Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 17:40
Onderwerp: vreemdgaan
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Gezien de slechte leesvaardigheid van een aantal mensen hier is het natuurlijk gevaarlijk om het te schrijven maar een slechte seksuele relatie kan natuurlijk wel een factor zijn bij vreemdgaan, hoe fout het ook blijft om te doen. Verder Pieter, heb je het steeds over een vrouw die op dit punt achter blijft, maar sommige mannen zijn ook minnaars van niks en maken er een potje van. Dat kan huwelijken ook mede doen mislukken en vrouwen aanzetten dingen elders te zoeken. Sommige vrouwen zijn veertig of vijftig jaar oud en hebben met een man nog niet meer meegemaakt dan dat hij eeeh zijn genoegen even haalt. Dan schiet je als man en minnaar toch wel heel erg tekort. Wat ik wil zeggen is dat behalve de vrouwen ook mannen op dit punt kunnen falen. Omdat seksualiteit de kwaliteit van de relatie vaak weerspiegelt en andersom, blijft het correct wel eerst te scheiden en dan met de ander te gaan.
Thomas |
Hoi Thomas,
Ik zat een tijdje te dubben, wel of niet mijn reaktie geven.
Toch maar, tis te belangrijk.
Quote: | maar sommige mannen zijn ook minnaars van niks en maken er een potje van |
Sommigen mannen? Zeg maar gerust bijna alle mannen. en dan bedoel ik gewoon bij gemeenschap, in de gewone missionarishouding.
Dus geen andere dingen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 18 december 2011, 17:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 17:12
Onderwerp: Ben ik sexverslaafd
|
|
|
Een interessante en leuk, leerzame documentaire, vind ik, die ik tegenkwam. Over meerdere actuele onderwerpen. Met betrekking tot seks, seksverslaving, liefde en vriendschap.
Klik hier
NB: dat ik deze film hier neerzet, houdt zeker niet in, dat ik het overal mee eens ben.
Ik vind het gewoon interessant, hoe andere mensen dingen beleven, in de breedste zin van het woord, en wat anderen meemaken, en de tijdsgeest.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 18 december 2011, 17:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 15:04
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Hoi shanita Ik weet niet of jij ooit hret boek van Jan Pit gelezen hebt(sterren onder de wolken). Daarin worden christenen beschreven in laos en die zeer ongeletterd waren en geeneens een bijbel bezaten en ook de duivelen uitdreven. Dus of het een stukje geschiedenis is zoals jij het schamper uitdrukt betwijfel ik tenzeerste. |
Hoi Daniel,
Het was niet schamper bedoelt. Ik heb dit geleerd in bepaalde kerken. Want ik was eerst kerkverlater van een bepaalde groep. In de kerken waar ik daarna heen ging leerde ik dat. Dat dat geschiedenis is.
Dus eerst dacht ik zoals er in de kerken werd gedacht waar ik eerst kwam, na mijn bekering. En nu denk ik zoals er in kerken wordt gedacht waar ik nu kom.
Kijk dit bedoel ik. Waar ligt Laos? Ook over massale genezingen waar je over hoort, altijd in een ver land of in een plaats, waar men vaak nog nooit van heeft gehoord.
Ja, en naast de deur, hebben wij de heer Zijlstra, die in de 30 jaar dat ie de bediening van 'zieken genezen' heeft, één iemand heeft genezen. En dan nog van een ziekte wat een psychiater ook had kunnen doen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 18 december 2011, 15:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 december 2011, 04:43
Onderwerp: hoe eerlijk is je profiel??
