Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 18:25
Onderwerp: Leugen of Waarheid
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Psies Anita! En aangezien ieder mens dat woord van God anders interpreteert kunnen twee mensen uit één tekst een heel andere betekenis halen...en wie beslist dan welke van de twee gelijk heeft als ze daar beiden van overtuigd zijn? Het is anders wanneer je het woord van God bekend wilt maken bij de "ongelovige" en deze daarmee probeert te overtuigen het woord ook aan te nemen... Hier is dus een verschil tussen, en dat is zeker iets om rekening mee te houden. |
Elke dag als ik de Bijbel lees zie je telkens weer nieuwe dingen bij het ligt hoe je het leest doe je dit snel of rustig aan en je denkt erover na dan kan je veel verhalen de humor in zien hoe de Here de dingen weergeeft maar tegelijk ook de serrieuse tot ernstig dingen lees je het zijn vaak dingen om eruit iets te willen leren en heb je honger naar het Woord dan wil je meer en meer waarop je hart overstroomt en wil je de ander dit prachtige woord ook mee geven van kijk eens hoe het dat en dat staat sommige weten het lang niet altijd. Weetje we zitten allemaal nog in de Leerschool en leren we allemaal elke dag weer dingen bij om op die manier zo dicht mogelijk tot God te komen zodat die relatie met de Vader zo stevig als een dijk mag zijn. Zovan stel dat de wind waait dat je wel stevig op beide benen blijft staan en niet met de wind mee gaat waaien want dat is niet stabiel zoals de wind waait waait zijn jasje. Het is zeker goed om daar rekening mee te houden maar als mens is dat soms lastig en mogen we om bidden om geduld het is mooi dat God ontzettend veel geduld met ons heeft stuk voor stuk een ieder op hem of haar wijze van les.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 18:02
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik denk dat het Willemijn erom gaat dat jouw waarheid voor een ander misschien anders kan zijn dan de eigen waarheid, Anita... Dat jij een bepaalde mening over iets hebt, en een ander een andere mening...hoeft niet per definitie te betekenen dat de ander het verkeerd ziet. Mensen hebben nu eenmaal allemaal verschillende visie's... En het komt dan niet altijd even goed aan wanneer je met oogkleppen op je eigen mening blijft opdringen, zonder de kant van de ander te willen onderzoeken |
Niet om mij maar om Gods woord vertel je de dingen voort uit de heilige schriften naar derden toe in Waarheid en als degene dit niet wil aanemen en liever hun eigen meningen en ideën voor ogen blijven houden moet men dat zelf weten. Een ieder heeft hem of haar eigen verantwoordelijkheid met zich mee te dragen. Laat wel het zout der zouten zijn en niet dat je het met een korreltje zout neemt en de rest maar overboord gooit wees gij geheel ander he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 17:46
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ik vind dat je nu een beetje kort door de bocht bent...... |
Dat mag u denken maar het is wel zo men is grote deels bijna doof of blind alleen het gene wat hun aanspreken dat horen en zien ze wel dit zal steeds meer toe nemen en nog meer de Here zegt al als Ik terug kom zal er dan nog geloof zijn? Hou je oren en ogen open voor de Waarheid en hou de leugen buiten de deur zoek alle dingen op in Gods Woord want daar staat alles.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 17:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik zeg helemaal niet dat je moet liegen Anita........Ik probeer te zeggen dat het misschien verstandig is om gedoseerd met jouw waarheid om te gaan richting een ander.....dat is heel wat anders..... |
Zo ben ik niet de type om de hete brei heen te blijven lopen je verteld de dingen wel in liefde maar wel met de oprechtheid alleen als de ander dat niet ziet dan wil diegene dat verder in hem of haar leven dat ook niet zien.
Soms lastig als mens zijn maar in de geest onderzoek je alles uit en mag je een ander dit voorleggen maar wil diegene niet horen dan is het niet anders dan het stof van je voeten te vegen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 17:20
|
|
|
Waar het mij om gaat dat we meer achter de Waarheid moeten gaan staan en dat we dat ook voor ogen willen blijven houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 17:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Je kan maar niet altijd iemand zomaar jouw waarheid vertellen, daar zit niet iedereen op te wachten Anita..... Misschien een beetje gedoseerd vertellen?
