ChristianMatch

Forum

Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 9 juli 2010, 00:31
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

KLEURENPR976 schreef:
De discussie die hier wordt gevoerd volg ik met koude rillingen over mijn rug!
"Wat is er "mis" met homofilie??
Deze kop die een discussie doet losweken is eigenlijk al tendentieus, met zo'n "slagzin" start start je geen open discussie maar dit is eigenlijk niet het belangrijkste.
In de eerste plaats prijs ik hen die het opnemen voor onze sexueel anders georiënteerde medemens, hun uitgangspunt is Liefde en Mededogen en dat is, als we kijken naar onze bijbelse opdracht, het uitgangspunt om als mensen naar elkaar om te zien, ongeacht kleur, geloof, geaardheid of wat dan ook. Gelukkig maar dat er mensen zijn onder ons die vanuit LIEFDE het leven benaderen en ook dit onderwerp. Dank jullie wel!

De koude rillingen lopen over mijn rug als ik lees hoe er mensen zijn die medogenloos en harteloos hier hun eigen waarheid of hun eigen gelijk willen verkondigen, ons met bijbelteksten proberen te bewerken of met zgn. wetenschappelijk onderbouwde verhalen en dat op een site van mensen waarvan het merendeel een levenswijze vanuit Liefde nastreeft. Liefde zoals het Christendom, het Boedhisme of de Islam ons voorhouden.
Mensen die harteloos en medogenloos menen hun eigen gelijk maar erger nog hun vooroordelen of oordelen over onze homofiele medemens hier menen te moeten dumpen, al dan niet voorzien van uit hun verband gerukte bijbelteksten en "wijsheden", tegen hen zou ik willen zeggen: Ga U diep schamen, liefst in de stilte van Uw binnenkamer!
U bent alleen maar bezig met eigen gelijk, het strelen van uw eigen ego en met uw eigen "waarheid"!
De Goede God, Schepper van deze mooie aarde heeft een belangrijke boodschap voor ons achter gelaten: HEB ELKANDER LIEF GELIJK OOK IK U HEB LIEF GEHAD !
Als we dit als uitgangspunt nemen zijn al deze discussies en zeker zoals sommigen die hier voeren OVERBODIG!

Dank, dank, dank, dank voor je heldere, prachtige, krachtige pleidooi, ik kan me er geheel in vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:45
BerichtOnderwerp: Overleden

Wat schokkend, zo'n jong iemand nog, zo snel, zo plotseling.......Dat zijn dierbaren Gods Liefde heel nabij mogen voelen getroost in de wetenschap dat hun Arjan thuis is.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 8 juli 2010, 23:11
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

THOMAS968 schreef:
Shanita
Is het niet zo dat het iets met de jeugd te maken kan hebben, dat dacht ik ergens gelezen te hebben. Met teveel aandacht van de moeder, en afwezige(kan ook psychichs afwezig zijn natuurlijk) vader?

Shanita. In de tijd dat onderzoeken van Buikhuizen naar een fysieke verklaring van homoseksualiteit niet politiek correct waren deed deze theorie opgang. Het idee was dat homoseksualiteit als oorzaak had dat er dingen fout zouden zijn gegaan in de identificatie met hun vader of moeder zo rond het zesde levensjaar. Er is onderzoek naar gedaan en omdat er verder niet zoveel over de oorzaak van homofilie bekend was, is deze gedachte een tijdlang gevolgd. Het was ook enigszins onderbouwd met statistiek. Iedereen die enig benul heeft van methodologisch verantwoord onderzoek in de sociale wetenschappen ziet echter meteen dat het rommelt aan alle kanten omdat de mate van identificatie domweg niet meetbaar is en er daarmee dus ook geen goede onderbouwing met statistische methodieken te maken is. Dat nog los van het feit dat statistiek geen sluitend bewijs kan bieden. De in andere draadjes genoemde onderzoeken waarbij hard wordt aangetoond dat er wel degelijk sprake is van een andere structuur in een deel van de hersenen is dat wel. Homofilie is aangeboren. Dat neemt niet weg dat omstandigheden wel een (versterkende) rol kunnen spelen. Nagenoeg alle gedrag kan worden verklaard uit aanleg en omgeving.

