Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 januari 2013, 00:06
Onderwerp: Cynisme of het forum
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Snap ik niet Gerrit. Hoe korter je iets zegt hoe minder mogelijkheid je hebt om intonatie te geven (lees ik als toelichting geven). |
Hoe langer de tekst,des te meer de kans dat men het niet gaat lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:56
Onderwerp: Je kunt vertrouwen op God - ervaar je dat?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Pieter,
Er schrijven hier mensen hele lappen tekst, prima maar dan moet je ook een bepaald tegengas kunnen accepteren. Als wij weten dat wij voor God mogen bestaan en voor God goed genoeg zijn, dan kan geen mens ons verhinderen te leven, zelf te leven en niet te leven zoals sommige mensen dat bijna van een ander eisen..... Snap je wat ik bedoel? Jij denkt in termen als agressie uiten en een ander op de knieën krijgen? Daar gaat het toch helemaal niet om? Je kan ook openstaan voor de kritische kanttekeningen die bij je geschreven stukje staan zonder in de hoogste boom te vliegen......en met kreten wapperen als je agressie botvieren, de ander niet accepteren enz. Ik had van jou-gezien je eerdere schrijfsels- dit niet verwacht..... |
Allereerst wil ik een diep respect uitspreken naar hen die hier ondanks wat hun overkomen is, toch weer bij de wal opklauterden en wens hun alle goeds en vooral Gods beschermende helende hand toe.
Precies zo jij aangeeft een ieder heeft zijn/haar eigen leven, echter heeft een ieder die veel ellende heeft meegemaakt dat op eigen manier verwerkt en achter zich gelaten vooral ook met behulp van God, zoals men daarover getuigd
Soms zal iemand een andere beleving hebben over wat iemand schrijft en wordt er ongewild gekwetst. dat men na uitleg zich nog niet goed voelt, is verder uitleg nodig , dat kan denk ik dan beter via een mail of privechat gedaan worden. Ik denk dat ondanks alles we elkaar toch het goede toe wensen, althans ik hoop het wel.
Laten we hier in alle respect met elkaar om blijven gaan en elkaar juist gaan steunen, zelfs al siemand zich gekrenkt voeld een men uitleg heeft gekregen, wat een Goud Goed dat het eigenlijk ook een opdracht van boven is.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 22 januari 2013, 15:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 03:49
|
|
|
Misschien zal ik een cursus begrijpend lezen moeten volgen, maar als iemand aangeeft dat het anders is dan dat men interpreteert, waarom kan men dat niet accepteren en moet men dan doorgaan met negatief reageren.
Ik placht alleen maar aan te geven dat men best wel pittige discussie mag voeren, niets mis mee, gaat het even verkeerd in iemands beleving en voelt men zich gekrenkt, mag men daar (eigenlijk moet) men daar melding van maken, niets mis mee. Echter is na excuses en men aangeeft het anders bedoelt te hebben, het niet genoeg , en wil men (zo ervaar ik het als ik reacties lees)de ander op de knieën hebben. Lees voor de aardigheid eens wat reacties terug.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 22:25
|
|
|
Als men elkaar dus verkeerd begrijpt of begrepen wordt en dat ook aangeeft, waarom dan altijd blijven doordrammen op wat iemand heeft geschreven en al uitlegd dat het anders was bedoeld.
Waarom wil men in Gods naam (tenminste als weo ns christen willen noemen) niet aannmen wat iemand probeert uit te leggen, dat het dus beslist niet kwaad was bedoeld maar soms juist het tegenovergestelde.
Wat heeft men er aan om toch door te drammen, is het afreagren en zo je kwaadheid of onmacht uiting te geven? Is Jezus ons voorbeeld in conlict situaties?
misschien om in het vervolg eens uit te gaan van dit https://www.youtube.com/watch?v=Hg-Xx4y04EY
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 12:49
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
MARISKA601 schreef: | als alles plat lag, kon ik ook niet op internet om dit te plaatsen
maar er is weer gebeld... en er zullen vast nog wel meer telefoontjes plaatsvinden... de experia box ontvangt geen netwerksignaal van buitenaf.... ik zelf heb de experiabox 2x gereset.... en ik ga geen spullen aanschaffen die het probleem zouden kunnen oplossen...
het ligt aan het netwerksignal dat mijn huiskamer niet binnenkomt.... |
Je kunt dus ook tijdelijk compleet totaal signaal verlies hebben en dus wel zo nu en dan het één en ander doen met je KPNlijntje toch?
