ChristianMatch

Forum

Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 27 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 15:12
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)

t Is ook niet voor nix dat vrouwen vroeger 7 dagen in afzondering moesten tijdens die periode. Heerlijk lijkt me dat! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 15:04
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie

PETRA944 schreef:
effe weer ontopic.
goed stuk
en nu maar hopen ik het goed inzie en die getuigenissen niet van de heilige geest waren..... maar dat denk ik niet en jezus weet mijn redenen.
Maar vandaag de dag gebuert het nog, iemand drijft bij iemand een demon uit bv.en wat zeggen sommigge omstanders? zag je die persoon reageren, het werk van de duivel...ook al gebeurt alles in naam van jezus en klopt het bijbels gezien. sommigge reageren ent zoals de farizeeers in de bijbel op jezus.

Ik denk dat 'zondigen tegen de Heilige Geest' idd dat is wat Chatuliem al zegt. Met deze opmerking erbij: het ging hier om Farizeeers die eigenlijk heel goed beter wisten, of zouden moeten weten; maar zij kozen er bewust voor het werk van de Geest te lasteren omdat zij hun positie, macht en geld wilden behouden. Het heeft ook te maken met hun hartsgesteldheid.

Als een christen zich met de beste bedoelingen vergist, is dat wat heel anders denk ik. Iemand die God wil volgen en openstaat voor de Heilige Geest staat niet gelijk aan een onbekeerlijke Farizeeer. Wat niet wegneemt dat je wel voorzichtig moet zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:53
BerichtOnderwerp: Twaalf september stemmen

Ik ga voor mezelf beginnen.

HRMO: Het Roer Moet Om!

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 12:43

DJAB697 schreef:
Ok,

rom 8; 1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn

joh 10: Mijn schapen horen naar mijn stem en Ik ken ze en zij volgen Mij, 28 en Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven

Als iemand gered is, dus wedergeboren is en de zegel van de Heilige Geest ontvangt, kan die naar mijn mening, niet meer verloren gaan.
Wel zijn er mensen die denken een christen te zijn ( bijvoorbeeld opvoeding of cultuur) maar een valse veiligheid hebben.
Ze zeggen Jezus te kennen, maar jezus kent hun niet.
zie ook mat 7:

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

*

Dan zal blijken dat ze nooit gered waren. zie ook:
1 joh 2:

19 Ze zijn uit ons midden voortgekomen maar ze hoorden niet bij ons, want als ze werkelijk bij ons hadden gehoord, zouden ze bij ons gebleven zijn. Maar het moest aan het licht komen dat niemand van hen bij ons hoorde.

*er is dus een verschil tussen je redding verliezen en het nooi gehad hebben.
Hoop dat ik aan je vraag heb voldaan.

Hoe interpreteer jij dan de teksten uit bijvoorbeeld Hebr 3:

"14 want wij hebben deel gekregen aan Christus, mits wij het begin van onze verzekerdheid tot het einde onverwrikt vasthouden."

En het (over)bekende tekstgedeelte uit Hebr 6:
"4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht zijn geweest, van de hemelse gave genoten hebben en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, 5 en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben, 6 en daarna afgevallen zijn, weder opnieuw tot bekering te brengen, daar zij wat hen betreft de Zoon van God opnieuw kruisigen en tot een bespotting maken."

Hebr 12:
15 Ziet daarbij toe, dat niemand verachtere van de genade Gods, .... Laat niemand een hoereerder zijn, of onverschillig als Esau, die voor één spijze zijn eerstgeboorterecht verkocht. 17 Want gij weet, dat hij later, toen hij (toch) de zegen wilde erven, afgewezen werd, want toen vond hij geen plaats voor berouw, hoewel hij het onder tranen zocht.

Mattheus 24;
"13 Maar wie volhardt tot het einde, die zal behouden worden."

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 09:34

HARALD940 schreef:
Het hangt er vanaf hoe je de hel definieert. Wat is de hel? Hoe ziet het eruit? Wat gebeurt er in de hel?

De hel is het tegenovergestelde van de hemel, en aangezien God in de hemel is, en Jezus de hel alleen aan het kruis over zich heen kreeg, is de hel de afwezigheid van God.

Als je daar vanuit gaat kunnen mensen al in de hel zijn, al leven ze nog op aarde.
Maar zolang er leven is, is er hoop.

