Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 09:40
Onderwerp: Spaigelploatje
|
|
|
WMG150 schreef: | Hae waas aafgelaaje (Hij was stomdronken) Gennen alden aap gezichte liere snieje (Van een oud persoon kan men het karakter moeilijk veranderen) Flik d'n aap dan vrit hae good (Iemand vleien om wat van hem gedaan te krijgen) Wat oèt d'n aek dreie (Met goed resultaat iets presteren) D'n ambras van de lestige keuze (Het dilemma van de moeilijke keuze) As de kinder Sintermertes Veugelke zinge, make de verkes eur testament (een lied ter ere van Sint-Martinus) zingen, schrijven de varkens hun testament (varkens werden traditioneel geslacht vanaf 11 november) As 't einen hônd waas, had-e dich al lang gebete (je kijkt erover heen, maar het staat vlak voor je) Baeter eine lange nek as gooj kaart (inzet is belangrijker dan geluk of talent) De begaovinge kriège (onwel worden, schrikken of ergens door geïrriteerd raken) Daen bessem dae hoot Greet en kaerde in de hukskes neet (je vergeet steeds om in de hoek te vegen) Bezeuk en vis bliève gen dreej daag fris (gasten die langer dan een nacht blijven logeren, leiden tot irritatie) Bioscooptes (Bioscoopbroekzak, een gat in een broekzak met het oog op het verrichten van onanie) Dae haet Leuth verraoje veur eine laeverwôrs (hij is erg dom) Dao haet de kèr opgekiep (zij heeft een miskraam gehad) Dae kan de pierikke hure hooste (hij is dood) Dae lach nog neet asse 'nnen houp strônt taege de moor zuut kroèpe ((hij lacht nooit) Dao haet d'n bekker zien vrouw doorhaer gejaag (er zitten gaten in het brood) Dao löp ein blind paerd niks um (die mensen zijn zo arm, dat zij zich nauwelijks meubilair kunnen veroorloven) D'r zitte doèven op 't daak (de buren luisteren mee) De kins d'n aezel waal nao de baek leie maar um doon zoèpe kanste neet (domme mensen kan men niet alles leren) Dreej maol verhoèze is eine kièr aafgebrand (verhuizen beschadigt meubels en kost veel geld en trammelant) Emes in de tes zeike (iemand belazeren) Faats (Vrijgezel) D'n hölteren euveral (de höltere jas) (de doodskist) Ein kaertje pindraod hebbe (zonder toegangsbewijs binnengekomen zijn) Katte en wièver motte thoès bliève (men kan zijn vrouw beter thuis laten) Kièke wie einen boetsauto (verbaasd kijken) Kladderdaats! (Patsboem!) Klein pötjes hebbe groeëte oère (kinderen luisteren mee met alles wat de volwassenen zeggen) Ein kort gebed en eine langen braodwôrs dene de reizende mins (bij grote ondernemingen kan men zich beter op het essentiële richten) Met dien knäök goej ik nog de appele van de buim (ik overleef jou) Met ein forkèt schriève (te veel in rekening brengen) Mukke bummele (fictieve plaatsnaam, gebruikt als antwoord op de vraag waar men geweest is) Nappes op de vim (letterlijk: niets op het brood hebben, of: het stelt niets voor) Onder de percessie kômme (dronken zijn) Op einen aos houwe (tegenspoed hebben) Op joets (Op stap) Pas maar op det 't bed 't neet huùrt (gezegd tegen kinderen die niet naar bed willen) De stômste boere hebbe de diekste petatte (het geluk is met de dommen) Strônt wae haet dich geschete? (Stuk stront, wie heeft jou gescheten?) Van ein gooj broèlof kômme (stevig gedronken hebben) Veur d'n uul werke (onbetaald (of onderbetaald) werken) Waat door d'n hoepert geit, geit ouk door de poeperd (Wat door de mond gaat, gaat ook door de kont) Wae as aezel gebaore is, zal neet as paerd sterve (wie voor een dubbeltje geboren is, zal nooit een kwartje worden) Wat oèt d'n aek (azien) dreie (een goede prestatie leveren) Weej hebben 't diek (wij hebben geld genoeg) Zich veur ein äörtje eine reem door de kônt laote haole (voor geld alles doen) Zich dieke bein make (zich ergens over opwinden) Zinge wie ein geit die braomele schiet (erg vals zingen) De Parade mót door de Klaosstraot (De bevalling moet plaatsvinden) D'n beste Pruùs haet nog ein paerd gestaole (Vertrouw geen enkele Duitser) Zich zoeë gruuëts veule wie eine paerdskeutel (Zich apetrots voelen) ff wat uitdrukkingen in het venloo's Sommige gebruik ik zelf ook en ken ze dus ook |
sssoooooooo rell heb jij het venlose boek van uitdrukkingen ff doorgenomen veel van die uitspaken zijn er ook in het brabants,lol alleen schrijven wij t net ff anders en hebben wij er geen naslagwerk voor nodig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 12:46
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Of reken jij, net als Mario , ook voorrijkosten????? |
tuurlijk niet :zoiets heet naastenliefde geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 11:01
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Grace...maakt het nog uit waar ik sta met de auto ? |
hahaha zolang het in brabant is carien,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 01:42
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Waar blijven de 06-nummers
Hier volgt de aangepaste lijst....
