Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 19:24
Onderwerp: Vergeving
|
|
|
Dacht laat ik eens het onderwerp Vergeving openen. Want hoevaak lopen we die mis en durven we andere niet om vergeving te vragen of dat de andere jou vraagt om vergeving in wat hij of zij van hart mee rond loopt. Alleen kan je het nooit dragen of maalt het in je hoofd waardoor je veel spanning en hoofdpijn op na loopt het heeft op één of ander manier wel z`n uitweg nodig.
Want waar vergeving is daar zal er genezing zijn De pijn in je hart ja heel diep van binnen Samen met de Vader overwin je alle dingen Dat gebroken harten tot samen smelten De weg van herstel kan beginnen
<><
AK
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 27 mei 2010, 17:33
Onderwerp: Het woordje eerlijkheid in een profiel...
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | We hebben de woorden eerlijkheid en kwetsbaarheid gehad, er is nog een derde woord wat in deze discussie thuishoort, nl fijngevoeligheid. Soms is het verstandiger te zwijgen omdat de ander er nog niet aan toe is. Soms is het goed te wachten op een moment wanneer de ander eraan toe is. Eerlijk zijn in alle gevallen schrikt mensen af en worden ze onnodig verwond. |
Nog meer zwijgen dat is een punt wat ik mag leren in mijn leven want ja zonder ik het door heb verwond ik onnodig wat mensen in mijn uitspraken is dit in mijn schrijven als in mijn woorden in praktijk. Tja en ik heb ook zoveel geduld he op sommige tereinen maar grote deels is meer ongeduld die ik niet altijd laat zien. Alleen ik begrijp soms lang niet alles maar ik wil ook wel dat mensen mij die kans geven dat ik dingen ook zelf mag uitzoeken en als ik door heb dat hun gelijk hadden dan durf ik ook wel toegeven joh jij had gelijk maar als mensen bij de 1e vraag je gelijk de mond snoeren en jou die antwoord geven dan leer ik het ook nooit he. Alleen die persoon moet dan wel erg veel geduld met mij hebben en als ik je om raad vraag voor de zoveelste keer hou je dan nog rustig om mij een duidelijk uitleg te kunnen geven in wat ik dan niet snap. Want mensen die mij kennen van het dagelijks leven worden soms moe van mij. Dus je hebt wel enorm veel energie en geduld nodig bij mij en niet dat je na de zoveelste keren de knuppel in de hoenderhok gooit en opgeeft. Ja ik kan je het leven zeur maken maar als je door mij heen prikt en kijkt naar mijn hart dan zie je wie ik echt ben en geef ik je voor alle dagen veel liefde en draag je een warm hart toe tot behulpzaam en zorgzaamheid.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 26 mei 2010, 17:13
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Heb Aardappels en Wortels aan de kook met een gebakken kippensnitsel dus over ongeveer een half uur kunnen we eten. Met nog sjus van gisteren even opwarmen en bon apati
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 21:13
Onderwerp: 08 - 08 - 2010 Mijn 27e verjaardag vieren !!!
|
|
|
DREEKE472 schreef: | Anita,
Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop voor je dat er leuke mensen komen, zodat je een fijne en gezellige verjaardag kan vieren.
Groetjes, André |
Tja dankje het is nog ver die datum maar liever op tijd laten weten dan dat ik het vergeet om hier wat te plaatsen en ik weet dat bij velen de agenda overvol zitten van 3 weken dus dacht ik waarom niet he. En ja ik hou best wel van een feestje en van mensen om mij heen Zo vind ik het leuk om mijn mede broeder en zuster op deze wijze verwelkom te heten want ook bij mij staat hier de deur open en wie zich daarin genodigt voelt kan mij op deze wijze bekendbaar maken of per mail in de box.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 18:28
Onderwerp: Mannen- en vrouwenberoepen
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ach, het is een lang verhaal. En een beetje ingewikkeld. Ja, ik heb haar hier leren kennen op CM. Ze is erg bescheiden; ze schreef b.v. nooit op het forum en kwam ook niet in de chatroom. We hebben eerst 2 maanden gemaild en later gebeld met elkaar, voordat we elkaar konden ontmoeten. Ik schrijf: 'konden', want ze woont in het buitenland. Daar blijft ze nog wonen tot begin volgend jaar. Dan hoopt ze weer terug naar Nederland te verhuizen.
De date, de 1e ontmoeting is half april al geweest. Dat was erg gezellig en ik wilde wel een relatie met haar. Dat heb ik haar ook netjes gevraagd. Maar zij is niet iemand die over 1 nacht ijs gaat. Dus, daar kon ze toen -helaas- nog geen 'ja' op zeggen. Ik was daarna een beetje boos en verdrietig . Maar goed, als je iets goeds gevonden hebt, dan laat je dat niet zo maar gaan. Na enig heen-en-weer gemail zijn we toch weer gaan praten en hebben de volgende afspraak gemaakt: we blijven vrienden tot de zomervakantie. Die brengt zij traditiegetrouw door in Nederland. En dan gaan we samen leuke dingen doen en serieuze gesprekken voeren. En misschien, als God het wil, vormen we dan alsnog een CM-stelletje. Dus, ik ben en blijf een beetje in love....
