ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 155 156 157 158 159 160 161 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 19:04
BerichtOnderwerp: Toekomst

BART347 schreef:
ik weet niet wat je wilt zeggen met dit iets te gedramatiseerde filmpje???

we gaan toch niet weer de kant van TG op, waar niets gezegt wordt, maar alleen naar links wordt verwezen?

Ja, doet me denken aan zo'n kerk uit Amerika in Amsterdam, daar zijn er best wel veel van, dan komen ze met zo'n dramtisch, angstig makende preek, en daarna drie kwartier lullen over hoeveel geld ze nodig hebben vor de collecte, omdat nog niet iedereen is bereikt. En anders gaan er zielen onnodig verloren!!!!en die laatste zinnen ook heel dramatisch.... Zieke smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 18:57
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie

ERIKA129 schreef:
Euh het mijne kwam krom over denk maar dat is dus wat ik bedoel Knipoog smiley
Was vanmorgen niet al te helder toen ik schreef!

Hai Erika,

Ja, dat had ik ook met mijn laatste stuk. Ik sta er wel achter maar ja, het is helemaal uit mijn verstand geschreven. en altijd probeer ik wel voor het grootste gedeelte uit mijn gevoel te schrijven.

Laterz!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 15:46

Er moet een balans zijn mi.

Of, het zou beter zijn als er een balans zou zijn mi.

Kijk, ik denk, je of een prediker kan het over de hel hebben als het een doel heeft: waarschuwen. Maar zoals anderen al aangaven, niet meer dan nodg.

Maar als je gelooft is er blijdschap, Vreuge, Vrede, Rust en geluk. en ja, daar kan je het mi niet genoeg over hebben!!!

Wat niet wil zeggen dat dat er alleen is. Er is ook verdriet(Om een scheiding, om een nare jeugd, of om een dierbare die ziek is etc.)

Wat is nu de kunst, ja, vind ik, is een balans te vinden, heb je verdriet, geef dat een plekje, laat jezelf nu en dan rouwen. Maar/en denk ook aan de mooie dingen, tel je zegeningen, en leef daardoor tot eer van God.

En ja, er zijn mensen die hebben zoveel verdriet, die zijn ff niet in staat om gelukkig te zijn, met vrede, rust en blijdschap. Ja, die moeten gewoon eerst een tijdje hun verdriet voelen, voordat ze verder kunnen.
Dus ja, een plek waar men 20 keer achter elkaar zingt van "Jezus maakt mij blij, ja, dat is voor die mensen niet zó verstandig....

Ja, geef mij maar berijmde psalmen, die kan je zingen en als je heel gelukkig bent, en als je veel verdriet hebt.

Ik zelf, en da's mijn mening, denk dat mensen die echt met opzet zondigen, ja, die gaan naar de hel, daar is de bijbel duidelijk over.

En dan bedoel ik niet iemand die worselt met verdrietige zaken in zijn leven en daarom drinkt zodat ie eventjes verlost is van het ondragelijke verdriet.

Maar wat is de intentie: denkt iemand van maling aan, ik beschadig iemand, kan me niet schelen. Of worstelt iemand met dingen in zijn leven, alcohol met al 100 stoppogingen(bijvoorbeeld), en dingen kunnen ook een proces zijn.

Ik denk, iemand die bewust iemand beschadigt, hoe dan ook, ja, die is verkeerd bezig. Gaat dus naar de hel. Ja, we moeten het aan God overlaten. Maar ja, zo bedoel ik het niet, dat ik dat niet aan God over wil laten, ik bedoel gewoon te zeggen wat ik zelf denk als iemand mij zou vragen wie gaan er en wanneer naar de hel: iemand opzettelijk beschadigen, en als het onopzettelijk is, en het kan zoiemand niet schelen en hij doet er niet alles aan om het goed te maken.

Gewoon heel simpel en daar kan je voor waarschuwen, dan is het noodzakelijk.
Maar meer dan noodzakelijk, het er niet over hebben.
En over de goede dingen.
---
Er was een keer een topic over dat in een kerk voedselpakketten werden gegeven.

Toen zei Pieter649 zoiets van daarvoor gaan mensen ook er naar toe.
Toen schreef ik nog dat ik mij dat niet kan voorstellen.

Maar ja, wat ik wel weet, mensen worden soms ineens 'gelovig'.
Als hun vrouw eindelijk na jaren de benen neemt na jaren mishandeling, dan zijn ze ineens gelovig van de ene op de andere dag en mensen geloven dat. Ze laten zich dopen alleen voor 'begrip' en sociale contacten, de gemeentes zijn wat dat betreft laagdremelig.....itt kerken.....

Ik wil zeggen kijk uit, ook hier. Ja, ik kom uit Amsterdam heb heel snel door waar iemand op uit is, dat is dan weer het voordeel....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 10 augustus 2012, 15:51
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 11:00

ROELANDE345 schreef:
Ja helemaal mee eens Jezus predikte ook over de hel lees bijvoorbeeld Math 25; 41 is echt geen lieve preek.

Ja, was even benieuwd:

41 Dan zal Hij ook tot hen, die aan zijn linkerhand zijn, zeggen: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, naar het eeuwige vuur, dat voor de duivel en zijn engelen bereid is. 42 Want Ik heb honger geleden en gij hebt Mij niet te eten gegeven, Ik heb dorst geleden en gij hebt Mij niet te drinken gegeven; 43 Ik ben een vreemdeling geweest en gij hebt Mij niet gehuisvest, naakt en gij hebt Mij niet gekleed, ziek en in de gevangenis en gij hebt Mij niet bezocht. 44 Dan zullen ook zij Hem antwoorden en zeggen: Here, wanneer hebben wij U hongerig gezien, of dorstig, of als vreemdeling, of naakt of ziek, of in de gevangenis, en hebben wij U niet gediend?

Ja, en wat als je deze dingen niet eens aan je eigen kind hebt gedaan.....denk ik bij mezelf....ik ga mijn moeder een brief schrijven....ja, aan iedereen zegt ze, ik had mijn school niet eens afgemaakt...maar niet erbij dat ik moest werken op mijn 12de...

en toen beidde niet lukte op mijn 16(burn out wist ik jaren later), kon ik move, want je kon in a'veen een uitkering op je 16de krijgen....en mijn vader zat uit te rekenen wat ie dan overhield per jaar als ik wegwas...

Fijne Dag!!!

Ik wil geen medelijden hoor, ik ben er nu eindelijk uit op mijn 40ste...ik begrijp wel, en dat begreep ik eerst niet, het valse schuldgevoel, ja, mijn moeder is ook zo, wat er aan de buitenkant gedacht wordt daar gaat het om, en zit de kinderen van een hele lieve oom van mij te verheerlijken....

Ik wil nog wel een gesprek met mijn moeder proberen, heb mensen achter me....