Groningen: Chatuliem 06- Friesland: Thomas 06 - Drenthe: Crossroad 06 - Overijssel: Henduk 06- Gelderland: Arend 06 Zuid-Holland: Mario 06- Zeeland: Visser 06- Noord-Brabant: Grace 06- en Visser 06- Noord-Holland: Limburg: WMG 06- Flevoland: Utrecht:
Buitenland Duitsland: Pieter 06- België: Frank 06- |
ik voel mij zeer vereerd marijan als enigste vrouw tussen al die mannen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 01:28
Onderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
|
|
|
ik breng het weer ff on topic
men vroeg mij om de laatst aangepaste lijst, hier is ie dus dan allemaal heel gezellige mensen die de 18e elkaar gaan ontmoeten het wordt vast een top feesie
1. Grace585 (organisatrice) 2. wadriaan370 (organisatrice) 3. imke917 4. gilles669 5. angelique327 6. marianne129 7. chatuliem619 8. nes158 9. crossroad317 10. herman388 11. liahack200 12. alous961 13 .sofie807 14. ton818 15. sjaak585 16. pimpernel883 17. susannah475 18. henduk927 19. willemijn410 20. emma807 21. heideke096 22. B?????? 23. mosterd 24. teuni992 25. (maris)??? 26. marina999 27. jannas602 28. bert168??? 29. griffin748 30. loretta200
dit is dus de complete aangepaste lijst aangepaste lijst regel evt met elkaar vervoer zie ook topic van griffin voor vervoer ik zie jullie de 18e tegemoet
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 15 december 2010, 11:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 17:20
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Maar je kunt nog steeds geen band verwisselen zeker ..... (pff vrouwen) |
zeker weten van wel
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 11 december 2010, 17:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 14:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nou Grace, ik heb wel eens een lekke band gehad en toen de wegenwacht kwam wist ik niet eens waar mijn reserveband lag...........dat ik die sowieso had......en ik ben toch vrij zelfstandig..... Dus ik herken mij wel in het verhaal van Marijan.... |
dan ben ik een uitzondering willemijn want ik wilde altijd weten hoe alles werkte ed ,lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 december 2010, 09:17
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Vandaag (of eigenlijk gisteren) had ik voor het eerst in m'n leven, een lekke band. Ik was een half uur vanaf huis. Heb je een nieuwe auto, regent het, is 't donker, sta je daar in je uppie op een verlaten parkeerplaats,... De servicedienst van Peugeot wilde niet helpen, omdat ik een reservewiel (hmm.....wist niet eens waar) in de auto had. Ze gaan er gewoon van uit, dat iedereen dat kan. Daar sta je dan.
