Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 16:48
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
PIETER649 schreef: | euh... mijn omschrijving zou eerder zijn: vrouwen hebben diep in zich verborgen eventueel ergens het vermogen om zich lief te gedragen.
in hoeverre dat zich lief gedragen van dit soort homo sapiens dan welgemeend is danwel fake, daar komt de gemiddelde manlijke homo sapiens vaak eerst later achter.
ik hoorde pas nog n verhaal van een man wiens vrouw de ene week nog zei: jochie, wat hou ik toch van je!! maar een week later was ze pleitte
dus waarde erika... ik wens toch enige nuancering aan te brengen in jouw wel zeer pertinente stelling. |
Ken jij dan ook dat verhaal van die man ...Pieter...die zei tegen zijn vrouw:"" Schat...ik zou niet weten hoe ik zonder jouw verder moest"" ?????????????????????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 15:08
Onderwerp: Singledag 2012 ?!
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik denk dat je die vraag "beter" bij Judith kunt neerleggen Adelaar.
En wat is het geografische noorden ... als je er van uitgaat dat Amersfoort "midden" Nederland is ... Dan is Zwolle toch Noord-Nederland?
Uploaded with ImageShack.us
.. | HELEMAAL OKE...CROSS
Ik woon in het zuiden...ook helemaal duidelijk nu.. Heel leuk kaartje trouwens!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 15:01
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Op dit moment vraag ik me even niets af...(dus offtopic..heb ik toestemming??? ff vragen....JA het mag)
Weet je waar ik heel vaak aan denk...
In tegenspoed geduldig??? Als ik heel eerlijk ben...NEE ik kan het niet!!! In voorspoed dankbaar??? Tuurlijk...en wat voor beloften ik allemaal niet doe!!!!! Voor het toekomende vertrouwen??? Mmmmmmm...ff nadenken... Ja maar...mag ik dan even weten wat er komt???
Het geduld van Job dan maar te mogen hebben(Hebben jullie dat??) En de wijsheid van Salomo...
Wetende dat ik ze beiden niet bezit. Maar beiden waren het mensen met een rotsvast vertrouwen in God, en ze zijn er niet bedrogen mee uitgekomen!!!!
Zullen we dan maar veel bidden om het geduld van Job en de wijsheid van Salomo????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 14:15
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik weet het verstandelijk best, maar het voelen hè? Het is/lijkt zo vaak zo onrechtvaardig en ik kan daar zo slecht tegen.
Maar bedankt voor je bemoedigende en lieve woorden! |
Ik begrijp je vraag ook heel goed hoor Jose..... Maar ik ben ook blij met de woorden van Jolan...
Ik kan ook ik een BUI...heel hard denken en voelen...of nog erger...het zeggen. Terwijl ik beter weet... Soms kan ik het ook zo moeilijk onder woorden brengen... En dan ben ik weer blij met de woorden van Jolan... Zie dat dan maar...OOK als een soort antwoord...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:52
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
Er zijn zoveel serieuze topics om te lezen.... Als je ziet staan ""verlengen"" verlang je dan een serieus topic??
Nee dit is een mededelingenpagina....
Klopt het was een liedje, maar had in principe niets te maken(ook niet) met verlengen... En ja zo gaat het...iemand stuurt een liedje en hup een ander knalt er weer een lied achteraan...
Als ik nu(het is niet zo) serieus wilde gaan lezen kom ik toch ook deze dingen tegen, juist die dingen die JIJ niet leuk vond(of jammer) Voor alle you tube happenings is ook weer een apart topic...
Wat veelzijdig is CM toch!!!! Van alle markten thuis.
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 8 september 2011, 14:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 13:30
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Kleuters |
Je reageert nu wel zo...maar in ditzelfde topic lees ik een verwijzing naar Drs. P met zijn....
SCHORSENEREN EN PREI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wie doet er dus ook mee????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 08:03
Onderwerp: Oproep om een christen te redden van de dood !!!!!!!!!!!
|
|
|
MARCOWAAL200 schreef: | Ik zal deze actie net zo lang voort blijven zetten tot ze ... OF een verblijfsvergunning heeft zodat ze niet terugg gestuurd wordt ...OF tot ze wel terug gestuurd wordt maar dan zou het gebeds punt moeten veranderen . Maar ik laat alle mail die ik erover krijg iedergeval hier zien zodat iedereen weet hoe het ermee staat. Want ook al zou ze terug moeten dan is het nog niet over zelfs dan heeft ze onze steun hard nodig.