|
|
|
ANITA695 schreef: | Ja pieter kan je dat eens uitleggen ???? ben benieuwd wat staat er in het woord de bijbel
Ik Ben volgens mij gescheiden op grond van t goede uit de bijbel de boze verteld me nu ik maak uit wat ik doe in mijn huis met jou en ik ben nog steeds getrouwd met je volgens het geloof ik ging twijfelen terwijl ik nu zeker weet das van de boze ik ben echt vrij gescheiden en mag in vrijheid leven omdat GOD me de genade heeft gegeven en t inzicht volgens de bijbel en ik me niet meer schuldig hoef te voelen echte vrijheid En ik ik was getrouwd twee kindjes mooie parels gescheiden de tweede nog geen jaar en tien jaar later een kindje erbij van de zelfde vader om dat de boze zei doe maar t is goed laat maar zien dat je van hem houd haahah ik lach er nu om de boze is ook aan t echtbreken terwijl GOD ook zegt in zijn woord t is goed om te scheiden om deze reden en dat heb ik gedaan ik voel me niet meer schuldig Ik ben vrij gekocht door t bloed van het lam wie zonder zonde is werpe de eerst steen en ik hou van GOD nu en HIJ keert alles ten goede wij kunnen niet en mogen niet oordelen over anderen wat goed is of fout toch nou wijk een beetje af van de vraag maar mijn inziens leuk om te melden voor een ieder die geloofd is GOD die hersteld en geneest en bepaald als je volledig aan hem geeft hoe je leven verder zal gaan niet ik maar alles van HEM en dat heeft me veel gekost alles maar dat is het waard om straks ZIJN koningkrijk te dienen
GODS zegen gewenst voor allen die dit lezen
lieve groet je zus Anita
sorry reageerde dacht op de laatste bericht maar die was van 13 september t spijt me heb even niet verder gekeken omdat het me aansprak wat je daar schreef pieter
O ja hoe eerlijk ben je dan tegen mensen ?? Ik aller eerst tegen over GOD bij HEM moet ik me verantwoorden een eerlijk zijn waarom ik ben gescheiden Ik ben eerlijk door eerlijk te zijn omdat GOD me geeft dat te doen IK heb dat moeten leren door deze omstandigheden heen zo ook leren ontvangen en dat gaat steeds beter GOD is groot .. EN als we aan HEM onderdanig zijn worden dan komt eerlijkheid zachtmoedigheid en al de dingen die Jezus van ons wil tot werkelijkheid Ik wens dat iedereen van c m ook toe t is zo mooi om te mogen ontvangen ondanks onze gebrokenheid
Hartelijke groet Anita |
Hoi Anita!
Ik had een vraag en wat dingen waar ik het mee eens ben.
De vraag: Je was gescheiden, reden overspel, als ik het goed begrijp, en toen had je 2 jonge kindjes. en 10 jaar later een kindje erbij van dezelfde vader. Jij denkt, en dat kan ook hoor, denk ik, dat je dat werd ingefluisterd door de boze.
Ik kan ze niet krijgen, anders had ik nu minstens tien kinderen.
En toch, er zijn nu eenmaal ook mannen waar je heel leuk bevriend mee kan zijn, maar waar je nooit een serieuze relatie mee zou kunnen hebben, denk ik. Weet ik eigenlijk wel zeker. Ook vrouwen, dus ik zal eigenlijk mensen moeten zeggen.
Ja, we leven in een gebroken wereld. Dingen hebben mij ook, in het verleden veel gekost. en nog, vaak gaat het goed, maar ook heb ik nu en dan, dat ik behoorlijk in de war ben. Dan heb ik een trucje, dan ga ik objectief(zo heet dat toch geloof ik) naar mezelf kijken, en mezelf opdrachten geven die logisch zijn.
En ik heb een paar mensen, mannen, juist mannen met wie ik nooit een relatie zou kunnen hebben. Wel willen, maar zeker niet kunnen. Die ik kan bellen als er iets is, wat dan ook. en dat is heel fijn. En een paar vriendinnen. Maar ja, juist met mannen kan ik beter opschieten, heb mijn hele leven al mannen als vrienden gehad. die voelen me beter aan ofzo.
Quote: | Ik ben eerlijk door eerlijk te zijn omdat GOD me geeft dat te doen IK heb dat moeten leren door deze omstandigheden heen zo ook leren ontvangen en dat gaat steeds beter GOD is groot .. EN als we aan HEM onderdanig zijn worden dan komt eerlijkheid zachtmoedigheid en al de dingen die Jezus van ons wil tot werkelijkheid |
Ja, als we Gods wil doen. Aan Hem onderdanig, niet aan mensen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 18 december 2011, 15:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 21:05
Onderwerp: tegenstrijdig?
|
|
|
FRANKT627 schreef: ze halen zelfs Venus erbij en dat heeft niets met het christelijke te maken...en weer die satan...die zelfs niet bestaat...maar goed, ieder zijn overtuiging. Je hebt christenen die zich laten leiden door goed en christen die lijden onder die zogenaamde satan.
MARISKA: het was wel satan die eva verleidde....
waar basseer jij je op dat satan niet bestaat?
Hoi Mariska!
Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt.
Kan jij niets aan doen!
Ik snap 'm wel, omdat ik in beide stromingen heb gezeten, vrije groepen en traditionelen.
Frank zegt niet dat Satan niet bestaat. Hij bedoeld, er zijn in 'vrije groepen' mensen die overdreven veel, de hele dag lopen van de boze dit, en de boze dat....Etc.
Ook zonde afschuiven als zijnde door de boze, en dus geen verantwoording nemen.
Nou, als je dat elke dag, de gehele week doet, over de vijand praten....ja, da's niet gezond(zacht uitgedrukt). En dat bedoeld Frank denk ik, als ie zegt dat er christenen zijn die lijden( niet leiden, express niet), onder de 'zogenaamde' satan. En met 'zogenaamd' bedoeld ie, van, dat Christus overwinnaar is, en de vijand zoveel, en eigenlijk helemaal geen eer verdient, door 'm zovaak te noemen, en ook meer eigen verantwoording....nemen, ipv elke keer de boze te noemen als reden voor iets dat niet goed gaat....
Er zijn bijbelteksten die zelfs gebieden om aan positieve zaken en dingen te denken....en niet aaan negatieve...Bijvoorbeeld Fil 4
4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus. 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;Dit zijn geboden.
9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing En dit is een belofte: en de God des vredes zal met u zijn.
Ja, als 't echt nodig is en niet anders kan, moet je iets negatiefs wel even benoemen.
Dit is wat ik denk dat je bedoeld, Frank, als 't niet zo is, sorry, ik wilde Mariska antwoorden...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 17 december 2011, 21:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 19:34
|
|
|
Foutje, de aflevering met Jan Zijlstra, was een week ervoor, die luisterde ik daar na. vandaar even verwarring. Trouwens, het hele programma is goed, ook het intervieuw zeg maar, met die pyscholoog, vader van 4 kinderen...hoe die in het vaderschap staat.
Hier de link naar het radioprogramma
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 17 december 2011, 19:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 19:21
|
|
|
MAR907 schreef: | 'en wat hij vind van zijn 'bediening' Precies wat hij vind. Wat vind de Here Jezus dan??? Dat het gaat om de ik vorm van hem zelf?? Hoe weet hij dat het zijn bediening is??? |
Precies! Ik denk en hoop dat ik je goed aanvoel.
Wat vindt de Here Jezus, God de Here?
Ik heb ook weleens voor iemand gebeden, die dan ook genas. En ook weleens voor iemand die niet genas.
Het belangrijkste is, dat iemand vrede in zijn hart heeft, en gemoedsrust. De vrede van de Here. Ziek en niet ziek.
Quote: | Precies wat hij vind. Wat vind de Here Jezus dan??? Dat het gaat om de ik vorm van hem zelf?? Hoe weet hij dat het zijn bediening is??? |
Ik zelf denk dat het daar de EO ook om ging, om dat Jan zijlstra, heel subtiel natuurlijk, in te laten zien. Tis trouwens terug te beluisteren op: "Leef je geloof" van afgelopen zaterdag.