Laterz
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 10:41

[quote=PETRA944]shanita hoe de kerk het merendeel met daders omgaat van sexueel misbruik, is anders als jezus doet, david zondigde maar moest wel degelijk de gevolgen van zijn zonde ook ondergaan, ja god vergaf hem wel, maar het hele gedoe had toch wel degelijk gevolgen, de kerk kan het

Ja Jezus schuift dat niet onder het vloerkleed...
wegwuiven, maar god niet, we zullen voor al onze daden verantwoording moeten afleggen.
idd
wat betreft de hel daar geloof ikz eker in, ook ik heb wel es dingen gezien,
Ja, ik ook, maar die vertel ik ook niet, die heb ik zelf zo verdrongen dat ik ze niet eens meteen tevoorschijn kan halen, die herinneringen...Ja, daar zou ik een dag of een paar dagen voor nodig hebben....
Dat is voor mij ook beter...

maar die vertel ik niet gauw, want vertel liever over het licht en de satan is een lozer, verslagen figuur wat al verslagen is en maar 1 doel heeft mensen ongelukkig, verdrietig, bang maken, vernietiggen.
Dus ik loop niet weg voor preken over de hel, wel als ze niet overeen komen met de bijbel.
bang word ik niet door die getuigenissen, eerder verdrietig dat sommigge mensen die getuigenissen echt geloven.omdat het in mijn ogen niet de waarheid is over de hel. ik denk wel dat sommiggen mensen er wel bang door worden. en een verkeerd beeld over god en jezus krijgen.

Ja, iemand krijgt kans op een angstgeloof, ja iedereen kan wel weten, zelfs de ongelovigen dat kinderen misbruiken niet kan. Of dat stelen niet kan, liegen niet kan, doodslaan niet kan, daar zijn zelfs de heidenen het ook mee eens...veel van de heidenen....

Ik geloof alleen wat er in de bijbel staat, en geen visioenen van mensen.
En verhalen over wormen die overal uit kruipen, ja, da's een slechte horrorfilm, er zijn trouwens mi geen goede horrorfilms...

Gewoon het feit an sich dat je gelooft moet mi een geruststelling geven en een blijdschap, en geluk, en Vrede en Rust.

Elk mens heeft een geweten, als men niet naar het geweten luistert, alleen kinderen neemt als bezit, ja toen ik een keer aan mijn moeder vertelde dat ik ook wat van kinderen af weet omdat ik heb opgepast, bitste ze me toe dat ik daar niets van af weet; kinderen zijn een bezit, ja, dat zei ze letterlijk...

Als mannen weten dat op een bepaalde manier naar vrouwen kijken schadelijk is, oh wat had en heb ik een hekel aan dat 'verkeerde' kijken....bedreigend vond en vind ik dat....
Laat staan aan je eigen kinderen zitten....

Ik denk dat de hel gewoon is voor mensen die het geloof alleen serieus nemen voor de buitenkant en er gewoon los op zondigen, ook al geloven ze, doet de vijand ook.

Ja, mijn moeder, heeft ook veel geleden, maar die had haar schoonfamilie als steun, want iedereen zag dat....
Maar ja, ik was volgens mijn ouders het rot kind dat de boel terroriseerde...en ja, ik was niet zo bij de pinken om te zeggen van die school kon ik niet afmaken omdat ik moest werken op mijn 12de....op straffe dat ik anders niet naar school mocht...

Ja, ik moet het achter me laten, ja, ik heb wel verdriet dat ik mijn moeder niet zie, vader en broer zegt mij niets....ik denk dat dat verdriet wat ik heb, ja, daarom heb ik het er steeds over....want ik weet ook hoe mijn moeder heeft geleden, maar ja....

En nu ga ik mijn leven weer oppikken: verder met die afwas en de deur uit Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 10 augustus 2012, 10:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 09:52

ERIKA129 schreef:
Ik heb hier heel veel gelezen en pak er niet even een stuk uit maar zeg gewoon zoals ik het zie/denk.

IK lees dat er gezegt wordt God is liefde! Klopt helemaal maar daarom zou er niet over de hel gepredikt of gesproken mogen worden!
Waarom niet??
Mogen we er niet op gewezen worden dat er ook een andere kant is? dat wie alleen maar de brede weg bewandeld en niet naar zijn eer leeft niet in Zijn koninkrijk komt??

Moeten we dan vanaf de kansel alleen maar hallalujah horen en bijbelgedeeltes maar niet lezen en bespreken?? Waarom omdat het mensen angstig maakt??
Tja het kan idd angstig zijn te horen over de Hel en verdoemenis, maar het is er wel degelijk!
Ik denk dat we allemaal liever een preek horen waarin het allemaal maar zo mooi is.
Maar het geloof is niet makkelijk en simpel we worden opgeroepen Hem te volgen maar makkelijk is het niet en zal het ook niet worden want wij zijn mensen en dus zondaren!!

Volgens mij mag er wel over de hel gepredikt worden, zolang maar duidelijk is dat mensen die bewust blijven zondigen daarheen gaan.

Wat ik ook merk, ja hier niet op dit forum, maar kinderverkrachting in de kerk, ja, daar mag ook niet over gesproken worden. ligt een soort taboe op.
als iemand een oudste ofzo zijn tienerdochter verkracht, of haar hele leven al heeft verkracht, en men komt daar achter, ja heel vreemd(nee niet met een sarcastische toon), dan moet er méteen worden vergeven.
Was ook bij mij, toen ik mij broer het eea vertelde, was het eerste dat ie zei dat ik méteen moét vergeven.(ja, dat zeiden ze bij hem in de gemeente...berea a'dam...)en ook dat hij er helemaal niets mee te maken wou hebben....en later dat ie wel gelooft dat ik denk dat het gebeurt is, ja, want mijn vader was zo'n aaardig man, en ineens was mijn broer ook helemaal vergeten hoe mijn vader deed tegen ons tijdens het opgroeien en tegen mijn moeder....?????Ik snap dat niet, ben ook lang niet de enige, tis algemeen bekend dat je hele familie dan naar de dader neigt....was ook bij Oprah Winfrey, allemaal mannen die misbruikt waren als kind, met een grote foto als kind had ieder bij zich en niemand werd door eigen familie/kerk gelooft, hoe kan dit????
Mijn moeder, wel gescheiden maar voor derzelf niet om wat mij werd aangedaan, die neigt dus ook naar ontkenning, als ik alleen maar vraag van waarom liet je me werken als 12 jarige, werk wat alleen door 16 jarige gedaan mag worden, waardoor ik dat niet redde met me school, dan wordt ze wóedend op mij....
Dus ik kan, hoe verdrietig niet meer met moeder en broer omgaan, en helaas dat had ik véél eerder in moeten zien....
Dat heeft me jarenlange angst en psychoses opgeleverd, met hun omgaan, want je wordt ontkend als persoon....De hulpverlening kwam geschokt naar me toe, dat ze zoiets nog nooit hadden meegemaakt, ouders die zo hatelijk over d'r eigen kind praten....
en wat ik gezien heb aan gebroken, kapotte levens, die zelfs nog nooit een hulpverlening hebben gezien????
Ja, ik heb dat jarenlang de oorlog de schuld gegeven...maar mijn psycholoog zei dat dat niet kan, daar is geen excuus voor...
Dat is werelds gezien heel onrechtvaardig, maar ja, net wat jij zegt, als er niet over de hel gesproken mag worden, waar zou zo'n man heengaan, als ie al jaren zijn dochter heeft misbruikt die hem moest vergeven van de oudsten van zijn cluppie, en dat zo'n ouderling dan zegt van nou vergeven en vergeten dus en geef je vader nu een lekkere knuffel.... Zieke smiley

Ik dacht toch wel dat aangifte op Zijn plaats is. En dat zo'n vader er alles maar dan ook alles aan moet doen om.....het goed te maken, of een begin daarvan.....

