Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 februari 2013, 21:41
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
De chat werkt vanavond weer niet zoals het zou moeten! weer behoorlijk traag en steeds weer rode balkjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:28
Onderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats
|
|
|
Er staat in die tekst niet: mijn tijd (datum en uur) van mijn overlijden is in Gods hand. Er staat: ``mijn tijden``. Dit verwijst naar bepaalde tijden/perioden in ons leven. David vroeg om redding en vertrouwde erop dat God hem kon redden en daarom zei Hij: Mijn tijden zijn in uw hand. En er wordt in de Bijbel zelfs gesproken over sterven voor je tijd. In prediker staat: wees niet al te goddeloos en niet al te dwaas, waarom zou u sterven voor uw tijd. Een mens is zelf verantwoordelijk voor de manier waarop hij met zijn leven omgaat. En laten we God God laten, God is zelfs zo groot dat hij zijn plannen kan wijzigen. Terwijl wij er vaak vanuit gaan dat alles onwrikbaar vast staat. Misschien kan een mens door zijn manier van leven zijn leven wel verkorten. Wij hebben een bepaalde ruimte van God gekregen waarin wij ons vrij kunnen bewegen en keuzes kunnen maken. En hoe wij gebruik maken van die ruimte is onze eigen verantwoordelijkheid. Dit neemt niet weg dat dit een verschrikkelijk ongeluk is en dat er veel verdriet is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:10
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Geluk is als je voor elkaar een beetje transparant wordt.
Huub Oosterhuis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:22
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Nu : bruine bol met kruidenkaas, gerookte zalm en geroosterde pijnboompitten.
voor vanavond ligt er nog een heerlijk varkenshaasje op mij te wachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 januari 2013, 06:39
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
KEITH722 schreef: | EXTRA EXTRA! READ ALL ABOUT IT!
we hebbe allemaal op ons maniertje (en God op Zijn enige grote manier, waarvoor dank) gelijk want wat zegt Taalunie en daarin schrijfwijzer! - toch ook niet de minste... -
Een onderwerp met een van deze zinswendingen is meervoudig, maar de persoonsvorm staat in het enkelvoud. (...) De heer Jansen c.s. heeft een nieuw plan gelanceerd. (...) Een lastig geval is c.s. (cum suis, met de zijnen). Wanneer men c.s. opvat als en de zijnen is ook het meervoud te verdedigen. Vergelijk de volgende zinnen. Hij en de zijnen zijn vertrokken. Hij is met de zijnen vertrokken.
Stijlboekje volkskrant wil ook eve wat zegge en voegt daaraan toe:
c.s. Afkorting van het Latijnse cum suis, dat letterlijk betekent: met de zijnen. Let op: de werkwoordsvorm is eigenlijk enkelvoud. Van Dam c.s. heeft het plan opgevat... We kunnen echter ook het spraakgebruik volgen: Van Dam c.s. hebben het plan opgevat...
kortom zowel het enkelvoud als het meervoud mag worden toegepast
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/654/ nana nana-na! |
Ja, dat zei ik: strikt genomen is het enkelvoud. Maar goed Keith, het mag ook. Maar je hebt daar toch niet heel de avond naar zitten zoeken? Wat niet mag is zo lelijk doen als ik de humor van Petra wel kan waarderen. En daar kan zelfs Het nieuwe stijlboek van de Volkskrant van 1997 niets aan veranderen. En wat is de betekenis van nana nana-na? Dat heb ik dan weer niet kunnen vinden.
We kunnen ook weer on-topic gaan..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:50
|
|
|
KEITH722 schreef: | ook weer fout (zucht ) C.s. (cum suis) betekent: met aanhang, met de mensen die gewoonlijk bij hem of haar zijn
eve rekene: dat is dus jans, 1 persoon en nog wat persone = meer dan 1 persoon is dus meervoud, wat jans c.s. er verder wel niet allemaal bij grammaticalisere (klinkt als radicalisere ook)
en keith is overigens uitstekend in staat voor zichzelf op te komen!, zelfs in deze christen-vijandige omgeving die zich niettemin durend beijvert zichzelf christelijk te noemen
(p.s. als ooit-amsterdammer laat ik regelmatig de uitgangs-n weg van werkwoorde, gewoon een taalkundig aardigheidje en ook efficient bij het type) |
Misschien kan je hier wat mee?
