Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 14:36
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Best wel gelachen met 'the seven year Itch', gisteren.
Gaat over een man, in amerika, Manhatten, rond 1955. Gewoonte was in die tijd, dat vrouwen in de zomer met het kind(eren) naar een vakantiebestemming gingen, en de mannen thuis bleven doorwerken.
Maar ja, de mensen die boven dat gezin wonen, zelfde trap, ja, die waren ook weg, en Marylin woonde daar tijdelijk en speelt fotomodel in die film.
Nou goed, grappige scene's als ze vrouw belt vannuit die vakantiebestemming en hij is jaloers als ze zegt dat ze leuke dingen met een vriend van hem doet, terwijl hij door omstandigheden steeds Marilyn over de vloer krijgt. en dingen probeerde, en dan weer spijt, dus gevecht vlees versus geest.
Ach ja, gewoon grappige scenes, vaak echt grappig. Maar ja, gewoon een leuke ontspannende film, waar toch wel goed in wordt geacteerd, maar die niet echt heel diepzinnig in elkaar zit, alhoewel, humor is ook diepzinnig natuurlijk...
AANRADER!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 1 september 2012, 14:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 01:55
Onderwerp: Wanneer een date?...
|
|
|
PETRA944 schreef: | andere vraag, hoe date je? En hoe date je veilig? het blijft internet. je chat met iemand, en je hebt 1 foto van die ene maar gezien, maar hij lijkt heel leuk en dan komt de vraag wil je een keer met me eten? ergens in een stad, die jijzelf niet kent, dus dan ontmoet je elkaar op het station. niet een heel druk station waar je zo weer effe in een andere trein springt. eh en dan met die persoon in de auto naar het restaurant rijden? Lijkt mij niet echt slim. Sowie so het afspreek punt een station. komt voor mij onveilig over, bij een verkeerd iemand, sta je ergens al zwak. ook zegt het ergens iets, dat die persoon nu al de moeite niet neemt voor je om effe na je woonplaats te rijden. of ben ik nou zo overdreven voorzichtig? In je eigen woonplaats is veel veiliger lijkt me, je spreekt gewoon af, als voorzorgsmaatregel zeg je tegen iemand waar je bent, houd mobiel bij. wat vinden jullie van deze gedachten, verstandig of overdreven voorzichtig? met respect geschreven voor de mensen die zo afspreken, ik denk eerlijk gezegd dat mannen er niet zo bij nadenken, dat een vrouw sneller aan veilig daten denkt, om risico,s uitte sluiten als het een verkeerde man is. |
Goede vragen!!!
Doe ik morgen op reageren!
Mazzel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 01:52
Onderwerp: Wanneer een date?...
|
|
|
Wanneer een date?
Nou, laat ik duidelijk zijn ;), in de 1ste plaats, wil ik het gewoon ontmoeting noemen. 2de plaats, ik wil eerst minimaal enkele maanden optrekken, voor dat ik ook maar voor enkele procenten kan denken aan een relatie.
En een vriendschap kan leuk zijn, is leuk. sommigen zeggen, 'maar' vrienden, nou, ik vind dat heel wat....
Nb: dit is een geintje hoor, wou het nog weghalen vanochtend maar kon het niet op brengen dáarvoor uit me bedje te komen....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 18 mei 2013, 08:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 september 2012, 01:45
Onderwerp: "Recht op leven..Vanaf wanneer .......Tot Aan....????
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Als ik eerlijk ben weet ik niet precies hoe de grenzen hierin zijn, zou 'k me eerst in moeten verdiepen. Maar heb er eerlijk gezegd ook weinig zin in...:-/ Nee ik wil me dr ook niet in verdiepen, soms gaat zo'n arts geloven...denk ik...
Ach ja, die kinderen gaan direkt naar de hemel, ja, het blijft niet leuk, is dit onderwerp ook niet...
Lastige punten hoor... Een oordeel kun je altijd makkelijk geven als je er niet mee te maken hebt... |
Zo is dat, ach, zoiets speelt nu even bij "The bold" en ja, dan met een draagmoeder...zitten 2 kanten aan, 1ste: dan was er geen kind, 2de kant, nu is er wel een kind, maar drie extra embryo's voor onderzoek....tja, als dat kind straks geboren is en hij groeit op dikke kans dat ie blij is met zijn leven zoals velen van ons(ondanks sommigen struggles die bij de gebroken wereld horen, maar ja, daarvoor hebben we de heilige Geest, Trooster... En dan ziet die die embryo's opgegroeit in de hemel, ja, niets is te wonderlijk bij God..
