Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 november 2012, 23:32
Onderwerp: Bedankje
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Lieve medechatters,
Wij allen hier zijn meestal op zoek naar een levenspartner...daarvoor is immers een datingsite..... Helaas is dat mij niet gelukt... Er is een tijd van gaan, en er is een tijd van komen..... Die tijd van gaan is nu gekomen.... Mar kwam iemand tegen via ZOOSK....(ik had geen flauw idee wat dat is) Maar we vonden elkaar en hebben besloten samen op weg te gaan. Mijn abo loopt over een paar daagjes af.... Maar ondanks dat er mensen waren die mij wel WEG! konden kijken.....die een hekel aan me hadden......heb ik hier ook veel vrienden .(En die vriendschap gaat natuurlijk gewoon door!) Maar toch wil ik iedereen hier heel, heel erg bedanken voor de heerlijke, waardevolle gesprekken die we hadden...Ik wens jullie allen Gods onmisbare zegen toe en hoop dat jullie ook ooit de ware vinden! Een dikke knuffel van hier uit gouda |
Allegoeds en ook Gods onmisbare zegen gewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 november 2012, 18:35
Onderwerp: Humor
|
|
|
SHAMPOO WAARSCHUWING
Ik begrijp niet waarom ik dit niet eerder heb ontdekt Ik gebruik shampoo onder de douche. Als ik mijn haar was loopt de shampoo langs mijn lichaam naar beneden Ik had echter beter op het etiket van de fles moeten letten, daar stond op, “VOOR EXTRA VOLUME EEN BODY”
Geen wonder dat ik zo ben aangekomen, nu gebruik ik vloeibaar afwas middel geschikt voor de vaat. Op deze fles staat namelijk “VERWIJDERT VET WAT OP ANDERE PLAATSEN MOEILIJK IS TE VERWIJDEREN”. [Probleem opgelost.
Als je me niet kan bereiken sta ik hoogstwaarschijnlijk onder de douche
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 november 2012, 18:34
Onderwerp: Weinig geld en toch reizen?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja en ze hebben nu een actie bij de ns 2 dagkaarten voor 25eu dus voor 12,50 per dag kun je het hele land door Tenminste als je een voordeel uren abbonnement hebt.Tja en hoever kom je daarmee met de auto 12,50 |
pakkumbeet 200 kilometer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 00:22
Onderwerp: receptenboek
|
|
|
3 pond bruine bonen, ongeveer 300 gram soepgroente, 1 kilo gehakt HOH gekruid. 1 pakje ossestaart soep en 1 pakje julienne soep.
De bruine bone 8 uur laten inweken in 4 liter water, dan koken todat ze haast gaar zijn, ongeveer de hellft van de bonen er uit halen, de beide soepen en soepgroente er bij, gehakt ff rul bakken dan dat ook in de soep.
De bonen die je er uit hebt gehaald pureren en dan ook weer aan de soep toevoegen (zelf zien hoe dik je soep wilt hebben door het gedeeltelijk toe te voegen) als bindmiddel ( zelf doe ik alles er in al lijkt het met een beetje, al dik genoeg). Men kan ook altijd water toevoegen als de soep te dik word. Als men het op deze manier doet, kun je zout of maggi toevoegen om het wat hartiger te krijgen. Neem vooral geen bruine bonen uit pot of blijk, dan word de soep te zout.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op maandag 12 november 2012, 16:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 november 2012, 00:00
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik hoorde vandaag een prachtig lied, ik kan het niet vinden op You tube anders had ik het hier wel neer gezet. De tekst was:
In de Heer vind ik al mijn sterkte,Gij die mijn bevrijding bewerkt, op U vertrouw ik en ken ik geen angst....
Mooie toepasselijke woorden voor mij, zoals een aantal mensen van CM al weten ga ik morgen een traject in van bestralingen en fikse chemokuren en dan doet zo'n tekst je goed.....
Ik heb hier al eerder gehoord en gelezen dat je je leed niet op CM mag zetten, iedereen heeft weleens wat of wat ik las, je wilt aandacht en mijn leed is erger....jullie hebben het vast ook gelezen.....