De theorie waarmee ik begon is ethisch ook onaanvaardbaar. Bij homofilie bij een kind zou dus de verklaring altijd liggen bij een gebrekkige identificatie naar de vader of de moeder toe, die dus 'schuldig' zou zijn. Bedenk dat een jaar of dertig, veertig geleden homofilie nog een veel groter taboe was dan nu. Je stond er dan als vader en moeder gekleurd op. Nogmaals: die hele theorie heeft geen wetenschappelijke basis. Het onderzoek naar de hersenstructuur van homofiele mannen en vrouwen is zeer goed onderbouwd en geeft een plausibele verklaring. Homofilie is gewoon aangeboren.

Thomas. die vindt dat er eerder wat mis is met homofoben.

prima reactie, nu ook wetenschappelijk onderbouwd zonder het als een ziekte te kenschetsen, zo vind ik het nog de meest plausibele omschrijving van het verschijnsel homofilie aller tijden; het laat de mens heel zonder over hem/haar te oordelen en dat is het gevolg van hun lange strijd om aanvaard te worden zoals ze zijn. Ze hebben er ook niet om gevraagd en hebben het er al moeilijk genoeg mee. Voor mij staat dat ze feilbaar mens zijn net als alle anderen en daarmee gelijk aan ieder ander mens. Ik zal niet juichend in een gayprideparade meedansen maar accepteer ze wel in wie ze zijn, hoe ze zich gedragen is hun eigen verantwoordelijkheid, en daar is bij wat ik niet zal onderschrijven. Ik heb al eens ergens geschreven over dit onderwerp dat er onder hetero's net zo zeer excessief gedrag is als onder homo's, dat we als menssoort zeker niet beter zijn.
Er zijn er die ik onder mijn vrienden reken en er zijn er voor wie ik respect heb. Hen veroordelen is tegen de leer van Christus van wie wij volgelingen zijn: heb uw naasten lief gelijk uzelf. Ik ben er uit, hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 juli 2010, 00:07
BerichtOnderwerp: angst

Je hoeft niet bang te zijn voor angst.
Angst is een aanwijzing voor je beperkingen:
binnenin ben je nog kinderlijk,
je bent nog niet helemaal doorkneed in de
hardheid en onaantastbaarheid
van de volwassen wereld.
Dan ben je dus bang, nou en?
Het leven is moeilijk, onrechtvaardig, angstaanjagend -
als je dat erkent is dat, hoe paradoxaal het ook klinkt,
een teken van volwassenheid.
Als je inziet waar je bang voor bent,
nodigt dat je meteen uit jezelf met meer zorg lief te hebben.
Je respecteert de grenzen van wat je aankunt en
ontdekt waar je sterke kanten, je moed en je kracht liggen.
Angsten vragen je jezelf lief te hebben, niet alleen wanneer je alles
onder controle hebt, maar ook wanneer je beverig, bang en klein bent.

Daphne Rose Kingma

Deze wilde ik jullie niet onthouden. Ik vind de tekst herkenbaar, troostvol. Als christen mag je leven met: ".....vreest niet, Ik ben met u al uw dagen en nachten...." en meestal helpen bidden, zingen, bijbel lezen of het in herinnering brengen van de woorden en betekenissen van psalmen, gezangen, teksten uit overwegingen etc. mij verder.
Angst heeft echter ook een functie en geeft de grenzen aan van wat je aankunt, zo mooi omschreven in de bovenstaande tekst.

Is dit herkenbaar voor jullie? Welke soorten angst kunnen jullie benoemen? en hoe ga je ermee om?
Ik ben benieuwd......
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:32
BerichtOnderwerp: Vakantie

EVA685 schreef:
Geniet ook van je dagjes uit Carin en inderdd. mooier weer kun je toch niet wensen Knipoog smiley

Ja, ik heb leuk gezelschap Knipoog smiley mijn vriend Hans744 Knipoog smiley
Het weer beloofd mooi te worden, de kleinkinderen
van 5 jaar en bijna 2 jaar komen ook een paar dagen, druk
maar gezellig Lachende smiley

Leuk voor je, Eva, heb het maar heel goed en dank voor al je mooie stukjes, ik kijk al uit naar je terugkomst!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:29
BerichtOnderwerp: Voorbeboedsmiddelen

BRAZEEVEL772 schreef:
en het mooie van alles is dat het toch steeds weer goed komt
maar om Zijn tijd en wijze .

