Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 20:02
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Een machine??? Die doet er een uur over. En voor 2 borden en wat bestek heb je hoogstens een kwartiertje nodig |
Wat ben je wakker Frank...t ging hier om de vaat van een dagje of 3 - 4 hoor.....ons bent zunig al zijne we geen zeeuwen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:59
Onderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik geloof niet meer in knuffels en lieve woorden. De laatste lieve woorden die kreeg waren ergens in oktober...amper 12 uren later kreeg ik wat anders te horen... |
Ik geloof weldegelijk in knuffels en lieve woorden.....alleen eh.... t is zoooooon zeldzaam verschijnsel he...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:58
|
|
|
FRANKT627 schreef: | nu moet ik het ook niet meer weten...doe de afwas zelf maar. |
Daar heb ik een machientje voor Frank....effe zepie dr in, knoppie indrukke en op de bank gaan zitte....gaaaaaaaaf he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:56
Onderwerp: mop
|
|
|
IESJE369 schreef: | Een blozende vlieg |
Een framboos met hyperventilatie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 19:54
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Waar woonde je ook alweer |
Weet je dat nou nog steeds nie Frank? Daar waar ze die lekkere stroopwafels hebben.... Verrukkelijke kaas........ En 13 december kaarsjesavond......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:48
Onderwerp: mop
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het is rood en het vliegt door de klas.
?????? |
Een vliegende demente biet????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:46
|
|
|
FRANKT627 schreef: | je mag mijn blikopener lenen als je er geen hebt want rijst alleen smaakt niet zo goed... |
Nou Frank, het enige wat bij mij uit blik komt is de ragout....de kip niet, de uien niet, de rijst niet, de roomkaas niet, en de andere groenten ook niet....dusseh....enneh....die ragout zit in zo'n trek-maar-gewoon-open-blikkie, dus geen blikopener nodig....maarreh, lief dat je ut aanbiedt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 16:02
Onderwerp: Opzien tegen morgen...
|
|
|
YELNIN491 schreef: | stuur wel wat positieve energie die kant op, is beter dan wind en regen |
Thx Yelnin, kunnen wij hier wel gebruiken.....heel de dag thuis zitten wachten, geen mens gezien....dag zaterdag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 december 2011, 10:31
Onderwerp: Levensboek
|
|
|
[ quote=PIETER649]Zou dat boek er al zijn ondertussen? [/quote]
Ja hoor Pietje, de geinteresseerden hebben er inmiddels eentje ontvangen! Uiteindelijk blijkt zelfs dat ik er nog tekort heb....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 19:46
|
|
|
LISA610 schreef: | Hé Marry. Nou dat lijkt me inderdaad best pittig. Ik woon nu zelf zes jaar in mijn huidige woning en toen ons vorige huis verkocht moest worden heb ik de makelaar gewoon de sleutel gegeven. Dan hoefde ik in ieder geval niet thuis te zijn als er mensen kwamen kijken. Is dat met zo'n "open huizen route" niet mogelijk? Als dat wel kan is het zeker een aanrader: ga dan lekker wat voor jezelf doen in die tijd en laat de makelaar zijn werk doen (daar betaal je toch ook voor ). Mocht dat niet lukken, dan wens ik je in ieder geval op voorhand sterkte voor morgen. |
Lief dat je zo meeleeft Lisa....maar deze makelaar heeft zo'n 30 huizen te koop, allemaal open dag....hij kan hooguit op één plaats tegelijk zijn he....dat is de moeilijkheid...ik heb dus een dagje huisarrest...valt wel mee hoor..van 11 tot 15 uur....soms loopt het wat uit..maar ja....lekker shoppen met mijn dochter is er niet bij helaas...en wie weet...vorige keer helemaal geen een kijker....das best balen! Maar we komen het door hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 16:43
|
|
|
Morgen is het weer "open huizen route". Mijn huis staat nu ruim een jaar te koop. Eén keer een (veeeeeel te laag bod gehad) Morgen dus weer mensen over de vloer...vreemden...die jouw spulletjes bekijken, die in je kasten mogen kijken hoeveel ruimte er wel niet is, die je slaapkamer inspecteren....ja zelfs je w.c. mogen bezichtigen.... t Zal misschien mijn leeftijd wezen....maar ik zal er nooit aan wennen... En wie weet hoeveel maal dit nog herhaald moet worden... Ik zie dus op tegen morgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 16:37
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Mijn mooiste moment komt nog....ik mag straks mijn dochter van de trein halen en ze blijft een heeeeeeeeeeel weekend! Jippieeeeeee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 12:38
Onderwerp: Gebedsroom 8 dec om 20 u. Your' welcome !!
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Gisteren baden we voor de cm-ers die in deze periode eenzaam zijn.