Aandacht wil ik zeker niet, wel heeft het omzien van elkaar van enkele CM mensen mij erg veel goed gedaan....en die deden de hatelijke woorden richting mij op het forum geschreven weer teniet..... Zielig ben ik ook niet, een ieder heeft zijn eigen leed is altijd mijn mening geweest en dat is vaak erg genoeg.......er bestaat geen erger leed.....jouw leed is op dat moment erg...... En leed is bij mij niet als je auto door de keuring moet......of dat je een laxerend drankje moet drinken voor een onderzoek.......dat klopt, dat vind ik geneuzel.....
Voor al die mensen die ook 'leed en verdriet hebben"is ook deze tekst van toepassing........God zorgt ervoor dat alles weer goed komt , op ZIJN manier...... Dus: in de Heer vind je al je sterkte, Op Hem vertrouw ik en ken geen angst.........
Prachtige woorden toch? |
Inderdaad prachtige woorden btw ook die van jou. Bij de Heer kan je halen en krijgen wat je nodig hebt. Je mag hier best aangeven wat je wilt en het machtigste wapen wat we hebben is gebed. ik roep alle lezers forum om voor je te bidden. Ook voor de ander die dat nodig hebben. God wil gebeden zijn.
Heel veel sterkte en vooral Gods nabijheid gewenst
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op maandag 12 november 2012, 00:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 november 2012, 00:36
Onderwerp: Quote's
|
|
|
Prach tidee, en ik denk dat een ieder zelf wel weet wat wel of niet door de beugel kan. Gewoon gezellig lachen om leuke dingen die niet ten "koste" gaan van iemand.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 10 november 2012, 17:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:56
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dank! voor de bemoedigingen en het meeleven, ook voor Erika Amen!
Ja ik kan niet meer ff een knop omdraaien, eerst Wel.
Maar er heerst al hoop aan de Horizon, ik heb opdrachten Dusz! |
prachtig werken aan een goede toekomst dat veel goeds mag volgen
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 13 november 2012, 03:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 19:53
Onderwerp: Dankdag voor het gewas
|
|
|
PIETER649 schreef: | persoonlijk ben ik meer van de export dan van de import.
maar dan nog steeds moet alles, waar dan ook vandaan, wel groeien voor je kunt oogsten. dus mijn stelling staat nog steeds:
als het gewas, waar ter wereld het ook vandaan komt, niet groeit, dan gaan we allemaal dood |
Dan zou onze God een fout hebben gemaakt, of ons een andere manier geven om in leven te blijven, dus dankdag voor het gewas is best wel op zijn plaats en daarbij ook nog eens elke dag danken voor het gewas wat er al dan net gekookt op tafel komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 18:53
Onderwerp: Just in Kees
|
|
|
ANITA412 schreef: | Daar zal je vast mooie momenten van herrinnering aan hebben.Pieter
Mensen met downsyndroom zijn zo puur,ongekunsteld..zonder filter... |
Die had ik dus er ook bij. een vrouw van rond de 30. als we een vrachtwagen voorbij reden dan zwaaide ze en zei ik dat mag niet want je hebt al verkering (had al verkering met een andere bewoner van het huis) Zij van, dat mag wel.
Dus als we een mooie vrouw zagen (we reden op verzoek van de mannen door Sneek ipv er omheen) dan zei ik, die mag wel een zoen van mij, dan zei weer, nee jij niet maar Klaas (een ander in de bus) wel, zo was ze mij aan het opruien en ik haar dus, en iedereen plezier. Helaas werden hun PB-ers als die voor hun belangen opkwamen over geplaatst en dan kwamen ze naar mij toe met hun verhalen. Ik heb toen een klacht ingediend bijTalant en toen heeft men eindelijk actie ondernomen en werden ze weer een stuk blijer. Over dat gehandicapten vervoer zou ik wel een boek kunnen schrijven, de meeste ritten waren feestritten. Gewoon omdat ik ze als normale mensen behandelde.