Je daaraan overgeven geeft rust, die Hij alleen kan geven.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:24

HANNAH810 schreef:
en dan wil het hele plaatje soms ineens draaien, he mieke? Knipoog smiley

Het leven heeft vele facetten, he Hannah...
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:18

HANNAH810 schreef:
[/b]weet je mieke,
soms is dat zo moeilijk om te zien, vind ik!
er gebeurt niets zonder reden; helemaal waar,
maar dan denk ik wel eens; Heere God, waarom, waarom, waarom!!
waar is nu Uw almacht,
waarom laat u dingen toe, die zo onrechtvaardig lijken,
die kleine kinderen schaden, volwassenen blokkeren om aan hen hun liefde te tonen.....
niets zonder reden; je hebt gelijk, mieke, maar toch.........*zucht*
leer me volgen zonder vragen, Vader......

(Hij aanschouwt de moeite en het verdriet, opdat wij het in Zijn hand zouden geven....)

.

Net zo wanhopig als jij zo klinkt word ik ervan, hoor Hannah. Ik kan het ook niet rijmen en kan het net zo min begrijpen of aanvaarden en word er vaak gewoon heel kwaad om. Wat mij helpt als ik iets onaanvaardbaar meemaak of ervan hoor ervoor bidden en wel meteen of later bij mijn avondgebed, uitgebreid. Ook je woede, je onbegrip en je wanhoop bij Hem neerleggen en Hem te bevragen over wat je zo beweegt en Hem proberen te vermurwen Zijn toorn af te wenden en genadig te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 00:04
BerichtOnderwerp: welke namen geef jij je kind?

PIETER649 schreef:
Iedereen heeft een roepnaam.
Vaak dezelfde naam die je ouders je bij je geboorte hebben gegeven, een enkeling veranderd deze naderhand zelf.

Hoe hebben jullie de namen van je kinderen gekozen?
Vernoemd naar jezelf, een ouder of grootouder?
Dit was tot voor 50 jaar vrij gangbaar. Doordat mijn vader bij het vernoemen aan zijn moeders kant vernoemd werd, is hij de eerste oudste zoon in onze familie die geen Piet of Pieter heet sinds 1690.

Sommigen kiezen voor een fantasie of modenaam of juist voor een bijbelse naam.
Ook voetballers of muzikanten bijvoorbeeld schijnen nogal eens vernoemd te worden.

Benieuwd naar jullie verhaal!! Lachende smiley

Een naam met een betekenis vind ik wel het mooist en vernoemen is toch wel leuk. Mijn vader had graag vernoemd willen worden, ik deed dat niet omdat ik de naam niet mooi vond. Gelukkig voor mijn pa vernoemde mijn neef hem wel. Zijn tweede naam is een oude familienaam.
De betekenis van de namen van mijn zoon zijn: heer van het woud (heerser over chaos) en moed van een beer. Ik wenste mijn zoon daarmee inzicht, wijsheid, moed en kracht toe. Die alle zijn hem goed van pas gekomen en zullen dat altijd doen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:56
BerichtOnderwerp: jodenvervolging 2010

MARIO216 schreef:
Er wordt al overwogen om nep-joden in te zetten Huilende smiley, smiley in tranen

Dat is tenminste een goede actie. De dadertjes zijn moeilijk te pakken, lijkend op paling in een emmer snot, vergeef me de uitdrukking.
Zo worden ze lekker op heterdaad betrapt en dan kunnen deze volstrekt onacceptabele rotstreken hen worden afgeleerd. Lik op stuk. Er zijn dingen die we als gemeenschap niet moeten pikken.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:53

HANNAH810 schreef:
God is gul, mieke...
des buiks vrucht IS een beloning!
ik weet nog, dat ik pleegmoeder werd, en mensen tegen me zeiden;
tjoh, dat "zulke mensen" kinderen mogen krijgen he, ze zouden ze gelijk moeten steriliseren, die lui.
er waren rond die tijd ook diverse televisie uitzendingen over zwakbegaafde ouders, waar je haren van ten berge rezen.
ik vond het erg moeilijk, hoe ik over de ouders van mijn pleegkinderen moest denken; ik zag immers het gevolg van een paar maanden verzorging elke dag voor me, en ik kende het verhaal uit de verslagen van de raad van de kinderbescherming....
hoe kan een kind hier ooit mee verder leven....!!
afijn, ik heb het toen aan God voorgelegt, en weet je wat ik las?
het staat ergens in jesaja 45;