En jij: heb jij goede hoop op een groeiende relatie met je vriend, Anita? |
In welk landdeel woont ze precies dan? Dan is die liefde wel erg diep op verre afstand he? En ja het is goed om elkaar op rustige wijze te leren kennen daar doet ze wel goed in vind ik en zo hoort dat ook. Het is altijd goed om waakzaam en rustig de dingen te bekijken dan te snel iets willen. Vanuit goede vriendschappen kun juist mooie dingen ontstaan he daar sta ik zelf ook achter en ik ben de laatste tijd niet meer zo gefocust op een relatie dus in die zin begrijp ik haar wel. Zo hoop ik voor jou en haar dat er iets mooies voort mag komen en dat het een CM-stellentje mag worden. Mijn zegen krijg je
Neej ik heb geen relatie en opzoek gaan doe ik ook niet zoals je ziet heb ik ook in mijn profiel staan zoekt goede vriendschap en dat vanuit goede vriendschappen misschien als God wil is één op mijn pad mag komen die bij mij past. Ja een man naar Gods hart en die mij geestelijk verder kan onderwijzen en waar ik mijn leven lang mee oud mag worden op die man wacht ik rustig af.
Shalom,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 18:09
Onderwerp: Pinksteren en onze taal en woorden
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ja, dat ben ik ook met je eens, maar t is niet zo dat de Geest gaf dat iedereen hen hoorde in hun eigen taal maar:
hand 2:4 en allen werden vervuld van de heilige Geest en begonnen op luide toon te spreken in vreemde talen, zoals hun door de Geest werd ingegeven. |
Dus zoals iemand Spaans spreekt die jij niet eens hebt geleerd zo opeens hun taal op dat moment wel kunt verstaan en evenzo jij die taal van hen spreekt. Bij God is alles mogelijk he
Shalom,
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op dinsdag 25 mei 2010, 18:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 16:37
Onderwerp: 08 - 08 - 2010 Mijn 27e verjaardag vieren !!!
|
|
|
Hallo broeders en zusters,
Mocht je voor die dag 8-8 nog niks op de planning hebben staan. Ben jij/u van harte uitgenodigt op mijn 27e verjaardag te komen. Achter in de tuin kunnen ongeveer 20 mensen zitten met slecht weer ongeveer met 12 mensen binnen zitten. Jullie zijn van harte welkom hoe meer zielen hoe meer vreugde. Alleen hier word geen alcohol geschonken wel cola en fris en lekkere hapjes tot lekkere snee pofferts met boter en suiker.
Shalom,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 15:57
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nou Anita, iemand die een beetje voor mij wil zorgen, zou wel fijn zijn. Want ik ben zelf ook erg zorgzaam en best gezellig. Ik stel ook niet van die hoge eisen qua huishoudelijke taken; het meeste kan ikzelf heel goed of misschien wel beter. Maar samen werkend gaan zulke taakjes net wat vlotter.
Het gaat mij echter primair om de hartsgesteldheid. En dan moet je vaak echt goed zoeken. Maar, ik wel iemand op het oog, die helaas niet meer op deze site staat, maar nog wel in m'n hart gegrifd. |
Wiens heb jij op het oog kennen wij haar? Zozo op het hart gegrifd nog wel dat heeft zeker een ene cupido met een pijltje je hart geraakt zeg maar Wanneer komt je date met haar? Misschien kan zij je wel helpen als een goede huisvrouw je de taken te verdelen. Woont ze vlakbij jou dan kan je haar daarop aanspreken en kan ze op jou solliciteren neem ik aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 22:32
Onderwerp: bbq
|
|
|
JOY050 schreef: | Zoals het nu lijkt blijft het op 17 juli maar op 3 juli lijkt me heel leuk BBQ+ in albasserwaard. Misschien een idee voor jou? Maar dat is voor mij noorderling een beetje ver weg.
Groetjes Joy |
Ik woon toevallig half uurtje van Sappemeer vandaan he dus dan snap je wel dat midden het zuiden het uitje van CM erg te ver weg voor mij is. Dus waarom niet op 3 juli een BBQ houden? Lijkt mij erg leuk om ook eens de noordelingen te ontmoeten als broeders en zusters onder elkaar.
Shalom,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 17:44
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Heb zonet een stappels pannenkoeken gebakken voor de familie. Mijn zusje en ik hebben er 2 overheerlijke pannenkoeken opgegeten. Lekker was dat zeg met suiker of stroop erop jammie jammie. nu nog een lekkere kwar-yoghurt toetje en dan zijn we goed verzadigt. Kunnen we de hele avond er weer tegen aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 16:20
Onderwerp: Vroom en kwetsbaar
|
|
|
Oud en nog maar weinig ziende, weet hij dat het onverdiende hem ten deel valt als hij sterft. Dat na alle tegenslagen, hij om niet Gods welbehagen en een eeuwig leven erft.