Toen ik begon had ik een zwaar autistische jongen waarvan men zei dat ik die vast moest houden totdat hij in de klas of bus was, na een tijje liep hij gewoon naast me en wist precies welke bus de mijne was ondanks dat er heel veel gelijke busssen stonden. Ik mis die ritten heel vaak nog
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 11 november 2012, 00:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 17:10
Onderwerp: Just in Kees
|
|
|
ANITA412 schreef: | Lieve Kees. Creatieve Kees.Slimme Kees. Zomaar een ordinaire vrijdag. Die heel gewoon begon. Maar me uiteindelijk een geluksmoment bezorgde. Wat een alfabet, pepernoten en een brievenbus al niet met je kunnen doen... |
Pracht verhaal, hoe mensen gelijk Kees je gelukkig kunnen maken. Ik heb een hele tijd met verstandelijke en lichamelijk gehandicapten gereden in een taxibus. Het was haast elke dag, gewoon je zelf kunnen zijn en plezier maken met hun.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op vrijdag 9 november 2012, 17:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:37
Onderwerp: Een brief aan Jezus
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Jezus word nog wereldwijd afgewezen door velen. Hoe zou dat zijn voor Hem? Daarbij heeft Hij verdriet, en Hij voelt zich soms nog wel eenzaam. Want als je afgewezen word voel je je op dat moment aan de kant gezet, oftewel, alleen gezet, eenzaam dus.
Men doet alsof Jezus nu geen emoties meer kent of voelt, maar dan vergeten we dat Hij alom almachtig is! Dus Hij weet exact hoe dat voelt.
Hoeveel mensen zijn er wel niet afgewezen, vraag hen maar eens hoe ze zich daarbij voelen. Jezus word ook nog altijd afgewezen door ons volk, hoe zou Hij zich daarbij voelen?
En deze brief heb ik enkele weken terug al eens geschreven. Jezus wil een persoonlijke relatie, geen zakelijke relatie, dus Hij wil horen van wat wij te zeggen hebben tegen Hem, van wat we voelen, ervaren etc. En door de Heilige Geest kunnen wij een persoonlijke relatie/vriendschap met Hem aangaan. Maar Hij wil dat wij ook dingen vanuit ons zelf met Hem delen.
Jezus voelt zich nog wel eens eenzaam, omdat grotendeels van Zijn Volk Hem hebben verworpen als Messias, nou dat doet zeer, en Jezus kent en is nog wel eens eenzaam ondanks dat Hij de engelen daar heeft. Hij wil omringt worden met mensen en niet alleen met engelen.
Een man zonder een vrouw is een eenzame man, ondanks dat hij veel vrienden heeft, maar in zijn hart voelt hij een leegte. Dit is dus ook wat Jezus voelt, een leegte, omdat grotendeels van Zijn Volk hem nog altijd verwerpen. |
Dat is jou persoonijke mening, maar is Hij voor alle zonden gestroven of voor alleen de beleden zonden? Zijn overwinnig zal vele malen groter zijn dan wij maar kunnen beseffen. Waarom verteld Hij de gelijkenis van de dagloners, dat had ook te maken met hen die als ze Hem erkennen op het laatst, er bij zullen horen?
Een ieder zal bewezen weten wie Jezus is, en hoe zal het zijn als zij die nu niet voor Hem kiezen, spijt krijgen bij Zijn terugkeer? wat deed God met Nineve, het zouhet vernietigen, maar door berouw werd het feest voor God en deed Hij niet wat Hij zei.
Natuurlijk heeft Jezus verdriet, van hoe wij hier met elkaar omgaan, maar dat maakt hem niet eenzaam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:25
Onderwerp: Betr. nieuws vanuit Twente
|
|
|
VISSER278 schreef: | Oke . Ik ben geen psychiater , heb ook geen ervaring met psychiaters . Laat dat duidelijk zijn . Tegenover me zit een maat van 24 . Diep in de shit , door allerlei problemen wat op z'n pad gekomen is . En hij doet z'n verhaal . Ik wil dood , ik stop ermee , ik heb schijt aan iedereen en ga zo maar door . Moet je dan ( als leek) dan alleen maar een luisterend oor bieden? Is dat dan genoeg? En hopen dat ie nooit tot die daad komt en hopen dat het allemaal misschien maar stoere praat is wat ie doet? ik weet zeker , dat ALS ie zover komt dat je tot je dood een groot schuldgevoel over houd omdat je zo iemand niet de hulp aangeboden hebt die er wel is. |
Het minste is er te zijn voor hem en hem laten weten dat hij er (door jou luisterend oor) er niet meer alleen voorstaat. Als hij vragen stelt en je kan geen antwoord vinden, is het gewoon eerlijk om dat toe tegeven, je kunt wel aangeven, dat je dat je wel wilt meehelpen zoeken naar antwoorden.
