Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 november 2012, 18:35
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ja dat schuldgevoel,mag ik opnieuw iets opbouwen?Die vragen(zoveel vragen heb ik......)......en als de verliefdheid je dan overvalt raak je enorm in de war.......
Ik denk dat het uitgangspunt verschilt.Die verschillen maken op zich niet veel uit zolang je respectvol met elkaars verleden om kunt gaan en er begrip voor op kunt brengen.
Ik begrijp Pieter ook,als weduwe/weduwnaar heb je een totaal andere status dan als gescheiden persoon,dat maakt het daten tegenover je omgeving een stuk makkelijker te verklaren.........maar voor jezelf niet |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 november 2012, 18:33
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik vind het juist als gescheiden vrouw heel moeilijk als ik in contact kom...of ben met een weduwe...of weduwnaar... Zeker als mensen vertellen hoe ze hun vrouw of man missen... Natuurlijk zal er heus wel in dat huwelijk ook zorgen en verdriet zijn geweest...waar niet...
Maar toch...ik vind het heel moeilijk...om dan te praten.... |
Dit is een oprechte en eerlijke reactie dat ik waardeer. Iemand die weet waar het om gaat....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 23:29
|
|
|
PIETER649 schreef: | nou doe je net of iedere weduwe/weduwnaar een supergelukkig huwelijk had. dat is onzin en dat weet je heel goed! |
Wat jij niet weet is, dat daar verschil in zit. Het heeft niks met een superhuwelijk te maken....
Wel, dat de Liefde overeind blijft staan.... dat is het verschil....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:48
|
|
|
Wat mij opvallt is dat de reactie's vanuit de scheiding gezien wordt voor meer dan 90%.
Hoe is het voor iemand waarbij een partner is overleden en een nieuwe relatie zoekt daarna???
Hetgeen wat mij opvalt is dat bij scheiding het nivo op persoonlijkheid gezet wordt, ivm het verleden " zo iemand wil ik niet weer hebben"....
Dat is verneembaar in de eerste mails en/of knipogen.
Zelf ervaar ik een beduidend verschil tussen weduwe/weduwnaren in het e-mail verkeer dan wel met gescheiden personen....
Jammer dat het hoofdzakelijk om gescheiden relatie's gaat..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:38
|
|
|
REFO468 schreef: | Waarom niet, het is al erg genoeg..maar als het niet gaat, dan gaat het niet meer. Op een zekere leeftijd is het dan wel verstandig om deze pijnlijke beslissing te moeten nemen, we worden er immers niet jonger op...... |
Dat vind ik een ik gerichte beslissing...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:34
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Soms om me heen zie ik dat mannen totaal geen respect uitdragen naar hun vrouw toe, en velen daarvan zullen daarin ook niet veranderen, en dat is de persoon zoals hij is en niet in hoe hij is. Mannen die oprecht veranderen in hun gedrag, hadden die gedrag aangenomen, dat was de kant van hoe hij was. Dat is het verschil.
Dan de tweede punt wat ook ontzettend goed opvalt bij een afspraakje is hoe een man praat. Praat hij tegen een vrouw of praat hij met een vrouw, dat is het verschil. Deze dingen lijken op mekaar maar zijn niet het zelfde.
Sta daarom bij een eerste afspraak dan ook niet toe dat de verliefdheid je overheerst maar dat je de realiteit wel onder ogen blijft zien. Laat de nuchterheid van je hart over je heersen op zo'n date, of hoe je het ook wilt noemen, dan zul je er niet bedrogen onderuit komen.
En wat ik ook doe tijdens zo'n date met een vrouw is hoe ze dingen mij verteld. Aangezien ik van jongs af aan al een denker ben geweest, denk ik ook meteen na over de dingen die zij gezegd heeft, soms inspireert het mij zelfs tot nieuwe wijsheid van wat ze zegt. En ik let er altijd op hoe ze met me praat. Ik merk bij een ontmoeting heel gauw of ze oprecht is of niet, of ze beetje de gek met me heeft of niet, of ze me serieus neemt of niet etc. Als je deze dingen onderkent en onderscheid dan bespaart je het veel moeite, pijn en verdriet.
Enkele jaren geleden toen ik wat jonger was, was het ook altijd zo dat alsof ze verliefd op me waren, en enkele weken later bleek het om een grapje te zijn dat ze hadden gemaakt om haar vrienden. Ook hierin heb ik dus goed geleerd van wanneer iemand echt geïnteresseerd in mij is en wie niet. Is heel handig als je die onderscheid hebt.
