Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 22:30
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Met een van de katten naar de dierenarts zit een pijnlijke bult op dr staart zal mij benieuwen wat dat weer gaat kosten hopelijk hoeft ze niet onder het mes En nee Frank je krijgt dr niet om te eten |
Misschien en hopelijk krijgt ze antibiotica of penicilline.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 20:34
Onderwerp: De Vicieuze Cirkel
|
|
|
Vind 'm echt héél goed!!!!!!
Ik ga 'm opslaan, zó goed vind ik 'm!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 20:32
Onderwerp: De Vicieuze Cirkel
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Mooi en heel herkenbaar en waar! |
Helemaal mee eens!
Goed gedicht hoor, knap als iemand dat zo kan bedenken ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 18:42
Onderwerp: Heb je wat te klagen, dan is dit jou kans
|
|
|
MARRY942 schreef: | Migraine heeft ook een groot deel van mijn jeugd verziekt Shanita.....totdat ik mezelf injecties imigran mocht gaan toedienen..wie dat uitgevonden heeft, verdient een lintje van ons Majesteit de Koningin! Mijn leven werd weer draaglijk! |
Jaaah, imigran, dat moest ik opsnuiven. Dat werkt echt wel.
Ja, nu is die migraine van mij zo goed als al verleden tijd. heb trucjes gevonden: zodra ik ook maar íets van migraine voel opkomen. dus het begin, dat 't nog lang niet is doorgezet, ga ik lekker liggen, aan rustgevende, mooi en veilige dingen/mensen denken. Dan wordt het al minder. Ja, en dan val ik meestal in slaap, soort zelfhypnose eigenlijk. en als ik dan een uurtje later of meer, wakker word is het weg.
Ja, dus op deze manier zet het niet meer zodanig door, dat ik iets nodig heb, en het dus eigenlijk al te laat is.
Ik begrijp wel dat je injecties kreeg, dat opsnuiven was wel ingewikkeld hoor. Precies op het juiste moment dat ding inklikken zeg maar, en dan op tijd snuiven, niet te vroeg niet te laat. en dan iets van 10 seconden vasthouden. dus als je dat spul in je mond kreeg wist je dat je het niet goed had gedaan, en een tweede nemen was te risicovol, want teveel is ook niet goed. voor het geval je toch iets had binnen gekregen als het niet goed ging.
En dat snuiven hielp niét altijd...
Ja, en als ik migraine had, dan was één keer in de drie weken veel. Meestal zo één keer in de twee á drie maanden dat ik het kreeg. Wel regelmatig een paar dagen dat het niet doorzette, ook gehad. Dan kan je ook alleen maar liggen, anders zet het door...
Maar als ik het had, nou, ik dacht dat ik dood ging van de pijn, dat een lichaam zoveel pijn niet kan verdragen. Wist niet waar ik het zoeken moest. Toen ik hoorde van dat het bij mij psychisch was, ben ik aan rustgevende veilige dingen gaan denken voordat 't door kon zetten.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 6 december 2011, 18:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 december 2011, 15:34
|
|
|
Ik denk dat iedereen wel iets te klagen heeft nu en dan.
Gevolg van deze gebroken wereld.
Het wordt pas echt naar, als je zeg maar ook echt lichamelijke gevolgen ondervindt, zoals migraiane, hartkloppingen, paniek/angst etc.
Nou, dát heb ik zelf heel nu en dan. Paniek met hartkloppingen. Nou, en de laatste keer kon ik dat hier neezetten, in topic 'moeilijkste moment van de dag'. en door de reacties, en het idee dat enkelen het zouden lezen, voelde ik me wel eventjes veel beter.
Maar ja, iedereen heeft dingen om mee te dealen. daarom is het zo belangrijk dat God met ons is. en ons helpt met dingen. als je bijvoorbeeld voor iets bidt, dat geeft al zoveel kracht. zonder dat er een prob meteen is opgelost.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 20:59
Onderwerp: Vraagje: wat ga jij nog doen in de tijd die jou nog rest
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Shanita, dank voor jou heldere uitleg, heb het gelezen.
Ja, het blijft waakzaam zijn, het stikt van de valse profeten, leugens etc ect.
Ja Gods heilige geest laat zich niet zomaar zien, volgens mij houdt die zich op achter het kruis.
