Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 september 2010, 00:22
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Tsja , en ze heeft er ook nog best veel geduld voor over. Dat duurt gewoon nog een 4 weken . Dacht dat vrouwen altijd zo nieuwgierig waren . Had dus echt verwacht dat ze komende week al wou afspreken. |
Jammer want dan ben ik net weer op vacantie. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 september 2010, 00:20
Onderwerp: winter
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Klinkt reuzegezellig allemaal.. |
Hier brand altijd de kerstboom het hele jaar door Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 september 2010, 22:10
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
Misschien heel leuk om hierbij het boek van Henri J. M. Nouwen eens te lezen, kun je de beker drinken. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/kun-je-de-beker-drinken/1001004002524838/index.html
Wanneer Jezus zijn vrienden Jakobus en Johannes, de zonen van Zebedeüs, vraagt 'Kunnen jullie de beker drinken die Ik zal drinken?', stelt hij de vraag die de essentie raakt van het leven als mens. De beker drinken is veel meer dan het naar binnen gieten van de inhoud, net zoals de broodbreking veel meer is dan het breken van brood of hostie. In dit boek denkt Henri Nouwen na over wat het betekent de beker van het leven te drinken. Hij volgt daarbij drie thema's: vasthouden, heffen en drinken, en verkent zo de geestelijke horizonten die zich door Jezus' vraag voor ons openen.
Dat is het punt zoals je dit schrijft Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 september 2010, 21:24
Onderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ach Willemijn, dit soort mannen wil die onzin graag horen laat ze in de waan. In deze tijd ( en gelukkig ook ) kunnen vrouwen zichzelf juist zeer goed onderhouden en vallen op de portemonnee van de man ? Lijkt me zeer pijnlijk als die alleen gevuld is met pasjes, krijg je blauwe ogen van . |
Pieter heeft het niet over een portomonee maar over een portofeuille en dat is toch weer iets anders want daar gaat veel meer in volgens mij. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 september 2010, 21:46
Onderwerp: ROOS
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | A.s. vrijdag moet Roos166 geopereerd worden aan narigheid in haar borst, iets wat misschien op borstkanker duidt. Zullen we met z'n allen voor Roos bidden? | Ook ik zal zeker bidden voor haar . Iniedergeval heel veel sterkte . Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 september 2010, 21:42
Onderwerp: gedicht
|
|
|
Mannen zijn inderdad opzoek naar sex, zelf ook hier bij chr.mat.
Hallo Nina. Dus allemannen zijn zo?? Dat valt eigelijk een beetje tegen van je. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 22:27
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
LOES550 schreef: | verdienen ze niet een eigen forum? |
Denj het ook . Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 22:19
Onderwerp: Nickname of gewone naam op CM gebruiken
|
|
|
CHANDLER627 schreef: | Wat vreemd dat in dit topic het woord Google nog niet gevallen is... Maar dat toont ook de naïeviteit van sommige leden: bij mailverkeer op deze site wist ik zelfs zonder de hele naam al met enkele zoekwoorden hen te achterhalen. Hey, heb nu eenmaal diepverborgen wat nieuwsgierigheid onder mijn zonden zitten en wil ook wel weten wat voor 'vlees' er in de kuip zit! Wat er online door haar of over haar geschreven staat.
Als ik dan merk dat sommige leden bij één van de eerste mailtjes al hun 06-nummer geven... Of sommigen de eerste date thuis hebben... En zelfs naar de hotelkamer van een zgn. 'heer op zakenreis' gaan...
Weet inmiddels wat stalking aan ellende oplevert (uit tweede hand)... Of hoe teleurgesteld je kunt zijn na een date en je eigenlijk vooraf te veel prijsgegeven hebt...
Dat dit een christelijke site is, betekent in mijn ogen niet dat je ook iedereen kunt vertrouwen. 419-scam, Russische dames (waar vaak een USA-site achter zit met andere bedoelingen), mailadressen verzamelen voor spam, e-voyeurs en profiteurs...