Klopt gedeeltelijk. Het verschil tussen de hel en dit leven is echter dat er op deze plaats nog allerlei aspecten van leven zijn. God zelf is op deze aarde nog aanwezig. In de hel is niets meer; geen hoop, maar ook geen vreugde, niets om te doen, geen licht, geen leven. Ook het licht in je ziel is dan weg; je kunt niet meer genieten van 'iets'. En er is ook niets meer om van te genieten.

Hier op aarde is afleiding en plezier en vreugde genoeg om te beleven. Zefs al zou je helemaal zonder God leven.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 12 augustus 2012, 09:30

DJAB697 schreef:
http://thegospelcoalition.org/resources/topic-index/a/221433

http://www.crossway.org/books/the-assurance-of-our-salvation-hcj/

sorry voor de herhaling

Hi Djab,

Ik weet niet of ik tijd ga hebben om dit te lezen/beluisteren, vind het wel interessant.

Maar mijn voorkeur voor inbreng in een discussie is toch de bijbel. Er zijn volgens mij meerdere plaatsen in de bijbel aan te wijzen die de noodzaak benadrukken van het "bewerken van je behoudenis" en het volharden en standhouden. Ik heb nog nooit een tekst gevonden waarin de suggestie wordt gewekt dat je niet kunt afvallen.

Zou je jouw gedachten hierover kunnen weergeven beargumenteerd vanuit de bijbel zelf?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 20:08
BerichtOnderwerp: Wie is God?

Wie is God volgens jou? Welk beeld heb je van Hem en hoe heb je dat beeld ontwikkeld? Welke zaken beinvloeden jouw beeld van God?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 18:26

Nog even een reactie op een paar zaken die de revu zijn gepasseerd;

1. De stelling dat er nu nog geen mensen in de hel zijn.
Het punt is dat er in de bijbel veel profeten visioenen krijgen van zaken die in de toekomst liggen. Daniel en Johannes (Openbaringen) zijn daar voorbeelden van. Zij zien gebeurtenissen op het moment dat het gebeurt, hoewel deze in de toekomst pas zullen plaatsvinden. Mogelijk kan dit ook het geval zijn met de mensen die in de hel zijn geweest en daar mensen hebben gezien.

2. De opvatting dat je je behoud niet kunt verliezen.
Paulus acht het mogelijk toch afgewezen te kunnen worden als hij zichzelf niet in acht houdt. In Hebr 12 wordt gewaarschuwd om niet te worden als Esau; hij was onverschillig en hechtte meer waarde aan aardse goederen dan aan Gods zegen.
Persoonlijk denk ik dat je door deze waarschuwingen niet in een kramp hoeft te geraken. God houdt zoveel van ons: Hij laat zijn kinderen niet 'zomaar' gaan.

3. De uitspraak dat Jezus de advocaat van alle mensenkinderen is.
Ik denk dat dit niet zo is. In Mattheus 25 kun je lezen dat Jezus zelf de mensen zal scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt. En Jezus zal zelf de groep aan zijn linkerzijde naar het eeuwige vuur zenden.

De getuigenissen waar Cortazar het over heeft heb ik niet gelezen en ik heb daar ook geen behoefte aan. Daar kan ik dus ook weinig met zekerheid over zeggen. Wat ik wel weet is dat zo'n ervaring je bewust maakt van de realiteit van deze zaken. En het helpt je met prioriteiten stellen in je leven.

Voor iedereen die wel iets meer van deze materie zou willen weten zonder al te heftige angstaanjagende details heb ik wel een boekentip:

"Het geheim van de godin" geschreven door Marloes van der Welle.

Marloes heeft een aantal jaren als heks geleefd mbv wicca. Zowel zij als een vriend van haar (ook ex-wicca) komen tot geloof in Jezus. Marloes vertelt op een eerlijke en zuivere manier over een aantal principes in de geestelijke wereld.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zaterdag 11 augustus 2012, 18:27
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 17:39
BerichtOnderwerp: Apple heeft de religie van het beest(appel, hapje, eva...)

Is 't Klokhuis dan ook fout? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:11

BART347 schreef:
(

Ksssst Vort!!!

Laatst aangepast door
CARMEN073
op zaterdag 11 augustus 2012, 01:11
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:11
BerichtOnderwerp: animo voor strand - zon - zee - lucht ?