Ik hoorde een keer van jaahaa, maar misschien schaaaamt de dader zich, ja, en die dader schaaamde zich niet tegenover zijn dochter, o nee, daar is geen respect voor, ff vergeten....

En ik hoor het zo vaak, op de ggz, op lotgenoten groepen....
Maar nee, dat wordt echt massaal ontkend, daar praat je niet over, dat dóe je niet daar ligt een taboe op....

en precies op deze manier wordt de hel ook ontkend, terwijl dat wel de waarheid is, het bestaat....

en ik snap het echt niet, bij families wordt het onder tafel geschoven, ja, ik luister al ruim 20 jaar, maar hetzelfde dus in kerken, ook al wijst alles maar dan ook alles erop, de dader ontkent en hij wordt gelooft door de meesten...

Kan iemand mij vertellen hoe dat kan?

bij ander leugens, nou dan wordt men ziedend bijvoorbeeld terwijl dat over onbelangrijke dingen gaat, en hier, zelfs als alles erop wijst, dan nog als de dader ontkend, wordt ie gelooft en als ie er echt niet onderuit kan, moet het slachtoffer wel meteen vergeven....

Ik snap het iig niet. Deze massale ontkenning: 1 op de 3vrouwen wordt en is misbruikt....
en dus ook de ontkenning van de hel niet.

Ook al proef ik die ontkenning hier niet, meer een soort van het zich niet bezig willen houden met een angstgeloof....en met zelfbedachte angstige verhalen tegen mensen die van zichzelf weten dat ze 'christelijk' leven, en dan labiel kunnen zijn door het eea en zich dan kunnen laten meeslepen in een angstgeloof.

Maar snap je punt, die van de massale Grote Ontkenning....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 10 augustus 2012, 10:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 08:54
BerichtOnderwerp: Oma

ZWAAN995 schreef:
We komen net van ziekenhuis vandaan zoals het nu lijkt gaat het iets beter met Oma. Ze is van de hartbewaking af en eet weer normaal.
Halve wege dat we er waren kreeg Oma al meer praatjes en begon ze wat over die en die te zeuren die op haar kamer waren. Oma word wel de oude want toen haar zoon even belde had Oma de zielige rol om aandacht te vragen. Lachende smiley met blinkend witte tanden Ben elk geval blij dat Oma hier over één komt. Het is wel dat ze morgen of overmorgen door de scan moet wat de oorzaak is van haar benen en tegelijk haar nieren de propje is ontstaan.
Want haar benen voelen nog wel koud aan en moeten haar benen wel omhoog blijven want heeft ze haar benen laag dan worden ze blauw.

<><

Zwaan

Quote:
Halve wege dat we er waren kreeg Oma al meer praatjes en begon ze wat over die en die te zeuren die op haar kamer waren. Oma word wel de oude want toen haar zoon even belde had Oma de zielige rol om aandacht te vragen. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Lekkere Oma heb jij Knipoog smiley , ja, ik zal haar gedenken in mijn gebeden.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 08:50
BerichtOnderwerp: Waarheid

TALLGUY817 schreef:
Geliefde lezer,

"Wat is waarheid?" is sinds Pilatus een gewaardeerd gezegde, vooral in politiek en rechtspraak. Toch lijkt "Wáár is waarheid" mij literair meer verantwoord. Waarde, waarheid, waren en dit vragend voornaamwoord zijn immers aan elkaar verwant. Waren hebben waarde en worden verhandeld, waarbij de zeldzaamheid van de waren de waarde bepaalt. Op deze filologische grond is waarheid even waardevol als zeldzaam. Zó zeldzaam, dat onwaarachtige filosofie niet meer vraagt naar "wàt" of "wáár", maar het bestaan van de waarheid botweg ontkend en hgaar vervangt door de leugen. (Rom.1:25) Want waarheid is arrogant, autoritair en eist onderwerping!
De Bijbel verklaart hierover, dat de "vader der leugen", (Joh. 8:44) in zijn hoedanigheid van "overste dezer wereld" (o.a. Joh. 12:31) en "god dezer eeuw" de zinnen der ongelovigen verblindt, (2Kor. 4:4) zodanig, dat de wereld de waarheid in ongerechtigheid ten onder houdt. (Rom. 1:18)
Niettemin wordt de waarheid bewaard. Door Hem, in Wie zij gestalte heeft gekregen. In dat gewaarmerkte Woord der Waarheid. De Bijbel. Hij sprak: "Indien gij in mijn woord blijft zijt gij waarlijk mijn discipelen, en zult de waarheid verstaan, en de waarheid zal u vrij maken. (Joh. 8:31-32)
Wie de waarheid niet waardeert zal nooit vrij worden. (2Thes. 2:10-12)

Waarheid zijn dingen die zo zijn.

6.Waarheid
Waarheid is een fundamenteel begrip dat min of meer synoniem is met echtheid, geldigheid, juistheid. Als iemand met opzet onwaarheid spreekt liegt hij. Wat waarheid precies betekent is onderwerp van discussie, en dat is waarschijnlijk altijd al zo geweest.
7.WAARHEID

1) Dagblad in Nederland 2) Echtheid 3) Eerlijkheid 4) Feitelijkheid 5) Getrouwdheid aan de werkelijkheid 6) Het betrouwbare 7) Iets dat waar is 8) Naam van dagblad 9) Nieuwsblad 10) Prawda (russ.) 11) Veritas 12) Werkelijkheid 13) Waarachtigheid

Leugen: leugen
de leugen zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [?løx?(n)] Verbuigingen: leugen|s (meerv.) bewering die met opzet niet waar is Voorbeeld: `leugens over iemand vertellen`Synoniem: onwaarheid ...

leugen
de leugen zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [?løx?(n)] Verbuigingen: leugen|s (meerv.) bewering die met opzet niet waar is Voorbeeld: `leugens over iemand vertellen`
leugen

Iets vertellen wat niet waar is.

