Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 08:29
Onderwerp: Strandwandeling met eventuele overnachting.
|
|
|
VISSER278 schreef: | Geen probleem , tenminste niet voor mij. Maar als nou juist die meelevende personen zich zouden opgeven , dat zou geweldig zijn. Zeeland gunt dochterlief ook een weekendje weg, Willemijn gaat in overleg met de andere Veluwse Frank nodigt zn buurman uit om mee te gaan ( heeft ie gelijk iemand die volgend jaar zn heg kan snoeien) Pieter gooit er ff de beuk in bij Annette en regelt GEEN oppas maar nneemt de 3 kids ook gewoon mee naar het zonnige zuiden Herman en Brigit , sja , volgens mij zochten ze nog een bestemming voor de huwelijksreis dus kunnen gelijk testen of dit hotel aan alle wensen voldoet.
Ja??? Dat is al weer heel wat meer op de lijst toch?
Visser die nu als een speer naar zn werk moet. |
Tsja, onze kindertjes liggen op een koude februari-avond om 20 uur gewoon lekker in hun warme bedje Visser, en ik moet zeggen dat me dat zelf ook wel wat lijkt met deze temperaturen. Dus helaas, je moet ff verder zoeken om je lijstje aan te vullen. Wens jullie een gezellige avond en zal aan jullie denken als ik onder mn heerlijke warme dekbedje lig terwijl bij jullie de ijspegeltjes aan je neus groeien
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 1 februari 2012, 08:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 februari 2012, 08:16
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Zoonlief van (bijna)15 voelt zich niet lekker.........kan maar is een tikje verdacht.........hoor ik hem net naar beneden sluipen want meneer dacht dat ik al naar mn werk was........ Ik:"Lieverd,omdat je je zo ziek voelt heb ik de controller van je playstation en je laptop maar opgeborgen"......... Zijn blik was onbetaalbaar
Na een dag kleutertv wil hij morgen desnoods op zn knietjes naar school denk ik |
Die kans is zeeeeeeeeeer groot, ik heb er 1 van 7 eens een dagje in bed laten blijven toen ze schoolziek was. Geen computer, geen tv niet gezellig in je pyama op de bank liggen, zieke kindertjes horen in bed. Om 16 uur s middags: mama, mag ik morgen ALSTUBLIEFT naar school!
Helaas is haar broertje daar imuun voor , dus we gaan zometeen maar weer het wedstrijdje: wie kan het langst zn poot stijf houden doen en een poging doen om op school te komen...en te blijven.
Yess, vandaag heb ik gewonnen , en dat was echt ff het mooiste moment van vandaag!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 1 februari 2012, 15:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 15:45
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
jarig kind wil pizza eten....en dat vind ik prima, dagje niet koken is ook wel eens lekker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 31 januari 2012, 10:55
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Een opleiding tot ehhhh..... tempemeetrice?? |
Nee, meester-dakdekker Maar daarna heeft ze ook nog dr diploma kinderverzorgster gehaald
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 15:45
Onderwerp: receptenboek
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...Hé Annette, dank je wel voor het recept wat er inderdaad minder heet uitziet. Morgen moet in België zijn en dan breng ik de benodigheden mee. Een vijzel heb ik...zou iedereen moeten hebben...
Wat heb je nog meer bijgegeten? Rijst, bami, groenten? |
euhm...ik heb geen vijzel maar aangezien ik deze week al 2x een recept had waarbij ik een vijzel nodig had ga ik van de week maar eens ff shoppen. Dat was toch al nodig want ik moest net met mn blik zuurkool naar de buren, ik heb mn blikopener geslopt
Je kan het volgens mij met van alles eten, wij hebben het met gebakken aardappels op, dan konden de kinderen er appelmoes bij nemen ipv de hete kip.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 11:22
|
|
|
T is echt weer voor stampot dus vanavond zuurkoolstampot. En aangezien het heel de week vriest volgt er ook nog chinese koolstampot en boerenkool stampot later deze week.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:50
Onderwerp: Het weer
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Geen sneeuw te zien in mijn zonnige omgeving |
Hier anderhalve cm...zal ik het opsturen....vieze zooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 10:20
Onderwerp: receptenboek
|
|
|
Special voor Frank: Ajam setan
1 hele kip in stukken of 7 ons kipfilet in grote stukken gesneden 1 theelepel zout 1 eetlepel scherpe mosterd 1 uim gesnipperd 4 grote teentjes knoflook,zeer fijn gesneden 2 theelepels sambal oelek 2 eetlepels ketjap manis sap van een halve citroen 60 ml zonnebloemolie
Wrijf de kipstukken in met het zout en de mosterd en laat het een uurtje marineren. Maal de uisnippers, de knoflook en de sambal in de vijzel tot een pasta (als je geen vijzel hebt lukt het ook goed met de staafmixer). Verhit de olie in een grote braadpan en bak de kipstukken bruin. Haal ze uit de pan en bak de uienpasta glazig. Schep de ketjap, 100 ml water en het citroensap erbij en breng het aan de kook. Doe de kipstukken erbij, zet het vuur laag en laat het rustig 30 minuten gaar sudderen.
