ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 191 192 193 194 195 196 197 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 11:05
BerichtOnderwerp: armoede in nederland

JOLAN931 schreef:
Ik wil niet zeuren, maar....

zolang je een CM abonnement kunt betalen
zolang je nog een laptop o.i.d. kunt betalen, wat wordt er dan geklaagd over armoe.

Ik wordt er soms een beetje misselijk van...ik kan niet werken...

zolang je nog van de ene naar de andere plaats kan met de auto....wordt dan taxichauffeur.
zolang je nog kunt lopen...neem een folder wijk.
zolang je nog kunt hangen achter je laptop...zoek een licht administratieve baan.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik weet dat het voor sommigen hard klinkt, maar waar een wil is is een weg.

Wat is er groter schande?

Met een HBO opleiding gaan vakken vullen in de albert heijn, of... mooi je hand op houden omdat tomaten plukken te min voor je is.
Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.

Tomaten plukken oid is leuk, voor eventjes, hooguit paar jaar, tijdens een studie. Maar niet om elke dag tot je 65ste te doen. Het is geestdodend werk.
Dus niet te min, maar gewoon geen zin.

Quote:
Zolang er nog van die polen rondlopen in dit land, maak je mij niet wijs dat er geen werk is voor hen die WILLEN werken.

Zolang er nog 'van die polen' rondlopen?

En mensen met een uitkering houden hun hand niet op, ze hebben er Recht op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 10:15
BerichtOnderwerp: Incest

THOMAS968 schreef:
De incestpleger of kinderverkrachter want dat is het, kan best vergeven worden maar hij heeft wel een verantwoordelijkhieid voor het aangedane leed. Als de gevolgen van zijn daad, zoals angst en wantrouwen bij het slachtoffer, geen rol spelen dan is vergeven door degenen die er feitelijk niet onder geleden hebben wel wat erg makkelijk. Het gaat hier niet on verwarde vaders maar om zware criminelen. Een bankrover doet echt veel minder kwaad dan een incestpleger. En inderdaad: ik stel dat als je vader incest met je heeft gepleegd dat je vader een zware crimineel is.

Thomas

Helemaal mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 10:09

XABIA794 schreef:
Heb een ander lief zoals jezelf... als het met jezelf innerlijk niet in orde is. Verbitterd, pijn, verdriet enz ... dan is het praktisch onmogelijk om een ander lief te hebben (waar vergeving onder valt)
er beter van worden?? is dat niet de doelstelling op "geestelijk" vlak?
Het hele concept in je relatie met God is opbouwen, groeien gelijkworden ...... in de liefde van Jezus.

Wat is er mis met gevoelens van pijn, verdriet enzo?
Als we dat niet kunnen voelen, indien nodig, kunnen we ook geen echt geluk ervaren.

Juist als je gevoelens van pijn en verdriet, woede niet kan/mag ervaren, dan raak je verbitterd.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 maart 2012, 10:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 12 maart 2012, 10:06

THOMAS968 schreef:
Het is een uitspraak van Calvijn, een theoloog die vooral in Nederland, Schotland en bij emigranten naar de Verenigde Staten aansloeg. Verder niet zo binnen het Christendom. Dat de mens onbekwaam is tot enig goeds lijkt me onzin maar het tweede is maar al te waar. De overlevingsdrift en de wil om je te handhaven is er nu eenmaal, dat is van nature zo. Maar de visie van Calvijn is geen abspluut geldende christelijke waarheid.
Er ontstaat nu een discussie over vergeving waarbij aan de ene kant de Bijbelse theorie speelt dat we elkaar (vaak) moeten vergeven en ondat vergeving nu eennaal absoluut en onherroepbaar moet zijn, moet je er dus ook niet op terugkomen. Maar de mens is inderdaad zwak en dat geldt ook voor de incestpleger/pedoseksueel. Ondanks dat wij wel vergeven vallen ze vaak terug in het oude gedrag en daar zal jouw kind maar het slachtoffer van zijn. Moet je dan, omdat je als christen wilt vergeven, een ander blootstellen aan een risico? Het lijkt me onverantwoordelijk.
Je laatste uitspraak vind ik wel wat gevaarlijk als je het toepast op zaken buiten dit onderwerp maar ik ben met je eens dat zaken als vergeving en bescherming los van elkaar (kunnen) staan. Ik zou vergeving hier vertalen als een nieuwe kans geven. Willemijn heeft wel gelijk dat die dus niet absoluut is. Maar behalve met ons hart moeten we God ook liefhebben met ons verstand. Vergeven moeten we ondanks dit toch nastreven. Het is helend voor de ander maar verlost ons zelf ook van gevoelens als wrok en andere narigheid die je behoorlijk ongelukkig maken. Haat treft jezelf veel meer dan de ander die je haat en vergeving schenken is wijs want als je te lang wacht, zet het zich vast en schiet het wortel.