Wel frapant dat het wel heeft gewerkt en nu niet meer. Bij mij was in het begin de adapter van de stroomtoevoer van één van de decoders niet goed, kreeg dus compleet nieuwe decoder met allese rop en aan, terwijl de adapter alleen al genoeg was.
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op vrijdag 18 januari 2013, 12:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 23:24
|
|
|
MARISKA601 schreef: | ik ga ze iedere dag wel bellen.... |
heb je en dubbele decorder voor tv of maar eentje, bij mij heb ik soms weleens dat eentje ff gereset (zelden dus) moet worden, maar de ander blijft het dan gewoon doen. Ik heb zo'n draadloos via stopcontactset er bij en kan zelfs gewoon wisselen tussen tv's zonder te resetten (de decoder moet dan wel ff weer laden). Maar ligt alles plat of alleen je tv?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 23:12
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Waar het om draait in een goede relatie is dat men (gelijk Jol al aangeeft) een drievoudig snoer moet zien te maken, Voo rbeide man-vrouw moet God op nummer 1 stan en daarnaast je partner op gelijke hoogte als je zelf.
Helaas komt het egoísme deze tijd steeds meer zijn intrek doen en is de liefde voor de ander niet meer van belang. Ikke Ikke en de rest kan stikke, is voor sommigen de leus geworden. De ander heeft zijn/haar best gedaan om het te doen zo God het wil, maar men kan niet voor de ander bepalen wat goed is en wat die moet doen.
In het begin is de ander alles, maar door hopeloze redenen of invloeden word men soms anders en moet de partner zich gaan aanpasen aan wat men wil, vergeten waarom men een relatie is aangegaan. Ook de gigantische bagger op tv met programmas bijvoorbeeld, waar men gestest wordt of men wel zo trouw is als men beweerd, worden betaald mannen en vrouwen in gehuurd om het de testpersonen maar zo moeilijk te maken.
De ware liefde geven aan elkaar is het mooist wat er is, dan wordt het een kwestie van geven en krijgen, zag van de week een vrouw, bij cafe Tinto, wiens man dement was, ze zei ik ga met blijdschap naar hem toe, hij weet niets meer, herkent de kinderen ook niet meer, maar herkent mij vaak nog wel (wel half afwezig kijkend), en als ik dat zie word ik ook blij, alhoewel we verders niet meer met elkaar gewoon kunnen communiceren.
Helaas is soms de inzet wel goed en heeft men zijn/haar best gedaan voor de ander, maar is misschien door te weinig tegengas te geven de zaak scheef gegroeid, de ander te veel "vrijheid gekregen en zo verkeerd beïnvloed (althans bij mij het geval). Mede door die verkeerde invloeden zou ze totaal geïsoleerd worden van kinderen en familie, gelukkig heb ik dat kunnen voorkomen door, oa d ekinderen er op te wijzen dat ze contact met hun moeder moesten houden, wat dus met vallen en opstaan gelukt is, alhoewel ze met de beide jongsten nog wel wat recht moet zetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 20:57
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Als ik niet slaap langere tijd neem ik een slaappil. Net als ik angstig was, ook jammer dan, moet een rustgever hebben. Hoe dan ook!
Ja, ik was jaren medicijnverslaafd, o, ik had zoveel trucjes om eraan te komen, ik werd daarin zo vindingrijk. En nee, niet voor de kick. Om te functioneren, want ik was anders te angstig en zonder slaap..... En die angst(en verdriet) ja, dat was jaren zo, dus heb jaren echt heel veel medicatie geslikt.
Totdat ik hier 2 en een half jaar geleden een goede vriend leerde kennen, die heeft mij ervan af geholpen, ja, ik slik nu en dan es wat, maar ja, ongeveer 1/5 de van wat ik eerst, jarenlang slikte.
En ja, het ging ongeveer 4 weken geleden weer erg goed met mij, maar ja, me behandelaar drie weken niet gezien vanwege vakantie
En ja, ik heb opdrachten en ik wéét niet hoe ik die ga volbrengen......
Ja, verstandelijk wel, maar ja, het gevoel van de hele dag slapen ligt weer op de loer, heb ook weer overal pijn, ja, psychisch, maar ja, ik voel het wel.....
