Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:37
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
PIETER619 schreef: | Wat is nu precoes de bedoeling van deze topic, een discusie over de eindtijd, of over Frank Ouweneel die verkeerd bezig zou zijn? |
zou zijn? IS.
En voor de eindtijd: dvd's genoeg daarover in Ouwneel zijn webshop op internet, ook de laatste
Roelande: ja, het is nu eenmaal niet positief, en het schaad mensen in hun vertrouwen, het heeft mensen geschaad, en die oplichtingen zou áltijd mensen blijven schaden.
En het komt voor in gemeentes, en in gezinnen. Ik zie overeenkomsten.
Zo, en nu ff koffie maken
Ps: en dan zijn deze zaken nog toevallig aan het licht gekomen, maar hoeveel zaken dus niet, denk ik dan.
S. veranderd van goedgelovig in 'nadenken'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 21:19
Onderwerp: het geven van tienden
|
|
|
[quote=ROLF230]Heb alle voorgaande reacties niet gelezen maar het geven van tienden is onbijbels, verzonnen door de kerk om geld te innen voor hún visie. In de kerk waar ik naartoe ging durfde de voorganger zelfs te beweren dat je 10% van je brutoloon zou moeten geven en dat God je niet kon zegenen als je het niet deed.
Ja, het stáat ook wel in de bibjel, maar dat was idd in díe tijd. Nu betalen we belastingen. En dat niet alleen: hele reklamepreken om zoveel mogelijk geld, naast de tienden die je al gaf binnen te halen, met idd, als je geeft, zegent God je.. Dat ging soms wel drie kwartier door, door zo'n fanatiekeling zeg maar..De tekst in Maleachi werd er idd steevast bijgehaald. En ja, dit was voor het OT, en nee het was geen 10% maar ongeveer 27%, nl. 10% voor de Levieten, van het overige weer 10% voor de feestdagen, en van het overige weer 10% ergens anders voor. Corrigeer me als het niet helemaal juist is, maar zo ongeveer zal het dit zijn.
Het is allemaal doodsimpel. Wij worden in het NT opgedragen ALLES te geven voor het Koninkrijk van God. Niet alleen je geld, maar alles. De grap is dat je zelf verantwoordelijk bent hoe je dit besteed. Als je vind dat je het allemaal zelf nodig hebt en je geweten is verzekerd in God, dan vind God dat prima. Zo is dat, dat heb ik zelf moeten leren, verantwoordelijk naar God, dan naar mezelf, dan naar eventuele partner, dan naar verder helemaal niemand...!!!!Als ik schulden heb en ik geef 10% van mijn inkomen aan de kerk (jaja, en dan wordt aan God gezegd, dikke neus.) zal het gevolg zijn dat je gewoon minder geld over hebt om die schulden af te lossen, je dus langer in de schulden blijft zitten en misschien wel dat je schulden toenemen. Als je denkt dat God je geld nodig heeft en je dan zegent, wordt dit "magisch denken" genoemd.
Ja, het is treurig, dat gehamer op het geld in gemeentes, waar je zelf nog niet eens een fiets kan kopen en de leiders met dure wagens die ze gewoon op de stoep, voor de kerk parkeren...Ja, dat soort dingen meegmaakt, ja, was erg beïnvloedbaar, heb aardig wat geld gegeven, ja, voor de Here, dacht ik dus....
Daarom ook, in traditionele kerken, ja, krijgt de Ds. een salaris via Cao, en is er uitgerekend wat je kan betalen en da's een procent en nog wat. Dan en zo kan er niet gesjoemeld worden. Je krijgt ook jaaroverzichten dus fraude komt eigenlijk altijd aan het licht, ook boekhouders en meerdere mensen die dingen controleren en ja, belangrijk dus: dingen krijg je zwart op wit.
Kijk, wat er kan zijn is, aanvankelijk hééft een gemeente dus ook echt geld nodig...en dan stroomt er geld binnen, en dan ligt het gevaar om de hoek: dan gaan oudsten en predikers denken van ja, mooie nieuwe auto bijvoorbeeld, en ja, dat is van de Here...bijvoorbeeld.... Ja, heeft gisteren een vriend van mij uitgelegd.
ps: Wat ik ook heel erg vond: ik gaf best veel geld, anderen met mij ook, maar ja, ik had zelf weleens twee weken ofzo zelf echt geen geld, dus andersom was het zo, kon je niet bij hun aankloppen. Nee, hun zijn degene die geld nodig heeft. Nou, ik vind dat als je als gemeente veel meer geld binnenkrijgt, dan moet je geen dure auto's en huizen en vakanties voor je zelf kopen, maar geld geven aan mensen met een minima, en dat is niet zo moeilijk hoor, om een manier te verzinnen om daar achter te komen.