Ja, dan moet je wel eerst door het kruis heen.
Gelukkig is God ook waakzaam over ons |
Hai JL!
Ik ben echt serieus. Niet om jou aan te vallen of af te katten. Waarom zou ik?
In mijn leven ervaar ik God elke dag!
Een enkele keer, en volgens mij hebben meerdere dat, word ik even afgeleid. als ik bijvoorbeeld veel te doen heb, en er lukt iets niet, en ik ben even afgeleid daardoor.
Maar ja, als ik dan toch iets heb opgelost, kan van alles zijn hoor. en ik word weer bij het geloof bepaald, door mijn eigen gedachten, doordat iemand me belt, door hier op CM even iets te lezen, etc. Ja, dan voel ik Gods aanwezigheid in mijn leven. Ofwel de Heilige Geest. je denk dan anders, ziet dingen op een andere manier, daardoor doe je dingen weer op een andere manier.
Zodra iemand gelooft, tot bekering komt, heeft hij de Heilige Geest. En dan wordt zo iemand gevoed met Gods woord. Door naar de kerk te gaan, erover te lezen, bijbel zelf te lezen. Nu en dan een stukje kan ook. Ook door met andere christenen om te gaan.
Dus ik bedoel niet dat De Heilige Geest zich schuilhoudt, integendeel.
Ik vind die mevrouw Nikomia een valse profeet. Nou kan ik op de link van Marian niet meteen haar naam vinden. Wel op mijn link, daar wordt gewaarschuwd en heel duidelijk.
Dat wou ik jou ook doen, waarschuwen, niet meer en niet minder. Net zoals ik, jaren terug ben gewaarschuwd.
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 15:21
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Vandaag een trouwjurk gekocht |
Zo!
Dat moet een goed gevoel hebben gegeven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 11:54
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
Nog eventjes mijn mening voordat ik iets anders ga doen. Ik vind dat de kinderdoop ook doop genoemd moet worden.
Anders vind ik het verwarrend worden.
Al die baby's die nu volwassen zijn, daar zijn er heel veel van gedoopt als baby. Vandaar. Dan heb ik vaak ook een gespreksingang met ongelovigen, die wel als baby zijn gedoopt. Dan kan ik zeggen van ja, maar je bent wél als baby gedoopt, je ouders hebben je wel laten dopen...en als de relatie goed is met de ouders, zie je ze vaak wel denken dan.....Wat anders niet zo zou zijn...
Dit is gewoon mijn mening hoor.
Fijne dag!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 11:46
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
Quote: | WILLEMIJN232 schreef: het is duidelijk dat jullie er verschillend over denken, kan dan nu aub de discussie daarover in ieder geval stoppen? |
Quote: | HANNAH810 schreef: hé, nee, willemijn, dat zou toch (erf-)zonde zijn?
pff........toch weer on-topic, hoe is t mogelijk!!!!! |
Hier heb ik echt even om moeten lachen..zo grappig... , die woordspeling....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 5 december 2011, 11:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 02:25
Onderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja Lisa...fijn dat het zo kan...denk dat het goed is... |
Hoi Zeeland!
Als iemand, als reaktie op wat ik afgelopen maandag heb meegemaakt begint met dat ie je niet wilt kwetsen, maaaaaaar....dan moet je uitkijken...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 5 december 2011, 02:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 01:52
|
|
|
COOTJE711 schreef: | hoi Shanita, Je situatie en de verhalen die je verteld doet me denken aan een oud collega/ vroegere buurvrouw... Sterkte en zoek hulp!
Groetjes
Cootje heeft wat dit betreft levenservaring opgedaan.... |
COOTJE711 schreef: | Denk niet helemaal dat je begreep wat ik bedoelde, maar okee jij kende mijn buurvrouw natuurlijk ook niet | Zo, heb even de inhoud van deze posting verwijderd. Vanwege een inschattingsfout van mijn kant. Kon subtiel. Bij deze, Cootje mijn excuses voor deze inschattingsfout. Ja, geschreven woord, maar toch.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 9 december 2011, 11:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 01:27
|
|
|
PIETER649 schreef: | laat ons eten, laat ons drinken, laat ons vrolijk zijn, want morgen kunnen we sterven |
Groot gelijk, als is het alleen maar om te genieten van het leven ons door God gegeven!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 december 2011, 01:12
|
|
|
Marian, je hebt gelijk...