LEUGEN
Bedenksel, Bedriegerij, Bedrog, Draaierij, Valsheid, Verzinsel, Verdichtsel
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 08:35

Zwaan: Het licht breekt pas door in het NT waar we in Lk 16 leren dat er twee afdelingen zijn in de wereld van de afgestorvenen, in het Dodenrijk: één voor Lazarus (of goede doden) en één voor de Rijke (of kwade doden) - de éne in vrede (schoot van Abraham) maar de andere in een plaats van pijniging (‘want ik lijd smarten in deze vlam’ - vs. 24) . Voor deze laatste categorie is het Dodenrijk een plaats van voorarrest (tot de opstanding VAN de doden in Op 20:12, waarna het ultieme ‘proces’ volgt voor de Grote Witte Troon - Op 20:11-15). Deze plaats is gescheiden van de plaats der goede doden door een ‘grote kloof’. Later, toen de Heer de kruisdood stierf noemde hij de plaats voor de goede doden ‘het Paradijs’ (Lk 23:43), waar de rechtvaardigen verblijven in afwachting van de opstanding (UIT de doden - Mk 9:9; Lk 20:35; Hd 4:2; Fp 3:11).

Goed, dus we, gelovigen, gaan naar het Paradijs, als we dood zijn, mooi, zo heb ik het zelf ook begrepen. Aan de hand van andere teksten die ik nu ff niet op kan zoeken, want ik moet werken. Engeltje smiley

Ja, ik weet niet alles uit mijn hoofd.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 08:28

CORTAZAR588 schreef:
nee ik kan niet in de ziel van mensen kijken.
dat lijkt me ook niet echt een leuke bezigheid.

en ja ik ben fel.... is niets mis mee toch?
ik ben geen Polder mens , meer een woestijn mens ..........warm en heet .......geblakerd ook soms.
maar nooit om voor niets.

en idd scholing is ook belangrijk.
en idd hij kan zich voordoen als wie en wat dan ook.
maar als de satan in je leven komt , gaat het altijd bergafwaarts met je.
hij eist altijd iets terug.
of je bloed of je leven.
of beide ......

en idd als hij lekker kan defeaceren met Paultje ......sois

is niet mijn smaak maar goed.
alles moet kunnen he?

ook dit soort dingen.

Quote:
en idd scholing is ook belangrijk.

God is juistgekomen voor de 'Armen van Geest'.

Mat 5
3 Zalig de armen van geest,
want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

Fil 4
4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.
8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.

Hier staat: Verblijd U, niet bezorgd, en bedenk al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat;

En de Belofte: en de God des vredes zal met u zijn.

Ja, dus ik ga me ff lekker helemaal niet bezig houden met negatieve dingen, alleen ja, als het echt niet anders kan. als ik me ff boos maak om onrecht. Maar dan nog: God komt de wraak toe(bijbeltekst), en dan nog, ga ik niet denken wát die wraak zou zijn.

Want ik wil me alleen met goede dingen bezig houden, aardige mensen, mooie films, mooie boeken, etc.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 10 augustus 2012, 08:29
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 08:06
BerichtOnderwerp: Toekomst

ZWAAN995 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=F4xlzIT9qbA&feature=related

<><

Zwaan

Hai,

Deze film gaat er vanuit dat éérst de Grote Opname komt, en daarna de Grote Verdrukking.
Er zijn ook theorieën dat het andersom is, eerst de Grote Verdrukkig met het teken van het beest 666 op voorhoofd of rechterhand en de antichrist. Dán de opname.

Ik zelf denk dat het logisch is, éérst de Grote Verdrukking, eindtijd, dán de Opname. Omdat dat in Openbaringen staat.

Op 13
16 En het maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, 17 [en] dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft.
18 Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 17:19

HERMA135 schreef:
.

Jammer dat je je posts weghaalde, heb ze gelukkig wel gelezen, en onthouden waar het over ging.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 17:16

Ik hou wel van goede thrillers, met name klassiekers, en dan weer oa met name bijna alle films van Hitchcock.

Dit hierboven beschrijft een slechte B horrorfilm...

Er zou wel weer een hoop geld worden verdient aan die boeken met deze verhalen...om de labiele mensen angstig te maken....

Het zou verboden moeten worden...zucht.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 15:21
BerichtOnderwerp: Ark van Noach in Dordrecht

Locatie, én Routebeschrijving, Klik hier

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 12 augustus 2012, 18:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 14:36

LEANNE226 schreef:
In de Bijbel lees ik niet dat mensen direkt naar hemel of hel gaan,of iemand moet mij die teksten kunnen aanwijzen?
Ik heb eerder vragen gesteld maar dat wordt misschien gezien als sarcasme en dat is mijn bedoeling absoluut niet dus als iemand de antwoorden heeft houd ik mij aanbevolen.......

Ik ben tijdens mijn vakantie toevallig(voor een verfrissing,het was 40 graden) terecht gekomen in een kerkje van een(al overleden)"zieneres".......er kwam een bizar verhaal uit(vergelijkbaar met deze verhalen) en men vertelde mij dat ik levend water te drinken had gekregen Geschokte, onthutste smiley Toen kwamen ook de verschillen uit de geloven boven,de een knielde eerbiedig met hoofdbedekking neer voor het altaar met iconen,brandden kaarsen,gaven geld,anderen gingen de hond maar aaien.........mijn russisch is erg slecht ( Knipoog smiley )maar voor zover ik ze begreep baden ze om geld,en niet om een beetje.......we blijven mensen he........
Mensen die zich zieners noemen vinden we overal,zelfs boven op bergruggen waar geen mens woont.......we moeten alleen de goede van de slechte zien te onderscheiden.

Quote:
In de Bijbel lees ik niet dat mensen direkt naar hemel of hel gaan,of iemand moet mij die teksten kunnen aanwijzen?

Hai Leanne,

Ik heb nu ff geen tijd om teksten te zoeken.

Maar ik bedoel, waar gaan ze anders heen, als ze dood gaan..
Ergens in Kor staat ook van de dood is van zijn prikkel ontdaan, omdat er eeuwig leven is voor ieder die gelooft.
En voor mensen die om wat voor reden niet geloven maar wel goed hebben geleefd(rom 2); de wet is in hun harten geschreven.

En mensen zoals Hitler en kinderverkrachters, ja, die gaan mi naar de hel.

Laterz!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 14:38
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 03:03

CORTAZAR588 schreef woensdag 8 augustus 2012, 19:15 :
Quote:
het is een ondankbaar werk om dit te vertellen.

Het evangelie(goed nieuws) vertellen is een dankbaar werk...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 02:31
BerichtOnderwerp: God Vergeeft Vergeven wij ook?