Ook al heeft hij veel verloren, hij is wel opnieuw geboren en neemt waar wat nog niet is. Vrijheid, ruisende fonteinen, geen ommuring, open pleinen, eenheid, nergens ergernis.
Vroom en kwetsbaar in zijn wezen. Wie gelooft kan er in lezen: Gods gekenden gaan hun gang, lijken wel van weinig waarde, maar zijn wel het zout der aarde, sprakeloos nog lofgezang.
Co Hart
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 16:12
Onderwerp: Hoor Israël
|
|
|
Ik ken de stad Jeruzalem en 't volk van Israël vanuit een hoog en heilig Woord, een goddelijk bevel, waardoor ik hen, zo lang ik leef, bemin en al mijn liefde geef.
Wanneer een vijand hen benard ervaar ik dat met pijn. Dan bid ik Hem, Die was en is of Hij opnieuw wil zijn hun God zoals in Mozes` tijd, Die hen behoedt en verder leidt.
Geef manna uit de hemel, Heer en vlees in de woestijn. Sla water uit de harde rots en wil hun Veldheer zijn, Die al hun vijanden verjaagt, als nergens hulp of redding daagt.
Van uit een hoog en heilig Woord, weet ik, dat dit gebeurt, dat in de straten van Uw stad, Uw volk straks niet meer treurt. Hoor Israël, beidt toch Zijn tijd, dan zegent Hij u wereldwijd.
Co Hart
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 13:29
Onderwerp: Geloven - waarom volgen we ons hart niet?
|
|
|
Wie ik ben in Christus
Belijdenis van Gods Woord
Ik ben een kind van God; God is mijn geestelijke Vader. (Romeinen 8:14,15; Galaten 3:26, 4:6; Johannes 1:12) Ik ben een nieuwe schepping; het oude is voorbij gegaan en het nieuwe is gekomen. (2Korintiërs 5:17) Ik ben in Christus. (Efeziërs 1:1-4; Galaten 3:26,28) Ik ben een erfgenaam van de Vader en een mede-erfgenaam van Christus. (Galaten 4:6,7; Romeinen 8:17) Ik ben verzoend met God en een ambassadeur van verzoening voor Hem. (2Korintiërs 5:18,19) Ik ben een heilige. (Efeziërs 1:1; 1Kor. 1:2; Filipp.1:1; Koloss. 1:2) Ik ben Gods maaksel, geschapen in Christus voor goede werken. (Efez. 2:10) Ik ben een huisgenoot van God. (Efeziërs 2:19; Filippenzen 3:20) Ik ben één met de Heer en één geest met Hem. (1Korintiërs 6:17) Ik ben een deel van Gods lichaam. (1Korintiërs 12:27) Ik ben een tempel van de Heilige Geest. (1Korintiërs 3:16; 6:19) Ik ben een vriend van Jezus. (Johannes 15:15) Ik ben een slaaf van rechtvaardigheid. (Romeinen 6:18) Ik ben de rechtvaardige van God in Christus. (2Korintiërs 5:21) Ik ben gebonden aan God. (Romeinen 6:22) Ik ben aangewezen en uitgekozen door Christus om vrucht te dragen. (Joh. 15:16) Ik ben een gevangene van Christus. (Efeziërs 3:1; 4:1) Ik ben rechtvaardig en heilig. (Efeziërs 4:24) Ik ben verborgen met Jezus in God. (Kolossenzen 3:3) Ik ben het zout van de aarde. (Matthéüs 5:13) Ik ben het licht van de wereld. (Matthéüs 5:14) Ik ben een deel van de ware wijnstok. (Johannes 15:1,2) Ik ben een verschijning van het leven van Christus. (Kolossenzen 3:4) Ik ben uitgekozen door God, heilig en zeer geliefd. (Kolossenzen 3:12; 1Tessalonicenzen 1:4) Ik ben een kind van het licht. (1Tessalonicenzen 5:5) Ik ben een deelgenoot van een hemelse roeping. (Hebreeën 3:1) Ik ben meer dan overwinnaar door Christus. (Romeinen 8:37) Ik ben een deelgenoot van alles van Christus. (Hebreeën 3:14) Ik ben een levende steen, die gebouwd wordt in Christus als een geestelijk huis. (1Petrus 2:5) Ik ben door God uitgekozen, een koninklijke priester, deel van een heilige natie. (1 Petrus 2:9) Ik ben de vijand van de duivel. (1Petrus 5:8) Ik ben opnieuw geboren door de Geest van God. (Johannes 3:3-6) Ik ben een bijwoner op en vreemdeling van deze wereld. (1Petrus 2:11) Ik ben gezegend met elke geestelijke zegen in de hemelse gewesten. (Efez. 1:3) Ik ben gekocht met het bloed van het Lam. (Openbaringen 5:9)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 12:12
|
|
|
IMRE695 schreef: | Gezocht: handige poetsvrouw die haar hand ook niet omdraait voor een flinke berg strijkgoed. Het zou fijn zijn als je hele dagen beschikbaar bent, zodat je ook mijn pantoffeltjes kunt aandragen, als ik ze kwijt ben.