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op maandag 30 januari 2012, 10:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 08:52
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb maar eens effe gegoogled naar Ajam setan...oftewel Duivelse hete kip...het zit er wel lekker uit en eens de moeite waard om het ook te maken...
http://www.eigenwijskoken.nl/AJAMPED.HTM |
Die ziet er wel heel heet uit hoor frank, ik heb een recept zonder 10 pepers en dat was al heet genoeg. Zal het recept straks wel ff voor je opzoeken. Ik heb zelf een hekel aan vlees met botjes erin dus de kippepoten heb ik vervangen door in grove stukken gesneden kipfilets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 januari 2012, 08:46
|
|
|
VISSER278 schreef: | Kan me wat bij voorstellen......ze zouden zo stoned als een garnaal worre van de lucht. |
Klopt, dat werd ik zelf ook al, maar er zijn van die dagen dat je dat ff nodig hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 18:37
|
|
|
Heerlijk gegeten,Ajam setan met gebakken aardappels oftewel, kip in een pittig sausje. Maar na de 4 knoflooktenen die erdoor gingen hoop ik wel dat we niet onverwachts visite krijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 14:08
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb het ooit in mijn mond gehad en ...maar wordt dat niet van afval gemaakt? |
Vies he, maar dat wordt dus van varkenskoppen gemaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 januari 2012, 13:46
Onderwerp: De splinter en de balk
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Das niet helemaal waar, de andere kant op wil nog wel eens lukken, iemand een ban aansmeren bv. |
Dat kan je proberen ja, maar lukt dat als de ander niets verkeerd gedaan heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 28 januari 2012, 15:53
Onderwerp: stapavondje
|
|
|
Zo,iedereen heeft zn hart kunnen luchten, nu maar weer op naar een gezellige avondje in Amersfoort op 17 maart:
De lijst:
Chatuliem Pieter Annette Willemijn Erika Bert Cootje Frank Ineke (als ik vrij ben) Hannah702 Marianne Herman Marsjg Tink Bommie Miekjes Marjan474 (o.v.) Mariska (o.v.) Iesje369 ov saskia (haas141) en aer sluit dan later aan ovb. Visje (ov) peertjes512 Trijnie (o.v) Anouska714
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 21:01
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik was afgelopen week in Ahoy en daar stond ook al aangeplakt dat ze kwamen......er gaat toch niets boven Ahoy |
Blijkbaar niet nee,want die was al uitverkocht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 12:58
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik weet niet wat ik ga eten. Deze week heb ik al 3 maal aardappelen gegeten en dat is meer dan genoeg...misschien dan maar een beschuitje met hagelslag. |
Die heeft je lichaam dagelijks nodig hoor (of rijst,pasta of ander soort granen). Je hongert je lichaam uit met al die beschuitjes!