[quote=EVA685]Denk maar eens na over dit lied Knipoog smiley
Let op het woordje kan en zal!
Misschien lukt het ons dan beter Smiley die vol vragen zit

Hoe kan ik verder leven,hoe moet ik verder gaan.
Kan ik ooit vergeven,wat mij is aangedaan.
De woorden in mijn ziel, de haat en bitterheid, onverschilligheid, en die doet geen pijn...eindelijk bevrijd van het 'moeten' vergeven....die haat is logisch... en die bitterheid wordt je aangepraat....
lijken niet te helen niet door woorden, niet door tijd. Nee, alleen en alleen door vergeving Zieke smiley

Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn maar als de waarheid onder ogen wordt gezien, dán kan er genezing zijn.
van de pijn en het verdriet diep van binnen.
Als er vergeving is,kan er genezing zijn
en de weg van herstel kan beginnen. de weg van ontkenning kan beginnen

O God , ik heb U nodig, ik kan het zelf niet.
Ik lijk haast te verstikken,in angst en in verdriet. logisch als iedereen begrip heeft voor de dader en loopt te roepen dat jij moet vergeven, zelfs als de dader ontkend, vergeven zal je onvoorwaardelijk...
Hoe kan ik ooit vergeven, zoals U mij vergeeft, Hier gaat het al mank, hier wordt geïmpliceerd dat je even erge dingen hebt gedaan als je verkrachters, terwijl je nota bene een kleuter was...of tiener, of beide!!! Of iig dat je daarna minstens even zo erge of nog ergere dingen hebt gedaan dan kinderen verkrachten. En dat verpakt, in een zoetgevooisd gedichtje.. Zieke smiley !!! En dan kan ik me heel goed indenken, dat vele denken, schandalige schijnheilige christendom...
dwars door alles heen wat mij beschadigd heeft.

Geef mij de kracht van Uw liefde om verder te gaan,
ook al zal er een litteken blijven bestaan.
Want is Uw liefde niet sterker dan de dood,
en Uw vergeving niet dieper dan mijn nood?

Want waar Uw vergeving is zal genezing zijn
van de pijn en het verdriet diep van binnen,
waar Uw vergeving is zal genezing zijn
en de weg van herstel kan beginnen. en de weg van de bagatellisering en ontkenning van wat de dader heeft gedaan kan beginnen....en de erkenning van het slachtoffer kan uitblijven. Zodat er geen énkele kans op genezing meer is...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 14:07
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 02:12
BerichtOnderwerp: God Vergeeft Vergeven wij ook?

Van: John Kamphuis

Als de haan kraait binnen ’t christendom…
juni 19, 2012 bij 12:41 am (Uncategorized)

Ook in de laatste serie afleveringen van Wie is de Mol? klonk het aloude en wijze adagium ‘Trust Nobody’. Als je het mij vraagt kan geen woordenpaar de sleutel tot levenslust beter verwoorden. Naleving van dit adagium werkt gezonde onafhankelijkheid in de hand en dat is de beste remedie tegen eventuele teleurstellingen.

Ik geef toe, ‘Trust Nobody’ is wat zwaar aangezet. Onze planeet bevat schitterende, betrouwbare mensen. Zij verdienen respect. Met nadruk op verdienen. Dat impliceert zichtbare activiteit en op basis daarvan kan iemand het hart worden toevertrouwd. Uiteindelijk is dat het allermooiste wat er is. Helaas schaduwt een flinke dosis hufterigheid op onze planeet over het geluk wat ‘vertrouwen’ heet. Dat maant tot voorzichtigheid.

Deze hufterigheid is van alle tijden en plaatsen. Er is dus niks nieuws onder de zon. Na enkele jaren binnen het stevige bolwerk van het christendom rondgewandeld te hebben, ben ik tot de – ooit voor mij – ontstellende constatering gekomen dat ook daar niet alles goud is wat er blinkt. En laat ik dan maar bij mijn eigen persoon beginnen, want ook dat ‘bolwerkje’ vertoont scheuren. Dus naast ‘Trust nobody’ ook ‘Nobody is perfect’.

Waarom ga ik hierna dan toch iets zeggen over het christendom als geheel?

In ieder geval niet om er tegenaan te schoppen. Dat heeft geen zin. Ook niet omdat ik teveel teleurstellingen opgelopen zou hebben. En al helemaal niet omdat ik me beter of verlichter zou voelen. Maar wel omdat ik me opwind over een vorm van huichelachtigheid, waar ik me tegen wil verzetten.

Het gaat om het door de vingers zien van misdrijven tegen individuen met een beroep op het veelgebruikte woord ‘vergeving’.

Vergeving is iets moois. Mediation (alternatieve geschilbeslechting) eveneens. Als het een slopende gerechtelijke procedure kan voorkomen, kan ik mensen geen ongelijk geven als ze van mediation gebruik maken. Tot zover dus niets aan de hand.

Maar nu komt mijn punt. Deze zal ik verhelderen met een situatie die zich onlangs heeft voorgedaan.

Persoon X (een jongere) kwam naar me toe met de mededeling misbruikt te zijn door persoon Y binnen een duidelijk verticale verhouding. X vroeg advies en meldde ‘platgegooid’ te zijn met uitspraken van christenen om Y te vergeven. Zou X dit niet doen, dan zou dat meer over X zeggen dan over de ernst van de situatie.

Ik heb X niet van advies voorzien, omdat ik geen behoefte had aan inmenging in deze zaak. Maar ik was wel ziedend.

Waar haalt in godsnaam een christen het lef vandaan een jongere op deze wijze te beïnvloeden! X heeft besloten alles te bedekken onder de ‘mantel der liefde’. En daar zal het blijven sluimeren. Tot de zogenaamde ‘jongste dag’.

Wat kan dat mooie begrip ‘vergeving’ zo een drakengezicht krijgen.

En wat kan ‘vertrouwen’ in uitspraken van oudere mensen misvormd worden, als een jongere om de lieve vrede wil het zwijgen ertoe doet.

Vraag hem/haar over 10 jaar wat ‘vertrouwen’ inhoudt en beluister goed het antwoord. We zullen ervan schrikken.

Zo kan dus een misdrijf onder het mom van ‘liefde’ en ‘vergevingsgezindheid’ uit handen van justitie blijven. Mijn rechtsgevoel zegt dat dit niet kan. Maar mijn bovennatuurlijke antenne zegt dat ook.

Want zet het eens af tegen de oproepen die in tal van kerken klinkt een eerlijke belastingaangifte te doen? Of om te onderwerpen aan de overheid (‘de dienaar Gods’)?

In deze orde gaat de zweep over de ruggen, maar wanneer het gaat om (zeden)misdrijven gaat de zweep nogal eens over de rug van het slachtoffer. Extra klappen, omdat hij/zij gewoonweg niet meteen vergeven kan.

Duizendmaal en duizendmaal begrip heb ik daarvoor.

Evenals de Rechter.

Een spreker uit een heiligingsbeweging zei onlangs in een religieuze samenkomst: “Vrouwen, als uw man u tientallen keren achtereen tart en slaat, zult u hem telkens onmiddellijk moeten vergeven. Als u dat niet doet, bent u net zo onheilig als hem.”

Vergeef me, maar dan krijg ik kippenvel.

En zal de haan kraaien.

Om hemelschreiende manipulatie.

Want als het ergens niets mee te maken heeft, is het met vergeving.

