Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 14:20
|
|
|
Nu de conferentie voorbij is, kunnen we het eens hebben over de nieuwe opwekkingsliederen hebben. En eerlijk gezegd valt me dit jaar gewoon tegen...
Ten eerste valt me op dat er maar twaalf liederen zijn, dit in tegenstelling tot andere jaren, toen waren er meestal iets van 15 of 16.
Ten tweede vind ik de intro's en de afsluiting in sommige liederen te lang en te langdradig.
Lied nr. 4 (714) is meer een gezang en hoort in mijn ogen thuis in het liedboek van Kerken.
Lied nr. 11 (721) heeft een heel onlogisch arrangement. Het begin is veel belovend, maar opeens halen ze de climax weg....Ze hadden dit anders moeten opbouwen. Het einde is meer van het Pinkpop gehalte.
Lied nr. 12 (722) is meer geschreeuw dan gezang en kan ik niet beluisteren tot het einde...We zijn toch niet op Pinkpop beland???
Tot nu toe denk ik dat ik maar twee liedjes aan ga leren in de gemeente: nr. 3 (713). Zonder dat eindeloze gepriegel aan het einde is het nog wel goed aan te leren. Tevens denk ik aan nr. 6 (716). De rest vind ik eigenlijk mislukt...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 18 juni 2011, 14:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS271
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 14:37
|
|
|
Ik heb de nieuwst opwekking cd niet in huis. Ik vind wel dat de opwekking liederen op de opwekking liederen cd van slechte kwaliteit zijn. Bijv. de 2 (al weer wat oudere) liederen Luid gejuich en jubel lied en kom, wees blij in de Heer, al zijn kinderen. Ik vind dat er op deze cd's vaak meer geschreeuwd dan gezongen wordt! Ik vin de cd serie Life@Opwekking kwalitatief vaak beter, alhoewel ik de nieuwste van dit jaar nog niet in huis heb. Ik vind de Opwekkings liederen voor kinderen ook best leuk alhoewel er bij sommige van deze liederen niet eens het woord Jezus, God of Heilige geest in voorkomt. Denk maar aan het lied Je bent bijzonder
Als ik een cd wil met gospel liederen wil beluisteren dan ga ik naar www.worshiptogether.com Hierop vind je van heel veel gospel liederen de gitaar akkoorden en de songteksten en je kunt de liederen beluisteren. Worshiptogether.com heeft ook meerdere prachtige gospel muziek Cd's uitgegeven. De meest van deze cd's heb ik al in huis. Een echte aanrader. Zowel de website als de cd's die zij uitgeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 20:37
|
|
|
Het gaat me niet om de Opwekkingsliederen in het algemeen. Het is nog steeds prachtig om daar van uit te zingen. Maar deze editie valt me gewoon erg tegen.
Wat betreft Opwekkingsliederen voor Kinderen. Tijdens het kinderkamp zingen we uit volle borst deze liedjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARNOLD765
|
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 11:31
|
|
|
ik persoonlijk vind het de laatste jaren erg slap allemaal.ik koop het ook niet meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 11:50
|
|
|
wat vind je dan in t byzonder zo mooi aan lied 3 en 6, chatuliem?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 11:56
|
|
|
Als men niet te vreden is met de Opwekkingsliederen dan kan men nog altijd de 150 psalmen van David zingen.
Of is daar iets tegen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNA879
|
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 13:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nu de conferentie voorbij is, kunnen we het eens hebben over de nieuwe opwekkingsliederen hebben. En eerlijk gezegd valt me dit jaar gewoon tegen...
(...)
Lied nr. 4 (714) is meer een gezang en hoort in mijn ogen thuis in het liedboek van Kerken. |
Naar mijn gevoel is al een aantal jaren de stijl van de Opwekkings-liederen aan het veranderen en wordt het minder naar mijn (persoonlijke) smaak. Juist daarom vond ik het mooi dat van tijd tot tijd liederen uit het Liedboek opgenomen zijn. Wat je over 714 zegt klinkt een beetje alsof jij daar precies anders over denkt? Prima natuurlijk, al word ik nu nieuwsgierig welke Opw.liederen jouw favorieten zijn.
Vanmorgen ontdekte ik opeens dat er voor het eerst een lied uit "Psalmen voor Nu" opgenomen is, nl Ps 84 (lied 715) - moeilijke wijs, maar prachtige vertaling. Ik vind het heel verfrissend wat deze groep mensen aan het doen is, soms is het zó waardevol om een vertrouwde tekst opeens in een nieuw licht te zien.
http://www.youtube.com/watch?v=pNrwdMcUPQk wat mij betreft: als dát geen aanbidding is .....
Laatst aangepast door
|
JOANNA879
|
op vrijdag 8 juli 2011, 20:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 12:55
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat vind je dan in t byzonder zo mooi aan lied 3 en 6, chatuliem? | De melodie zorgt ervoor dat de tekst goed blijft hangen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 12:57
|
|
|
Als je alle opwekkingsliederen wilt opschrijven, die op bijbelteksten zijn gebaseerd, moet je denk ik meer dan de helft opschrijven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:02
|
|
|
JOANNA879 schreef: | Naar mijn gevoel is al een aantal jaren de stijl van de Opwekkings-liederen aan het veranderen en wordt het minder naar mijn (persoonlijke) smaak. Juist daarom vond ik het mooi dat van tijd tot tijd liederen uit het Liedboek opgenomen zijn. Wat je over 714 zegt klinkt een beetje alsof jij daar precies anders over denkt? Prima natuurlijk, al word ik nu nieuwsgierig welke Opw.liederen jouw favorieten zijn.
Vanmorgen ontdekte ik opeens dat er voor het eerst een lied uit "Psalmen voor Nu" opgenomen is, nl Ps 84 (lied 715) - moeilijke wijs, maar prachtige vertaling. Ik vind het heel verfrissend wat deze groep mensen aan het doen is, soms is het zó waardevol om een vertrouwde tekst opeens in een nieuw licht te zien. | Mensen uit de traditionele kerken hinken m.i. op twee gedachten. Aan de ene kant willen ze de evangelische wereld omarmen en aan de andere kant willen ze de traditionele achtergrond opdringen aan de evangelischen. En helaas, dat gaat ten koste van het speciale karakter van de liederen. Wat spreekt me zo aan aan de liederen, is, omdat de bestemd zijn voor aanbidding. Het is een groot verschil met bv. de Joh. de Heer liederen, die meer bestaan uit belijdenis van het geloof. Het is een keuze vind ik die natuurlijk nooit helemaal absoluut is...En voor aanbidding vind ik dit gewoon een onhandig lied en ook niet geschikt voor de aanbiddingsdienst.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 6 juli 2011, 13:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mensen uit de traditionele kerken hinken m.i. op twee gedachten. Aan de ene kant willen ze de evangelische wereld omarmen en aan de andere kant willen ze de traditionele achtergrond opdringen aan de evangelischen.. |
Dat is jou mening.....als iemand uit de pinksterkringen. Mijn menig, als traditioneel ingesteld persoon, is dat ik geen moeite heb met Opwekkingsliederen (over het algemeen is het mn smaak niet maar er zitten absoluut een paar hele mooie tussen) maar een hele dienst met enkel opwekkingsliederen vind ik persoonlijk erg `leeg`. Wat voor een ander als aanbidding ervaart met opwekkingsliederen, heb ik juist met psalmen en gezangen.
Maar waarom zou je een hele dienst invullen met enkel de opwekkingsbundel of enkel het liedboek? We hebben zoveel bundels, allemaal met mooie liederen en mindere liederen, neem gewoon de mooiste uit de verschillende bundels die we tot onze beschikking hebben!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:48
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Dat is jou mening.....als iemand uit de pinksterkringen. Mijn menig, als traditioneel ingesteld persoon, is dat ik geen moeite heb met Opwekkingsliederen (over het algemeen is het mn smaak niet maar er zitten absoluut een paar hele mooie tussen) maar een hele dienst met enkel opwekkingsliederen vind ik persoonlijk erg `leeg`. Wat voor een ander als aanbidding ervaart met opwekkingsliederen, heb ik juist met psalmen en gezangen.
Maar waarom zou je een hele dienst invullen met enkel de opwekkingsbundel of enkel het liedboek? We hebben zoveel bundels, allemaal met mooie liederen en mindere liederen, neem gewoon de mooiste uit de verschillende bundels die we tot onze beschikking hebben! | Ik denk dat je daarmee precies de reden aangeeft waarom ik dat een zorgelijke ontwikkeling vind. De belangrijkste reden dat mensen naar de evangelische wereld gaan, is vanwege de geloofsbeleving tijdens de dienst. Jij geeft aan dat jij je daar niet in thuis kon voelen. Het was je smaak niet en je vond psalmen en gezangen veel mooier. Wat zou jij er nu van vinden als de dominee nu opeens evangelischer gaat worden? Zo geldt het ook voor "ons". Ik vind het heel fijn als mensen vanuit de traditionele kerk bij ons komen, maar dat betekent niet dat ik de dienst erop ga aanpassen. Ik wou het eens doen, tijdens een doopdienst. Maar ik merkte, dat juist de mensen uit de traditionele kerk enthousiaster waren als de evangelischen op dat moment en ze ervan genoten om eens een keer te klappen tijdens een lied en hun handen omhoog te steken...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 6 juli 2011, 13:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 14:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat je daarmee precies de reden aangeeft waarom ik dat een zorgelijke ontwikkeling vind. De belangrijkste reden dat mensen naar de evangelische wereld gaan, is vanwege de geloofsbeleving tijdens de dienst. Jij geeft aan dat jij je daar niet in thuis kon voelen. Het was je smaak niet en je vond psalmen en gezangen veel mooier. Wat zou jij er nu van vinden als de dominee nu opeens evangelischer gaat worden? Zo geldt het ook voor "ons". Ik vind het heel fijn als mensen vanuit de traditionele kerk bij ons komen, maar dat betekent niet dat ik de dienst erop ga aanpassen. Ik wou het eens doen, tijdens een doopdienst. Maar ik merkte, dat juist de mensen uit de traditionele kerk enthousiaster waren als de evangelischen op dat moment en ze ervan genoten om eens een keer te klappen tijdens een lied en hun handen omhoog te steken... |
ik denk inderdaad dat het vooral een kwestie van smaak is. Vandaar dat ik het goed vind dat er verschillende gemeentes zijn zodat iedereen dat kan vinden wat bij hem /haar past.
Wat ik wel jammer vind is dat men dan meteen de bundel van de ander maar bestempeld als `fout`. Er staat volgens mij nergens in de bijbel uit welke bundel je moet zingen. En dat ik ergens niet van hou, wil niet zeggen dat het ook meteen fout is.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 6 juli 2011, 14:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 15:40
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | ik denk inderdaad dat het vooral een kwestie van smaak is. Vandaar dat ik het goed vind dat er verschillende gemeentes zijn zodat iedereen dat kan vinden wat bij hem /haar past.
|
Persoonlijk denk ik dat de smaak vaak ook leeftijd afhankelijk is. Zelf houd ik meer van de oudere Opwekkingsliederen, terwijl ik veel van de hogere nummers vind dat ze onrustig en schreeuwerig zijn en voor ongeoefende mensen moeilijker te zingen. Veel van de nieuwere liederen vind ik ook minder geschikt voor samenzang, meer bedoeld voor een band of gospel group.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 15:58
|
|
|
HENKWAL969 schreef: | Persoonlijk denk ik dat de smaak vaak ook leeftijd afhankelijk is. Zelf houd ik meer van de oudere Opwekkingsliederen, terwijl ik veel van de hogere nummers vind dat ze onrustig en schreeuwerig zijn en voor ongeoefende mensen moeilijker te zingen. Veel van de nieuwere liederen vind ik ook minder geschikt voor samenzang, meer bedoeld voor een band of gospel group. |
Dat weet ik niet, bij tieners zal dat vast zo zijn, maar ik als 31 jarige val dan toch ook nog in de categorie opwekkingsliederen denk ik.
Wat denk ik wel meespeelt is waarmee je opgegroeid bent. Ik kan me zo voorstellen dat iemand met een niet-kerkelijke achtergrond de psalmen en gezangen er saai vind (met name doordat er in de kerken meestal met orgel gezongen word, zet een piano, gitaar en dwarsfluit neer en ook een psalm of gezang klinkt heel anders).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 7 juli 2011, 13:16
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je alle opwekkingsliederen wilt opschrijven, die op bijbelteksten zijn gebaseerd, moet je denk ik meer dan de helft opschrijven... |
Ik zoek nog een opwekkingsliedje dat gaat over "Laat iedereen u kennen als (een) vriendelijk(e) mens(en). De Heer is nabij." (Filippenzen 4:5) ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 17 juli 2011, 17:22
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nu de conferentie voorbij is, kunnen we het eens hebben over de nieuwe opwekkingsliederen hebben. En eerlijk gezegd valt me dit jaar gewoon tegen...
Ten eerste valt me op dat er maar twaalf liederen zijn, dit in tegenstelling tot andere jaren, toen waren er meestal iets van 15 of 16.
Ten tweede vind ik de intro's en de afsluiting in sommige liederen te lang en te langdradig.
Lied nr. 4 (714) is meer een gezang en hoort in mijn ogen thuis in het liedboek van Kerken.
Lied nr. 11 (721) heeft een heel onlogisch arrangement. Het begin is veel belovend, maar opeens halen ze de climax weg....Ze hadden dit anders moeten opbouwen. Het einde is meer van het Pinkpop gehalte.
Lied nr. 12 (722) is meer geschreeuw dan gezang en kan ik niet beluisteren tot het einde...We zijn toch niet op Pinkpop beland???
Tot nu toe denk ik dat ik maar twee liedjes aan ga leren in de gemeente: nr. 3 (713). Zonder dat eindeloze gepriegel aan het einde is het nog wel goed aan te leren. Tevens denk ik aan nr. 6 (716). De rest vind ik eigenlijk mislukt... |
Nou smaken verschillen dan inderdaad Chat. Toevallig hebben wij vanmorgen 722 gezongen. Ik had het niet eerder gehoord, maar heb het toch even opgezocht op You Tube. En nee, ik vind en vond het geen geschreeuw, vanmorgen in de kerk niet en ook niet als ik het op You Tube beluister. Oké, er zit een stevig tempo in de muziek (vonden mijn pubers wel leuk ha ha ha), maar het is vooral de tekst die me aansprak. Want ja: Dat is GENADE!
Voor de liefhebbers of nieuwsgierige mensen: http://www.youtube.com/watch?v=jXW7fqP0KMM&feature=related
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 00:51
|
|
|
LISA610 schreef: | Nou smaken verschillen dan inderdaad Chat. Toevallig hebben wij vanmorgen 722 gezongen. Ik had het niet eerder gehoord, maar heb het toch even opgezocht op You Tube. En nee, ik vind en vond het geen geschreeuw, vanmorgen in de kerk niet en ook niet als ik het op You Tube beluister. Oké, er zit een stevig tempo in de muziek (vonden mijn pubers wel leuk ha ha ha), maar het is vooral de tekst die me aansprak. Want ja: Dat is GENADE!
Voor de liefhebbers of nieuwsgierige mensen: http://www.youtube.com/watch?v=jXW7fqP0KMM&feature=related | Genade is niet iets wat je elkaar op die manier toeschreeuwt..Daarvoor is mij het onderwerp te heilig voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 01:34
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Genade is niet iets wat je elkaar op die manier toeschreeuwt..Daarvoor is mij het onderwerp te heilig voor. |
Hoe zou je het dan oplossen als iemand bij jou in de gemeente aangeeft dat hij of zij dit lied graag wil zingen ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 09:20
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Genade is niet iets wat je elkaar op die manier toeschreeuwt..Daarvoor is mij het onderwerp te heilig voor. |
Zoals ik al zei: smaken verschillen. Ik vind niet dat er sprake is van elkaar iets toeschreeuwen, maar eerder van vreugdevol uitroepen "Dat is genade!!" Maar goed, daar mag jij best anders over denken. Even goede vrienden he
Ik vind trouwens dat er nog een prachtig lied in jou rijtje ontbreekt (en nee, daarvan kun je onmogelijk zeggen dat er geschreeuwd wordt):
http://www.youtube.com/watch?v=tPPkNMEioaY&feature=related
Prachtige tekst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:20
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | ik denk inderdaad dat het vooral een kwestie van smaak is. Vandaar dat ik het goed vind dat er verschillende gemeentes zijn zodat iedereen dat kan vinden wat bij hem /haar past.
Wat ik wel jammer vind is dat men dan meteen de bundel van de ander maar bestempeld als `fout`. Er staat volgens mij nergens in de bijbel uit welke bundel je moet zingen. En dat ik ergens niet van hou, wil niet zeggen dat het ook meteen fout is. | je hebt nooit gelezen dat ik andere bundels fout vind. Wat ik wel belangrijk vind, is dat de identiteit van een gemeente zoveel mogelijk in stand gehouden moet worden. Anders heb je m.i. geen bestaansrecht vind ik. En dat is tegelijkertijd de grootste valkuil. Ik ken voldoende gemeentes, die terwille van de groei maar zoveel mogelijk van hun eigen identiteit ingeleverd hebben. Evangelische gemeentes verliezen hun kracht en getuigenis en zijn hard op weg om traditioneel te worden...Laatst zag ik een vacature voor een voorganger. Hij moest een manager zijn, goed vergaderingen kunnen leiden. Het woord bediening kwam er niet in voor.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 18 juli 2011, 16:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:22
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hoe zou je het dan oplossen als iemand bij jou in de gemeente aangeeft dat hij of zij dit lied graag wil zingen ?? | Nogal rare vraag Cross...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nogal rare vraag Cross... |
Snap ik even niet wat is daar voor raars aan, aan de vraag van cross???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | je hebt nooit gelezen dat ik andere bundels fout vind. Wat ik wel belangrijk vind, is dat de identiteit van een gemeente zoveel mogelijk in stand gehouden moet worden. Anders heb je m.i. geen bestaansrecht vind ik. En dat is tegelijkertijd de grootste valkuil. Ik ken voldoende gemeentes, die terwille van de groei maar zoveel mogelijk van hun eigen identiteit ingeleverd hebben. Evangelische gemeentes verliezen hun kracht en getuigenis en zijn hard op weg om traditioneel te worden... |
Zo heb jij ook nooit gelezen dat ik zei dat jij dat doet Maar ik ken er zat, zowel traditionele als evangelische, die dat wel doen, en dat vind ik erg jammer.
Ik denk dat die identiteit niet perse aan de keuze van liedbundel vasthangt. In traditionele kringen wordt steeds meer gebruikt gemaakt van de andere bundels naast de psalmen en gezangen, daarmee worden ze echt niet evangelischer. Ik denk dat de identiteit van een kerk veel meer aan andere punten hangt, zoals de doop , opbouw van de dienst e.d.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:27
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nogal rare vraag Cross... |
Ik proef hieruit deze opmerking dat er in jouw gemeente alleen liederen word gezongen die JIJ mooi vindt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:34
|
|
|
Ik zelf beluister zo af en toe opwekkingsliederen.
Het is niet echt mijn smaak.
Het is mij te wild allemaal, komt oneerbiedig over.
Ik hou er meer van het ingetogene zoals de psalmen en gezangen gezongen worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:46
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik proef hieruit deze opmerking dat er in jouw gemeente alleen liederen word gezongen die JIJ mooi vindt? | Vertel eens even hoe vaak heb jij aan kunnen geven binnen een dienst dat je graag dat lied wilt zingen? Meestal zijn de liederen al vooraf uitgezocht? Nu lijkt het meteen alsof ik als alleenheerser regeer in de gemeente...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 18 juli 2011, 17:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 16:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vertel eens even hoe vaak heb jij aan kunnen geven binnen een dienst dat je graag dat lied wilt zingen? Meestal zijn de liederen al vooraf uitgezocht? |
In die tijd dat ik naar de kerk ging heb ik alle psalmen en gezangen wel gezongen.
En de kerkdiensten die ik zie voor de tv, valt het me op dat alleen de refo kerken de psalmen en gezangen gebruiken, daarnaast de opwekkingsbundel. De rest van de kerken gebruiken alleen de opwekkingsliederen.
En ik vraag me af , wat is de meerwaarde van opwekkingsliederen in het engels te zingen? Nederlands is mijn moedertaal?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 18 juli 2011, 17:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 18 juli 2011, 17:20
|
|
|
LISA610 schreef: | Zoals ik al zei: smaken verschillen. Ik vind niet dat er sprake is van elkaar iets toeschreeuwen, maar eerder van vreugdevol uitroepen "Dat is genade!!" Maar goed, daar mag jij best anders over denken. Even goede vrienden he
Ik vind trouwens dat er nog een prachtig lied in jou rijtje ontbreekt (en nee, daarvan kun je onmogelijk zeggen dat er geschreeuwd wordt):
http://www.youtube.com/watch?v=tPPkNMEioaY&feature=related
Prachtige tekst! | Ik vind dit meer een lied wat je in je persoonlijke tijd met de Heer zingt, niet echt geschikt voor samenzang..En wat betreft dat toeschreeuwen of toe roepen, ik vind het nog steeds niet gepast om zoiets als genade elkaar toe te roepen. Dat moet met respect voor de Heer gedaan worden en als je het elkaar zo toe roept dan lijkt het er verdacht veel op dat je dat zelf onder elkaar ff bewerkstelligd hebt. Nee, met de woorden genade en verzoening moet een stuk respect naar de Heer toe zijn, en die woorden schreeuw je niet uit, maar spreek je uit met ontzag en aanbidding...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 18 juli 2011, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|