Ik, de HEERE, heb ze geschapen.
Wee dien, die met zijn Formeerder twist, gelijk een potscherf met aarden potscherven! Zal ook het leem tot zijn formeerder zeggen: Wat maakt gij? of zal uw werk zeggen: Hij heeft geen handen?
Wee dien, die tot den vader zegt: Wat genereert gij? en tot de vrouw: Wat baart gij?
Alzo zegt de HEERE, de Heilige Israëls, en deszelfs Formeerder: Zij hebben Mij van toekomende dingen gevraagd; van Mijn kinderen, zoudt gij Mij van het werk Mijner handen bevel geven?Ik heb de aarde gemaakt, en Ik heb den mens daarop geschapen; Ik ben het! Mijn handen hebben de hemelen uitgebreid, en Ik heb al hun heir bevel gegeven.

daarna heb ik me nooit meer afgevraagd, of zwakbegaafde mensen kinderen mogen krijgen, wel kwam ik tot de conclusie, dat God van ons vraagt elkaars lasten te dragen;
en dan droom ik wel eens;
hoe zou de wereld eruit zien, wanneer we kijken waar we elkaar bij kunnen staan, hoe we gezinnetjes kunnen ontlasten, wanneer dat nodig is, of we anderen kunnen leren hun gezin wel op de juiste manier aan te sturen?
zou het niet prachtig zijn, wanneer je wist, dat je bij iedereen, wie dan ook, kon aankloppen om hulp, zonder dat die hulp opgedrongen werd, of er veroordelend gedacht werd over je?

.

Ervan uitgaande dat God de Schepper is van de natuur, Hannah, zeggen we hetzelfde. God geeft de problemen, de moeite met de ene hand en met de andere geeft hij de oplossing. Er is geen toeval en er gebeurt niets zonder reden.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:40
BerichtOnderwerp: jodenvervolging 2010

PIETER649 schreef:
Afgelopen zaterdag een artikel gelezen in de telegraaf waar ik van geschrokken ben.
In Amsterdam is het onveilig voor joodse mensen om met een keppeltje op te lopen en-of naar de synagoge te gaan.
Sterker nog, de synagoge is als zodanig absoluut onherkenbaar.

Oorzaak: oplaaiend racisme, vooral onder marokkaanse jongeren.

Ook vraag ik me af wat de invloed is van mensen als Gretta Duisenberg, Dries van Agt en Harry van Bommel. Of van een Hirsch Ballin die het keihard ontkent in de 2e kamer!!
Antisemitisme is helaas weer salonfahig geworden.

En iedereen maar denken dat antisemitisme in nederland sinds 1945 voorbij is....

een heel griezelige ontwikkeling waar een stevig antwoord op moet komen, mondiaal. Het lijkt vrij onschuldig omdat het om jongeren gaat die het doen, het lijkt op kwajongensstreken en zo wordt het vergoelijkend afgedaan door de oudere generatie moslims. Het is niet te tolereren en tast ons aller gevoel van veiligheid aan. Het is beneden alle peil. Wie zoiets doet moet strafbaar worden gesteld en worden vervolgd. Het kost inspanning en geld maar moet in de kiem worden gesmoord en door iedereen worden afgekeurd.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 20:05

MARIO216 schreef:
Omdat het topic sex voor het huwelijk een beetje dood bloed een ander topic, voorbehoedsmiddelen. Mag je in een huwelijk de kinderwens uitstellen? Mag je als single alleen sex hebben met een voorbehoedsmiddel als excuus, omdat je het niet laten kunt. Of wacht je tot het huwelijk.
Dat laatste ben ik meer een voorstander van.

Het lijkt me om veel redenen een kwestie van liefde, verstand, respect en wijsheid om de kinderwens uit te stellen in een huwelijk, een paar op een rijtje:
1. fysieke mogelijkheden van de vrouw
2. financiële draagkracht van het gezin
3. de economische mogelijkheden van het land waarin je woont
4. benodigde bewoonbare delen van de aardkloot
5. voedselvoorziening: waar laat je de veestapel, landbouwgrond, (drink)water
6. de enorme hoeveelheden benodigde electriciteit en gas
7. de enorme hoeveelheden afval.