Bron: John Kamphuis Klik hier!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 02:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 01:18

ja, ja en ja

en, nee hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 01:12
BerichtOnderwerp: Incest

weerbaarheid!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 01:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:42

[quote=CORTAZAR588]Tja vreselijk is het idd.
Geloven mensen je ?
ik merk dat veel mensen het niet geloven ......het bagattaliseren.
Misschien is het te moeilijk voor je om er over te praten......
maar vertel het.
het is een ondankbaar werk om dit te vertellen.
maar doe het !
al zul je maar een persoon in heel nederland bereiken.
elke dag gaan mensen verloren voor eeuwig ....ook christenen ook mensen die nu denken dat ze een plaats op de eerste rij hebben in de hemel.
ik weet dat het je niet in dank wordt afgenomen maar de mens is te arrogant, te eigenwijs.

ken je Paul Washer ?
Valse profeet eerste Klas!!!KLIK HIER

Hij heeft ooit eens tijdens een preek in America gezegd dat van het aantal mensen daar aanwezig , het overgrote deel over 50 jaar in de Hel is.
ik schrok toen ik dat hoorde voor het eerst en dacht dat hij zich vergiste en wat hij wel niet dacht .....
maar hij had gelijk .......dat is de waarheid.
Paul Washer - shocking youth message ......

ate mais

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 01:24
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:35

[quote=THOMAS968]Dat verhaal van ik zeg het niet, God zegt het, kennen we al van anderen hier. Zo is dat!!! En de gelijkhebberige wetticisten kennen we al als farizeeën. Christus wierp geen stenen, al was Hij misschien wel de enige die dat mocht doen. Op wie denk je indruk te maken, op een paar bange mensen? In het Nieuwe verbond bevrijdt Christus, ook van dit soort uitspraken. Geloof, hoop en liefde en het meeste van deze is de Liefde. Inderdaad!!! Niet de angst voor de hel of voor diens profeten. De moordenaar naast Christus aan het kruis, waar ging die ook al weer naar toe?

Thomas, geloven doe niet uit angst maar in vertrouwen op God.

Helemaal grondig mee eens met het hele stuk!!!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:31

[quote=CORTAZAR588]nee door te zeggen dat het overgrote deel daar zal zijn denk ik ook niet.
maar als je de bijbel leest en ziet hoe God, Jezus waarschuwt......
t is een controversieel onderwerp.
wil men of niets over horen of er is al te veel over gezegd.

Het is toch wel vreemd dat er zoveel mensen zijn die er zijn geweest ......
of is het alleen in Europa dat de mensen het wegwuiven en het niet willen horen omdat het zo erg is?

Een alcoholist gaat naar de Hel.
als tie gelooft dus niet he...dat is niet mijn oordeel , maar die van God
een overspelige gaat naar de Hel......
idem ditotenzij zij zich beide bekeren en niet meer drinken of overspel plegen.
Dat is vaak een proces en niet iets wat van het ene op het andere moment gebeurd, met verslavingen en slechte gewoontes stoppen, dus als zo iemand in dat proces overlijdt zou die niet behouden zijn, nee, gaat er bij mij niet in, God is Liefde en rechtvaardig, en dat gaat daarmee niet samen....Dat is de genade.

Waarom hebben mensen daar moeite mee?
Omdat het veroordeelt ?
of niet alles goedvindt ?
Homosexuelen , die niet stoppen met hun gebruiken en erop los leven en zo sterven................zijn verloren.
Keihard , dat kan niet , zo is God niet etc etc
Of de boodschapper wordt gestenigd
]Tja ..........God is Liefde , maar ook een verterend Vuur.[/b]en spreekt zijn woord nooit tegen.
Openbaring 21......lees dat maar eens voor wie denkt dat ik klets .

Ik veroordeel niet. God veroordeelt.

Hou daar rekening mee bij alle reacties.

Fil 4 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 00:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 00:07
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief

[quote=LIAN703]Hey allemaal.

Laat ik ook ff reageren Knipoog smiley

Tsja, HSP... voor mij is het een mega opluchting geweest (en nog steeds!) om er achter te komen dat ik HSP-er ben. Er werden me zoveel dingen duidelijk over mezelf. Ik zag het niet als een label dat ik kreeg, maar had juist het gevoel dat er allerlei dingen van me afvielen. Ik kon juist de negativiteit naar mezelf los laten en ik ben nu veel milder en positiever naar mezelf toe.

Ja, dat opluchting gevoel ken ik, dat had ik 20 jaar terug toen ik erachter kwam dat ik DIS had....eindelijk snapte ik dingen, kon ik dingen plaatsen...!!!Een DIS-ser heeft weer veel overeenkomsten met een HPS-er, een DIS-er is sowieso hoog gevoelig...;)Ik heb er veel over gelezen en dat heeft me enorm geholpen om het beter te snappen en er beter mee om te gaan.
Ik heb nu 2 leefregels:
1 blijf binnen de kaders van HSP (zodat ik me ok voel)
2 als ik over mn grenzen ben gegaan, zo snel mogelijk weer tot rust komen
Ja, binnen kaders blijven waar je je Rust kan blijven behouden, overgeprikkeld raken is erg naar en vervelend. Ja, logisch ook, je raakt in een hevige stress.
En ja, mocht je toch een keer over grenzen gaan, of per ongeluk door iets wat niet te voorzien was oid overgeprikkeld raken, ja, dan zo snel mogelijk weer terugkeren naar de Rust, dan kan het zelfs even nodig zijn om uit de situatie weg te lopen voor enkele minuten ofzo.
Ik vind het vreselijk om echt overprikkeld te raken. De uitdaging voor mij is het om mn grenzen te kennen en goed aan te geven. Dat vraagt wat lef, maar tot nu toe ervaar ik redelijk veel sympathie vd mensen om me heen.
Ja, je grenzen weten van wat je wel en niet aankan, en idd goed aangeven. Duidelijk, zodat de mensen met wie je te maken hebt, er rekening mee kunnen houden. Ik ervaar ook begrip en invoeling. En zo niet, dan is dat jammer voor hen Knipoog smiley.
Ja, dan is dat errug jammer, graag of niet hoor Knipoog smileyEr zijn momenten dat ik HSP vreselijk vind, maar ik zie er ook hele goede dingen in terug en wil er voor kiezen om het als iets goeds te zien.
Iedereen is anders op z'n eigen manier, en dit ben ik. Dat is ok!
Ja, je kan wel overgevoelig zijn, maar ja, je bent ook jezelf en nog veel meer dan dat hoor Knipoog smileyIk kan me wel voorstellen dat het voor mannen lastiger is om HSP-er te zijn, omdat de maatschappij wellicht minder gevoeligheid van hen verwacht (eist) dan van vrouwen, en het dus nog lastiger is om jezelf te zijn.
Ja, voor mannen zijn veel dingen lastiger, mannen komen ook niet zomaar ff naar buiten met dat ze zijn misbruikt bijvoorbeeld, sommige mannen daar was ik echt de 1ste persoon aan wie ze dát vertelde...ja, vertrouwen, als ik er steeds zo open over ben, van kan dit niet daar en daardoor, ja, dan zegt zo'n man eerder dingen..Ik heb de droom om ooit nog een christelijk HSP boek te schrijven, maar dat zal nog wel even duren denk ik Lachende smiley.