Ik heb dat programma van 2 uur lang zitten beluisteren verleden week zaterdagmiddag, van 12:00 uur tot 14:00 uur. Omdat er iemand in voorkwam, een vriend van mij, die was 'geloofsheld van de week'.
En ik moet zeggen, ik vind het een erg goed programma. Mijn complimenten. wist niet dat dat zo'n goed programma was. Wist niet eens, dat dat programma bestond.
Je kan op een van de sites ook eerdere programma's terugbeluisteren.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 18 december 2011, 15:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 18:58
|
|
|
DANIEL777 schreef: | hoi mar dat het een opdracht van God is om duivelen uit te drijven in Jezus Naam kunnen we oa lezen inHandelingen5 vers 12 tot en met 16 marcus 9 vers 14-29 |
Hand 5: 12-16
12 En door de handen der apostelen geschiedden vele tekenen en wonderen onder het volk; en zij waren allen eendrachtig bijeen in de zuilengang van Salomo. 13 Doch van de anderen durfde niemand zich bij hen aansluiten, maar het volk stelde hen hoog. 14 En des te meer werden er toegevoegd, die de Here geloofden, tal van mannen zowel als vrouwen, 15 zo zelfs, dat men de zieken op straat droeg en op bedden en matrassen legde, opdat, wanneer Petrus voorbijkwam, ook maar zijn schaduw op iemand van hen zou vallen. 16 En ook de menigte uit de steden rondom Jeruzalem stroomde toe en bracht zieken en door onreine geesten gekwelden mede. En zij werden allen genezen
Hierboven staat nergens dat het een opdracht is: het is gewoon een stuk geschiedeins....
Ik luisterde laatst naar de EO. die kondigden aan, waar het over zou gaan, de komende 2 uur op radio 5, afgelopen zaterdag....
Onder andere zou het gaan, over het Jan Zijlstra, en wat hij vind van zijn 'bediening'.....
Ja, ze houden de man in zijn waarde.
Als het echt zo was, zouden er duizenden en duizenden zijn genezen, en niet slecht eentje....Nu zitten er duizenden in inrichtingen, doorgedraaid, omdat hun verteld is dat ze niet genoeg geloof hebben, en er zonde in hun leven moet zijn geweest, anders zouden ze wel genezen zijn....!!!!
Als het in de bijbel over genezen gaat, mbt Jezus, dan gaat het er altijd over dat iedereen genezen werd....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 17 december 2011, 19:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 17:40
Onderwerp: vriendschap en liefde
|
|
|
SIMON253 schreef: | Je streelt zacht door mijn haren sla je armen om mij heen jij bent de bron van al mijn liefde en de reder van mijn bestaan Je bent het water als ik dorst heb Jij bent mijn schouder als ik eenzaam ben... Jij bent de hoop waar ik mij aan koester... Maar bovenal ben jij mijn vriend... |
Het gedicht is erg mooi!
De titel van dit onderwerp is: " Vriendschap en Liefde".
Nou, nou denk ik, voor de mensen die gewoon geen relatie aankunnen, om wat voor een reden dan ook. Of geen relatie hebben, om wat voor reden dan ook. Dat het voor hun erg belangrijks is dat ze een paar vrienden hebben.
Jou gedicht, slaat op Liefde. Nou kan je in de liefde vriendschap hebben, en in een vriendschap liefde terugvinden.
Maahaar, tis toch even iets anders, een vriendschap, met liefde erin. Dat is een ander soort liefde als dat je hebt als je in een relatie zit. Dat is in deze gebroken wereld niet voor iedereen weggelegd.
Maar, je kan ook erg gelukkig zijn, zonder dat je een relatie hebt. Ik heb het idee, dat de media mensen vaak wil doen geloven dat een relatie de voorwaarde is voor geluk. Wat een leugen is, net als de media ons wil doen geloven dat erg veel geld hebben een voorwaarde is voor geluk.
Blijft natuurlijk wel erg belangrijk, vrienden!