En ja, ik wil dingen doen.
En nu ik dit heb opgeschreven lijkt het probleem ineens veel minder groot. |
Soms is uiten van wat je dwars zit al een opluchting of zo jij schrijft al een stukje weer de goede kant op. Misschien is opschrijven ook een optie, dat je behandelaar het toch tezien krijgt, maar je hebt het dan eerst wel van je afgeschreven. Alle goeds en Gods zegen, Hij helpt ook en luisterd altijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 20:30
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Moet het nu op een forum vermeld worden of Shanita gaat skypen? Het merendeel van de cmmers vindt dat toch niet relevant? Mag ik hopen in ieder geval..... |
Kan wel aanbevolen worden voor ander CMers om ook mee aan de slag te gaan toch? Men kan ook in een groep skypen, leer je elkaar ook wat beter kennen. Er zal wel minder meligheid zijn hier op het forum, als men het gaat doen, gezien sommige topics.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 januari 2013, 20:24
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Roelande op grijs staat, en ik dat best wel jammer vind.
Ja, is 't ff een time out....kan ook.
Iig, ik ga uitloggen(heb nog meer te doen
Ik wens iedereen een heel fijn Weekend!!!! |
Ze komt zeer waarschijnlijk wel terug maar heeft het te ff druk met studie en wat al niet meer, ze heeft het ook al aangegeven ergens op het forum. Mocht ieman nog iets kwijt willen aan haar en verder geen contactdingesen hebben zeg het ff en ik kan het eventueel doorgeven, geen probleem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 12:34
Onderwerp: Hoe oordeelt God?
|
|
|
Er is Jezus ontzettend veel kwaad aangedaan en dat was niet door God gestuurd, maar door betweterij in de vorm vaan het Sanhedrin en de menigte die riep kruisig hem. Dat het moest gebeuren was niet (althans daar ben ik van overtuigd), maar Satan die de mensen tegen elkaar opzweepte om het hardst te roepen kruisig Hem.
Jezus gaf Zijn Geest in handen van de Vader, dus kon de Vader die Hem na 3 dagen weer terug geven en Satan heeft Jezus dus niet werkelijk vermoord, maar Jezus kreeg zo de macht over de dood. Dat Jezus voor alle zonden is gestorven, had ook zijn reden mijn inziens dat Hij naar het dodenrijk moest, ook een onderdeel van Zijn Grote Overwining.
Jezus kwam hier niet alleen voor ons , maar ook om een begin te maken voor Zijn koninkrijk hier op aarde.
Wij weten precies hoe God zal handelen gezien sommige reacties, maar God is een God van Liefde en Jezus bepaald wie gered is en wie niet. We moeten leren wat er in de Bijbel staat , ter verrijking van ons zelf en niet om anderen er mee om d eoren te slaan. Met de gelijkenis van de dagloners geeft Jezus dus aan dat er redding is voor een ieder die Hem belijd, dus ook voor de gene die dat (volgens mij) op het laatst moment bij Zijn terug keer nog doet
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op woensdag 9 januari 2013, 12:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 januari 2013, 06:53
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb het vroeger al eens een paar keer geschreven dat satan de tegenhanger is van de heilige Geest. Het leven bestaat nu eenmaal uit dualisme. Als je je laat leiden door de heilige Geest dan kan satan niet in je zijn of dan heeft satan geen invloed op je leven. Ik weet wel dat mensen die opgevoed zijn, en zich nog steeds vastklampen, met een angstgeloof meer bezig zijn met satan dan met de heilige Geest. En zulke mensen schenken dan onterecht meer aandacht aan satan en betrekken hem dan ook overal bij terwijl dat helemaal niet nodig is. Ik begrijp dus ook niet die ene stelling die door Pieter werd gepost. |
En het is maar zo simpel, wat de achterliggende gedachte is, gezien de reacties van sommigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 18:25
|
|
|
ALS SATAN WIST WELKE OVERWINNING JEZUS HEEFT BEHAALD AAN HET KRUIS, ZOU HIJ HEM NIET LATEN STERVEN.