Ook houdt je van koken, ben je handig met de verfkwast en even een nieuw behangetje plakken, heeft ook geen geheimen meer voor jou.
Verder heb je 1 vrije avond in de week, maar ik vind het wel gezellig als je dan gewoon naast me op de bank zit.
Mijn aanbod:
gratis slapen in het dienstbodenkamertje op zolder, 3 gratis maaltijden en 1 keer per week douchen.
Inlichtingen onder nr. 7834 bij de redactie van deze site.
|
Hehe ik proef duidelijk aan jou dat je een huisvrouw zoekt Want alleen is ook maar alleen he en samen zijn is veel mooier Heb je die ideaale vrouw hier tussen gezien of is het nog verder kijken?
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 11:54
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
Wie of wat hebben gezegt heeft mijn hart pijn mee gedaan maar ik ben niet de type ervoor om je daarop de les te lezen om je de oren maar mee te wassen in die plaats zou ik meer je voeten willen gaan wassen en jou vergeven. Zoals Jezus toen die tijd ook deed bij Zijn dicippelen zelfd bij de verader juda was een zondig man en Petrus die 3x gingen verlochenen hij kreeg later besef naardat de haan kraaide en weende zeer. 3 maal toe vroeg Jezus aan Zijn dicipel Petrus heb je Mij werkelijk lief en 3x gaf Petrus al weende toe ja ik heb U werkelijk lief en waarop Jezus zeide hoed Mijn schapen. We hebben ons om de schapen te hoeden, te onderwijzen, liefde te geven enz. en ook om te vergeven in wie of wat dan ook heeft gedaan. De Herder kent hen bij name en de schaapjes kennen Hem van stem en ze weten dat de Herder over hen waakt tegen de boze wolven en gevaar zodat het al veilig bij de schaapskooi naar binnen mag komen waar het warm en veilig zal zijn.
Shalom,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 23:03
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Daar kun je pas over oordelen als je die achtergrond weet en niet bij voorbaat al afwijzen. Weet je Anita,als mensen trouwen hopen/weten/denken ze dat het voor eeuwig is,die belofte doen ze ook dus ooit zijn ze net zo begonnen als jij.........niemand kan in de toekomst kijken,jij(gelukkig)ook niet |
Persoon in kwestie wijs ik niet af Leanne maar wat ik aan wil geven is Gods woord hoe Hij de dingen bespreekt kijk ik heb niet de bijbelteksten laten meegeven hierin want ik geloof dat iedereen het wel weet.
Nogmaals als je mijn verhaal goed heb gelezen van de goede zuster die voor de 2e keer is getrouwd en daarmee verder leeft dat keur ik goed en is geen zonde juist vanwege haar ex die haar verliet voor een andere vrouw en waarom zij tot Christus is gekomen hoef je als christen vrouw dus niet alleen te leven en ben je vrij om te hertrouwen met een andere partner.
De dag van 22 mei en de roddels wie dat waren zeg ik niet maar ik heb mij wel alleen gevoeld en de grapjes onder mom verder verteld en om werden gelachen kon ik echt niet om lachen waaop ik dus ook paar keer mij van de groep verliet. Verder was het wel genieten van Gods schepping en werd ook wel gevraagt om bij de groep te zitten maar als er geen leuke grapjes vallen dan ben ik weg. Ik kon gelukkig nog genieten van jullie kleine kinderen die op de hei aan het spelen waren nog zo klein en zo teer vragen om aandacht en liefde had een verhaal van een jongentje gehoord en wat hij vertelde zich zo alleen te voelen dat papa en mama niet meer bij elkaar zijn en hij kreeg alles van mama en papa en zijn vriendjes mogen op bezoek komen en mogen naar de film kijken maar wat hij juist graag wilde dat zijn papa en mama bij elkaar zouden zijn na dit verhaal brak mijn hart maar om dan even naar hem te luisteren gaf het jongentje het gevoel van ik mag er toch zijn. Juist kleine kinderen hebben liefde nodig en ik geloof ook wel dat jullie ze die ook geven en dat kinderen van hun ouders horen ja ik hou ook van jou hoe klein of stout je ook bent ook jij mag er zijn. Want er is Vader en die Zei: Laat de kinderen tot Mij komen en verhinder ze niet. Hoe de schaapjes ook zijn zwart, wit, gevlekte alles schaapjes horen bij de Herder zoals we zagen op die verre heide allemaal trouw en veilig bij Hem.