Maar nee, ze houden het zelf, die 'leiders'en zeggen dan dat God hún zegent(van ons geld als minima oa dus...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 25 oktober 2012, 21:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 13:52
Onderwerp: Social Media Junks...
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja je brengt al snel meer tijd achter de pc door dan je denkt. Probeer dit ook heel bewust in te perken. Las vandaag ook weer een bizar verhaal in de krant: Een 27 jarige vrouw uit Naaldwijk heeft abortus laten plegen omdat de foto van de 20 weken echo die ze op facebook had gezet maar 3 keer ge "liked"was. Een kind moet geliefd ter wereld komen was haar theorie. En door de timeline van Facebook zouden latere klasgenoten kunnen zien dat het kind al voor de geboorte een sociale achterstand had. Bizar en in en in triest natuurlijk het leed van de abortus was overigens al vaker gedeeld en geliked |
Wat verschrikkelijk, ja, ik denk dat is iemand die erg beschadigt is, en snel beïnvloedbaar. En ook, het idee van 'ik kan zelf doen wat ik wil', en dat gevoel is ze tekortgekomen vroeger, en compenseert ze nu zo. Ja, heel naIef en labiel. Was de foto 100 keer geliked had ze het kindje gehouden....Ja, ik las weleens dat dingen op intenet gezegd veel harder aankomen dan in real life, ja, daar is dit wel een extreem voorbeeld van. Ja, en in deze samenleving kan abortus, niemand kijkt vreemd op als je abortus laat doen, zeker niet als je jong bent. Ja, en als je dan niet gelooft en inziet dat dat moord is...
Ik dacht vroeger voor ik gelovig werd altijd van als ik zwanger raak laat ik abortus doen, ja, de leugen van het is nog geen kind maar een klompje cellen....
Idd heel triest, in en in triest heb er geen woorden voor.
Ja, en ik heb zelf gezien uit ervaring wat abortus doet op langere termijn, vrouwen raken in de war, raken verslaafd...
Ja, ik heb accounten opgezegd, alles is met alles verbonden....ik vind het wel leuk en bemoedigend es een stukje schrijven, of wat op te zoeken of eens een film te kijken op you tube. Ja, eigenlijk voor de informatie over echt vanalles en nog wat gebruik ik internet het vaakst.
Ik ben wel blij met het geloof hoor, ja anders had ik al de negatieve dingen niet kunnen verwerken. Ja, nu kan ik denken zo'n kindje is in de hemel. Ja, ik zag laatst hoe er abortussen worden gedaan, op GG, afschuwelijk. Ik zet het daarom ook niet hier neer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 11:34
Onderwerp: Social Media Junks...
|
|
|
Klinieken vol twitterjunks Door: DeOndernemer Gepubliceerd: vandaag 09:28 Update: vandaag 09:30
Verslavingsklinieken hebben binnen afzienbare tijd een nieuwe groep verslaafden op de stoep: de social media-junks. Dat is de conclusie van verslavingsdeskundigen, na een rondvraag door Metro.
Mogelijk zijn er nu al talloze internetters die problemen hebben met het dwangmatige gebruik van social media als Facebook en Twitter. Problematisch gebruik zal pas over enkele jaren de kop opsteken aangezien veel verslaafden pas na jaren onderkennen dat ze een verslaving hebben.
,,Net als bij andere verslavingen kunnen social media worden gebruikt om je te onttrekken aan de realiteit, vluchtgedrag. We behandelen alle verslavingen hetzelfde. Zowel bij gokken, alcohol of drugs willen mensen zichzelf verdoven'', zegt een woordvoerder van Spoor6, een instelling voor verslavingszorg.
Ja, het ís wat. Ja, ik heb zelf wat accounten opgezegd, werd te gek, dagen kan ik erachter. Nu 'beperk' ik me tot enkele fora. Ja, ik ken ook iemand die is spelletjesgek, doet de hele dag spellen op de pc.
