ChristianMatch
 


Forum

HEL: realiteit of fictie
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 18:53
 
De laatste tijd zijn er steeds meer mensen ( non amerikanen ) , die door Jezus de Heer , de hel wordt getoond.
Ik ken alle argumenten en insteken om deze mensen op voorhand teveroordelen,
Daarvoor schrijf ik dit niet.
Dat het fantasten , drugsverslaafden etc moge zijn , laat ik even buiten beschouwing.
Aangezien het meerendeel van deze mensen en geen Engels spreken en geen PC tot hun beschikking en doorgaans duizenden km van elkaar verwijderd wonen , is het des te opmerkelijker dat ze allemaal hetzelfde zeggen.
Het zijn zowel mannen als vrouwen , geletterd en ongeletterd , arm , rijk of middenklasse ...........allen zeggen dat ze in de Hel zijn geweest en allen beschrijven het zelfde.
Ik ken het verhaal van een jonge vrouw uit Ecuador , die 24 uur dood is geweest en in de hel heeft vertoefd,
Een andere vrouw , uit Brazilie , die sterk in het Satanisme was ingewijd en een Hoge Priesteres was , is door Jezus de Heer 15 maal naar de Hel meegevoerd.
Hun relazen zijn schokkend , beangstigend en zeer verdrietig geen van hen vertelt hun verhaal om geld te verdienen , sterker nog ze zijn evengelisten geworden , die van giften leven.
Wie meer hierover wil weten kan mij hierom vragen.
Ik heb de meeste getuigenissen gezien en kan ze vertalen vanuit het Spaans en Portugees.

Wellicht is het verspilde moeite van mij .....maar als men de moeite neemt om over de vooroordelen heen te stappen zal veel in een ander daglicht komen te staan.
Voor mij waren heel veel dingen wel bekend , maar nu sinds het horen en zien van deze mensen , staan nu op mn netvlies gegrift.

Wie alvast wil zien en Spaans verstaat.
Wilmer Liendo - un testemonio
Samuel Hernandez
Angelica Zambrano - ook in het Engels
Carmelo Brenes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073





Berichten: 781

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 19:05
 
CORTAZAR588 schreef:
De laatste tijd zijn er steeds meer mensen ( non amerikanen ) , die door Jezus de Heer , de hel wordt getoond.
Ik ken alle argumenten en insteken om deze mensen op voorhand teveroordelen,
Daarvoor schrijf ik dit niet.
Dat het fantasten , drugsverslaafden etc moge zijn , laat ik even buiten beschouwing.
Aangezien het meerendeel van deze mensen en geen Engels spreken en geen PC tot hun beschikking en doorgaans duizenden km van elkaar verwijderd wonen , is het des te opmerkelijker dat ze allemaal hetzelfde zeggen.
Het zijn zowel mannen als vrouwen , geletterd en ongeletterd , arm , rijk of middenklasse ...........allen zeggen dat ze in de Hel zijn geweest en allen beschrijven het zelfde.
Ik ken het verhaal van een jonge vrouw uit Ecuador , die 24 uur dood is geweest en in de hel heeft vertoefd,
Een andere vrouw , uit Brazilie , die sterk in het Satanisme was ingewijd en een Hoge Priesteres was , is door Jezus de Heer 15 maal naar de Hel meegevoerd.
Hun relazen zijn schokkend , beangstigend en zeer verdrietig geen van hen vertelt hun verhaal om geld te verdienen , sterker nog ze zijn evengelisten geworden , die van giften leven.
Wie meer hierover wil weten kan mij hierom vragen.
Ik heb de meeste getuigenissen gezien en kan ze vertalen vanuit het Spaans en Portugees.

Wellicht is het verspilde moeite van mij .....maar als men de moeite neemt om over de vooroordelen heen te stappen zal veel in een ander daglicht komen te staan.
Voor mij waren heel veel dingen wel bekend , maar nu sinds het horen en zien van deze mensen , staan nu op mn netvlies gegrift.

Wie alvast wil zien en Spaans verstaat.
Wilmer Liendo - un testemonio
Samuel Hernandez
Angelica Zambrano - ook in het Engels
Carmelo Brenes

Cortazar; ik ben er zelf geweest. Ik heb weinig behoefte om die verhalen te lezen omdat ik er inmiddels genoeg van heb gelezen om te weten dat die verhalen met elkaar overeenkomen. En ook met die van mij.
Het is verschrikking.