En bovenal wanneer zij deze huwelijksymbool draagt, begin er dan helemaal niet aan: |
Tja, wijze woorden van iemand welke de diepte van het huwelijk niet kent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:30
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Een scheiding is altijd zeer moeilijk, net zoals die ene mevrouw zei dat ze er nog wel mee zat. Een scheiding kan soms jarenlang als een etterende wond zijn in je hart.
Mijn oudste zus was toen jaren geleden getrouwd geweest met een Marokkaan, deze huwelijk heeft geduurd vanaf mijn 5e jaar tot mijn 12e jaar zoals ik me nog kan herinneren. In het begin leek alles natuurlijk prachtig, maar met de jaren begon hij zich steeds vreemder te gedragen waardoor dit ook steeds meer opviel. Totdat mijn zus tijdens het stofzuigen onder de deurmat ongeopende enveloppen tegenkwam. En ja hoor, allemaal onbetaalde rekeningen waarvan sommigen wel 2 jaren terug, herinneringen etc. Zodoende kwamen we ook via zijn vriendenkring erachter dat hij gokte maar ook nog eens in de drugswereld zat, waarvan hij zelf ook wel vaak drugs in nam. Ik kan me nog goed herinneren dat mijn oudste broer toen haar heeft opgehaald terwijl hij weg was die dag. Ze hadden gelukkig de tijd om zoveel mogelijk mee te nemen. En natuurlijk haar 4 kinderen waarvan 1 toen der tijd nog niet geboren was. En zo is ze samen met haar kinderen daar gelukkig ongedeerd weg gekomen.
Maar later gingen mijn broer en ik samen nog wel eens terug naar dat huis toe om overige dingetjes nog op te halen. En toen een keer heeft die Marokkaan ons achter na gezeten met slagersmes weet ik nog goed. Gelukkig op tijd weg gekomen. Ja, hij heeft daarna ook nog wel de kinderen proberen mee te nemen, toen ze bij ons in woonden tijdelijk, dan fietste hij hier langs ons huis en terwijl wij met de kinderen buiten waren probeerde hij wel eens 1 van die kinderen achter op de fiets te drukken. Maar goed, hoe ouder de kinderen werden hoe meer bewustzijn ze kregen, vooral de oudste. En toen kregen we dingen te horen van dat oudste kind die we niet eerder hadden geweten. En zo zijn hier veel meer mensen met zo'n huwelijks beeïndiging. Maar het nare van zulke beeïndigingen zijn dat het je soms heel lang na kan volgen, soms door dromen, soms door andere dingen zoals herinneringen. Ja, en net zoals ik zei, een scheiding is als een etterende wond dat soms jaren lang kan na-etteren.
Ik hoop zelf nooit een scheiding te hoeven mee maken, want uiteindelijk gaan allebei mensen en eventuele kinderen erbij aan kapot. Daarom vind ik dat huwelijk van God zo bijzonder dat voor mij als een voorbeeld is. Een goed huwelijk vereist veel, maar dan heb je ook wat zeg ik dan. |
Zo stapt een ieder ik het huwelijk. Maar dan naar zoveel jaren???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 november 2012, 01:39
Onderwerp: Sometimes....
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Nee inderdaad, we moeten ons van verre houden van demonen. We geven soms de duivel teveel eer door alleen bezig te zijn met demonen. Kunnen we beter niet doen. |
We horen ook niet de engelen te vereren toch? De Heer komt alle lof en eer toe!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 november 2012, 21:14
|
|
|
TINK100 schreef: | denk je?? de enige die er uit gegooit is, is de satan......bij mijn wten dan hè......maar goed, er is meer tussen hemel en aarde.....
( te lezen in het boek van Frank E. Peretti: de duisternis aanwezig) |
Hij heeft een hel groep aan engelen mee genomen Tink. Denk dan aan " demonen" Wikepedia! legt het uit.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 21 november 2012, 21:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 november 2012, 21:09
|
|
|
TINK100 schreef: | engelen zijn er om God te dienen, niet om over ons mensen na te denken, laat staan te denken dat ze mens wilde zijn.....
mooi nummer van de kelly family, toch?? |
De oorsprong van hun taak klopt maar daar is rebellie geweest. De taak van de mens is om de aarde te bewerken en te bewaren. Waarom zou een engel ons willen zijn dat in zonde leeft en hun nodig heeft om ons te overtuigen van de waarheid welke zij al kennen???