Vind dat eigenlijk wel ernstig. Kan ten koste gaan van contacten, werk, hobby. Kinderen die hun school niet af hebben gemaakt zitten uren per dag spelletjes op de pc te doen, leven in het heden van een uitkering alsof er geen toekomst is, verdoofd door de spanning en adrenaline van de spelletjes....
Ik vind zelf dat de regering, als ze projecten hebben, voor opleidingen en werk, dat ze dat veel meer moeten promoten. en reklame voor moeten maken. zo kunnen kinderen een beroep leren en werken, en een toekomst opbouwen, en anders is het hele leven in de bijstand.
Hebben jullie hier ideeen over? Of herkennen jullie dat ook; je bijna niet los kunnen rukken van de pc?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 25 oktober 2012, 11:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 11:20
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Ontroerend..zo mooi.
En zo lang geleden, dat nummer is van 1988 zag ik, gevoelsmatig is het niet zo 'oud'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 11:12
Onderwerp: poesjes
|
|
|
JOCHEBED148 schreef: | Kleine correctie Pietje: mijn katten waren al geholpen toen ik nog getrouwd was en vele malen sex had.....oepssssss........kan dat hier wel? |
Ja, natuurlijk kan dat hier wel.
Details graag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 02:34
Onderwerp: poesjes
|
|
|
Haha,
Als ik aan de moederpoes denk, met haar zoveelste nest, op mijn salontafel, als veiligheidmaatregel, dat ze geen ruzie zou maken met de 2 katers die er ook rondliepen, blazen naar elkaar enzo, krijg ik bijna weer hoofpijn. Maar ja, wel heel schattig hoor, zeker als je kijkt hoe de ene kater toenadering zoekt naar die kleine poesies...
Katten zijn gewoon zo lief....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 02:24
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
[quote=JOCHEBED148]Vanmorgen....Woerdense koeienmarkt...jaarlijks festijn....oer gezellig altijd...ik sloeg geen jaar over.....:)Mijn dok zei nee! Jij gaat met de beentjes omhoog... Ik eigenwijs zei nee!!!! ik voelde iets...een soort vreemde drang van: je móét gaan!....Ik dubbele pijnstillers ingenomen en toch ....toch....gegaan Ja, dan kan ik het ook wel; 'dúbbele pijnstillers....;)Loop ik voorbij de "woerdense gebedswinkel"....das een koegje waar je niet hoeft te betalen en zomaar binnen mag lopen....maar dat durft dit gekke mens niet....stond van een afstandje te kijken.....komt er een vreemde meneer naar me toe....mevrouw, u ziet er naar uit dat u wel een erwtensoepie lust......(das traditiekost he....erwtensoep met rijstebrij toe) gelukkig hadden ze geen rijstebrij.....ieeeeeeeeeeech.... Maar ik had daar toch een gezellig uurtje zeg! Wildvreemde mensen, zomaar binnengelokt......Lieve medewerkers van de gebedswinkel: als jullie dit lezen!!! Heel erg bedankt! God bless you!
Leuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 02:20
|
|
|
Jochebed,
Iemand heeft hier alle recht om te zeggen dat hij/zei iets kwetsend ervaart. En zijn mening, dat iets niet geloofwaardig overkomt ofzo.
Ja? Oke.
Dat wou ik effe kwijt.
Mzzl!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 25 oktober 2012, 02:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 02:02
Onderwerp: gebed gevraagd voor werken
|
|
|
MARGREET739 schreef: | Ha Shanita,
Ieder huisje heeft z'n kruisje, Ieder huisje kent z'n smart, En aan ieder van zo'n kruisje zit een bepaald gewichtje vast. 't Een weegt zwaarder dan het ander, maar toch komt het er vaak op neer: Kon je het met een ander ruilen, dan nam je ws toch je eigen weer.
Ook al ziet het er bij een ander rooskleurig uit, hoeft dat nog niet altijd zo te zijn, hoor. Iig heel veel sterkte! |
Hai Magreet!
Ja, dat is een mooi gedicht. Ja, ik ken het Zelfs uit ervaring, met dat gras wat je denkt dat groener is...
Tuurlijk neem je je eigen weer :)
Ach ja, er zijn moeilijke dagen en makkelijke dagen en ertussen.
Ik heb gewoon heel erg veel steun aan de reacties hier!!
En zelfs, al waren er geen reacties, ik wéét dat mensen lezen en bidden, ja, dat voel ik, dan staat het er.