We kunnen hier ook bidden voor jullie en vragen om jou de juiste woorden te geven en je vriend een beter inzicht.
Je mag later hem ook laten weten, dat er meer is en hij toch ook waardevol voor de Heer is en Hem een mooie toekomst wil bieden. Waarom later, omdat in zijn geval een verhaal over "hel en verdoemenis" eerder zou aansporen om hem zelf kwaad aan te doen, omdat hij dan bijvoorbeeld denkt zie je wel ik mag geen kind van de Heer zijn.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zaterdag 10 november 2012, 00:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 13:08
Onderwerp: dames....waar knappen jullie nou op af bij een man ;-))
|
|
|
JOL252 schreef: | L Mee eens... Zo.en zullen we dit topic dan maar weer nieuw leven inblazen? On topic dus... |
your wish is my command, dus ik zal proberen om te zijn
dames....waar knappen jullie nou op af bij een man )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 09:38
Onderwerp: bikerchurch
|
|
|
XABIA794 schreef: | We organiseren in "De Plek" onze eerste bikerchurch / op een clubhouse niveau. Ieder die iets heeft met bikers is welkom op die avond. om 18.00 hebben we samen diner en later op de avond hebben we dan getuigenissen, muziek en een Woord voor aanwezigen. Verder lekker blijven hangen in gezelligheid
je kan contact opnemen zowel bij Xabia794 als rob554 |
Heel veel succes en dat het zo geslaagd mag zijn dat het voor herhaling vatbaar blijkt.,
Gods zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 november 2012, 01:22
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Juist en daar zit nou het probleem ;). Daarom zijn velen niet bereid meer om Gods Woord waarlijk te bestuderen, omdat het teveel lezen en onderzoek kost.... Men zou schrikken als ze onze website zouden lezen waarop duizenden artikelen aan studies zijn geplaatst die je nergens in Nederland kunt krijgen. Oh ja, we hebben ook mp3/audio preken en videos erop te staan.
Mensen die geen moeite doen om te lezen omdat gemakzucht de hand heeft overgenomen zullen ook weinig tot niet bereid zijn om waarlijk het Woord Gods te bestuderen. Ziet toch naar de apostelen, hoe zij Mozes en de profeten bestudeerden, en wij zitten te klagen dat het soms nogal teveel kost, omdat het voor ons teveel werk is.
Jammer dat ons hollandse volk zo ver is afgedwaald, heel jammer. Ik had anders veel dingen om met hun te delen. Maar goed... het is een ieders eigen keuze. Aan alle keuzes zitten ook gevolgen vast. |
Zij die zoekend zijn moet je vooral plat gooien met lappen tekst en wat wel of niet hoort, kappen ze gelijk met wat eigenlijk zo noodzakelijk is , Jezus kennen leren.
Je hebt het over een website , waar men veel tekst heeft neergezet, misschien vergeten hoe en wat Jezus wil?
Het forum is om met elkaar te discussiëren over allerlei onderwerpen, wat jij doet of deed lijkt haast op forumterrrorsime, door menen teweten hoe het zit en zal ons leren hoe te leven, want jou manier van geloven is de beste. Leer hoe Jezus leefde, waarom Hij hier kwam en en wat Hij ons heeft gezegd en geleerd.
Jij hebt het over "geen moeite doen", "niet bereid zijn". Waar jij mee bezig bent is gelijk vroeger de zendelingen deden eerst geloven en dan gaan we zien of jullie wel goed genoeg zijn voor onze hulp.
BEZINT EER GIJ BEGINT, dus veroordeel (gelijk hier boven) geen oprecht bewust belijdende christenen hier.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op vrijdag 9 november 2012, 09:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 november 2012, 00:39
Onderwerp: Wat is echte liefde?