Er natuurlijk van uitgaande dat het mondiaal zou gelden dat het uitstellen van de kinderwens binnen het huwelijk niet wenselijk is omdat je als gelovige de kinderzegen van God niet mag weigeren.

De natuur is gul, Mario.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 22:49
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid

DAVID923 schreef:
de pvv uitsluiten is anti-democratie. niet dat ik voor democratie ben, maar dit is gewoon een joke. hun zijn de grootste winnaar, en die linkse bende gaat gewoon zonder hun verder, zelfs het CDA, die walgelijke, lauwe partij die GIGANTISCH heeft verloren, mag aanschuiven...

ik stem CU, dus mijn stem treft het niet, maar ik vind het wel schandelijk.

PVV is niet uitgesloten maar heeft zich uitgesloten door ondemocratisch te zijn.
Democratie is toch dat de partijen met de meeste zetels het meest recht hebben te regeren. Zij mogen kiezen met wie ze willen regeren. Meerderheid van stemmen dus. Hoeveel PVV en D 66 ook percentueel gewonnen hebben, ze hebben slechts 10 zetels verworven. Ziehier uw democratie......Vergeet niet hoeveel goed werk het CDA heeft gedaan met het opruimen van de puinhopen van paars.....En de 'crisis' heeft deze demissionaire regering vrijwel geruisloos aan ons burgers voorbij laten gaan. De kosten ervan zullen in de komende tientallen jaren gefaseerd aan een ieder worden gepresenteerd. Ik hoop op een zo fair en sociaal mogelijke manier.
Het CDA na deze megaklus walgelijk en lauw noemen vind ik ronduit beledigend en getuigt van respectloosheid en gebrek aan inzicht.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 18:51
BerichtOnderwerp: Vaderdag

BRAZEEVEL772 schreef:
zou al blij zijn met twee woortjes per sms

er zullen veel lotgenoten zo hebben gezeten als jij, Brazeevel. Wat een veelzeggende zin. Ik hoop voor jou dat het beter word. Haal alles uit de kast wat je kunt om de beste vader te zijn die je kunt zijn; in gebed, in woorden en daden. Bid om wijsheid en inspiratie.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:45
BerichtOnderwerp: Je hoeft niet bang te zijn

EVA685 schreef:
Het is zo mooi dat jij je hand in ZIJN hand mag leggen en zo wandel je samen verder, met vallen en opstaan.
Nooit laat HIJ ons vallen, HIJ richt ons op.

U bent mijn Rots wanneer ik wankel
U richt mij op wanneer ik val
Dwars door de storm
Bent U Heer het Anker
Ik stel mijn hoop alleen op U

Een heerlijke bemoediging waar ik mee verder kan. We weten het allemaal wel en toch zakt het echte gevoel wel eens weg. Het echte realiseren wat het betekent dat Hij onvoorwaardelijk van ons houdt. Geweldig he?!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 23:12
BerichtOnderwerp: Je hoeft niet bang te zijn

EVA685 schreef:
Je hoeft niet bang te zijn,
al gaat de storm tekeer.
Leg maar gewoon je hand
in die van onze Heer.

Je hoeft niet bang te zijn
als oorlog komt of pijn.
Jezus zal als een muur
rondom jouw leven zijn.

Je hoeft niet bang te zijn
al gaan de lichten uit.
God is er en Hij blijft
als jij je ogen sluit.

Zo voel je dat je bij Hem kind mag zijn, ook al ben je volwassen en heb je veel verantwoordelijkheid te dragen. Lief en mooi, dank je, Eva!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 23:55
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd

MARIEKE897 schreef:
Ik vind dat iedereen dat lekker zelf mag weten, en ook ik weet dat er mensen op CM zitten die door omstandigheden geen foto plaatsen!! Dat is hun keus en respect daarvoor is wel op zn plaats Boze smiley

wat is er mis met een beetje eigen initiatief? Mocht de binnenkant je bevallen kun je toch zelf om een plaatje van de buitenkant vragen? Dat heet 'eigen initiatief' en kan zelfs door anderen gewaardeerd worden! Engeltje smiley

vind ik de beste methode, Marieke. Het over en weer uitwisselen vind ik leuker dan smoeltjes kijken en daarop reageren, het gaat dan meteen meer over de mooie binnenkant he? Engeltje smiley Verlegen lachende smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 22:55
BerichtOnderwerp: De Kerk

CARIN303 schreef:
De Kerk

Ik wou dat de kerk weer de kandelaar was
die ’t licht van Gods heiligheid droeg.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas
en God om vergiffenis vroeg.

