ChristianMatch

Forum

jodenvervolging 2010
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:09

Afgelopen zaterdag een artikel gelezen in de telegraaf waar ik van geschrokken ben.
In Amsterdam is het onveilig voor joodse mensen om met een keppeltje op te lopen en-of naar de synagoge te gaan.
Sterker nog, de synagoge is als zodanig absoluut onherkenbaar.

Oorzaak: oplaaiend racisme, vooral onder marokkaanse jongeren.

Ook vraag ik me af wat de invloed is van mensen als Gretta Duisenberg, Dries van Agt en Harry van Bommel. Of van een Hirsch Ballin die het keihard ontkent in de 2e kamer!!
Antisemitisme is helaas weer salonfahig geworden.

En iedereen maar denken dat antisemitisme in nederland sinds 1945 voorbij is....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:29

PIETER649 schreef:
Afgelopen zaterdag een artikel gelezen in de telegraaf waar ik van geschrokken ben.
In Amsterdam is het onveilig voor joodse mensen om met een keppeltje op te lopen en-of naar de synagoge te gaan.

Ook vraag ik me af wat de invloed is van mensen als Gretta Duisenberg, Dries van Agt en Harry van Bommel. Of van een Hirsch Ballin die het keihard ontkent in de 2e kamer!!

En iedereen maar denken dat antisemitisme in nederland sinds 1945 voorbij is....

echt niet zag vorige week een hele docu op tv over dit onderwerp ben enorm geschrokken wat een haat zeg tegen de Joden
en bovengenoemde personen?? een schande voor de samenleving dit vraagt echt dringend om gebed .........

Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:45

Helaas maar het is uit onderzoek al bewezen dat NL 70% anti Israël is dus ook anti Joods is en voor D is dat 60% dus ja waar gaat dit heen.
De Bijbel spreekt daar ook over er zullen meer vijanden tegen de Joodse mensen en Israël zijn er zullen volkeren tegen hun keren. Dat geeft dus inwezen ook aan dat we niet meer ver ervan af zijn en dat de Here spoedig terug zal komen. Wanneer weten wij als mensen niet maar de Tijd staat echter wel 5 voor 12. Lees Openbaring 1 t/m 4.

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:03

ANITA324 schreef:
Helaas maar het is uit onderzoek al bewezen dat NL 70% anti Israël is dus ook anti Joods is en voor D is dat 60% dus ja waar gaat dit heen.
De Bijbel spreekt daar ook over er zullen meer vijanden tegen de Joodse mensen en Israël zijn er zullen volkeren tegen hun keren. Dat geeft dus inwezen ook aan dat we niet meer ver ervan af zijn en dat de Here spoedig terug zal komen. Wanneer weten wij als mensen niet maar de Tijd staat echter wel 5 voor 12. Lees Openbaring 1 t/m 4.

Shalom,

JEZUS is toch ook een Jood, wat zal HIJ hier een verdriet van hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:10

PIETER649 schreef:

En wie weet wat ons nog boven het hoofd hangt. In het Zweedse Malmo worden Joden echt verdreven, lees bijbehorend artikel:

[/url]http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/sweden/7278532/Jews-leave-Swedish-city-after-sharp-rise-in-anti-Semitic-hate-crimes.html[/url]

Thomas, die vindt dat er geen homoprobleem, geen Jodenprobleem en ook geen vrouwenprobleem is, maar een probleem met de islamitische variant van het fascisme.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 28 juni 2010, 23:42
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:40

PIETER649 schreef:

een heel griezelige ontwikkeling waar een stevig antwoord op moet komen, mondiaal. Het lijkt vrij onschuldig omdat het om jongeren gaat die het doen, het lijkt op kwajongensstreken en zo wordt het vergoelijkend afgedaan door de oudere generatie moslims. Het is niet te tolereren en tast ons aller gevoel van veiligheid aan. Het is beneden alle peil. Wie zoiets doet moet strafbaar worden gesteld en worden vervolgd. Het kost inspanning en geld maar moet in de kiem worden gesmoord en door iedereen worden afgekeurd.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:46

Er wordt al overwogen om nep-joden in te zetten Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 23:56

MARIO216 schreef:
Er wordt al overwogen om nep-joden in te zetten Huilende smiley, smiley in tranen