Thomas, iemand laten behandelen is soms een goede uitwerking van het begrip vergeven.

Quote:
Maar de mens is inderdaad zwak en dat geldt ook voor de incestpleger/pedoseksueel. Ondanks dat wij wel vergeven vallen ze vaak terug in het oude gedrag en daar zal jouw kind maar het slachtoffer van zijn.

Ze vallen inderdaad terug in het oude gedrag, disrespectvol, gemeen, vals gedrag enzovoort....ouders/familie...en je zal hun kind maar wezen dan.

Quote:
Vergeven moeten we ondanks dit toch nastreven. Het is helend voor de ander maar verlost ons zelf ook van gevoelens als wrok en andere narigheid die je behoorlijk ongelukkig maken. Haat treft jezelf veel meer dan de ander die je haat en vergeving schenken is wijs want als je te lang wacht, zet het zich vast en schiet het wortel.

Vergeven hoeven we niet altijd na te streven. Als er geen berouw is zeker niet.
Er zijn ook mensen die geen last hebben van haat wrok ed. Die zijn gewoon onverschillig naar de daders.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 maart 2012, 10:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 1 februari 2012, 07:21
BerichtOnderwerp: De splinter en de balk

WILLEMIJN232 schreef:
Er zijn er hier die eindeloos kunnen oordelen, zeveren, kritiek leveren en ga zo maar door...

Nou, inderdaad...

Quote:
Het lastige is juist dat een ieder dat weer anders beleefd he? Wat jij een grappige opmerking vind kan bij een ander juist erg verkeerd vallen.
En wat is dan fout of wat is goed??????
Jij vind dat er mensen zijn die oeverloos zeuren, en oordelen, dat vind ik ook maar je hebt grote kans dat we het over verschillende mensen hebben.....

Vind ik ook...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 18:20
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARRY942 schreef:
Ik wist dat deze reaktie komen zou....vroeg of laat Gefrustreerde smiley

Hoi Marry, gewoon negeren, niet op in gaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 16:34
BerichtOnderwerp: invloed van Westers denken op christenen?

Mariska,

Ja, ik wou dr ook iets van zeggen.

Alsnog.

Maar ja, ik zei net daarvoor tegen Pieter649 van negeren.

Maar toch even: Mariska, het kan echt niet zo zijn, dat als iemand een tv, of wat dan ook krijgt,(of haar kinderen ervoor werken) dat ie dan bijvoorbeeld de tv zou moeten inruilen als ie de bon nog heeft, en dan de voedselbank zou moeten bellen en zeggen van dat ie nu voorlopig ff zelf boodschappen kan doen.

Kijk, iemand is ingeschreven bij zo'n voedselbank, dus elke week staan er sowieso een of 2 bas-tassen met dingen klaar, of je die nu wel of niet ophaalt. En anders worden ze weg gepleurd. Want die vrijwilligers wachten tot het laatste moment en ietsje langer op je. en dan is er ook niemand meer om het alsnog wel aan mee te geven.
Dat is wat ik ervan weet, van mijn vrijwilligerswerk: voor anderen naar de voedselbank die het moeilijk hadden, etc. Was trouwens in een dorpje. En dan met de fiets, aan het stuur, aan elke kant een bas tas, dus vaak terug lopen..

Dus je kan je niet elke keer even in en dan weer even uit laten schrijven als je bijvoorbeeld 100 euro van je moeder hebt gehad voor je verjaardag, of iets dergelijks. Die zijn dan gewoon lekker voor jezelf.