De afkorting c.s. staat voor het Latijnse cum suis, wat letterlijk 'met de zijnen' betekent (of voor cum sociis: 'met zijn deel- of lotgenoten'). In het Nederlands is de vaste verbinding en de zijnen gebruikelijker dan met de zijnen. De woordgroep Pietersen en de zijnen is meervoudig en vereist als onderwerp ook een meervoudige persoonsvorm: Pietersen en de zijnen hebben geholpen. De woordgroep Pietersen cum suis (of Pietersen met de zijnen) verwijst weliswaar naar meer dan een persoon, maar is grammaticaal enkelvoud en zou dan ook strikt genomen met een enkelvoudige persoonsvorm moeten congrueren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 19:30
|
|
|
KEITH722 schreef: | Robbedoes205 maakt ook altijd van dat soort "grapjes" waar we zogenaamd om zouden moeten lachen enz, maar vraag iedereen er maar op na, in wezen is hij te vaak een vervelende en opdringerige oude man die alleen nog maar leuk overkomt bij nieuwkomers die hem nog niet kennen, dat is dan de "grappige" hoek waarin ook figuren als petra zich het liefst bewegen maar het is zeker niet mijn hoek, ik voel me gelukkig veel beter thuis bij de wel aardige, wél beleefde en níet "grappige" of anderszins tendentieus georienteerde mensen hier (jammer trouwens dat jans c.s. hun reputatie ook een beetje te grabbel gooien met de bijval in deze, zeker niks beters te doen?)a |
Jans c.s. is grammaticaal enkelvoud (ook al bedoel je meerdere personen) en de persoonsvorm moet dus gooit zijn en niet gooien. En Jans is overigens uitstekend in staat om voor zichzelf te spreken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 18:47
|
|
|
PETRA373 schreef: | Jammer dat je het op deze manier oppakt, ziet als jennen ,uitlokken,haat , afgunst, frustratie. Ik schrijf altijd seriues op dit forum en ook wel eens met humor, eerlijk gezegd nog nooit zo,n reactie gehad,tot nu toe altijd positieve dat mensen konden lachen. Vooral dit topic, waar ik van het begin af aan veel bij ben geweest is er heel wat af gelachen. Dus het was gewoon met humor geschreven en ik ging er van uit dat iedereen die dit las wel zou begrijpen, dus me excuus als ik je met mijn woorden gekwetst hebt, was helemaal niet mijn bedoeling. Eerlijk gezegd ben je de eerste die mijn humor zo negatief oppakt, ben er zeer verbaasd over, maar zet me wel tot denken, mochten nog meer forum leden zich er aan storen , sorry petra die zich het echt niet bewust was, altijd nou net veel mails heb gehad, van mensen die me bedankten dat ik ze aan het lachen maakten, maar inderdaad, we zijn allemaal verschillend dus misschien moet ik me maar bij het seriueze houden en me humor niet mee nemen na het forum. |
Petra, jij bent Petra, blijf wie je bent! (met je humor)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 18:44
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Eerlijkheid is het eerste hoofdstuk in het boek der wijsheid.
Thomas Jefferson
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 17:39
Onderwerp: Gebed vriendin
|
|
|
MARENTH030 schreef: | Beste mensen, Ik wil jullie even laten weten dat mijn vriendin vanmorgen om tien voor half zeven is overleden. Willen jullie voor mij bidden?? Voel mij leeg en verdrietig. God kent mij, alleen kom ik niet verder dan stamelen in gebed. Dank hiervoor Gr Marenth |
Marenth, heel veel sterkte gewenst voor vandaag, voor morgen en voor alle moeilijke dagen en nachten die nog volgen...................... God hoort ook jouw stamelen!En zelfs jouw zwijgen, als je geen woorden meer hebt.
Woordeloos gebed. God, alleen vanuit het stil worden Kan ik met U spreken. Ik moet geen moeite doen U iets te zeggen. Misschien dat ik niets-zeggend méér bij U ben, dan wanneer Ik mij verpak in mooie woorden.
- Jos van de Schoor -
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 29 januari 2013, 17:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 16:47
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ha Jans,
Ja, als de bijbelse betekenis loslaten is, ja, dan krijg je misverstanden, dan heb ik degene waar ik tegenover onverschillig ben dus vergeven, want ik heb degene op allle mogelijke manieren losgelaten zie degene al 20 jaar niet meer. Het kost mij niets om die band te verbreken, enkelt een schok; heeft diegene mij dát en dat en dat aangedaan? De band verbreken had vele positieve gevolgen, mijn agressie was weg en die was heel erg. Gewoon een opluchting van die @#$%$ is weg uit mijn leven, Halleluja, wat jammer dat ik dat niet eerder had gedaan, contact verbreken, ja, een soort blijdschap...
Ja, sommigen kunnen zich dat niet voorstellen, dat iemand zo kan doen jaren dat je, ik dus, zo ga denken.
Bij mij was het juist, hoe groter het kwaad dat degene me had aangedaan, hoe makkelijker het was los te laten. Dan herinnerde ik me dit, dan dat, ism met me psych.
Schuld, blokkade?, nee hoor....
Ik ga er later nog even dieper en verder op in, moet nu ff wat doen, heb 't ff vluchtig gelezen, laterz!!!!
Ja, idd, denk ik nu, als God ons niet ``zomaar`` kon vergeven, ``moeten`` wij dat dan wel naar de ander kunnen? Misschien ligt daar het antwoord?! ``Loslaten, achterlaten`` zien als vergeven, -als meer niet haalbaar is-, kan toch voor onszelf een stuk rust en ruimte geven. God vraagt toch niet het onmogelijke van ons?! Dus ik laat los verbreek alle banden degene zegt me niets meer, en toch dat eeuwige gezeik over moeten vergeven, en dat aanpraten van boosheid en wrok, die ik wel moet hebben...zucht....blij dat ik daar pleitte ben...die groeperingen...
Ik zit wel met alle gevolgen van dien, wat dader heeft gedaan, dat is iets anders dan dat ik wrok, boosheid oid zou hebben...onverschilligheid heb ik.
Mazzeltjes!!!! |
De gevolgen zijn er zeker, maar die hoeven ook niet ontkent te worden! En met schuld wordt de schuld die de ander heeft ten opzichte van jou bedoeld. Daardoor is er dus een blokkade ontstaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 14:19
Onderwerp: kinder doop of volwassen doop of zit er iets tussen in
|
|
|
In de PKN, waartoe ik behoor, is het gebruikelijk om jonge kinderen te dopen. Ik vind het toch elke keer weer een mooi gebeuren om te zien hoe God kinderen de hand reikt en laat weten dat Hij er is. Maar van een persoonlijke keuze is geen sprake. De ouders kiezen en doen dit vanuit hun geloof. Als klein kind gedoopt te zijn vraagt nog wel om een antwoord. De openbare geloofsbelijdenis en het avondmaal zou je als antwoord kunnen zien. Maar het is moeilijk (zo niet onmogelijk) om dit te kunnen onderbouwen vanuit de Bijbel. En de zin dat de (kinder)doop in plaats van de besnijdenis gekomen is, (zoals staat in een oud doopformulier) lijkt mij in het geheel niet op zijn plaats. Maar omdat ik tot een kerk behoor waar de kinderdoop gebruikelijk is, wil dat nog niet zeggen, dat ik de keuze om zich als volwassene te laten dopen afkeur. De volwassendoop als bevestiging van een persoonlijke keuze kan toch niet verkeerd worden genoemd. God ziet het hart aan en een persoonlijk kiezen voor Hem, is voor mij belangrijker dan de gewoonte van een kerk. Zelf heb/voel ik de behoefte niet om die keuze te laten bevestigen door mij nogmaals te laten dopen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 12:53
Onderwerp: kinder doop of volwassen doop of zit er iets tussen in
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | ik weet het maar kon het niet weer vinden en met de mensen die hier nu zitten zou ik graag de meningen van willen horen. discussie vraag ik niet eigenlijk meningen |
geen discussie? wel een debat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 07:31
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
JOL252 schreef: | Is net de vorstperiode voorbij, komt er een nieuwe Vorst. |
Haha, zie ik nu pas dat jij dit geplaatst hebt. Plaats ik bijna hetzelfde een paar uur later bij: het weer. Stond vast een beetje dom!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 22:17