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Wat is echte liefde? - Ik moet het met jullie delen. Als ik soms om me heen zie, zie ik heel veel relaties en huwelijken naar de knoppen gaan. Het ligt op mijn hart om het met jullie te delen. We menen vaak dat huwelijken en relaties een basis is dat je vooral met je eigen gevoel een invulling moet geven. Maar daarin gaan we vaak al de fout in. Als je probeert om je eigen huwelijk te redden of je eigen relatie, doe het dan ook met verstand. Want jouw huwelijk/relatie is een keuze die je met je verstand maakt, ook al voel je die liefde niet in je op dat moment, jouw relatie/huwelijk redden is een keuze die je maakt, geen gevoel.
Als je 2 verschillende soorten potjes aan elkaar plakt, ene potje bevat schoon zout, en de ander potje bevat peper. Als je die potjes aan elkaar plakt met seconde lijm, dan krijg je het met geen mogelijkheid meer van elkaar, want dan zit het vast. Wie dit wel probeert, breekt dan allebei de potjes, dan zijn allebei kapot. Zo is het ook in de liefde, je zult samen moet vechten, als de één van de ander zich afkeert, breekt niet alleen zichzelf maar ook de ander ermee. We zeggen vaak te gauw, ja we zullen altijd bij elkaar blijven, want dat is het gevoel dat in de eerste plaats spreekt, en wat gaat het gemakkelijk om op je eigen gevoel af te gaan dan op je eigen verstand. We zeggen vaak; ik volg mijn hart, het hart is verbonden met het gevoel dat in je leeft. Als iemand verdrietig is dan voel je dat in je hart, het breekt je hart, en dat slaat vervolgens op je gevoel waaruit een soort van emotie ontstaat.
Zo is het met liefdesrelaties ook, in het begin lijkt het zo gemakkelijk, je spreekt lieve woordjes naar elkaar toe. Hoeveel van die woorden zullen de werkelijkheid halen? Ik denk maar een klein gedeelte of soms helemaal niets. Je kunt je eigen gevoel niet volgen, je kunt je eigen hart niet volgen, tenzij je je hart in goede banen leidt, en dat is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Wil je een goede relatie/huwelijk hebben, zorg er eerst voor dat je je eigen hart in goede banen leidt, en je eigen hart in goede banen leiden moet elke dag weer, steeds opnieuw. Want dan pas kun je ook werken aan je huwelijk/relatie. Relaties zijn niet gebaseerd op alleen wat lieve woordjes. Relaties is gebaseerd op het strijden voor elkaar, om te vechten zodat je bij elkaar blijft.
Vandaag de dag is het blijkbaar de mode geworden om alle witte wasjes bij elkaar weg te gaan. Maar dan is een relatie meer een spel dan een serieuze relatie. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is als er iets is tussen man en vrouw, tussen vriend en vriendin. Is het moeilijk om met elkaar te kunnen leven, omdat de ene zich irriteert aan de ander, de ander verveelt zich in die relatie, dat zijn dus situaties wat ook wel genoemd word "In slechte tijden". Hoeveel heb je er voor over om te vechten voor je relatie? Want berouw komt namelijk na de zonde maar dan kan het nog wel eens te laat zijn. Zou een relatie kapot gaan, maar uiteindelijk de ene spijt heeft dat hij of zij bij diegene weg is gegaan, kan het nog wel eens te laat zijn, je begint elkaar te missen, en dat zijn situaties waarin mensen pas zien dat ze eigenlijk ook niet zonder elkaar kunnen, zie je niet veel, grotendeels ervan blijven bij elkaar weg, ik noem dat de luiheid van de mens. Ze zijn te lui om te werken voor hun relatie. Blijf je bij elkaar, zowel in rijkdom als armoede? Blijf je bij elkaar in goede als in slechte tijden? Weet je zeker dat je ook in die slechte tijden, wat ik zo net ook al noemde, bij elkaar zult blijven en trouw zult zijn aan elkaar? Je kunt elkaar niet voor 50% geven ook niet voor 99%.... nee je moet elkaar voor de 100% geven. Het is geen en, en. Het is of het één of het ander. Liefde kent geen tussen grenzen, maar liefde is zwart op wit, het is waarachtig.