Een pracht leus die ik eens las, mar een hele grote waarheid. Jezus heeft daarmee macht gekregen over het leven, het EEUWIGE leven. Hij bepaald welke zonde hij vergeeft, Hij bepaald of zij die bij Zijn terug komst ingaan zien en Hem alsnog belijden , of zij (net als die ene die naast Hem hing) of het dan te laat is of niet. Wij mogen graag even in Gods schoenen gaan staan en voor rechter spelen , maar die eer krijgen wij niet en dat is maar gelukkig ook.
Als Hij terug komt zullen er misschien wel heel veel eendags christenen komen, misschien wel ook nog heel zware criminelen en geesteszieken, maar het is aan Jezus of Hij hen dan vergeeft. Wij kunne niet bij benadering aangeven wat HIj zal doen, maar Zijn OVERWINNING zal gigantisch zijn. Hij refereert er ook maar in sommmige gelijkenissen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 09:52
Onderwerp: Afscheid
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Hallo iedereen,
ik wil iedereen bedanken voor de fijne tijd hier. Maar ik heb besloten om te stoppen hier op CM. Ik wil ook de beheerders van CM bedanken voor hun goede service en hun goede kwaliteit van hun website, want ik geniet van de vormgeving van deze website.
Moge de Here jullie allemaal zegenen, en nog een fijne tijd toegewenst aan iedereen hier. Ondanks alles blijf ik van jullie allemaal houden.
Wees allemaal gegroet in de naam van Jezus,
sjouke(laverde) |
Beste Sjouke, bedenk en onthoud goed wat een bewust belijden christen is en wat die moet doen. Je komt nu heel dicht in de buurt van (geien sommige reacties van jou) een Nazi-streber dan een volgeling van Jezus de Nazereeër te willen zijn
We zijn allemaal schepselen God ongeacht huidskleur, of lig jij 's zomers nie top het strand te zonnebraden, om maar een donkerder huidskleur te krijgen?
Je moet eens goed gaan nadenken of jij en ik terecht Jood zouden zijn, want daar ben je goed mis mee. Satan laat ons dmv zijn Bijbelkennis zaken geloven dat mensen zich superieur gaan voelen, (omdat het in de Bijbel staat). ALs ik aangeef dat jij niet kunt aantone dat je 100% afstammeling van Isssachar (als Fries zijnde), omdat er heel vroeger verkeerd bloed in geslopen kan zijn, reageer je daar niet meer op.
Maar niet getreurd, Jezus is en blijft de oplossing, wordt weer mens ipv ubermensc, dus weer een volgeling van Jezus, dus zo dat ook bij jouw weer Zijn wil baas wordt, ipv nu de jouwe is.
Ook wat vrouwen aangaat en je op een datingsite zit, als jij een dienend man wil zijn gelijk Jezus ons diende (leer van Hem ipv eigen interpretatie voor eigen ik en verhoging van je zelf), zal je hart veranderen en zal je ingang vinden bij vele mede christenen en Hem tot eer worden.
Gods zegen en maak van je Bijbelstudies , studies gericht op Jezus, wie Hij was en wat Hij deed. Alle goeds maar vooral Gods zegen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 02:20
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOL252 schreef: | Puber in the house |
We hebben er 4 door de pubertijd heen gekregen. Goeie tip, ga niet in discussie, vaak wel uitleggen (meestal naderhand bij een conflict)waarom je een beslissing nam.
Ik ben nu gezegend met 4 pracht kerels die met plezier bij me thuis komen.
.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 02:09
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOL252 schreef: | Ben nu wel alles kwijt, ligt allemaal op geniale plekken maar naderhand zelfs de geniale plekken vergeten... |
Het zal toch wel met en beetje logica zijn opgeborgen, nu alleen de logica terug vinden en je hebt alles weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 22:29
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Vanharte gefeliciteerd Anna en Willem, helaas wat laat , maar beter laat dan niet,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 21:04
|
|
|
SIMON933 schreef: | De stelling was:
Houdt God in zijn oordeel rekening met deze 30jr gevangenisstraf of heeft God hieraan geen enkele boodschap? |
Daar houd volgens mij God geen rekening mee. Er is maar één weg om in de Hemel te komen, daar is geen onduidelijkheid over, Jezus is de Weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 23:06
Onderwerp: Oude gospel hits moeten weer tot leven komen
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Het gaat er niet om of ik er mee eens ben. Het gaat erom van wat het Woord zegt. Als het Woord zegt dat God het gedierte des velds heeft geschapen, ja, dan geloof ik dat.