Het zijn ook niet de problemen he, want ja, die kent echt wel iedereen, maar de houding tov de problemen.
Bedankt!!! :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 01:52
|
|
|
[quote=MARITIME853]Het rode gedeelte daar bedoel ik "rouw verwerking" mee.... Ja, idd, precies, zo zou ik het ook kunnen benoemen gedeeltes. Het is een emotie en gevoel bij jezelf dat voortkomt uit een situatie van relatie verlies. Ja, idd, onder andere ook relatieverlies en andere verdrietigheden. Als je iets iemand vergeven hebt dan kom je er ook niet op terug!!!! Nee, natuurlijk niet. als je er wel op terug zou komen, dan heb je het mi niet vergeven. Logisch dat je er dan niet op terugkomt....Zou ook niet eerlijk zijn naar degene toe, andersom zou ik ook balen als iemand elke keer iets zou blijven herhalen wat ie me zou hebben vergeven....
Wat ik eigenlijk in de kern, als belangrijkste bedoelde in me post naar jou was dat ik niet zozeer met schuldgevoel deal, al heb ik dat gevoel wel gekend, alsmeer met diep verdriet. Nou kan schuldgevoel ook een diep verdriet geven. Ik bedoelde het 'vreemdgaanvoorbeeld' als een voorbeeld. Als iemand zich schuldig voelt heeft hij/zij berouw, anders voel je je niet schuldig, en dus is er vergeving bij God, waardoor de noodzaak, reden om je nog schuldig is verdwenen. Heb je/iemand met daden een naaste verwond, ja, dan kan je alleen je vergeving aanbieden. Ja, als ik zie en voel dat iets echt is, vergeef ik wel meteen, want ja, het is dus echt. En andersom, als iemand door iets wat ik deed verdriet heb, en ja, dan kan ik als ik berouw heb vergeving vragen aan God, en aan mijn naaste zeg maar. Maar ja, met schuldgevoelens lopen hoeft niet meer, door het volbrachte werk van Christus: Vergeef ons onze schulden gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren.
En verder, alle teksten in het NT over vergeving, daar zie je dat er sprake is van berouw van de dader.
Dus wat ik eigenlijk wou zeggen, als je iemand naar degene waar je je schuldig over voelt echt alles doet om het goed te maken en oprecht berouw hebt, en niet gespeeld, wat je weleens ziet, zo "van dan moet je me nu dan maar vergeven", zoiets.... Ja, dan is er vergeving bij God. En van de persoon, dat hangt van dingen af, maar met vergeving vragen en berouw tonen, dus echt en niet als een parodie ofzo, ja, dan hoeft iemand, wie dan ook zich niet schuldig te voelen.
Want verdriet is één ding, maar je schuldig blijven voelen kan heel naar aanvoelen. Ja, dus ik zou denken, eerst kijken wáarom deed ik iets, en dan alles doen, vergeving vragen, zeggen dat het spijt, wat dan ook, op iemand zijn eigen manier.
Want schuldig voelen kan dus echt je leven behoorlijk verzieken, veel meer nog dan alleen verdriet.
Er staat ergens in het NT: "Het is beter te lijden om wat je wordt aangedaan, als te lijden omdat je iemand iets hebt aangedaan".
Ik zoek de tekst later op.
Trusten!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 25 oktober 2012, 02:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 oktober 2012, 19:29
|
|
|
Hoi Maritime,
Ja, ze zingt 'pijn is te diep om te beschrijven'.
Ja, zo voel ik dat. Ja, ik heb een vriend hier wonen, ja, echt 2 minuten lopen. Daar kan ik, in principe, altijd terecht, maar ja, omdat ik 'm al 15 jaar ken, is het eigenlijk familie.
En ja, dan ga ik zitten en even een half uurtje huilen, en dan gaat het weer.
Ja, bij mij is het knopje 'schuldgevoel' niet ingetikt, maar de knop 'oneindig veel verdriet'. en lang niet altijd hoor. zo nu en dan.
Want, schuldgevoel....kijk áls ik al fouten heb gemaakt, is er vergeving bij God. En ik heb begrip voor mezelf. Maar ik weet wel wat je bedoelt, schuldgevoel kan pijn doen, als je iemand pijn hebt gedaan. totdat je, of als je erachter komt, dat dat helemaal niet express was.