In navolging van dit gebedspunt grijp ik even terug naar de bijbel. Naar Marcus 8-9-10 waarin Jezus Zijn lijden kenbaar maakt.
Dit gebeurt na de enorme getuigenis/belijdenis die Petrus gaf op de vraag:"Wie denkt U dat Ik ben".
In de hoofdstukken komt de eenzaamheid van de Heer Jezus tot uiting, het onbegrip en de afwijzing. De climax is waarbij Petrus Jezus apart nam en Hem begon te bestraffen. Hier stelde Hij zich boven zijn Meester. Punt was dat hij het kruis - het lijden - niet wou aannemen.
Vraag is: "wil ik het kruis werkzaam maken in mijn dagelijks leven ?". Of neemt mijn ego de overhand, richt ik mijn oog op de dingen van God of op die van de mensen, mijn eigen ego, zoek ik de belangstelling voor mijzelf ?.
Als christen vindt ik kracht in de reactie van Christus. Hij draait zich om en zegt: "Ga weg achter mij, Satan". Het kruis maakt het verschil en zal ons scheiden van de wereld.
Here ik bid dat U mij nabij blijft in deze gebroken wereld. Dat cm-ers voro elkaar uw liefde mogen delen en elkaar mogen steunen en iets betekenen. Dank dat wij naar U kunnen opkijken en zien hoe Uw Geest in onze harten uitwerkt.
We eindigden met het You Tube "de rivier". Met dank aan Roos, Betty, Anita en Marry. |
Héél, héél graag gedaan Herman! Hem zij de glorie, Hij die overwon!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 12:34
Onderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Misschien klinkt het fel maar zo was het niet bedoeld! Shanita zegt zelf misschien is het wel goed dat te doen en denk dat ze dat ook echt eens moet gaan doen heb zelf gemerkt hoeveel waarde het heeft En Shanita in het begin kost het even tijd maar als je het daarna dagelijks doet merk je hoe fijn en makkelijk het is om dit te doen. Ik val je zeker niet aan maar denk wel pas op met wat je hier neerzet!
Ehhhhh Lisa als we het over aanvallen hebben mag het ook wel wat minder fel naar mij toe he even een kort berichtje was duidelijk zat of idd mail mij ff persoonlijk! |
Gaat weer lekker hier!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 12:32
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Net terug uit het ziekenhuis...en eigenlijk heel boos over hoe het allemaal gegaan is.... Kun je je voorstellen...je gaat voor de uitslag van een darmonderzoek...(hoef je dus helemaal niet meer neergezet te worden op de behandel kamer toch??)
Je wordt geroepen als Mevr.T, maar men stelt zulke vragen die helemaal niet van toepassing zijn op jouw!!!!!!!! Waarbij je zelf moet zeggen...IK HEB GEEN OPERATIE GEHAD HOOR!!!!( ze dachten dat ik mevr nr 3 was...nee dat ben ik niet) O...wat is er dan gebeurd???? Is dit echt mogelijk mensen???
Wat ik nooit had verwacht van mezelf deed ik wel... ""Dokter...als het goed is weet u waarvoor ik kom!!!!!!""
Je mag gerust weten ik ging zeer teleurgesteld naar huis..(ja ik ben een nummer) En waarschijnlijk ook een chronische aandoening... Pfffff...dat kost meer energie dan werken...
29 dec weer terug... |
Jeempie Ineke, komt dat echt nog voor in de medische wereld, wat antiek zeg! Heel veel sterkte meis!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 19:48
|
|
|
VISSER278 schreef: | En onder welke van de 4 mij bekende namen moet dat dan |
Nou weet je toch echt meer dan ik Visser....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 19:46
|
|
|
PIETER649 schreef: | past herman in een biezen mandje dan??? |
Herman kan goed zwemmen hoor...no problem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 17:47
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
JOKE317 schreef: | Helemaal waar ! ! !! Het schud mij weer even wakker
[i][b] |
Ik vind het vierde couplet van die psalm ook zo mooi: Als ik omringd door tegenspoed Bezwijken moet Schenkt Gij mij leven..... Is 't dat mijns vijands gramschap brandt Uw rechterhand zal redding geven De Heer is zo getrouw als sterk Hij zal zijn werk voor mij volenden Verlaat niet wat Uw hand begon O Levensbron Wil bijstand zenden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 17:43
|
|
|
MARIO216 schreef: | Bij mij komt de kerstman |
Schenkt de kerstman ook wel es wat op je rekening Mijn rekeningnummer is: 1234.56.789 Wie weet he....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 17:40
|
|
|
COOTJE711 schreef: | òf hij vind daar een dochter van Farao |
jaaa zo'n Egyptische schone
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 december 2011, 13:24
Onderwerp: Kerstoptreden Sela
|
|
|
PIMPERNEL883 schreef: | het was de 20ste |
We hadden beiden gelijk Pimp, er is een extra avond ingelast!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 18:16
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Op zich een goed plan.....maar wij eten chiliwraps...en op een of andere manier is chili con carne een foute combinatie met een romantisch avondje vrees ik |
hihi...ja..je kan nu moeilijk alle ramen open zetten he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 18:14
Onderwerp: En dan gaat het weer kerst worden....