Mazzel!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 11:49
|
|
|
Cootje: Je bedoeld 'the Silent scream' waarschijnlijk. Inderdaad afschuwelijk om te zien hoe het kind probeert 'te vluchten' Er zijn diverse technieken, de ene misschien iets minder gruwelijk dan de andere. Maar naar mijn mening is en blijft het leven.
Ja, zo heette die film, heb 'm zelf niet gezien, hoorde alleen dingen erover. Wat erg dat zo'n kind probeert te vluchten, ja zoiets herinner ik me nu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 11:44
|
|
|
Cootje: Hè Shanita, wat je schrijft over curretage klopt inderdaad. Meestal is het geen actieve abortus. In een vroeg stadium van de zwangerschap wordt het wèl gedaan. Anders wordt er verwezen naar een Abortus kliniek zover ik weet.
Oh, nooit geweten, ja, als het kind maar een centimeter is of zoiets, ja, dan kan je het er ook uitschrapen.....moet er niet aan dénken...
Je hoort ook wel over ifv en dan mn in amerika, dan doen ze enkele eicellen bevruchten en plaasten ze er een of meer terug, afhankelijk van de leeftijd van de vrouw. De rest bevriezen ze voor als het niet lukt, en als het wel lukt, heeft dat ziekenhuis die embryos voor onderzoek.
Heb daar 2 meningen over: aan de ene kant, is er een kind, als het lukt na een keer een emryo terugplaasten bijvoorbeeld. Maar het is er dan wel wel ten koste van meerdere embryos die voor onderzoek worden gebruikt...in strikte zin moord.... Deze vind ik moeilijk... Maar ja, hadden ze die eicellen niet bevrucht was dat ene kind er ook niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 06:46
|
|
|
Ik ken ook een meisje(middelgrijs verleden), knappe meid, had al echt een best wel grote buik, had maanden lopen twijfelen, wel of geen abortus. De verpleging zal steeds aan te dringen van wel.
Toen was ze al te laat, al over de zoveel weken, en de enige kliniek die dat deed zo laat, was in leiden, dus 's ochtends zei ze doe het toch maar, en een verpleekundige bracht haar naar leiden. De dag ervoor vroeg iemand haar of ze het laat weghalen en toen twijfelde ze nog.
Dat was zo raar, ze ging weg met een dikke buik, en de volgende dag liep ze vrolijk rond zonder die buik...
Maar iig het gaat ook heel slecht met haar nu, en die verpleegkundige die haar naar leiden bracht, heeft zelf nu wel 2 gezonde kindjes... -- Maar ja, als ze niet gelovig zijn, het wordt gebracht als zijnde klompje cellen, en niet dat het na enkele weken al armpjes, beentjes vingertjes, en gezichtje heeft. ja vroeger op school, in een biologie lokaal stond een kindje, helemaal gaaf, jongetje van ongeveer 10 centimeter, op sterk water.
Ja, ik denk ongeveer 10 cm, met opgetrokken beentjes, kon zien dat het een jongetje was. Maar ja, zo'n 25 jaar geleden dat ik dat zag. Het had alles vingertjes, mondje, neusje, oogjes die dicht waren...
Dat was zo vreemd en facinerend om dat te zien, keek daar vaak naar...
Ook het hartje klopt al na drie weken heb ik gehoord...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 31 augustus 2012, 06:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 augustus 2012, 05:36
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ik denk hierbij aan een stageperiode in het grijze verleden... Liep stage in het ziekenhuis op een afdeling met verschillende units waarbij je elkaar hielp. Die dag hielp ik ook op een andere unit. Veel mensen werden van en na de operatiekamer gebracht. Deze mw gaat voor een ABC-tje, loop je even mee.....?? oww.... 'wat moge dan dan wel weer zijn?' Niet direct vragen natuurlijk... Die dag weinig tijd om er een onderzoek over in te stellen.
Aha... het blijkt de medische term voor Abortus Curettage. Maar... zegt een collega de volgende dag.. het zijn natùùrlijk bijna allemaal medische indicaties... oftewel.. het kind is bijv. overleden of niet levensvatbaar.
Cootje zou cootje niet zijn om dit eens na te gaan kijken. Inderdaad... gedeeltelijk klopte dit wel... Maar dan lees ik ook o.a......meisje 23 jaar....5-de ABC wegens...(doet er even niet toe maar niets medisch.)
Ik onderschat de emotionele gevolgen bij een curettage zèker NIET maar weet wèl dat ik er maanden mee 'gelopen heb' Ook ik heb meegeholpen....
Zoals hierboven gezegd... òòk dat is leven... |
Hai,
Ff vraagje.