Dat is tenminste een goede actie. De dadertjes zijn moeilijk te pakken, lijkend op paling in een emmer snot, vergeef me de uitdrukking.
Zo worden ze lekker op heterdaad betrapt en dan kunnen deze volstrekt onacceptabele rotstreken hen worden afgeleerd. Lik op stuk. Er zijn dingen die we als gemeenschap niet moeten pikken.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 01:13

THOMAS968 schreef:
En wie weet wat ons nog boven het hoofd hangt. In het Zweedse Malmo worden Joden echt verdreven, lees bijbehorend artikel:

[/url]http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/sweden/7278532/Jews-leave-Swedish-city-after-sharp-rise-in-anti-Semitic-hate-crimes.html[/url]

Thomas, die vindt dat er geen homoprobleem, geen Jodenprobleem en ook geen vrouwenprobleem is, maar een probleem met de islamitische variant van het fascisme.

hier wordt je helemaal koud van.het is idd een islamitisch fascisms en dat klinkt niet goed.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 07:20

MARIANNE866 schreef:
echt niet zag vorige week een hele docu op tv over dit onderwerp ben enorm geschrokken wat een haat zeg tegen de Joden
en bovengenoemde personen?? een schande voor de samenleving dit vraagt echt dringend om gebed .........

Marianne

Kunnen wij hier gezamenlijk een gebedspunt van gaan maken?
(Eva...iets voor de gebedsroom?)
Misschien een idee om er allemaal woensdag voor te gaan bidden?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 12:29

PIETER649 schreef:

lol, in de Bijbelse tijd, of in vele landen, worden die vervelende jongeren dan neergeknuppeld. we zijn te soft, de overheid (rom 13) draagt het zwaard niet meer.

als het aan mij ligt; busje ME op die marrokaanse jongeren af en neerknuppelen Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

beschermen die joden, ze hebben al genoeg verdragen.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 12:31

DAVID923 schreef:
lol, in de Bijbelse tijd, of in vele landen, worden die vervelende jongeren dan neergeknuppeld. we zijn te soft, de overheid (rom 13) draagt het zwaard niet meer.

als het aan mij ligt; busje ME op die marrokaanse jongeren af en neerknuppelen Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Jah...kwaad met kwaad vergelden! Dat we daar niet eerder op gekomen zijnUitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 15:21

DAVID923 schreef:

als het aan mij ligt; busje bruinhemden op die Joodse jongeren af en neerknuppelen Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Thomas, wann wird man je verstehn......
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 17:17

THOMAS968 schreef:

als het aan mij ligt; busje bruinhemden op die Joodse jongeren af en neerknuppelen Lachende smiley Coole smiley met zonnebril

Thomas, wann wird man je verstehn......

ik snap je wel hoor... vreescht niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

maar:

70 jaar geleden werden in nederland nieuwe wetten van kracht.
wetten die ambtenaren verplichtten bepaalde info te verstrekken en schoolbesturen die ook een meldingsplicht kregen.
Sommige ambtenaren en schoolbestuurders hebben met gevaar voor eigen leven, en soms ten koste van dat leven, geweigerd deze info te verstrekken.
Het MERENDEEL deed zijn burgerlijke plicht... Zieke smiley
OOK christenen, waaronder de zeer gerespecteerde ds. Kersten ( ja precies, die van de SGP) hebben hier een actieve en dus schandelijke rol in gespeeld.

Het resultaat kennen we, percentueel zijn in Nederland de meeste joden omgekomen... 120.000 m/v zijn op gruwelijke wijze aan hun einde gekomen.

Gaat het nu weer gebeuren dat (ook) christenen in deze weer een Laodicea-houding aan gaan nemen?????

Wat jij hierboven schreef, mn waarde Thomas, komt mij heel Laodicea -achtig over.
Hier past maar 1 antwoord en dat is radicale actie, anders vragen onze kleinkinderen over 70 jaar zich wellicht ook weer af waarom deze generatie het ALWEER heeft kunnen laten gebeuren.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE866

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 17:38

CARIN303 schreef:
Kunnen wij hier gezamenlijk een gebedspunt van gaan maken?
(Eva...iets voor de gebedsroom?)
Misschien een idee om er allemaal woensdag voor te gaan bidden?

een heel goed idee,

Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:06

DAVID923 schreef:

Oei David, ik heb zeer veel moeite met deze uitspraak van jou !
Vind het veroordelend en er is maar 1 die dat mag doen!
Heb uw naaste lief....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:16

CARIN303 schreef:
Oei David, ik heb zeer veel moeite met deze uitspraak van jou !
Vind het veroordelend en er is maar 1 die dat mag doen!
Heb uw naaste lief....

de overheid heeft het zwaard gekregen Carin, tijd dat ze het ook eens gebruikt.
als jij een tuin hebt en last van onkruid wat jouw mooie bloemetjes verdringt, kun je 2 dingen doen:
- niks doen en het onkruid alles laten overwoekeren, ten koste van jouw bloemetjes...
- of het onkruid met wortel en tak verdelgen.

kies maar Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

(zachte heelmeesters maken stinkende wonden)
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 19:38

PIETER649 schreef:
als jij een tuin hebt en last van onkruid wat jouw mooie bloemetjes verdringt, kun je 2 dingen doen:
- niks doen en het onkruid alles laten overwoekeren, ten koste van jouw bloemetjes...

Ik begrijp heel goed dat dit een grote zorg en probleem is maar om een hele bevolkingsgroep ( Marokkanen) volledig aan te spreken op deze manier doet mij pijn.
En nee....ben niet overgevoelig wat dit betreft, een ieder die hieraan schuldig is MOET gestraft worden, heel duidelijk.
En ik ben ook blij dat je dit topic geopend hebt maar de toon waarop David dit neer zette vind ik echt niet kunnen!
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:48

PIETER649 schreef:

dit Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:55

CARIN303 schreef:
Ik begrijp heel goed dat dit een grote zorg en probleem is maar om een hele bevolkingsgroep ( Marokkanen) volledig aan te spreken op deze manier doet mij pijn.
En nee....ben niet overgevoelig wat dit betreft, een ieder die hieraan schuldig is MOET gestraft worden, heel duidelijk.
En ik ben ook blij dat je dit topic geopend hebt maar de toon waarop David dit neer zette vind ik echt niet kunnen!

we zijn te soft soms, en dat we christen zijn betekend niet dat we alles maar met de mantel der liefde moeten bedekken.
en ik neem zelf het recht niet in handen, maar vind dat de overheid harder en directer moet optreden, zoals in rom 13. en geloof me, die romeinen waren geen lievertjes, zo`n probleem groep zou keihard worden aangepakt. de politie word gewoon niet meer gerespecteerd.

lol..kan zo uren door typen, maar ik hou er mee op.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 21:26

Wat mij weleens opvalt is dat als ik het woord k..marokkaantjes in mn mond neem, er altijd geroepen word dat dat discriminatie is.
Velen hebben marokkaanse overbuurtjes die hartstikke aardig zijn, daarnaast gaat het maar om een enkeling, blablabla... Gefrustreerde smiley

Veel mensen schijnen niet in te zien dat OOK die hartstikke aardige overbuurtjes slachtoffer zijn.... en niet slachtoffer van discriminatie, maar slachtoffer van hun onopgevoedde landgenootjes.

Ik ga nu een voorbeeld geven waarvoor ik mij bij voorbaat verontschuldig bij mensen die zich hieraan storen, maar ik weet zo snel geen voorbeeld wat duidelijker is:
Een kankergezwel is niet gelijk aan het lichaam waarin het zit, het maakt het lichaam wel ziek en kan het zelfs doden.
De operatie om het kankergezwel te verwijderen is gericht tegen dat gezwel, niet tegen het lichaam.
Die criminele marokkaantjes, of het nu 5% 50% of 75% is. moeten keihard bestreden worden zodat hun goedwillende landgenoten niet de dupe worden van hun wangedrag.

Ik geloof ook niet dat een busje ME-ers met knuppeltjes de ultieme oplossing is, maar theedrinken in de moskee om de boel bij elkaar te houden is het ook niet.......
Wellicht dat afname van nationaliteit, landuitzetting of werkkampen wel zin hebben?
Het kan in ieder geval eens geprobeerd worden, want het opkomend anti-semitisme en onveiligheid in zn algemeen, MOET gestopt worden
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:31

PIETER649 schreef:
Wat mij weleens opvalt is dat als ik het woord k..marokkaantjes in mn mond neem, er altijd geroepen word dat dat discriminatie is.
Velen hebben marokkaanse overbuurtjes die hartstikke aardig zijn, daarnaast gaat het maar om een enkeling, blablabla... Gefrustreerde smiley

Veel mensen schijnen niet in te zien dat OOK die hartstikke aardige overbuurtjes slachtoffer zijn.... en niet slachtoffer van discriminatie, maar slachtoffer van hun onopgevoedde landgenootjes.