Ondanks alle lastige dingen wil ik het wel als een gave van God zien en brengt het me juist ook dichter naar God toe, omdat ik Hem er keihard in nodig heb. Dat vind ik waardevol.

Ik vind het grote voordeel dat ik heb leren alleen te zijn, want als ik samenwoon zou ik gestoord worden. En dat is gewoon erg leuk alleen zijn, op Zijn tijd. Maakt je ook niet afhankelijk, als je jezelf uren alleen kan vermaken, vind ik.
God bless!
Lian

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 00:07
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 17:22

LIAN703 schreef:
Hoi!
Sinds een paar maanden ben ik er achter dat ik hoog sensitief ben. Ik heb er sindsdien veel over gelezen en probeer er nu zo goed en zo kwaad als het kan mee om te gaan. Dat lukt me gelukkig steeds beter.

Ik vroeg me af of er nog meer HSP-ers op CM zijn? Misschien kunnen we er eens over bomen, elkaar wat tips geven en de mooie kanten er van belichten?

Groeten,
Lian Lachende smiley

Hai Lian,

Ik zat zo even te denken tijdens dingen doen, en toen kwam ik op het volgende.

Er zijn nog onbekende volken, die nog gewoon in de natuur leven, jagen, in bomen en zelfgemaakte hutjes wonen.
Die volken zijn bij toeval ontdekt, door onderzoekers die over die gebieden vlogen met helikopters.

Nou zag ik een keer een interview, nog niet zó lang geleden met zo'n man die die volken had gezien, hij had ook foto's genomen uit de helikopter.

Het betrof volken die in natuur regenwouden gebieden wonen, in de jungle zeg maar. En nog nooit met de 'buitenwereld' in contact waren gekomen. Héél diep in de nog resterende regenwouden.

Nou, en die man was erg ongerust, hij ze ook dat we die mensen beter zo lang mogelijk daar kunnen laten wonen en met rust kunnen laten.
En hij sprak ook zijn bezorgdheid uit, als de mensen die die regenwouden kappen, in de buurt van die volken komen, want dan worden er geen spiegeltjes en kraaltjes meer gebruikt om voorzichtig contact te leggen, dan worden er meteen mitrailleurs en geweren gebruikt...Want het gaat die 'boskappers' om geld, en ze laten zich dan niet tegen houden door wat vreemde volken, die nog nooit in contact zijn geweest met de 'buitenwereld'.

Ja, en deze wereld is gewoon zo hebzuchtig op geld en macht bellust geworden, al veel harder dan zelfs 20-30 jaar geleden.

Dus ja, wat ga je krijgen dat dringt overal doorheen deze hardheid, op scholen, op het werk is veel agressie, zeker bij werk wat commercieel is, dat zet zich weer verder door naar de kinderen van de ouders die daar werken en zo verspreid de hardheid zich door de hele wereld.

Want die ouders kunnen daar ook weer gefrustreerd door raken en een brun-out krijgen.

En ja, de schepping kijkt reikhalzend uit naar de verlossing van deze wereld.

Met andere woorden, ik denk dat het stress-leven, hier in het westen zijn tol gaat eisen, mensen kunnen minder hebben, worden 'gevoeliger'.

Ja, en dan kan je jezelf helpen door middel van Rust te zoeken.

Want je kan alleen jezelf helpen, eventueel met behulp van anderen.

Maar je doet het uiteindelijk zelf, andere kunnen je handvaten aanreiken.

Kijk, en dan zeggen sommigen van ja, laat dát maar over aan de mensen die ervoor gestudeerd hebben, de psychiaters.
Nou, een psychiater weet veel van hoe medicijnen op hersenen werken, en ze kunnen wat handvaten aanreiken. en dan nog moet je wat kennis hebben om die hints op te pikken.

Uiteindelijk doe je het helemaal zelf, kan met behulp van anderen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 8 augustus 2012, 17:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 12:01

ROELANDE345 schreef:
Weet niet og je ze kent maar Elaine Aron heeft een paar zeer bruikbare boeken er over geschreven. Het is geen christen dus af en toe moet je misschien zelf wat filteren. Maar ik vond ze zeer nuttig en mijn zoon heb ik ze nu gegeven hem helpt het ook om meer handvatten te krijgen

Dank!

Ik heb even 2 stukjes gekopieerd uit vragen die Elaine Aron beantwoord.

2 EA: Deze vraag impliceert problemen met communicatie en het belangrijkste met HSP-ers is dat je vriendelijk/rustig met hun communiceert. HSP-ers kunnen niet helder denken als ze gespannen/geprikkeld zijn en natuurlijk wil je dat ze helder denken. Hou het volume laag in alle zinnen en praat rustig, wees oprecht/eerlijk en zend geen verschillende signalen uit, gebruik hints of indirecte aanduidingen in plaats van communicatie dat klinkt als commanderen of dreigen. “Ik denk dat dit project nog iets meer moet hebben, wat denk jij?” Niet. “Dit project gaat mislukken als je niet snel wat doet.”

Vergeet het maar om een lijst met argumenten aan te dragen als een HSP-er gespannen is door een onderliggende toon waaruit blijkt dat er iets aan de hand is. Vermijd helemaal overprikkeling dat begint met, “We hebben hier een serieus probleem.” Of “Je baan staat op het spel.” Of “Wil je eerst het goede of eerst het slechte nieuws?” Als ze een fout hebben gemaakt en ze weten het hoef je niks meer te zeggen, behalve misschien iets om hun schuldgevoel te verminderen. Als je ze over een fout moet vertellen, zorg dan dat ze de fout niet op hun hele persoon betrekken (“Ik ben niks waard, ik doe nooit wat goed.”) door zeven dingen te vertellen die je goed vind aan hun en aan hun werk! Dit werkt prachtig bij iedereen, je vermijd zo verdedigende reacties, maar is nog belangrijker bij HSP-ers. Met iedereen, als je gedrag wilt veranderen, kan je vertellen wat je het best/mooist vind en dat je daar meer van wilt. Gebruik hardere/directere woorden alleen als je denkt dat je hun aandacht nog niet hebt. Je leert alleen als je een optimaal niveau van prikkeling hebt, niet te gestresst en niet te verveeld. Voor HSP-ers is dat optimale niveau makkelijk te verpesten met woorden.

Ja, dit herken ik bij iemand anders. Vriendelijk en rustig communiceren, hou het volume laag in alle zinnen en praat rustig. wees oprecht en eerlijk en zend geen verschillende signalen uit.
Gebruik hardere/directere woorden alleen als je denkt dat je hun aandacht nog niet hebt. Je leert alleen als je een optimaal niveau van prikkeling hebt, niet te gestresst en niet te verveeld. Voor HSP-ers is dat optimale niveau makkelijk te verpesten met woorden. Gebruik hardere/directere woorden alleen als je denkt dat je hun aandacht nog niet hebt.