Er zijn ook mensen die in de hemel zijn opgetrokken geweest. Daar zijn prachtige verhalen van. Misschien goed om die ook te lezen. Voor de balans zeg maar.


Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 1 november 2012, 17:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 19:15
 
CARMEN073 schreef:
Cortazar; ik ben er zelf geweest. Ik heb weinig behoefte om die verhalen te lezen omdat ik er inmiddels genoeg van heb gelezen om te weten dat die verhalen met elkaar overeenkomen. En ook met die van mij.
Het is verschrikking.

Er zijn ook mensen die in de hemel zijn opgetrokken geweest. Daar zijn prachtige verhalen van. Misschien goed om die ook te lezen. Voor de balans zeg maar.

Hier een linkje daarover:

http://artakiane.com



Tja vreselijk is het idd.
Geloven mensen je ?
ik merk dat veel mensen het niet geloven ......het bagattaliseren.
Misschien is het te moeilijk voor je om er over te praten......
maar vertel het.
het is een ondankbaar werk om dit te vertellen.
maar doe het !
al zul je maar een persoon in heel nederland bereiken.
elke dag gaan mensen verloren voor eeuwig ....ook christenen ook mensen die nu denken dat ze een plaats op de eerste rij hebben in de hemel.
ik weet dat het je niet in dank wordt afgenomen maar de mens is te arrogant, te eigenwijs.
ken je Paul Washer ?
Hij heeft ooit eens tijdens een preek in America gezegd dat van het aantal mensen daar aanwezig , het overgrote deel over 50 jaar in de Hel is.
ik schrok toen ik dat hoorde voor het eerst en dacht dat hij zich vergiste en wat hij wel niet dacht .....
maar hij had gelijk .......dat is de waarheid.
Paul Washer - shocking youth message ......

ate mais
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 19:31
 
CORTAZAR588 schreef:
Tja vreselijk is het idd.
Geloven mensen je ?
ik merk dat veel mensen het niet geloven ......het bagattaliseren.
Misschien is het te moeilijk voor je om er over te praten......
maar vertel het.
het is een ondankbaar werk om dit te vertellen.
maar doe het !
al zul je maar een persoon in heel nederland bereiken.
elke dag gaan mensen verloren voor eeuwig ....ook christenen ook mensen die nu denken dat ze een plaats op de eerste rij hebben in de hemel.
ik weet dat het je niet in dank wordt afgenomen maar de mens is te arrogant, te eigenwijs.
ken je Paul Washer ?
Hij heeft ooit eens tijdens een preek in America gezegd dat van het aantal mensen daar aanwezig , het overgrote deel over 50 jaar in de Hel is.
ik schrok toen ik dat hoorde voor het eerst en dacht dat hij zich vergiste en wat hij wel niet dacht .....
maar hij had gelijk .......dat is de waarheid.
Paul Washer - shocking youth message ......

ate mais

En door te zeggen dat het overgrote deel van die aanwezigen daar over 50 jaar in de hel zouden zijn, zijn mensen tot geloof gekomen????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 20:46
 
spaans begrijp ik niets van , engels voor de helft, zo goed is mijn engels niet, nooit niet van gehoord waar je over schrijft, ben geintereseert in de getuigenissen.
Ik zelf houd me altijd liever met het licht bezig , maar soms lees ik ook over de andere kant, want om te doen alsof er geen hel en geen tegenstander is, nee die is er.
dus kom maar op met die getuiggenissen als je wil.

en wie getuigenissen over de hemel heeft ook, want inderdaad goed voor het evenwicht zoals carmen schrijft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:05
 
Ik denk persoonlijk dat we ons niet in de hel moeten verdiepen, maar eerder bezig zijn met ons eeuwig wel in plaats ons eeuwig wee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:38
 
pfff heb het net effe nagezocht, met nederlandse vertaling, word er niet vrolijk van en heb eerlijk gezegd me twijfels bij sommigge verhalen, een alceholist die in de hel zit, ik ken god als een genade vollle god. ik geloof niet dat als iemand aan de alcehol verslaafd is dat hij daar terecht komt , en nu ga ik me maar weer gauw verdiepen in mooie dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:37
 
nee door te zeggen dat het overgrote deel daar zal zijn denk ik ook niet.
maar als je de bijbel leest en ziet hoe God, Jezus waarschuwt......
t is een controversieel onderwerp.
wil men of niets over horen of er is al te veel over gezegd.