Willemijn |
Je verteld dus liever de leugentje om best wil of toch niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 17:04
|
|
|
Hoevaak wel voor de aangename Leugens voor in de rij staan
Dan voor de onaangename Waarheid omdat het te hard klinkt
Is dat al reeds 2000 jaren al zo men vergt dat niet en wil niet buigen
Vertel je iemand de oprechte Waarheid dan word je aan de kant gezet
Wie herkent dat niet ik denk iedereen wel of sommige toch niet
Vaak is het vriendjes politiek het kop in het zand steken
Zoete broodjes bakken met klein beetje gif in niemand die het merkt
Na verloop de jaren heb je teveel gif binnen en proef je het echte Brood niet
Brood voor je ziel en geest hou dat zuiver en blijf dicht bij Gods Woord
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 juli 2010, 18:51
Onderwerp: waar kijk jij naar uit?
|
|
|
Maar goed nu even serrieus ik ga wonen in een tussenwoning met een voortuin en een grote achtertuin. Heb deze dagen al de meubels via markplaats opgezocht en opgehaald en vanavond kijken naar een 2x3 zits bruine bank en als dat goed is dan meenemen. Dan is nog alleen kijken naar een bed en dan is het plaatje bijna compleet van woonkamer en slaapkamer. Want in huis hoeft er weinig aan gebeuren hoef alleen wat meubels bijelkaar zoeken moet alleen wel de tuin op orde maken natuurlijk maar vind ik ook niet erg hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 juli 2010, 18:49
|
|
|
Och ik dacht als echt een mooi huisje maar het is een graf is dat wel een hele mooie graf dan wil ik die ook als ik kom te sterven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 juli 2010, 17:34
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Eh......wonen in een graf
Geniet van je 'nieuwe' huisje, Anita!!! |
Het zijn Hunnebedden geen graf lieve meid. Dat was helemaal in joh nog voor jij er was. Je moet alleen denkbeeldig een deur zien en aantal ramen hier en daar heb je een hele mooie woning.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 juli 2010, 17:27
Onderwerp: welke namen geef jij je kind?
|
|
|
Als ik ooit ga trouwen en mocht er een dochter komen dan zou ik haar noemen naar Vera = Geloof, vertrouwen, waar en oprecht.
Als het een zoon zou zijn dan noemen ik hem naar Fredericus = Vrederijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 juli 2010, 16:44
|
|
|
Vandaag definitief uitslag dat ik een huisje krijg nu uitzien naar de sleutels zodat ik gelijk aan de slag kan gaan.
Mooi huisje heb ik he
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op donderdag 1 juli 2010, 16:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 22:46
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
Heej Rob,
Wat je nu plaatst klopt niet hoor dat was van 22 mei die picknick. Dus die lijst klopt niet meer als je even bij marieke bekijkt van blog dan zie je wie der wel meegaan, want ik kom niet aanstaande heb andere dingen te doen.
Shalom,
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op woensdag 30 juni 2010, 22:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:45
Onderwerp: jodenvervolging 2010
|
|
|
Helaas maar het is uit onderzoek al bewezen dat NL 70% anti Israël is dus ook anti Joods is en voor D is dat 60% dus ja waar gaat dit heen. De Bijbel spreekt daar ook over er zullen meer vijanden tegen de Joodse mensen en Israël zijn er zullen volkeren tegen hun keren. Dat geeft dus inwezen ook aan dat we niet meer ver ervan af zijn en dat de Here spoedig terug zal komen. Wanneer weten wij als mensen niet maar de Tijd staat echter wel 5 voor 12. Lees Openbaring 1 t/m 4.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 juni 2010, 20:22
Onderwerp: schuurpraise avonden erg leuk!
|
|
|
15 Augustus dat past mij wel en ja ik hou ontzettend veel van de liederen van Johannes de Heer 8-8 ben ik jarig dus dan vier ik mijn feest. Maand juli ben ik op vakantie en met mijn huisje bezig.
