Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 12:59
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Tussen 12 en 5 zouden mijn nieuwe spulletjes komen.... Ze al om 11 uur aan de deur stonden.... Ik even in paniek was.... Maar nu...ALLES ER STAAT...en ik de hele middag heb om alles weer netjes neer te zetten....
Het lijkt te mooi om waar te zijn....(dank je lieve mams) |
"Mooie" mams heb je !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 mei 2012, 08:18
Onderwerp: een hand vol..klachten
|
|
|
DJES101 schreef: | EEN HAND VOL KLACHTEN
En zo bid ik dan, begrijpt u wel? Ik vouw de zegeningen gewoon tussen de beroerde dingen in. En dan is het net alsof ze niet zo beroerd meer zijn…” Ik knik opnieuw. Ik vouw mijn handen. .... |
Is zo mooi geschreven en het is werkelijk dat ik de zegen en vreugde van God telkens in gebed ervaar .
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 11 mei 2012, 08:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 mei 2012, 19:19
Onderwerp: Donderdaggebedsroom - ... voor meer gebed
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Van harte welkom vanavond van 20 tot 21 u. Gebedspunten kunnen vooralsnog worden doorgemaild.
Herman en de andere bidders |
Gebed gevraagd: - voor Willeke een cm-lid: voor het wegnemen van haar lichamelijke en geestelijke pijn als gevolg van een erge wishplash. We willen bidden dat God ingrijpt zodat zij haar leven terug normaal kan organiseren, opdat misselijkheid (mét migraine, afkeer van eten en duizeligheid), hoof-, nek-, schouder- en rugpijn (met uitstraling naar de rechtervoet) wordt weggenomen.[/quote]
Rodger schreef: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=LEqdvjarH8w&feature=endscreen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 mei 2012, 05:51
|
|
|
Van harte welkom vanavond van 20 tot 21 u. Gebedspunten kunnen vooralsnog worden doorgemaild.
Herman en de andere bidders[/quote]
Gebed gevraagd: - voor Willeke een cm-lid: voor het wegnemen van haar lichamelijke en geestelijke pijn als gevolg van een erge wishplash. We willen bidden dat God ingrijpt zodat zij haar leven terug normaal kan organiseren, opdat misselijkheid (mét migraine, afkeer van eten en duizeligheid), hoof-, nek-, schouder- en rugpijn (met uitstraling naar de rechtervoet) wordt weggenomen.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 10 mei 2012, 05:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 20:49
|
|
|
Bedoeling is dat we hart krijgen in gebed. De heer moet het huis bouwen. We bidden voor Gods Geest: dat kwaadheid en verdriet worden omgezet in mildheid. Dat beleden wordt wat moet beleden worden zodat de weg vrij gemaakt wordt tot God. Dat vergiffenis de weg vrijmaakt tot een diepere verbondenheid. Dat God inwerkt in onze harten en Zijn liefde alles vrijmaakt wat in duisternis is, dat mistigheid opklaart én verbittering de plaats ruimt voor verbetering..
Bidden kan op verlerlei manieren: alleen in een kamertje of samen in een gebedsteam in je kerk, thuis, ... en zelfs via chat. Iedereen heeft zijn manier. Ik lees op veel profielen hoe belangrijk gebed geacht wordt, doch ook hoe iedereen vind dat hij/zij er nog in wil/moet groeien. Mooi toch!.
Van harte welkom op donderdagavond van 20 tot 21 u. Gebedspunten kunnen worden doorgemaild.
Herman en de andere bidders
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 9 mei 2012, 21:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 18:28
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOL252 schreef: | okay, ik blijf vandaag verder binnen. Met een al halfvol karretje in de supermarkt beseffen dat ik geen portemonnee heb meegenomen dus karretje even laten staan en naar huis sjezen om voor de deur tot de ontdekking te komen dat mijn sleutels nog in de boodschappentas in de supermarkt zitten. |
Ooit eens in de Macro met 2 grote overladen karren én ver van huis. Had ik geluk dat er een dorpsgenote juist in de buurt was die bereid was mijn rekening voor te schieten.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 9 mei 2012, 18:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 12:59
Onderwerp: Uitnodiging iactiviteit in de Brabantse Biesbosch
|
|
|
Frank, hoe zijn de weerberichten voor zaterdag ??
Herman
Mooi weer is ook nu zomaar gegeven, doch door onvoorziene omstandigheden moet ik afhaken . Ik wens de leiding alle zegen toe, én een onvergetelijke dag voor eenieder die er zal zijn .