Onderwerp: Het weer
|
|
|
En.......zijn we net van de vorst af, kom er een nieuwe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 januari 2013, 17:07
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
Ik las ergens een stukje over vergeven:
De letterlijke betekenis van het woord afhièmi, dat in de Bijbel gebruikt wordt voor vergeven, betekent iemand laten gaan, hem achterlaten. Soms wordt het voor heel gewone dingen gebruikt: de discipelen lieten hun vader Zebedeüs achter. Of: wij hebben alles prijsgegeven om U te volgen. Daar wordt precies hetzelfde woord gebruikt als voor vergeven. Loslaten. Laten gaan. Daar komt vergeven uiteindelijk op neer. Misschien vindt u deze uitleg wel te mager. En ik stem ook toe dat er, ideaal gesproken, nog meer zou moeten gebeuren. Namelijk dat er verzoening zou volgen, dat betekent dat de relatie hersteld wordt. Dat is inderdaad veel mooier, maar het is niet altijd haalbaar. En daarom begin ik vergeving graag bij de eenvoudige bijbelse betekenis van het ‘loslaten’. Niet dat het dan simpel is, trouwens. Ik zit vast aan de dader en het zou me ontzettend veel kosten om die band te verbreken. Hoe groter het kwaad is dat hij me aangedaan heeft, hoe zwaarder het is om de ander los te laten. En wat het zo zwaar maakt, dat is… schuld. Er ligt een echte blokkade en die heet schuld. Daar moet iets mee, het is geen bedenksel van mensen die zich aanstellen. Dat kun je trouwens ook al afleiden uit het gegeven, dat God zelf niet zomaar kon zeggen: Ik stop met beschuldigen en Ik vergeef die mensen. Het duidelijkste bewijs dat dit onmogelijk is, is het feit dat God zijn eigen Zoon gegeven heeft als offer voor de schuld. Hij zou dat toch nooit gedaan hebben als Hij ook zomaar had kunnen zeggen: Ik vergeef jullie?
Einde citaat.
Misschien iets om over na te denken. Is dit zo? Soms kan je de ander niet vergeven, omdat er ``schuld`` tussen zit. En schuld is niet zomaar weg te poetsen. De ander laten gaan, achterlaten zou al genoeg zijn, als de relatie niet hersteld kan worden. En als God ons niet ``zomaar`` kon vergeven, ``moeten`` wij dat dan wel naar de ander kunnen? Misschien ligt daar het antwoord?! ``Loslaten, achterlaten`` zien als vergeven, -als meer niet haalbaar is-, kan toch voor onszelf een stuk rust en ruimte geven. God vraagt toch niet het onmogelijke van ons?!
Jans, denkt er nog over na.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 16:52
|
|
|
JOL252 schreef: | 't Is toch naar behoren? Waldorfsalade de luxe, gebraden fazant met zuurkool, rode kool en zilveruitjes en mini aardappelgratins... wat wil je nog meer. |
Ik heb hier nog een huishoudelijke vraag over, zal ik die maar in een ander topic stellen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 16:48
|
|
|
JOL252 schreef: | Jans, er staat nog een lekker recept op blz. 83. |
Ja, dat is wel lekker. Maar toch gaat het culinaire niveau van de gerechten over het algemeen wel achteruit. Wat is jouw mening daarover?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 16:40
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
JOL252 schreef: | De kersteditie, met recepten voor wat eten we vandaag. |
O, maar dat is weer een ander topic!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 16:38
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
Waar ik blij van word? Van Jol, ze heeft een Margriet voor mij!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 16:35
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOL252 schreef: | Verveel je je? ik heb nog een Margriet in de aanbieding, of de Eva voor wat meer niveau en gristelluk te blijven. |
Kijk, daar word ik nu blij van!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 januari 2013, 16:26
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ik heb de libelle al gelezen en alle topics van vandaag, wat zal ik nu eens gaan doen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 18:14
Onderwerp: Tijd...
|
|
|
JOL252 schreef: | De tijd vervloeit voor jou. Mensen uit verleden en heden zijn steeds om je heen.
Hoe alleen.. en ik kan niets verhelpen.