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 21 november 2012, 21:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 november 2012, 20:53
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | http://www.youtube.com/watch?v=AIGGVIkcyWU&feature=related
Sometimes i wish i was an angel. Sometimes i wish there could be other times. I wish there where a moment so could say the things i would to say. Sometimes i wish there was a world of peace. Sometimes i wish there was someone who was like an angel. Oh Lord, my heart is full of wishes. But the greatest miracle is that Jesus wants to save us, that is where my heart belongs to. |
Andersom; denken de engelen was ik maar mens. Anders waren er niet een delegatie engelen welke gevallen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 november 2012, 20:48
Onderwerp: De nacht....
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Vroeger toen ik nog op school zat kregen we elk jaar schoolrapporten mee naar huis. En ik weet nog goed dat ik in groep 5 zat en ik thuis kwam met mijn school rapport. Mijn ouders waren gespannen natuurlijk over mijn rapport uitslagen enzo. Naja ik zei tegen mijn ouders: "Ik heb goed nieuws, want ik heb weer een contractverlenging gekregen in groep 5". |
Licht in de duistenis, voor je ouders
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 21 november 2012, 20:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 november 2012, 20:42
Onderwerp: Ik heb je nog...
|
|
|
JOL252 schreef: | Je wordt opeens zo oud. Een klein weifelend dametje niet meer bevattend wat de wereld bevat. Je voelt je meer en meer verloren en het lijkt of je verdrinkt in alles wat je nog probeert te begrijpen. Je probeert je staande te houden alles vast te houden maar je struikelt over de jou inhalende tijd.
Ik heb je nog.
Ik hou je vast en ik ben nu degene die jou meeneemt aan je hand tot ..... |
wow best aanngrijpend!!! Tot hoe ver gaat de liefde??
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 21 november 2012, 20:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 november 2012, 20:38
Onderwerp: bewegingssport.
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ajax-Dortmund vanavond....
Arme Duitsters uit Dortmund, worden echt helemaal ingemaakt straks.... |
Speel je ook mee in Ajax???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 november 2012, 15:03
Onderwerp: Een getuigenis van een oudere mevrouw
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Het volgende verhaal gaat over een kleine jongen die elke zondag na de dienst met zijn vader bij de deur langs ging om koekjes langs te brengen bij mensen. Deze kleine jongen vond dit altijd leuk om te doen. Zijn vader was tevens een dominee van dat kerkje.
Zoals gewoonlijk liep de vader samen met zijn kleine zoon van 7 jaar oud naar buiten na de dienst. En hij vroeg zoals altijd of zijn pa dit keer ook mee wilde om een mand vol met koekjes langs te brengen bij mensen.
Maar aangezien er zware regenval aan kwam zetten zei de vader tegen zijn zoon dat het beter was om dit keer niet de straat op te gaan. Maar zijn zoontje zette maar door, want hij zou en wilde bij de deuren langs. Dus zoals gewoonlijk ging deze kleine jongen bij de deuren langs met koekjes ondanks de regenval, maar dit keer even zonder zijn vader.
En bij elke deur dat hij aanklopte gaf hij een koekje aan mensen, gratis als een geschenk. Maar bij het laatste huis zou de kleine jongen ook weer aankloppen, maar dit keer ging de deur niet open. En in die grote regenval bleef de kleine jongen maar op de deur om kloppen. Maar niemand deed open. Op gegeven moment riep hij door de brieven klep en vroeg of er ook iemand thuis was. En toen zag hij eindelijk dat er iemand aan kwam, een oude mevrouw kwam er aan en deed eindelijk de deur open voor deze kleine jongen. En ze vroeg wat zij voor hem kon doen. Maar toen zei hij tegen die oude mevrouw: "ik sta hier met een mand vol met koekjes, en u mag er ook een paar uitpakken als geschenk". En de vrouw lachte en bedankte de kleine jongen. En de kleine jongen vertelde deze oude mevrouw dat Jezus van haar hield. En zo liep de kleine jongen weer terug naar huis.