Ik kon ook iemand uit een grijs verleden, ze was ook rond de 20. En ze had abortus laten doen, zo zei ze, en dáárna, nou weet ik niet hoelang daarna, uren, dagen weken, iig daarna moest ze curretage laten doen, dan vond ze pijnlijk, en dat was het laten schoonschrapen van de baarmoeder van de 'resten', die waren overgebleven door de abortus.
Dus dan is volgens mij, abortus curretage, het laten schoonschrapen van de baarmoeder van resten, en heeft dus niets met abortus zelf te maken. Want dat kind is er dan dus al uitge'haald'. Trouwens wel afschuwelijk hoe ze dat doen.
Ik ken ook iemand uit een minder grijs verleden die liet abortus doen, op aanraden van verpleegkundigen, want: 'ze zou 'er' toch niet voor kunnen zorgen'. Ze heeft later een film gezien, anti-abortus film, is helemaal doorgedraaid. Dus zo'n film die evangelischen laten zien aan mensen die abortus willen laten doen, zo'n gruwelijke film, armpjes en beentjes eraf snijden, hoofdje eraf draaien, en dan het rompje losrukken van de baarmoeder.(Ik heb de film zelf niet gezien, maar wel meerdere keren bijna dezelfde verhalen gehoord over die film, hoe ik 't hier beschrijf), en ja, dat voelt zo iemand ook die abortus laat doen Ja, ik ken iemand die zei dat je dat voelt.....En dat was ook net in de tijd, dus niet zó lang gelden, dat ze na onderzoek erachter kwamen dat juist depressieve vrouwen die een kind krijgen in 99 van de 100 gevallen helemaal op leven: ze hebben iets om voor te zorgen, om van te houden, wat van hun eigen bloed is etc.
Iig die vrouw is helemaal doorgedraaid, elke dag heel angstig. Jaren. Jaar in jaar uit. Ze zeidden na de abortus tegen haar: 'Het was een meisje....'.
Maar iig geval, curretage is dus het schoonmaken van de baarmoeder na abortus en dus geen abortus...??? Want dan heet het toch abortus provocatus?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 31 augustus 2012, 05:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 15:31
Onderwerp: wonder? wonder!!!
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | verdriet hoort bij het leven en vormt je ook tot wie je nu bent....Er zullen weinig mensen zijn die geen verdriet kennen in hun leven denk je niet? De kunst is niet in het verdriet te blijven hangen (en vooral niet in degene die je het aangedaan heeft) maar het een positieve plek te geven en er niet in te blijven hangen.....maak dat het leven -op wat voor manier dan ook- voor jou de moeite waard blijft...... Realiteit is uiteraard dat dat niet altijd lukt maar dalen zijn er om er weer uit te klimmen..... |
ThANKS!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 14:29
|
|
|
Quote: | Wat zou jij eraan willen doen? Ja, wat zou ik eraan willen doen, zóveel, maar da's niet haalbaar.
Ik kan een voorbeeld geven: ik heb wel vaak enkel maanden in een kliniek gezeten, voor van de alcohol af te komen, maar ook voor gewoon tot rust te komen.
Dat was en is de oplossing. Iedere heeft zijn eigen kamer of eenheid, en je eet gemeenschappleijk, houdt het pand gemeenschapelijk schoon. degene die werken, werken, degene die niet werken hebben een klein programaatje, en kunnen de rest van de dag schilderen, andere hobby, buiten in het park.....
Er is een tekst: kijk een hoe goed en liefelijk het is als broeders tezamen wonen....ja, en dat zag ik...alleen was steeds tijdelijk, zoiets permanent.
Dus wel je vrijheid, alleen gezamelijke maaltijden, en huishouden gezamelijk, taken verdeeld, en elke week een kleine vergadering hoe alles loopt...
Ik maakte daar snel vriendschappen, was een hele aardige vrouw van 59, en daar ging ik regelmatig bloemtjes en groen plukken, boeketjes maken..
Vaak zat ik in het creatief lokaal, te schilderen...en dan zaten er ook enkel anderen...
Ja, Je maakt dan 24/7 deel uit van een groter geheel. En je kon in weekenden en 2 avonden door de week weg, naar je huis ofzo.
En als je terugkwam, vroeger mensen hoe 't was...
Ja, en dan zie je dat meerdere verdriet hebben, groepsgesprek, je kan aan teken/schilderopdrachten werken....
Iig dat deed me goed, voorwaarde voor plekken als die zijn goede leiding, met duidelijke regels....
Maar ja, dit zou handen vol geld gaan kosten, maar deed me heel goed...
Is zo'n woongroep van stichting Timon niets voor jou? Dat kost denk ik niets meer dan je normale woonlasten? (Weet ik ook niet zeker hoor.) |
Hai, ik lees zo terug en zie dingen die op 2 manieren kunnen worden opgevat: "ik heb wel vaak enkele maanden in een kliniek gezeten, voor van de alcohol af te komen, maar ook voor gewoon tot rust te komen."
