Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 14:58
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we regelen wel even een nieuw topic, dennis........... eens kijken of we 150 mensen op kunnen trommelen om je presentatie te horen.........
en waar ga je je presentatie houden; ook op de heide? we verwachten dan uiteraard wel een hele stapel bolussen, dat begrijp je toch wel?? |
Zie je wel, een organisatrice is al in gang geschoten...net zoals ik schreef.
Als Hannah komt mag je zeker niet vergeten wat worteltjes en selder mee te brengen. Ze loopt al maanden te verkondigen dat ze hier en daar iets dikker is geworden en die bolussen zouden het alleen maar erger maken. Ze wil die 85 kg op haar profiel veranderen voor een veel kleiner getal...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 14:53
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zo, mn vader was vergeten uit te loggen en nu lees ik dit net haha. He Frank 627 vond je het een goede uitzending. Ik was best wel een beetje zenuwachtig hoor, mn leraar niet minder. Maar ik heb er weer een verplichting op zitten. Ik moet nu enkel nog een paar presentaties geven. Binnen een jaar aan 150 personen. Kan jij niet wat bij CM regelen voor mij want het lijkt me wel een leuk cluppie. gisteren moest mn pa er ook vandoor , een doos vol bolussen achter in de auto en weg was ie. Als je dan 150 man bij elkaar hebt ben ik in 1 keer klaar. Neem ik als tegenprestatie wel bolussen mee. En dames ..niet te veel mailen hoor , mn pa zit al veel te veel achter de pc ......wij hebben haast geen gelegenheid meer om eens rustig te computeren. En zn schilderwerk laat ie maar liggen,dat moet ook eens klaar toch?
Haha, wat zal mn pa een mooiste moment hebben vandaag als ie dit leest, ben wel benieuwd hoe hij reageert. Het is alleen niet voor hem te hopen dat ie nu een ban krijgt want anderen mochten toch geen gebruik maken van iemand zn account? Sterkte pa
Dennis |
De Visser-zoon blijkt niet alleen verbaal sterk te zijn . Ook het geschreven woord vloeit er vlotjes uit.
Ik merkte bij de leraar inderdaad wel een zenuwachtige stem op. Wat bij jou, D, helemaal niet te horen was. Ook je zinsbouw en uistpraak vond ik goed. Ik heb dus kritisch geluisterd, wat dan weer met de hobby te maken heeft.
Hum...organiseren is niet mijn sterkste kant. Het lukt me amper om Floshke en Prikkie eten te geven op hetzelfde moment . Er zijn allicht meer mensen die jouw oproep zullen lezen. Mensen met meer organisatietalent dan deze arme Belg. Aangezien jouw vader een graag geziene man is moet het hem wel lukken om iemand te strikken die 150 mensen bijeen kan krijgen.
Je pa vertelde onlangs dat jullie meer moeten studeren ipv aan de computer te zitten. Daarom palmt hij dat media-apparaat in. Ook zei hij dat jullie best dat schilderwerk kunnen doen als tegenprestatie voor al die goede zorgen die jullie van hem krijgen...die Visser-pa toch hé ?
Ik wens je alvast veel succes met de studie en de mooie projecten / presentaties die nog op stapel staan. Hopelijk heb je nu geen CM-virus te pakken zodat al je tijd daar niet aan verloren gaat. Alhoewel we best nieuwe forum-schrijvers kunnen gebruiken. Een telg uit de Visser-familie kan misschien, naar het voorbeeld van pa-Visser, ook heerlijk plagen wat dan weer mooi meegenomen is.
Groeten vanuit Brabant, de enige echte mooie provincie van Nederland.
