ChristianMatch

Forum

Vaderdag
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 20 juni 2010, 22:26

Mijn vader is een sterke man
Die alles weet en alles kan.
Hij werkt voor ons het hele jaar
Hij zit nooit stil en is nooit klaar.

Mijn vader is een goede man
Hij doet voor ons al wat hij kan
En alles wat mijn vader doet
Dat is pas goed!

Mijn vader die heeft feest vandaag
Dat vind ik fijn, dat heb ik graag.
Mijn vader is mijn grootste schat,
Dus vaderlief: " proficiat" .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 14:57

EVA685 schreef:
Mijn vader is een sterke man
Die alles weet en alles kan.
Hij werkt voor ons het hele jaar
Hij zit nooit stil en is nooit klaar.

Mijn vader is een goede man
Hij doet voor ons al wat hij kan
En alles wat mijn vader doet
Dat is pas goed!

Mijn vader die heeft feest vandaag
Dat vind ik fijn, dat heb ik graag.
Mijn vader is mijn grootste schat,
Dus vaderlief: " proficiat" .

Wat ontzettend lief!
Ik denk dat elke vader droomt van zo`n prachtig gedicht speciaal voor hem!
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 juni 2010, 21:16

CARIN303 schreef:
Wat ontzettend lief!

Het gedicht zag ik ergens staan, vond het mooi voor hier Carin Knipoog smiley
Helaas is mijn vader overleden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 09:01

EVA685 schreef:
Het gedicht zag ik ergens staan, vond het mooi voor hier Carin Knipoog smiley
Helaas is mijn vader overleden.

Maar de mooie herinneringen blijven, Eva! Anders plaats je zo'n mooi gedicht niet.
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 10:28

CARIN303 schreef:
Wat ontzettend lief!

zou al blij zijn met twee woortjes per sms
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 18:51

BRAZEEVEL772 schreef:

er zullen veel lotgenoten zo hebben gezeten als jij, Brazeevel. Wat een veelzeggende zin. Ik hoop voor jou dat het beter word. Haal alles uit de kast wat je kunt om de beste vader te zijn die je kunt zijn; in gebed, in woorden en daden. Bid om wijsheid en inspiratie.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 19:05

BRAZEEVEL772 schreef:

Vaderdag was voor mij ook geen vaderdag. t was mijn weekend niet.

Gelukkig kon ik wel genieten van mijn Vader in de hemel.
Gelukkig kan ik nog steeds mijn eigen vader bezoeken.
Gelukkig mag ik wel weten dat ik vader van 2 lieve kids ben.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 23 juni 2010, 19:51

JONATHAN890 schreef:

Jammer
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 17:57

JONATHAN890 schreef:

idd. Jonathan... genieten van de Hemelse Vader.
Vind het erg voor je dat je het op die manier moest meemaken.

Ik moest er ook aan denken... gelukkig dat (ook) ik een Hemelse Vader heb die om mij geeft.
Ook al leeft mijn vader nog steeds, voor mij voelt hij niet als een 'vader'...en de behoefte tot nu toe ontbreekt om die mensen die mijn 'ouders' heten te zien...
Ergens heb ik er soms nog wel verdriet om dat ik die mensen niet in mijn leven heb gehad zoals ik het zo graag gezien had... maar gelukkig wil God mijn steun en toeverlaat zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 18:16

JONATHAN890 schreef:

Ditzelfde gold voor mijn ex...dus hebben ze vaderdag het weekend ervoor al gevierd...
Daar staat tegenover dat uk's verjaardag voor mij vreemd zal worden omdat hij op de dag zelf bij zen papa is...
hoewel ik op zich niet zo heel veel problemen heb met "gespleten huishoudens" vind ik dit altijd echt rotsituatie's Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:55

MARIJAN072 schreef:
Maar de mooie herinneringen blijven, Eva! Anders plaats je zo'n mooi gedicht niet.

