ChristianMatch

Forum

Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 00:03
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

dit zette ik elders neer, maar kan hier ook:

er staan ook teksten in de Bijbel die impliceren dat zolang je man, ex of niet nog leeft (of vrouw) je er an gebonden bent en geen nieuwe relatie kan beginnen, wat overspel zou zijn. volgens 1 cor 7 mat 19 en vele andere teksten. het staat er letterlijk, mijn ex had ook een kind, dus ik probeerde het te relativeren, en mijn ''vlees'' te volgen, dus proberen tussen de regels doorlezen, context, historisch, hermeneutiek, maar de die awart op witte teksten bleven staan....

1 cor 7 en mat 19 beiden 2 uitwegen, als je tot geloof bent gekomen en die ander verlaat je omdat ie geen christen is, of overspel.
natuurlijk schrijf ik dit niet met het wijzende vingertje, maar probeer mijn eigen gedschte en studie toen de tijd weer te geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 16:49
BerichtOnderwerp: Stierenvechten; offer, cultuur of barbarij?

dit valt niet onder het kopje; gij zult niet doden.
anders kan je ook geen hamburger meer eten.
als christen leven we onder het nieuwe verbond, zie handelingen 15.
dus de oude offerwetten zijn niet meer van toepassing.

als dierenvriend walg ik van de stieren gevechten, en grijns elke keer als zo`n stier er 1 op de horens neemt. afschaffen! heeft niks te maken met eten/consumptie, gewoon macho`s in een veredelde pyama.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 15:41
BerichtOnderwerp: Wat is zonde?

of juist het nalaten van iets. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:13
BerichtOnderwerp: david maasbach

ZINGA672 schreef:
Is dat hetzelfde als prosperity-teaching?

GrZing!

ja, dus als christen hoef je niet ziek te zijn of arm, dan leef je onder een vloek, bla bla, dan halen ze wat teksten uit contex.
ben je niet rijk of gezond, dan ligt het aan je gebrek aan geloof.
pastorale ramp die kerken....
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:11
BerichtOnderwerp: Ben ik sexverslaafd

ik ben super vroom, zie ik een schone jonkvrouw in kort rokje op tv, ja heus, dan vliet ik! ik ren weg als jozef, ik ruk symbolisch mijn oog uit en zap door.
op straat kan ik me ook goed beheersen heb nooit geen verkeerde gedachte, ben elke dag in amsterdam voor werk, en als ik dan sommige dames op de fiets zie,....dan blijf ik koel ende kuis...

nu eerlijk?
ik lust er wel pap van Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
heb voor mijn bekering veel seks gehad met vele dames, en weet wat ik mis, ik heb het er soms knap moeilijk mee!

zo das de waarheid..verslaafd, nee. borderline, ja Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 13:02
BerichtOnderwerp: Nieuwe relatie en kinderen

er staan ook teksten in de Bijbel die impliceren dat zolang je man, ex of niet nog leeft (of vrouw) je er an gebonden bent en geen nieuwe relatie kan beginnen, wat overspel zou zijn. volgens 1 cor 7 mat 19 en vele andere teksten. het staat er letterlijk, mijn ex had ook een kind, dus ik probeerde het te relativeren, en mijn ''vlees'' te volgen, dus proberen tussen de regels doorlezen, context, historisch, hermeneutiek, maar de die awart op witte teksten bleven staan....

1 cor 7 en mat 19 beiden 2 uitwegen, als je tot geloof bent gekomen en die ander verlaat je omdat ie geen christen is, of overspel.
natuurlijk schrijf ik dit niet met het wijzende vingertje, maar probeer mijn eigen gedschte en studie toen de tijd weer te geven.

mocht je zo`n relatie aangaan, dan vind ik dat je goed moet beseffen dat het kind een deel van je nieuwe partner is, en dus moet je the full-package deal nemen en er 100% voor gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 00:08
BerichtOnderwerp: Wat is zonde?

augustinus zegt het mooi als hij de zonde vergelijkt met een parasiet.
de zonde is niet iets, het is het gemis van het goede, de tekortkoming van het perfecte.

letterlijk betekend het ''je doel missen''

en de zonde is niet iets fout doen, we kunnen sinds de zondeval niks anders, het is een staat van zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 00:00
BerichtOnderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??

ik denk dat we nu in herhaling vallen, sluiten dit topic?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 23:59
BerichtOnderwerp: david maasbach

ken het, ze verkondigen de health and wealth leer, dan haak ik al af. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 19:09
BerichtOnderwerp: is vasten iets wat we zouden moeten doen

ik zou er wel bij drinken, al is het maar water, anders is het niet verantwoord.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 20:50
BerichtOnderwerp: "PARA" -normaal??