En Israël heeft door de eeuwen bewezen dat zij een regeer volk zijn met God, want israel betekend strijden en regeren met God. En de geschiedenis laat zien hoe Israël geheerst heeft de afgelopen eeuwen over de volkeren, in deze tijd zou dat verboden zijn, want Israël heeft bewezen hoe zij slaven hadden onder zich die goed werden betaald. Maar ja, nu laat israel het af weten en laten ze de vreemde volkeren over hen heersen, dat word ook wel genoemd: de tijd der heidenen. Zie hoe onze politiek beheerst worden door turken, marokkanen, en moslims, en dat kwam omdat wij ze toe lieten in ons land, terwijl de Bijbel ons leert Heilig te leven, en heilig betekend afscheiden, apart, afgezonderd leven. De Bijbel spreekt heel duidelijk dat de volkeren buiten israel op hun eigen plaats zijn gezet, en israel is op hun plaats gezet, tijdens hun ballingschap. En wij zijn hier geplaatst, wij als zebulon, aan de zand der zeeën. Zebulon staat bekend om hun rijkdom der zeeën, zie hoe rijk en groot holland was op zee.
Maar het vergt ontzettend veel studie en geschiedenis om te zien waar de 10 stammen zijn gebleven, de 2 stammen rijken, de joden dus, zijn maar voor 70 jaar in de ballinschap geweest maar zijn toen terug gekeerd omdat uit de stam Juda, Jezus voort is gekomen. Maar nu kan Israël terug keren naar haar man. Israël de tien stammen staan ook wel bekend als het verheidenste deel van Israël omdat zij onder de volkeren verstrooid zouden worden, en in tussen is israel uit gegroeid tot een menigte van volken, zoals beloofd was aan abraham.
Het gedierte des velds, als je dat leest in het hebreeuws, dan staat er: veldarbeider. Maar dat is een studie apart. Het aziatische ras(waaruit ook de chinezen zijn ontstaan), mongoolse ras, negerras waren geschapen om te werken voor adam, om de aarde verder uit te werken, want adam kon het alleen niet doen. Maar goed dit vergt een uitgebreide studie om deze materie goed te begrijpen, je moet bij het begin beginnen, en onderzoek doen. |
Dus jij pretendeerd dat je boven Jezus en wat hij ons bevolen heeft staat, Jij prenterdeerd dus een schriftgeleerde te zijn die precies wet wat eri n de wet staat? Jij pretendeerd dus dat jij een jood bent, terwijl je dat helemaal niet bewijzen kunt maar het maar het aanneemt omdat het jou uitkomt? Misschien is je tig x bet, bet over grootmoeder wel een Indiaanse geweest of Aziatische vrouw, oei dan is er verkeerd bloed in jullie geslacht gekomen.
STOP MET JE DWAALLERINGEN en word praktiserend christen ipv wettisch schriftgeleerde, helaas wil jij omdat je superieur wilt zijn e nmacht bezitten, niet meer weten dat Jezus hier op aarde ons voorgeleefd heeft en ons tot voorbeeld is geweest, helaas wil jij onder geen beding leren wie en wat Jezu snu werkelijk was. Hij ging de diepste diepte in voor ons allemaal, jij hebt dat ooit beleden, maar bent de brede weg op gegaan omdat het jou beter uitkomt. Er is hier op aarde geen mens die de Bijbel zo kent als dat Stan hem kent en jou en je mede heersers, laat zien dat jullie (onterecht) joden zouden zijn.
Pas als je net als Jezus weer een dienend christen wordt, is er hoop voor je en niet het lot beschoren wat Jezus zegt over farizeeërs en schriftgeleerden.
Wordt weer bewust belijdend christen en ga Jezus weer als voorbeeld nemen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 22:45
Onderwerp: Boos!
|
|
|
Dat men boos wordt is zeer begrijpelijk, maar we worden vaak boos op de verkeerde helaas. Juist die boosheid, brengt soms ook een verwijdering naar God toe, heb het in de familie bij overlijden van een broer ook meegemaakt helaas. We vergeten dat God juist zekerheden geeft en daar lopen we dan wel aan voorbij, gelijk Johannes 3 vers 16
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 6 januari 2013, 23:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 22:34
Onderwerp: Gebedsverzoek overspanneheid
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Beste broeders en zusters,
Ik heb het gevoel best wel overspannen te zijn.