Voor mij wel mooie herinneringen, daar heb je gelijk in Marian.
Niet iedereen kan dat helaas zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:57

BRAZEEVEL772 schreef:

En maar wachten op dat berichtje dat maar niet komt Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:58

MARIO216 schreef:
Jammer

Laatst aangepast door
EVA685
op donderdag 24 juni 2010, 23:02
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 22:59

TESSYBEAR731 schreef:
Ditzelfde gold voor mijn ex...dus hebben ze vaderdag het weekend ervoor al gevierd...
Daar staat tegenover dat uk's verjaardag voor mij vreemd zal worden omdat hij op de dag zelf bij zen papa is...
hoewel ik op zich niet zo heel veel problemen heb met "gespleten huishoudens" vind ik dit altijd echt rotsituatie's Twijfelende smiley

Jammer is dat he' Tess... Ik zou me zo kunnen voorstellen dat ook als je gescheiden bent dat je je kinderen een zo goed mogelijke situatie voor ze wilt creeeren, en juist die dagen als vaderdag, moederdag of verjaardagen, dat je dat ook met je kinderen wilt beleven... ik moet er niet aan denken dat het moederdag is, ik moeder zou zijn maar op die dag bijv. geen kontakt zou hebben met je kinderen... dat lijkt me echt zo'n rare situatie, met name voor de kids...
En ja, dat lijkt me dus ook een rare situatie Tess, dat je niet bij zijn verjaardag kan zijn... sterkte !
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 23:00

TESSYBEAR731 schreef:

Ja, Tes en doet ook veel pijn Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 23:03

SUSANNAH475 schreef:

Ik moest er ook aan denken... gelukkig dat (ook) ik een Hemelse Vader heb die om mij geeft.
Ook al leeft mijn vader nog steeds, voor mij voelt hij niet als een 'vader'...en de behoefte tot nu toe ontbreekt om die mensen die mijn 'ouders' heten te zien...
Ergens heb ik er soms nog wel verdriet om dat ik die mensen niet in mijn leven heb gehad zoals ik het zo graag gezien had... maar gelukkig wil God mijn steun en toeverlaat zijn.

Fijn Susannah dat je GOD dan toch je Vader kunt noemen.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 24 juni 2010, 23:05

JONATHAN890 schreef:

En die kids houden van jou Jonathan en hebben echt wel aan je gedacht die dag Knipoog smiley

Fijn hè, als je je eigen vader nog hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 21:49

SUSANNAH475 schreef:

Wàt een verdrietig verhaal, Susannah!

Je zegt er soms nog verdriet van te hebben maar zit dat verdriet niet verankerd in je hart waarvan je af en toe het luikje heel even open doet?
Ik wens je vooral veel wijsheid, rust en kracht toe en ik hoop en bid dat er mensen zijn die er voor jou mogen zijn.
Dat je bij hen af en toe mag uithuilen en troost mag vinden!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 00:34

CARIN303 schreef:
Wàt een verdrietig verhaal, Susannah!

Je zegt er soms nog verdriet van te hebben maar zit dat verdriet niet verankerd in je hart waarvan je af en toe het luikje heel even open doet?
Ik wens je vooral veel wijsheid, rust en kracht toe en ik hoop en bid dat er mensen zijn die er voor jou mogen zijn.
Dat je bij hen af en toe mag uithuilen en troost mag vinden!

Nee, zo is het helaas niet... ik heb op een gegeven moment besloten om mezelf te geven wat ik van hun niet kreeg... soms is dat de harde waarheid... wat ik al zei... ik mis soms ouders, maar niet die mensen die mijn ouders zijn... ik weet dat klinkt misschien hard voor iemand die daar niet zelf ingezeten heeft, maar ze zijn nu eenmaal hoe ze zijn; ik kan daar niks aan veranderen en het zou me op dit moment alleen maar meer pijn doen om ze te ontmoeten... dan heb ik echt iemand nodig waarvan ik weet dat diegene 100% achter me zou staan, iemand die ik volledig vertrouw...
Maar ik ben zo dankbaar dat mijn Hemelse Vader mij de liefde leerde kennen... Hij weet alles van mij, ook hoe moeilijk ik het jaren heb gehad als mensen tegen mij zeiden: "Maar het zijn toch je ouders ?"... dat was misschien nog wel het moeilijkste van alles.
Dank je voor je goede woorden Carin... ik stel dat op prijs !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 00:48

EVA685 schreef:
Fijn Susannah dat je GOD dan toch je Vader kunt noemen.