Ja, ik schrok ook van je post, maar je hebt 'm weggehaald en het goedgemaakt, bedankt!

Nog ff iets: bij ons kom je in aanmerking voor de voedselbank, als je minder dan 40 euro per week hebt om boodschappen van te doen .....dan pas kan je een formulier, met bewijsstukken inleveren...en kom je in aanmerking.....Net zolang totdat je inkomen zodanig hoger wordt, door wat voor reden dan ook, dat je erboven zit...Maar dus niet door eenmalig iets voor je verjaardag oid....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 26 januari 2012, 16:51
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 08:32
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ZEELAND736 schreef:
Vanmorgen wakker worden....na een nacht slecht slapen.....
Meteen weer terug je bed in willen...
Je voelt dat het allemaal niet lekker zit....
Oeps...ziek???

Ik heb wel dat ik elke dag meteen weer terug wil.

Of na enkele uren.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 08:27

Of Amsterdam, kan ook.

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 08:26

MARRY942 schreef:
Moeten we toch es een CM-uitje naar Hoeven plannen....vast leerzaam! Lachende smiley

Neehee, Dordrecht, daar woon jij toch ook vlakbij.

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 08:14

LEANNE226 schreef:
Goooooooooooooood morning cm-ers Lachende smiley

Gisteren is geweest,we beginnen weer opnieuw.
Fijne dag allemaal!

Dank je wel!

Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:28

Hai Thomas,

Volgens mij zijn het "Vrije" Baptisten daar in Drachten. Je hebt ook "Baptisten", en daar zit wel verschil tussen heb ik gehoord.

Eventjes voor de zekerheid.

Ben het wel met je eens. Ze denken aan de sociale kant, en ontmoeten elkaar ook buiten de kerk.

Er zit ook een filiaal in Heerenveen.

Ik ken daar iemand, vandaar.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 24 januari 2012, 22:46
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 18:53

Ja, of in de gracht Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 17:30

PIETER649 schreef:
neem nou rustig van mij aan dat ik zelf beslis aan wie ik hulp geef, daar heb ik geen organisaties voor nodig met n dotje strijkstokken waar de helft aan blijft hangen!
mijn envelopjes komen ook niet in handen van types als Benny Hinn of Jan Zijlstra, dan gooi ik t liever zelf in de sloot, dan zie ik tenminste nog kringeltjes Lachende smiley

Lachende smiley Mijnes ook niet, dan liever in de sloot....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 24 januari 2012, 17:34
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 10:50

PIETER649 schreef:
Als het, zonder zelf in de problemen te komen, mogelijk is een paar biljetjes in een envelopje te stoppen voor een ander... is dat ook luxe Knipoog smiley

Ik moet inene denken aan evangelist Benny Hinn, in een docu erover, zat een heel zaaltje vrijwilligers het collecte geld te tellen......(even ff topic, dat beeld kreeg ik inene voor me)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 08:54

HANNAH810 schreef:
die mensen kun je echter alleen zien als je ogen hebt, leanne; en daar ontbreekt het misschien ook wel eens aan in onze maatschappij?

Ja, ik heb makkelijk lu...eh praten. Ik heb geen kinderen.

Inderdaad, als je in een minima zit met een paar kinderen, kan het echt wel lastig zijn Boze smiley Want kinderen willen ook dingen zelfde als vriendjes, en kinderen zijn hard hoor, als je kind niet heeft wat andere kinderen wel hebben, kan zo'n kind worden gepest. Hoe dat op reformatorische en gereformeerde scholen is weet ik niet, daar is het wellicht anders.

Of als je kind niet meekan, als enige, met schoolreisje, dat soort dingen...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 08:48

PETER649: Wat een jalouzie is er toch in het land bah.

Helemaal hartgrondig mee eens!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 08:27

LEANNE226 schreef:
Armoede is een modewoord geworden,gemaakte armoede vind ik een beter woord.........klinkt hard maar veel mensen hebben de regie en de verantwoordelijkheid voor hun eigen leven maar wat graag uit handen gegeven voor geld......daarbij is hun verteld dat ze niets kunnen behalve zielig zijn,dat ze veel geld moesten lenen om er bij te horen........heel triest vind ik het dat je de waarde van de mensen tegenwoordig moet afmeten aan het weinige geld dat ze hebben/krijgen,je schijnt alleen wat waard te zijn als je finaal aan de grond zit.......