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 23 mei 2011, 17:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 mei 2011, 13:03
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Wat wil je hierbij schrijven Frank? |
Eigenlijk niets Marylien...ik deed wat verkeerd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 23:25
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | [url]…ik ben je strontzat aan het worden en ik denk zelfs dat ik blij ben als je [/url]zaterdag niet komt…
Dit is dan de zin die in een mail stond die ik van iemand kreeg. Een uitspraak naar aanleiding van wat ik schreef over een feit waar ik heel erg mee zit. Een feit dat op mij betrekking heeft. Ik schreef dus iets over mij en niet over iemand anders, want laat ik dat maar even duidelijk stellen nu het roddelen volop in de actualiteit staat.
Dat die persoon zoiets schrijft nadat ik maanden geleden lief en leed wilde aanhoren, met de nodige herhalingen, vind ik echt niet getuigen van verstand of een greintje begrip. Als een uitgesproken ervaring of een angst lijdt tot zulke mails stel ik me wel vragen. Het beklemtoont het steeds aanwezige gevaar na een openhartigheid of familiair gedrag. Om niet de stempel van verwend of zielige persoon te krijgen kan je dan je maar beter aan oppervlakkigheid houden óf alleen maar een luisterende houding aannemen wanneer je wat toevertrouwd wordt. Over jezelf iets meedelen, ook al val je eens in herhaling, stelt je dan in een zwakke positie.
Is mijn reactie nu een aanklacht tegen de persoon dit me de mail stuurde met die ene fraaie zin erin? Neen, dat is het zeer zeker niet. Het is evenmin zielig willen doen (want dat woord wordt nog al vlug gebruikt, en dat zal naar aanleiding van deze topic gegarandeerd nog eens bevestigd worden) want ik wil alleen maar beklemtonen dat ik hieruit wijze lessen heb getrokken. Iets over jezelf vertellen is iets dat heel pijnlijk tot je terug kan keren. Of: tegen je kan keren. Het is duidelijk een boemerang die je weggooit in de hoop dat hij niet meer terug komt. Helaas heeft een boemerang de neiging om toch terug te keren naar de werper. Dat is dan mijn les. Ik sla dus mea culpa.
Lieve mensen, dit stukje plaats ik namens iemand anders. Iemand die zich erg verheugd had op de picknick.......maar die nu zo lamgeslagen is door deze tekst........ Het is een persoonlijk verhaal en dat blijft het.....Maar is het ook niet duidelijk dat we goed op moeten letten wat we tegen mensen zeggen zonder ze te beschadigen?????? laat het een eye opener zijn voor alle CM leden ......... Nu kan je je natuurlijk afvragen waarom die persoon het zelf niet plaatst? Misschien even genoeg van CM, misschien verdrietig en down......zijn allemaal opties....... En waarom ik het wel belangrijk vind dat het wel geplaatst wordt? Omdat- en dat weet iedereen- hier ook wel eens dingen gezegd worden die beter niet gezegd kunnen worden en uit bovenstaand verhaal kan je horen wat je dan bij iemand kan aanrichten............... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 mei 2011, 23:10
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wel iets voor jouw die titel: WIJZER DAN JE WAS |
Ik vind die violen er wel mooi bij passen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 22:35
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Uiteraard mag dit via mail, heb me verkeerd uitgedrukt als dit negatief blijkt.
Verder denk ik wel aan de basisregels voldaan te hebben zoals eerlijk en oprecht zijn, doch kan mij niet ontdoen van het gevoel dat het forum "zijn" leden heeft en dat anderen weinig van tel zijn. |
Het forum heeft meer dan 2000 leden Marylien maar ik begrijp wat je bedoelde hoor. Het zijn inderdaad meestal dezelfde mensen die je hier ziet. Helaas kunnen we niemand dwingen om deel te nemen aan het schrijven op het forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 21:16
|
|
|
VISSER278 schreef: | Echt waar Frank????? Heeft ie dat echt gezegd? Weet jij een manier zodat ik ik die uitzending ook kan beluisteren? Alvast bedankt. |
jamaar, ik hoor of lees hier geen reactie van jou op het intervieuw van je zoon. Heb je trouwens wel geluisterd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 11:11
Onderwerp: opzegging
|
|
|
Sommige interessante topics hebben echt het vermogen om in een kibbel-topic te veranderen. Het is gewoon niet leuk meer. Ergens hoop je toch iets van een topic op te steken maar dat wordt alsmaar vergald door dat oeverloos gekibbel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 10:47
|
|
|
VISSER278 schreef: | 's ochtends tussen 1o.30 en 11 uur. Maar heb jij dan omroep zeeland in België? | .
ik ben aan het luisteren via de laptop. Je zoon is een stuk vlotter dan de docent vind ik.