En het geloof in God, is het allerbelangrijkste!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 17:01
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 15 december
|
|
|
MARTHA725 schreef: | Advent
Wat zucht je toch in t donker, kind? Ik deed het grote licht ontbranden! Toe, open maar je lege handen, Je weet het toch; Wie zoekt, die vindt.
Ik kwam toch voor de rijken niet? Niet voor de sterken, de gezonden? Ik kom barmhartigheid verkonden Aaan elk, die pijn heeft, of verdriet.
Heb je geen kleren voor Mijn feest? Ik zal je witte kleed'ren geven. t Is moeilijk , van gena te leven; Ik weet 't, Ik ben OOK arm geweest.
In Bethlehem zie Ik je weer, Daar moet Ik velen plaats bereiden; Mijn ster zal hen er henen leiden. Jij komt toch ook? Aarzel niet meer!
( uit gouddraad van vlas van Nel Benschop)
Hoi allemaal,
We zitten midden in de adventstijd, tijd van bezinning, tijd van vrede en rust in Hem.
In de wereld gebeuren vreselijke dingen, vandaag nog het grote drama in Luik, wat een ontreddering en verdriet bij die mensen.
Maar laten we Opzien naar Hem, alle noden bij Hem brengen, want alleen kunnen we dat niet dragen, immers...Hij is gekomen om ons tot steun te zijn in alles.
We nodigen je uit om mee te bidden en te danken in gebedsroom, wanneer en de tijd hebben Herman en Vandam reeds aangegeven
Laten we zeker onze zegeningen tellen, de Ster die vooraf ging!
Gods rijke zegen en nabijheid,
Warne groetjes,
Martha en anderen van gebedsteam |
Hoi Martha!
Wat een mooi gedicht!
En wat bemoedigend, dat stukje wat je na het gedicht schreef!
En wat een goed initiatief zo'n gebedsroom!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 december 2011, 16:52
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 15 december
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ik vraag me ook wel eens wat af : die muizenplaag in Ede...hoe komt dat toch? |
hahaha, muizenplaag, hahahaha
Als jij dat even wilt melden over Jacob, Marry, dan vind ik dat heel correct van jou Waar bemoeit men zich mee? Was in een vorig erg belangrijk gebedstopic ook al zo...
Trouwens ik ben ook geen echte Nederlander, kom uit Amsterdam. Als je uit Amsterdam komt, dan bestaat Nederland uit 2 delen. Uit Amsterdam, en uit de rest van Nederland. Ook wel provincialen genoemd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 18:46
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MOMO697 schreef: | slechtste moment van de dag was het moment dat er een brief van de belastingdienst kwam waarin stond dat ze weeeeeer geld gingen inhouden waarom zit ik eigenlijk bij de gkb ?????? weer minder in mn huishoudpotje |
Je kan binnen zoveel weken een bezwaarschrift indienen.
Had bij mij geholpen toen.
Ze maken uitzonderingen in bepaalde situaties.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 15:13
Onderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
|
|
|
Hallo,
Ik wou iedereen bedanken die me heeft gesteund.
Update: Ik ben er al overheen. als je de krant leest hier, wat ik niet meer doe, kijk ook (bijna) nooit tv, dan kwam ik erachter dat dat soort dingen vaak gebeurd.
Toen ik 14 was, vond ik het raar dat mijn nichtje, zelfde leeftijd, niet op koopavond naar buiten durfde alleen. Met andere woorden, toen was 't als zo....
En ik kan me herinneren, toen ik nog krant las van hier; dan in dit park een aanrander, dan hier, dan daar...Zelfs een die rond 6 uur actief was bij een park.
Ik liep gewoon, rond 8 uur, op een heel stil stukkie, ja, en dat weten heel veel vrouwen al heel lang: dat moet je niet doen. Ik was overmoedig, want ik wist 't ook.
En, het was een gewone aanranding, beetpakken, onzedelijk betasten, ik gaf een gil, hij laatte los, rende weg, ik keek hem na, hij draaide zich om, of ie niet werd achtervolgd. Ik had een signalement..