Maar gelukkig........daar kwam mijn redder in nood. |
nou marian gelukkig dan voor jou die redder in nood maar ik dacht dat de meeste zelfstandige vrouwen toch wel beetje weten hoe hun auto in elkaar zit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 14:55
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ben benieuwd wie de opvullers van het lijssie zijn.
locatie is al gespot op Google E/SV. moet te vinden zijn.
vrij zeker is wel dat mijn medereiziger en ik het voor 4uur niet halen (in 15 minuten van hieruit naar de locatie redt zelfs een Saab niet).
maar: hoe later op de dag, hoe schoner volk |
tuurlijk griff hahahaha,lol wel goed wassen dan he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 11:53
|
|
|
WE ZITTEN VOL!!!! mensen het wordt een geweldig kerstfeest
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 10 december 2010, 11:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 11:46
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
peace dove van harte gefeliciteerd meis en nog vele jaren toegewenst met Gods rijke zegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 00:06
|
|
|
GRACE585 schreef: | lieve cm-ers voor het kerstfeesie ik heb 1 betalingen binnegekregen zonder cm naam erbij vermeld nu weet ik dus niet wie ik die 2e mail toe moet sturen mail mij ff en help me uit de brand
verder mis ik nog 3betalingen als je niet komt meld je dan even via mail bij mij af dank voor jullie medewerking. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 14:18
|
|
|
lieve cm-ers voor het kerstfeesie ik heb 1 betalingen binnegekregen zonder cm naam erbij vermeld nu weet ik dus niet wie ik die 2e mail toe moet sturen mail mij ff en help me uit de brand
verder mis ik nog 3betalingen als je niet komt meld je dan even via mail bij mij af dank voor jullie medewerking.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 10 december 2010, 00:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 13:37
|
|
|
ALOUS961 schreef: | Het is MOSTERD dus geen r voor de s.:) en de vraagtekens mogen weg. |
type foutje kan gebeuren he maar ik heb het aan gepast
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 9 december 2010, 13:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 01:00
Onderwerp: Exen
|
|
|
ach ja eens was er echte liefde en kozen we voor elkaar maar als men andere keuzes gaat maken en de deuren openzet voor anderen ipv je partner tja dan brengt die pijn scheiding voort en blijft er niets over dan vergane rozen. en zulke bloemen gaan dan de prullebak in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 00:53
Onderwerp: Mooie uitspraken/teksten!
|
|
|
God grant me the serenity to acept the things I cannot change the courage to change the things I can and the wisdom to know the diffrence.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 00:46
Onderwerp: alleen voor jonger dan 35!
|
|
|
LIELIE304 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=7VqqLWWKth0 heb je daar dan nog een computer nodig en cm om met me te communiceren? |
hahaha lielie hoezo contact gestoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 11:07
|
|
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 11:05 GRACE585 schreef: GOED LEZEN !!!!
hallo lieve mede cm-ers
bij deze nodigen we jullie uit voor een gezellige middag-avond om gezamelijk al vast in kerstsferen te komen op 18 December 2010 (het is een feestje zonder kinderen !) dit gezellige feestje wordt gehouden bij wadriaan die zo geweldig is om haar huis ter beschikkiing te stellen
we beginnen s'middags rond 4 uur tot ongeveer 23,00 sávonds
samen eerst gezellig aan een bakkie koffie of thee of chocomelk met wat lekkers en kennismaken met elkaar dmv ....(dat is nog een verrassing)
waarna we gezellig gezamelijk gaan eten van een lopend bufetje.
om de prijs laag te houden verzoeken we jullie om zelf drinken mee te brengen wat we gezamelijk delen bv frisdrank,sapjes of een flesje wijn of rose (het is dus NIET de bedoeling dat het een zuipfeestje wordt!!!
de prijs waar we vanuit gaan zal dan € 12,50 per persoon zijn, (even afhankelijk met hoevelen we zullen zijn) er is plaats voor maximaal 25 tot 30 personen en er is evt mogenlijkheid tot overnachting met ontbijt voor €2,50
alle betalingen vooraf ;uiterlijk op 8 Decenber moet dat binnen zijn anders gaat voor de wanbetalers het feest niet door! wees er snel bij want vol is vol
voor vervoer is ieder zelf verantwoordelijk,dus kijk onderling of je met elkaar mee kunt rijden
wij rekenen op veel gezellige mensen
dus mensen geef je op want vol is vol!
1. Grace585 (organisatrice) 2. wadriaan370 (organisatrice) 3. imke917 4. gilles669 5. angelique327 6. marianne129 ? 7. chatuliem619 8. nes158 9. crossroad317 10. herman388 11. liahack200???? 12. alous961 13 .sofie807 14. ton818 15. sjaak585 16. pimpernel883 17. susannah475 ??? 18. henduk927 19. willemijn410 20. emma807 21. heideke096 22. B?????? 23. mosterd 24. teuni992 25. 26. marina999(onder voorbehoud) 27. jannos602 28. bert168??? 29. griffin748 30 loretta200
dit is de laatste aangepaste lijst deze week gaat de laatste info mail de deur uit
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 10 december 2010, 11:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 09:25
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik moet het even kwijt.......wilde het heel klein schrijven maar ach......
De geschiedenis herhaalt zich(?).......duizeligheid,trillingen in ledematen,doofheid.......vanmiddag gaat mijn vriend door de hersenscan.Ik ben hoopvol maar toch blijft het kriebelen......
Misschien willen jullie een klein beetje aan ons denken? |
ow meis wat een naar idee en spannend om weer af te moeten wachten, klinkt weer zo machteloos. denk zeker aan jullie en draag het op in gebed bigg hugg en blijf hoop houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 09:22
Onderwerp: grote positieve CM-logboek
|
|
|
BART817 schreef: | tuurlijk gebeurd er veel positiefs. gebeurd dat ook op cm zelf? dat mag hier gedeeld worden. cm: wat komt daar uit? leuke reacties, nieuwe relaties, huwelijk mss? kleine belevenisjes mogen ook laat het weten! |
als je daar zo benieuwd naar bent moet je toch eens de andere topics doospitten. daar staan de cm-setjes,geboortes van cm babies,datings ervaringen ,geloofservaringen etc etc dus er wordt volop gedeeld maar niet iedereen heeft de behoefte om alles maar meteen aan de grote klok te hangen vandaar dat ik reeds zei: men mag alles eten ,maar hoeft niet alles te weten(een kok verklapt ook al zijn geheimen niet) en wat voor de 1 werkt ,hoeft/kan niet voor de ander werken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:37
Onderwerp: ingekakte cake
|
|
|
heppie hier nu ook al ' n ouwe kippedief
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 december 2010, 19:22
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
een hele dikke welkom terug knuffel voor mariska
fijn dat je er weer bent maris duurde het toch te lang tot de 20e
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 23:30
|
|
|
ikzelf blijf ook overnachten, dus als jullie dat na de 2e mail ff doorgeven kan er rekening gehouden worden voor ontbijt ed
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zondag 5 december 2010, 23:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 11:48
Onderwerp: Kerstfeest
|
|
|
geplaatst namens maris
Sinterklaas en Kerst. 14-11-2009
Het is al weer zover, bijna 5 december, Sinterklaas avond, waarop we allerlei cadeaus mogen uitpakken. Sinds 14 november mag iedereen in Nederland zijn schoen zetten. Kinderen stoppen een wortel in voor het paard en een verlanglijstje:
Lieve Sint en Piet, een computer spelletjes voor de computer een televisie een pot vol met snoep
Ja de winkelketens varen er wel bij. Supermarkten vol snoepgoed, andere winkels vol met allerlei speelgoed en huishoudelijke artikelen. Mensen mopperen het hele jaar door dat alles zo duur is waardoor men het niet koopt, maar in de maand december schijnen ze ineens geld te hebben voor de Sinterklaas avond. Laat ik maar zwijgen over het geld wat ze besteden aan gezellige Kerstdagen, en helemaal zwijhen over miljoenen die met Oud en Nieuw die dan letterlijk in rook opgaat. Al die feestdagen dan maar afschaffen? Dan maar geen gezellige Sinterklaasavond? Laat ik maar zwijgen over het geld wat ze besteden aan gezellige Kerstdagen, en helemaal zwijhen over miljoenen die met Oud en Nieuw die dan letterlijk in rook opgaat. Al die feestdagen dan maar afschaffen? Dan maar geen gezellige Sinterklaasavond? Zo rond het 7de levensjaar van het kind komt de twijfel. Ouders vertellen dan hoe het in elkaar zit. Dat hij vroeger ooit geleefd heeft en geld en eten gaf aan de arme mensen. En op zo'n manier wordt zijn levenswerk herdacht. En op Sinterklaas avond word de wens van het kind in vervulling gebracht. Onder het genot van een beker chocolade melk een handje vol pepernoten pakken ze de cadeaus uit. En daar bij bedanken ze de goede Sint en Piet. Maar is het niet mooier om de schoen te zetten met Kerst. nee.. geen verlanglijstje erin, maar een bedank briefje met daarop:
Lieve Here Jezus,
bedankt dat U op de wereld kwam, bedankt dat U mijn straf wilde dragen. bedankt dat ik later als ik groot ben bij U in het paradijs mag zijn.
Is dat niet het mooiste cadeau wat wij in ons leven hebben gekregen?
Auteur mariska601
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 december 2010, 11:05
|
|
|
GRACE585 schreef: GOED LEZEN !!!!
hallo lieve mede cm-ers
bij deze nodigen we jullie uit voor een gezellige middag-avond om gezamelijk al vast in kerstsferen te komen op 18 December 2010 (het is een feestje zonder kinderen !) dit gezellige feestje wordt gehouden bij wadriaan die zo geweldig is om haar huis ter beschikkiing te stellen
we beginnen s'middags rond 4 uur tot ongeveer 23,00 sávonds
samen eerst gezellig aan een bakkie koffie of thee of chocomelk met wat lekkers en kennismaken met elkaar dmv ....(dat is nog een verrassing)
waarna we gezellig gezamelijk gaan eten van een lopend bufetje.
om de prijs laag te houden verzoeken we jullie om zelf drinken mee te brengen wat we gezamelijk delen bv frisdrank,sapjes of een flesje wijn of rose (het is dus NIET de bedoeling dat het een zuipfeestje wordt!!!
de prijs waar we vanuit gaan zal dan € 12,50 per persoon zijn, (even afhankelijk met hoevelen we zullen zijn) er is plaats voor maximaal 25 tot 30 personen en er is evt mogenlijkheid tot overnachting met ontbijt voor €2,50
alle betalingen vooraf ;uiterlijk op 8 Decenber moet dat binnen zijn anders gaat voor de wanbetalers het feest niet door! wees er snel bij want vol is vol
voor vervoer is ieder zelf verantwoordelijk,dus kijk onderling of je met elkaar mee kunt rijden
wij rekenen op veel gezellige mensen
dus mensen geef je op want vol is vol!
1. Grace585 (organisatrice) 2. wadriaan370 (organisatrice) 3. imke917 4. gilles669 5. angelique327 6. marianne129 ? (onder voorbehoud) 7. chatuliem619 8. nes158 9. crossroad317 (onder voorbehoud) 10. herman388 11. 12. alous961 13 .sofie807 (onder voorbehoud) 14. ton818 15. sjaak585 16. pimpernel883 17. susannah475 ??? 18. henduk927 19. willemijn410 20. emma807 21. heideke096 22. 23. 24. teuni992 25. moppie742 26. marina999(onder voorbehoud) 27. jannos602 28. bert168??? 29. griffin748 30
dit is de laatste aangepaste lijst als er nog aan of afmeldingen zijn dan graag ff via een mail naar mij,want anders worden er weer oude lijsten geplaatst en dat brengt verwarring dank voor jullie medewerking
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op maandag 6 december 2010, 19:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 22:29
Onderwerp: Gebed voor mijn kinderen.
|
|
|
de gebeden worden reeds omhoog gezonden uiteindelijk heeft God alles in zijn hand en al lijkt het soms uitzichtloos God waakt over zijn kinderen Ik geloof dat Hij het tij gaat keren
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op zaterdag 4 december 2010, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 19:05
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CARIEN982 schreef: | Komt jou prins niet op het witte paard Leanne? |
amerigo is nu toch bij die oude man met die lange baard
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 december 2010, 18:36
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | Nummer 8 is in je laatste lijssie nog leeg, zag ik net. Dus eigenlijk nog twee plekkies over.
Toch? |
tot nu toe met afmeldingen en nieuwe aanmeldingen idd 2 plekkies vrij
|
|
Naar boven |
|
|