De zondags daarop ging de kleine jongen met zijn vader weer naar de kerkdienst, zoals gewoonlijk. Zijn vader begon te preken over bekering en over de liefde van Jezus en hij vroeg of er iemand in de zaal was of die ook een mooie getuigenis had. Daarop stond een oudere mevrouw op uit haar stoel en vertelde dat zij een getuigenis had. Dit was haar getuigenis: "Vorige week zondag toen het zo regende, voelde ik me zeer alleen, aangezien mijn kinderen en klein kinderen ook nooit meer langs komen, zag ik het niet meer zitten. Ik pakte op gegeven moment een stuk touw, en bind deze vast aan de balk boven mijn slaapkamer. Terwijl ik de touw al om mij heen had ging de bel, ik zei nog tegen mezelf "gaat toch weg alsjeblieft". Maar het aanbellen ging maar door, en op gegeven moment werd er zelfs gebonkt op de deur waardoor ik toch eerst maar naar de voordeur liep. En toen ik open deed, stond daar een klein 7 jarige jongetje met koekjes in een mand, en bood mij de koekjes aan, en deze kleine jongen vertelde mij over hoeveel Jezus van mij houdt". Terwijl de vader van zijn zoon deze getuigenis hoorde, sprongen de tranen in zijn ogen, en liep langzaam naar zijn zoon toe. En lachte vol blijdschap in zijn ogen naar zijn zoon toe.
En toen vroeg de man aan die oudere mevrouw: "is dit deze jongen die bij u aan de deur kwam?", waarop die mevrouw antwoorde: "ja, dat is die jongen die bij mij aan de deur kwam". En toen pas besefte de vader van deze kleine jongen wat de betekenis was wanneer er weer iemand gered word door Jezus, en dit keer door zijn kleine zoon heen.
Zie je? Weer of geen weer, hoe hard onze harten ook zijn. Jezus klopt ook aan in onze harten, en vraagt of Hij binnen mag komen. Jezus zoekt naar de harten die open staan voor Hem.
Dit lag dik op mijn hart om met jullie te delen. |
dit staat toch ook in de bijbel??? Dan in 1 regel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:15
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Toen ik geboren werd was ik nog heel jong. En mijn moeder was er zelfs bij toen ik geboren werd, wat een geluk! Anders had ik naakt voor de deur gestaan. |
Dan kon je al vroeg lopen! Ga zo door.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 22:13
Onderwerp: WAAR HET HART VOL VAN IS
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat een positivo ben jij met deze tekst zeg...... Moeten we nu bang voor je worden of zo???? |
We??? of bedoel je ik.
Beter zo Pieter?
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 20 november 2012, 22:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:07
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | De nacht was duister en donker..... dat is meestal zo. |
Heel goed opgemerkt, wist niet dat er verschil was tussen duister en donker Ga zo door...
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 20 november 2012, 21:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 21:01
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ijn raad is bovenstaande maar gewoon te slikken voor ik echt pissig wordt. |
Wat een positivo ben jij met deze tekst zeg...... Moeten we nu bang voor je worden of zo???? [/quote]
We of jij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 20:55
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik vond de reactie van Marije naar Willemijn, buiten dat ik het er niet mee eens was, verre van respectvol en buiten alle proporties en verhoudingen, en dat was de reactie van maandag 19 november 2012, 22:29. |
Rerspect kan iemand niet afdwingen, wel verdienen....!!!
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 20 november 2012, 20:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 19:59
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, als ik terugdenk toen ik 20 was, ik vond mezelf oud ten opzichte van degenen die 16 waren. Laat staan iemand die 40 was. Dan dacht ik zó die is fftjes 2x!! zo oud dan ik. Ja, en regelmatig vielen die verschillen ook wel weg. Maar ja, als zo iemand het over 20 jaar geleden had dacht ik, zo was ik net geboren. Komt bij, dat de wereld anders was 20 jaar geleden. En veertig jaar geleden was die wereld ook weer anders. Dus je leeft in andere werelden.
Als ik, als 20 jarige, op een forum ga zitten met 'ouderen', ja, dan kan ík niet verwachten dat die ouder zich aan gaan passen aan mijn belevingswereld. Andersom kan ik mij als 40 jarige niet standhouden op een site alleen voor jongeren. Want de belevingswereld en de levensfase is compleet anders. Kijk maar als je bevriend bent met iemand van rond de 20. Ik lever iets in, en diegene levert iets in. Want diegene weet dat de tijd die ik had meegemaakt anders was als 20 jarige. en de tijd die diegene nu heeft dat die heel anders is, en ik die niet kán weten, omdat ik daar niet tussen zit. Iig, ik zal denk ik, toen ik 20 was niet zó snel op een site met ouderen gaan zitten.