Als ik deze dingen dan niet doe, ja, dan gaan dingen mis. als ik bijvoorbeeld iets probeer uit te leggen, hoe je meerdere mappen in een map doet, in een vrij gecompliceerd uitziend schermpje, ja, dan kan ik dat alleen doen als ik het zelf helemaal 100% snap, bijvoorbeeld bij veelvuldig scannen voor een site.

10 EA: Waarschijnlijk kun je en zou je ook niet helemaal moeten stoppen met je aanpassen. Probeer het beide te doen. Speel een rol voor de buitenwereld of heb een sociaal masker of façade dat je kunt gebruiken als camouflage, scherm of bescherming. En wees hierachter jezelf. Als deze twee botsen, probeer dan je authentieke zelf te zijn, maar vriendelijk en voorzichtig. Kies je gevechten. Overdenk wat anderen tevreden zou stellen en wat niet. Als je hen niet tevreden kunt stellen, ongeacht wat je doet, doe dan ook geen moeite en stel voor jezelf vast wat hiervan voor jezelf de consequenties zijn. Als je ze makkelijk een plezier kunt doen, is het misschien net zo makkelijk dat te doen.

Ja, en 'kies je gevechten', wat is de moeite om je Druk te maken en wat niet? Deze heb ik vaker gehoord. en vind ik heel wijs.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 04:19
BerichtOnderwerp: de gratie Gods?

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 03:20

Roelande: Hoog sensitief daar wordt je vaak mee geboren. Mijn zoon van bijna 18 is niet alleen autistisch maar ook hoog gevoelig. Dat was ie al bij zn geboorte. Ook mn kleindochter van 3 is duidelijk hooggevoelig. zij heeft in elk geval in haar leventje nog niets naars meegemaakt, het is gewoon aangeboren!

Oke!

Het lijkt mij af en toe wel heel lastig als je dat hebt.

Je moet altijd denken om de Rust.

Hoe word ik niet standaard ‘leeggezogen’ door mijn omgeving? Hoe houd ik me staande in de dagelijkse hectiek? Hoe leer ik om ‘bij mezelf te blijven’ gedurende de dag? Kan ik ervoor zorgen dat mijn gedachten reduceren? Hoe verblijf ik in het hier-en-nu?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 21:53
BerichtOnderwerp: de gratie Gods?

PIETER649 schreef:
Beatrix von Amsberg beweert, net zoals haar voorgangers, koningin bij de gratie Gods te zijn?

Heeft er iemand enig idee waar de documenten zijn waarop dit is gebaseerd?
Volgens mij zijn die documenten er niet en gezien het roofriddergedrag van die familie lijkt het mij vrij stug dat er inderdaad sprake van enige gratie Gods bij zit.

Volgens mij is ieder land beter af met een gekozen staatshoofd.
Zelfs Beatrix is nerveus als ze er aan denkt dat na haar, haar zoon Willem de Onbenullige staatshoofd der Nederlanden gaat worden...

Ik weet niets van documenten.

Wel weet ik dat het kantje boord was dat het koningshuis bleef voortbestaan, want er was één erfgenaam, dat was denk ik Wilhelmina.
Als zij er niet was, of een vrouw voor haar, dat weet ik niet zeker, dan was de lijn gestopt, want ze was enig kind.
Ja, zo heb ik het begrepen.

Ik hou wel van het koningshuis. Ik leef wel met ze mee, en ik vind ze representatief voor Nederland.
Ik denk wel dat het een 'zware baan' is hoor, steeds en publique verschijnen. En dan natuurlijk altijd blij kijkend en zwaaiend, ook al heb je je dag niet, lijkt me zeer vermoeiend.

Ja, en het is leuk, vind ik dat Ik ongeveer in dezelfde leeftijd zit als Maxima en Alexander, dan kan ik me beter invoelen. En dan die drie schattige kindertjes!

Ach, en dat ze veel poen hebben, dát is zooo betrekkelijk, daar heb je niets aan en daar koop je niets voor als je ongelukkig bent.

En waarom nou 'Willem de Onbenullige'?

Zou jij dat leuk vinden zo genoemd te worden, als je enkele jaren geleden je liefde hebt gevonden, een Argentijnse, helemaal uit New York, en je bent gelukkig getrouwd al wat jaren, en je hebt drie van die schattige kinderen?

Het zijn gewoon mensen hoor, en zij kunnen ook niets meenemen van hun rijkdom.

Bij de 'Gratie God's' betekend toch net zoiets als bij de 'Genade God's'?

Wij leven ook bij de genade God's. alles is genade, eventuele kinderen, je huis, een auto als je die hebt, je gezondheid, je leven...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 20:33

LIAN703 schreef:
Hoi!
Sinds een paar maanden ben ik er achter dat ik hoog sensitief ben. Ik heb er sindsdien veel over gelezen en probeer er nu zo goed en zo kwaad als het kan mee om te gaan. Dat lukt me gelukkig steeds beter.

Ik vroeg me af of er nog meer HSP-ers op CM zijn? Misschien kunnen we er eens over bomen, elkaar wat tips geven en de mooie kanten er van belichten?

Groeten,
Lian Lachende smiley

Heb die diagnose ook eens gehad. ja, ben bij meerder psychiaters geweest die dat niet van elkaar wisten ze hadden toen ook nog geen pc's enzo.
Ik heb zoveel verschilldende diagnose's gehad....

Dan kom je uit bij Het kernprobleem van de psychiatrie

Ik bedoel, ze weten het zelf niet, ze proberen bepaalde dingen in te kaderen, aan de hand van eigenschappen.

Ik zou zeggen, als je hoog sensitief bent, ja, gewoon vaak je rust opzoeken. En goed je grenzen aangeven.

Ja, en verder, hoe zou iemand hoog sensitief worden, door overgeprikkeld te zijn in het verleden, datie nu nog maar weinig kan hebben?
Dit lijkt mij vrij logisch.

Ik wil vaak de rust opzoeken van een goede film, waarin ik dan helemaal in opga, of goede boeken lezen, of natuur, buiten.

Ja, doe ik dat niet, en teveel prikkles die ik niet kan controleren, ja, dan kan mijn migraine, vaak lichtelijk op de achtergond, doorbreken.

Ik moet dingen kunnen controleren, als ik ergens ben, moet ik het gevoel hebben dat ik meteen wegkan. dus een cm-uitje waar ik meerij, is voor mij niet oke.
Wel als ik zelf een auto zal hebben, ja, dan heb ik het gevoel dat ik wegkan wanneer ik wil, als het voor mij, te druk wordt ofzo.

Ook bij mensen, ik moet meteen wegkunnen, of kunnen zeggen dat hij zij nu weg moet. Of iig even 2 uur kunnen slapen ofzo. ja, klinkt oudbollig een middagdutje, maar voor mij is dat noodzaak.
En ja, dat kan alleen als mensen het begrijpen.

Laterz!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 7 augustus 2012, 20:43
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 155 156 157 158 159 160 161 ... 235 Volgende
Pagina 158 van 235