Toen ik dit teruglas dacht ik "oei, dit kán verkeerd worden opgevat....als dat ik daar zat, "voor van de alcohol af te komen".
Ik zal het wat duidelijker neerzetten: Het was een kliniek om van de alcohol af te komen en/of om tot rust te komen. dus als je overspannen was en niet aan de alcohol kon je er ook terecht Niet dat er iets mis is met alcoholisten, maar ik lust geeneens alcohol, drink nooit.... ....(géén hard-drugs gebruikers die er vanaf wouden, vanwege kans dat alles wordt gejat, omdat hard drugs zo duur zijn....)
2 de misverstand, als ik meervoudig miljonair zou worden, dan zou ik zo'n huis opzetten, ieder zijn eigen eenheid, samen eten, gezamelijk taken verdelen, programma voor mensen die geen werk hebben, ww, bijstand of wao. Dan de mensen in de wao, of afgekeurd in de bijstand een aangepast programaatje, zitten niet voor niets in de wao...
Elke week een overleg of alles goed ging, enzo.
Dan leef je in een groep, maar je kan je toch terugtrekken in je eenheidje, en als je de deur opendoet en de gang uitloopt zit je meteen weer onder de mensen....
En dan ook keuze, of naar huis/weg in het weekend, of daar blijven, en 2 avonden in de week en in het weekend bezoek, of weg....
Ja, ik werd helemaal vrolijk, hele dag mensen om me heen, heerlijk.. Daarom zou ik zoiets op willen zetten. maar ja, dan zou ik eerst meervoudig miljonair moeten zijn. er zouden verpleegkundigen moeten werken, artsen, psychologen voor therapie gesprekken, activiteitenbegeleiders voor creatief om mensen aan te sporen hoe leuk het is om te schilderen en creatief te zijn.
Kijk, je kan thuis in je 1tje ook schilderen, maar met meerdere is het gewoon zoveel leuker....dingen delen, naar elkaars werk kijken...
Ja, door mensen om je heen kan je gestimuleerd worden met zoveel dingen...
En dan ook therapie, twee keer één uur in de week, met een psycholoog....
En voor wie wil yoga en zwemmen en da's niet verplicht
Alleen, en das heel belangrijk, je eigen eenheidje...waar je je ten alle tijden terug kan trekken, ja, niet tijdens programma voor degene die niet werken, en niet tijdens het groepgesprek, therapie en maaltijden maar verder wel.
En ook een fitness ruimte met apparaten...
En een pc ruimte.
Laptops en tablets/Ipads niet toegestaan, anders gaan mensen avonden op hun eenheid zitten internetten.
Dan kan je zeggen ja maar ik heb een blackberry, maar toch, op zo'n telefoontje zit je niet zólang als op een laptop of tablet/Ipad. Gewoon omdat het schermpie kleiner is.
Ja, zo bedoelde ik het.
Ik zal es googlen op die woongroep die je zei, maar ik zie mij niet uit mij huissie vertrekken......ja, dus zo echt k@# gaat het nu ook weer niet ;) Maar ja, ik weet hoe tof het kan zijn als mensen tezamen wonen....
Gewoon alles door mekaar, arm, rijk, ertussen, jong, middelbaar, oud....vrouwen mannen, alles, en dan samen....(met behoud van eigen huur/koophuis dusz...Want daar kan je in de weekenden heen en 2 avonden per week.....
O, ja, en héél belangrijk, er mocht niet gerookt worden, behalve in een daarvoor bestemde ruimte. Wat dus tot gevolg had dat er veel minder werd gerookt, want dan moet je elke keer naar die ruimte toe, op de andere verdieping...en dus dingen die je op dat moment doet, onderbreken. Vele stopten daar ook...Ook op je eigen eenheid mocht je niet roken. Ja, want roken daar kom je niet van tot rust, ja effetjes op de hele korte termijn. Maar paf je de hele dag door raak je juist veel meer gestressd. Ja, is aangetoond door onderzoek. Ja, er zijn altijd enkele uitzonderingen voor wie die vlieger niet opgaat!
En ook, als je nergens rook ruikt, je ziet niemand roken, ja, en je wilt stoppen en je bent onder mensen die je niet ziet roken, is dat nu eenmaal makkelijker.
O, ja, bij het programma voor degene die niet werkten hoorde ook een verplichte ochtendwandeling bij, om 9 uur, en dat was héérlijk. Ja, in zo'n mooie omgeving, park erbij....dan zijn alle seizoenen mooi.