Maar wat weten we eigenlijks over ware liefde? Je ontdekt dat pas als je voor elkaar vecht, zowel in goede als in slechte tijden. Want als je je rechterhand geeft zweer je trouw tot aan je dood toe, wie dit verbreekt, maakt meer kapot dan ze zich ooit kunnen beseffen, alleen is het besef daarin vaak niet aanwezig. Jullie vinden mij misschien maar een vreemde prater, maar ik durf te verzekeren dat ik degelijk wel gelijk heb. Waarom weet ik dat zeker? Ik heb in al die maanden en jaren geleerd wat echte liefde is. Echte liefde is niet op lust gebaseerd. Liefde is gebaseerd op elkaars gesteldheid. De trouwring betekend niet alleen in goede tijden bij elkaar blijven en voor elkaar zijn, maar het is ook voornamelijk bedoeld in slechte tijden. Hoever is de trouwheid van de mens nog aanwezig? - Dit is wat ik even wilde vertellen, ik moest het kwijt aan jullie allemaal.
Zo mijn hart is weer opgelucht |
zucht http://www.youtube.com/watch?v=GlJVpjDNq0I 1 preek in de week is mij wel genoeg en ik ga dus niet de zondagsdienst niet meer bezoeken, omdat ik hier al een vracht aan preken te zien krijg.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op donderdag 8 november 2012, 00:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 17:07
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Pieter!
Over wie heb je het nu?
Over Jou, of over Laverde?
Ik vind het mooi opgeschreven hoor, dus...? |
Laverde, Zou Jezus nu eenzaam zijn nu hij al het Koninkrijk in de Hemel bestuurd, met alle engelen om Hem heen, straks ook nog het Koningschap hier op aarde gaat claimen en Satan geen macht meer heeft. Jezus is alleen eenzaam geweest toen Hij aan het kruis hing en de Vader Hem even verlaten moest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:20
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Een brief aan Jezus,
Here, ik begin nu steeds meer van u te leren. Ik begin dingen te zien die ik nog nooit eerder had gezien. Ik begin dingen te begrijpen die ik eerder nooit heb begrepen.
Nu pas begin ik langzamerhand onderscheid te maken tussen Uw liefde en de liefde van Babylon. Nu pas begin ik dingen door te krijgen.
Woorden van verlangen, woorden van intense liefde, hoe onuitsprekelijk k an de Geest van God de Vader werken? Staan we daar wel eens bij stil? Als ik de dingen om me heen zie gebeuren, is mijn hart in een benauwde positie. Want Here... de goddeloosheid maakt mij soms ook wel bang, als ik op mijn werk zie, als ik thuis zie, als ik in de kerken kijk, alles gaat werkelijk naar zijn knoppen.
Ziet u Jezus? Mensen worden steeds vuiler. Ziet u Jezus? Mensen hebben weer een oprechte koning nodig, en dat bent U. U bent immers de bedenker van alles wat leeft.
Mijn kinderlijk hart getuigt over Uw rechtvaardige oordeel dat al uitgesproken is over ons volk dat zich hard en ongehoorzaam houdt. Jezus, mag ik U iets vertellen?
U voelt zich ook vaak eenzaam, ondanks Uw goddelijkheid.
Ziet U Here? U bent niet alleen, wij zijn er immers nog. Als U soms ook het gevoel heeft om er alleen voor te staan, dan bent U niet alleen, wij voelen hetzelfde, en U voelt dit met ons mee. Ziet U Here? Is dit dan niet de eenheid van Uw lichaam van wat U bedoelde?
Als ik voor U mocht bidden tot de Vader dan zou ik dat graag willen doen.
We houden van U Here... |
Toch nog even wat meer studeren en een eigen dan een eigen blog openen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 10:33
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | .
Ik kom zelf uit een regio waar geen St Maarten werd gevierd, maar wat ik er van meegekregen heb is dat kinderen met lampionen langs de deur gaan om snoep op te halen? (verbeter me gerust als ik het fout heb).