Toch vind ik dat nog steeds ergens wel moeilijk hoor Eva, God heeft het zo anders bedoeld; maar het beeld dat ik altijd van een vader had was zo anders dan het bedoeld is... pas sinds een paar jaar zie ik hoe ouders/ volwassenen met hun kinderen omgaan... soms is dat zo leuk... en ik verbaasde me daar echt over... sinds die tijd leer ik meer en meer hoe het wel bedoeld is en kan ik ook meer en meer genieten wanneer ik kinderen ook zie genieten...
Onbewust ga je toch een link met God leggen en dan krijg je een wel heel verkeerd beeld als je in de bijbel leest over een Hemelse Vader.

Ikzelf gebruik nog steeds liever het beeld van een bruid met zijn bruidegom... ! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 08:33

SUSANNAH475 schreef:
Toch vind ik dat nog steeds ergens wel moeilijk hoor Eva, God heeft het zo anders bedoeld; maar het beeld dat ik altijd van een vader had was zo anders dan het bedoeld is... pas sinds een paar jaar zie ik hoe ouders/ volwassenen met hun kinderen omgaan... soms is dat zo leuk... en ik verbaasde me daar echt over... sinds die tijd leer ik meer en meer hoe het wel bedoeld is en kan ik ook meer en meer genieten wanneer ik kinderen ook zie genieten...
Onbewust ga je toch een link met God leggen en dan krijg je een wel heel verkeerd beeld als je in de bijbel leest over een Hemelse Vader.

Ikzelf gebruik nog steeds liever het beeld van een bruid met zijn bruidegom... ! Knipoog smiley

Hoi Sus; hierin wil ik je graag bemoedigen. Ik herken wat je schrijft, en de laatste tijd leer ik steeds meer wat het betekent om een Vader te hebben. Het kost idd wel tijd ja. Maar God is zooo liefdevol. Hij verbaast mij af en toe met zijn ingrepen in mijn leven; Hij weet wat ik nodig heb. Hij is uitermate geïnteresseerd in de miniemste details van mijn leven. En Hij komt voor mij op als een echte Vader. Ik weet zeker dat Hij dat ook in jouw leven wil doen.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 16:23

SUSANNAH475 schreef:
Nee, zo is het helaas niet... ik heb op een gegeven moment besloten om mezelf te geven wat ik van hun niet kreeg... soms is dat de harde waarheid... wat ik al zei... ik mis soms ouders, maar niet die mensen die mijn ouders zijn... ik weet dat klinkt misschien hard voor iemand die daar niet zelf ingezeten heeft, maar ze zijn nu eenmaal hoe ze zijn; ik kan daar niks aan veranderen en het zou me op dit moment alleen maar meer pijn doen om ze te ontmoeten... dan heb ik echt iemand nodig waarvan ik weet dat diegene 100% achter me zou staan, iemand die ik volledig vertrouw...
Maar ik ben zo dankbaar dat mijn Hemelse Vader mij de liefde leerde kennen... Hij weet alles van mij, ook hoe moeilijk ik het jaren heb gehad als mensen tegen mij zeiden: "Maar het zijn toch je ouders ?"... dat was misschien nog wel het moeilijkste van alles.
Dank je voor je goede woorden Carin... ik stel dat op prijs !

Ik wil ff zeggen dat ik het heel erg jammer vind dat er nu prive op mij gereageerd wordt n.a.v. dit stukje... jammer dat ik mijn kwetsbaarheid hierover niet op het forum kan tonen zonder er een mail over te ontvangen waar ik in het geheel niet blij mee ben... ik zal geen naam noemen, maar voor degene zeg ik... ik ga niet reageren... ik ben het soms echt meer dan zat dat mensen me niet in m'n waarde laten, als het niet qua ouders is is het wel weer omdat ik nog steeds niet naar een kerk ga...
Het enige wat ik nog wil zeggen is dit... Het is zo gemakkelijk om het allemaal voor een ander in te vullen... waarmee je een ander (in dit geval mij) niet in mijn waarde laat, want weer doe ik het blijkbaar niet goed als christen... weet je, eigenlijk moet ik me er niks van aantrekken, het gaat er in wezen immers om hoe God over mij denkt... niet hoe mensen over mij denken...
Dus mijn tip is voor al degene die het blijkbaar zo gemakkelijk in weten te vullen voor een ander... denk eerst ff na, voordat je zout in de wonden strooit... besef eens hoeveel pijn je een ander kan doen met jouw woorden...
Jammer vind ik het dat ik hier op C.M. niet open kan zijn, dat er mensen tussen zitten die het weer beter weten... dat doet pijn... en het voelt alsof diegene me geen goed christen vinden op de manier zoals ik het doe... zo voel ik het althans...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 16:37

