Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 19:03
|
|
|
Ik zou het op prijs stellen wanneer er bij citaten een bronvermelding wordt gegeven. Ook bij gedichten waarvan de inzender niet zelf de auteur is, vind ik het netjes om dit even te vermelden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNEKE421
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 19:11
|
|
|
IESJE369 schreef: | Ik zou het op prijs stellen wanneer er bij citaten een bronvermelding wordt gegeven. Ook bij gedichten waarvan de inzender niet zelf de auteur is, vind ik het netjes om dit even te vermelden |
waarom?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 18 mei 2011, 20:09
|
|
|
IESJE369 schreef: | Ik zou het op prijs stellen wanneer er bij citaten een bronvermelding wordt gegeven. Ook bij gedichten waarvan de inzender niet zelf de auteur is, vind ik het netjes om dit even te vermelden |
Inderdaad, daar ben ik het ook mee eens.
Waarom?: Wel als het een mooi gedicht betreft dan kan je wel eens gaan snuffelen naar meer gedichten van die auteur. Dit geldt natuurlijk ook voor citaten.
Het is ook belangrijk om te weten waar een bepaalde uitspraak / citaat vandaan komt omdat je zo dan ook een bepaalde geloofwaardigheid kunt incalculeren. Een uitspraak uit een roddel- en senatieblad wordt, en meestal terecht, met een grove korrel zout genomen dan wanneer de uistpraak uit een kwaliteitskrant of tijdschrift komt. Dit is maar één voorbeeld want het zou ook kunnen gaan over schrijvende historici of andere soorten auteurs.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|