Hier zet doet heel het dorp het licht uit in huis en zet kaarsen voor het raam en in de tuin. Vervolgens gaan we in optocht met lampionen en alle plaatselijke muziekkorpsen achter St Maarten op zn paard aan naar het dorpsplein. Daar wordt het verhaal van St Maarten nagespeeld ( St Maarten was een soldaat, er zat een bedelaar voor de stadspoort in de vrieskou. St Maarten stopte en sneed zn mantel in 2 stukken, en gaf 1 stuk aan de bedelaar zodat hij niet zou doodvriesen). Daarna gaat de optocht verder naar het schoolplein waar nog een gebed volgt en een uitleg waarin verwezen word naar de bijbeltekst waarin Jezus zegt al wat gij gedaan hebt voor een dezer geringsten van mijn broeders hebt gij voor Mij gedaan. Daarna krijgen alle kinderen een tas vol met brood, fruit en vooral heel veel snoep, waarvan de bedoeling is dat je het deelt.....waar mijn kinderen van gemaakt hebben: haal eruit wat je niet lekker vind en geef dat aan je moeder, opdracht voltooid.
Ik was het eerste jaar aangenaam verrast door de boodschap die hier met St Maarten uitgedragen wordt. |
Bij ons in de buurt gaan de kinderen t/m bassischoolleeftijd in groepjes langs de deur, zingen een liedje en krijgen dan wat lekkers. Ik denk gezien dat de elfde zondag is, men dit dus op zaterdag gaat doen.
Komt mij beter uit omdat we zondagavond deze praisedienst hebben en ik de beeldregie moet doen http://baptisten-zuidwesthoek.nl/welkom/praisedienst
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 7 november 2012, 10:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 10:08
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
Al zou men Sinterklaas afschaffen, krijg ik toch mijn cadeautjes wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 10:01
Onderwerp: DIT DOET ME /HEM PIJN!
|
|
|
Ik meende ooit eens gelezen te hebben dat, bij wat men doet als christen, eigenlijk gestaafd moet worden aan 1 Johannes 4
Wie de Zoon heeft, heeft het leven 4 1 Geliefde broeders en zusters, vertrouw niet elke geest. Onderzoek altijd of een geest van God komt, want er zijn veel valse profeten in de wereld verschenen. 2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. 3 Iedere geest die dit niet belijdt,komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld.
4 U, kinderen, komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, want hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst. 5 Die valse profeten komen uit de wereld voort. Daarom spreken zij de taal van de wereld en luistert de wereld naar hen. 6 Wij komen uit God voort. Wie God kent luistert naar ons. Wie niet uit God voortkomt luistert niet naar ons. Hieraan kunnen we de geest van de waarheid en de geest van de dwaling herkennen.
7 Geliefde broeders en zusters, laten wij elkaar liefhebben, want de liefde komt uit God voort. Ieder die liefheeft is uit God geboren en kent God. 8 Wie niet liefheeft kent God niet, want God is liefde. 9 En hierin is Gods liefde ons geopenbaard: God heeft zijn enige Zoon in de wereld gezonden, opdat we door hem zouden leven. 10 Het wezenlijke van de liefde is niet dat wij God hebben liefgehad, maar dat hij ons heeft liefgehad en zijn Zoon heeft gezonden om verzoening te brengen voor onze zonden.
11 Geliefde broeders en zusters, als God ons zo heeft liefgehad, moeten ook wij elkaar liefhebben. 12 Niemand heeft God ooit gezien. Maar als we elkaar liefhebben, blijft God in ons en is zijn liefde in ons ten volle werkelijkheid geworden. 13 Dat wij in hem blijven en hij in ons, weten we doordat hij ons heeft laten delen in zijn Geest. 14 En we hebben zelf gezien waarvan we nu getuigen: dat de Vader zijn Zoon gezonden heeft als redder van de wereld. 15 Als iemand belijdt dat Jezus de Zoon van God is, blijft God in hem en blijft hij in God. 16 Wij hebben Gods liefde, die in ons is, leren kennen en vertrouwen daarop. God is liefde. Wie in de liefde blijft, blijft in God, en God blijft in hem.
17 Zo is de liefde bij ons werkelijkheid geworden, en daardoor kunnen we op de dag van het oordeel vol vertrouwen zijn, want hoewel wij nog in deze wereld zijn, zijn we als Jezus. 18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.
19 Wij hebben lief omdat God ons het eerst heeft liefgehad. 20 Als iemand zegt: ‘Ik heb God lief,’ maar hij haat zijn broeder of zuster, is hij een leugenaar. Want iemand kan onmogelijk God, die hij nooit gezien heeft, liefhebben als hij de ander, die hij wel ziet, niet liefheeft. 21 We hebben dan ook dit gebod van hem gekregen: wie God liefheeft, moet ook de ander liefhebben.