Shalom,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 15:54
Onderwerp: Het Christelijke leven
|
|
|
Het Christelijke leven
Het christelijke leven gaat niet om U; het gaat om de Heer Jezus Christus! (Fil.1:20-21; Jer.9:23-24). gaat niet om Uw roem en luister; het gaat om Gods roem en luister!(1 Kor.1:31, 10:31). gaat niet om Uw verdiensten en middelen; het gaat om Gods genade en voorzieningen! (Joh. 1:16; Rom. 5:1-2; 1 Kor.15:10). gaat niet om Uw wijsheid; het gaat om Gods Woord! (Jes. 55:8-11; Ps.1:1-3). gaat niet om Uw wil; het gaat om Gods wil! (Matt.26:39; Rom. 12:1-2). wordt niet geleefd door Uw kracht; het wordt geleefd door de kracht van de Heilige Geest! (Rom. 7 & 8; Zach.4:6; Ef. 5:18 ). wordt niet geleefd volgens Uw voorwaarden; het wordt geleefd volgens Gods voorwaarden! (Rom. 6:11-13; 12:1-2). gaat niet om Dienst eerst; het gaat om Geestelijkheid eerst! (Joh. 15:1-5) gaat niet om het behagen van Uzelf; het gaat om het behagen van God! (2 Kor.5:8-10). gaat niet om een wandel door Zien of Voelen; het gaat om wandel door Geloof in de Genoegzaamheid van Jezus Christus! (Kol.2:6; 2 Kor. 5:7; Heb.11:6; Gal.2:20; Jer.17:5-8 ). gaat niet om het toedekken van zonden; het gaat om het belijden van zonden! (1 Kor.11:28-32; 1 Joh. 1:5-10; Spr.28:13). De sleutel tot het Horizontale is het Verticale! (Ps.127:1; Gal. 3:1-5; Joh. 15:1-5; Ef.5:18-6:9). Het Lijden is in Dit leven; de Heerlijkheid in het Volgende! (Rom.8:18-25; 2 Kor. 4:16-18 ). Los van een juiste relatie met de Heer is de mens Miserabel en het leven is Zinloos! (Prediker). Wij moeten onze ogen gericht houden op de Heer en Zijn Getrouwheid; niet op Mensen en hun Gebreken! (Heb. 12:1-2; 2 Tim. 2:13; 1 Thess. 5:24; Klaagl. 3:22-24). Uw grootste problemen zijn Uzelf, uw Onafhankelijkheidszin en uw Ongeloof; het zijn niet uw Omstandigheden of de Anderen! (Rom. 7:14-18; Jak. 1:2-4; 1 Pet. 1:6-7). Ontgoocheld zijn in Uzelf is Geloofd te hebben in Uzelf! (2 Kor. 3:5-6) De weg naar Boven gaat naar Beneden, want Hij moet Meer worden en U moet Minder worden! (2 Kor. 4:8-11; Joh. 3:30) God weerstaat de Hoogmoedigen, maar geeft genade aan de Nederigen! (Jak. 4:6; 1 Pet. 5:5). Gods genade is genoeg voor u, want wanneer u Zwak bent (in uzelf) kan u Sterk zijn (in Hem)! (2 Kor. 12:7-10). Het is beter een aanhankelijke Maria te zijn dan een bezige, vruchteloze Martha! (Luk. 10:38-42).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 00:46
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Hiermee geef je voor jezelf wel een rare tweeerlei boodschap af.
t mag wel....en t mag niet?
Jij wilt geen man die gescheiden is, omdat dat volgens jou overspel is.??? Maar een weduwnaar of man van wie vrouw er vandoor is met ander... mag wel?
Ik vind dat je die dingen erg in hokjes plaatst, precies zoals mensen doen als ze horen dat je gescheiden bent. Wie weet mijn achtergrond, wie weet mijn redenen, wie weet van mijn strijd, wie weet van mijn schuldig voelen daardoor, van mijn schreeuw naar God? Alleen God weet er van...en Hij heeft naar mij omgezien, mij weer bij de hand genomen. Alleen God zal ons beoordelen. Geen zonde is groter dan de ander.
Het gaat erom wat we bij dat kruis hebben neergelegd.
Gelukkig is God genadig en heeft hij geen bordje neergezet met de boodschap dat scheidingen niet in behandeling worden genomen.
Integendeel... moord werd zelfs in behandeling genomen. En ik denk dat dat toch wel een van de grootste schulden is die een mens op zich kan laden. |
Als je als man en vrouw trouwt beamen je dat als een zegel die nimmer verbroken word tot je dood scheidt dit bedoel ik voor als een man weduwnaar is geworden en dus vrij af is en weer opnieuw mag trouwen. Als de vrouw van de man verlaat om de ander en hij koestert nog zijn vrouw maar de vrouw geeft strikt de boodschap ik wil van je scheiden en de man niet is dat een ander verhaal en gaat de man vrij uit omdat hij dit liever niet had gewild maar met dwang werd gedwongen.