Als ut Zeeland word geef ik me alvast op! Clown smiley (maar niet de 25e)

Ik zpeel wel voor zeemeermin Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:33

LEANNE226 schreef:
Dat antwoord moet ik je even schuldig blijven,ik leg nu verschillende vertalingen naast elkaar en daardoor wordt het me wat duidelijker,in prediker staat iets en in psalmen maar dat gaat meer over onwetendheid van wat er op aarde gebeurt na hun dood........
Wat een verschil trouwens tussen die vertalingen,meer dan ik dacht........

" Daarom: eet en heb plezier, drink wijn en wees vrolijk. Dat heeft God gewild" Knipoog smiley

Znert... geen wijn in huis! Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 23:16

LEANNE226 schreef:
Dank je!
En wat moet ik met de teksten waar in staat dat de doden zich nergens van bewust zijn?Onze dominees gaan helaas niet op deze vragen in Twijfelende smiley Of ja,ze gaan er wel op in maar dan krijg je een vaag antwoord als "je moet je niet druk maken om zaken waar mensen geen weet van hebben"
Natuurlijk heb ik er wel eigen ideeen bij maar ik hoor graag de opvattingen van anderen Knipoog smiley

Hoi Leanne,

In welke tekst staat dat dan? Ik heb er nl nog nooit van gehoord dat de doden zich nergens bewust van zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 21:12

MAMALOE463 schreef:
Staat er ergens in de bijbel dat we ons moeten verdiepen in hoe erg de hel wel niet is?

Zoek eerst het koninkrijk Gods is toch een veel belangrijkere boodschap voor ons om ons mee bezig te houden?

t Wordt bij mijn weten nergens verboden.

t Punt is dat er tegenwoordig veel mensen zijn die het bestaan van de hel ontkennen. Ook christenen. Op die manier ontkracht je volgens mij het evangelie.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 9 augustus 2012, 21:15
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 20:22

LEANNE226 schreef:
In de Bijbel lees ik niet dat mensen direkt naar hemel of hel gaan,of iemand moet mij die teksten kunnen aanwijzen?
Ik heb eerder vragen gesteld maar dat wordt misschien gezien als sarcasme en dat is mijn bedoeling absoluut niet dus als iemand de antwoorden heeft houd ik mij aanbevolen.......

Ik zal even geen teksten noemen, want ik denk dat deze voorbeelden wel bekend zijn.

Ten 1e natuurlijk de moordenaar aan het kruis: Jezus zegt "HEDEN" zult gij met mij in het paradijs zijn. Toegegeven; Jezus zegt niet hemel. Maar kennelijk gaat die man bewust mee samen met Jezus.

Paulus spreekt over iemand (ws hij zelf) die 3 dagen is opgetrokken in de hemel.

Henoch werd door God opgenomen; het lijkt mij dat dit betekent dat Henoch zonder eerst dood te gaan, overging naar de hemel.

Elia werd door God opgehaald door een wagen met vurige paarden.

Johannes zag in een visioen veel plaatsen in de hemel.

Is het zo genoeg; kun je hier wat mee? Of heb ik je vraag niet helemaal goed begrepen?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 20:11

Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des HEREN, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een hoopvolle toekomst te geven. (Jeremia 29:11)

Jezus is voor onze zonden aan een kruis gestorven zodat wij niet verloren hoeven gaan. Dat is wat God voor ons in petto heeft.

Dat de mens na de zondeval verloren en zonder God was wisten we toch al? En het hoeft geen betoog dat zonder God er de meest afschuwelijke zaken mogelijk zijn. Daarvoor zijn er 'helle'-plaatsen op aarde genoeg; om te zien waartoe de satan in staat is en wat hij voor de mens in gedachten heeft.

Jezus heeft ons gewaarschuwd voor de hel. Hij wist voordat Hij hier kwam welk lot de mens zonder God te wachten staat. In de evangelien geeft hij aan hoe reeel de hel is en dat je daar echt niet moet komen:

Marcus 9; 43 En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ter helle vaart, in het onuitblusbare vuur, 44 [waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.] 45 En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af. Het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, 46 [waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust]. 47 En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met één oog het Koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt, 48 waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.

Nu begrijp ik eigenlijk niet waarom er zo'n ophef is over dit onderwerp. Als mensen terugkomen uit de hel en in feite bevestigen dat het waar is, dat waar Jezus al voor heeft gewaarschuwd, dan neem je dat toch aan?