Het is toch wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die er zijn geweest ......
of is het alleen in Europa dat de mensen het wegwuiven en het niet willen horen omdat het zo erg is?

Een alcoholist gaat naar de Hel.
dat is niet mijn oordeel , maar die van God
een overspelige gaat naar de Hel......
tenzij zij zich beide bekeren en niet meer drinken of overspel plegen.
Dat is de genade.

Waarom hebben mensen daar moeite mee?
Omdat het veroordeelt ?
of niet alles goedvindt ?
Homosexuelen , die niet stoppen met hun gebruiken en erop los leven en zo sterven................zijn verloren.
Keihard , dat kan niet , zo is God niet etc etc
Of de boodschapper wordt gestenigd
]Tja ..........God is Liefde , maar ook een verterend Vuur.[/b]en spreekt zijn woord nooit tegen.
Openbaring 21......lees dat maar eens voor wie denkt dat ik klets .

Ik veroordeel niet. God veroordeelt.

Hou daar rekening mee bij alle reacties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:42
 
CORTAZAR588 schreef:
nee door te zeggen dat het overgrote deel daar zal zijn denk ik ook niet.
maar als je de bijbel leest en ziet hoe God, Jezus waarschuwt......
t is een controversieel onderwerp.
wil men of niets over horen of er is al te veel over gezegd.

Het is toch wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die er zijn geweest ......
of is het alleen in Europa dat de mensen het wegwuiven en het niet willen horen omdat het zo erg is?

Een alcoholist gaat naar de Hel.
dat is niet mijn oordeel , maar die van God
een overspelige gaat naar de Hel......
tenzij zij zich beide bekeren en niet meer drinken of overspel plegen.
Dat is de genade.

Waarom hebben mensen daar moeite mee?
Omdat het veroordeelt ?
of niet alles goedvindt ?
Homosexuelen , die niet stoppen met hun gebruiken en erop los leven en zo sterven................zijn verloren.
Keihard , dat kan niet , zo is God niet etc etc
Of de boodschapper wordt gestenigd
]Tja ..........God is Liefde , maar ook een verterend Vuur.[/b]en spreekt zijn woord nooit tegen.
Openbaring 21......lees dat maar eens voor wie denkt dat ik klets .

Ik veroordeel niet. God veroordeelt.

Hou daar rekening mee bij alle reacties.

vind het een erg moeilijk onderwerp, en eerlijk gezegd zie ik god altijd als een lieve vader, ben het ermee eens het is ook een god die oordeelt, alleen eerlijk gezegd denk ik altijd dat de hel meer zoiets is als voor mensen zoals hitler enzo. ik ga god er gewoon om vragen of hij me daar wijsheid in wil geven.
en ik geef toe, leiver denk ik helemaal niet na over de hel, het lijkt em echt vreselijk daar en vreselijk als mensen in zo iets terecht komen. en veroordeel jouw schrijven niet hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJES101





Berichten: 240

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:49
 
MAMALOE463 schreef:
Ik denk persoonlijk dat we ons niet in de hel moeten verdiepen, maar eerder bezig zijn met ons eeuwig wel in plaats ons eeuwig wee.

AMEN!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 23:57
 
CORTAZAR588 schreef:
nee door te zeggen dat het overgrote deel daar zal zijn denk ik ook niet.
maar als je de bijbel leest en ziet hoe God, Jezus waarschuwt......
t is een controversieel onderwerp.
wil men of niets over horen of er is al te veel over gezegd.

Het is toch wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die er zijn geweest ......
of is het alleen in Europa dat de mensen het wegwuiven en het niet willen horen omdat het zo erg is?

Een alcoholist gaat naar de Hel.
dat is niet mijn oordeel , maar die van God
een overspelige gaat naar de Hel......
tenzij zij zich beide bekeren en niet meer drinken of overspel plegen.
Dat is de genade.