Wat ik wil zeggen naar aanleiding van een mail: ik was overmoedig geworden, want ik zou een tijd terug dat niet doen, daar zo lopen om die tijd...en ik ben niet alleen die zo dacht, niemand zou daar alleen moeten lopen rond die tijd...
Ik wou zeggen, ik ben er al overheen, kijk nu alleen veel beter uit.
En dingen gaan goed, en ik kijk uit. En ik heb vrienden waar ik kan blijven slapen als 't laat wordt!!!!!!!!! en anders brengen degene die dat kunnen me. Da's en gezellig en veilig.
Mzzl!
NB: de wereld is kapot en gevaarlijk.....'gebroken'. (kijk uit 's avonds alleen op straat)
Dat wil niet zeggen als je je verstand gebruikt dat je heel gelukkig kan zijn met een leven met God. :)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 16 december 2011, 15:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 12:33
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
HARALD940 schreef: | Dat mijn kerstvakantie begon toen ik uitlogde vandaag. Lekker 2 weekjes vrij. |
Zo wat lang! Wat heerlijk voor je!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 12:13
|
|
|
MOMO697 schreef: | Om een pathologisch leugenaar te kunnen geloven hoef je niet dom te zijn hoor, hoogstens een beetje naief.
Heb nog dagelijks te maken met de gevolgen van zo iemand. |
Ja. zo bedoelde ik het ook niet hoor.
Ik bedoelde, dat iemand die ergens over liegt, denkt dat je hem gelooft, dat ie denkt dat je zó dom bent, om dat en dat te geloven, zeg maar. Terwijl het eigenlijk overduidelijk is dat ie niet de waarheid spreekt. Dat zou kunnen komen omdat sommigen anderen wel deden álsof ze hem geloofden. Ja, dát gebeurd ook...dat mensen doen alsof ze iemand geloven.
Ja, dat kan een tijdje duren, ik weet wat je bedoelt, dat las ik hier ergens
Sterkte!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 16 december 2011, 12:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 07:35
Onderwerp: Kerst
|
|
|
Quote: | ANITA695 schreef: En t doet me nu denken aan vroeger de mooie verhalen vrije verhalen in de kerk school als er een boom werd omgehakt en het verhaal er om heen omdat mensen geen geld hadden en toch een jongen dat kreeg dan ontroerde mij dat t eindigde altijd met een zalige kerst wel armmoedig met eten maar warmte en sfeer die mensen doet vernaderen in fijne mensen met vaak een mooi hart van binnen kwetsbaar en die mensen vind GOD in en met de kerst ook net als jou en mij |
Daarom vind ik de serie "Het kleine Huis op de prairie" zo ontzettend mooi! 'Armoedig' zeg maar, bijna geen geld, maar wel een warmte en een sfeer! Fijne leuke mensen met een mooi hart.
Ik kan dat blijven zien, die serie!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 16 december 2011, 07:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 07:26
Onderwerp: Sucsesverhalen
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Die succesverhalen zijn wel in het leven geroepen ivm de gevonden partner. Dus niet om te vertellen dat je de Lotto hebt gewonnen of een leuke baan hebt gevonden.
Niet iedereen hangt alles aan de grote klok. Sommige hebben geen interesse of de kunde om wat te schrijven. Dus dé succesverhalen blijven dan uit ondanks het feit dat meerdere hier de ware hebben gevonden. |
Hai Frank,
Je kan ook succes hebben zonder de Lotto, of een leuke baan etc.
Ik bedoel gewoon gelukkig zijn, ondanks dat je geen partner hebt, geen betaalde leuke baan, geen lotto hebt gewonnen, etc.
Gewoon gelukkig zijn, an sich. Met de 'kleine' dingen in het leven.