Ik ga nu een voorbeeld geven waarvoor ik mij bij voorbaat verontschuldig bij mensen die zich hieraan storen, maar ik weet zo snel geen voorbeeld wat duidelijker is:
Een kankergezwel is niet gelijk aan het lichaam waarin het zit, het maakt het lichaam wel ziek en kan het zelfs doden.
De operatie om het kankergezwel te verwijderen is gericht tegen dat gezwel, niet tegen het lichaam.
Die criminele marokkaantjes, of het nu 5% 50% of 75% is. moeten keihard bestreden worden zodat hun goedwillende landgenoten niet de dupe worden van hun wangedrag.

Ik geloof ook niet dat een busje ME-ers met knuppeltjes de ultieme oplossing is, maar theedrinken in de moskee om de boel bij elkaar te houden is het ook niet.......
Wellicht dat afname van nationaliteit, landuitzetting of werkkampen wel zin hebben?
Het kan in ieder geval eens geprobeerd worden, want het opkomend anti-semitisme en onveiligheid in zn algemeen, MOET gestopt worden

helemaal mee eens
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 1 juli 2010, 11:43

PIETER649 schreef:

Het eerste waar we mee zouden moeten beginnen, is zorgen dat de Partij voor de Allochtonen niet in de regering komt. Zelfs tijdens de campagne schrok ik van het zwakke antwoord van Cohen. Een jood notabene, afkomstig uit het priestergeslacht, vriend van de antisemietische islam.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 18:24

Ben Ali Libi

Op een lijst van artiesten, in de oorlog vermoord,
staat een naam waarvan ik nog nooit had gehoord,
dus keek ik er met verwondering naar:
Ben Ali Libi. Goochelaar.

Met een lach en een smoes en een goocheldoos
en een alibi dat-ie zorgvuldig koos,
scharrelde hij de kost bij elkaar:
Ben Ali Libi, de goochelaar.

Toen vonden de vrienden van de Weduwe Rost
dat Nederland nodig moest worden verlost
van het wereldwijd joods-bosjewistisch gevaar.
Ze bedoelden natuurlijk die goochelaar.

Wie zo dikwijls een duif of een bloem had verstopt,
kon zichzelf niet verstoppen, toen er hard werd geklopt.
Er stond al een overvalwagen klaar
voor Ben Ali Libi, de goochelaar.

In 't concentratiekamp heeft hij misschien
zijn aardigste trucs nog wel eens laten zien
met een lach en een smoes, een misleidend gebaar,
Ben Ali Libi, de goochelaar.

En altijd als ik een schreeuwer zie
met een alternatief voor de democratie,
denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar
voor Ben Ali Libi, de goochelaar.

Voor Ben Ali Libi, de kleine schlemiel,
hij ruste in vrede, God hebbe zijn ziel.

Willem Wilmink

http://www.youtube.com/watch?v=iiyLxa6MfVs

Thomas, geen commentaar.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 2 juli 2010, 18:24
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 11:50

Ben Ali Libi... nooit van gehoord, maar prachtig en indringend... Net als de gepassioneerde voordracht... Ik hoor nu al dagenlang nagalmen... 'Ben Ali Libi, de goochelaar'...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 21:03

LIESBETH326 schreef:
Ben Ali Libi... nooit van gehoord, maar prachtig en indringend... Net als de gepassioneerde voordracht... Ik hoor nu al dagenlang nagalmen... 'Ben Ali Libi, de goochelaar'...

Hij heeft ook echt bestaan: Professor Ben Ali Libi was de artiestennaam van de goochelaar Michel Velleman, in 1895 geboren in Groningen en in 1943 in Sobibor vermoord.

34313 Nederlandse Joden werden naar Sobibor gebracht. 18 overleefden de oorlog, waarvan twee vrouwen die in het kamp hadden gewerkt. De overige 16 waren meteen doorgestuurd naar andere kampen. Selma Wijnberg was een van de twee vrouwen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 4 juli 2010, 21:39
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 21:38

THOMAS968 schreef:
Hij heeft ook echt bestaan: Professor Ben Ali? Libi was de artiestennaam van de goochelaar Michel Velleman, in 1895 geboren in Groningen en in 1943 in Sobibor vermoord.