Beware! |
Ik moet zeggen dat ik in de gelukkige omstandigheden ben dat ik dat niet heb meegemaakt . Slaom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 22:16
Onderwerp: vriendschap
|
|
|
HELENA150 schreef: | hoi allemaal wil iedereen laten weten, dat ik dank de Here een geweldige vriend heb leren kennen ook door Christianmatch, in 1 dag op de site was het raak ,dat mijn vriend erop stond.het is snel gegaan met ons 2 de pinksterdag elkaar ontmoet en het was pats boem ongelovelijk, het is nog niet te bevatten 11 maart gaan we trouwen, in st Pancras {nh} dan de dienst in PGA Alkmaar Helderseweg allen welkom!!!!!!!Het is een gebeds verhoring een groot wonder radio 1008 gaat het getuigenis opnemen en voor ieder blijf bidden D Herezal je gebedenverhoren Hartelijke Groeten Helena en Tjitte |
Ook ik wil je van harte feliciteren en het is ook een heel bijzondere dag. GODs zegen Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 21:50
Onderwerp: U2
|
|
|
PIETER649 schreef: | thnxs voor de info. zegt me niets, nooit iets van gehoord |
Lacheeeee
Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 september 2010, 21:55
|
|
|
Vandaag heerlijk in het zonnetje gelopen in Amsterdam want ik moest kaarten hebben weer voor Israël maar ik liep naar de verkeerde straat en toen moest ik een dik half uur lopen maar in de zon is dat niet erg en dan en ik heb dat meestal dat ik verkeert loop . Want het had ook weer wat en je ziet ook weer leuke dingen onderweg. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 augustus 2010, 21:39
|
|
|
PETRA883 schreef: | Mijn mooiste moment van vandaag is dat ik eindelijk na laaaaaaang wachten mijn eigen sportrolstoel heb.......
hoef ik het eindelijk niet meer met afdankertje van een ander te doen.....
vanavond ga ik hem in rijden...... |
Ik denk dat je hem nu al wel ingereden hebt en dat hij je bevalt. Heel veel pleizier er mee. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 augustus 2010, 22:04
Onderwerp: Alleen voor mannen
|
|
|
DANIEL777 schreef: | of nooit goed in de keukenkassie van je moeder gekeken |
Ja maar daar was toch nooit de wasmiddel dat stond toch altijd in de kelderkast??? Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 augustus 2010, 00:16
|
|
|
VISSER278 schreef: | Keek net even op de buienradar en dacht bij mezelf......... Wouw, wat zitten we hier in Zeeland weer goed. |
Ik kom er net vandaan en inderdaad was het een ramp maar ook bij dordrecht was het verschrikkelijk maar gelukkig ben ik weer heelhuids thuis gekomen. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 22:45
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat is een nadeel, schijnt niet te lukken. Ze gaan waarschijnlijk alleen in de grotere havens liggen. Volgens mij is het wel de bedoeling dat hij gaat varen.