Als je beide voor gemak snel trouwt zonder elkaar echt te kennen en later beseft van heej dat en dat heb ik niet van hem of haar verwacht ren dan niet snel naar de advokaat om te scheiden maar los het samen op met God en bidt voor elkaar en zoek naar oplossing waarop het zo mis liep dat je elkaars vertrouwen mag hervinden want vaak is het dat we snel opgeven en om ons zelf denken en dan vaak uit elkaar gaan.
Verder ik ben een vrijgezelle vrouw nog nooit samen gewoont of getrouwd geweest je gaat nadenken over je leven en bekijkt de dingen dan ook naar de letter wat zegt Hij en wat vraagt Hij van mij dat ik doen zal en je kan als mens zwak zijn en op het vlees op je gevoel af gaan maar wat is wijsheid en waarop vul je leven in voor mij geld dan WLW dat houd in Ware Liefde Wacht je wil je voor 1x je aan iemand geven en voor je hele leven daarmee oud worden totdat Jezus terug komt. Mijn gebeden die ik vaak meeneem en hoop je dat er een man naar Gods hart op je levensweg nabij komt en waar hij je als hoofd van het gezin kan zijn en jou als vrouw geestelijke onderwijs mee kan geven. Velen die mij kennen weten dat ik ouderwets ben en te zwart -wit ben in geloof maar is het niet zo dat het woord juist zwart op wit is. Alleen willen we ons ook daar aan gehoorzamen en Hem volgen op heel je levensweg.
Zo ken ik je leven niet en hoe het uitviel en ieders leven hebben harten die zich pijn hebben gedaan is jammer dat het zo is gebeurd. Maar begrijp me wat ik zeg ook ik heb wel mijn verantwoordelijkheid met wie ik ga kennis maken met wie ik verkering aan ga of daarmee ga trouwen en als ik alleen op mijn vlees zou af gaan inplaats van mijn geest dan pleeg ik zelf wel overspel als ik met een gescheiden man zou verkeren als dat van de achtergrond ook niet pluis is.
We hebben allemaal onze eigen verantwoording af te leggen bij God en Hij doorgrond onze harten en weerlegt ze tot vergeving en genezing.
Hartelijke groet,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 23:48
|
|
|
Mijn reactie zou zijn dat het wel zonde is maar de dingen in praktijk wil men liever daar niets over horen ze horen liever de aangename leugen dan de onaangename Waarheid dus heb je daar een mening over gevormd dan word je gelijk door derde apart gezet of zovan hou jij daar nou maar buiten met je vrome praatjes en hou je liefst je mond met je bijbelteksten. Je geeft antwoord in wat je leest maar dat word je kwalijk genomen. Verder kan ik je een verhaal vertellen en dat is echt gebeurd heb iemand al daar over gemaild maar kreeg daar geen antwoord op maar het gaat om het volgende. Hiermee geef ik eerlijk mijn duidelijk mening over in hoe ik denk zo wil ik velen niet kwetsen maar ik wil wel eerlijk zijn ja ook tegen jullie. Ondanks jullie verleden voor mij blijven jullie altijd mijn broeders en zusters in Christus.
Als ik hoor en zie dat de man gescheiden is zal ik daar ook geen verdere kennis mee willen maken als het gaat om een relatie (verkering) want ik mag niet met een gescheiden man trouwen is dat overspel en bega ik ook zonde en dat moet niet. Alleen als de man weduwnaar is of als zijn vrouw hem heeft verlaten voor een ander terwijl hij daar geen weet van heeft. Ik heb in mijn kenniskring een zuster waarvan haar man ongelovig is en haar heeft verlaten ze heeft jaren alleen geweest totdat er man in haar leven kwam een evangelist en met haar ging trouwen en samen erop uit gingen om het evangelie te vertellen. Ze is ook zelf nu al over 50 en geniet nog steeds van haar man waarmee ze nu voor de 2e keer is getrouwd. Dit kan ik niet als verkeerd zien ik hoop dat jullie mij daarin kan begrijpen dat niet elk situatie gelijk zonde is. Wel voor haar 1e echtgenoot maar die verliet haar omdat ze tot Christus was gekomen moet ze dan alleen blijven leven?
Géén enkel mens is volmaakt ik ook niet en doe dagelijks mijn fouten die ik liever niet deed en toch doe. We zitten allemaal in de Leerschool van het leven en mogen we op Gods woord ons richten. Je komt dan vaak alleen te staan die het recht voor ogen hebben maar is Jezus dat ook nooit geweest. Lees eens 2 Tim 3:13 t/m 4:5.
Wiens leven is geweest elk hart kleeft van pijn en is in stukjes gebroken wat de verhalen zijn weet ik niet maar het is waar ieder mens denkt gauw genoeg aan hun eigen IK zouden we eigenlijk niet meer onszelf meer moeten wegcijferen ons ik verkleinen en meer Jezus in ons leven centraal stellen en meer luisteren naar Gods Woord in hoe er staat zonder dingen onder het vloerkleedje te vegen of niet willen horen naar wat Hij zegt Zijn Woord is heel duidelijk maar willen we eigenlijk wel naar Hem luisteren tot gehoorzaam zijn zoals Hij het wil en niet wij. Het is moeilijk om je helemaal te buigen dat je knieen de vloer raken en de letter voor lief te nemen zoals het er staat. Hoe dan ook wat in je leven is geweest of is gebeurt breng dat in gebed en volg Hem mag Hij je voor 100% je kneden, vormen en vullen naar Zijn Beeld. Zodat we voor velen tot evangelisten mogen behoren te zijn want hoelang we nog hier leven weet géén één maar de tijd staat 5 voor 12. Lees je Bijbel en Bidt elke dag zodat je Groeien mag.