Laten we nu eens omkijken naar de mensen die leven in stille armoede,de schreeuwers krijgen hun portie wel..........

Kijk, ik heb ook een uitkering(minima). Maar ja, met een beetje slimheid, waar zijn de aanbiedingen(supermarkt), en gewoon verstandig doen, ja, hou je best wel wat over. en het mooiste is, je hoeft er niet voor te werken.

Dit laatste is een grapje.

Werken zit er helaas niet in, gelukkig wel leuk vrijwilligerswerk.

Trouwens, geluk en levensvreugde is niet afhankelijk van de hoeveelheid geld. Dat is gewoon blij zijn met wat je hebt, en niet constant af geven op mensen die meer hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 08:03

PIETER649 schreef:
De SP staat in de peiling inmiddels op 30 zetels Zieke smiley

Wat een jalouzie is er toch in het land bah.
Ik rij graag in een comfortabele auto met veel pk´s onder de motorkap, ik ben blij met mn vrijstaande huis en ik geniet van mn nieuwe vijver met koikarpers die inderdaad duur zijn.
In april komen er nog n paar bij, kost weer n fortuin.

Moet ik me nou gaan schamen daarover???? Zijn jullie gestoord ofzo? Ik werk er voor he.

En weet je wat? Als je zelf ook meer luxe wil, moet je niet klagen, maar er voor werken...
Maar goed, werken voor je brood en n beetje meer, lijkt af en toe vloeken in de kerk op cm.

Niets aantrekken van die jalouzie. Heb je alleen jezelf mee. Jij hebt dat verdient, jij werkt ervoor, iemand er niet mee eens, ga je er gewoon lekker niet mee om.

Die gasten die lopen te zeiken dat je in een dikke wagen rijdt, met veel pk's onder de motorkap...je zou ze eens moeten horen als dat andersom was...neehee, dat zijn dan zelf de grootste kapsoneslijders.
Gewoon blijven genieten waar je voor werkt, en negeren, die jalouzie.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 14:47
BerichtOnderwerp: Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds

Heb dus echt getuigenissen gezien, in kerken etc. van mensen die waren genezen van allerlei dingen. Ziekte's, homofielie.

En een indrukwekkende getuigenissen.

Alleen die ziektes, ja, daar kwam ik achter dat dat een dubieuze bedoening was...
Ook bij de ex-homo's, ze vielen terug....ja, daar denk ik nu pas aan....

Zo'n ex homo, met zijn vrouwtje ernaast, ja, ik was toen ook erg jong, getuigen dat God hem had vrijgemaakt van de geest van homofielie etc.
En dan opzij, heel trots naar dat vrouwtje kijkende en zeggen van dat hij nu haar heeft...

Dat soort dingen. Tot Heil des Volks, mooi buurtje hoor, bij de Jordaan in de buurt. De naam al....:) Ik liep daar regelmatig langs.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 09:47

En om weer on-topic te gaan deze post:

ANNETTE792 schreef:
Maar geloof jij dat als ze inderdaad therapie aanbieden om het te onderdrukken, ze dat ook netjes op hun website zouden zetten?

FRANK:Op hun website zie ik dat ze gesprekken, therapie, aanbieden aan mensen met een homoseksuele geaardheid. Ook de partners en familieleden kunnen gebruik maken van deze therapie. Dat lees ik dus, dat kan iedereen lezen. We kunnen ons dus baseren op die informatie.

Indien ze toch proberen om homoseksuelen te genezen van hun geaardheid dan staat dit haaks op het aanbod dat ze vermelden. Dan spreken we eigenlijk van bedrog. Toch is dit slechts een veronderstelling én waarom zouden we die veronderstelling maken? Eigenlijk zouden we dan alles wat we lezen in twijfel moeten trekken.

