Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 23:38
Onderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Wanneer werd er gedanst in de bijbel, ja om God te loven en te prijzen, zoals David en een discotheek waar allerlei Gode-vijandige of kabaalachtige muziek wordt gedraaid is nu niet een plaats voor een christen. Een bruiloft is een feest en als Jezus daar Gastheer is, dan is er ook wijn ja en muziek, maar geen discobeat of house-muziek. Wordt deze wereld niet gelijkvormig maar wordt veranderd door de Geest, Die je wil vormen naar het Beeld van de Zoon... |
Juist omdat je weet dat die wereld je wil vormen naar eigen inzicht, heeft God jou ook inzicht gegeven wat goed en kwaad is ... Maar wil dat zeggen dat je dan maar nergens meer naar toe mag, overal is de wereld, zelfs bij je thuis ... Je TV, je radio maar ook je computer met internetmogelijkheden ... En wanneer ben je de "wereld" gelijkvormig?? Als je naar discobeat of house-muziek luistert?? Toen ik een jaar of 20 was, ging ik regelmatig naar koffiebar "De Fuik" in Zwolle ... Mijn ouders vroegen wel eens "wat heb je daar toch te zoeken, in die disco" ... Ja, pa en ma, maar dan wel een disco in een "christelijk" jasje. Ik zou je willen vragen om eens naar het Xnoizz festival te gaan, je zult verstelt staan denk ik ... http://www.flevofestival.nl/index.php Hij heeft je zelfs Efeze hoofdstuk 6 gegeven, omdat je in de wereld leeft/staat ...
Dat Jezus daar als Gastheer is geweest daar heb ik mijn twijfels bij, volgens mij was Hij daar als gast (Joh. 1:1-12) ... En volgens mij was Hij toen ook nog niet de Jezus die wij nu kennen, voor de mensen daar was hij gewoon Jezus de zoon van Jozef de timmerman ...
Sorry hoor, maar ik vind dat er veel meer schade aangericht wordt door drank, dus ook wijn, (het spreekwoord is niet voor niets "als de wijn is in de man, is de wijsheid in de kan") dan door een avondje disco bezoek ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 23:05
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Het gaat hier in dit hoofdstuk over reeds gehuwde mannen of vrouwen en waarbij in het huwelijk sprake is van 1 gelovige, dus of de man of de vrouw en dan indien zij toch in harmonie met elkaar leven, dan is er geen reden om dat huwelijk te beëindigen. Echter als christen een relatie zoeken die ongelovig is wordt ontraden want dan is de zoeker onjuist bezig. En in het huwelijk geldt, dat indien de ongelovige wil scheiden, dat de christen of christin dan niet meer gebonden is aan dat huwelijk en dus weer een nieuwe relatie mag beginnen met een andere christen of christin, uiteraard nooit van het gelijke geslacht... Dus als je goed en biddend leest, zul je de grondtoon van dit hoofdstuk verstaan. Dus nooit vóór je huwelijk christen zijnde een ongelovige relatie zoeken en aangaan, maar een christen-gelovige....
2 Maar den anderen zeg ik, niet de Heere: Indien enig broeder een ongelovige vrouw heeft, en dezelve tevreden is bij hem te wonen, dat hij ze niet verlate; 13 En een vrouw, die een ongelovigen man heeft, en hij tevreden is bij haar te wonen, dat zij hem niet verlate. 14 Want de ongelovige man is geheiligd door de vrouw, en de ongelovige vrouw is geheiligd door den man; want anders waren uw kinderen onrein, maar nu zijn zij heilig. 15 Maar indien de ongelovige scheidt, dat hij scheide. De broeder of de zuster wordt in zodanige gevallen niet dienstbaar gemaakt; maar God heeft ons tot vrede geroepen |
Zo kan ik ook een paar verzen plaatsen ....
32 Ik zou willen dat u geen zorgen hebt. Een ongetrouwde man draagt zorg voor de zaak van de Heer en wil de Heer behagen. 33 Een getrouwde man draagt zorg voor aardse zaken en wil zijn vrouw behagen, 34 dus zijn aandacht is verdeeld .... 35 Ik zeg dit in uw eigen belang, niet om u aan banden te leggen, maar om u tot onberispelijk gedrag en onverminderde toewijding aan de Heer te brengen .... 37 Iemand echter die uit overtuiging, dus zonder dwang en uit vrije wil, voor zichzelf besloten heeft niet met haar te trouwen, handelt uitstekend. 38 Dus iemand die met haar trouwt handelt goed, maar iemand die niet met haar trouwt handelt beter.
Ik wil niet veel zeggen, maar is er dan nog wel een mogelijkheid om een relatie aan te gaan, of sla je het advies van Paulus in de wind ... goed -- beter -- best, en als christen wil je toch voor het beste gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 22:51
Onderwerp: Ik ga op rei.s (2)
|
|
|
MARIO216 schreef: | Jaloers Visser |
moet Visser dan jaloer zijn op een lege koffer ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 20:16
Onderwerp: De klik...
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Een advies voor Hen Kwal of Henk Wal, lees Job er eens op na....en reageer dan nog eens... |
wat is dit nou voor een -- opmerking
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 19:56
Onderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Nuchter, nuchter, kinderen het is de laatste ure, schrijft Johannes al, dit is het laatste tijdsdeel, en blijf op je post en waakt, want vandaag kan Hij komen om jou op te halen via je sterfbed..... |
Ja ik ben redelijk nuchter, ik kan goed de dingen die om me heen gebeuren relativeren, zeker aan de hand van de bijbel ...
Maar mijn sterfbed ??
Als Hij komt, dan is het op de wolken, en niet om me op te halen via mijn sterfbed ... want staat er niet, dat als je sterft, je lichaam terugkeert in (tot) de aarde maar je ziel, voor diegenen die Hem kennen als Verlosser, Redder en Zaligmaker, die zal terugkeren naar zijn Schepper ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 12:27
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Hey, Visser, er schijnt hier buiten een vreemd, fel, maar toch vrolijk licht...weet jij wat dat zou kunnen zijn..... .....lol |
De buitenverlichting bij je voordeur misschien ... maar goed ik ben Visser niet ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 juli 2011, 12:01
Onderwerp: www.filosofischkwintet.tv
|
|
|
MIEKE364 schreef: | voor degenen die willen doorfilosoferen over de samenleving van nu in de resterende vakantieperiode, ik raad het jullie aan.
De onderwerpen raken vaak onze christelijke levensovertuiging en daagt ons uit mee te denken hoe je leeft (wilt leven) in deze dynamische wereld. |
Ik heb het gezien, en ik vond het zeker de moeite waard. Zeker de manier van discussieren, en de scherpe analyse / samenvattingen die de discussieleidster gaf ... Daarnaast, hoe ze inbrak in de discussie, heel direct, heel duidelijk en toch met het nodige respect voor de pannelleden ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 17:42
Onderwerp: App CM voor iPhone
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | waarom zou je thuis op je telefoon willen wifi-en als je 2 meter verder een laptop met draadloze verbinding hebt staan? de enige keer dat ik met mijn foon wifi, is als ik op bed lig, en dan nog wel via de WIFI-poort van de buren .
|
1) Misschien wel, zoals je al zegt, voor op bed ...
2) Misschien voor het downloaden van de app's ... zonder een duur internet abonnement voor je mobiel ...
3) Misschien omdat niet iedereen een laptop heeft, die hij of zij overal mee naar toe neemt ... (ook dan is Wifi handig)
4) Misschien omdat je lang niet alle app's via de pc / laptop op je mobiele telefoon kunt zetten ...
5) Misschien omdat je het gewoon wilt omdat de mogelijkheid er is ...
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zondag 24 juli 2011, 17:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 14:00
Onderwerp: App CM voor iPhone
|
|
|
IMKE917 schreef: | Maar betaal je niet en boel voor je abbo........zodat je gratis kunt whatsappen.....
'k heb 't er geen verstand van |
Hoeft niet Imke, als je telefoon Wifi heeft, en je hebt thuis "draadloos" internet, dan kun je altijd via Wifi internetten op je telefoon.
Maar ook in bijv. MacDonalds hebben ze een open Wifi verbinding, en ik dacht in de trein ook een open Wifi verbinding ... Daarnaast is het heel eenvoudig om bijv. in een winkelstraat, een open Wifi verbinding te vinden, zodat je ook daar weer gratis kunt internetten ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 13:48
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
PIETER649 schreef: | Als de psychiater zich bij jou vooral zorgen maakt om de bloeddruk, lijkt mij dat hij verder klaar met je is, en jou gewoon naar cardioloog door kan sturen. |
Nee, dit zijn bijwerkingen van de medicijnen ... niets voor een cardioloog
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 17:57
Onderwerp: De klik...
|
|
|
BEUN656 schreef: | Beste mensen,
Je komt het in heel veel profielen tegen. "Het gaat om de klik." Ik zeg: oh ja? Zelf vind ik dat namelijk erg oppervlakkig en simpel. OK: it's the first thing to happen. Maar volgens mij gaat het daarna om diepgang... Toch...? Ik bedoel: alleen dan kun je elkaar toch op de juiste manier kennnen...? Reactie graag...
Greetz,
Beun |
Als het gaat om diepgang zul je toch eerst een "klik" moeten hebben ...
En ja, na de klik gaat het om de diepgang, een oppervlakkige relatie is volgens mij geen lang leven beschoren ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 13:35
Onderwerp: Zeilen 6 augustus Loosdrechtse plassen
|
|
|
LISA610 schreef: | Dit soort dingen is in het verleden al eerder aan de orde geweest en toen is ook duidelijk uitgesproken dat de mensen hier geen behoefte hebben aan "reclame" voor uitjes van andere datingsites. |
Volgens mij zijn er maar een paar mensen die daar geen behoefte aan hebben ... Alleen, die zijn zo uitgesproken in hun mening daarover, dat er geen enkele ruimte is voor anders denkenden ...
Ik zou van Judith wel eens willen weten of het is toegestaan om een uitje te organiseren, als je, en op CM- en op een andere site staat, en op beide sites aangeeft dat je een uitje organiseert ...
Want hoe ik erover denk moet niet bepalend zijn voor het wel of niet plaatsen van een uitnogiging voor een uitje of activiteit ... Het is nog steeds, volgens mij dan, aan de organisator van de activiteit of het uitje, wie hij of zij wil uitnodigen, ook al is dat op meerdere sites ... En wil je alleen maar naar activiteiten of uitjes met CM leden, dan sla je die andere maar over ... Keuze genoeg lijkt me zo ...
Wanneer organiseer je weer een (CM) uitje met Jasmyn ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 13:14
|
|
|
THOMAS968 schreef: | 110 - 155?
Ik mag toch hopen 155 bovendruk en 110 onderdruk? Een onderdruk van 155 is wel erg fors hoor, al is 110 ook al niet meer gezond Men zal je toch medicijnen moeten verstrekken die werken. Boven de 45 jaar kun je maar beter uitgebreid verzekerd zijn.
Thomas, die vindt dat Cross wel een beetje uit moet kijken. |
Ik heb een large verzekering, maar de medicatie word pas vergoed in het extra large pakket. Staat gelijk aan *** wat **** moet worden ...
En ja, 155 is de bovendruk en 110 de onderdruk, maar de psychiater maakte zich meer zorgen over de hartslag > 100 die ook nog eens onregelmatig was tijdens de meting(en)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 juli 2011, 00:14
Onderwerp: wie weet hoe het moet?
|
|
|
MARIO216 schreef: | Sorry, maar dit hoort bij pc-problemen ook in dit topic te vinden. |
Nee hoor, ze heeft geen probleem met haar pc, want die doet gewoon wat zij aangeeft ... En daarin zat haar probleem ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 22:14
Onderwerp: Ramp
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Kan wel zo wezen... Maar Afrika lijd eronder...
Corrupte regeringen.. EU die Griekenland belangrijker vind dan Afrika...
Als wij het maar goed hebben? Als wij maar bio-brandstoffen hebben voor onze heilige koeien... ipv het als voedsel te gebruiken voor Afrika... |
Ben het ten dele wel met je eens Mariska, maar de gedachte "het hemd is nader dan de rok" zegt in Europees verband genoeg. Als de EU landen hun bondgenoten binnen die EU laten vallen, is straks, ben ik bang, de ramp op financieel gebied, niet te overzien ... Nu kunnen de EU landen gezamelijknog iets doen om, het leed wat de ramp in Afrika te met zich meebrengt, te verlichten door voedsel en medische hulp te sturen ...
Natuurlijk is het een druppel op de gloeiende plaat, maar elke druppel is er één ...
Toch heeft Nederland een behoorlijk aandeel in de hulpverlening aan "derde" wereld landen ...
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/notas/2010/09/21/nota-2011-homogene-groep-internationale-samenwerking-hgis.html
Maar we moeten niet gaan zeggen dat, de ramp in Afrika, een fabeltje is en dat dit door hulpverleningsorganisaties gebruikt wordt als geldklopperij, om eigen portemonnee te spekken. Dan wil je niet inzien dat er een werkelijk een ramp gaande is ... En wat de oorzaak ook is, er dreigen miljoenen mensen te sterven, dat gebruik je niet als doel om mensen geld af te troggelen, zoals hier op het forum wordt gesuggereerd ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 12:08
Onderwerp: Sauna!
|
|
|
LIAANTJE026 schreef: | Mag ik even? De bonte wever bestaat al jaren niet meer, die is ooit afgebrand...oeps...waarschijnlijk hebben ze in Assen ook zo'n ding met die naam........die bestaat dus nog wel.....maar heb horen zeggen dat er vlak over de grens ergens in Duitsland ook goede sauna's moeten zitten en waaarschijnlijk qua prijs ook voordeliger..... |
Yep, maar de eigenaar van de afgebrande "de Bonte Wever Slagharen" had ook een complex in Assen. Op 27 november 2009 is de naam "de Smelt" veranderd in "de Bonte Wever Assen" ...
Ik zou zeggen kijk eens op de link die al ergens staat, daar kun je ook de prijzen vinden ... kijk en vergelijk zeggen ze toch ... ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 juli 2011, 12:01
Onderwerp: Ramp
|
|
|
Ik kan me echt boos maken op sommige van bovenstaande reacties ...
Ik vind het gewoon ronduit belachelijk dat sommige mensen de ernst van de situatie in "de hoorn van Afrika" bestempelen als een fabeltje ... en dat alleen om mensen geld af te troggelen ...
Zijn de beelden op het journaal, de filmpjes op o.a. youtube dan allemaal nep, in elkaar geflanst om ons een rad voor ogen te draaien ... zou giro 555 dat soms sponsoren ??
De beste stuurlui staan aan wal, we adviseren maar wat raak ... verstrek de pil of deel condooms uit ... alsof ze dat kunnen eten ... Zet de regering onder druk ... net zoals wij doen met Griekenland, Ierland, Spanje en misschien straks Italië ... Als Afrika nou deel zou uitmaken van de EU ... Kom eens met een oplossing voor NU en voor de lange termijn ... Commentaar leveren en de ramp afdoen als onzin, is in mijn ogen, "oogkleppen" op hebben.
Komt het opeens uit de lucht vallen ... Nee, kwam er maar iets uit de lucht vallen ... regen bijvoorbeeld ... of een geldwaterkraan ... of voedsel uit de hemel ... maar nee, we delen liever condooms uit en geven goede voorlichting ... het liefst met een dikke vette hamburger, en een beker Cola, in de hand ... --
beelden zeggen vaak meer dan woorden, als we het WILLEN zien
http://www.youtube.com/watch?v=m-zNCtwE_nw&feature=player_embedded#at=35
http://www.youtube.com/watch?v=U8YoCdMpMUU&feature=related
En als je niet aan de grote hulporganisaties wilt geven, kijk eens om je heen, er zijn genoeg andere (christelijke) organisaties waaraan je wel geld kunt geven, waarvan je weet dat er niets aan de "strijkstok" van de directeur en medewerkers blijft hangen ... (want dat is toch waar het om te doen was ... geldklopperij ??)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juli 2011, 16:07
|
|
|
En al weer andere medicatie ...
Gaat allemaal wel weer super op deze manier ...
Eerst, verkeerde diagnose, daardoor ruim 5 jaar verkeerde medicatie gehad ... nu goede medicatie, reageert mijn lijf daar verkeerd op ... te hoge bloeddruk 110 -- 155 met een (onregelmatige) hartslag van boven de 100 IN RUST !!!
Nieuwe medicatie, blijkt alleen vergoed te worden als je het meest uitgebreide pakket hebt voor je ziektekosten ... Tot 1 januari, zelf maar 120 euro per maand voor de medicatie betalen .... grrr
Nou ja ... gisteravond zei iemand tegen me "hoofd omhoog, het hart naar boven" Ja, daar komt mijn kracht vandaan ...
Opwekking 451 -- Ik hef mijn ogen op naar de bergen http://www.youtube.com/watch?v=kQowL_scXQw
Opwekking 459 -- Levend water http://www.youtube.com/watch?v=WuTr_NqUhUo&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juli 2011, 15:39
|
|
|
HANNAH810 schreef: | mopper nou niet zo op leanne, cross; ze vraagt alleen of je haar even op beestjes wilt controleren; dat is toch niet teveel gevraagd, zeker? |
Laat haar vrijbuiter dat maar doen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juli 2011, 12:19
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Heerlijk bij Norg gewandeld gisteravond,zalig weer,kopje koffie na op een terras.......zet ik vanmorgen de laptop aan en zie wat over mn hand lopen,een teek IEEEEEEEEEEEEEKS
Stomme Drentse bossen!Nu moet ik iemand zien te vinden die mijn achterkant controleert op die beestjes |
Euh pardon .... Stomme en Drentse in één zin ?? .... overloopster -- --
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 juli 2011, 00:11
Onderwerp: wat is jou favoriete liefdes liedje ?
|
|
|
DRENTSE137 schreef: | Dit is ons moment, van Gerard Troost
http://www.youtube.com/watch?v=jaqAxsO4LVY
En mijn dochter van 10 heeft een prachtige eigen tekst er op gemaakt voor onze bruiloft! |
Zou ik daar bijna overheen lezen ...
Van harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk ...
En zoals ik las op je profiel, stappen jullie al heel binnenkort in het huwelijksbootje ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juli 2011, 11:12
Onderwerp: BBQ in belgie
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Is dit ook samen met FF? |
Vast wel ... er zullen altijd wel leden van FF, Crosspoint, Op zoek naar jou, e-darling of be2 zijn die op dezelfde dag een BBQ organiseren ...
Volgens mij is het aan de initiatiefnemer(s) of ze op meerdere sites hun activiteit willen bekendmaken. Als ik hoor dat veel leden van CM ook lid zijn op andere datingsites, hoe wil je dat dan zien ... komen die dan als lid van CM of als lid van een andere site ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 juli 2011, 11:01
Onderwerp: Boerengolf en BarbeQue 10 september in Montfoort
|
|
|
MARISKA601 schreef: | FF houd toevallig die dag ook een boerengolf..... |
Ik snap je opmerking niet Mariska ... leuk toch dat FF die dag ook een boerengolf houdt ... Ik zie in het starttopic niets staan over FF of een aanwijzing dat het om een gezamelijke activiteit van CM en FF aangaat ... of wil je misschien reclame maken voor FF ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 14:33
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | K Heb geen wetenschappelijke studie gedaan hierover, maar het is natuurlijk wel van belang wat het uitgangspunt van een stelling is. Mag ik als voorbeeld even de evolutietheorie nemen. Daarvan is als uitgangspunt genomen dat een bepaald steentje zo - en zoveel miljoen jaar oud is. Gewoon een stelling waarop de hele evolutietheorie gebouwd is (de C14 methode) Dit heeft iemand, een christen, die wil bewijzen dat het scheppingsverhaal wel waar is en de aarde wél ongeveer 6000 jaar oud, me verteld. Zo kan het best zijn dat iets dergelijks ook bij het inschatten van het hele uitspansel en de sterrenhemel het geval is.
Mij persoonlijk maakt het niet uit of de aarde om de zon draait of andersom....als 'tie maar schijnt.....
Het geloof/de Bijbel draait om Jezus Christus en gelukkig niet om een wetenschappelijke discussie. De Bijbel is er om naar Jezus Christus te verwijzen....hoe je de Bijbel ook intrepreteert......... |
De aarde kan natuurlijk best veel ouder zijn ... Genesis 1:1 In het begin schiep God de hemel en de aarde. 2 De aarde was nog woest en doods, en duisternis lag over de oervloed, maar Gods geest zweefde over het water.
Pas in vers 3 begint God met de schepping. Genesis 1:3 God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was, en hij scheidde het licht van de duisternis; 5 het licht noemde hij dag, de duisternis noemde hij nacht. Het werd avond en het werd morgen. De eerste dag.