Kijk, ff een voorbeeld, als je je vrouw hebt bedrogen of je man, kan je je schuldig voelen, maar vreemd gaan, doe je niet zomaar, ik heb zelfs eens gelezen, dat sommigen mensen vreemd gaan als afleiding om de een of andere pijn niet te voelen. Ja, en als iemand daar dan achter komt, ja, dan kan je jezelf wel vergeven, en weten dat God je vergeeft.
Maar ik snap wel wat je bedoelt :)
Maar ja, bij mij is nu en dan es de knop 'oneiding veel verdriet' ingedrukt.
Wat ik ook weleens merk, als ik best wel behoorlijk kan dealen met situaties en dingen, juist en mede door het geloof, dat de pijn die ik in de ogen van hulpverleners zie,(of denk te zien) dat me dat verdrietig maakt. Ja, dan moet ik hun overtuigen, als het ware dat het goed gaat, en ja, als ze dat weleens niet snappen, ja, dan moet ik wel iets over het geloof uitleggen :)
Bedankt voor het mooie nummer :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 oktober 2012, 13:52
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ooit was er een tijd dat ik eens ernstige zaken schreef (vanuit mijn katholieke visie) helaas werden sommige stukken ofwel totaal genegeerd óf ik kreeg bakken kritiek, verwijten, beschuldigingen over me heen. Meestal via chat of mail. Een mens leert er van... |
Vind ik jammer Frank! Ik mis je stukken wel.
En kritiek, samen met 'katholieke visie', dan weet ik wel uit welke hoek die kritiek komt...
Gewoon negeren die mails etc., als jíj maar wéét....
Ja, en dan krijg je het fenomeen, dat er vaak, op de hele goede stukken niet wordt gereageerd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 oktober 2012, 13:37
|
|
|
Hai,
Bedankt voor de reacties en de gebeden.
Ik was ontroerd toen ik de reacties zag.
Ja, het gaat beter.
Ja, ik heb een iemand die me helpt. Wat inhoud elke week ff praten, mee iets kopen, helpen met administratie ed.
Ja, ik zat in een impasse, rook niet meer, dus ben begonnen met me plafond. Maar ja, de impasse was: ik wou en moet rustig aan doen, én ik kan er nu absoluut niet tegen als mijn huis niet geschilderd is. Maar keihard werken de hele dag lukt me ook niet.
Dus, ik woon hier toch alleen: netjes me vloer afgeplakt, spullen netjes klaar, en nu en dan doe ik een stukje.
En dan ga ik door, omdat ik het leuk vind, maar wat een werk:), het afplakken, ladder op, en af, je kan niet alles met zo'n telescooproller doen.
Iig, de wanhoop is weg. Ik zie het weer zitten.
Dank! Voor het bidden!
Ja, iemand die ik ken heeft net operatie ondergaan, hoor ik net, en ja, dan denk ik, wat een tranendal. Denk ík dat ik het moeilijk heb. Hoor ik van iemand die, in mijn ogen, alles voor mekaar heeft, kinderen, goede baan, etc. en die moet ineens, onverwacht een operatie ondergaan. Bij toeval is er iets ontdekt. Dan denk ik, wat een tranendal.
Ik heb een hele mooie christelijke film gezien, ik zet hem vanavond onder kopje christelijke films.(The Apostel, Regie en hoofdrol: Robert Duvall, met oa. Farrah Fawcett en Billy Bob Thornton..
Ja, deze film is zooo goed dat je hem eigenlijk gezien moet hebben, ja, ik zet niet zomaar een film neer, en zeker geen christelijke alleen als tie écht is, en écht goed....was tot tranen toe geroerd..
Ja, dan denk ik, waar zijn wij zonder geloof....(Wat natuurlijk helemaal niet inhoud dat niet-gelovigen geen oke leven kunnen hebben of gelukkig kunnen zijn.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 24 oktober 2012, 14:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 11:19
Onderwerp: ” Rudolph van Véén,ik ben nog alléén!!”
|
|
|
EDWIN451 schreef: | hahaha, geweldig weer. Ik moet zoiets dergelijks toch eens gaan opschrijven...