Het is een lieve vrouw met haar hart op de goede plaats (ik ken haar persoonlijk vanwege dat ze bij ons naar de gemeente kwam). Zelfs nu ze daar in de gevangenis zit is ze aan het evangeliseren.
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Dus misschien ook wel deze opsluiting dat die een plan was om in de gevangenis mensen tot geloof te brengen.
Ik vind het niet meer als mijn morele plicht om haar op deze manier te helpen en steunen hierin.
Waar 2 of meer mensen iets eenparig begeren en hierom bidden tot Jezus zal HIJ in ons midden zijn en het gebed verhoren. Ook al moeten we niet kijken naar de tijd wanneer het gebed verhoord gaat worden en ook niet kijken op welke manier dat hij verhoord gaat worden
Gods liefdevolle zegen voor iedereen. |
Roerend mee eens en bedankt voor je bericht!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 01:49
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | ach, Herman Finkers zei het al: 'kleuters, leuk he...'
daarom: voor mij geen kids.
|
Kinderen??? Geweldig... Ik ben blij dat ik het mee heb KUNNEN en MOGEN maken... Ze verrijken je leven... En denk niet dat alles van een leien dakje gaat...of zal gaan... En het blijft ook waar...Kleine kinderen kleine zorgen.. Grote kinderen...grote zorgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 00:38
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Een kreet van een geheel andere strekking....
Ik krijg elke dag een dagelijkse gedachte via de mail...
Om deze moest ik lachen maar wel leuk....
WANNEER 2 OLIFANTEN VECHTEN HEEFT DAAR HET GRAS HET MEEST ONDER TE LIJDEN ________________________________________________ of deze... SLECHT WEER ZIET ER DOOR HET RAAM ALTIJD EEN STUK SLECHTER UIT...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op donderdag 8 september 2011, 00:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 september 2011, 00:32
|
|
|
PIETER649 schreef: | Slechtste moment vd dag: Mn dochter van 11 maanden die weigert mn autosleutel terug te geven en nadat ik met brute kracht MIJN bmw-sleutel terugpakte, ging gillen als een nepalese overdwars gestreepte berglama met witte spikkels in barenswee.
Dat beloofd nog wat als die dr rijbewijs heeft... |
Heb ik een hele goede tip voor je...(veel kinderen zijn gek op sleutels)
Ga naar een sleutelmaker...en vraag hem om mislukte sleutels... Maak daar een bos van met een of ander rinkeldingetje eraan of met een keyecord..Je zult eens zien...Stapelgek zijn ze ermee... En geen gekrijs meer als jij je sleutels nodig hebt!!!
Ik had een zoon die stapelgek was op autos en sleutels...(het werkte)
Bovendien kende hij met 2 jaar bijna alle automerken... Niemand geloofde het..tot hij in je auto zat.... Werkelijk geweldig omdat te zien en te horen!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:51
Onderwerp: Hoe noem jij je ouders?
|
|
|
Niet omdat ik me een een supermam of moeder voel..maar regelmatig merk ik dat de kinderen me nog heel netjes met U aanspreken!!!!! Het hoeft niet maar ik vind het wel heel fijn!!!!! Overigens was het thuis bij MIJN ouders ook netjes U..en bemerk ik dat ik mijn eigen moeder nog steeds zo aanspreek...
En nee, ze hebben ons nooit bij de voornaam genoemd. Een zekere eerbied moet er blijven denk ik.
In een heel vertrouwelijk gesprek zeggen ze JE... En nu de dochter hier alleen nog is is het gewoon...mams...of mam... En hebben we een heel serieus gesprek zegt ze netjes U.... Moet zeggen, ik ben er heel blij om!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 23:41
Onderwerp: 9/11
|
|
|
Ook ik zal het niet vergeten nee..
De volgende dag zou mijn zoon jarig zijn.... Door al die berichten raakte alle voorbereidingen even naar de achtergrond ja...(Mama u maakt toch nog wel taart he???) Een van de 2 andere zonen had pas een mobieltje... Hij was niet thuis, en vond het geweldig interessant om via dat mobieltje mij op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurde...