Zo ondertussen is het interview afgelopen. Pfff, meer dan 6 uur vliegen naar Dubai en dan nog eens 4 uur naar Dacca om vervolgens nog eens 8 uur in een bus te hoppelen naar de eigenlijk plaats van bestemming. De reis op zich was al een avontuur. Enfin, ze zijn goed teruggekeerd...en zonder een beet van een slangebeest...
De afsluiter van je zoon vond ik ook goed: '...ik wil tevens alle CM-leden het beste wensen en in het bijzonder Frankt627...en dames, vergeet mijn vader Visser278 niet te mailen en uit te nodigen... ' Hij is wel erg attent
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 20 mei 2011, 11:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 mei 2011, 00:01
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | hahaha... lol |
als het maar gratis is...ik ben al goed ingeburgerd in Nederland
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 23:56
|
|
|
VISSER278 schreef: | En dan tegen de avond nog een keer zeker. |
dat is al gebeurd...maar dat was per ongeluk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 22:39
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Het is of ik jou nu hoor spreken Frank... In je linkerhand een stukje kaas, in je rechterhand een stuk vlees en op je schoot een Zeeuwse bolus... En dan leg je de link met al het eten van de picknick bij mij ? |
je hebt gelijk , Sus...maar er zijn daar altijd van die lekkere dingen te proeven...ik ga meestal tegen de middag, begrijp je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 22:28
|
|
|
VISSER278 schreef: | 's ochtends tussen 1o.30 en 11 uur. Maar heb jij dan omroep zeeland in België? |
ik woon al 3 jaar in Nederland... Als ze op de middengolf uitzenden kan ik het opnemen van de ontvanger op de laptop...moet even de frequenties zoeken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 22:27
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARIO216 schreef: | 1600 reakties bedoel je. Voor straf twee weken pleinwacht lopen in de regen. |
Je bent wel mild hoor met je straf, Mario
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 20:57
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | slechtste moment is dat ik amper een stem heb (door de verkoudheid vermoed ik)... kon amper om een half brood vragen in de supermarkt en ik mis m'n stem gewoon, snik... Ik hoop maar dat ik met de picknick kan spreken, heb namelijk heel geen zin om te zwijgen... pfff... |
Als je niet kan praten breng je toch gewoon je lappie mee...en dan tokkel je maar...we lezen het wel. Of zijn je vingers ook verkouden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 19:35
|
|
|
VISSER278 schreef: | Toen mn zoon net vertelde dat ie morgen bij Omroep Zeeland is uitgenodigd en live verslag mag doen over z'n reis naar Bangladesh. Helaas kan ik zelf niet luisteren , is nl. onder werktijd. |
Hé Visser om hoe laat is die uitzending dan? Dat wil ik wel eens horen...als ik het weer niet vergeet natuurlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 18:53
|
|
|
VISSER278 schreef: | Heb je de voorkant of de achterkant bekeken? |
Ze wilde zich niet omdraaien...dus alleen de voorkant...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 18:44
Onderwerp: uitje in Groningen - vr 3 juni
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ze komen of hopen te komen van hei(n)de en verre . Maar naar Groningen? hoelang is dat reizen vanaf het bijna ALLERONDERSTE randje van nederland? |
dat hangt er vanaf of je met de wagen of met KLM reist...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 15:14
|
|
|
HANNAH810 schreef: |
hij bedoelt wellicht dat de gitaarversterker (hetzelfde type, hetzelfde merk dat hij van je leende) VAN JOU IS, en hij gaat sparen voor een eigen versterker?? |
Ik begrijp zelfs niet hoe je een gitaarversterker kunt opblazen. Zo'n ding is toch geen trompet waarin je moet blazen? Die noorderlingen lijken me wel een ras apart.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 19 mei 2011, 18:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 14:07