LJ, het staat in de 2de film op je profiel, aan het einde van de film: "Prophet Elizabeth Sherry Elijah Nikomia"....
Ahum...da's een valse profeet, wees op je hoede!, JL...
een link erover...
By the way, Ruach-Hakodesh betekend 'de Heilige Geest'.
Weer het gevaar, halve waarheden..maar daar mag je zelf over lezen, LJ.
Zegens en slaap en droom lekker,
NB: even de link erin waar wordt gerefereerd aan het einde naar haar, dat het een openbaring aan haar gegeven is. En tevens je tweede film op je profiel. Er staat letterlijk aan het einde: 'End time Prophecies given to Prophet Elisabeth Sherrie Elijah Nikomia', precies op 3 min en 12 á 13 seconden... Klik hier
Zo zie je maar weer, mooi filmpie, mooie tekeningen, (halve) waarheden, en da's zo misleidend. het houdt je van God vandaan en ondertussen kan het je leven behoorlijk verzieken als je je er dieper mee inlaat.
Gevaarlijk, wees op uw hoede!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 5 december 2011, 10:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 23:02
|
|
|
YELNIN491 schreef: | 't is maar onder welke noemer het valt of iemand het laat vallen toch, helemaal persoonlijke interpretatie. |
Jaaaaa
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 20:09
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Hier kun je alles kwijt
http://www.youtube.com/watch?v=njyTNF90PXs |
Ik heb niets te klagen, er is deze week heerlijk voor mij gekookt, en vandaag weer
Ja, daar heb je vrienden voor
Verder weer tof contact met mijn broer en mijn vriendin
Mij hoor je dit jaar niet meer, en volgend jaar ook niet klagen. Trouwens wat ik deed was geen klagen, maar zeggen wat ik vervelend vond, da's wel even iets heel anders he?
Fijne avond nog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 11:32
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
PIETER649 schreef: Nou meissie, als topicstarter kan ik je meedelen dat dit topic daar helemaal niet voor is.
Dit topic was een regelrechte aanklacht tegen het topic "Het mooiste moment van de dag" en diverse knuffeltopics waarin de infantilisering steeds significanter werd. Oftewel, dit topic is een witz, nothing more nothing less.
Pieter, had nooit verwacht dat de debilisering op cm zo ver zou gaan dat dit topic serieus genomen zou worden Gefrustreerde smiley
Denk je nu echt dat ik bij elke topic ga kijken wie 't heeft gestart? En daar dan bij stil ga staan ook nog?
Die andere 'debielerige' topics, 'knuffeltopic' en 'goede momenten topic', daar weet ik ook echt helemaal niet van wie dat nu heeft opgestart. Bij een enkele topic, met een interessante titel, bij 'bijbel en bijbelstudie' of 'christelijke levenswandel' bijvoorbeeld, wil ik daar nu en dan wel even naar kijken en op letten.
Kijk, en als zo'n 'debielerig' topic er dan tóch al staat, ik ging ervan uit met echt de bedoeling om een slecht moment erop kwijt te kunnen, zoals de titel sterk deed vermoeden... met weet ik hoeveel reacties erop, en het komt mij even goed uit, dan kan ik er net zo goed op reageren. vind ik. Als ik me dan daarna ook beter voel bij het idee dat een enkeling het leest, mooi meegenomen. En als ik dan zelfs ook nog een paar reakties krijg, die mij helpen me weer echt goed te voelen...Ik heb me zelfs in moeten houden, wilde niet te vaak roepen hier hoe goed ik me voel. En dagen achterelkaar. en nóg steeds.
Dan intereseert me het geen @#$% ofdat iemand anders het een en ander debielerig vind. Sterker nog, er zit een kern van waarheid in, dat dingen hier debielerig zijn, dus zelfs daar voel ik me dan ook weer beter door.
Het is een forum, er zit een knop op, die ik uitzet, zodra ik iets interessanter en leukers te doen heb. Als ik echt even helemaal niets anders te doen heb, ga ik pas hier kijken.