Zou het niet kunnen zijn dat het gerucht in het leven is geroepen omwille van een besparingstactiek? We weten allemaal dat er in de zorgsector enorme besparingen worden doorgevoerd. Toevallig biedt een christelijke organisatie een zorgpakket aan en dat kan natuurlijk tot verkeerde interpretaties leiden. Want christenen, en dan meer bepaald min of meer extreme christenen, hebben immers een hekel aan praktiserende homo's. De geruchtenmakers mikken dan op datgene wat op de Bijbel staat over homoseksualiteit en hopen dan zo een opstand te ontketenen tegen het zorgpakket dat Different aanbiedt. Eigenlijk misbruiken ze op deze manier alweer eens het christelijk geloof.

ANNETTE: Ook het gevoel onderdrukken is een vorm van omgaan met gevoelens, enkel een verkeerde vorm.
En daarmee wil ik absoluut niet mee zeggen dat ze inderdaad fout bezig zijn want dat kan ik niet beoordelen, wel vind ik het goed dat er als er zulke geluiden voorbij komen er onderzoek naar gedaan word.

Ik als amsterdammer ken die organisatie redelijk goed.
Heb getuigenissen gehoord en gelezen in boekjes van hun.
Kon 'gevallen' die genezen zijn.

Inderdaad huisvaders die zijn getrouwd, kinderen, voorheen homo.
Ook trieste gevallen en verhalen van getrouwde mannen die regelmatig 'terugvielen'.

Nou kan het wel zo zijn, dat ze je ook helpen als je gewoon homo wilt blijven, dat weet ik niet.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 21 januari 2012, 09:57
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 09:42

HANNAH810 schreef:
FEITELIJK wel!!

hannah.........heeft een peutertje uit "een netwerk" verzorgd..... Zieke smiley

En Shanita is zo'n peutertje geweest....

En even een blijde opmerking erachteraan: Door mijn intelligentie heb ik dit kunnen overleven Coole smiley met zonnebril en nog steeds Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 21 januari 2012, 09:51
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:37
BerichtOnderwerp: Ben ik sexverslaafd

Kijk, fietsen en dan steeds verder en steeds meer is een gezonde bezigheid, zowel voor lichaam als geest.

Sex daarintegen is gewoon zonde als dat buiten het huwelijk gebeurd.
Zeker steeds meer om grenzen te verleggen....

Daar zit voor mij het verschil. dus ik ga niets uitleggen, van iets wat overduidelijk is en zondig.

Daar dacht ik eerst anders over. Nu niet meer. Sex hoort binnen het huwelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:32
BerichtOnderwerp: New Bible Study

MOMO697 schreef:
is 1 van de beginselen van het geloof
wat je zaait zul je oogsten
wie Liefde zaait zal Liefde oogsten
wie haat zaait, zal haat oogsten
wie geloof zaait, zal geloof oogsten
wie ongeloof zaait, zal ongeloof oogsten

en daarmee bedoel ik niet dat iemand ongelovig is

als je geen geloof hebt voor 1 van de grote dingen die God doet
dan zaai je op dat gebied ongeloof
en dan is je oogst ook ongeloof, op dat gebied

Da's jou mening. Ik geloof dat tongen profetie en gebedsgenezing van toen was. En nu uit zijn verband wordt gerukt. je ziet toch ook niemand over water lopen, om maar een voorbeeld te noemen.

En ik wil kijken naar overeenkomsten en niet naar verschillen, niet meer dan nodig.

Overeenkomsten bindt mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:22

En dan nog zeggen dat men de clou mist.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 23:20

MOMO697 schreef:
ok en nu hetzelfde verhaal maar dan met als onderwerp sex

ik heb veel s**, ben ik dan verslaafd?, k denk t niet
het is voor mij een manier om de wonden uit het verleden te laten genezen en m'n hoofd te ordenen.

daanaast is het een grens verleggende bezigheid en daar kick ik op.
steeds even verder, en das het mooie erbij.

maar verslaafd.

Ik denk dat iedereen dit wel gelijk begreep, dat je voor fietsen s*** kon invullen... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 22:52
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

MOMO697 schreef:
Dat is dan dus heel persoonlijk Shanita.
Wat voor jou geldt hoeft voor een ander niet zo te zijn.
Mijn beleving is niet algemeen geldend.
En de beleving van jou is net zo min algemeen geldend.