Dit is míjn mening.
En ook, ik krijg een beetje het gevoel dat de ouderen zich maar aan moeten passen aan een nieuweliing van 20... |
Tja, dat is nou hetgeen waar de topic over gaat..... Het verleden..."als ik terugdenk toen ik 20 was". Met een wijzende vinger naar.....een jonger en/of ouder iemand.... Helemaal geweldig....
Mijn kinderen zijn ca. 30 jaar jonger als ik. Hoe moet dat wel niet!!!
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 20 november 2012, 20:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 19:46
|
|
|
ERIKA129 schreef: | EN ja hoor we zijn er weer...... Willemijn reageert met een wedervraag die direct als aanvallend wordt benaderd Iemand doet lelijk terwijl Willemijn zegt van kom zelf met een mooi topic als jong vers iemand, die reageert dierect fel erbovenop vervolgens verloopt haar proefabbo en smeert ze hem... En dan begint deze heer ook nog een Lees toch eens goed en zie niet alles als een aanval!!! De één schrijft anders dan de ander maar laat een ieder eens in zijn/haar waarde wil je!!!
Daar is mijn hart vol van!!! Om maar on-topic te blijven |
Om on-topic te blijven, lekker positief, dus niet!!! Het klopt wat Pieter/marije zegt....wie gaan in de verdediging???? hahaha
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op dinsdag 20 november 2012, 19:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 18:43
Onderwerp: Vreze uit angst of eerbied?
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Gezegende mens zijn betekend nog niet gelukkig zijn. Maar nogmaals; ik heb niks op tegen als iemand gelukkig is, nergens staat het dat het verboden is. Maar we moeten wel verstaan dat tevredenheid over wat je hebt zeer belangrijk is, ook al ben je niet gelukkig. Want als je niet tevreden kunt zijn met wat je hebt hoe kun je dan leven? Dan is datgene wat jouw belemmerd in het leven. Als je tevreden bent met alles, zit er niks in de weg. |
Waar ik aan denk is een psalm van David dat zegt: "de Heer is mijn Herder mij ontbreekt niets. Hij doet mij nederleggen in grassige weiden". Wat een rust, dan ben ik tevreden....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 20 november 2012, 00:54
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Misschien kan je even man en paard noemen waar jij je aan ergert dan weten we waar we het over hebben..... Nu gist iedereen maar wat je evt zou kunnen bedoelen en dat maakt de verwarring alleen maar groter..... |
Dit is waar ik mij aan erger. Interpretatie van jou, alsof iemand zich ergert. Waar geeft pieter dat te kennen in zijn reactie? Wie zijn "we"???
Het is voor jou verwarrend, niet voor mij. Ik ervaar geen ergenis in Pieter. Hetgeen dat ik opmerk is, je leest iets van iemand en gaat in de aanval.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 21:39
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat bedoel je nu eigenlijk te zeggen? Mag je niets meer zeggen waar je hart vol van is? Soms kan je zo vol van dingen zijn dat je er dagvullend mee bezig bent en dan is het een logisch gegeven dat je er ook op een forum over schrijft........Dat vind je niets? En als iemand Bijbelstudies hier meent neer te zetten sla je ze toch over?
Misschien kan je even man en paard noemen waar jij je aan ergert dan weten we waar we het over hebben..... Nu gist iedereen maar wat je evt zou kunnen bedoelen en dat maakt de verwarring alleen maar groter..... |
lekker positief weer.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 18:26
|
|
|
PIETER619 schreef: | Men is meer gebaat bij hoe Jezus ons heeft voorgeleefd en wat Hij zei dat we moesten doen. Zijn alles opofferende Liefde laten zien is beter dan "zware kost" |
Dat is al zware kost!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 november 2012, 09:19
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
PIETER649 schreef: | In jouw stuk zie ik anders ook aannames en interpretaties
Hoe kom je erbij dat wij geent zijn op de stam van Juda?? Wij zijn gewoon platweg nakomelingen van bekeerde heidenen, meer niet. Die vervangingsleer zou verboden moeten worden! |
Het is geeent worden!!!