SUSANNAH475 schreef:
(........)het gaat er in wezen immers om hoe God over mij denkt... niet hoe mensen over mij denken... (........)

Heel juist maar het wordt je niet makkelijk gemaakt he meid?
Niemand kan in je hart kijken behalve God.Je gevoelens uitleggen is vreselijk moeilijk,maar weet je,dat hoef je ook niet te doen,alleen "vrienden" die begrip kunnen tonen zonder oordeel hebben meerwaarde.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 18:15

SUSANNAH475 schreef:
Ik wil ff zeggen dat ik het heel erg jammer vind dat er nu prive op mij gereageerd wordt n.a.v. dit stukje... jammer dat ik mijn kwetsbaarheid hierover niet op het forum kan tonen zonder er een mail over te ontvangen waar ik in het geheel niet blij mee ben... ik zal geen naam noemen, maar voor degene zeg ik... ik ga niet reageren... ik ben het soms echt meer dan zat dat mensen me niet in m'n waarde laten, als het niet qua ouders is is het wel weer omdat ik nog steeds niet naar een kerk ga...
Het enige wat ik nog wil zeggen is dit... Het is zo gemakkelijk om het allemaal voor een ander in te vullen... waarmee je een ander (in dit geval mij) niet in mijn waarde laat, want weer doe ik het blijkbaar niet goed als christen... weet je, eigenlijk moet ik me er niks van aantrekken, het gaat er in wezen immers om hoe God over mij denkt... niet hoe mensen over mij denken...
Dus mijn tip is voor al degene die het blijkbaar zo gemakkelijk in weten te vullen voor een ander... denk eerst ff na, voordat je zout in de wonden strooit... besef eens hoeveel pijn je een ander kan doen met jouw woorden...
Jammer vind ik het dat ik hier op C.M. niet open kan zijn, dat er mensen tussen zitten die het weer beter weten... dat doet pijn... en het voelt alsof diegene me geen goed christen vinden op de manier zoals ik het doe... zo voel ik het althans...

Lieve Susannah,

Hoewel ik je niet persoonlijk ken maar alleen vanuit je reactie`s op het forum wil ik het volgende ( in het openbaar ) kwijt;

Je bent een hele leuke/ serieuze vrouw met een grote dosis humor.
Je durft ervoor uit te komen dat er - op sommige gebieden - knelpunten zij voor je.
Maar in het geheel kom je zeker NIET over als iemand die geen Gods vertrouwen heeft, integendeel zelfs!
Ik waardeer je reactie`s enorm en wil graag aan je vragen of je wilt blijven zoals je bent op het forum.
Dank je wel voor je open-en eerlijkheid en meid.....laat een andere mening over jou je vooral niet beinvloeden in wie je bent.
Je bent goed zoals je bent.

Toen God jouw schiep zei Hij; Zie, het is zeer goed!

Lieve groet,
Carin
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 18:29

LEANNE226 schreef:
Heel juist maar het wordt je niet makkelijk gemaakt he meid?
Niemand kan in je hart kijken behalve God.Je gevoelens uitleggen is vreselijk moeilijk,maar weet je,dat hoef je ook niet te doen,alleen "vrienden" die begrip kunnen tonen zonder oordeel hebben meerwaarde.

idd. Leanne, dank je voor deze lieve reactie !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 18:33

CARIN303 schreef:
Lieve Susannah,

Hoewel ik je niet persoonlijk ken maar alleen vanuit je reactie`s op het forum wil ik het volgende ( in het openbaar ) kwijt;

Je bent een hele leuke/ serieuze vrouw met een grote dosis humor.
Je durft ervoor uit te komen dat er - op sommige gebieden - knelpunten zij voor je.
Maar in het geheel kom je zeker NIET over als iemand die geen Gods vertrouwen heeft, integendeel zelfs!
Ik waardeer je reactie`s enorm en wil graag aan je vragen of je wilt blijven zoals je bent op het forum.
Dank je wel voor je open-en eerlijkheid en meid.....laat een andere mening over jou je vooral niet beinvloeden in wie je bent.
Je bent goed zoals je bent.