34313 Nederlandse Joden werden naar Sobibor gebracht. 18 overleefden de oorlog, waarvan twee vrouwen die in het kamp hadden gewerkt. De overige 16 waren meteen doorgestuurd naar andere kampen. Selma Wijnberg was een van de twee vrouwen.

Ik was in oktober 2009 in de Joodse wijk Le Marais in Parijs.
Bij de ingang van de straat stond al politiebewaking, en voor de synagoge stond een batterij politiebusjes, ik schrok hiervan.
Het was Simchat Tora, Vreugde der Wet.
In de jaren 80 ben ik in Amsterdam met zekere regelmaat in de synagoge geweest, daar kon je toen gewoon naar binnen, ook als niet-Jood.
Daar was in Parijs zeker geen sprake van. Je moest gewoon snel doorlopen.
Ik hoorde afgelopen week over een onderzoek naar discriminatie, waarin
het tegengesproken werd dat de discriminatie van Joden verhevigd is. Nee, het was eerder afgenomen. De discriminatie ten opzichte van Islamieten was veel meer toegenomen, t.o.v. Joden. Het kwam op mij over dat ze daarom maar niet moesten zeuren.
Dit deed mij denken aan de berichtgevingen die Christenen voor Israel regelmatig doet, waarin gezegd wordt dat er een lobby is om bewust verkeerde berichtgevingen door te geven, zeker ook vanuit Israel, om de Joden en alles wat zij doen in een kwaad daglicht te stellen. Ik mag eigenlijk hopen dat onderzoeken van universiteiten onpartijdig gedaan worden, maar ik kreeg er in dit geval een rare smaak van in de mond.
2 jaar geleden was ik nog in de Uilenburgsynagoge in A'dam waar de ambassadeur van Israel aanwezig was, ook weer bewaking natuurlijk, dat voelde misschien een beetje veilig, en toch kan ik me van toen ook herinneren dat ik het op sommige momenten eng vond om daar binnen te zitten, terwijl het een fantatische muzikale avond was.
't Is om te huilen.\
Grace 015
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: zondag 4 juli 2010, 21:39

THOMAS968 schreef:
Hij heeft ook echt bestaan: Professor Ben Ali? Libi was de artiestennaam van de goochelaar Michel Velleman, in 1895 geboren in Groningen en in 1943 in Sobibor vermoord.

Ik was in oktober 2009 in de Joodse wijk Le Marais in Parijs.
Bij de ingang van de straat stond al politiebewaking, en voor de synagoge stond een batterij politiebusjes, ik schrok hiervan.
Het was Simchat Tora, Vreugde der Wet.
In de jaren 80 ben ik in Amsterdam met zekere regelmaat in de synagoge geweest, daar kon je toen gewoon naar binnen, ook als niet-Jood.
Daar was in Parijs zeker geen sprake van. Je moest gewoon snel doorlopen.
Ik hoorde afgelopen week over een onderzoek naar discriminatie, waarin
het tegengesproken werd dat de discriminatie van Joden verhevigd is. Nee, het was eerder afgenomen. De discriminatie ten opzichte van Islamieten was veel meer toegenomen, t.o.v. Joden. Het kwam op mij over dat ze daarom maar niet moesten zeuren.
Dit deed mij denken aan de berichtgevingen die Christenen voor Israel regelmatig doet, waarin gezegd wordt dat er een lobby is om bewust verkeerde berichtgevingen door te geven, zeker ook vanuit Israel, om de Joden en alles wat zij doen in een kwaad daglicht te stellen. Ik mag eigenlijk hopen dat onderzoeken van universiteiten onpartijdig gedaan worden, maar ik kreeg er in dit geval een rare smaak van in de mond.
2 jaar geleden was ik nog in de Uilenburgsynagoge in A'dam waar de ambassadeur van Israel aanwezig was, ook weer bewaking natuurlijk, dat voelde misschien een beetje veilig, en toch kan ik me van toen ook herinneren dat ik het op sommige momenten eng vond om daar binnen te zitten, terwijl het een fantatische muzikale avond was.
't Is om te huilen.\
Grace 015
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1