In Openbaringen vijf lees je heel goed dat de Here Jezus uit de stam van Juda komt en wij diegene die daarop geent worden omdat we ook mede erfgename zijn, tevens behoren tot Zijn koninkrijk.
Rev 5:5 En een van de ouderlingen zeide tot mij: Ween niet; zie, de Leeuw, Die uit den stam van Juda is, de Wortel Davids, heeft overwonnen, om het boek te openen, en zijn zeven zegelen open te breken.
In Genesis 49 spreekt Jakob zijn laatste woorden tot zijn zonen. In vers 8 - 12 richt hij zich tot Juda. Uit zijn woorden, die wijzen op de toekomst (zie vers 1), blijkt, dat Juda een bijzondere plaats inneemt onder de zonen van Jakob: "Juda, ù zullen uw broeders loven, uw hand zal zijn op de nek uwer vijanden, voor u zullen uws vaders zonen zich neerbuigen" ( vs.8).
Juda zou dus de koninklijke stam van Israël worden. Hij zou heersen, zowel over zijn broeders, alsook over zijn vijanden. Juda wordt door Jakob getypeerd als een leeuw (:9). Tegen die achtergrond spreekt Jakob die bekende, profetische woorden: "De scepter zal van Juda niet wijken, noch de heersersstaf tussen zijn voeten, totdat Silo komt, en hem zullen de volken gehoorzaam zijn" (:10). Eigenlijk horen wij in deze woorden een machtige belofte van de komst van de Messias, de Here Jezus. Hij is immers de Leeuw uit de stam Juda!
Paulus geeft een verklaring in Romeinen 11: 17 – 24.
Rom 11:17 En zo enige der takken afgebroken zijn, en gij, een wilde olijfboom zijnde, in derzelver plaats zijt ingeent, en des wortels en der vettigheid des olijfbooms mede deelachtig zijt geworden, Rom 11:18 Zo roem niet tegen de takken; en indien gij daartegen roemt, gij draagt den wortel niet, maar de wortel u. Rom 11:19 Gij zult dan zeggen: De takken zijn afgebroken, opdat ik zou ingeent worden. Rom 11:20 Het is wel; zij zijn door ongeloof afgebroken, en gij staat door het geloof. Zijt niet hooggevoelende, maar vrees. Rom 11:21 Want is het, dat God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, zie toe, dat Hij ook mogelijk u niet spare. Rom 11:22 Zie dan de goedertierenheid en de strengheid van God; de strengheid wel over degenen, die gevallen zijn, maar de goedertierenheid over u, indien gij in de goedertierenheid blijft; anderszins zult ook gij afgehouwen worden. Rom 11:23 Maar ook zij, indien zij in het ongeloof niet blijven, zullen ingeent worden; want God is machtig om dezelve weder in te enten. Rom 11:24 Want indien gij afgehouwen zijt uit den olijfboom, die van nature wild was, en tegen nature in den goeden olijfboom ingeent; hoeveel te meer zullen deze, die natuurlijke takken zijn, in hun eigen olijfboom geent worden?
In het treffende beeld van de enting dat hij schildert, is Israël de tamme olijfboom. Sommige van de takken - de natuurlijke nakomelingen van Abraham - worden afgebroken vanwege hun ongeloof in Christus. Door het geloof worden de takken van een wilde olijfboom – de heidenen – in de tamme olijfboom geënt.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op maandag 19 november 2012, 09:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 november 2012, 21:30
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Juist alleen met Israël heeft Hij een verbond gesloten. Maar je moet onderscheid maken tussen het Huis Juda en het Huis Israëls. Israël de 10 stammenrijken kregen een scheidbrief, aldus het oude verbond.
Het Huis Juda hebben nooit een scheidbrief gehad, alleen het Huis Israëls. Juda staat bekend als het huidige Joodse deel, wat in feite gewoon Judeëers zijn. En de 10 stammen staan vandaag de dag bekend als de westerse natiën die in Paulus zijn brieven als heidenen worden herkend. Maar als je heidenen vertaald zie je dat het om vreemdelingen gaat. En Israël de 10 stammen die een scheidbrief hebben gekregen, zijn vervreemd geraakt zowel van het verbond als God de Vader zelf.