Lief mens, de eerste in mijn leven ... blijf in het nu nog even ... voordat onze namen bij jou mee vervagen. |
Sterkte Jol!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 17:00
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Thomas, ik geloof er niet in dat het Calvinisme de mensen er toe brengt een eigen zaligheid na te streven, want DE zaligheid houdt in, naar het denken van Calvijn, dat ons leven Christus is. HIJ heeft verdient, HIJ heeft volbracht. Dat is niet nastreven een eigen zaligheid, maar volgen wat Christus heeft voorgeleeft. Niet in veroordeling, niet in neerkijken op, maar in een voorleven van een leven in dienen en goeddoen. Heel het leven van Christus op aarde was een veroordeeld worden, omdat Hij niet meeging in het opgaan in de groep, maar het naleven van DE WET van God, en daar kon met name de godsdienst niet echt goed tegen. Omdat juist dat aangaf, waar de tekortkomingen lagen van hen die juist "wat waren" door hun godsdienstige leven. In practische zin, ik kan me goed vinden in een leven wat gebasseert is op een Calvinisch denken, omdat dit inhoud dat het een volgen is van Christus. En dat is een zalig leven, maar geen leven wat vanzelf gaat, of makkelijk is, of met de stroom meegaat. En zeker niet, een maar doen wat een ander vindt dat je moet doen. |
Ik lees in de woorden : ``de eigen zaligheid nastreven``, iets heel anders dan jij, denk ik. Ik maak er uit op: Zorgt een Calvinist er in de eerste plaats voor dat hij zelf behouden wordt of heeft hij ook nog oog voor de ander (of allebei). Wellicht heb ik het foutief begrepen.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 26 januari 2013, 17:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 16:39
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
JOL252 schreef: | Vanavond, als het tenminste niet glad gaat worden (ik vermoed dat ik gewoon de gok waag, Nederland met z'n weeralarmen ) met m'n meiden naar de film Le Miserable ... |
ach...miserabel weer kan er dan ook wel bij...toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 13:56
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De vraag Willem, is dan wel in hoeverre het Calvinisme de mensen er toe brengt de eigen zaligheid na te streven of Christus meer in praktische zin te volgen. Of toch beide?
Voor de nieuwelingen: dit was (meestal) een heel aardig topic over de christelijke variant die we Calvinisme noemen. Overigens is het percentage calvinisten onder de christenen vrij klein. Al zou je dat in Nederland niet denken. Wie weet kunnen we dit toch wel fraaie onderwerp weer eens oppakken. Als je het leuk vindt, is het goed om de eerste bladzijden zeker eens te lezen. In hoeverre is het Calvinisme een zegen?
Thomas |
Moeilijk, maar interessant topic. Heb me er gisteravond maar weer eens in verdiept. Tenslotte ben ik streng-calvinistisch opgevoed en heb ik alles geleerd over de uitverkiezing (en verwerping), over Arminius en Gomarus, remonstranten en contra-remonstranten. Het hebben over de leer van Calvijn vereist toch wel enige kennis. Over wat die leer uitgewerkt heeft in het leven van christenen is het misschien wat makkelijker praten. Binnen het Calvinisme bestaan er echter ook verschillen. Wat mij betreft is wat je schrijft niet te scheiden en hoort het bij elkaar. De eigen zaligheid nastreven (het aannemen van Christus?) houd voor mij ook in om Christus in praktische zin te volgen en oog te hebben voor de naaste. En zo samen op weg te gaan. Het christen-zijn staat voorop, of ik daarnaast ook calvinist of remonstrant ben doet er voor mij niet veel toe.
Als ik de Calvijntest doe is de conclusie: Je hebt wat calvinistische trekjes. In enkele opvattingen lijk je op een calvinist. Je slaat je echter heel wat gemakkelijker door het leven, waardoor je daar ook van kunt genieten. Katholicisme past je beter. Geen onaardige conclusie dacht ik zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 januari 2013, 06:21
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Wel jammer dat Petra net weg was voordat Maritime verdween. Haar reactie over hoe het er aan de hemelpoort zal toegaan vond ik ontwapenend, al zal het wel niet aangekomen zijn.
Thomas |
Petra heeft toch besloten om op CM te blijven. Ze had haar abonnement opgezegd, maar maakt weer een nieuw account aan.
Ze gaf in haar reactie aan goed begrepen te hebben waar het om gaat. En dat op een manier zoals alleen zij dat kan. Prachtig!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op woensdag 23 januari 2013, 06:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 16:51
|
|
|
runderriblappen (staan al 4 uur te stoven en moeten met een schuimspaan uit de pan gehaald worden), aardappelpuree en snijbonen, bosbessenkwark.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|