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 12 mei 2012, 07:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 10:21
Onderwerp: Gebedsroom do 3 mei – ... voor bewaring en integriteit
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik ga hier verder niet op in. Het was een bericht voor Herman. En ja ik plaatste dit openbaar. Omdat hij toch iets goeds deed. En dat mag iedereen weten. |
Dank Mariska voor je sportiviteit. Waardeer ik écht in je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 mei 2012, 07:59
|
|
|
"Ik leef niet meer", zegt Paulus in Galaten 2:20, "maar Christus leeft in mij." Christus staat aan het roer van mijn leven. Ik las een mooi stukje uit Willem J. Ouweneel 's boekje (Bouwstenen voor geloof, blz - en + 100) dat erg verhelderend is.
Vergeven : Toen ik niet alleen maar de vergeving van God ontving, maar ook mezelf leerde vergeven, toen pas kwam echt dat besef van verlossing en zekerheid bij me op. Je kunt zo verontwaardigt zijn over je eigen zonden, zo boos zijn op jezelf, dat de Here God wel zegt: “Ik heb je vergeven”, maar dat je tegen jezelf zegt: “Ja maar, zo gemakkelijk kom je er niet van af”. Dan kost het je moeite jezelf die vergeving zomaar toe te eigenen, want je lijdt nog steeds onder de ernst van die zonden. Het kost je moeite jezelf te vergeven, oftewel de vergeving van God voor jezelf te aanvaarden. Dan lijkt het alsof dat je strenger bent dan God, en dat terwijl God veel ernstiger over zonden denkt dan wie dan ook. Als het bloed van Christus genoeg was om al mijn zonden uit te wissen, moet dat bloed ook voor mij genoeg zijn. "Toets" schrijft hij "Wat ik zeg aan het woord van God. Als je dit niet doet wordt je heen en weer geslingerd tussen allerlei vormen van prediking".
Fijne cm tijd voor IEDEREEN ! Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 9 mei 2012, 08:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 21:28
|
|
|
[quote=HERMAN968]EN
spreuken 18: 18- 21 schreef: Het lot doet de geschillen ophouden, en maakt scheiding tussen machtigen. Een broeder/zuster is wederspanniger dan een sterke stad; en de geschillen zijn als een grendel van een paleis. Van de vrucht van ieders mond zal zijn/haar buik verzadigd worden; hij/zij zal verzadigd worden van de inkomst zijn/haar lippen. Dood en/of leven zijn in het geweld van de tong; en een ieder, die ze liefheeft, zal haar vrucht eten.
Psalm 34 14-15 zegt het o zo mooi:
“Behoed dan je tong voor het kwaad,
je lippen voor woorden van bedrog.
Mijd het kwade, doe wat goed is,
streef naar vrede, jaag die na.[/color]
Dus beveilig uw tong voor wat slecht is, en uw lippen voor bedrog. Dat is een hele opgave want als we een vis vangen zeggen we al gauw “de vis was niet zo groot, maar zöoooo groot”. Het is altijd een beetje groter dan we denken. Het kwaad, dat hoef je alleen maar te mijden. Maar het goede verdient de grootst mogelijke inzet. Want het goede doen brengt vrede.[/color]
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 8 mei 2012, 22:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 mei 2012, 17:41
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ik ben boos en ook verdrietig.... Wat me vanmorgen ter ore gekomen is... ik heb geen bewijzen maar het bevestigd wèl m'n gevoel... èn die bedriegt me vaak niet.... WAAROM??????? |
EN
spreuken 18: 18- 21 schreef: Het lot doet de geschillen ophouden, en maakt scheiding tussen machtigen. Een broeder/zuster is wederspanniger dan een sterke stad; en de geschillen zijn als een grendel van een paleis. Van de vrucht van ieders mond zal zijn/haar buik verzadigd worden; hij/zij zal verzadigd worden van de inkomst zijn/haar lippen. Dood en/of leven zijn in het geweld van de tong; en een ieder, die ze liefheeft, zal haar vrucht eten.