Wie je de waarheid durft te geven is je vriend.
Hartelijke groet,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 mei 2010, 14:57
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
Zo neem ik mee aantal blaarpleisters en een vacium pomp als je gestoken word door horsel of een wesp neemt dat je prik weg, Afterbyt om erop te smeren tegen die prikken van al die insecten. Mocht men hartaanval krijgen ben je onder goede handen bij mij kan jou reanimeren mocht dat nodig zijn. Volg elk jaar E.H.B.O. voor herhaling heb het nooit hoeven toe te passen maar mocht het onverwachts iets gebeuren is het reuze handig he. Verder neem ik mee een hangmat en een kleedje en grote tas met pofferts. Vooral niet te vergeten mijzelf met een lach op mijn snoet om te genieten van het stralende weer en zie ik er naar uit om mijn mede broeders en zusters te leren kennen als 1 groot familie.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 19:57
Onderwerp: Gezocht...
|
|
|
[quote=GRACE585]
Zelf zou ik het ook niet maken hoor maar voor smulsmurf van smurfenland die eten namelijk aparte dingen he dus ja tja daar loop je de deur dus ook niet plat om te mogen proeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 18:01
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoi,
Ik ben ook zwart-wit als het het geloof betreft. Dan zeg ik bijvoorbeeld tegen iemand, vriend(in) ofzo, dat wat hij/zij doet, dat dat niet kan als je geloofd. Dan gaat het om duidelijke dingen die ondubbelzinnig in de bijbel staan. Dan kan ik een antwoord krijgen van dat het hem/haar rust geeft, hij/zij het al jaren doet, en bagateliseren in het algemeen. Dan heb ik het wel gezegd. Wat iemand ermee doet, dat is tussen God en die persoon. De consequenties, ook op lange duur, zijn ook voor die persoon.
Ik laat het dan ook los, en neem wel zodanig afstand, dat ík er niet door beïnvloed kan worden. En ik ga gewoon verder mijn eigen leven leiden.
De persoon zal keuzes moeten maken; ik heb hem/haar er dan alleen op gewezen.
Shalom! |
Als je iets niet los kan laten gaat dat van binnen aan je vreten dat je boos of bitter om doet worden die tijd heb ik 2007 ervaren kon nergens los van komen. Ik haate toen mezelf en de hele omgeving ik wilde wel dood terug naar God toe. Gelukkig waren mijn ouders mij altijd nabij gebleven ook in de moeilijke tijden want ja ik kon hun letterlijk de bloed onder hun nagels weg halen zo gemeen was ik naar omgeving toe. Zo op een zaterdag eind 2007 ging ik naar een samenkomst vol bitterheid er heen en de preek dat raakte mij wel waarover dat ging weet ik niet meer we gingen bidden en kon je hele hebben en houden vertellen naar God toe op dat moment kon ik alles los laten en met fris gemoed naar de maatschappij kijken samen God overwin je alle dingen. Naar nu heb ik nog eens een kort lontje en kan wel kort door de bocht zijn en koppig ergens op reageren maar dat is wat ik van nature niet ben en dat is waarop ik wel moet veranderen en ja gelukkig is God genadig voor mij. Ja ook ik zit nog halvewege in een genezingproces en ik verneem als ik daarvoor bid om kracht dat ik daarin mag veranderen net als vroeger weer liefdevol en zachter van hart mag zijn. Niet meer mij ik op de voorgrond maar meer naar de achtergrond te gaan ja ik cijfer mezelf op deze wijze weg en stel mij kwetsbaar op en ja daar kan misbruik van gemaakt worden door derde. 1 ding weet ik wel en welke fout ik ook maak als ik die besef heb en berouw heb vergeeft God mij 7x70 maal oneindig veel en dan mag ik ook weer opnieuw beginnen in de leven die ik stap voor stap zet samen met mijn hemelse Vader. Want weet hoe een mens tegen je aan kan kijken met afschuw of wat dan ook leun nooit teveel op mensen want die kunnen je op den duur in de steek laten. God is immer altijd bij jou en zal jou nooit in de steek laten daar mogen we altijd op vertrouwen en naar Hem uitzien want weet wie je ook bent jij mag er zijn.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 20 mei 2010, 14:27
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik denk dat je het gewoon mag zien als een advies om te weten wanneer je de dingen beter kunt laten zoals ze zijn?! Vind het wel een heel mooi vers, ben zelf iemand die heel slecht tegen onrecht kan en kan dus ook behoorlijk gaan stuiteren wanneer ik het gevoel heb dat iemand me onrecht doet. Net zolang tot ik men recht behaald heb...of het zo moe ben dat ik maar opgeef. Denk dus zeker dat je te ver kunt gaan in rechtvaardigheid en er dan zelf de dupe van word... Vind overigens wel dat er een verschil is tussen rechtvaardig zijn en eerlijk zijn, omdat rechtvaardigheid in mijn ogen toch net ff een stapje verder gaat. Ik ben in mijn profiel helemaal eerlijk geweest, maar het heeft weinig van doen met rechtvaardig zijn |