Snap je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 07:17
|
|
|
YELNIN491 schreef: | dat hoeft niet eens altijd, sommigen zijn zo bedreven in het liegen en voorliegen dat je dat eens niet merkt. Denk aan de Pathologische leugenaars, die kunnen zooooo goed liegen dat je het niet eens merkt, ja veel later meestal |
Ja. Wat ook heel erg is, mensen die liegen en denken dat je echt zó dom bent, om dát te geloven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 december 2011, 07:03
Onderwerp: Gebed voor een vriend
|
|
|
Het gaat er inderdaad om of je overtuigd bent van je goede inzet.
En dan gaat God zegenen!
Gods Zegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 22:58
|
|
|
ANITA695 schreef: | Dank voor jullie bijdrage ik ga niet meer reageren wil niet meer in discussies maar mens van liefde zijn voor een ieder die geloofd En er blijven altijd mensen die anders denken dat mag van mij maar zeg gewoon ja of nee en ik vind wat er geschreven staat t is mijn verantwoording ik hou van mijn vriend als goede vriend ook al kan hij niets meer en ik Hou van GOD en HIJ van ons allemaal En ik geloof alleen dat een groot gebed wonderen en bergen kan verzetten daarom was het mijn verlangen samen een te zijn zoals de bijbel schrijft de een een leraar de andere een arm been voet om elkaar te troosten bemoedigen en er te zijn voor elkaar en één zijn in Christus Een wereld Een hoop voor alle volken en mensen op de aarde vrede begint met lief te hebben door alle dinge heen ook dingen die jij denkt niet leuk te vinden we zijn God niet en sorry maar veroor delen en oordelen wil ik niet meer en doe ik dat wel dan mag je mij er op wijzen dat is eentaak van de Heer om elkaar te helpen maar niet elkaar te vertellen hoe iemand moet leven en hoe ik dingen moet doen ik ben overtuigd van mijn goede inzet voor mensen in nood en daar ga ik graag naast staan met mijn liefde die ik heb ontvangen
wees gezegend zodat je je zegen kunt zijn voor anderen
Liefs anita voor allen van cm |
Quote: | En er blijven altijd mensen die anders denken dat mag van mij maar zeg gewoon ja of nee en ik vind wat er geschreven staat t is mijn verantwoording |
Ja, mee eens. Als je een naam noemt, oke. En, hoe groot is de kans dat dat wordt gelezen en ergens mee wordt geassocieerd? En al wordt het geassocieerd, wat dan nog?
Quote: | begint met lief te hebben door alle dinge heen ook dingen die jij denkt niet leuk te vinden we zijn God niet en sorry maar veroor delen en oordelen wil ik niet meer |
Ik wil dat ook niet. Ik doe ook dingen hoe ik denk dat ze goed zijn. Je moet ten eerste aan God verantwoording afleggen.
Quote: | niet elkaar te vertellen hoe iemand moet leven en hoe ik dingen moet doen ik ben overtuigd van mijn goede inzet |
Inderdaad.
Gods Zegen!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 15 december 2011, 22:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 18:12
|
|
|
Ik snap het niet hoor.
Waarom zou iemand geen naam kunnen noemen.
Ja, als je nou een bank hebt beroofd...
Maar gewoon, dat je de naam weet van iemand voor wie gebed wordt gevraagd....Dat bidt ook makkelijker.
En, door de discussie over wel of geen naam noemen van iemand, wordt de discussie afgeleid van waar het werkelijk omgaat en belangrijk is, het gebed om iemand...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 16:47
|
|
|
ANITA695 schreef: | nog even dit je meld zomaar van een ander Dat is mijn vriend niet HIJ is van de Vader en is niet zomaar een ander ik ken hem hij is mijn vriend en zou dit goed keuren .. HIj hoort onder de vleugels van bescherming en bewogenheid van mijn Vader ik vertrouw mijn Vader een gebed toe geen veroordeling van mensen en vervalsing van namen Gij zult niet liegen bedriegen enz enz
Wees een zegen voor anderen opdat je zelf gezgend zult worden niet meer en niet minder is dat wat ik wil zijn voor kinderen van GOD
Groet anita |
Ja, hij is je vriend en zou dit goedkeuren.