ZINGA672 schreef:
Tess ik begrijp je vraag hierboven niet zo goed; mss wil je die verduidelijken?

Verder: de boeken van Frank Peretti zijn fictie en geromantiseerd; voor echt betrouwbare info zou ik ze niet lezen.

Er zijn christenen die uit het paranormale circuit zijn gestapt, tot geloof zijn gekomen en die daar over kunnen vertellen.

Ik was als kind wel behept met gevoeligheid voor deze zaken; waarschijnlijk opgedaan door mishandeling. God heeft mij net op tijd van de ondergang gered. Alleen door Jezus kan iemand vrij worden van geestelijke gebondenheid.

Hierover zijn veel goede boeken geschreven (vanuit praktijkervaring en bijbels onderlegd), maar de vraag is wat je nu precies wilt weten. Ik kan je wel wat boektitels geven als je dat wilt.

Tenslotte denk ik dat, hoewel er een geestelijke wereld bestaat en er geestelijke strijd is, je je hier het beste pas mee kunt bezighouden als God het op je weg brengt. Hij zal dan ook zorgen voor de middelen/kennis en het onderscheid dat je erbij nodig hebt.

GrZing!

IDD ZING! amen

voor de mensen die zich er in willen verdiepen zonder 10 kilo boeken te lezen, deze is geniaal:

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/als-het-licht-duisternis-is/666816521/index.html
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 20:47
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op dinsdag 27 juli 2010, 11:53
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:53

ik heb het liever niet overmachtsverhoudeing, maar ROLVERDELING. zoals God die heeft gegeven. zie efeze 5.

verder, als de man en vrouw van God en elkaar houden, is er geen probleem...
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:51
BerichtOnderwerp: tijd van komen en gaan....ik ga

tot ziens Knipoog smiley (they all come back....)

en zo niet tot boven bij ABBA, broeder. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 16:48
BerichtOnderwerp: loveparade

@ susanha, je projecteert jouw gevoel en hoe jij denkt op God, maar laat de Schrift liggen, over welke God heb je het?

en God straft niet meer in het N.T? wauw... are you serious?
zing gaf al het voorbeeld van openbaringen, maar ik kan zo nog een reeks voorbeelden opnoemen, 2 teksten nog:

1 Petr 4,17
Want het is nu de tijd, dat het oordeel begint bij het huis Gods; als het bij ons begint, wat zal het einde zijn van hen, die ongehoorzaam blijven aan het evangelie Gods?

hand 5:

1 En een zeker man, met name Ananias, met zijn vrouw Saffira, verkocht een eigendom, 2 hield iets van de opbrengst achter, met medeweten van zijn vrouw, en bracht een zeker deel en legde het aan de voeten der apostelen. 3 Maar Petrus zeide: Ananias, waarom heeft de satan uw hart vervuld om de heilige Geest te bedriegen en iets achter te houden van de opbrengst van het stuk land? 4 Als het onverkocht gebleven was, bleef het dan niet van u, en was, na de verkoop, de opbrengst niet te uwer beschikking? Hoe kondt gij aan deze daad in uw hart plaats geven? Gij hebt niet tegen mensen gelogen, maar tegen God. 5 En bij het horen van deze woorden viel Ananias neder en blies de adem uit. En een grote vrees kwam over allen, die het hoorden. 6 En de jonge mannen stonden op en legden hem af, en zij droegen hem uit en begroeven hem.