Ja, en als je echt geen zin hebt in die wandeling, zorg je gewoon dat je op het tijdstip waarop men je ging zoeken om te zeggen dat het 9 uur is, onder de douche staan, ingezeept en wel...
Maar ja, dat kan je niet elke dag doen, dus ja, dat regelmatig lopen 's ochtends is echt gaaf. En weer; dat doe je niet zo snel als je in de wao zit, en je zit alleen thuis....
Nou, dit soort huizen zouden er dus moeten komen.....en niet die enkele klinieken die er waren en nu ondertussen al zijn wegbezuinigd...
--
Dit zou ook kunnen onder de titel, wat zou je doe als je veel miljoenen had...
Gewoon zo'n huis opzetten, of meerdere. en dan zou ik niet willen dat iemand zou weten dat dat mijn geld was, alleen als het echt niet anders zou kunnen....zoals notarissen en mensen van de gemeente enzo...maar ik zou geen leiding willen, die zou ik laten solliciteren, en dat aan iemand anders overlaten. Die daar papieren voor heeft.
Ik ga wat doen hier, heb het gevoel, dat ik anders de hele dag door kan schrijven, pagina's vol.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 29 augustus 2012, 15:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 14:06
Onderwerp: Definitief Besluit
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | Zo ben ik loop de jaren achter gekomen dat contacten in relatie vorm niet voor mij is besteed. Kan moeilijk daarmee om gaan. Teveel mensen als kinderen om mij heen geeft mij teveel stress en prikkels. Daarom heb ik keuze gemaakt géén kinderen want die geven mij teveel herrie. Hou wel van kinderen begrijp me goed maar de gegil en geren klap ik dicht en loop ik weg. Kan er niet meer tegen! Meeste mannen willen hier kinderen dat kan ik je niet geven. Huisje boomje en beesje niet voor mij besteed.
Puur vriendschap contact vind ik mooi samen erop uit gaan zonder verplichtingen ja ik geniet van mijn vrijheid en leven. Liever alleen blij met de Heer genieten van huis en tuin en vrienden als familie daar hou ik het meeste van. Bovenal Jezus Christus op nummer 1. Zelf wil ik niet meer de kar voorruit rennen dat maakt mij op nee ik wil afwachten in wat Here God van mij wil en Hij zal voorzien van leven in mij. Hij kent immers mijn wens en hart alles op Zijn Tijd en niet de mijne.
<><
Zwaan |
Hai Zwaan,
Dat kan ik me goed indenken. Ik kan ze niet krijgen, maar ik had ook een tijd dat als ik ze wel kon krijgen ik ze niet zou willen(heeft idd niet te maken dat je niet van kinderen houdt). Maar dat je bijna geen prikkels aankan, tv die aanstaat, kinderen die dingen vragen, telefoon die gaat, etc. daar kan je van doordraaien.
Ik heb een vriendin, en we hebben wat van dezelfde problemen, even oud ook. en als er iets is, wat ik zo ervaar en zij ook, dan zegt ze regelmatig:"Ja, maar jij hebt géén kinderen".(zij heeft er vijf!)
Ja, je hoort 't vaker.
Nou ja, als jij het niet aankan, ja, dat is je keuze, ik respecteer dat, want ja, jij hebt je rust echt nodig....
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:52
|
|
|
Er heerst mi nu en dan/vaak een taboe op verdriet hebben, dat hébje niet als christen, dan ben je blij, blij en blij.
Daarom, ik ben bang, als ik een topic open verdriet en wat doe je eraan, dat of bijna niemand reageert, of niet in goede aarde valt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:46
|
|
|
tuurlijk die zijn er, voldoende referentie kaders, gelukkig maar.
Maar voordat je dat door hebt....eerst wordt je angstig als je ziet dat een kind rond een jaar of tien, meisjes heb ik 't over, met respect worden behandeld door ouders. Dat is tussen de 20 en 30, en rond je dertigste, dan is ook je intelligentie op zijn hoogst, dan pas, met wat geluk, goed psych. enzo, dan pas ga je dan krijgen met die referentiekaders inzien.
Dat bedoel ik ook Shanita. Je ervaringen misvormen je ziel waardoor je perceptie van de dingen om je heen wordt vertekend. Op latere leeftijd kun je wellicht opnoemen welke eigenschappen bij een (goede) vader horen (vooropgesteld dat je in aanraking komt met goede voorbeelden), maar het 'zegt' je niets.
Ik ken mensen die heel blij en verrast werden toen ze bemerkten dat God wonderen deed en voorzag in hun leven als ze iets nodig hadden. Ze verwachtten van Hem net zo weinig als ze van hun aardse vader hadden ontvangen.
Maar...het is wel zo, ieder kind, hoe mishandeld ook, heeft ook goede tijden gekend, ook als volwassen en die momenten en tijden moet je vasthouden en gedenken.