Dan denk ik, niets aan de hand.
Juist goed hoor, dat je gebed voor hem vraagt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 16:44
|
|
|
ANITA695 schreef: | Nee hoor zeker niet maar de duivel heeft een hekel om mensen bij God te brengen en ik noem ze liever als ik weet bij naam trek mijn wapenrusting aan om te getuigen tegen de boze snap je Ik bid zeker voor veel mensen die ik niet ken arme landen mensen in hongersnood zeker t hoeft niet altijd hoor Maar dit is wat ik denk dat ik moet mag doen en ik weet van de persoon dat hij het niet erg zal vinden tja dan word het anders als t iemand zou zijn die ik niet goed zou kennen en wel gevraagd had om gebed zou ik de naam absoluut niet vermelden Hoop dat julllie het kunnen verstaan en begrijpen wat ik bedoel |
Hai Anita!
Ik begrijp helemaal wat je bedoeld! En ik heb al voor jullie gebeden vanmiddag toen ik een uurtje in een wachtkamer zat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 16:35
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Alles goed en wel...maar is Anita hier niet zelf verantwoordelijk voor..??? We hebben hier toch te maken met volwassenen??? Hier wordt weer uitgemaakt wat wel en niet kan...wat wel en niet mag... Moet je niet doen Chat...steeds maar dat vaderlijke vingertje... |
Ik ben het helemaal met je eens, Zeeland!
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 16:30
Onderwerp: Gebed gevraag nav straks instantie.
|
|
|
Jaaaaaaahhaaaaa,
Gelukt!!!!!!
Ook weer het een en ander geleerd! Blijf altijd rustig en heb vertrouwen, dat is wat ik heb geleerd vanmiddag :)
Bedankt, degenen die aan me hebben gedacht en/of voor me hebben gebeden...!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 12:52
|
|
|
ANITA695 schreef: | Hallo allemaal ik vraag gebed voor een vriend van mij dat hij bevrijd zal worden uit de duisternis en van duistere machten IK geloof dat GOD meer kan doen dan hij ik jij hij wij jullie en zij die voor hem zorgen nu ziekenhuis afd psychiatrie dan wij kunen bidden of beseffen maar ik weet ook zonder grote doorbraak en ik vraag nu iedereen en gebed voor HEM te doen in de naam van Jezus demonen uit te werpen die niet in een tempel( zijn lichaam) van de HEER horen IK geloof dat GOD bij machte is hem te geven wat hij van node is dat hij de kracht mag krijgen om op te staan zijn dingen te doen voor zich zelf kan zorgen van eten tot opstaan tanden poetsen maar voor al dat zijn hoofd rust zal krijgen dat hij anders kan denken dan dat de boze alles doet GOD is overwinnaar in alle dingen ik gloof dat veel gebed veel kacht heeft willen jullie die dit lezen voor Hem bidden Reijer is zijn naam maak hem door bidden en smeken bij GOD bekend dat hij opnieuw een kind van de Vader mag worden AMEN ik zeg AMEN |
Hai Anita,
Ik zal voor je vriend Reijer bidden. Dat hij bevrijdt wordt van duistere machten. Dat hij de kracht krijgt om zijn dagelijkse dingen te doen. En bovenal dat hij Rust in zijn hoofd krijgt. En een kind van de Vader mag worden.
Sterkte ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 december 2011, 12:13
Onderwerp: Gebed gevraag nav straks instantie.
|
|
|
Hallo,
Ik wil graag gebed vragen, naar aanleiding dat ik vanmiddag naar een soort van instantie moet. Door hun fout zit ik in bepaalde problemen.
Dat ik rust krijg en dingen worden opgelost.
Alvast bedankt!
NB, er gaat wel iemand met mij mee naar binnen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 15 december 2011, 12:15
|
|
Naar boven |
|
|
|
|