De suggestie dat de satan dit soort openbaringen geeft ligt volgens mij niet zo voor de hand. Satanisten geloven dat de hel niet bestaat. Zij geloven dat satan het in de eindstrijd van Jezus gaat winnen. Volgens mij heeft de duivel er geen belang bij om mensen voor de waarheid te waarschuwen.

En verder; als het niet zo is dat mensen die God niet liefhebben naar de hel gaan; waar moeten ze dan naar toe? In de hemel zijn we allemaal zo close met God dat zonde en eigengerechtigheid onbestaanbaar is. Alles ligt open en bloot als je zo dicht bij God bent.

Waarom God deze openbaringen geeft weet ik niet; ik ken die mensen niet. Maar moet God alles wat Hij doet aan ons verantwoorden?

Tenslotte; iedereen heeft z'n eigen opvattingen over wie er wel of niet in de hel zouden moeten thuishoren. Als de Schepper van de mens zoveel liefde heeft dat Hij Zelf de zonde draagt van Zijn schepping en plaatsvervangend sterft aan een kruis; zou Hij dan ook maar iemand verloren laten gaan die ook maar enigszins behouden kan worden?
Daarom laat ik het oordeel maar aan God over; ik heb er vertrouwen in dat Hij het het beste weet.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 9 augustus 2012, 20:13
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:46

MAMALOE463 schreef:
Cortazar, ik vraag me werkelijk af wat je bedoeling nu eigenlijk is met je verhaal, kijk we weten allemaal waarom we op de aarde zijn, met welke opdracht, we moeten wederomgeboren worden voordat het te laat is, onze ziel redden dpvan de dood, de eeuwige doo, de hel dus.
Vanuit de bijbel weten we allemaal wel hoe erbarmelijk de hel wel niet moet zijn en dat we eeuwige pijn zullen hebben en dat dat eeuwigdurende pijnen zullen zijn.
De bijbel is ook erg duidelijk dat er nog nooit iemand is teruggekeerd uit de hel naar de aarde, hoe verklaar jij Lucas 16 vers 26? En boven dit alles, tussen ons en ulieden is een grote klove gevestigd, ZODAT DIEGENEN DIE VAN HIER TOT U WILLEN OVERGAAN, NIET ZOUDEN KUNNEN, NOCH OOK DIE DAAR ZIJN, VAN DAAR TOT ONS OVERKOMEN.

Is deze tekst dan nog niet duidlijk genoeg?

Deze tekst gaat over een kloof tussen de hemel en de hel. Niet tussen de hel en de aarde. Abraham geeft een ander antwoord op het verzoek van de rijke man om een dode naar de aarde te sturen om te waarschuwen. Hij antwoordt dat als mensen niet naar Mozes en de profeten zullen luisteren ze ook niet zullen luisteren als iemand opstaat uit de dood. Hij zegt hier niet dat dit onmogelijk is.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 9 augustus 2012, 19:48
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 19:05

CORTAZAR588 schreef:
De laatste tijd zijn er steeds meer mensen ( non amerikanen ) , die door Jezus de Heer , de hel wordt getoond.
Ik ken alle argumenten en insteken om deze mensen op voorhand teveroordelen,
Daarvoor schrijf ik dit niet.
Dat het fantasten , drugsverslaafden etc moge zijn , laat ik even buiten beschouwing.
Aangezien het meerendeel van deze mensen en geen Engels spreken en geen PC tot hun beschikking en doorgaans duizenden km van elkaar verwijderd wonen , is het des te opmerkelijker dat ze allemaal hetzelfde zeggen.
Het zijn zowel mannen als vrouwen , geletterd en ongeletterd , arm , rijk of middenklasse ...........allen zeggen dat ze in de Hel zijn geweest en allen beschrijven het zelfde.
Ik ken het verhaal van een jonge vrouw uit Ecuador , die 24 uur dood is geweest en in de hel heeft vertoefd,
Een andere vrouw , uit Brazilie , die sterk in het Satanisme was ingewijd en een Hoge Priesteres was , is door Jezus de Heer 15 maal naar de Hel meegevoerd.
Hun relazen zijn schokkend , beangstigend en zeer verdrietig geen van hen vertelt hun verhaal om geld te verdienen , sterker nog ze zijn evengelisten geworden , die van giften leven.
Wie meer hierover wil weten kan mij hierom vragen.
Ik heb de meeste getuigenissen gezien en kan ze vertalen vanuit het Spaans en Portugees.