Nee, dat is dan dus niet heel persoonlijk.

Erg veel mensen hebben dat, hoe Carsten het zo duidelijk beschrijft.

Je bent toch één met diegene geweest.

Je zou zelfs algemeen geldend kunnen zeggen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 20 januari 2012, 23:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 22:03

LOVEJEZUS310 schreef:
Shanita,

God, Jezus heeft de heilige geest over ons uitgestort.

Vanuit de heilige geest bestaan er verschillende geestelijke gaven

Denk dat een ieder zijn eigen persoonlijke kwaliteiten, talenten heeft.

Denk dat het belangrijk is je eigen talenten verder te ontwikkelen.

Op zich ben ik helemaal niet zo met tongentaal bezig, maar ik heb wel de kracht ervan geproefd, het is een eigen ervaring.

Mijn interesse gaat meer uit naar de gave van onderscheiding en profetie

Wil deze gave verder verdiepen omdat ik juist weet dat er in deze wereld
heel veel onzuiverheid is.

God wil ons allemaal gebruiken waarvoor hij ons geschapen heeft.

We hoeven echt niet dezelfde talenten te hebben, maar samenwerken met elkaars talenten is wel waardevol.

In deze wereld strijden we vaak met elkaars talenten, dat is jammer want daarvoor heeft God die talenten niet aan ons gegeven.

LJ,

Je blijft nu eenmaal houden dat de traditionelen kerken geloven dat 'tongen en gebedsgenezing en profetie' van toén was.

En de 'vrije groepen', dat dat nu nog geldt.

Daar kom je niet uit, ik niet, jij niet. Of je krijgt 'welles, nietus'.

Dus beter kijken en het erover hebben wat we wel gemeenschappelijk geloven en hebben.

Net als dat stukje van jou laatst: als je angst voeding geeft gaat 't groeien, zo ook met liefde'.
Dát vind ik nu heel bemoedigend!

Dan ga ik verder denken, dat geldt voor alles, als je iets voeding geeft gaat 't groeien.

Heel wijs gezegd!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 23:02

MOMO697 schreef:
das wel een hele goedkope reactie.

deze vrouw was door psychiaters opgegeven, ze konden niks meer voor haar doen behalve haar drogeren en opsluiten. wat dan ook gebeurd is
Nu is ze helemaal vrij, van alles en predikt ze het evangelie.

autisme en pdd nos zijn niet te genezen door psychiaters of medicijnen

en het was geen huiduitslag maar extreem exceem.

je klinkt als een ongelovige ...

Dan klink ik maar zo, beter als die onzin, van tongen, profetie en gebedsgenezing geloven. Heb ik trouwens al vaker gehoord, van die s....e fanatiekeingen, dat ik niet gelovig zou zijn...
Nee, mij heb jij daar niet mee.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 22:28
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

CARSTEN834 schreef:
Op je eerste verhaal: heb je ooit gehoord van het verschil zovan: Oude testament vs nieuwe testament? Testament staat voor verbond.Abraham etc. hadden veel vrouwen, dat zeker. Maar dat wasVOOR de 10 geboden, dat was VOOR Jezus kwam. Als je dit niet snapt, is het een advies om daar is over na te denken en te lezen.
Niet om wijs te doen, maar het geen dat onze zonde weg haalt is het bloed van Jezus Engeltje smiley Maar ja dat heeft hij gegeven door liefde, maar toch.

(niet heel negatief bedoelt, maar) Zo je te horen heb jij met meerdere mannen geslapen. Als jij je ex of wie dan ook ziet, voel je dan niet meteen van binnen ''iets'' wat er niet was geweest als je geen seks gehad had met elkaar? Het geen wat je voelt is er omdat je dus niet 100% kan ''ontsmelten zoals ik het heb uitgelegd. Meerdere mensen die ik ken hebben mij dit uitgelegd omdat zij dit helaas moeten ervaren. Na seks te hebben gehad gaat je relatie met die persoon als het goed is niet door zoals van te voren... of wel soms?

Ben het met je eens, er blijft een soort band die je anders niet zou hebben!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 191 192 193 194 195 196 197 ... 235 Volgende
Pagina 194 van 235