Maar om het Huis Israëls de kans te laten geven om terug te keren naar haar man, was het nodig dat 1 van beiden zou moeten sterven. Daarom de uitleg in het oude verbond hoe een huwelijk in mekaar zit. Een man of een vrouw mag niet eerder hertrouwen dan wanneer 1 van beiden is gestorven. En daar heeft God de Vader goed aan gedacht maar met pijn in Zijn hart. Jezus stierf om Zijn Volk van hun zonden te redden, zoals Mattheüs dit omschrijft. Daarmee was de man gestorven, maar ook weer opgestaan. Daardoor is de scheidbrief weg gedaan, waardoor Israël de verheidenste gedeelte, terug kon keren en niet langer meer als vreemdelingen zouden zijn voor God, want het verbond(huwelijksverbond) is weer hersteld. En in het duizend jarig rijk zal inderdaad Israël een herstel periode ondergaan, zoals Hebreëen duidelijk omschrijft. Maar ook de andere volkeren zullen weer op hun plek worden gebracht, en dan zal Israël weer een voorbeeld volk zijn voor al de volkeren buiten Israël om.
Let wel: Je zondigt, oftewel; je bent pas in overtreding als je een wet overtreedt. En alleen Israël heeft de wet(verbond, huwelijksverbond) overtreden. Want Israël kreeg de opdracht om zich apart en afgescheiden te houden van alle volkeren, maar Israël wilde dat niet. Israël wilde zich niet apart houden voor haar man, maar pleegde liever overspel, oftewel hoererij. Dus moest haar een scheidbrief worden gegeven. Dus Israël, oftewel verloren schapen van het Huis Israëls heeft heel lang in die ballingschap en zonder wet geweest, dus ze werden ook niet besneden, alleen het Huis Juda was besneden. Israël het verstrooide deel dat voor 2520 jaar(straftijd) in de ballingschap is geweest stonden toen der tijd van Jezus en de apostelen bekend als Grieken, zij waren bekend als Griekse Burgers. Daarom dat Jezus ook zei dat de scheiding tussen de twee huizen nu weg is, de muur tussen deze beide huizen is nu weg gehaald,. Daarom is er geen onderscheid meer tussen de twee huizen, noch Judeëer noch griek, besneden of onbesneden.
Daarom is het goed het oude verbond grondig te bestuderen als je het nieuwe verbond wilt begrijpen. Want deze beide verbonden liggen dicht bij mekaar.
Wat ik laatst ook ontdekte over de offers die vroeger gebracht moesten worden elk jaar, was een tijdelijke bedekking voor hun zonden. Als het geen tijdelijke bedekking was, dan was één keer genoeg geweest. Maar elk jaar moest het weer gebeuren. Hun zonden werden toebedekt. Maar toen Jezus kwam, die heeft de bedekking weg gedaan en heeft de zonde zelf weg gedaan door Zijn bloed, en dat is het mooie verschil tussen het oude en nieuwe verbond. Nu door Jezus Bloed is er geen bedekking meer op zonden zoals in het oude verbond, maar nu is de zonde volledig weg gedaan, de zee der vergetelheid gegooid. En dat is het bijzondere en merkwaardige gebeuren van het Nieuwe Verbond.
En de vrouw(Israël) kan nu weer terug keren naar haar man, en zoals Openbaring omschrijft zal de bruid(vrouw) weer herenigd worden met haar man. Wat een tijd zal dat toch zijn. En dan zal Israël weer een voorbeeld zijn voor alle volkeren. Heerlijke vooruitzichten in het vizier. Daarom hou ik zo van mijn Here, daarom hou ik zo van Hem, Zijn verbond is getrouw en Hij is altijd dezelve gebleven, de onveranderde God, die de belofte aan Abraham, Isaac en Jakob heeft beloofd en aan Zijn letterlijke nageslacht(nazaat). En God beloofde aan Abraham, Isaac en Jakob dat uit hen een menigte van volken zouden ontstaan. Ik dank mijn Here voor Zijn wonderbare beloften die onveranderd zijn gebleven. |
een stuk vol met aannames en intrepetatie's.
Israel is niet vrouwelijk maar mannelijk. De bruid is vrouwelijk dus iets anders. Een ieder, dat tot verlossing en tot de kennis van de waarheid is gekomen, behoort tot het nageslacht van Abraham. God heeft een belofte met Abraham. De Here Jezus is Israel, en wij de erfgenamen en zijn geeent op de stam van Juda. Er bestaat geen "letterlijke Israel" wij zijn Israel, aan ons zijn de beloftes gegeven. De Here Jezus immers de Koning van Israel??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 november 2012, 13:17
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Boeken dvd's, etc, giften, nou als ik daar allemaal de nieuwprijs voor zou krijgen zou ik een klein fortuintje hebben.