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Goeree-Overflakkee is een eiland ten noorden van de Provincie Zeeland. De meeste mensen denken vaak dat het onder Zeeland valt, maar het is eigenlijk provincie Zuid-Holland. Qua dialect, landschap, klederdracht is er een sterke verwantschap met Zeeland. Vroeger behoorde een groot deel van het eiland tot Zeeland. De Flakkeese variant op de Zeeuwse is op zich niet zo bijzonder. Meer iets van kaneel en zo. De merkt dat ook al met de befaamde kruukplaetje (koekje) die ook op verschillende manieren wordt samengesteld. De Ouddorpse bevolking stond bekend als zeer zuinig en gebruikte geen roomboter. Ook de varianten op koekkruiden of kaneel in wel niet combinatie met stroop is daar een voorbeeld van. |
dank je wel voor deze geo-gastronomische uiteenzetting Leonardus. Door de klederdracht ter sprake te brengen moest ik weer denken aan dat meisje van 'Zeeuwland' uit dat reclamespotje. Dat had niets met bolussen te maken maar misschien wel eerder met Belgische kazen die doen verbazen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 13:13
|
|
|
LEONARD480 schreef: | De Flakkeese Bolus is veel lekkerker..... Frank en denk dat Floshke zich niet meer omdraait. |
Ik ben het woord Flakkeese als eens tegen gekomen maar ik weet niet meer wat het inhoud. En ik ben een beetje te moe of te lui om het op te zoeken.
Gelukkig heb ik na eten van een bolus mijn handen gewassen, waardoor er zeep in mijn ogen kwam , want anders plakte mijn vingers nog aan de toetsen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 19 mei 2011, 16:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:54
Onderwerp: almere
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Met de gitaar als muzikale omlijsting en mijn zangtalent, zijn we misschien het ideale duo voor alle trouw en feestpartijen in CM verband ontstaan. |
Ik hoorde onlangs ergens dat Sus gaat meedoen aan iets met Factor en nog wat. Misschien kunnen jullie dan een duo vormen. Een soort van Bonnie en Clyde-duo. Of waren dat geen zangers?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 mei 2011, 12:38
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ja Frank, bolussen is een typisch Zeeuwse lekkernij, maar als je goed oplet, hebben ze zo nu en dan ook een Zeeuwse bolus liggen bij de bakkerijafdeling van AH... al weet ik niet of die zo lekker zijn als bij de Zeeuwse bakkers, ze zijn in elk geval wel kleverig.... |
Ik was vandaag in de Emté en daar kom men proeven van een soort koek. Wat ik ook deed natuurlijk, na eerst een stukje kaas en een stuk vlees te hebben geproefd, anders werd het toch maar slecht. Bleek dat die koek een Zeeuwse bolus was. Ik heb dan maar zo'n pakje bolussen gekocht. Het is inderdaad erg zoet...en kleverig. Ik ben nu volop bezig mijn onderkaak los te krijgen van mijn bovenkaak Floshke kwam ook eens snuffelen maar draaide zich vlug om zodat hij zijn dutje kon verder zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 20:42
Onderwerp: voor oudere ouders
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Moet jullie eerlijk zeggen dat ik het niet zo herkenbaar vind. Ik vond het prima dat mijn kinderen uitvlogen en ook boeiend om te zien hoe ze hun eigen neus stootten en niet meer die van mij en dat ze daardoor gevormd werden. Op een gegeven moment is dat gewoon nodig...... Nu is het zo dat je er niet meer voor hun moet zijn maar dat je er voor hun kunt zijn, en ja, dat is even wennen.......... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 20:09
Onderwerp: bronvermelding
|
|
|
IESJE369 schreef: | Ik zou het op prijs stellen wanneer er bij citaten een bronvermelding wordt gegeven. Ook bij gedichten waarvan de inzender niet zelf de auteur is, vind ik het netjes om dit even te vermelden |
Inderdaad, daar ben ik het ook mee eens.