Wellicht is het verspilde moeite van mij .....maar als men de moeite neemt om over de vooroordelen heen te stappen zal veel in een ander daglicht komen te staan.
Voor mij waren heel veel dingen wel bekend , maar nu sinds het horen en zien van deze mensen , staan nu op mn netvlies gegrift.

Wie alvast wil zien en Spaans verstaat.
Wilmer Liendo - un testemonio
Samuel Hernandez
Angelica Zambrano - ook in het Engels
Carmelo Brenes

Cortazar; ik ben er zelf geweest. Ik heb weinig behoefte om die verhalen te lezen omdat ik er inmiddels genoeg van heb gelezen om te weten dat die verhalen met elkaar overeenkomen. En ook met die van mij.
Het is verschrikking.

Er zijn ook mensen die in de hemel zijn opgetrokken geweest. Daar zijn prachtige verhalen van. Misschien goed om die ook te lezen. Voor de balans zeg maar.

Laatst aangepast door
CARMEN073
op donderdag 1 november 2012, 17:19
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 18:49
BerichtOnderwerp: God grijpt in...

CORTAZAR588 schreef:
God grijpt zeker in....
want uiteindelijk is alles onder Zijn regie.
ook toelaten van ellende en tegenslag is ingrijpen.
Als je zegt dat God niet ingrijpt , betekent de facto dat Hij niet betrokken is in ieders leven.
het maakt niet uit of je christen bent of niet.
want Hij wil niet dat iemand verloren gaat..........toch gaan vele mensen verloren.
Is dat omdat Hij het wil ?
Nee ......het is omdat wij niet willen.
Mira ........kijk wij nederlanders exceleren in eigenwijsheid.
iedereen weet hoe hij/zij het leven wil inrichten.
niemand wil het heft uit handen geven.
Niemand......maar wat als God , als Jezus het niet eens is met onze eigengereidheid?
Zou hij dan toezien ?

Alles draait om Overgave aan Hem.
Dat is het geheim.
Niet in paniek raken als je werk je afgenomen wordt , of je geld op is of wat dan ook.

Sterven aan jezelf is juist dit proces.
Niet onze wil maar......
We zeggen het zo makkelijk.
Maar wat betekent het ?

God grijpt in absoluut maar de mens is eigenwijs , hardnekkig en ongehoorzaam.
dan eindig je ............waar je niemand naar toe wenst.
Is niet de leuke kant van het evangelie.
Maar Jezus de Heer sprak heel vaak over het Gehenna . Infierno , de Hel.
Hij waarschuwde en waarschuwt nog steeds.

een ieder die oren heeft .........
das geen flauwekul ,maar de waarheid.
Hij waarschuwde steeds weer.
en Zijn woorden zijn nog steeds van kracht.

Tis maar of je wilt horen en berouw tonen.

Een waar woord, Cortazar.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 17:37
BerichtOnderwerp: kreet van de week

"We are not human beings having a spiritual experience. We are spiritual beings having a human experience."

(Pierre Teilhard de Chardin)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 17:33

CHATULIEM619 schreef:
Vind je het zelf niet te ver gaan als hier vrouwen zich gaan gedragen als eelske meiden? Hoe druk ze zich maken over wie ze aan Bart kunnen koppelen, dat is geen volwassen gedrag, dat is iets van de middelbare school, met pubertjes, die giechelen bij het idee al verkering te hebben.

Tsss.... zeker ongesteld.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 17:29
BerichtOnderwerp: goedertierenheid

Ik denk dat de termen 'afgoden' en 'goden' door elkaar gebruikt worden zonder dat er een duidelijke definitie van is.

Zoals ik het zie is er maar 1 God, en alle verering van iets of iemand anders is afgodendienst. In het gunstigste geval verering van een dood stuk hout of metaal oid. Maar het kan ontaarden (nu ja; het is al ontaard natuurlijk) in het aanbidden van boze geesten. Zie ook de teksten hieronder.