Shalom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 17:04
Onderwerp: Als er nu eens geen hel was....
|
|
|
DAVID923 schreef: | anita haal dat plaatje ff weg a u b. |
Nee vrij om plaatjes te plaatsen is nu iets kleiner Het ging mij erom dat de Bijbelteksten beter zichtbare waren en die driehoek stond op de vorige niet op en bij deze wel weer hoop jij nu tevreden. Want die 3hoek is niet goed kon geen andere vinden jawel met een grotere piksels als er meesten hebben wil die vorie weer dan haal ik dat zo weer tevoorschijn En anders moet je maar een vergrootglas gebruiken om de bijbelteksten die daar bijhoren achter zien te halen.
Shalom,
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 21 juni 2010, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 juni 2010, 15:20
Onderwerp: Als er nu eens geen hel was....
|
|
|
Ja er bestaat een hel en er bestaat een hemel. Bang om te sterven ben ik niet want ik weet dat ik voor Eeuwig bij de hemelse Vader ben juist omdat ik een kind van Hem ben en Zijn Zoon Jezus Christus waar ik met hart en ziel van hou Hij is de Enige Weg! De Waarheid en het Leven. Want niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Shalom,
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op maandag 21 juni 2010, 17:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 20:30
Onderwerp: They Sold Their Souls for Rock N Roll
|
|
|
Bewaar je oog, bewaar je oog voor wat je ziet. Bewaar je oog, bewaar je oog voor wat je ziet. Er is er Eén Die op je let en Die luistert naar 't gebed. Bewaar je oog, bewaar je oog voor wat je ziet.
Bewaar je oor, bewaar je oor voor wat je hoort. Bewaar je oor, bewaar je oor voor wat je hoort. Er is er Eén Die op je let en Die luistert naar 't gebed. Bewaar je oor, bewaar je oor voor wat je hoort.
Bewaar je mond, bewaar je mond voor wat je zegt. Bewaar je mond, bewaar je mond voor wat je zegt. Er is er Eén Die op je let en Die luistert naar 't gebed. Bewaar je mond, bewaar je mond voor wat je zegt.
Bewaar je hand, bewaar je hand voor wat je doet. Bewaar je hand, bewaar je hand voor wat je doet. Er is er Eén Die op je let en Die luistert naar het gebed. Bewaar je hand, bewaar je hand voor wat je doet.
Bewaar je voet, bewaar je voet voor waar je gaat. Bewaar je voet, bewaar je voet voor waar je gaat. Er is er Eén Die op je let en Die luistert naar het gebed. Bewaar je voet, bewaar je voet voor waar je gaat.
Bewaar je oog, je oor, je mond, je hand, je voet bewaar je oog, je oor, je mond, je hand, je voet. Er is Eén Die op je let en Die luistert naar 't gebed. Bewaar je oog, je oor, je mond, je hand, je voet.
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op zondag 20 juni 2010, 21:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 16:37
Onderwerp: Paul washer
|
|
|
Paul Washer ken ik wel ben daar 2x naar een conforentie-weekend van hem geweest. Je leert veel van hem en hij heeft ook wel de kennis in de diepe van het woord dat is wat mij ook zo aanspreekt mensen die lef hebben om te willen spreken want hij is Radical en durft de waarheid te weerleggen en dat geeft ook aan dat hij dichtbij God leeft en daarom voor vele gelovigen als zwart-wit word gezien en dat hij bij vele kerken niet meer welkom is.
Waarom omdat vele gemeentes liever water bij de wijn doen helaas maar het is toch wel zo mensen horen liever de aangename leugen dan als de onaangename waarheid. Niet alleen in preken maar ook in allerlei andere onderwerpen die in je leven toekomen zoals hier op het forum of waar je ook komt de Waarheid mag niet meer verkondigt worden in wat als iemand expres zonden doet er tegen aan gaan de rug toekeren naar God toe, enz. Zo kan ik blijven doorgaan alleen al als je de waarheid weergeeft het woord laat spreken door de Bijbel heen dan word je al gauw te zwart - wit gezien. Maar is Gods Woord anders ook niet zwart op wit! Durf je de dingen onder ogen te zien en instemmen waarop het staat? Of is het meer vriendjes politiek kop in het zand steken en alleen meer water bij de wijn doen? Helaas ook in deze tijd zal er meer water bij de wijn worden gedaan in heel wat kerken zowel heel europa als nederland. Waar gaat dit heen ja het word alleen maar erger en dat zal God op den duur af mee rekenen en degene verdienen hun loon of worden afgestraft. Want ermee spotten of de geboden maar wel te doen wat niet mag zal hen alleen meer en meer vervuilen en degene die Zijn Woord waarlijk lief hebben zullen des te meer schoner en mooier worden.
De Here Jezus zegt ook als Ik terug zal Ik dan nog geloof vinden Zoals met de 5 wijze en 5 dwaze maagden ze kenden de Heer en hadden hun lampje branden met olie maar het is wel van belang om extra olie bij je te hebben voordat de stoet komt en je lamp brandend blijft. Heb je dat niet en je moet boodschappen halen omdat wel te hebben dan is te laat en voor jou de poort gesloten voor eeuwig en altijd.
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 00:12
Onderwerp: They Sold Their Souls for Rock N Roll
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als deze muziek niet deugd, waarom plaats je dan de links? |
De links word uitgelegt door een spreker die vanuit Bijbelse uitleg weergeeft waarom het niet deugd en er is een man die een getuigenis aflegt die van rock en roll gek tot Christus is gekomen. Verder mogen we iedereen ervoor waarschuwen pas op je oog voor wat je ziet pas op je oor voor wat je hoort we luisteren en kijken vaak maar we weten niet de inhoud ervan.
Shalom,
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op zondag 20 juni 2010, 00:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:49
Onderwerp: Zeeland
|
|
|
VISSER278 schreef: | En, Anita, al wat tips bruikbaar voor je?
geniet maar lekker van Zeeland. |
Ja heb aantal tips al opgeschreven wat op de planning kan voor 8 dagen. We gaan 3e week van Juli op vakantie nog paar weekjes en dan is het zover. Wel bedankt voor jullie tips mocht nog tips bij zitten plaats gerust.
Shalom,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 14:00
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
Persoonlijk vind ik ook niet alle nummers mooi en drijft je meer op het gevoel van een bepaalde sfeertje als soort van meditatie zweef zweef situatie.
Neej ik blijf dan liever met beide benen op de grond en natuurlijk zing ik met een vrolijk hart een mooi lied wat mij diepgang geeft zoals J.d.H. of G.Klokken en ja Psalm als Gezang in oude berijming heeft ook wel iets. Psalm van Nu vind ook wel erg mooi of Selah.
Het is waar ben je mee opgegroeit he en als je dingen in je leven meemaakt wat als een klap in je gezicht is gekomen dan wil je daar ook niets mee te maken hebben en blijf je op die manier op een veilige afstand.
Hoe het ook zijt de Here ziet ons hart aan en weet met welke intentsie je iets zingt van een mooi lied. Zo zijn we instrumenten waar Hij de juiste toonladders weergeeft en als de instrumenten beschadigt zijn dan repareert Hij ze tot er weer mooie tonen voortkomen.
Shalom,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 juni 2010, 11:06
Onderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid
|
|
|
Kan zeggen dat ik niet bezorgd ben. We leven in een tijd wat alles kan en mag maar houden liefst de hele Bijbel zoveel mogelijk dicht want er staan onderwerpen in die ons te zwaar aanvoelen en liever met een korreltje zout nemen en dingen onder de vloerkleed blijven vegen die inwezen buiten huis behoren.
En zo zijn er nog vele meer andere dingen waar je dieptriest van word misschien sommige ook niet maar ik wel Let eens op de media of lees de kranten wat er verteld word op negetieve situatie schilderen ze Israël af en bekijken de dingen niet van 2 kanten van het verhaal maar zoeken ook werkelijk alles op om Israël in negetief daglicht te stellen en alles in hun schoenen proberen te schuiven wat dan niet hun schuld is maar die van de tegenpartij (moslims) de vijand de baaälisme die een haat aan de joden hebben en liefst hen in de zee willen verdrijven het naam Israël van de kaart willen vegen. Die mensen mijn mede broeders en zusters hebben het zwaar en die inwezen Gods oogappel is het Verbondsvolk waarmee Hij mee heeft gesloten zoals we kunnen lezen in de Bijbel die blijft als een zegel voor hen voor altoos en in Eeuwigheid. De Tijd waar we nu leven zijn in de weeën en er zullen dingen voorvallen en meer chaos en erger worden het word niet meer beter neej het staat zo allemaal geschreven de tekenen der tijd ja het is 5 voor 12 lees de Bijbel goed door en bestudeer en onderzoek het want het zal niet meer lang duren zie hoe de volkeren meer de rug naar Israël zullen toekeren. Uit onderzoek van 2010 is gebleken dat 70% van NL tegen Israël is en D 60% ja zowel onder de ongelovigen maar helaas ook onder de christenen omdat ze niet weten wat er werkelijk speelt in Israël die door de media verkeerd worden beinvloed door negetiviteit. Verder is het noodzakelijk om je Bijbel te bestuderen en te onderzoeken want dan weet je in welke situatie we leven. Gods Woord is Waarheid en Oprecht en willen we groeien dan is het van belang om te lezen zoals het kinderlied weergeeft: Lees je Bijbel en Bidt elke dag zodat je Groeien mag. Vind je het misschien moeilijk om de Bijbel te lezen dan mag je daarom bidden omdat wel te begrijpen (mijn voorkeur SV maar NBG ook goed hoor) want elk mens zit nog in een Leerschool om dingen bij te leren en om elke dag stap voor stap dichter tot de Vader te mogen komen dat die Dijk zo stevig mag worden want als de Storm loeit dat je zeilen in goede wind staat en dat de Stuurman het Scheepje al veilig de haven doet leiden als we de koers maar voor ogen blijven houden.
Intressante link is de keerzijde van de andere medaile
http://www.israelnationalnews.com/
Shalom,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 23:44
Onderwerp: wandelen in mooi bosrijk Echten
|
|
|
MARIANNE866 schreef: | goed om je mening kenbaar te maken en ik respecteer die. mag ik hieruit opmaken dat je wel mee wil wandelen? |
Jahoor 27 Juni kan ik dus ik doe mee. Hou wel van wandelen in de natuur die God ozo mooi heeft gemaakt. Zo vind ik het fijn om mede broers en zussen beter te leren kennen.
Shalom,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 22:18
|
|
|
Wandelen is leuk maar ik hou mijn portomonee gesloten ik vind dat je op zondag niet naar een café kunt gaan of restaurant want dat is tegenstrijdig als christen zijn ook tegenover naar God toe. We hebben ieders eigen verantwoording af te leggen maar dit is mijn mening en ieder moet maar voor zichzelf uitmaken hoe of wat maar dit gaat tegen mij principes in als ik het wel doen zal geeft mij dit een ongemakkelijk gevoel omdat zo te zeggen.
Shalom,
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 18:34
|
|
|
MARIANNE866 schreef: | vlak bij Hoogeveen en Hoogeveen ligt vlak bij Meppel en Meppel vlak bij Staphorst en dat ligt weer vlak bij Nieuwleusen en als je daar bent dan kom je al aardig wer in de buurt van Zwolle enz...
flauw he? het ligt 10 minuutjes van Hoogeveen |
Is dat wel dezelfde dan want als ik routnet aanvink dan is het vlakbij Wolvega. De buurt van Friesland kom ik bij Echten uit postcode 8537 klopt dat?
Groetjes,
|
|
Naar boven |
|
|