Maar/en wat ik mij weleens afvraag er zijn zoveel mensen met zoveel verdriet...wat wordt daaraan gedaan.....vraag ik me zomaar ff af...
Wat zou jij eraan willen doen?
Ja, wat zou ik eraan willen doen, zóveel, maar da's niet haalbaar.
Ik kan een voorbeeld geven: ik heb wel vaak enkel maanden in een kliniek gezeten, voor van de alcohol af te komen, maar ook voor gewoon tot rust te komen.
Dat was en is de oplossing. Iedere heeft zijn eigen kamer of eenheid, en je eet gemeenschappleijk, houdt het pand gemeenschapelijk schoon. degene die werken, werken, degene die niet werken hebben een klein programaatje, en kunnen de rest van de dag schilderen, andere hobby, buiten in het park.....
Er is een tekst: kijk een hoe goed en liefelijk het is als broeders tezamen wonen....ja, en dat zag ik...alleen was steeds tijdelijk, zoiets permanent.
Dus wel je vrijheid, alleen gezamelijke maaltijden, en huishouden gezamelijk, taken verdeeld, en elke week een kleine vergadering hoe alles loopt...
Ik maakte daar snel vriendschappen, was een hele aardige vrouw van 59, en daar ging ik regelmatig bloemtjes en groen plukken, boeketjes maken..
Vaak zat ik in het creatief lokaal, te schilderen...en dan zaten er ook enkel anderen...
Ja, Je maakt dan 24/7 deel uit van een groter geheel. En je kon in weekenden en 2 avonden door de week weg, naar je huis ofzo.
En als je terugkwam, vroeger mensen hoe 't was...
Ja, en dan zie je dat meerdere verdriet hebben, groepsgesprek, je kan aan teken/schilderopdrachten werken....
Iig dat deed me goed, voorwaarde voor plekken als die zijn goede leiding, met duidelijke regels....
Maar ja, dit zou handen vol geld gaan kosten, maar deed me heel goed...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 29 augustus 2012, 10:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:26
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | haha ja je hebt gelijk Shanita vaak weten we drommels goed wat we zouden moeten doen, alleen komt het er om de een of andere reden niet van |
Ja, raar he dat bedoel ik, ik weet feiloos aan te geven aan mezelf hoe en wat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:20
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
Hai Willemijn,
Jij rookt niet, nou weet ik niet of je een keer bent gestopt, of nooit hebt gerookt.
Iig, mijn ervaringen met gezondheidszorg zijn dat heel veel personeel heel veel rookt.
Dus sowieso knap dat jij dat niet doet, daarin niet meeging!!! Of vroeger op school, kan ook.
Iemand die rookt heeft niet eens recht om iets van yoga te zeggen. Iemand die niet rookt ook niet, maar dan helemaal niet.
Wat mij ook opvalt, het zijn alleen de vrije groepen die vinden dat Yoga occult is als ik zo es op google kijk....
Blijf jij maar lekker Yoga doen, je bent er ff uit, ook contact, en tis goed voor je conditie. Je hebt zelfs de vierdaagse van Nijmegen uitgelopen, nou bijna geen roker die dat kan hoor.
En dan komen wat oefeningen uit een oosterse religie, so what, dan zou je dus idd geen thais, chinees of wat voor oosters restuarant meer binnen kunnen lopen....
Fijne dag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 29 augustus 2012, 10:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:08
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid in te zien.
Ja, da's een hele goede.. sommigen kunnen het wel inzien na het lezen van die spreuk....zoals ik nu....
Ik bedoel, stel dat ik me eigen begeleider ofzoiets dergelijks zou zijn zou ik precies kunnen zeggen, van nou eerst dit daarna dat en als dat klaar is dat en dat, en dan beginnen met dit en dit en daarna eventueel met die en die nog even zus en zo. en niet teveel dit, niet meer dan zoveel, en ook dat en dat. etc. |
Dit bedoel ik dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:07
Onderwerp: Avondmaal/(volwassen) doop
|
|
|
Het was trouwens vroeger een echte avondmaaltijd he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:02
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Gaat er niet om of iemand streng of rechtvaardig was maar hoe je als kind naar je jeugd kijkt.....Wil helemaal niet zeggen dat iemand dan niet aardig of goed was........ |
Ja, gaat erom of je liefde en respect kreeg....en niet alleen voor de buitenkant, als er mensen bij waren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 10:00
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja okay, ik snap je punt maar dit is op het gebied van het verstand, het herkennen, het onderscheiden van. Er is nog een ander soort weten: het nooit ervaren en gezien hebben en dáárin dus niet weten hoe het voelt en hoe het is. |
Ja, dat bedoel ik dus....dat zie je met een beetje geluk pas rond je dertigste...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb je duidelijk gemaakt dat ik aan andere mensen denk dan jij. Jij schijnt nogal contact te hebben met probleemkinderen, en daar zeg ik niks over. Maar tegenwoordig lijkt het een mode te zijn om te zeggen dat je een verkeerd vaderbeeld hebt. En daar zet ik mn vraagtekens achter. Vooral omdat in de beleving van mensen hun vader een slecht voorbeeld heeft gegeven. En mijn stelling is, ook al heb je een slechte vader gehad, er voldoende andere referentiekaders zijn om te zien wat een goede vader zou zijn. Jammer dat je dit zo versmalt naar je eigen ervaringen. Je begrijpt best wel hoe ik het bedoel.... |
tuurlijk die zijn er, voldoende referentie kaders, gelukkig maar.