En als het mij dan ook nog even heeft geholpen, zie ik Gods hand daarin. Dat klinkt dan misschien heel erg truttig, maar dat interesseert mij helemaal niets.
Ik had me alleen niet moeten verdedigen hier, omdat iemand zich afvroeg of dat nu wel nodig is. En daar leer ik dan weer van.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 4 december 2011, 11:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 10:29
|
|
|
MARIAN519 schreef: | sterkte en liefs, |
En ik heb je teruggemailt Ik was wel zó blij met je mail!
Soms heb je in het leven het gevoel dat iets precies op tijd komt, en dat had ik met je mail die ik van je ontving vanmorgen!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 4 december 2011, 10:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 10:03
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Deze laatste van vandaag is ook erg goed, vind ik.
God schrijft in een psalm dat Hij ons vormeloze begin heeft gezien. Wat iemand ziet op zo'n foto als ze zwanger is.
Ja, als je dit leest als je zelf dolgraag een kind wil en dat gaat niet, kan dat even pijnlijk zijn. Ook als je een zwaar gehandicapt kind hebt.
Maar dan nog, daarna, dan kan je denken dat je zélf ook zo'n klein vormloos beginnetje bent geweest. En dát vind ik ook al wonderbaarlijk genoeg.
Ja, dat zijn leuk, deze stukjes, die zetten je aan het denken he...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 4 december 2011, 10:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 09:54
|
|
|
MARIO216 schreef: | Uit een dagboek. |
Oke! Leuk en bemoedigend, ik lees ze ook regelmatig!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 09:46
|
|
|
Doe je ze zelf bedenken, of kopieer en plak je ze gewoon?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 09:41
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Ik heb ook wel eens een blauwe maandag in een kliniek gezeten.
Er zijn inderdaad verschillende kanten. Je hebt een leidinggevende die netjes van 8.30 uur tot 17.00 uur werkt elke dag door de week.
En je hebt de verpleegkundigen die ploegendiensten draaien. Wat ik heb gezien drie diensten (3x8=24). Dus 's ochtends vroeg, tot namiddag. Namiddag tot laat in de avond en laat in de avond tot vroeg in de morgen.
Dat wisselt elkaar steeds af. Vaak werken ze haaaard. Ook in het weekend.
En ik heb weleens van de pgb/wmo hulp in de huishouding gehad. Waar de administratie ervan nog duurder was, dan de hulp zelf. Had ik gehoord van degene die dat regelde voor mij.
Nou heb ik drie verschillende 'hulpen' gehad. Eentje deed heel relaxed. Maar die andere twee werkten echt wel héél erg hard, ik zat echt verbaasd te kijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 09:23
Onderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik ben heel blij voor jou/jullie!
Ja, en op je gevoel afgaan is denk ik, ook erg belangrijk. Mensen kunnen zoveel zeggen. (goed bedoeld) Zeker als je eigen gevoel altijd heeft 'geklopt' in het verleden.
|
NB: Bedankt voor je toffe mail!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 december 2011, 09:11
Onderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
|
|
|
MARIAN519 schreef: | IK geloof nietzo in wat "algemeen" zou moeten zijn en al helemaal niet in wat "men"zzegt. Ik ga bij mijn eigen gevoel/hart te rade en dat gevoel vanmij heeft altijd nog "geklopt".
Een gewaarschuwd mens telt voor 2 vind ik ook een "algemeen"gezegde waar ik niets mee kan.. waarom telt die voor 2? en wanneer ben je gewaarschuwd? Je kunt voorzichtier worden als je opnieuw een relatie aangaat, jazeker en je kunt snel weten of je liefde voelt voor iemand of je komt er langzamerhand achter...het kan allemaal. er zijn vele wegen die naar Rome leiden.
Cross en ik hebben/voelen liefde voor elkaar en we gaan ervan uit dat we nog ons vijftig-jarig huwelijk kunnen vieren..
Voor de tweede keer, jazeker..het is weten en willen en durven en doen. |
Ik ben heel blij voor jou/jullie!
Ja, en op je gevoel afgaan is denk ik, ook erg belangrijk. Mensen kunnen zoveel zeggen. (goed bedoeld) Zeker als je eigen gevoel altijd heeft 'geklopt' in het verleden.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 4 december 2011, 09:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |