ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 21:01
BerichtOnderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 20 april in ede op de heide

HANNAH810 schreef:
we willen op zaterdag 20 april voor de veertiende keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen vanaf twaalf uur. (zelf ben ik meestal een half uurtje later.....)
bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;

je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).

mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan.
om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur 's avonds.

ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde "schema" aan, alleen de datum is anders.....

willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd en iedereen die gezellig kan doen, kan meedoen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via het forum lezen dan via de mail (ik heb het momenteel te druk om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknick ede", en dan kom je op dit bericht uit.

even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt;
- er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is.
- van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten.
- uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.

ik hoop weer op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........

voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter (6)
joannie702, 49 jaar, regio 0318
petra373, 47 jaar, regio 0314
lies146, 27 jaar, regio 0318, evt met zoon

frankt Boze smiley 627, 47 jaar, regio 0165 (komt niet onder voorbehoud)
berendjan519, 45 jaar, regio 0592

Mooi , dan kom ik ook weer (alhoewel niet voor de 14de keer), maar of het met of zonder is , zie ik dan wel weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 februari 2013, 21:25
BerichtOnderwerp: Laat uw geluk niet afhangen van anderen

Wat ik in veel reacities terug zie zo hier en daar in de topics, is dat velen hun uiterste best hebben gedaan om het huwelijk toch naar beste kunnen te hebben willen volhouden, mede omdat men van christelijk standpunt uitging.

Ondanks dat men haar/zijn best heeft gedaan en ander zijde misbruik heeft gemaakt van die situatie, kan men geen goed huwelijk in standhouden.
Mijn ex en ik hebben altijd elkaar, in liefde, met respect behandeld en elkaar bij gestaan als dat nodig was.Soms kon zij even niet geven (bijv bij overspannen zijn of ik niet als ik ziek was) en daar hebben we absoluut geen moeite mee gehad. Ons huwelijk was goed, er voor elkaar zijn elkaar dragend wanneer dat nodig was.

Wanneer gaat het mis, dat is wanneer de één of de ander, afwijkt van het pad der liefde en eigen ik voorop gaat zetten. Het alles voor elkaarover hebben ebt weg en men meent dat men soms te kort komt , meestal gevoed door wat men zich laat inprenten door dez een gene of wat er op tv of internet te zien is. Om het even simpel te stellen, een goede soap trekt veel kijkcijfer als er zoveel mogelijk rotzooi in voor komt, hoe meer list en bedrog hoe beter de soap. Toch laten we ons soms ongemerkt meeevoeren met wat daar allemaal gebeurd, en alle gedachtes wat dat dan oproept.

Ook wat men aan "vrouwonvriendelijke" zooi op internet en tv kan vinden, kan bij een man de behoefte op wekken om dat ook te willen, weg respect voor elkaar. In liefde is alles geoorloofd, mits het in liefde gebeurd, niets moet alles mag. Ik zeg weleens we waren 27 jaar samen en niet aan sex gedaan, maar wel de liefde bedreven. Soms snapt men die redenering niet, maar op die manier is het wel zo het hoort, of niet dan?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 februari 2013, 20:41
BerichtOnderwerp: Kind van school.

GERRIT084 schreef:
Je moet eens goed leren lezen, naam genoot, het is een vergelijk, als een kind wat ziet, en opneemt, het vaak maar half verteld.
Een onderwijzer(es) zegt, doet voor, en voor een kind thuis is, heeft men vaak een ander verhaal.

Seksuele voorlichting was slechts een voorbeeld, heb ik ook gehad, zie het nut er ook niet van in, ik speel thuis enkel nog met meisjes poppen.
Als een kind, een les, anders uitlegt dan bedoeld, gaat een verhaal een eigen leven leiden.

En heeft God ons ook een opdracht gegeven, soms best wel moeilijk, te luisteren, en doen, wat de regering ons voorlegt .
Vallen trouwens ook belasting betalen onder, helemaal niet leuk toch, alles wordt er van betaald, ook die dingen die indruisen binnen de Christelijke beleving.
En onderwijs valt daar ook onder, ongehoorzaamheid en ledigheid zijn des duivels oorkussen.
Dat zet ik, die school en onderwijs, zijn leven lang al als occult beschouwt je moet vaak dingen leren, die ik mijn leven lang nooit ben tegen gekomen

Gefrustreerde smiley

Even een kantekening bij het "te luisteren, en doen wat de regering ons voorlegt", als de regering vind dat zij aanbeden moeten worden, kun je gerust er vanuit gaan dat God absoluut niet wil dat je voor een Rutte of een Kim Jong-un, of welk staatshoofd dan ook (gelijk Hitler) op de knieën gaat. Nu er geen christelijke invloed in de regering zit, kan men nog meer een antichristelijk belijd gaan voeren.

Dus als ik ongehoorzaam ben aan een regering die dat doet wat tegen Gods wil indruist, ben ik dan ongehoorzaam aan God?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 22:23

GERRIT084 schreef:
Knollen met citroenen vergelijken.........

Christelijke school en openbare school, eigenlijk moest er geen verschil zijn, je komt op een school om wat te leren.
Wellicht was er aan de hand van dat glaasje draaien, wel een onderwerp ter vergelijking, of als een voorbeeld van de les bedoeld.

Er staat alleen dat een moeder haar koter van school heeft verwijderd ten gevolgen van glaasje draaien.
Ze geven op basis scholen tegenwoordig ook les in seksuele voorlichting
stel dat ze foto matriaal gebruiken, ter verduidelijking, is er weer een excuus om kinderen van school te houden.

Een kind ziet, verwerkt, slaat op, neemt het mee naar huis, en vertelt, en voor je het weet, gaat een onderwerp een eigen leven leiden.

Natuurlijk vandaag de dag moeten wij ons aanpassen aan de maatschappij, niet aan wat God wil, mijn wil geschiede en niet die van u God, wij willen halloween ,Allah en wat al niet meer op onze scholen, laat de rotzooi maar in het kinderbrein gezaaid worden, kunnen ze later zelf kiezen of ze nu bij Titatovenaar , Allah of God willen horen. Sexuele voorlichting, fantastisch , kunnen ze alvast leren dat je met elkaar de lakens kunt delen alvorens te trouwen, wat een geluk dat men een kind van 4 alvast heeft geleerd hoe anticonseptie te gebruiken, krijgen wij gelukkig niet de jongste moeders hier.

De intensieteit die God bedoelt heeft om als man en vrouw met elkaar om te gaan, de één wording van lichaam en ziel als man en vrouw, waar ook een opdracht licht voor een ouder (dus absoluut niet een school) omdat over te dragen aan zijn/haar kinderen.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 21:39
BerichtOnderwerp: "sterke vrouwen"

Zo een beetje over sommige topics surfend , zie je som sfantastisch egetuigenissen van vrouwen die een gigantisch moeilijk leven hebben gehad en nu maar 1 ding kunnen en dat is getuigen dat God hen heeft geholpen om weer vrij te zijn. Natuurlijk is er nog strijd, maar ze hebben gelukkig nu Iemand die hen steunt. Ook zijn er vrouwne die zich zelf los konden maken uit benarde situaties.

Afgelopen zondagavond en hadden we het over de liefde, zonder liefde is leven niet mogelijk en nutteloos. We kunne van alles doen van profiteren, spreken in tongen of wat dan ook wat de Geest ons geeft, zonder liefde geen leven.

Veel verhalen wat men op de topics neerheeft gezet, zie ik dat de liefde ontbrak, dat door egoísme ed, van de ander, men niet meer verder kon.God zij dank , zie ik hier nu dat men vooral door God zich vrij voelt.

Ik wens een ieder alle goeds en Gods nabijheid en zegen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 11 februari 2013, 13:02

GERRIT084 schreef:
Met de tv, telefoon, de pc, de aai pot, games, je oren en je mond, overal kan je het rijk van Satan mee bereiken.
Nu heeft er iemand zich de woede van de ouders op de hals gehaald, en een enkele moeder haalt de kinderen van school.
En dan, denk jij nu werkelijk dat daar mee de kous af zou zijn, je kan er tegen in verweer gaan op die school.
Daar bereik je meer mee, dan zo,n ludieke actie, mijn kind, en die andere kinderen dan?
Het is een actie van ledigheid, en das ook de duvel zijn oor kussen, en dat mag ook niet.

Als men op een christelijke school zich gaat bezig houden met halloween of wat voor soort occulte feesten dan ook, moet je dan je kind daar gewoon in mee laten gaan???

Als men, omdat men multicuturele toer wil gaan op een christelijke school, je kinderen daar dan nu al aan bloot laten stellen?

Mocht men op school zich met verkeerde zaken bezig houden , dan is het logisch dat men de kinderen thuis houd. Men wil steeds meer dat God uit d echristelije school word geweerd, straks wil men het zingen en gebed als aanvang van de dag ook afschaffen.

Als dan een idioot met pisotelen en geweren in een school zich uitleeft op onschuldige kinderen, geeft men gauw God de schuld er weer van, terwijl we die nou net hebbben geweerd van de school
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:46
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats

"Geliefde broeders en zusters, vergis u niet: Laat u niet misleiden, mijn dierbare broeders en zusters!
Geliefde broeders en zusters, laat u niet misleiden: elke goede gave, elk volmaakt geschenk komt van boven, van de Vader van de hemellichten; bij hem is nooit enige verandering of verduistering waar te nemen. Elke goede gave, ieder volmaakt geschenk komt van boven, van de Vader, de schepper van de sterren aan de hemel. Hij kent geen verandering en vertoont geen schaduwzijde. Elke goede gave, elk volmaakt geschenk daalt neer van boven, van de Vader van de hemellichten, bij wie geen verandering is of verduistering door omwenteling. Hij wilde ons door de verkondiging van de waarheid tot leven roepen, om ons de eersten te maken in zijn schepping."

We kunne elkaar beter bouwen ipv ons gelijk weer gaan halen met enkele Bijbelteksten omdat die naar eigen inzicht worden geïnterpreteerd.
God neemt niet zomaar mensen weg van hier omdat Hij dat zo leuk vind, maar Hij geeft wel de zekerheid, dat als iemand iets ergs overkomt, Hij de Trooster zend en dat die gene die dan door Hem wel word thuis gehaald, we afscheid kunnen gaan nemen met een tot ziens ipv een vaarwel, dit alles mogelijk gemaakt door Jezus
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 12:12
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Sorry dat ik vergat om te melden dat gedicht is "geleend", maar vond dat het geplaatst kon worden, zo te zien kwam het goed van pas.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 09:32
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats

MARIANNE338 schreef:
Nou..dat is iets waar ik in mijn gezin vreselijk mee tob op dit moment.
Hoe gaat ons leven verder, na vreselijke gebeurtenissen....
Het is prachtig, als je je geloof weet te behouden.
Maar hoe..als je 17 bent....zoals mijn zoon,
en 2 van je beste kameraden afgelopen vrijdagavond door een vreselijk ongeluk met auto en trein uit het leven worden weggerukt.

En vaste club jongeren van zo'n 20 personen....die compleet kapot zijn.
Ga dan maar es vertellen dat God barmhartig is, en vol Liefde zit.
Bijna al die jongeren zijn kerkelijk...ook de 2 omgekomen jongens.....
maar ik hou mn hart vast......hoe gaan ze verder???

Hoe hou je contakt met zo'n club jongeren, hoe zorg je ervoor dat het Evangelie ze blijft raken???

Jullie mogen best weten......ik ben ten einde raad......
Ik kan alleen maar bidden en hopen, dat ze de weg naar God blijven behouden....ook al snappen we niet waarom dit moest gebeuren.

Een bloedend moederhart, die moet toezien hoe haar kind lijd....

Zelf kan ik jullie alleen Gods nabijheid en troost toewensen, wel wil ik git gedicht er aan toevoegen, omdat God toch met ons meeleeft.

Het regent alleen als God huilt

De donkere wolken zwemmen voorbij
In de grijze hemel vol tranen
Want het regent alleen als God huilt
En God huilt alleen als het regent
En heel soms huilen we samen

Niet altijd zijn Zijn tranen verdrietig
Vaak huilt Hij tranen van geluk
Dan lacht Hij samen met opa
En opa lacht samen met Hem
Het is daarboven hartstikke druk

Maar soms dan zien ze mama huilen
En dan wordt het zo'n druilerige dag
Want mama huilt om opa
En opa huilt om haar
Zelfs God moest huilen toen Hij dat zag

Maar de witte wolken zullen ze troosten
Als zachte zakdoeken in de tranenzee
Want het regent alleen als God huilt
En God huilt alleen als het regent
Maar daarna lacht Hij weer tevree...
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:19

JOL252 schreef:
Nieuwe ernstige uitzaaiingen bij mijn broer...

zucht.

Sterkte en Gods nabijheid gewenst.

Geen commentaar
Ik kom met mijn zorgen
en met tranen tot U
ik open mijn handen
in afwachting op Uw zegen
ik leg mijn leven in Uw hand
en weet dat ik veilig ben
toch is er geen antwoord
op mijn brandende vraag
waarom dit alles gebeurd
ik bid en sluit mijn ogen
hef mijn geest naar U op
er is geen respons
geen commentaar.

Ik geloof dat U God bent
de schepper van het heelal
ik weet dat ik niets ben
zonder uw helpende hand
ook al ga ik door een diepe dal
ik weet dat U voor mij loopt
mijn wegen effenen zal
maar toch is er geen antwoord
op mijn brandende vraag
mijn levensweg is niet zonneklaar
toch bid ik en sluit mijn ogen
mijn hart zingt Uw loflied
zodat U mijn lied hoort
er is geen respons
geen commentaar

Soms lijkt God zover weg maar juist op die moeilijke momenten is Hij dichterbij dan wij kunnen beseffen.

Gods zegen

Pieter

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 2 februari 2013, 22:12
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 21:02
BerichtOnderwerp: Mijn moment

Het geeft mij een machteloos gevoel als ik het zo lees, machteloos omdat ik niet tegen het onrecht kan wat een ander wordt aangedaan, wel helpen wil maar niet weet hoe.
Fantastisch de reactie daarop, beiden heel veel meegemaakt en toch tot steun willen zijn..

Er is te veel eigenlijk veel te veel leed in deze wereld en wat zou het mooi zijn als Jezus alles recht ging zetten, door Zijn Koningschap hier nu op te gaan eisen.

Toon Herman schreef:"vriend
je hebt iemand nodig
stil en oprecht
die als het erop aan komt
voor je bidt of voor je vecht
pas als je iemand hebt
die met je lacht en met je grient
dan pas kun je zeggen:
'k heb een vriend

Welk een vriend is onze Jezus, Hij weet alles en Wil ook voor iederen die Vriend zijn. Alles mag men bij het kruis neerleggen en ook laten liggen, pas dan kan Hij helpen.

Ik weet het alles is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar toch van deze kant sterkte en alle goeds gewenst.

Gods zegen

Pieter
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 januari 2013, 00:11
BerichtOnderwerp: Herdenking watersnood

PETRA373 schreef:
en de oudere zeeuwen komen klagen
pijn hier, pijn daar met aan de dokter vragen
nee, meneer uw been is gezond
het komt doordat u toen op het dak stond
met 4 kleine kinderen in de koude
waarvan 2 de bevroren handjes elkaar niet meer konden vasthouden
en de zee nam, wreed en gemeen
meneer, u bent gezond,de pijn van uw hart gaat door uw been

en de vrouw uit nieuwerkerk liep lang verloren
vertelde iedereen over haar 7 lieve kinderen die het wou horen
de dijk brak en weg waren ze voorgoed
jaren later liep ze nog verloren en zonder moed

wanneer soms het hard stormt en de ramen vol zout
zitten ze op de bankjes heel oud
met al die herinneringen vol pijn
van verloren mensen die er niet meer zijn

van stoere mosselvissers op zoek met boten naar de mensen in nood door het water
en nu, nu is het zoveel jaar later
vergeten alle mannen vol moed?
die deden zoveel goed

nee, vergeten doet een zeeuw het niet
wanneer die bij sommigge huizen het zout nog in de muur ziet
weet alle verhalen
die voor de duitste toeristen niet zijn te vertalen

de zee, zo groot,zo mooi,met eb en vloed
zo vredig voor je gemoed
soms zo anders in nood voor menig schipper ook op vaart
wanneer in de storm de vuurtoren als enig veilig baken staat

de dorpjes met hun ouderen op de banken
soms laten ze een traan,als of ze ieder moment heel hard gaan janken

sica ture at astra ( me naam als ik gedichten maak,petra die na de storm zat te luisteren, de zee mist en de zeeuwen en aan ze zat te denken

met respect geschreven voor alle zeeuwen

sprakeloos , zo mooi verwoord
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 21:07
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

KEITH722 schreef:
*verwijdert na aanbrengen van wat contrastvloeistof en onder de blauwe lamp heel voorzichtig splintertje uit eigen oog, hebbes!*a

Gaf alleen goede raad, het is aan jou om die op te volgen, misschien kun je dat niet zien om één of andere reden, bril vergeten of zo??

Hopelijk kunnen we met elkaar toch genieten van deze clip omdat het de waarheid is geworden voor een ieder van ons. https://www.youtube.com/watch?v=FmF44bacnW4
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 20:47
BerichtOnderwerp: Een bijzonder Koninginnedag 2013

GERRIT084 schreef:
Ik vind dag koning beter klinken Gefrustreerde smiley weet je wat die gasten allemaal kosten Verraste, verbaasde smiley ook al slapen ze, in ieder geval meer dan wij hebben Woedende smiley en nog krijgen

Waarom heeft men het nooit over ons koningshuis de staat oplevert???????

Hun baan is niet te wensen neem dat maar van mij aan, wat ze doen voor ons koninkrijk is dus meer dan jij kan beseffen dus.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 17:38

ALTJE848 schreef:
Dat ik vanochtend mijn coach hier had en dacht oke ga er voor brief aanpassen van rvkb en dan advocaat rechter enz enz
Zegt ze mag ik je dokter bellen opname intern want je hebt zoveel meegemaakt dat een mens eigenlijk wel drie levens over zou moeten doen om weer recht te breien
Nu ben ik wel aan het haken maar ja ik laat geen steken vallen
en weet dat ik de kracht alleen maar krijg van mijn Hemelse Vader.
zegt ze ja maar dit kan zo niet mensen oordelen en daar gaan we weer de ellende in dacht nu kan ik voor mezelf leven maar nee hoor

Niemand begrijpt je echt en ik stop dit gevecht ..........................

Anita

Aller eerst Gods nabijheid en dan alle sterkte in de komende tijd.
hopie hopeloos wordt je van hen di eniet willene begrijpen dat God werkelijk helpt ook als het zelfs heel zwaar gaat en we het even niet zien. Zelf heb ik 2x een gesprek gehad (ivm de scheiding) met maatschappelijkwerkers die beiden atheíst waren, valt absoluut niet mee te praten. Ik bid voor je en hopelijk meer die aan die oproep hier in deze topic van Zoeker gehoor willen geven.

Gods zegen

Pieter

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 30 januari 2013, 17:39
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 januari 2013, 13:02

KEITH722 schreef:
goh, >precies zulke dingen< zeggen ze ook wel eens tegen gepeste mensen die dan uiteindelijk...
adat was ook "allemaal niet zo bedoeld"

ik val gelukkig weer niet in die categorie maar dat ik het nou leuk vond samen met "gruwelijk" in één zin te staan nee...
a

Toch beste Keith zou je Jezus meer als voorbeeld moeten nemen ipv waar je nu mee bezig bent. Die verlaagde zich ipv van het verhogen waar jij je nu eigenlijk mee bezig houdt. lees voor de aardigheid een tussen de regels van jou reacties de laatste tijd.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 22:01
BerichtOnderwerp: Gebed vriendin

MARENTH030 schreef:
Beste mensen,
Ik wil jullie even laten weten dat mijn vriendin vanmorgen om tien voor half zeven is overleden.
Willen jullie voor mij bidden??
Voel mij leeg en verdrietig.
God kent mij, alleen kom ik niet verder dan stamelen in gebed.
Dank hiervoor
Gr Marenth

God hoort je hart en daar zit je gebed wat Hij al kent.
Mijn bede is dat Hij jou en de familie en vrienden van je vriendin wil troosten door de Trooster te zenden.

Dankzij Jezus grote overwinning die Hij behaalde aan het kruis, mogen we hier afscheid nemen met een tot ziens in plaats van vaarwel.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:40

misschien nog voor een enkeling, goede raad in deze clip om christelijke discussies te kunnen voeren https://www.youtube.com/watch?v=FmF44bacnW4
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:34
BerichtOnderwerp: kinder doop of volwassen doop of zit er iets tussen in

zo'n 50 jaar terug kregen we huisbezoek en een ouderling (rasechte baptist) zei toen over de kinderdoop "Mensen die op grond van hun geloof hun kinderen laten dopen heb ik respect voor, maar niet voor hen die het doen uit gewoonte".

Al hoe jong ik was, het maakte diepe indruk op mij en ben deze mening ook toegedaan.

Voor mij is het toch de doop door onderdompeling geworden, omdat het voor mij het symbool van overgave oude leven (wat wel een strijd is geweest, maar daarna ook een bevrijding) en het eeuwige leven zo te hebben verkregen.
https://www.youtube.com/watch?v=WEmu3CvmQQ0&list=UUHdO4_lBiXH02fNbFBz6xsQ&index=14 Deze clip verwoordt simpel toch prachtig hoe het leven kan zijn

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 29 januari 2013, 22:17
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:06

KEITH722 schreef:
't is maar waar je om lacht, sommige mense lache al om een sch...uine mop

"Extreme pessimisten staan klaar om de slechtste nieuws ooit te ontvangen, wat leidt tot het gevoel van hopeloosheid en hulpeloosheid in het leven. Iemand zei wel eens, “ik bereid me voor op het ergste wat me kan overkomen, zodoende zal ik nooit teleurgesteld zijn.” Zoals je ziet kan het bedenken van ergste dingen een manier zijn om met bepaalde situaties om te gaan."

mijn glas is half vol Lachende smiley

En heb door wat Jezus heeft gedaan, een prachtig optimistisch vooruitzicht

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 29 januari 2013, 21:09
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:01

KEITH722 schreef:
't is maar waar je om lacht, sommige mense lache al om een sch...uine mop
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 21:00

KEITH722 schreef:
strikt genomen ja maar dan kom je op het veld van de vroegere farizeëen die uit ginge vogele hoeveel engeltjes er op de punt van een speld konden zitten... ga je lekker jans?

ZEER ONGEPAST DEZE REACTIE totaal vervreemd van enig christelijk inzicht en eerder "de pot verwijt de ketel" gebeuren zo

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 29 januari 2013, 21:00
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 januari 2013, 20:51

PETRA373 schreef:
Jammer dat je het op deze manier oppakt, ziet als jennen ,uitlokken,haat , afgunst, frustratie. Ik schrijf altijd seriues op dit forum en ook wel eens met humor, eerlijk gezegd nog nooit zo,n reactie gehad,tot nu toe altijd positieve dat mensen konden lachen. Vooral dit topic, waar ik van het begin af aan veel bij ben geweest is er heel wat af gelachen. Dus het was gewoon met humor geschreven en ik ging er van uit dat iedereen die dit las wel zou begrijpen, dus me excuus als ik je met mijn woorden gekwetst hebt, was helemaal niet mijn bedoeling. Eerlijk gezegd ben je de eerste die mijn humor zo negatief oppakt, ben er zeer verbaasd over, maar zet me wel tot denken, mochten nog meer forum leden zich er aan storen , sorry petra die zich het echt niet bewust was, altijd nou net veel mails heb gehad, van mensen die me bedankten dat ik ze aan het lachen maakten, maar inderdaad, we zijn allemaal verschillend dus misschien moet ik me maar bij het seriueze houden en me humor niet mee nemen na het forum.

Petra , ik heb me kostelijk vermaakt met jou gevoel voor humor, gewoon doorgaan, Vind het gewoon goed zo jij hier op het forum bezig bent, serieus waar het seieus moet zijn , en zo nu en dan even lekker de lach er in brengend.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 01:35
BerichtOnderwerp: Vergeving

PETRA373 schreef:
als jullie elkaar nu es effe vergeven, dan is dit opgelost. ieder van jullie heeft zo zijn eigen kijk op de dingen,kan gebeuren liefs voor beide Lachende smiley

AMEN
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 28 januari 2013, 01:29
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

Vanmiddag naar een fantastische dienst familiedienst geweest mmv Gospelband Sjem, zandtovenaar Gert van der Vijver en dansgropep Garyp.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 27 januari 2013, 12:05

Bij verstopte neus en kriebel keel, gewoon neus keel en borstkas op de plaats van de bronchiën insmeren met vettigheid.

Vroeger deed ik op aanrader van moeders een beetje boter op de neus van de kinderen als die wegens verkoudheid niet konden slapen door verstopte neus of hoesten. Zo sliepen ze een kwart nacht door , ben zo via Nivea (halve nacht gekomendor slapen) bij uierzalf uitgekomen, waarmee ze een hele nacht doorsliepen,

Ik gebruik het zelf ook nog steeds, er hoeft dus geen extra geurtje aan te zitten gelijk de gemarketeerde artikelen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 januari 2013, 23:12
BerichtOnderwerp: slechte/ineffectieve Bijbelstudie

BROUWER877 schreef:
In mijn kerk is vanwege de omvang (lees: het gebrek hieraan) geen bijbelstudie voor jongeren. Ik zit daarom nu bij de oudervereniging.
Er zijn twee mensen die een goede bijbelstudie verhinderen. De een heeft zoveel kennis dat hij dat alleen maar kan spuien en is 'blind' voor anderen. De ander heeft een heel sterke mening en wil die de anderen opleggen.
Deze twee personen gaan altijd tegen elkaar in en het maakt niet uit welk onderwerp behandeld zou moeten worden op de bijbelstudie, het wordt toch niet behandeld. De andere groepsleden komen zo goed als nooit aan het woord. Dit vind ik een gemiste kans.

De bijbelstudie heeft zo helemaal geen nut en eigenlijk is niemand tevreden met hoe het gaat. Beide zijn op een respectabele leeftijd en ook vanwege de hoeveelheid kennis m.b.t. het geloof die ik niet heb durf ik ze niet zomaar te vertellen dat ik het niet eens ben met hoe het gaat en dat ik wil dat ze hun mond een keer houden.
Wat moet ik doen? Hoe kan ik dit netjes oplossen?