De tweede dag maakt God een gewelf dat de watermassa's van elkaar scheidt. Volgens mij, toont dit gelijk de "Alwetendheid van God". 6 God zei: ‘Er moet midden in het water een gewelf komen dat de watermassa’s van elkaar scheidt.’ 7 En zo gebeurde het. God maakte het gewelf en scheidde het water onder het gewelf van het water erboven. 8 Hij noemde het gewelf hemel. Het werd avond en het werd morgen. De tweede dag. Er zijn nu twee watermassa's, één watermassa onder het gewelf en één watermassa boven het gewelf ... Als we lezen in Genesis 7:10 Toen de zeven dagen voorbij waren, kwam het water van de vloed over de aarde. 11 In het zeshonderdste jaar van Noachs leven, op de zeventiende dag van de tweede maand, braken alle bronnen van de machtige oervloed open en werden de sluizen van de hemel opengezet. 12 Veertig dagen en veertig nachten lang zou het op de aarde stortregenen ... 19 Het water bleef voortdurend toenemen, zelfs de hoogste bergen kwamen onder te staan. 20 Tot vijftien el daarboven reikte het water, de bergen stonden helemaal onder.
Volgens mij blijkt hieruit, niet alleen de Almacht maar ook de Alwetendheid van God.
Om die Alwetendheid nog verder uit te diepen, lees je in Openbaring over het boek des levens, dat van voor het begin van de wereld is. Openbaring 17:8 Het beest dat je zag, was, en is niet; het stijgt binnenkort op uit de onderaardse diepte en zal vernietigd worden. Alle mensen die op aarde leven van wie de naam niet vanaf het begin van de wereld in het boek van het leven staat, zullen verbaasd zijn bij het zien van het beest, omdat het was, niet is, en toch weer zal zijn.’
God, de Alfa en de Omega, het begin en het eind, bij Wie alles mogelijk is ... Hij heeft mij / ons zo lief gehad dat Hij zijn Zoon vrijwillig liet gaan, om voor mij / ons het Volmaakte Offer te brengen, waardoor ik / wij met Hem verzoend kon(den) worden ...
http://www.youtube.com/watch?v=x_NcescDvdQ
Nederlandse tekst Opwekking 541
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 12:58
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hoorde vanmorgen van mijn vriendin dat haar man gisteren met spoed naar het ziekenhuis is gebracht. Hij heeft 230 volt gedurende 20 sec door zijn lichaam gehad! Mijn vriendin heeft haar man het leven gered door de stekker eruit te trekken. De Heere zij dank dat zij er was en dat Hij zijn leven spaarde. Hij wordt op dit moment geopereerd aan een derdegraads brandwond. |
Euh, heel heftig ... Ik denk dat je vriendin God ook mag danken dat ze zelf niet onder stroom is komen te staan ...
Wens je vriendin en haar man maar sterkte en beterschap toe ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 juli 2011, 11:34
Onderwerp: Het weer
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ik zit eindelijk buiten met de koffie |
Als je om 10.02 uur je koffie hebt ingeschonken en je zit om 10.03 uur buiten, dit berichtje te typen, dan heb je het redelijk snel gedaan ...
Maar als je om 8.00 uur je koffie hebt ingeschonken, en je schrijft nu pas "dat je eindelijk buiten zit met de koffie" ... dan heb je koude koffie ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 21:06
Onderwerp: new-whine festval
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik begreep dat er allerlei cursussen en lezingen gehouden gaan worden voor gemeenteopbouw......en omdat ik in de vorming en toerusting van mijn gemeente zit wordt ik daar een dag verwacht.. Maar dat is zoals ik het heb gehoord maar een enkel keertje luister ik weleens selectief...... Dus wie weet zit ik die dag ook wel gezellig aan een heerlijk glas goede oude wijn? |
http://www.new-wine.nl/zomerconferentie/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 20:52
Onderwerp: Nieuwste opwekkingsliederen
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nogal rare vraag Cross... |
Waarom een rare vraag ?? Ik weet niet hoe het bij jou in de gemeente gaat, dus om mijn vraag dan als rare vraag te bestempelen ... dom antwoord Chatuliem ... !!!
Ik kom zelf uit de vergadering van gelovigen, van oorsprong dan, waar het wel de gewoonte is dat je liederen "spontaan" mag opgeven ... Ook in de gemeente waar ik nu "kerk", hoewel niet de gewoonte, is het wel toe gestaan om een lied op te geven ...
Je hebt me geloof ik ooit eens verteld dat je ook zangleider was in jouw gemeente ... toch ... ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 01:42
Onderwerp: Waarvoor zit je op christianmatch?
|
|
|
LISA610 schreef: | Tja.. wie was dan in de war he... de dame die meent dat de parfum deo is of de vriend die meent dat de deo parfum is. Tijd voor een bezoekje aan de opticien voor beiden? Degene met de beste ogen wint... |
Droeg jij geen lenzen ... ik zag ik dat nou verkeerd
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|