijn geheugen het soms af laat weten. Als 'k dingen zoek, of namen ben vergeten, geef dat dan tóch Uw liefde mij vervult.
En wordt het lichaam zwak, de ogen slecht, laat dan Uw Woord, Uw Naam mij vergezellen, opdat ik ánderen nog kan vertellen waar 't fundament, de grondsteen is gelegd.
En als ik heel dicht bij het einde kom, vul mijn gebroken stem dan met gezangen en laat mij diep, héél diep naar U verlangen. Verlaat mij niet, Heer, in mijn ouderdom. |
PRACHTIG!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 23:10
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ouderdom
En als ik heel dicht bij het einde kom, vul mijn gebroken stem dan met gezangen en laat mij diep, héél diep naar U verlangen. Verlaat mij niet, Heer, in mijn ouderdom. |
Pfft...dit zou over mijn moeder kunnen gaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 00:27
|
|
|
DJES101 schreef: | ALS IK OUD GEWORDEN BEN EN IK GEEN MENS MEER HERKEN EN NIET EENS JOU NAAM MEER WEET PAK ME HAND DAN EVEN BEET
EN ZEG ME ZO GEDAG LAAT ME VOELEN DAT JE ME MAG WELLICHT DAT IK HET GEVOEL HERKEN DAT IK VOOR IEMAND,IEMAND BEN |
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|