Idd, ik vind dat schokkend, dat deze dingen, die veel 'ooit evangelischen' al vermoedden naar buiten komen, mag dat misschien.
De ene schok naar de ander, eerts Hinn, dan Lindsay, dan die dan die en dan die, (ja, ik wil ff geen namen noemen om nog meer dingen te krijgen). Da's niet leuk hoor, als je mensen eerst bloedserieus nam. En als het dan gaat om een of andere psycholoog, die er wat theorieen op los laat die helemaal niet kloppen, ja, ben ff de naam kwijt: die man die oa, niet morgen maar nu'. schreef.
Maar ja, als je zoals ik pas gelovig bent, ja, dan wordt er al ingestampt dat de traditonele kerken dood zijn, ja, en dan geloof je dat. Je gelooft alles, want ze zeggen dingen in de naam van God.
Ook als dingen helemaal niet kloppen wat ik hier ook ergens las, er van uit gaan, dat iemand niet meer zondigt.
Carmen woensdag 1 augustus 2012, 19:49 : De manier waarop men er vervolgens mee omgaat kan per denominatie verschillen. En ik heb horen zeggen dat in veel pinksterkringen de overtuiging leeft dat men niet meer zondigt. En dat men geen problemen meer heeft. Dat valt volgens de pinksterleer niet te rijmen met de heilige staat van de wedergeboren mens. En binnen zo'n traditie kan ik me voorstellen dat problemen idd onder de mat worden geduwd omdat men er geen raad mee weet. Het klopt niet met de theologische visie.
In andere kerken is de reactie vrees ik vaak dezelfde; problemen onder de mat schuiven. Maar wellicht weer vanwege een andere reden.
En wat falen en zwakheden van 'echte' wedergeboren christenen betreft: ook in de bijbel komen wij voorbeelden tegen van grote mannen Gods die op een bepaald moment gruwelijk over de schreef gaan. Het hoeft ons niet te verbazen.
Maar het moet ons wel wakker schudden....
Jahaa, maar over die 'Grote mannen Gods uit de bijbel zeidden ze dan van jaahaa, maar dat was voordat Jezus kwam. Dus ja, hun zondigden nog, want ze hadden niet zo direkt de heilige Geest als ons.
Dus, dan haalden ze de een of andere junk van de straat, en die had dan als tie ging geloven ineens helemaal geen problemen meer. alleen de Heilige Geest had hem geholpen. dus ja, als iemand dan nog wel dit of dat had, ja, dan zei die maar wijselijk niets. Ja, kwam er dan iemand achter, ja, dan was satan in hem gevlogen. En ja, mensen die daarbij zaten deden net alsof in tongen spreken anders hoorde ze er niet bij, dus echt de halve zaal jongeren deed maar wat.
Ja, totdat pastor...met de hele kerkkas van ... ... naar .... vertrok met de noordenzon. Ja, dat was nodig om wakker te schudden, maar ja, daarna gewoon doorgaan hoor.
En mensen van die sekte die daar met z'n tienen op een kamertje sliepen, en hun hele inkomen inleverden. Ja, die gingen slapen bij de weinige kerkleden die wel een eigen woning hadden. dus ja, je had dan Engelsen en Amerikanen die gingen bijvoorbeeld bij Nederlanders in huis. Zelfs mensen die ik nog kon van de lagere school.
Dus mij ff niet vertellen dat ik niets gezien en gehoord heb ;)
Ik vind mezelf achteraf wel zo onzettend naief, wat ik allemaal geloofd heb, wat ze me allemaal wijsgemaakt hebben. Tis niet anders. |
Dit is zo off topic als maar kan. Heeft helemaal niks met Frank Ouweneel te maken. Zoals Pieter al aangeeft.
Zoek naar oplossingen in plaats van zorgen maken over het pronbleem. Dat bouwt op.
"Ik vind mezelf achteraf wel zo onzettend naief, wat ik allemaal geloofd heb, wat ze me allemaal wijsgemaakt hebben. Tis niet anders.". Dat knopje is bij je ingedrukt.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op donderdag 15 november 2012, 17:59
|
|
Naar boven |
|
|
|
|