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Is dit een retorische vraag of wil je echt antwoord? |
Zeg wat je denkt Chat....dan lieg je niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:44
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja...moest mijn dochter ook, maar wel 9 kilometer... Om 4 uur en om 5 uur was ik wakker van de storm....en bedacht toen...ik breng haar.. Dat was nog niet zozeer het slechtste moment... Maar ik heb iets zwart-wit...met 4 pootjes en het zegt soms miauw....in het donker geraakt....ik kon er echt niets aan doen...hij/zij stak ineens over... Zou die zo hard geraakt zijn, dattie nu dood is???? Ik ben ook niet gestopt...het was daar superdruk want iedereen was op weg...in de regen en de wind... Sorry....pluis...rakker...zorro....of hoe je ook mag heten... |
Oh wat naar Ineke....kan me voorstellen dat je dr nog over piekert hoor! Soms zijn dingen onvermijdelijk he....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 17:10
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik had net een peuter op mn arm wiens capuchon afwaaide en die verschrikt haar haartjes vast wilde houden, bang dat ze eraf waaide geloof ik. |
En nu....de storm loeit nog steeds om het huis (vanmorgen hadden we zelfs een onweersbui hier, het flitste flink!)....maar laat die storm maar loeien....mijn kerstboom straalt een romaaaanties licht af, samen met de adventsster en de brandende kaarsjes...ik heb een mooi kerst-cd tje van Kees Kraayenoord opstaan en ga straks eigengebrouwen spaghetti bolognaise a la Maria eten.... IK HEB HET GOED!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 16:44
|
|
|
Vanmiddag lekker in de loeiende storm in de tuin gewerkt... (moest wel hard rennen achter al die wegwaaiende blaadjes), maar het was heeeeerlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 december 2011, 13:08
Onderwerp: En dan gaat het weer kerst worden....
|
|
|
FRANKT627 schreef: | En dan gaat het weer kerst worden...
Ja, zoals elk jaar. Dan horen we die mooie (?) liederen in de winkels en straten en de tv puilt uit van de kookprogramma's waar duur en moeilijke recepten worden aangesmeerd. De boom kan niet groot genoeg zijn om al die pakjes onder te leggen. We maken ons ook zorgen welke ballen we er in hangen... De familie of vrienden worden opgetrommeld. We vertellen 100 keer hetzelfde verhaal van hoe leuk en gezellig het gaat zijn. De mensen die 5 keer zeggen dat ze eenzaam zijn omdat ze niemand hebben zijn dan zielige zeurpieten...Ja, het gaat weer kerst worden...Maarre, wat vieren we nu eigenlijk ook alweer op Kerstmis? |
WAT we vieren, Frank...dat weten wij CM mensen meestal nog wel..... Maar vieren....das iets wat zo mooi is om SAMEN te doen.... Ben ik nou een zielige zeurpiet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 20:39
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
HANNAH810 schreef: | valt wel mee toch, marry? zowel jij als mariska blijken wat griekse woorden te kennen.
het zou inderdaad wel fijn zijn, als er weer gediscuseerd zou worden op het forum, zoals willemijn al aangaf!!!
het off topic topic is in het leven geroepen om elkaar met griekse woorden toe te spreken en dat soort dingen. maar dit topic zou inderdaad interessanter zijn, wanneer het énigzins een link zou hebben, ergens in de verte, met het onderwerp `erfzonde`.
misschien is het een idee, mariska en marry, om (desnoods in het grieks ), aan te geven hoe jullie de erfzonde zien? heb je er wel eens over nagedacht, bijvoorbeeld, of je erfzonde als "schuld" ziet, of niet?
hier wordt binnen bepaalde stromingen namelijk wel eens verschillend over gedacht, weet ik. |
Gelijk heb je Hannah...wij dwalen af... En mijn mening over erfzonde...die laat ik liever aan iemand anders over.....mijn pa, die op een vleesfabriek werkte in W.O.2...verdiende zwart aan alles wat afgekeurd vlees was....ik heb het mijn hele leven meegedragen.....wat doet dat pijn, dat te horen over je vader....terwijl mijn opa onderduikers verborg.....dusseh.....vraag mijn mening maar effe niet....
|
|
Naar boven |
|
|