Waarom hebben mensen daar moeite mee?
Omdat het veroordeelt ?
of niet alles goedvindt ?
Homosexuelen , die niet stoppen met hun gebruiken en erop los leven en zo sterven................zijn verloren.
Keihard , dat kan niet , zo is God niet etc etc
Of de boodschapper wordt gestenigd
]Tja ..........God is Liefde , maar ook een verterend Vuur.[/b]en spreekt zijn woord nooit tegen.
Openbaring 21......lees dat maar eens voor wie denkt dat ik klets .

Ik veroordeel niet. God veroordeelt.

Hou daar rekening mee bij alle reacties.

Echtbrekers staan in het zelfde nominatielijstje.... ik ken alcoholisten, seksverslaafdenetc. die enorm strijden en het lijkt een hopeloze zaak zo af en toe... ondanks al het bidden en strijden... ik ben blij met een God die de "wonde achter de zonde" kent. Je hebt profeten... en huilende profeten. De laatste categorie ziet wat er achter gedrag en patronen kan schuilen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:09
 
CORTAZAR588 schreef:
nee door te zeggen dat het overgrote deel daar zal zijn denk ik ook niet.
maar als je de bijbel leest en ziet hoe God, Jezus waarschuwt......
t is een controversieel onderwerp.
wil men of niets over horen of er is al te veel over gezegd.

Het is toch wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die er zijn geweest ......
of is het alleen in Europa dat de mensen het wegwuiven en het niet willen horen omdat het zo erg is?

Een alcoholist gaat naar de Hel.
dat is niet mijn oordeel , maar die van God
een overspelige gaat naar de Hel......
tenzij zij zich beide bekeren en niet meer drinken of overspel plegen.
Dat is de genade.

Waarom hebben mensen daar moeite mee?
Omdat het veroordeelt ?
of niet alles goedvindt ?
Homosexuelen , die niet stoppen met hun gebruiken en erop los leven en zo sterven................zijn verloren.
Keihard , dat kan niet , zo is God niet etc etc
Of de boodschapper wordt gestenigd
]Tja ..........God is Liefde , maar ook een verterend Vuur.[/b]en spreekt zijn woord nooit tegen.
Openbaring 21......lees dat maar eens voor wie denkt dat ik klets .

Ik veroordeel niet. God veroordeelt.

Hou daar rekening mee bij alle reacties.


Dat verhaal van ik zeg het niet, God zegt het, kennen we al van anderen hier. En de gelijkhebberige wetticisten kennen we al als farizeeën. Christus wierp geen stenen, al was Hij misschien wel de enige die dat mocht doen. Op wie denk je indruk te maken, op een paar bange mensen? In het Nieuwe verbond bevrijdt Christus, ook van dit soort uitspraken. Geloof, hoop en liefde en het meeste van deze is de Liefde. Niet de angst voor de hel of voor diens profeten. De moordenaar naast Christus aan het kruis, waar ging die ook al weer naar toe?

Thomas, geloven doe niet uit angst maar in vertrouwen op God.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 augustus 2012, 00:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:23
 
JOL252 schreef:
Echtbrekers staan in het zelfde nominatielijstje.... ik ken alcoholisten, seksverslaafdenetc. die enorm strijden en het lijkt een hopeloze zaak zo af en toe... ondanks al het bidden en strijden... ik ben blij met een God die de "wonde achter de zonde" kent. Je hebt profeten... en huilende profeten. De laatste categorie ziet wat er achter gedrag en patronen kan schuilen.


mijn weten is ook niet anders dan dat jezus heel veel van deze mensen ook houd, jezus is zelfs voor zondaren na de aarde gekomen.
ik heb nog nooit zulke getuigenissen gelezen en bah doe het ook nooit meer, als het zo is zal god me dat zelf wel openbaren, tot nu toe lees ik alleen in de bijbel over een genadige god.
In die getuigenissen las ik dingen als, jezus liep langs die ene en zei, ja jij hebt dit gedaan, nu is er geen weg terug, dat is niet de jezus uit de bijbel, als die mensen daadwerkelijk die ervaringen hebben gehad, denk ik door een geest die ze wil misleidden. het karakter van jezus diwe word beschreven in de getuigenissen van hel ervaringen vind ik niet kloppen met het karakter van jezus uit de bijbel.
petra die het sereius heeft bekeken en er over heeft nagedacht. met respect voor jouw anders denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:27
 
THOMAS968 schreef:
Dat verhaal van ik zeg het niet, God zegt het, kennen we al van anderen hier. En de gelijkhebberige wetticisten kennen we al als farizeeën. Christus wierp geen stenen, al was Hij misschien wel de enige die dat mocht doen. Op wie denk je indruk te maken, op een paar bange mensen? In het Nieuwe verbond bevrijdt Christus, ook van dit soort uitspraken. Geloof, hoop en liefde en het meeste van deze is de Liefde. Niet de angst voor de hel of voor diens profeten. De moordenaar naast Christus aan het kruis, waar ging die ook al weer naar toe?