Een dag die nooit vergeet nee...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 19:26
Onderwerp: operatie
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Heb je nog meer kaarten gekregen? Of was ik de enige lieverik van hééééél CM |
Natuurlijk was jij de enige Frank!!!!!!!!!!!!!!!! Denk je dat er IEMAND...anders is geweest die deze vriendelijke hartelijke Jose een kaart heeft gestuurd???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 september 2011, 19:23
Onderwerp: ben jij gelukkig op dit moment ?
|
|
|
KEIGAAF254 schreef: | Vandaag even niet........
... Weer iemand die veelste jong overleden is..... |
De vraag was...ben je gelukkig/voel je je gelukkig...
Jouw antwoord was nee, vandaag even niet... Je maakt alweer iets mee waarbij een jong iemand je ontvallen is... Dat is erg...heel erg...en dat kan ik ook begrijpen. Maar ik hoop niet dat je niet alleen hierdoor je eigen ongelukkig voelt... Weet je...je bent verdrietig, en teleurgesteld misschien. Misschien wel boos...waarom hij of zij moest sterven... Maar ben je daardoor nu ongelukkig??? DAT hoop ik niet voor je!!!!!
Weet je, door een sterven wordt ik als gezond en levend mens ook weer eens even stil gezet. Hij of zij was vast niet beter of slechter dan jij.... En toch??? Jij en ik zijn er nog...Wat een genade...en ook...NOG TIJD!!!!
Sterkte....Heb je nog afscheid kunnen nemen, of kwam het alles onverwachts???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 22:10
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
Denk ik meteen aan een ander verhaal.
Drie jaar terug was mijn zusje zwanger van hun derde kindje(het 2e kindje overleed echter na 24 weken aan een Hernia Diafragmatica...gat in het middenrif)
Tijdens de controle van deze zwangerschap in de 9e week ontdekken de artsen dat ook dit kindje(doormiddel van nekplooimeting) dezelfde afwijking heeft!!!!!!!!!!!!!!!
De arts legt hun abortus voor. DAT...kunnen ze niet. Een zware zwangerschap, zware controle en met 34 weken wordt het kindje(4 pond) geboren. Hij leeft maar is in levensgevaar en wordt 3 dagen daarna al geopereerd. Nog 7 operaties volgen waarbij het jongetje 3x op het randje van de dood ligt. Vanaf zijn geboorte tot 3 dagen voor zijn eerste verjaardag ligt hij in het ziekenhuis!!!! Artsen noemen hem ook een wonder!!!
Ryan is nu inmiddels 3jaar. Een zorgenkindje dat wel, maar tevens een wonderkind, maar zijn ouders hadden hem voor geen goud willen missen.
Ook het vertrouwen dat God voor hem zou zorgen en dat nog doet, geeft de ouders troost hulp en verwachting voor de toekomst.
Verlaat niet wat Uw Hand begon... Psalm 139 kreeg hij mee bij zijn doop, waar zo mooi staat aangegeven dat dit zo pril begonnen leven reeds in Gods Boek stond geschreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:55
Onderwerp: Euthanasie
|
|
|
Vrij kort na deze uitzending over de desbetreffende pastoor, kwam er in een ander programma(helaas ik weet niet meer welk) een vrouw aan het woord...(helemaal gezond!!!) die ook euthanasie wilde...
Ze had de volgende reden... ""Na het overlijden van mijn geliefde partner heeft het leven voor mij alle zon verloren, het leven heeft geen inhoud meer. Voor mij is het voorbij en ik wil zo vlug mogelijk mijn man volgen!!!""(Uiteraard was er niemand die euthanasie wilde toepassen)
Daarna zag je een vrouw (84) lopend achter een rollator over straat in gesprek met een verslaggever... Ja inderdaad ze mankeerde van alles en slikte een scala aan medicijnen. Maar kon toch nog een redelijk leven leiden zo te zien... Ze deed ook min of meer een oproep, echt in de trant van: HELP me..ik wil dood!!! Wat heeft het leven nog voor zin... Ook kwam er een zus van haar aan het woord, die zei het vreselijk te vinden dat er nu niemand was die haar zus uit dit lijden wilde verlossen.