4 Wat nu het eten van offervlees betreft, wij weten, dat er geen afgod in de wereld bestaat en dat er geen God is dan Eén. 5 Want al zijn er zogenaamde goden, hetzij in de hemel, hetzij op de aarde – en werkelijk zijn er goden in menigte en heren in menigte – 6 voor ons nochtans is er maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn en tot wie wij zijn, en één Here, Jezus Christus, door wie alle dingen zijn, en wij door Hem. (1 Kor 8)

19 Wat wil ik hiermede dan zeggen? Dat een afgodenoffer iets is, of dat een afgod iets is? 20 Integendeel, dat hun offeren een offeren is aan boze geesten en niet aan God (1 Kor 10)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 17:11
BerichtOnderwerp: Ark van Noach in Dordrecht

Gezellig dat jullie meegaan!

Update:

Tot nu hebben zich opgegeven:

Heide115 (ov)
Hollevoet284
Rob973
Kwispel011
Rinus484
Carmen073
Marieke009
Shanita130
djes101(ov)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 17:09
BerichtOnderwerp: de gratie Gods?

CHATULIEM619 schreef:
Nee, de toekomstverwachting met de komst van Jezus spreekt me echt niet zo aan.

Veelzeggend
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 21:13

PIETER649 schreef:
tja, en ds. Kerstens van de SGP riep op vanaf de kansel tot gehoorzaamheid aan de nieuwe nazi-machthebbers in nederland....

in geen enkel land ontmoette de duitsers zo veel medewerking bij bijvoorbeeld de jodenvervolging als in nederland

maar goed, als je al vanaf 1813 onder de oranjetirannie hebt geleefd, word je ongevoelig voor dictatuur en corruptie, denk ik

t Stuit mij ook tegen de borst. Ik ben meer van het Revolutie!-type. Maar wanneer mag je een revolutie ontketenen en mag dit dan gewelddadig zijn? Zo pacifistisch is de bijbel nu ook weer niet.

Gehoorzaamheid aan overheersende machthebbers hoeft nog niet direct tegen bijbelse normen in te gaan. Je fiets afgeven en je onderwerpen aan legitimatieplicht ed is nog iets anders dan daadwerkelijk meewerken aan het ombrengen van andere mensen.

We moeten God altijd nog meer gehoorzamen dan mensen.

Liberté, égalité, fraternité!
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 21:00

PIETER649 schreef:
ook als dat gezag door misleiding en op valse gronden is verkregen?
adolf hitler werd nog netjes verkozen door t volk... fam. van Amsberg zit onrechtmatig op de troon.
maar jij hebt dus geen moeite met bijv. Khadaffi, Stalin, Mao en Pol Pot?

Lastig. Jezus zelf zegt tegen Pilatus: "Gij zoudt geen macht tegen Mij hebben, indien het u niet van boven gegeven ware" (Joh 19,11).
Pilatus vertegenwoordigde een overheersende vreemde macht en hij gaf Jezus over om gekruisigd te worden.

Mss moeten we de ingestelde macht zien als de (hierarchische) structuur die God gegeven heeft. Een ieder is verantwoordelijk hoe hij/zij met deze macht omgaat (zowel als machthebber als, als onderdaan).
Tenslotte is voor God geen enkele aardse machthebber rechtvaardig.

Foute machthebbers is niesso leuk, maar anarchie is denk ik nog erger. Daarvan hebben we de voorbeelden ook gezien. (zoals Somalie bijv.)
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 11:28
BerichtOnderwerp: Ark van Noach in Dordrecht

Tot nu hebben zich opgegeven:

Heide115 (ov)
Hollevoet284
Rob973
Kwispel011
Basjuijn194
Rinus484
Carmen073
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 10:56
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

..waarom chocolade nog steeds niet AWBZ vergoed wordt?
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 10:49

ANNA415 schreef:
Noem je Steentje nu moordwijf Knipoog smiley Clown smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

We hebben een winnaar!

Na een dagenlange verbeten strijd zette Steentje haar grof geschut in. Haar tegenspeelster was nergens meer...

Bart en Steen, namens de jury, cm en het gehele Nederlandse volk wil ik jullie als eerste geluk wensen!

Kussende smiley Kussende smiley

Wij stellen voor dat jullie je in Duitsland vestigen... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 10:41
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken/BBQ zaterdag 4 aug in ede op de heide?

ANNA415 schreef:
Dus ook een mand met kooekjes meenemen de volgende keer Knipoog smiley

En een rood hoofddoekje op anders vinden we de plaats waar je bent opgepeuzeld niet trug Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CARMEN073
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 27 Volgende
Pagina 19 van 27