Maar waarschijnlijk zie je deze ark niet in jouw stad(je ). |
Wat ik toen van de bouwer begreep was het ook de bedoeling om er mee naar engeland te varen maar als ik zn onderkan bekijk lijkt me dat niet zo,n goed idee. Sjalom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 22:36
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
VISSER278 schreef: | 7.30uur een wekker die afloopt , en dat in de vakantie. Zoonlief die om 8.00 een afspraak had bij de fysio. |
Had je niet beter een vak kunnen leren hahahaha. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 22:26
Onderwerp: Israël
|
|
|
Dit is heel goed geschreven en (het is en blijft) toch GODs volk Sjalom. martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 22:15
Onderwerp: hoe voel jij je nu je er alleen voor staat
|
|
|
Ik moet zeggen dat ik het ook wel prettig vind om alles te kunnen doen waar je zin in hebt en ik heb ook niet het gevoel dat ik in een leeg huis kom want hier staat altijd de radio aan dag en nacht dus als ik mn bed uit kom dan hoor ik al praten . Alleen als ik straks weer op vacantie ga naar Iraël dan doe je het weer alleen en dat zou je dan toch wel willen delen maar ja het is niet zo. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 22:07
|
|
|
VISSER278 schreef: | Chloor, azijn, jif, dreft, biotex, omo, glassex, eigen winkelmerk????????? Welke, o welke........aub. |
Gewoon orinaire Biotex werkt het beste hahaha. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 22:06
|
|
|
VISSER278 schreef: | Maar die pannen staan nu in de weg zeker? Want die heb jij niet meer nodig. Als je er van af wilt: Er is een nieuw topic: Van ruilen komt huilen. Kan je er een ander misschien blij mee maken. Het is maar een tip he. |
Nee ik heb ze niet meer gelukkig ze zijn nu bij mn zoon want die moest ook weer opnieuw beginnen. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 22:04
|
|
|
Dat vanavond voor het eerst mn brood goed gelukt is na heel veel stuntelen. Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 00:04
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Regen, regen en nog eens regen....... En vanavond bij ons een openluchtconcert in de haven van de Maastrichter Staar als start van de visserijdagen hier........en het regent nu nog steeds...... |
Volgens mij woon je in friesland Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 augustus 2010, 00:00
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Het slechtste moment van vandaag... Ja nu moet ik er ook aan geloven... (voor dit topic dan bedoel ik) dat ik mijn beste vriend blijkbaar ineens kwijt ben... Snap daar niks van, ik vraag me af of ik met een vriend wel alles kan delen... krijg daar nu toch erg sterk mijn twijfels over. Het was een vriendschappelijk kontakt, maar we konden altijd over alles praten, tenminste tot voor kort... |
Heel veel sterkte . Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 23:54
Onderwerp: Israël
|
|
|
TEUNIS768 schreef: | Leuk deze topic.
Even hier op verdergaand: Verder is uit onderzoek naar nu 2010 gebleken dat wel Nederland 70% tegen Israël is en Duitsland is 60% tegen Israël en zo zullen er best heel wat landen de rug toekeren naar hen.
Dit zie je inderdaad steeds meer in de wereld en men verspreid allemaal leugens over Israel. Mooiste is dat er steeds mee bijbelse bewijzen worden gevonden dat het land echt van de Joden is maar hoe meer bewijzen men vind hoe harder men het tegenspreekt dat het allemaal niet waar is. Enzo zijn er nog veel meer dingen waar de Joden mee worden dwars gezeten het mag dan wel niet goed zijn maar kan hier dan zo kwaad om worden. Misschien komt dat ook wel door dat ik wat Joods bloed heb, ben onze lieve heer nog steeds dankbaar dat ze mijn opa en oma in de 2de WO niet goed hebben gecontroleerd want anders hadden ze wel meegenomen. |
Maar dat er zoveel tegen is dat is eigelijk van de laatste jaren wan in de 70 jaren was dat niet zo want toen was Joop den Uil minister president en die heeft bij de laatste oorlog alles gegeven wat er te geven was. Maar je hebt wel gelijk dat de kranten het tegendeel schrijven. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 23:45
Onderwerp: Gebed gevraagd
|
|
|
IMKE917 schreef: | Ik ben altijd erg terug houdend in deze dingen, maar ik wil nu toch jullie om gebed vragen voor mijn collega.
Zij heeft gisteren te horen gekregen, dat zij naast de borstkanker, die vorige week is geconstateerd, ook lymfklierkanker heeft. Twee soorten kanker tegelijk……die los staan van elkaar…...!!!!! Zo onbegrijpelijk.......zo verslagen.... Ze is moeder van 2 jong volwassen kinderen, en 2 kleine kinderen waarvan 1 pleegkindje. Een vrouw die altijd voor iedereen klaar staat, een geweldige collega, die aanstuurt, overziet en leiding geeft en nu zo stil wordt gezet.