Toen God jouw schiep zei Hij; Zie, het is zeer goed!

Lieve groet,
Carin

Valt niet mee hoor Carin om open te zijn, maar voor mensen als jou doe ik het graag... Knipoog smiley
Dank je wel voor jouw bemoedigende woorden !
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:14

SUSANNAH475 schreef:

lieve susannah

ik herken vaak dingen van mezelf in jouw stukjes
ook in dit geval weer
ik durf mezelf niet zo kwetsbaar op te stellen als jij
daarom waardeer ik jouw bijdrage
jij verwoord soms wat ik ook voel maar niet zeg
ook al zijn we 2 totaal verschillende personen en zal onze situatie en beleving ook anders zijn waarschijnlijk
laat je niet ontmoedigen door anderen want er zijn er genoeg die jou echt wel waarderen
en idd kunnen anderen heel makkelijk oordelen en veroordelen helaas
en ook al denk je ik trek me er niks van aan toch raakt het je
dat is denk ik ook een van de redenen voor mezelf om me niet meer kwetsbaar op te stellen
en dat maakt het er soms niet makkelijker op
blijf lekker jezelf want je mag er zijn Knipoog smiley

liefs renske
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 22:18

SUSANNAH475 schreef:
Valt niet mee hoor Carin om open te zijn, maar voor mensen als jou doe ik het graag... Knipoog smiley
Dank je wel voor jouw bemoedigende woorden !

Ik wil je in iedergeval veel sterkte wensen en ook GOD.s zegen
Met een vriendelijke groet van mij.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 23:09

RENSKE067 schreef:
lieve susannah

ik herken vaak dingen van mezelf in jouw stukjes
ook in dit geval weer
ik durf mezelf niet zo kwetsbaar op te stellen als jij
daarom waardeer ik jouw bijdrage
jij verwoord soms wat ik ook voel maar niet zeg
ook al zijn we 2 totaal verschillende personen en zal onze situatie en beleving ook anders zijn waarschijnlijk
laat je niet ontmoedigen door anderen want er zijn er genoeg die jou echt wel waarderen
en idd kunnen anderen heel makkelijk oordelen en veroordelen helaas
en ook al denk je ik trek me er niks van aan toch raakt het je
dat is denk ik ook een van de redenen voor mezelf om me niet meer kwetsbaar op te stellen
en dat maakt het er soms niet makkelijker op
blijf lekker jezelf want je mag er zijn Knipoog smiley

liefs renske

Dank je Renske... het is idd. wel eens lastig, wat zet je op het forum... wat niet... ik nam eerst ook het zekere voor het onzekere (dat betekende eerder iets niet schrijven dan wel), maar inmiddels kies ik er voor om meer van mijzelf te laten zien; en ja, daardoor heb je ook kans dat mensen het niet met je eens zijn, dat kan natuurlijk, maar wat ik zelf niet vind kunnen is dat sommigen blijkbaar iets voor een ander willen invullen wat ze niet in kunnen vullen.
Jammer vind ik het als mensen het voor jou in gaan vullen en het beter denken te weten.

En zoals Carin al aanreikte is het voor mij op dit moment een leerproces dat ik een andere mening over mij me vooral niet laat beinvloeden in wie ik ben... en dat is lastig daar ik altijd gedaan heb wat me geleerd was, namelijk me aan te passen aan de ander. Daardoor is het voor mij erg lastig om (negatieve) kritiek te ontvangen van iemand die het beter denkt te weten. Juist als het over geloof en identiteit gaat, ben ik daar nog erg kwetsbaar in... maar ik heb goede hoop dat ik daar steeds sterker in ga worden... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 26 juni 2010, 23:10
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 00:30

MARTIN695 schreef:
Ik wil je in iedergeval veel sterkte wensen en ook GOD.s zegen
Met een vriendelijke groet van mij.
Martin