Sterk woord Cootje, het gaat je goed, veel sterkte. Je vindt je kracht in de Heer ! Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 21:10
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
http://youtu.be/FddIPI920aM Anderhalf uurtje DON MOEN "THANK YOU LORD". Prachtige moderne muzikale aanbiddingsmuziek. "You know, I never give up on listening to Don Moen's songs. Its very inspirational and always enjoying it every minute"
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 7 mei 2012, 21:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 20:31
Onderwerp: goed lezen , goed lezen
|
|
|
MICKEY723 schreef: | Als nieuw lid krijg ik hier toch wel even kriebels van, ken je het woord generaliseren Herman? Lekkere binnenkomer voor nieuwe leden, zet wel meteen de toon.
|
Sorry, iets te ongenuaceerd geantwoord, mea culpa.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 19:35
Onderwerp: goed lezen , goed lezen
|
|
|
BASSIE783 schreef: | er staan mega veel topics hier op het forum , maar er zijn maar weinig topics die niet gaan afwijken . misschien zou er is beter gelezen moeten worden wat de vraag of opmerking is, en dat als mn reageert dat men bij het onderwerp blijft , zou het forum een stukje duidelijker worden , en misschien minder onenigheid geven |
Klopt Bassie, maar dit vereist discipline (ow wat een woord !!) en of je dat kunt verwachten van gebruikers die enkel uit zijn op lol. That's the question. En dan maar klagen over het niveau en de sfeer ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Jacobus 3: 3-9
Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad* in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos* kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen. |
Mooi, is dat frank. Laat U niet van cm wegjagen jo !. Doorgaan, in de waarheid blijven staan. Ik vecht met je mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:41
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Vervelend! Tja... een ander iets in vertrouwen vertellen is een risico. Vertrouwen in elkaar moet je m.i. verdienen... Het nadeel van een site als CM is dat mensen elkaar RL tè weinig kennen en er veel 'gepraat' wordt. Verhalen kunnen dan helaas een eigen leven gaan lijden... |
Klopt Cootje, verstandige woorden die je spreekt. Ik kan hier ook over meepraen. Maar onze God is trouw, en in die trouw is er overwinning ook bij het lasteren door anderen. Wat mij treft is het zo dat het broeders of zusters zijn die andere treffen. Iets wat ik helemaal niet verwacht omdat ze in hun profiel zeggen dat ze christen zijn. En wie de tong beheerst, beheerst gans het lichaam!. Leer dus ook wanneer je moet zwijgen als je écht niets te vertellen hebt.
Groetjes, Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 12:40
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Vervelend! Tja... een ander iets in vertrouwen vertellen is een risico. Vertrouwen in elkaar moet je m.i. verdienen... Het nadeel van een site als CM is dat mensen elkaar RL tè weinig kennen en er veel 'gepraat' wordt. Verhalen kunnen dan helaas een eigen leven gaan lijden... |
Klopt Cootje, verstandige woorden die je spreekt. Ik kan hier ook over meepraen. Maar onze God is trouw, en in die trouw is er overwinning ook bij het lasteren door anderen. Wat mij treft is het zo dat het broeders of zusters zijn die andere treffen. Iets wat ik helemaal niet verwacht omdat ze in hun profiel zeggen dat ze christen zijn. En wie de tong beheerst, beheerst gans het lichaam!. Leer dus ook wanneer je moet zwijgen als je écht niets te vertellen hebt.
Groetjes, Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op maandag 7 mei 2012, 12:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 20:04
Onderwerp: tijd
|
|
|
Prachtig !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Volgens mij vinden sommige mensen het heel moeilijk om de waarheid onder ogen te zien.
En ja dan gaat men de kop in het zand steken. En walsen er vrolijk over heen met bijbelteksten.
Lost dat de problemen op op cm?
Het is soms netter als 2 mensen hun problemen onder 4 ogen oplossen. Maar mijn ervaring is er mee: beiden willen hun gelijk halen. Of men zegt: we zullen het bij God neerleggen, dat Hij het probleem oplost. Wel makkelijk zo'n God die even alle problemen oplost.
God verwacht van ons zelf actie op problemen op te lossen. God verwacht daarin dat wij eerlijk staan tegenover elkaar. Maar die eerlijkheid is op cm heel ver weg te zoeken.
Daarom is er veel wantrouwen naar elkaar toe.
In de lobby en op het forum spelen sommigen zeer mooi weer. Maar achter de schermen is het oorlog.
Word tijd dat heel cm een keer opgeschoond word. En leden weg en sommige topics weg.
En ja ik vertrek binnenkort. Dan is er al 1 zeikerd minder op cm. |
http://youtu.be/SjoxUfFu3p4
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:25
Onderwerp: De klik...
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Volgens mij wordt de klik uiteindelijk bepaald door de geur....dat schijnt toch de doorslaggevende factor te zijn. |
Is individueel denk ik, de geur, de stijl, de bouw, ... enz. Maar waar we vooral best voor waken is het hart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:08
Onderwerp: De klik...