(ik schrok van dit alles) De mevrouw van 84 had ook al eens morfine opgespaard om zodoende het zelf dan maar te proberen. Dit was mislukt... Waar gaan we heen!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:22
Onderwerp: De hel
|
|
|
ANNE589 schreef: | God had Jezus verlaten op het moment dat Hij stierf, die complete verlatenheid is de hel. Dat je gestorven bent en niet bij God bent. Tenminste dat denk ik. |
Je hoeft het niet alleen te denken...je mag het geloven...het is waar!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 21:20
|
|
|
Rustig aan doen, en bedenken...NIETS MOET!!!!
Tijd nemen om uit te rusten, goed slapen, en verder heerlijk genieten van je eigen dingetjes!!!!
Beterschap verder van Ineke!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 september 2011, 00:57
Onderwerp: Welke bijbel lezen we?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Zelf lees ik het liefst de Statenvertaling. Ik heb er meedere, waaronder een met uitgebreide kanttekeningen. Op internet vergelijk ik meerdere vertalingen als ik iets weten wil, en binnen kort hoop ik de herziene statenvertaling aan te schaffen.
Verder een heel simpele kinderbijbel voor de kinderen, maar ook zij krijgen meestal een keer per dag de zwarte bijbel, zoals zij dat noemen voorgeschoteld, met een beetje uitleg omdat ik het belangrijk vind dat ze die oude taal een beetje blijven begrijpen. |
Wat leuk...zo noemden onze kinderen het ook...de zwarte!!!! En de kinderbijbel was geel..... Mijn dochter is er nu te oud voor, maar wat mag ik als moeder die gele Bijbel nog graag vasthouden en er in kijken...lezen....het doet me denken aan vroeger...Goede tijden, fijne tijden...(maar ja kleine kinderen worden groot)
Ook kan ik me herinneren dat we wel eens vriendjes in huis hadden die niet gelovig waren. Een Bijbel kenden ze niet en er werd ook niet gebeden. Als die er waren kwam uiteraard de GELE bijbel tevoorschijn, en zeiden onze eigen kinderen...""Dan moeten we nu maar het verhaal lezen van de Goede Herder,want dat zal zullen ze best begrijpen!"" Ook het verhaal van de Barmhartige Samaritaan werd dan vaak gelezen. Beide verhalen gaven een beeld...Goed zijn voor iedereen, ongeacht geloof en afkomst!!! En ook voor een verdwaald schaapje was en is er...EEN GOEDE HERDER!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 12:05
|
|
|
ERIKA129 schreef: | NEeeeeeeeee zeg hij is aangekomen Niet te geloven |
De kaart is vast even van de kaart geweest en was de weg kwijt!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 11:46
|
|
|
[quote=JOSINA022]Het is nog ff afwachten...1 catheter is eruit en dat gaat goed. Nu nog ff weer bloedprikken en die waardes afwachten. Aan de hand van die waardes wordt bekeken of de drain er ook uit mag en of ik vandaag huiswaarts mag keren![/quot
Uiteraard...eerst even een APK laten doen!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 11:17
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik zeg ook niets meer, want ik had het koud getypt, en de zon gaat schijnen |
Die stuurde ik hoor...voelde je dat niet???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 11:16
|
|
|
Ben benieuwd...of je je koffertje mag inpakken van ""Oom Dokter"" En dat je overladen mag worden met kaarten deze week!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 september 2011, 11:08
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Het weer valt hier bijzonder mee.... Toch schijnt er een mager zonnetje...