*

en ik gaf er verder geen commentaar bij omdat de tekst zo duidelijk is, een universeel principe. en idd, iedereen is even schuldig, dit moet worden aangegrepen om te evangeliseren, bekeert u! (ja, natuurlijk met tact en pastoraal verantwoord, maar wel de waarheid!)
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 20:03
BerichtOnderwerp: loveparade

vreselijk, zal maar familie wezen, 18 doden en bijna 400 gewonden.
bidden? ja. maar ik denk dan gelijk aan deze tekst....

luc 13:

2 Hij zei tegen hen: ‘Denken jullie dat die Galileeërs grotere zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat ze dat ondergaan hebben? 3 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal op dezelfde wijze omkomen. 4 Of die achttien die stierven doordat de Siloamtoren op hen viel – denken jullie dat zij schuldiger waren dan alle andere mensen die in Jeruzalem wonen? 5 Zeker niet, zeg ik jullie, maar als jullie niet tot inkeer komen, zul je allemaal net zo sterven als zij.’
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 19:38
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid

de cda heeft wel babbels, ze mogen blij zijn om zelfs aan te schuiven als grootste LOSER.

rechts for the win!!!! weg met de linkse naieve hap. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 20:31
BerichtOnderwerp: Geloven we nog in God, of heb je je eigen geloof ?

ja, maar zoals al is gezegd, is dat gnostiek, het zelf de mens op de troon.
er zijn wel sporen van de schepper in ons, we zijn immers naar Zijn evenbeeld gemaakt, maar we zijn volgens genesis 3 in een gevallen staat, en van God afgesneden. dus men kan zoeken wat hij wil, naar dat Goddelijke sprankje inzichzelf, maar zal regelrecht naar de hel gaan met die fopspeen.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:48
BerichtOnderwerp: Je gaat naar de hemel... en dan?

ik denk dat zelfs in de Bijbelse voorbeelden er veel figuurlijk is, antropmorfisme. ik denk dat we echt geen flauw benul hebben, en dat speculatie zelfs niet goed is.

wat ik wel weet is dat we Bij een almachtige God zijn die van ons houd, waar alle zonde en de gevolgen van de zondeval weg zijn, en God die de zondaren in deze gevallen wereld al zoveel moois geeft, een God die.....

''bij machte is oneindig veel meer te doen dan wij bidden of beseffen''

Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 23 juli 2010, 14:50
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:35

en sus over het eerste stukje, de kerkverlating.
mijn mening is dat het allebelangrijkste is, om zelf je relatie met God te herstellen, zelf wedergeboren te zijn, gered te zijn, de Here echt te kennen. dat is punt 1 in prioriteit.

er zijn vele mensen in ''de kerk'' die naar de hel gaan, maar dat is geen excuus om niet naar de kerk te gaan, ik ga zelf ook niet momenteel, omdat ik eerst uit iets theologisch moet komen voor ik een locale kerk kan kiezen, maar dan ga ik zeker!

want paulus stichtte ook gemeentes, en in efeze 4 staat er ook dat God ook mensen gaven geeft om elkaar te dienen en opbouwen, zie ook het verhaal van paulus over het lichaam van Christus, en hoe een iedereen, een rol heeft (ledemaat is) , van de koffiedames , de stoelopruimers tot de voorganger.

in hebreeen word ook opgeroepen o de samenkomst niet te verzuimen.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:16

De canonvorming van het Nieuwe Testament
Herkomst
Hoofdstuk uit: G. van den Brink, Op betrouwbare grond. Over ontstaan en gezag van het Nieuwe Testament, Heerenveen 1999 (ISBN 90-5030-951-8, uitgeverij Barnabas)

hele verhaal:

http://www.studiebijbel.nl/artikel/1000226-de-canonvorming-van-het-nieuwe-testament.html

eindconclusie:

Gezaghebbend en canoniek
We zijn toegekomen aan een samenvatting en conclusie van onze bevindingen. We hebben vastgesteld dat het wezen van de canoniciteit van de nieuwtestamentische boeken wordt bepaald door hun gezag in de vroege kerk. Vervolgens hebben we gezien dat het gezag van de nieuwtestamentische geschriften volgens deze boeken zelf gebaseerd is op eigenlijk twee instanties. Ten eerste het gezag van de woorden van de Here Jezus Christus zelf en ten tweede het gezag en de betrouwbaarheid van de eerste apostelen en ooggetuigen. Daarna zagen we dat de 7 later betwijfelde brieven in die delen van de vroege kerk, waar ze bekend waren, vanaf het begin gezaghebbend waren. Tot slot vonden we maar liefst drie redenen waarom een aantal van deze brieven vanaf de tweede helft van de IIe eeuw ter discussie werd gesteld. Bovendien is er over het merendeel van de boeken van het NT nooit discussie geweest. We zien dus dat wat vanaf het begin door apostelen en ooggetuigen is overgeleverd wel werd aangevochten en bedreigd, maar niet werd gevormd in de daarop volgende eeuwen(38). De canon is beslist geen product van de kerk, maar behoort tot de vooronderstellingen van de christelijke gemeente en is dus een geschenk aan de kerk van Christus.
Bovendien is een belangrijke conclusie dat door de historische eenmaligheid van de openbaring van Jezus Christus en het verslag daarvan door de eerste apostelen en ooggetuigen de canon van het Nieuwe Testament principieel gesloten is(39). En de omvang van deze canon was in principe compleet vanaf het moment dat haar boeken geschreven waren(40). Tot deze verzameling behoren de 27 boeken van het NT, omdat de schrijvers van deze brieven kunnen zeggen: '... hetgeen wij gehoord hebben , hetgeen wij gezien hebben met onze eigen ogen, hetgeen wij aanschouwd hebben en onze handen getast hebben van het woord des levens ... verkondigen wij u ....' (1 Joh.1:1-3).

Laatst aangepast door
DAVID923
op vrijdag 23 juli 2010, 15:10
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 juli 2010, 14:09
BerichtOnderwerp: forum

welkom broer Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:24

ja
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 21:23
BerichtOnderwerp: airsupport

MARISKA601 schreef:
Hoi david.

Heb je weleens contact gehad met de hoop in dordrecht?

nou, ken het, maar ben geen alcoholverslaafde, ik werk en funtioneer gewoon, maar soms dan knal ik echt door, en deze keer was het op het nippertje, denk ook omdat ik redbull bij had gedronken, dan merk je het niet zo. het is deze keer goed mis gegaan en ben er reuze van geschrokken.

maar ik bagetaliseer het niet, en ga hier echt mee aan de slag.

dank jullie broeders en zusters! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 14:58
BerichtOnderwerp: Evangelisatie...

ik heb je geen pm gestuurd hoor, preach it! Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 11:40
BerichtOnderwerp: Evangelisatie...

er zijn mensen geroepen als evangelist ( efeze 4)
maar iedereen heeft de verantwoording om:

1pet 3:

15 Maar heiligt de Christus in uw harten als Here, altijd bereid tot verantwoording aan al wie u rekenschap vraagt van de hoop, die in u is, doch met zachtmoedigheid en vreze, 16 en met een goed geweten, opdat bij al het kwaad, dat men van u spreekt, zij, die uw goede wandel in Christus smaden, beschaamd gemaakt worden.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 11:36
BerichtOnderwerp: airsupport

hoi, gaarne wat gebed.
ben ff afwezig geweest, want ik ben herstellende van een alcoholvergiftiging, bijna het loodje gelegd, erg geschrokken.

kon al moeilijk maat houden, maar deze keer ging het net over het randje.

God en mezelf beloofd niet meer te drinken, en heb me bij christelijke psycholoog aangemeld, om de eventuele oorzaak te achterhalen.

bid aub voor volledig herstel.

ty
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 11:34

SHANITA130 schreef:
David? Heb je er nou spijt van of niet? Kan ik dat uit je posting opmaken?

Groet,

Shanita

ja en nee.

ja want het is een zonde en het bedroefd de heer.
en nee at the time, want het was natuurlijk bevrediging van het vlees. (maar dat is ook fout, weet ik, maar probeer eerlijk antwoord te geven)
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: donderdag 22 juli 2010, 11:12

MARIEKE897 schreef:
maar die opmerking chat, (die van David bedoel ik) van dat het vooral voor de vrouw zou gelden in die tijd...naar mijn weten is er altijd een man bij betrokken anders wordt ontmaagding wel een hele lastige zaak.. Knipoog smiley
het zal wel de rolverdeling geweest zijn toen, maar op mij komt het een beetje hypocriet over, alsof het alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw was ?

deut 22:

13 Wanneer een man een vrouw huwt en na de echtelijke gemeenschap een afkeer van haar krijgt, 14 haar in opspraak brengt en haar een slechte naam bezorgt door te zeggen: Deze vrouw heb ik gehuwd, maar bij de echtelijke gemeenschap bevond ik, dat zij geen maagd was – 15 dan zullen de vader en de moeder van het meisje de bewijzen van de maagdelijkheid van het meisje nemen en tot de oudsten van de stad, naar de poort, brengen. 16 En de vader van het meisje zal tot de oudsten zeggen: Ik heb mijn dochter aan deze man tot vrouw gegeven, maar hij heeft een afkeer van haar gekregen, 17 en zie, hij brengt haar in opspraak door te zeggen: ik heb bevonden, dat uw dochter geen maagd was; maar dit zijn de bewijzen van de maagdelijkheid van mijn dochter. Daarbij zullen zij het kleed vóór de oudsten der stad uitspreiden. 18 Dan zullen de oudsten van die stad de man nemen, hem tuchtigen, 19 hem een boete van honderd zilverlingen opleggen en die aan de vader van het meisje geven – omdat hij een slechte naam aan een Israëlitische maagd bezorgd heeft; en zij zal hem tot vrouw zijn: hij zal haar niet mogen wegzenden, zolang hij leeft.
20 Maar indien deze beschuldiging waar is en de maagdelijkheid bij het meisje niet gevonden is, 21 dan zal men het meisje voor de ingang van het huis van haar vader brengen, en de mannen van haar stad zullen haar stenigen, zodat zij sterft – omdat zij een schanddaad in Israël gepleegd heeft door in het huis van haar vader ontucht te bedrijven. Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen.
22 Wanneer een man betrapt wordt, terwijl hij gemeenschap heeft met een vrouw, die gehuwd is, dan zullen zij beiden sterven: de man, die met de vrouw gemeenschap gehad heeft, en ook de vrouw. Zo zult gij het kwaad uit Israël wegdoen.
23 Wanneer een man een meisje, dat nog maagd is en dat met iemand ondertrouwd is, in de stad ontmoet en gemeenschap met haar heeft, 24 dan zult gij hen beiden naar de poort van die stad brengen en hen stenigen, zodat zij sterven: het meisje, omdat zij in de stad niet om hulp geroepen heeft, en de man, omdat hij de vrouw van zijn naaste onteerd heeft. Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen.
25 Maar als de man het ondertrouwde meisje in het veld ontmoet, haar vastgrijpt en gemeenschap met haar heeft, dan zal alleen de man sterven, die gemeenschap met haar gehad heeft; 26 het meisje echter zult gij niets doen, aan het meisje kleeft geen zonde, waarop de doodstraf staat, want dit geval is hetzelfde als wanneer iemand zich tegen zijn naaste keert en hem om het leven brengt. 27 Want hij heeft haar in het veld ontmoet; het ondertrouwde meisje heeft om hulp geroepen, maar er was niemand, die haar te hulp kwam.
28 Wanneer een man een meisje ontmoet, dat nog maagd is en niet ondertrouwd, haar aangrijpt en gemeenschap met haar heeft, en zij worden betrapt – 29 dan zal de man, die bij haar gelegen heeft, aan de vader van het meisje vijftig zilverlingen geven, en zij zal hem tot vrouw zijn, omdat hij haar onteerd heeft; hij zal haar niet mogen wegzenden, zolang hij leeft.
30 Een man zal de vrouw van zijn vader niet nemen noch het dek van zijn vader opslaan.

* behoorlijk duidelijk, lijkt me.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923 (45)

BerichtGeplaatst: maandag 12 juli 2010, 23:44
BerichtOnderwerp: Kerkverlating door geloofstwijfel en/of ongeloof

CROSSROAD317 schreef:
Joh.3:3 Jezus zei: ‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’ 4 ‘Hoe kan iemand geboren worden als hij al oud is?’ vroeg Nikodemus. ‘Hij kan toch niet voor de tweede keer de moederschoot ingaan en weer geboren worden?’ 5 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest.18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. (NBV)

juist!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van DAVID923
Ga naar pagina Vorige 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 Volgende
Pagina 18 van 22