En wat doe je bij de beschuitjes voor de broodnodige vitamientjes? Dopen in een bakkie groentesoep?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 12:52
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Vandaag lekker stampot andijvie met een gebakken uitje erdoor en magere spekkies |
Die term blijft op mn lachspieren werken: magere spekjes Ook al neem je het magerste speklapje dat je kan vinden, het blijft spek en het blijft vet vlees. (maar wel lekker )
Ik werd net getrakteerd op een heerlijk bakje vette kibbeling , en vanavond eten we macaronieschotel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 12:43
Onderwerp: stapavondje
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Is dat nu werkelijk zo vreemd? Je kunt toch niet met 50 man van cafe naar cafe gaan zonder ze van tevoren in te lichten? Met 50 man zou je een zaaltje moeten afhuren en dan wordt het allemaal veel duurder en krijgt de activiteit meteen een heel ander karakter. |
Maar wel een idee om volgende keer niet zo idioot vroeg te beginnen met het plannen van een uitje. Drie maanden van te voren krijg je een lijst met heel veel ov-tjes en zijn de roosters van mensen met wisseldiensten nog niet bekend en tegen de tijd dat het zo ver is is de helft alweer vergeten dat hij/zij zich opgegeven had. Ik snap ov-tjes toch niet zo goed, je komt of je komt niet, en als je 2 dagen van te voren opeens ziek wordt meld je je toch gewoon af. Ik vind het nu wel eens lijken op het reserveren van een plaatje voor als je niks beter te doen krijgt op die dag waardoor er anderen die dag iets gaan plannen omdat het uitje toch al vol zit en uiteindelijk wel meegekunt hadden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 27 januari 2012, 10:46
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het is maar een vervoersmiddel....... |
als hij het doet wel ja......anders is het slechts een duur hoopje metaal voor je deur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 januari 2012, 11:03
Onderwerp: "Dat vertel ik je later"
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Helemaal mee eens Frank! Het gaat mij ook veel meer om de manier waarop iemand in het leven staat en er op dat moment mee omgaat. Geldzorgen zijn vreselijk,ze drukken enorm op de relatie,lijkt me heel zwaar.
Ik heb ooit gedate met een "dat vertel ik je later wel" meneer,ik kwam er al snel wat hij wilde vertellen omdat hij steeds zijn portemonnee "vergeten" was als het op afrekenen aankwam.......dan is er geen sprake van eerlijkheid. |
Hoe kom je er aan, maar ook niet onbelangrijk: wat doe je eraan om er vanaf te komen. Pieter had op het moment dat we elkaar leerde kennen ook nog de nodige oude vuiltjes openstaan, maar omdat hij daar altijd open en eerlijk over geweest is en ik ook zag wat hij er aan deed om die weg te werken, heeft het me er niet van weerhouden om samen verder te gaan.
Waar ik me dan wel altijd aan stoor is het feit dat het vaak maar gewoon lekker op de ex afgeschoven wordt, door hem/haar zit ik nu in de schulden. Maar hoe verklaarbaar het misschien ook is dat je er in mee ging, je hebt ooit zelf de keuze gemaakt om er in mee te gaan. Ik heb meer respect voor mensen die durven te zeggen: ik heb de verkeerde keuze gemaakt en moet nu een poosje op de blaren zitten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 januari 2012, 11:40
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Vanmorgen uit bed gekomen, kids naar school gebracht. Op de bank gaan zitten en spontaan in slaap gevallen om geteisterd te worden door de meest wilde dromen Om echt wakker te worden dan maar een goeie mok koffie, en ik verheugde me zo op een veel te grote mergpijp bij de koffie. Mergpijp opgegeten...conclusie: kotsmisselijk Bah! Waar geven ze cursussen op de verleidingen des levens te weerstaan? |
Dat had ik gisteren...maar niet van enkel een mergpijp. De dochter van een vriendin moest voor de rechtbank verschijnen ivm met het spreekrecht van kinderen in omgangsregelingen, de zaak diende direct erna, dus ik ben meegeweest om haar dochter na haar gesprek mee naar huis te nemen. En wat helpt er beter als je zo'n spannend gesprek hebt gehad dan een grote bossche bol, dus wij samen een lunchroom in. En ja, dan kan je het niet maken om vanuit Den Bosch thuis te komen zonder een doos bossche bollen, dus ook nog een paar voor thuis gekocht. Vervolgens mijn kinderen ophalen bij de oppas, wiens dochter jarig was dus daar weer aan de koffie met een grote punt taart. Inmiddels was het 17 uur en zat ik zo vol dat ik Pieter gebeld heb dat hij maar even iets te eten voor zichzelf mee moest brengen want wij zaten zo vol van de taart dat koken echt zinloos was. Om 20 uur lekker een bak koffie, natuurlijk met de meegebrachte bossche bollen.....en de rest van de avond ben ik zooo misselijk geweest, gek he!
Dus vanmiddag maar eens gewoon een heerlijke volkorenboterham met kaas, dit was echt een goede manier om overmatig snoepen af te leren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:53
Onderwerp: invloed van Westers denken op christenen?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | en ik kan je zeggen dat je elke vorm van luxe daarna dubbel op waarde kunt schatten; dat is dan het vóórdeel dat je kinderen er later wellicht van mogen hebben!!