Als zo lees wat je schrijft, rijzen mij de haren te berge.
Zelf loop ik met een andere zaak (gebrek aan voorlichting over het gezamelijk gebed) met de Gefrustreerde smiley

Met wat die 2 personen doen, wordt het haast Bijbelverkrachting, tenminste als zij het puur gebruiken voor hun eigen gelijk. Mijn broer heeft als gastspreker eens een preek gehouden (zonder dat hij zich er van bewust was) tegen dit soort betweters en die liepen daar dus dan ook de kerk uit en kwamen er later ook niet meer terug. Pas toen kwam er rust in die gemeente.

Men kan alleen groeien in het geloof door wat de Geest je geeft en je helpt bij je behoefte aan lering uit de Bijbel. Mijn oudste zoon heeft de 2jaars studie gedaan bij http://www.schoolforharvest.nl/ Er zijn daar veschillende mogelijkheden, zo kun je bijvoorbeeld ook de zaterdagstudie doen. Wat men daar doet is niet alleen Bijbelkennis, maar komt ook de Geestelijke groei aanbod.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 26 januari 2013, 23:12
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 januari 2013, 23:41
BerichtOnderwerp: Gebed vriendin

MARENTH030 schreef:
Beste mensen,
Willen jullie bidden voor mijn vriendin. Vanavond gehoord dat zij nog maar een paar dagen zal leven. Heeft mij opgebeld, ligt nu in het ziekenhuis.
Arts had geadviseerd om afscheid te nemen van haar in het weekend.
Hoop morgen naar haar toe te gaan, en de juiste woorden te vinden. Want wat zeg je tegen iemand die mij zo dierbaar is.
Kan alleen maar bidden om kracht.
Dank voor jullie gebed
Gr Marenth

Natuurlijk wil ik dat, gebed is het grootste wapen tegen het kwaad.
Gebed is zo belangrijk, omdat God wil helpen, soms wel zo dat wij het niet begrijpen, maar komt soms later wel inzicht dat wat Hij deed het beste was, althans is mijn ervaring.

Sterkte en Gods nabijheid en zegen

Pieter
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 09:22
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum

SHANITA130 schreef:
Nee, ik doe niets, ik ben er zo klaar mee, het heeft mij zoveel schade gebracht, die doctrine van ten alle tijden moeten vergeven....
Straks gaat het weer over kinderdoop of niet, over homo's, ellenlange nare discussie's... Twijfelende smiley

En jij bent ook weer lekker bezig met een bewuste aanhanger van Satan hoeft niet te vergeven....

beter lezen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 05:48
BerichtOnderwerp: Cynisme of het forum

we knetteren er maar weer een paar Bijbelteksten tegen aan om de ander weer even "terecht" te zetten. Waar ik een hekee aan hebt is dat juist die teksten uit hun context gehaald worden , en men maar op die 1 tekst blijft focussen.

Nogmaals DE Bijbel is Gods Woord en daaruit mogen/moeten we leren, maar niet een ander aten zien dat jou interpretatie van de Bijbel de juiste is.

Als we eens allereerst beginnen met uit te gaan van het Grote Gebod wat Jezus ons gaf, vandaar uit elkaar te gemoed te treden, werd het een stuk christelijker van zo hier op het forum met al zijn topics.

Voorbeeldje, Jezus trad op tegen hen die niet deden wat God wilde, dus Hij ging het eerst niet goed maken met hen, gelijk de tekst in deze topic over het offeren suggereerde, men vergeet de relatie met wie je fout zat. As iemand die geen directe naast is, en een dierbare vermoord, hoef je die pas te vergeven als die er om vraagt als christen.http://www.youtube.com/watch?v=BH-XPMpKTJU Blijft men bewust "aanhanger" van satan, hoef je die mijn inziens niet te vergeven.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 39 Volgende
Pagina 17 van 39