Waarom?: Wel als het een mooi gedicht betreft dan kan je wel eens gaan snuffelen naar meer gedichten van die auteur. Dit geldt natuurlijk ook voor citaten.
Het is ook belangrijk om te weten waar een bepaalde uitspraak / citaat vandaan komt omdat je zo dan ook een bepaalde geloofwaardigheid kunt incalculeren. Een uitspraak uit een roddel- en senatieblad wordt, en meestal terecht, met een grove korrel zout genomen dan wanneer de uistpraak uit een kwaliteitskrant of tijdschrift komt. Dit is maar één voorbeeld want het zou ook kunnen gaan over schrijvende historici of andere soorten auteurs.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 09:50
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | 2 dingen: de APK is een moment-opname. een auto die vandaag (nog) aan de eisen voldoet, kan morgen van ellende uit elkaar vallen (tenzij het een Saab is )
zeer waarschijnlijk hebben 'ze' je in november 'genaasd' met de mededeling dat ze je remmen hebben vernieuwd. ik zou maar eens terug gaan naar de garage en ze de remmen laten demonteren WAAR JIJ BIJ BENT! als ze namelijk nieuwe remmen (ik neem even aan dat je 'nieuwe remschijven' bedoelt) plaatsen, moeten ze ook de remblokken vervangen, aangezien remblokken en -schijven op elkaar 'inslijten'. in geval van trommelremmen achter (wat tegenwoordig met ABS nauwelijks meer voorkomt) hoeft het niet noodzakelijk te zijn om de remvoeringen te vervangen. wel is het belangrijk dat de remcylindertjes die de remvoeringen tegen de trommels duwen, lekvrij zijn, en dat de remvoeringen droog zijn, anders remt het voor geen meter.
wat natuurlijk ook nog zou kunnen is dat het remsysteem ergens lek is geraakt, en dan helpen nieuwe remmen ook niet erg. (APK is een moment-opname, zoals ik al zei. een plek in je remsysteem die nu doorgebroken is, kon in november nog wel aan de eis voldoen...afgelopen winter heeft dan weinig goeds gedaan voor je auto) |
Ze zeiden me dat ze de remschijven hadden vervangen net voor hij APK onderging. De laatste dagen hoorde ik wel een gekraak telkens ik remde. Als ik aan de rempedaal aankwam kraakte het en hoorde ik tijdens het remmen ook een gepiep. Ik rij niet elke dag met de wagen.
Toen ik net wilde stoppen moest ik de pedaal helemaal indrukken. Er zit ook geen weerstand meer op. Gelukkig was ik zo goed als thuis want ik kwam van Essen, in België.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 09:29
|
|
|
ben ik net bijna tegen een slagboom gereden...mijn remmen hebben het begeven. De wagen is nochtans in november APK gekeurd en toen werden er nieuwe remmen geplaatst. Of zeiden ze dat zomaar???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 09:25
Onderwerp: roddels
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Ik denk ook wel dat dit meest in de chatroom is Martin, heb er zelf nog niet mee te maken gehad, maar ik kom ook bijna nooit in de chatroom. |
Wel, ik ben al dikwijls in de chatroom geweest en ik heb nog nooit een roddel opgemerkt. Wel zijn er soms discussie onderling tussen de leden die er zijn. Discussie over bepaalde standpunten des levens. Ik denk ook niet dat de chatroom echt het medium is om roddels te verspreiden zoals ik ze al heb meegemaakt. Een privémail of chat al dan niet via msn zijn de meer geijkte kanalen om het één en ander in gang te zetten.
|
|
Naar boven |
|
|