Vanmorgen nog een paar spetters gehad, maar niet van betekenis!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 16:44
Onderwerp: De zonden
|
|
|
THOMAS968 schreef: | In Jacobus 3 staat een stuk over de zonden van de tong. Ik heb er eens een dominee over horen zeggen dat roddel - en dat valt onder het valse getuigenis spreken over de naaste - een van de kleinere zonden lijkt maar er wel eentje is met grote en ongrijpbare gevolgen. Natuurlijk is een moord erger maar roddel is wel het aanzetten tot wat we karaktermoord noemen. Bij karaktermoord schep je een onjuist beeld van een ander en je tast dus iemand bewust aan. Daarmee stoot je dus feitelijk iemand uit Het gekke is dat het kennelijk onuitroeibaar is. Helaas komt het bij met name vrouwengroepen vaak voor. We kennen het allemaal: Zij zegt dat over mij.... en dan breekt de hel los. Erger is natuurlijk als het stiekem gaat. Mijn onderzoek is niet wetenschappelijk maar het komt met name in meisjesklassen toch wel erg vaak voor. Er zijn overigens wel onderzoeken die stellen dat sommige groepen alleen kunnen bestaan als men zich afzet tegen een ander. Iedere leerkracht kent het verschijnsel dat er bijna altijd een meisje in een klas zit die door andere meisjes als pispaal wordt gebruikt. Jongens doen dit ook wel maar minder extreem en ook minder langdurig doorgaans. Degene die roddelt, beschouwt zichzelf altijd als onschuldig. Het is toch in vertrouwen verteld - of zo heb ik het niet gezegd. Maar ja, roddel verspreidt zich als een smeulend vuur, iedereen weet dat en dus ook degene die de boodschap in de wereld bracht. Vaak is dat ook ronduit de bedoeling, dat weten we allemaal. Jacobus zegt dat zegen en vervloeking, wat roddel is een vorm van vervloeken, niet uit één mond kunnen komen, zoals een bron ook niet tegelijkertijd schoon en smerig water kan geven. De tong is een klein orgaan maar stuurt, net als het kleine roer, wel het hele schip. Feitelijk is daarmee datgene wat met de mond wordt gezegd kenmerkend voor de persoon. Jacobus mag niet zo hoog in aanzien staan bij de theologen, hij had wel een scherp inzicht en benoemde heel goed wat veel mensen kwaad doet: de zonden van de tong en dus vooral het kwaadspreken en de roddel. Wat met roddel is verspreid, is moeilijk - en eigenlijk niet - terug te draaien. Mensen die roddelen, zaaien het slechte en doen dat helaas vaak nog bewust ook. Zo klein is die zonde niet.
Thomas, een wachter voor de lippen kan geen kwaad. |
Precies...juist...moest ik aan deze woorden(psalm) denken....
Opdat ik mij tot gene stond.. IETS ONBEDACHTZAAMS LAAT ONTGLIPPEN....
De tong een scherpsnijdend zwaard.... Wat is er daardoor al veel kwaad geschied... Inderdaad...roddel...achterklap...venijn...en leugens....
En ja...ook door mezelf!!!! Vandaar ook dat gebed...Heer zet een wacht voor mijn lippen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 14:27
|
|
|
Oeps...nalatigheid van mij...heb net alles gelezen.... Jammer meissie...maar weet zeker dat God ook morgen en maandag bij je zal zijn... (Hij was het trouwens vandaag en gisteren ook al)
En wij met jouw ook in onze gedachten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 14:24
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Ik leef met je mee! Beterschap en sterkte ermee! | Dankjewel hoor....
Maar by de way...misschien heb ik iets gemist.... Lig jij met dit mooie weer nog in je ziekenhuisbedje??? Ik hoop voor je van niet!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 september 2011, 14:15
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Helaas Zeeland tegenwoordig mag men niet meer ziek zijn,en uitzieken is al helemaal uit den boze Jammer dat dat zo gaat is helaas zeer herkenbaar men belt dan dagelijks kan je morgen weer werken? als je geen koorts meer hebt kan dat wel. Nou ziek hem maar goed uit anders ben je met een paar weken weer aan de beurt. |
En ik zit nog thuis...nergens zin in... Jawel...achter in de stilte...in mijn tuintje....in de zon... Twee etentjes die ik voorbij liet gaan.... De verjaardag van mijn zoon.... niet geweest... En een paar kilometer verderop is braderie...(Visser zou er zijn...is zijn woonplaats) Hoestend...proestend???
Nee...laat me maar lekker thuis. Neeee...( zeiden ze) Ik was niet ziek..ik was verkouden!!!!!!
GRRRR.. Nou er moet heel wat gebeuren wil deze meid al die leuke dingen NIET ondernemen!!!!!
Ik ben dus echt niet...zoals ik zou willen zijn...
|
|
Naar boven |
|
|