Daarin kan ik mezelf ook goed in herkennen kan slecht tegen onrechtvaardigheid waarop ik snel boos of verdrietig om kan worden. Voor velen ben ik te zwart-wit of te serrieus in die dingen is dat in geloof of in het algemeen van het leven. Tja ik kan mij ook niet anders voordoen dit ben ik maar ik verneem dan ook wel dat je op deze wijze alleen komt te staan. Dat je dan moet schipperen in het dagelijks leven want ja elk mens heeft gevoelens en ja ik durf wel te zeggen dat ik daarin soms wat bot over kan zijn en anderen zonder ik dat echt door heb een ander daarmee kan pijn doen. Zelf wil ik ook niet gekwetst geworden en begrijp ik dat ik dat bij een ander ook niet moet doen maar als je zelf stuk inzicht mist op bepaalde tereinen dan is dat best wel lastig voor mezelf. Nog meer langer nadenken voor je iets zegt want tja ik heb wel snel de neiging om scherp van tong te zijn en durf dingen regelrecht in je gezicht te zeggen wat ik ervan denk. Daarom als ik ergens niet mee eens ben in praktijk dan is het vaak dan loop ik erbij weg om dan even mijn boosheid of verdriet niet te kennen te geven want tja je wil een ander geen pijn doen met mijn woorden. Dus tja om eerlijk te zijn kan ik daar moeilijk mee om gaan en moet ik bepaalde dingen gewoon los laten want ieders leven leeft voorzich en heeft hem of haar eigen verantwoordelijkheid mee te dragen. En ja ik kan mij goed met anderen bemoeien of ik wil daar graag de baas overspelen daarin ken ik mij zelf tegoed voor en dat zeggen mijn ouders ook tegen mij dat moet je niet doen waarop ik dan ook weinig mensen om mij heb omdat ze juist mij voorbij lopen en niets met mij te maken willen hebben. Je leven die je leeft en wat je meemaakt in je leven vormt je wel je laat het in dagelijks leven niet altijd herkenbaar bang om gekwetst te worden of om terleur gesteld te worden hou je voor jezelf een hoge muurtje om je hart. Vroeger was ik veel zachter en liefdevol van hart maar als mensen daar misbruik van maken. Naar nu kan ik dit van mij afschrijven en is een vorm van mij om te laten zien wie ik ben en ja zint het de ander niet dan denk gauw ja dan niet loop mij dan maar voorbij dat is mij genoeg gebeurt je kan daarin je hart in verharden alsof het je niks doet maar van binnen blijft het pijn doen en huilt je hart. Hoe langer je leeft en hoe ouder je word je leert van je lessen omdat niet weer te doen maar soms is het ook dat je vaak tegen dezelfde steen trapt en zelf wil onderzoeken terwijl de ander het beste met je voorheeft en je lief heeft en je graag wil helpen omdat anders te doen dat zijn nog dingen die ik nog moet leren. En ja ik ben zeker weten niet volmaakt gelukkig ook niet en doe dagelijks mijn fouten die ik liever weg gewoon niet deed het gebeurt toch. Daarom leven we allemaal stuk voor stuk in de Leerschool van het leven. Als we dat ook willen en ja ik wil dit ook heel graag maar we moeten nooit ons afleiden van de list van satan maar dat we onze ogen boven waarts houden naar onze hemelse Vader zodat we meer en meer gevormd door mogen worden.
Shalom,
Anita
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op donderdag 20 mei 2010, 14:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 mei 2010, 16:26
|
|
|
Heej Tomsmulsmurf,
Dit beweegt lekker in je mond en zal vast ook nog wel smaken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 mei 2010, 16:22
|
|
|
Verwijdert door mezelf
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op donderdag 19 augustus 2010, 22:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 mei 2010, 15:30
Onderwerp: Pluim
|
|
|
HENK710 schreef: | Ben dan echt de tel kwijt... ..en blijkbaar ook al zo'n beetje lid van het eerste uur |
Zozo heej dan heb je het hier lang vol gehouden zeg. Want wanneer kwam je hier je vlam tegen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 19 mei 2010, 15:22
Onderwerp: bbq
|
|
|
Lijkt me leuk om te komen en waar maakt mij ook niet uit.
Als het op de datum past van 3 of 10 juli dan mag je mij erbij zetten.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|