Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 13:07
|
|
|
"En wanneer gij bidt, zult gij niet zijn als de huichelaars, want zij staan gaarne in de synagogen en op de hoeken der pleinen te bidden, om zich aan de mensen te vertonen... Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bidt tot uw Vader in het verborgene; en uw Vader, die in het verborgene ziet, zal het u vergelden. En gebruik in uw bidden geen omhaal van woorden, zoals de heidenen; want zij menen door hun veelheid van woorden verhoord te worden. Wordt hun dan niet gelijk, want uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt. Bidt gij dan aldus: Onze Vader die in de hemelen zijt, ...
En een mooier gebed is er niet voor ons. Ook in de gebedsroom eren wij onze Heer en Heiland, Koning. Waarna iedereen vrijmoedig zijn gebedspunten kan naar voor brengen, zonder beperkingen. De H. Geest geeft ons woorden om te bidden en als je meedoet, bemerk je dat ook via chat dat gebed echt werkt.
Graag een oproep voor bidders, wegbereiders van cm.
Hartelijk welkom en dat de Heer dicht bij u moge weze.
Herman Martha Vandam Bettie
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 17 december 2011, 13:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 07:14
|
|
|
Gisteren baden we voor de cm-ers die in deze periode eenzaam zijn.
In navolging van dit gebedspunt grijp ik even terug naar de bijbel. Naar Marcus 8-9-10 waarin Jezus Zijn lijden kenbaar maakt.
Dit gebeurt na de enorme getuigenis/belijdenis die Petrus gaf op de vraag:"Wie denkt U dat Ik ben".
In de hoofdstukken komt de eenzaamheid van de Heer Jezus tot uiting, het onbegrip en de afwijzing. De climax is waarbij Petrus Jezus apart nam en Hem begon te bestraffen. Hier stelde Hij zich boven zijn Meester. Punt was dat hij het kruis - het lijden - niet wou aannemen.
Vraag is: "wil ik het kruis werkzaam maken in mijn dagelijks leven ?". Of neemt mijn ego de overhand, richt ik mijn oog op de dingen van God of op die van de mensen, mijn eigen ego, zoek ik de belangstelling voor mijzelf ?.
Als christen vindt ik kracht in de reactie van Christus. Hij draait zich om en zegt: "Ga weg achter mij, Satan". Het kruis maakt het verschil en zal ons scheiden van de wereld.
Here ik bid dat U mij nabij blijft in deze gebroken wereld. Dat cm-ers voro elkaar uw liefde mogen delen en elkaar mogen steunen en iets betekenen. Dank dat wij naar U kunnen opkijken en zien hoe Uw Geest in onze harten uitwerkt.
We eindigden met het You Tube "de rivier". Met dank aan Roos, Betty, Anita en Marry.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 9 december 2011, 07:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: vrijdag 9 december 2011, 12:38
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Gisteren baden we voor de cm-ers die in deze periode eenzaam zijn.
In navolging van dit gebedspunt grijp ik even terug naar de bijbel. Naar Marcus 8-9-10 waarin Jezus Zijn lijden kenbaar maakt.
Dit gebeurt na de enorme getuigenis/belijdenis die Petrus gaf op de vraag:"Wie denkt U dat Ik ben".
In de hoofdstukken komt de eenzaamheid van de Heer Jezus tot uiting, het onbegrip en de afwijzing. De climax is waarbij Petrus Jezus apart nam en Hem begon te bestraffen. Hier stelde Hij zich boven zijn Meester. Punt was dat hij het kruis - het lijden - niet wou aannemen.
Vraag is: "wil ik het kruis werkzaam maken in mijn dagelijks leven ?". Of neemt mijn ego de overhand, richt ik mijn oog op de dingen van God of op die van de mensen, mijn eigen ego, zoek ik de belangstelling voor mijzelf ?.
Als christen vindt ik kracht in de reactie van Christus. Hij draait zich om en zegt: "Ga weg achter mij, Satan". Het kruis maakt het verschil en zal ons scheiden van de wereld.
Here ik bid dat U mij nabij blijft in deze gebroken wereld. Dat cm-ers voro elkaar uw liefde mogen delen en elkaar mogen steunen en iets betekenen. Dank dat wij naar U kunnen opkijken en zien hoe Uw Geest in onze harten uitwerkt.
We eindigden met het You Tube "de rivier". Met dank aan Roos, Betty, Anita en Marry. |
Héél, héél graag gedaan Herman! Hem zij de glorie, Hij die overwon!!!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|