Ik wou dat de kerk weer het vuurbaken was
dat ieder de weg wees naar huis.
en ’t licht wierp op Golgotha’s kruis.

Ik wou dat de kerk weer de vissersvloot was
die mensen zou vangen voor God.
en deed naar Gods grote gebod.

Ik wou dat de kerk weer de Koningsstad was
heel hoog op de bergen gebouwd.
en ’t Woord bracht door God haar betrouwd.

Ik wou dat de kerk ‘t licht der wereld nog was
zo helder, vrolijk en blij.
Ik wou dat de kerk van haar zonden genas.
de kerk? … Maar de kerk, dat zijn WIJ!

E.IJskes-Kooger
Uit: Als glas in de zon
(1974!)

Lief in alle eenvoud en veel van ons herkennen dat verlangen wel, denk ik, naar tijden van rust en zekerheid en vertrouwen.
Vanmiddag in de stad kwam ik mensen tegen met een rood hesje aan waarop stond: Bidden helpt! Ik nieuwsgierig naar wat ze beogen met deze actie natuurlijk. Ze bedoelden kerk te zijn samen met wie dat wil en ze boden aan te bidden waarvoor je maar wilt. Met je met z'n tweeën of drieën dan is God in ons midden. Heerlijk eenvoudig. We hebben in de zon op straat, gebeden voor de dieren in de intensieve veehouderij. Om in deze rijke samenleving die schande eens en voor altijd te beëindigen.
Ik vond dat even echt kerk zijn, midden in de stad, op straat.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 22:46
BerichtOnderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?

TESSYBEAR731 schreef:
Mieke, van harte gefeliciteerd met deze stap Knipoog smiley

Dank je Tessy!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 22:42

SHANITA130 schreef:
Hoi Mieke!

Gefeliciteerd met je belijdenis! Met deze belangrijke stap om voor God te kiezen! En te leven! Lachende smiley

Wat heeft iemands mening over yoga, wat toch een grote rol heeft gespeeld in Miekes weg naar de uiteindelijke keuze om belijdenis te doen nu te maken
met de grote stap die Mieke heeft gezet om voor God te kiezen?

Waarom is het nou weer jammer dat er geen doop op volgt? Bij de ene kerk kiest men voor God door middel van de belijdenis, bij de andere kerk doet men dat door middel van de volwassendoop.
Dát maakt voor God niets uit.
God ziet het hart aan!

Hoe kan jij nu in Mieke's hart kijken om te denken dat je weet dat verlossing geen échte betekenis heeft voor haar, die het hoort te hebben?

Een beetje zelfonderzoek kan geen kwaad denk ik. Knipoog smiley
Of heel erg veel zelfonderzoek, kan best wel nodig zijn, in sommige gevallen. Denk ik.
Door zelfonderzoek, leer je jezelf kennen!!!! Dat kan erg belangrijk zijn.
Ook en juíst in de omgang met anderen!!!!Want als je jezelf goed kent, kan je beter met anderen omgaan en anderen beter begrijpen en jezelf beter invoelen in anderen. En je kan ook beter over jezelf denken.
En daar is niets mis mee. In de bijbel staat ook dat je van je naaste net zoveel moet houden als van jezelf.

Ik zeg ook niet dat door zelfonderzoek de duisternis van veroordeling weggaat. Bij sommigen kan wel de duisternis van te weinig zelfvertrouwen wegggaan. En die zelfvertrouwen is weer nodig om lief te hebben!

En natuurlijk is Jezus de enige weg....

Ik ben zelf niet zo'n fan van yoga. Dat was al zo vóórdat ik geloofde.
Maar dat wil niet zeggen, dat ik niet een paar mensen die aan yoga doen, onder mijn vrienden heb. En zij weten dat ik er niet van hou, en respecteren dat. Net als dat ik hun ook respecteer dat zij er wel van houden.

Want Jezus wil ook dat wij elkaar respecteren, want respect, dat hoort ook bij de liefde.

Lieve Mieke,

Nogmaals heel erg gefeliciteerd met deze wel heel erg belangrijke stap!!!!