Maar voordat je dat door hebt....eerst wordt je angstig als je ziet dat een kind rond een jaar of tien, meisjes heb ik 't over, met respect worden behandeld door ouders. Dat is tussen de 20 en 30, en rond je dertigste, dan is ook je intelligentie op zijn hoogst, dan pas, met wat geluk, goed psych. enzo, dan pas ga je dan krijgen met die referentiekaders inzien.
Maar...het is wel zo, ieder kind, hoe mishandeld ook, heeft ook goede tijden gekend, ook als volwassen en die momenten en tijden moet je vasthouden en gedenken.
Maar/en wat ik mij weleens afvraag er zijn zoveel mensen met zoveel verdriet...wat wordt daaraan gedaan.....vraag ik me zomaar ff af...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus de chinees is ook occult met zijn Boeddha beeldjes?????? Het overgrote deel van ons leven bestaat dan uit occulte dingen geloof ik..... Ik hou van yoga en van chinees.......en mensen moeten misschien eens wat drukker zijn met hun eigen geloofsleven dan dat van een ander......
|
Idd
En wat ik héél erg vind , zelf roken en jou betichten dat jou Yoga occult is....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat yoga een stuk onschuldiger is dan die roddel en achterklap die je op CM hoort........met roddel en achterklap moet je je juist als christen niet mee inlaten...... |
En dat smerige gerook van shag en sigartetten , en dan iets zeggen als jij gezonde oefeningen doet...hahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:33
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat yoga een stuk onschuldiger is dan die roddel en achterklap die je op CM hoort........met roddel en achterklap moet je je juist als christen niet mee inlaten...... |
Zo precies in het doel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 09:24
|
|
|
idd, misstappen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:38
|
|
|
JANE410 schreef: | Willemijn, ik heb respect voor iedereen en iedereen mag er ook anders over denken. Ik heb gewoon gezegd wat mijn mening hierover is. Vraag me alleen af: waarom het voor gelovigen zo moeilijk is, als je weet dat de bron niet goed is om dat te aanvaarden? Heb ook zelf jarenlang niet geweten waar yoga vandaan komt en uit welke bron. Sinds ik dat wel weet zal ik er nooit aan beginnen.
De bijbel is er duidelijk over dat we ons niet in moeten laten met afgoden, Dit is mijn mening en wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor andere mensen. |
De bron van roken is ook occult.
THOMAS968 schreef: Roken komt uit Amerika en was daar ook vaak onderdeel van een heidens ritueel. De vredespijp roken geeft dit bijvoorbeeld aan. Indianen beschouwden roken als een onderdeel van contact met de goden. De rook ging naar boven, een symboliek die we ook in het rookoffer kenden.
In die zin kun je zeggen dat mensen die nu roken iets doen met wat een occulte oosprong heeft en dat is nog waar ook.
Duszzzz....
Er zijn ook oosterse tegelsjeswijsheden die door christenen worden gebezigd, ook oosters eten is helemaal in. dan zou je nooit een chinees of thais restaurant in kunnen gaan, want dan zit je ook bij beeldjes en waaiers met oosterse afbeeldingen. En lampionnetjes met draakjes erop..
Nee vind het zwaar overtrokken. en niet occult. Die oostersen zijn best slim en hebben gewoon goede oefeningen bedacht en lekker eten Echt in de theorie, godsdienst verdiepen ja, dás weer iets anders, maar de oefeningen en wat meditatie...net zo overtrokken als destijds de Dondald Duck occult zou zijn, en nu denken sommigen gereformeerden zo, las ik pas ergens.
Kijk, glaasie draaien ja, dat is weer iets anders, en gevaarlijk, ook bewezen.
Mijn meningen die hier staan, wat ik denk.
Zo, ik ga weer verder lezen, ja, verslaafd aan het lezen, nu: het onrecht van de sterkste van John Steinbeck...