] |
Ik heb er echter de ook angst er aan overgehouden dat mijn kinderen luxe maar normaal gaan vinden. Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe iemand die altijd maar alles kreeg zichzelf en zn gezin in de armoede trekt. Ik ben blij dat ik mn kinderen dingen kan geven die ik vroeger niet kon geven, maar ik wil dat ze er van bewust zijn dat niet altijd alles kan en dat geld niet zomaar aan komt waaien.
Ik kan er dan ook heerlijk van genieten als mn dochter blij in de kamer staat te springen als ze een vuilniszak vol te kleine kleding van het buurmeisje krijgt en er vervolgens een modeshow volgt, zeker als ik dan een neefje zie dat kleding van een bepaald merk 'eist'. Mijn dochter wil volgend jaar weer een week op kamp, kan ik prima betalen, maar ik vind het een uitstekende manier om te leren dat je voor geld zal moeten werken. En ze hoeft echt niet als een Assepoestertje het huis te soppen, maar je eigen bed opschudden en je kamer opruimen moet kunnen als je 8 bent. Elke week kleuren we een paar vakjes in de Ameland-geldmeter die we samen geknutseld heb. En ze vindt het nog leuk ook, ze komt zelfs wel eens om extra klusjes vragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 20:00
Onderwerp: Jij...als dier
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Enige tijd geleden moest mijn dochter van haar psycholoog, haar gezinsleden als een dier tekenen, met de uitleg, waarom juist dat dier. Hieruit zou te halen zijn in hoeverre je fantasie ontwikkeld is Voor de grap hebben we dat eens thuis gedaan, en het viel me op hoe moeilijk dit is.
Probeer jezelf eens, door jouw eigenschappen, karakter, uiterlijk etc eens als een dier te zien. Met welk dier zou je jezelf dan vergelijken? |
Ik heb daar een paar dagen over nagedacht en kon het echt niet verzinnen.
Ik had vandaag een afspraak in het ziekenhuis en daar hadden ze dus dezelfde test gedaan. Ik was een klein vrolijk fladderend vogeltje, dat vond ik wel een compliment. En toen kwam de tekening van zn vader voorbij, en toen bleek dat ze met een tekening ook duidelijk kunnen maken wat ze je met woorden niet willen vertellen. Het was een grote boze dinosaurus die bijna het hele papier in beslag nam....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 januari 2012, 19:34
Onderwerp: fabeltjeskrant
|
|
|
VISSER278 schreef: | CHAT, wat was het toetje? Stoofperen gekookt in rode wijn ofzo? |
Nee, bananensplit op de cm manier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 januari 2012, 17:03
Onderwerp: fabeltjeskrant
|
|
|
Voordeel van dit stompzinnige topic is dat het bij de titel tenminste als duidelijk is dat het een onzintopic is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 januari 2012, 17:22
Onderwerp: eten in Duitsland 21 jan
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Heerlijk verteld meneer chat Maarre Wat betreft voetje vrijen. Ik strekte slechts mijn benen onder tafel en raakte daarbij Erika aan. Die was zeker niet op haar mond gevallen. Zij vatte dat op als een amoureuze handeling, maar dat was zeker niet de bedoeling.Dit stukkie he Wel erbij vermelden dat ik jou geheel en al in de tang had en compleet mond dood En dat alles geheel onschuldig en tot veel leedvermaak
Gewoon een leuk en gezellig etentje veel gelachen lekker gegeten, serieus gesprek ben het zoooooooo met je eens he |
Jammer dat daar gen foto's van zijn he, hij keek zo verschrikt naar je en ik heb chat nog nooit zo stil meegemaakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 16:12
Onderwerp: eten in Duitsland 21 jan
|
|
|
PIETER649 schreef: | als jij mee zou gaan, hadden we al VOOR dat je ging uitdijen een extra stoel moeten regelen |
Welnee, t is Duitsland he, ze zijn hier gewent aan flinke...euh..dijen, vandaar dat er ook van die gemütliche houten banken staan he, niet enkel voor de sfeer....maar one-size -fits-all, enkel kunnen sommige mensen er met zn 6en op zitten, en anderen met zn tweeen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 14:18
|
|
|
TRIJNIE671 schreef: | alweer . je hebt hem net dinsdag schoongemaakt |
Marry doet dat blijkbaar elke 5 dagen, das pas een superhuisvrouw!!
|
|
Naar boven |
|
|