Daar wou ik gebed voor vragen.
Dat ik dingen weer in perspectief enzo kan zien.
En dingen kan doen die ik wil doen.
Alvast bedankt!
Ik bedoel dus niet dat ik ongelukkig ben; ik heb mijn behandelaar al drie!! weken niet gezien vanwege vakantie, en ik zie haar weer deze week.
Iig, dit schrijven hier doet me ff goed!
Ik neem even me 'indien nodig' tablet in. Ja, God heeft de artsen ook wijsheid gegeven om deze tabletten te ontwerpen zeg maar.
Ja, bij dat idee al voel ik me al beter.
Laterz!
Nou, ben al wat rustiger met me 'indien nodig tablet'.
Ach, ja, dreigde overzicht kwijt te raken, ben nu weer in de rust. |
Natuurlijk bid ik voor je ,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 17:29
Onderwerp: Henk van Zon - Duistere ondertonen van de popmuziek
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Annette, aan die liedjes van K3 of Plop of Nick en Simon is niets mee. Laat je dus niet opnaaien door mensen die over satan zien. Ik geef wel toe dat er bepaalde muziekgenres zijn die niet echt koosjer zijn...nou dat vind ik toch althans. |
Moet je voor de aardigheid eens horen waar mijn jongste zoon mee bezig is https://www.youtube.com/watch?v=cMKQ3zFNEDM
of deze https://www.youtube.com/watch?v=KubgMDSMXfI
wat rustiger lekker rocken https://www.youtube.com/watch?v=TEGUdKYxASI
Als ik beneden kom, en zeg zet die zooi wat zachter, krijg ik het is ook christelijke muziek hoor, wij bepalen niet wat God mooi vind, maar het wel gelijk jij aangeeft niet jou smaak, dus is het geen kritiek van mij kant op jou reactie, maar gewoon even wat voorbeelden,van hoe het ook kan
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op zondag 6 januari 2013, 17:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 januari 2013, 08:31
Onderwerp: CM App
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In de Intercity van Leeuwarden naar het westen zit boven je gewoon een stopcontact met 230V. Verder draadloos Internet. Dus wie jaagt je de trein uit. Met een Blokkerkaartje ga je voor 15 euro retour en ook dat dat valt allles mee. CM wert op een laptop of een iPad prima dan. Voor de smartphone zou er een app moeten zijn. Van die 1500V of meer heb je dus middels een transformator veel plezier met een leiding boven je al vind ik verbinding maken met de echte bovenleiding geen goed idee
Thomas. |
Maar verbinding met de Leiding boven is toch niets mis mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 18:13
Onderwerp: Jezus volgen betekend vervolging.
|
|
|
MAT170 schreef: | Fritz ik ben trouwens helemaal geen voorstander van secularisatie.
http://www.rzim.org/just-thinking-broadcasts/secularization-its-control-and-power-part-1-of-4/
http://www.rzim.org/just-thinking-broadcasts/secularization-its-control-and-power-part-2-of-4/
http://www.rzim.org/just-thinking-broadcasts/secularization-its-control-and-power-part-3-of-4/
http://www.rzim.org/just-thinking-broadcasts/secularization-its-control-and-power-part-4-of-4/ |
als je linken plaatst, moet je even weer koopiëren en dan op URL erchtsboven klikken, staan zer zo op dat al smen e rop klktze gelijk openen, je kunt het proberen door bij je reactie met wijzigen te doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 14:19
Onderwerp: Jezelf zijn
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Ja het geloof is een obsessie voor mij geworden, en dat blijft ook zo. De Bijbel is gegeven om daaruit te leren. Nou pieter u zou schrikken als u mijn moeder ziet.
Die komt smorgens uit bed, het eerste wat zij doet is een Bijbelstudie doen. Ze luistert een uurtje naar een Bijbelstudie met de Bijbel erbij. Als ze het huishouden wat gedaan heeft, dan gaat ze weer over op de Bijbelstudie, en dat gaat bij haar ook een hele dag door, ze doet niks anders dan Bijbelstudie doen. Overpeins mijn Woord dag en nacht zegt de Here. Ik ga er mee in bed en sta ermee op. Dus ja voor ons is het zeker een obsessie geworden, wij leven voor Hem, alles wat we doen, Bijbelstudies dus, doen we in teken en in gehoorzaamheid naar Jezus toe.