Lieve Shanita, wat een mooie heldere uiteenzetting. Dank je voor je goede woorden!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:25

HANNAH810 schreef:
ziet toe dat gij elkaar niet verbijt en vereet, opdat u van elkaar niet verteerd wordt......

want God heeft ons tot vrede geroepen.

lijd niet als één die zich met eens anders doen (en laten) bemoeit!

want de ene denkt dat hij alles mag eten, en de ander eet alleen moeskruiden, een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd....

die oren heeft om te horen die hore.......... Huilende smiley, smiley in tranen

wat mooi, Hannah, zulke oude woorden hebben hun eigen schoonheid en waarheid.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 15:36

INEZ910 schreef:
CHATULIEM619 schreef:
Normaal gezien had ik haar alleen maar gefeliciteerd, maar zelf legt ze er de nadruk op. Dat kan ik toch niet zomaar laten staan???

Natuurlijk kun je dat wel.. het is een keuze die je maakt.
Verder sluit ik me aan bij de reactie die Thomas geeft op de zin die je hierboven neergezet hebt..

Chatuliem, geloven kan op duizenden manieren, het zou mooi zijn dat je dat gaat zien.

En Mieke, gefeliciteerd met de stap die je hebt gezet in geloof!

Inez, dank voor je hartelijke wens en woorden, doet me goed!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 21:50

MIEKE364 schreef:
Vandaag, beste collegachristenen heb ik belijdenis gedaan op mijn oude dag.

Waarom nu en niet eerder vragen jullie je misschien af? Ik leg het even uit.

In mijn jonge jaren was het in ons gezin gebruikelijk dat de oudste zoon belijdenis deed. De andere kinderen hoefden dat niet, mochten dat wel.

Bij mij kwam het er niet van.

Toen ik mijn opleiding deed voor hathayogadocente, kreeg ik meditatieles van een theoloog, yogales van een gelovig man en het hoofd van het bestuur bleek ook een gelovig man te zijn. Niet allen zozeer binnen de kaders van een groep zoals nederlands hervormd of gereformeerd maar wel oprecht gelovige mensen, zich ontwikkeld hebbend vanuit hun traditionele basis (protestants).

Tijdens die opleiding werd me meer en meer helder dat God echt overal tegelijkertijd is, dat altijd is geweest en ook altijd zal zijn.
Ik werd me bewuster van wat het betekent om te zeggen dat je christen bent, wat dat werkelijk impliceert en hoe dat in te vullen.
En hoe De Heilige Geest in mijn leven werking heeft werd me steeds duidelijker.

Die realisatie die steeds sterker werd deed mij steeds meer verlangen naar het doen van belijdenis. Daarvoor was negen maanden toerusting nodig en dat is vandaag beëindigd in een feestelijke, indrukwekkende dienst waarin ik samen met zes anderen, variërend in de leeftijd van twintigers, een veertiger, een vijftiger en een zestiger, in het bijzijn van veel vrienden, mijn zoon en zijn geliefde, belijdenis mocht doen.
Dierbaren die er fysiek niet bij konden zijn waren er bij, in mijn hart.

Waar ik benieuwd naar ben is:
hebben jullie belijdenis gedaan? Zo ja, zou je dat nu anders doen of beleven?
Zo niet, zou je dat alsnog willen doen en waarom, wat zou je motivatie zijn?

Dank lieve medecm'ers voor jullie hartelijke felicitaties en persoonlijke verhalen over jullie eigen ervaringen over de doop en de belijdenis.
Het voelt als een stevige omhelzing en daar ben ik erg blij mee!
Ik heb geprobeerd jullie allemaal te beantwoorden. Als ik iemand ben vergeten, vergeef me, het was niet met opzet en ook dank!
Wat mij betreft is deze topic niet gesloten hoor. Wie weet wat er nog meer voor mooie verhalen op komen!
liefs
Mieke
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 21:44

ROBBEDOES873 schreef:
Van harte gefeliciteerd met je belijdenis...

Zelf heb ik belijdenis gedaan toen ik 18 was, een heel bewuste keus waar ik nog steeds volledig achtersta, het was en is een volmondig JA op mijn kinderdoop.