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je kunt het toch ook gewoon omdraaien toch? Hier op de site en in de chat schijnt het heel anders te zijn dan in het echt. In het echt zie je toch ook talloze mensen, waar je verder niks mee wil? En soms zie je iemand waar je opeens een klik mee ervaart. Mensen maken de virtuele wereld te snel hun echte wereld. En daar zit een levensgroot verschilt tussen. |
Deze keer klopt je opmerking volledig Chatuliem!! Zeker en vast voor beginnende cm-ers is het gevaar erg groot dat men direct het gevoel laat overheersen en er een ireële belevingswereld wordt uitgebouwd. Maar zoals we allemaal al weten is er eerst de clique en nadien de persoon. Met de tweede dien je verder te gaan. En de eerste kan al direct in het water vallen bij een eerste ontmoeting .
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 6 mei 2012, 19:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 17:16
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
PIETER619 schreef: | Natuurlijk geeft God soms toestemming om dingen te doen die niet volgens "de regels" zijn. Zo ook hier in de buurt, dat een scheiding plaats vond, omdat er van mannelijke zijde geen rede was. Zo heb ik ook wel meer gelezen dat het huwelijk een drama was en geen redding mogelijk.
Waarom ik reageerde was de gemakzucht waarmee we vandaag de dag redeneren. "Het is nu anders dan toen", ook "iedereen doet het" en meer van dat soort excusses om er maar in mee te gaan. Dat Jezus aan het kruis ging is niet geweest om nu maar te gaan leven als, wat de wereld ons voorleefd. Op tv word je doordrenkt met het slechte, zo indoctrinerend mensen aanzetten tot verkeerde zaken. Soaps bijvoorbeeld zouden niet bestaan als alles koek en ei was, nee hoe meer foute zaken, hoe meer kijkers.
Waar het omgaat is dat als God Zijn regels geeft is dat uit liefde geweest en we moeten (indien mogelijk) proberen daar naar te gaan leven.
Ik ben er wel van overtuigd dat God het goede met ons voor heeft en dat we na een moeizame periode, best ook nog wel een mooie tijd mogen hebben. Hij geeft ons elkaar (man en vrouw) om een aanvulling te zijn. Het staat zo mooi omschreven in de Bijbel "zij zullen één zijn". Op deze manier hebben wij het naar de kinderen toe ook willen laten zien (uiteraard niet visueel), maar door proberen te leven zoals God het wil. Helaas is door omstandigheden het bij ons ook verkeerd gegaan, niets of niemand is volmaakt. Het grote probleem waar ik mee kampte was communicatie naar elkaar toe in het laatst. Dat, dat gebeurde was ook verkeerd inzicht van mij in de situatie die er op het laatst was.
Wie wat en hoe verder ik weet het niet, maar ik ben rijker dan Bill Gates zeg ik weleens, maar dan op geestelijk vlak. 4 Pracht kids die alle 4 bewust belijdend christen zijn, dat is meer waard dan alle goud op aarde |
Mooi geschreven Pieter, ben ik wel iets mee als "bleuke" ! En prachtig van je kids.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 6 mei 2012, 17:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 16:56
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Waarom zwijgen? En wat jij niet opbouwend vindt kan een ander wel opbouwend vinden..... Of moeten we het hier alleen maar hebben over wat we eten vanavond en over hoe leuk we wel niet zijn? En het vooral nergens over hebben? Over opbouwend gesproken |
IEDEREEN welkom ! Waar? je klikt de Chat bovenaan de balk aan, dan rechts naar beneden scrollen en gebedsroom aanklikken,
Wanneer?
elke donderdagavond houden we gebedsroom van 20.00 tot 21.00, vaak loopt het uit tot rond 21.30 door de getuigenissen en dankzeggingen aan Hem,
Ook jij bent welkom als "aktief forummenner" !
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 6 mei 2012, 16:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 06:51
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ha roos; ik denk dat het leerzaam kan zijn van elkaar te leren hoe je "vruchtbaar" kunt bidden. Zelf wordt ik er niet verdrietig van, maar vind ik het boeiend om te zien hoe verschillend we tot dezelfde God naderen.