Mijn vader doet niks aan het geloof, maar irriteert zich kapot aan mijn moeder omdat zij elke dag door Bijbelstudie doet. Ja dat krijg je, staat geschreven in de Bijbel. Hoemeer je er mee bezig bent hoemeer tegenstand.
Ik denk dat u raar zou kijken hoe wij hier thuis bezig zijn met het Woord Gods. Wij hebben niks met kerken, maar met God en Gods Woord, daar ligt onze hart.
En de Bijbel leert ons ook om mekaar te wederleggen met het Woord, oh dan daar hebben we een hekel aan. Nee, mensen willen graag een stukje van de wereld en een stukje van het geloof. Maar zo werkt dat niet.
Paulus zegt: wees mij navolger. Wat deed Paulus dan? Die overpeinste ook niks anders dan alleen de schriften. Die deed ook niks anders dan studeren en prediken, als je leest hoe lang Paulus soms bezig was. En dan zegt Paulus, wees mijn navolger zoals ik christus navolg. Mooi he? :-D.
Maar ons volk is lui van geest geworden, lauw van geest wel te verstaan. Men staat niet meer in brand om het Woord van God. Zoals de emaus gangers het zeiden, waren onze harten niet brandende? Omdat Jezus tegen hen sprak en begon te vertellen over Mozes en de profeten, en de harten van die emaus gangers waren brandende. Heerlijk is het als je dat leest. Maar ons volk wil dat vandaag de dag niet meer, ze willen stukje van de wereld en een stukje van geloof.
En wie dag en nacht Zijn Woord overpeinst is daarmee geobsedeerd door het Woord Gods. Heerlijk is dat he? |
Johannes had een ander Jezus, die van de Liefde (opofferende, dienende liefde) , Liefde voor de mens als individu. Als het geloof een obsessie is geworden, is het een afgod geworden, mede omdat het omzien in opofferende en diendende liefde geen sprake meer is.
Wettisch bezig zijn is absoluut radicaal verkeerd als men Jezus niet meer als voorbeeld neemt maar puur volgens de letterlijke tekst van de Bijbel te werk gaat.
Christen zijn is doen wat Hij deed en Hem als voorbeeld hebben, dus bijvoorbeeld de straat op en hen helpen die dat nodig hebben, ipv op je neus in de Bijbel gelijk Schriftgeleerden en farizeeërs, want de kans is groot dat men dat dan wordt. Zou je werkelijk begrepen hebben wat Jezus wil, zou je misschien inzien dat hij praktiserende christenen wil en geen geleerden. Als je werkelijk doet wat Hij zegt , kan men in vol vertrouwen er op aan dat de Heilige Geest ons zal leiden als we op pad gaan , niet onze geleerdheid. Laat de liefdevolle Jezus van Johannes overwinnen en je zult zien dat geloven geen straf meer is , want dat doet haast blijken uit jou reacties.
LEEF, Jezus wil dat je leeft,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 12:48
Onderwerp: Jezelf zijn
|
|
|
Je zelf zijn houdt maar 1 ding in en dat is, LEEF.
Soms zie ik dat men te wettisch is of krampachtig vasthoud aan wat in de Bijbel staat maar ook wat een ander wel er niet van zou vinden, noem allemaal maar op wat meer.
God geeft geboden, ons hier aan houden is niets mis mee. We hebben de Bijbel als leerboek, maar mogen het niet als een afgod gaan behandelen door tekstueel er dingen uit te halen die men zich zelf te voordele kan rekenen.
Misschien voor een enkeling, ga terug naar het moment van je bekering en doop, wat was de reden en vraag je af, waar ben je nu mee bezig?
Men kent geen gradaties in het geloof, maar mag er wel in groeien, maar helaas, word het een obsessie en begint men alles naar eigen perspectief te zien, vergeten wat Jezus ons nu werkelijk leerde.
Hij gaf in eerste instantie ons het Grote gebod, en daarnaast met Zijn "kijk naar de vogels in het veld", eigenlijk aan dat we soms te zwaar tillen aan zaken waar God ons toch in wil voorzien. Voor er commentaar op de vogels komt. We hebben wel onze verantwoordelijk heden en kunne niet met de armen over elkaar gaan zitten tot God zijn Kwartels en Manna brengt.
Nogmaals leer te LEVEN
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|