Mazzel!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 16:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:06
|
|
|
Quote: | ====
Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid in te zien. |
Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid in te zien.
Ja, da's een hele goede.. sommigen kunnen het wel inzien na het lezen van die spreuk....zoals ik nu....
Ik bedoel, stel dat ik me eigen begeleider ofzoiets dergelijks zou zijn zou ik precies kunnen zeggen, van nou eerst dit daarna dat en als dat klaar is dat en dat, en dan beginnen met dit en dit en daarna eventueel met die en die nog even zus en zo. en niet teveel dit, niet meer dan zoveel, en ook dat en dat. etc.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 29 augustus 2012, 09:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 06:41
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Pfffff.... who cares...
Er is geen hart dat zich een slag de tijd gunt om zich iets vammij aan te trekken. Nobody cares anywees |
Als je het voor mekaar krijgt om zo mooi te schilderen, moet je bijna wel gelukkig zijn...
(Even tussendoor, ja, ik ging niet mee, had echt de week ervoor veel geslapen, weinig afgesproken....toch lukte 't niet; weer veels te hoge bloedruk, pijn..
Dan kon ik afmailen, voel me zelfs te beroerd, ook het feit an sich dat het me niet lukt...dus wou niet bellen.
Ja, zit in de zoveelste verwerkingsfase, betreft een date van hier, maar dat kan er flink inhakken. Lukte niet, was niemand zijn schuld..)
Maar goed dat weet ik nu, kan alleen met mensen die ik lang ken....
Maar goed, met verdriet verder, vaak ook geluk, wisselt elkaar af.
Het liefst zou ik nu weer mijn bed in gaan, maar ik heb zoveel te doen, in mijn huis, buiten mijn huis...
Dus...verdriet of niet, want ja, die is altijd op zijn ergst 's ochtends bij mij als ik net wakker ben.
Maar gewoon beginnen nu, na weet ik hoelang de halve dag in mijn bed.
Haren opsteken, de spullen hier ordenen en opruimen, dan zorgen dat ik mijn werk haal voor énen.
En dan ben ik nog ongesteld ook. Pijn, en dan ben ik het ook nog eens om de 3 weken, 2 weken niet een week wel.
En misschien kan ik dan over enkele weken/maanden ook spreken van een wonder.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 06:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:39
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Shanita:
Zegt een christen die rookt als een schoorsteen tegen een andere christen dat Yoga occult is, kan niet, sowieso niet maar dan helemaal niet.
Roken komt uit Amerika en was daar ook vaak onderdeel van een heidens ritueel. De vredespijp roken geeft dit bijvoorbeeld aan. Indianen beschouwden roken als een onderdeel van contact met de goden. De rook ging naar boven, een symboliek die we ook in het rookoffer kenden.
In die zin kun je zeggen dat mensen die nu roken iets doen met wat een occulte oosprong heeft en dat is nog waar ook. In mijn beleving doen ze echter gewoon iets wat op termijn ongezond is en kennelijk is het karakter van de roker om weerstand te bieden tegen de gewoonte van het tabaksverbranden niet sterk genoeg. Dat zegt ook iets over de werkzame stoffen die de roker tot zich neemt.
Persoonlijk vind ik dat je wat moet uitkijken iets occult te noemen want als je de bijbelteksten fout interpreteert, zet je medechristenen in een extreem kwaad daglicht.
Thomas, die wel vindt dat iedereen zou moeten stoppen met roken. |
Hai Thomas,
Zo bedoelde ik het nog niet eens, dat roken een occulte oorsprong zou hebben.
Ik keek zo, Yoga zijn lichamelijke oefeningen, met of zonder meditatie, iig gezond.
En roken is uitermate ongezond. dus in mijn ogen zondig, want je verpest je gezondheid. en Yoga zijn lichamelijke oefeningen dus je conditie wordt er beter van, zo bedoelde ik het.
En dat die oefeningen dan een oosterse mystieke achtergond hebben, boeie.
Mazzel!
S. Die zoveel occult vond zelfs donald duck en sprookjes...sprookjes zijn mooi en spannend en donald duck is grappig en leuk. En yoga is gezond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:28
Onderwerp: rijkdom
|
|
|
CARMEN073 schreef: | En voel jij je rijk Shanita? |
Ja, door de band genomen wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:39
|
|
|
Willemijn: In de Evangelische beweging kent men die verstilling-helaas- niet.....Zo'n dienst is niet doordrenkt met stilte maar met lawaai.
Idd... Waar staat die tekst ook alweer: weest stil want ik ben Uw God?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 27 augustus 2012, 16:40
|
|
Naar boven |
|
|
|
|