Ik ben het met nicky eens, dat de zonden/fouten die je doet/maakt, een scheiding maken tussen God en ons hart, maar ik denk dat wanneer je eenmaal de Heere Jezus hebt leren kennen en Zijn liefde en vergeving, het niet noodzakelijk is aan het begin van je gebed eerst opnieuw vergeving te vragen, omdat God ons zelfs wil aanhoren en verhoren, wanneer wij als zondige mensen ons vertrouwen willen stellen op de almachtige God. Dit neemt uiteraard niet weg, dat het steeds opnieuw belijden van onze zonden goed is, begrijp me goed. Ik denk namelijk dat een spontaan en oprecht gebed voor God vele malen belangrijker is; recht uit je hart, en hoe de volgorde dan is en of je alle punten van "een schema" aangehouden hebt is dan denk ik van minder belang.
het is mij wel gebeurd dat ik al mijn ellende met een opstandig hart God toegeschreeuwd heb; en ik geloof dat zelfs dát mag! Hij zegt; doe me uw stem horen; want uw stem is me lieflijk; zelfs als we "krassen als de raven". Ik denk dat hij ons liever opstandig tot Hem ziet naderen, dan in het geheel niet.
ook zie ik verschil tussen afhankelijkheid/nederigheid, en het vragen van vergeving. vergeving vragen doe je na het maken van fouten/doen van zonden. afhankelijkheid en nederigheid zijn een basis-houding richting God, begrijp je wat ik bedoel?
daarnaast heb je het over een vermorzeld hart, en ook daar heb ik een andere visie op; ik denk niet dat God ons hart vermorzeld, maar wel zodanig verbreekt dat je de behoefte ervaart om tot hem te komen om heling en genezing. als je voelt genezing nodig te hebben, vraag je namelijk om "de balsum van Gilead", om maar met bijbelse termen te spreken. oftewel; wanneer je voelt dat je vergeving nodig hebt, ga je tot het bloed van de Heere Jezus.
ook ben ik niet met je eens dat God een hekel heeft aan trotse menesn; wel aan die instelling; niet aan de méns die trots is. God heeft de mens lief; de houding van het hart van die mens dus niet. maar gelu ouweneel komt ook spreken op de pinkstertent in de hoge rielen
weet je; ik vind het nu net zo heerlijk, dat wanneer wij mensen trots zijn (of opstandig, verdrietig, kleingelovig en vul verder maar in) god ons nu net NIET wegslaat, maar ons in ontferming wil vormen zo hij ons hebben wil. DAT is nu net genade; dat is liefde; dat is GOD. |
Onze God is zo oneindig goed en Zijn liefde zo groot -niet te vatten- dat Hij Zijn Zoon zond om ons vrij te maken van zonden (ook gebondenheden, banden, geestelijke kettingen, ...) zodat we een nieuw leven kunnen beginnen. Laat bidden voor inzicht en licht in deze duistere dingen. Telkens weer een nieuwe dag en groeien in Zijn kracht: "Ga en zondig niet meer ! Ik ben de waarheid, het licht en het leven". Gelukkig mag ik deze God van vergevingsgezindheid kennen en is het bijzonder om Zijn genade te mogen ervaren in mijn gebrokenheid.http://youtu.be/FTLGBfv4xaM [url]
Gods zegen, Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 6 mei 2012, 07:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 15:38
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mooi Nicky, dan kunne we eens een avondje "Ouwenelen". Dinsdag 1 mei sprak hij op de Bijbeldag in Antwerpen, zeer gewaardeerde bijbelstudie over de lauwheid van ons christenen. Ook zijn laatste boek moet echt de moeite zijn. Ik ben nog maar aan het eerste boek toe. Het smaakt lekker. Groetjes, Herman |
Ook zal Ouweneel van de partij zijn op de pinkstertent in de Hoge Rielen op zaterdag 17e mei.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 5 mei 2012, 15:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 12:58
|
|
|
NICKY298 schreef: | Fijn Herman dat je inziet dat je streng bent voor je zelf! Dat geeft inzicht om wat minder streng te worden!
Je hebt nu 1 goed boek in handen Herman!
Mijn moeder heeft het altijd over ouweneel. Zij luisterd naar zijn uitzendingen en verteld mij er af en toe over wat ouweneel zegt! |
Mooi Nicky, dan kunne we eens een avondje "Ouwenelen". Dinsdag 1 mei sprak hij op de Bijbeldag in Antwerpen, zeer gewaardeerde bijbelstudie over de lauwheid van ons christenen. Ook zijn laatste boek moet echt de moeite zijn. Ik ben nog maar aan het eerste boek toe. Het smaakt lekker. Groetjes, Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|