Zou het God pijn doen, als we niet probeerden om te leven zoals omschreven in het Bijbelgedeelte hierboven?
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 7 november 2012, 10:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 november 2012, 09:50
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Wij vieren het op een andere manier als in Nederland maar hier is het naar maandag verschoven. |
WIKIPEDIA
Sint-Maarten: viering met lampions Het Sint-Maartenfeest wordt op 11 november, of soms de avond ervoor, gevierd in sommige streken van Vlaanderen, Noord-Frankrijk en Nederland.
Het is de naamdag van Martinus van Tours en wordt ook wel "keuvelen", Sint-Martinus, Sinter Merte of Sinte-Mette genoemd. De invulling die aan dit feest gegeven wordt verschilt van streek tot streek.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 7 november 2012, 10:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 18:11
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Allicht aantrekkelijk voor mensen die vallen op het legendarische Kiss-type |
nee nee, daar was de winterschilder langs geweest met zijn zwarte en witte verf, ik hoef er geen kleurtje op, of stel je voor zo'n namaak bruinekop als Hans van Willigenburg daar bedank ik wel voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:43
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | oh haha ik dacht al dat ik de schaar en de plamuur mee moest nemen |
Is misschien ook een optie, als ik mijn haar laat groeien kan er een staart gemaakt worden en zo de rimpels glad getrokken en daarna met jou plamuur afwerken de laatste rimpeltjes nog even afwerken, heb ik in ieder geval een strak koppie, als je het maar niet bij beau gaat proberen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 09:26
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Is dat laatste een uitnodiging voor ons dames? |
Ik hoef niet tegen me zelf aan tekijken, maar jullie wel op 15 december, dus........ Maar mijn 3de zoon en zijn vriendin willen komende zaterdag met mij naar Beverwijk, zien of er wat voor mij aanwezig is daar om mijn uiterlijk wat op te vrolijken, dit als dank dat ik Beau een tijdje heb gehad en nog zal krijgen.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 6 november 2012, 09:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 november 2012, 08:40
|
|
|
Zeer verwarrend die vrouwen, moet ik nu op 15dec met een geschoren stoppelbaard komen, dus kale kin met stoppelbaard er op, hoe doe ik dat?
Kortgeknipte langhaar, hoe doe ik dat? 3 deligpak en spijkerbroek, over elkaar of onder elkaar dragen? Keurig gepoetste schoenen met geitenwollensokken in sandalen? Heerlijk lekker geurtje om me heen, hen of juist de bus zweetdeo te hebben gebruikt?
doet me denken het verhaal van de jongeling van 80 jaar die een dichtgeslagen boek las en plotseling een onhoorbare knal hoorde ,de trap op naar beneden rende enz.
Ik denk dat ik maar gewoon als me zelf kom, met alle lek en gebrek. Ik ga me niet beter voordoen en mocht er qua uiterlijk iets voor verbetering vatbaar zijn, zal ik niet tegenwerken, wel onder enig voorbehoud.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 6 november 2012, 09:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 21:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik zie een traan in die knipoog... het is toch schofterig dat werken ontmoedigd word in nederland? wat is de bedoeling? dat iedereen op bijstandsniveau eindigt ofzo??
jezelf de pleuris werken om het beter te krijgen word gestraft, waarom zou je nog 40-60 uur per week gaan werken, als het zo mot....
nogmaals... bij dat ik weg ben uit die bananendictatuur |
Dit zijn complimenten????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 november 2012, 17:42
|
|
|
PIETER649 schreef: | ik zie een traan in die knipoog... het is toch schofterig dat werken ontmoedigd word in nederland? wat is de bedoeling? dat iedereen op bijstandsniveau eindigt ofzo??
jezelf de pleuris werken om het beter te krijgen word gestraft, waarom zou je nog 40-60 uur per week gaan werken, als het zo mot....
nogmaals... bij dat ik weg ben uit die bananendictatuur |
Deze hoort op een andere topic thuis, eerst even lezen waar de topic over gaat, dan pas reageren op het gepaste item
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|