Thomas, geloven doe niet uit angst maar in vertrouwen op God.

mooi gezxegd, geloven doe niet uit angst maar in vertrouwen op god.

en god is geen god die mensen bind door angst, maar door liefde.de hele getuigenissen kloppen niet met het beeld van god en jezus, beschreven in de bijbel. vind ik.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:31
 
[quote=CORTAZAR588]nee door te zeggen dat het overgrote deel daar zal zijn denk ik ook niet.
maar als je de bijbel leest en ziet hoe God, Jezus waarschuwt......
t is een controversieel onderwerp.
wil men of niets over horen of er is al te veel over gezegd.

Het is toch wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die er zijn geweest ......
of is het alleen in Europa dat de mensen het wegwuiven en het niet willen horen omdat het zo erg is?

Een alcoholist gaat naar de Hel.
als tie gelooft dus niet he...dat is niet mijn oordeel , maar die van God
een overspelige gaat naar de Hel......
idem ditotenzij zij zich beide bekeren en niet meer drinken of overspel plegen.
Dat is vaak een proces en niet iets wat van het ene op het andere moment gebeurd, met verslavingen en slechte gewoontes stoppen, dus als zo iemand in dat proces overlijdt zou die niet behouden zijn, nee, gaat er bij mij niet in, God is Liefde en rechtvaardig, en dat gaat daarmee niet samen....Dat is de genade.

Waarom hebben mensen daar moeite mee?
Omdat het veroordeelt ?
of niet alles goedvindt ?
Homosexuelen , die niet stoppen met hun gebruiken en erop los leven en zo sterven................zijn verloren.
Keihard , dat kan niet , zo is God niet etc etc
Of de boodschapper wordt gestenigd
]Tja ..........God is Liefde , maar ook een verterend Vuur.[/b]en spreekt zijn woord nooit tegen.
Openbaring 21......lees dat maar eens voor wie denkt dat ik klets .

Ik veroordeel niet. God veroordeelt.

Hou daar rekening mee bij alle reacties.

Fil 4 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 00:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:35
 
[quote=THOMAS968]Dat verhaal van ik zeg het niet, God zegt het, kennen we al van anderen hier. Zo is dat!!! En de gelijkhebberige wetticisten kennen we al als farizeeën. Christus wierp geen stenen, al was Hij misschien wel de enige die dat mocht doen. Op wie denk je indruk te maken, op een paar bange mensen? In het Nieuwe verbond bevrijdt Christus, ook van dit soort uitspraken. Geloof, hoop en liefde en het meeste van deze is de Liefde. Inderdaad!!! Niet de angst voor de hel of voor diens profeten. De moordenaar naast Christus aan het kruis, waar ging die ook al weer naar toe?

Thomas, geloven doe niet uit angst maar in vertrouwen op God.

Helemaal grondig mee eens met het hele stuk!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:42
 
[quote=CORTAZAR588]Tja vreselijk is het idd.
Geloven mensen je ?
ik merk dat veel mensen het niet geloven ......het bagattaliseren.
Misschien is het te moeilijk voor je om er over te praten......
maar vertel het.
het is een ondankbaar werk om dit te vertellen.
maar doe het !
al zul je maar een persoon in heel nederland bereiken.
elke dag gaan mensen verloren voor eeuwig ....ook christenen ook mensen die nu denken dat ze een plaats op de eerste rij hebben in de hemel.
ik weet dat het je niet in dank wordt afgenomen maar de mens is te arrogant, te eigenwijs.

ken je Paul Washer ?
Valse profeet eerste Klas!!!KLIK HIER

Hij heeft ooit eens tijdens een preek in America gezegd dat van het aantal mensen daar aanwezig , het overgrote deel over 50 jaar in de Hel is.
ik schrok toen ik dat hoorde voor het eerst en dacht dat hij zich vergiste en wat hij wel niet dacht .....
maar hij had gelijk .......dat is de waarheid.
Paul Washer - shocking youth message ......