Willen jullie alsjeblieft met mij mee bidden voor dit gezin? |
Hallo Imke
Ook ik zal het doen . Sjaom Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 23:43
Onderwerp: gebed
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Zal ff wat toelichten. Want 't werd wel erg stil na deze mijn posting.
Kan aan mij liggen hoor, dat ik dacht dat 't door mijn posting kwam, en dat dus niet zo is.
Ik heb ondertussen al mail gehad van een paar lieve zusters.
Nou werd mij ook aangeraden om niet teveel persoonlijke dingen neer te zetten.
---
Ik zelf heb t idee dat er een taboe opzit. Ik bedoel het zo: Kijk, als ik/iemand zou schrijven van dat ik gebed wil, omdat mijn been verbrijzeld is, tijdens mijn ski-vakantie, ja, dan kan dat mijns inziens.
Is het daarintegen iets psychisch, dan heb ik het idee dat men niet weet wat men daarmee aanmoet...Er een taboe opzit.
Terwijl het principe hetzelfde is: bij een botsing tegen een boompje tijdens het skiën kan je een verbrijzeld been oplopen. Bij (seksueel) kindermisbruik kan iemand een verbrijzelde geest oplopen. Vooral als dat (seksueel) kindermisbruik járen duurt, en de leeftijd van het kind óók erg jong is, het kind dus een peuter en kleuter is. En niet alléén tussen de zeg maar 6 en 18 jaar. Want hoe jonger hoe schadelijker. Je leest/hoort zelfs dat baby's worden misbruikt. Gehoord dat dat zelfs te zien is op internet....In een documentaire waarin politiemannen úren dat materiaal door moeten kijken voor eventuele aanwijzingen....
Ik laat 't hierbij. Omdat ik dusz advies heb gehad om niets persoonlijks meer neer te zetten.
Wat ik wel kwijt wil: Ik ben mijn hele leven al ontzettend in de war geweest. Op mijn 22 ste zocht ik daar hulp voor. Dat was moeilijk omdat ik heel 'normaal' over kan komen, derhalve niet serieus in deze werd genomen.
Nu, op mijn 38ste, kan ik eindelijk zeggen dat ik er sinds anderhalf jaar 'overheen' ben. Overheen staat tussen aanhalingstekens, want ik blijf altijd psychisch gehandicapt.... Ik bedoel eigenlijk van dat ik zoveel therapie heb gehad, zestien jaar, dat ik er nu mee kan leven, en ook, net als iedereen, periodes van geluk ken. En de angst/paniek en het levensgrote verdriet kan ik sinds enige tijd ook 'handelen'.
En ik ben lang niet de enige....en ik heb het overleeft, en ik heb iemand gevonden(lees: God heeft mij iemand gegeven...) voor het leven, die mij begrijpt. en waar ik zóveel liefde van krijg en kan geven...Wat ik lange tijd niet kon, liefde geven...en ontvangen....
Mocht het zo zijn, dat er op deze site iemand zit, met dezelfde 'ernstige' psychische 'aandoening(en) als ik, dan mag je me gerust mailen. misschien kan ik helpen als 'ervaringsdeskundige' :)
In ieder geval: ik laat het hier dus bij. Mocht er iemand (iets) meer willen weten, dan kan je me atijd mailen.
Fijne Avond en Weekend!
En bedankt voor het bidden: het idee dát er voor mij wordt gebeden dat doet mij erg goed. Want ik geloof in de kracht van het gebed! |
Ik zal iniedergeval voor je bidden en ook heel veel sterkte . En GODs zegen. Sjalom. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 augustus 2010, 21:50
Onderwerp: begrafenis of crematie?
|
|
|
VISSER278 schreef: | En niet vergeten : de oplader er ook bij doen | Ja want je hebt aarde genoeg . Sjalom Martin
|
|
Naar boven |
|
|