Dank je Robbedoes. Prachtig.
Dat heb ik nu ook eindelijk kunnen uitspreken, wat een ervaring!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 21:42

CHATULIEM619 schreef:
Mieke, je weet hoe ik over yoga denk. Ik geloof niet in een vorm van syncretisme waar jij voorstander van bent. Licht is niet te verzoenen met duisternis, hoewel je verhaal anders doet vermoeden.
Wat betreft belijdenis, natuurlijk is iedereen blij als men een keuze voor het geloof maakt. Het is jammer, dat daar geen doop op volgt, zoals ook anderen in dit forum hebben aangegeven. Ik hoop dat verlossing voor jou de echte betekenis krijgt, die het hoort te hebben en dat je die yoga kunt loslaten en echte bevrijding in Christus zult ervaren.

Wat jammer toch voor je chatuliem, dat je zo in het donker van de veroordeling leeft, je mist veel Licht en levensgeluk door je negatieve houding. Ik heb de verlossing ten diepste aanvaard en ervaren en ook jij kunt mij niet scheiden van de Liefde van Christus.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 21:38

THOMAS968 schreef:
Waarom niet? Het staat hier op CM vol met verschillende meningen. Je kunt het heel goed met elkaar oneens zijn en jouw opvattingen zijn hier echt niet leidend - we zijn allen broeder en zuster in Christus. Je mag van een voorganger toch wel verwachten dat pastoraal inzicht op zijn minst goed ontwikkeld is. Je hebt toch niet veel menselijk inzicht nodig om te weten dat belijdenis doen een gelukwens waard is en dat je dan de meningsverschillen even terzijde legt? Ik sta zelf ook verder af van charismatische gemeenten of heel behoudende kerken maar als iemand in deze kerken of groepen voor God kiest is dat voor mij ook toch net zo goed iets om blij over te zijn? Wat doet je mening er toe op deze plaats en wie zit daar op te wachten? Ik vind dit echt ongepast en je doet Mieke er onnodig verdriet mee. Je stelt je eigen al dan niet vermeend gelijk boven het geluk van het kiezen voor Christus, dat Mieke met ons wil delen.

Thomas.

Dank voor je warme woorden, Thomas, dat doet me veel.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 21:35

RENSKE067 schreef:
waarom weer zo negatief chat Smiley die vol vragen zit
en weer zo veroordelend Zieke smiley
en die doop die er op zou moeten volgen slaat ook weer nergens op
is ook weer zo'n veroordeling van de groep die de kinderdoop hebben en belijdenis doen
ik ben geen voorstander van de volwassendoop en zie dat ook absoluut niet als meerwaarde
ben ik dan weer minder christen dan iemand die wel als volwassene gedoopt is??
blijkbaar in jouw ogen dus wel
gelukkig is jouw mening in die dingen voor mij totaal onbelangrijk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
en mieke ik hoop dat jij je er ook niks van aan zult trekken Kussende smiley
je bent een kind van God en dat is het enige dat telt Knipoog smiley

Dank je, Renske, voor je lieve woorden en ik neem het ter harte. Mooi hoe je stevig opkomt voor waar je in gelooft!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 21:32

MARISKA601 schreef:
Mieke,

Fijn dat je dit met ons wilt delen.
Ik was 21 jaar toen ik belijdenis deed.
En ik sta er volledig achter.
Trek je niets aan van negatieve reacties die hier geplaats worden.
Jouw belijdenis doen is jouw keuze geweest.

Mooi dat je belijdenis zo van waarde is gebleven, Mariska, een stevige verankering. Dank voor je opbeurende en bemoedigende woorden, doet goed.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 7 juni 2010, 21:30

WILLEMIJN232 schreef:
Jammer dat je er zo op reageert Chatuliem.......Voor Mieke is het een belangrijke gebeurtenis die zij met ons deelt......Jij hoeft niet in haar yoga te geloven, ze vraagt jouw mening ook helemaal niet........
Wees gewoon eens blij voor haar zonder daar kritische kanttekeningen bij te zetten......Reageer niet als je het er niet mee eens bent......
En laat alsjeblieft een ieder in zijn/haar waarde zonder dat belerende vingertje op te steken...... Jij wilt toch ook graag in je waarde gelaten worden??????
Sorry hoor, maar ik moest het even kwijt.......

Willemijn

Wat een hartverwarmende reactie van je, Willemijn. Zeker geen reactie waarvoor je je moet verontschuldigen. Het doet me goed.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MIEKE364
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 26 Volgende
Pagina 19 van 26