ate mais


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 01:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:51
 
wellicht voelt Thomas zich aangesproken.
ik zei toch duidelijk dat je mij niet moet aanvallen.
moeilijk he?
om een ander evangelie te horen dan : Alles komt goed?
Misschien is het toch meer stof tot nadenken dan jullie denken.

oordeel pas als je hebt onderzocht wat er gezegd is en wat deze mensen hebben meegmaakt.
Dat kan ik met vrijwel 100 % uitsluiten dat een van jullie dit hebben gedaan.
ten eerste van wege de gebruikelijke verweren en ten tweede omdat jullie niet weten waar je deze getuigenissen zou kunnen noren of lezen.

Dus om alle goedkope tegenwerpingen, verwijten en borrelpraat hier te smoren in de kiem.
Een advies : onderzoekt eerst en oordeel dan.
Da mihi facto , dabo tibi jus

QED
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:54
 
SHANITA ......
paul washer valse profeet?
op basis waarvan ?
kent u hem?
kent u zijn werk ?
ooit naar hem geluisterd ?
ook hier.......

eerst onderzoekn en dan pas oordelen.
wat is dat moeilijk he ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 01:18
 
ja, ja en ja

en, nee hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 02:34
 
CORTAZAR588 schreef:
SHANITA ......
paul washer valse profeet?
op basis waarvan ?
kent u hem?
kent u zijn werk ?
ooit naar hem geluisterd ?
ook hier.......

eerst onderzoekn en dan pas oordelen.
wat is dat moeilijk he ?

Net als in je reactie op Thomas is je toon hier storend uit de hoogte...


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 9 augustus 2012, 02:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 03:03
 
CORTAZAR588 schreef woensdag 8 augustus 2012, 19:15 :
Quote:
het is een ondankbaar werk om dit te vertellen.

Het evangelie(goed nieuws) vertellen is een dankbaar werk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 03:20
 
CORTAZAR588 schreef:
wellicht voelt Thomas zich aangesproken.
ik zei toch duidelijk dat je mij niet moet aanvallen.
moeilijk he?
om een ander evangelie te horen dan : Alles komt goed?
Misschien is het toch meer stof tot nadenken dan jullie denken.

oordeel pas als je hebt onderzocht wat er gezegd is en wat deze mensen hebben meegmaakt.
Dat kan ik met vrijwel 100 % uitsluiten dat een van jullie dit hebben gedaan.
ten eerste van wege de gebruikelijke verweren en ten tweede omdat jullie niet weten waar je deze getuigenissen zou kunnen noren of lezen.

Dus om alle goedkope tegenwerpingen, verwijten en borrelpraat hier te smoren in de kiem.
Een advies : onderzoekt eerst en oordeel dan.
Da mihi facto , dabo tibi jus

QED

Het leest wellicht voor een ieder prettiger wanneer je Nederlands aanhoudt... ik heb overigens dit soort verhalen gezien en vroeg me toen al af waarom Jezus ervoor kiezen zou mensen de kwellingen te laten proeven die Hij voor ons heeft gedragen en overwonnen aan het kruis. Het geloof is uit het horen (van Gods woord dat volledig is).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 08:58
 
nou ik heb net nog de bergrede gelezen, daar onderwijst jezus de mensen.
wacht u voor de valse profeten, die in schapenvacht komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. aan hun vruchten zult gij hun kennen, men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels?Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort.

Wat brengen deze profetieen voort? slechte dingen, angst en veel verdriet bij mensen die iemand verloren hebben.

Toen mij broer doodging, een erge alceholist ook, vlak voor de kist wegging, opende god de hemel effe, er kwam een prachtig wit licht die precies op de kist scheen. het was alsof god zei, hij is nu bij mij, ik zorg voor hem.
Mijn hele familie heeft het gezien en haalde er troost uit.
Deze mensen beweren dat hij daar is en dat jezus zegt, ja je wou niet luisteren he, eh das een heel andere jezus dan wordt weergegeven in de bijbel.
En als het zo was, zou jezus wel wat erover vertelt hebben in de bergrede.
Vind de getuigenissen gruwelijk, vooral ook doordat ze het met bijbelse teksten menen te verantwoorden.
moet me denken aan een vader die zijn kind misbruikt, en zegt tegen zijn kind kijk er staat in de bijbel gehoorzaam je vader. Dat zijn woorden uit de bijbel gebruiken en de waarheid verdraaien. je moet de bijbel in zijn geheel lezen en dan kom je geen god en jezus tegen die zo erg straft, maar een liefdevolle god die genadig is
trouwens als je het goed leest allemaal, volgens hun komen we dan eigenlijk allemaal in de hel.

deze mensen hebben visioenen van boze geesten gehad,
want er is in hem geen waarheid, wanneer hij de leugen spreekt, spreekt hij naar zijn aard, want hij is een leugenaar en de vader der leugen. johannes 8-44 en wat brengen deze boze geesten voort via visioenen bij mensen, angst, verdriet en de boodschap, geef het maar op want je hoeft maar 1 zonde te hebben en je gaat naar de hel.
das een heel ander evangelie als dat jezus preekt!!!

als ik jouw was ging ik es tot jezus bidden en hem vragen voor wijsheid over de waarheid
waar jij in gelooft is niet de waarheid, maar leugens van leugens geesten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:05
 
CORTAZAR588 schreef:
wellicht voelt Thomas zich aangesproken.
ik zei toch duidelijk dat je mij niet moet aanvallen.
moeilijk he?
om een ander evangelie te horen dan : Alles komt goed?
Misschien is het toch meer stof tot nadenken dan jullie denken.

oordeel pas als je hebt onderzocht wat er gezegd is en wat deze mensen hebben meegmaakt.
Dat kan ik met vrijwel 100 % uitsluiten dat een van jullie dit hebben gedaan.
ten eerste van wege de gebruikelijke verweren en ten tweede omdat jullie niet weten waar je deze getuigenissen zou kunnen noren of lezen.

Dus om alle goedkope tegenwerpingen, verwijten en borrelpraat hier te smoren in de kiem.
Een advies : onderzoekt eerst en oordeel dan.
Da mihi facto , dabo tibi jus

QED

onderzocht, twee uur ongeveer bezig geweest om te lezen met nederlandse vertaling ook, dus heb het allemaal goed begrepen, ben ermee na jezus gegaan, jezus wat moet ik hier van vinden?
en als je effe de bijbel opent word de waarheid al heel snel duidelijk.
mijn oordeel, zie mijn vorige reactie. en ja over dit durf ik een oordeel te geven zelfs, hier schrijvend dat alles te veroordelen, want het is heel verdrietig als mensen dit echt gaan geloven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:08
 
 
Niemand is naar de hemel opgevaren dan Hij die eruit is afgedaald! dat zegt de bijbel (handelingen)
 
Zo weten wij dat in het dodenrijk er geen overleg is en dat de doden niets weten (spreuken)


En boven dit alles, tussen ons en ulieden is een grote klove gevestigd, zodat degenen, die van hier tot u zouden willen overgaan, niet zouden kunnen, noch ook die daar zijn, van daar tot ons overkomen. Lucas 16 vers 26.

De bijbel is hier dacht ik duidelijk genoeg in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:10
 
en ik zou zeggen onderzoek het zelf eens echt goed, met de bijbel en bid om wijsheid van god, voor juist inzicht, want het is jammer dat je deze dingen gelooft.
God heeft je onvoorwaardelijk lief!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:13
 
.

Laatst aangepast door
HERMA135
op donderdag 9 augustus 2012, 16:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:21
 
.

Laatst aangepast door
HERMA135
op donderdag 9 augustus 2012, 16:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:53
 
eh geloven sommiggen hier dit nou echt? Gefrustreerde smiley
Wat verdrietig allemaal Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

God is liefde, en wie in de liefde blijft, blijft in god en god blijft in hem. Hierin is de liefde bij ons volmaakt geworden, dat wij vrijmoedigheid hebben op de dag des oordeels, want gelijk hij is, zijn ook wij in deze wereld. Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees uit, want de vrees houd verband met straf en wie vreest, is niet volmaakt in de liefde.

met de hoop dat deze woorden begrepen worden.
echt in de bijbel staan heel andere dingen als bij die getuigenissen over de hel. petra die van dit topic afgaat en een leukere effe gaat uppen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
Pagina 1 van 8