Maar dan over Yvon Jaspers natuurlijk...
zucht...
alleen al als ik haar naam typ dan begin ik al te zwijmelen. Was ik maar een boer, dan had ik helemaal geen kandidaten nodig! Aan Yvon alleen zou ik meer dan genoeg hebben! Al die postzakken vol belangstellende vrouwen die gewoon moeite voor niks hadden gedaan. Die van karton een mooi gitaartje hadden gemaakt, gevuld met choclade en hun kennismakingbrief... och, ik zou het zó ontzettend waarderen, maar wie kan er nou tippen aan Yvon? Dat gáát helemaal niet.
Hmmmm... Yvon...
samen thee drinken uit het door jou ontworpen service op onze eigen boerderij zonder koeien en knollenvelden, hooguit wat scharrelende kippen die ons elke dag verse eitjes bezorgen, terwijl ik voor eeuwig met jou rondscharrel en maar praten over de liefde, want dat doe jij net zo graag als ik... En op een gegeven moment moet het met praten maar gedaan zijn en moeten we aan het werk, net als de boeren! Maar ons bedrijf is dan geen boerderij, nee... wij bedrijven alleen maar de liefde! ja Yvon, deze 'broer' zoekt jou!
Liefs uit...
Maar goed...(even wakker schudden)... je hebt weer een heerlijk leuk stukje geschreven Anita! |
Hahaha, wat grappig!
Ja, ik had een keer gehoord, van zo iemand die commentaar geeft op prgramma's(ben ff zijn naam kwijt), dat al die boeren eigenlijk al meteen met Yvon iets zouden willen, als ze konden kiezen, en die postzakken vol met reacties dan al niet meer hoefden.
Haaaha...en leuk voor Yvon ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 10:15
|
|
|
Hallo,
Ik wou vragen voor gebed, om te kunnen werken.
Ja, werken, in alle vormen, ook huis schilderen etc. is voor mij ontzettend moeilijk. vaak, als ik opsta, typ wat op de pc, en ga dan gewoon weer terug naar bed een gat in de dag slapen.
Nou wou ik vragen voor gebed; ja, ik ben na beëindiging relatie toch wel behoorlijk ingestort, en ik wil nu dingen opppakken.(neehee, ligt niet aan die relatie. Is vaak makkelijk, de schuld geven door dit en dat, ligt gewoon, vind moeilijk te beginnen en door te gaan.
Vast bedankt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 10:10
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
Het kan wel verdrietig zijn. Zeker als je niemand anders hebt , ja wel vrienden, maar ja, dat samen eén, en alles samen gevoel.
Ja, dat vind ik zelf behoorlijk verdrietig nu en dan.
Maar ja, dat wordt weer voor een heel groot gedeelte goedgemaakt door goede vrienden.
Maar, iig, zoals ik nu denk en voel, en denk dat ik in de toekomst denk en voel; ik begin er niet meer aan. Ja durf het niet meer aan
Besides that, ik heb een paar hele goede vrienden. Ja, die mij 15-20 jaar kennen.
En nu werken, helemaal geen zin.... , nee echt niet overdreven, ik heb het even echt moeilijk met werken. Maar ik heb 't eea afgesproken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 10:04
Onderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Elke vorm van scheiding gaat gepaard met "schuldgevoel". Dat is een gevoelige "knopje" geworden na een vorm van scheiding.
Het is te herkennen aan: verdriet, boosheid, angst, onzekerheid, heen en weer gaan van gevoelens en emoties. Dat gebeurd wanneer dat knopje in gedrukt wordt vooral na een scheiding. |
Hai,
Schuldgevoel zeg je. Ja, dat hoor ik vaker. Ook bij slachtoffers sekseueel kindermisbruik.
Nou kan het aan mij leggen, aan de therapieen die ik heb gehad, aan de dingen die ik heb gelezen. Maar ik heb geen enkel schuldgevoel.
Wel een tijdje ff gehad.
Maar ik denk, vals schuldgevoel hoor. Je begint aan een relatie met de intentie dat dingen goed lopen en je beide gelukkig wordt, ja, als er dan dingen misgaan, door de gebroken wereld, of doordat een van beide, of beide dingen niet aankan oid. Ja, dat is dan al verdrietig genoeg zonder schuldgevoel.
Sterkte dan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 09:49
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het zou me niet verwonderen moesten die 2 mannen allebei bij die boer blijven...
Tja, welk type ben ik. Misschien moet ik me maar eens onderwerpen aan een diepgaand psychologisch onderzoek wat dat betreft. Ik betrapte me er al zelfs op dat ik vol spanning uitkijk naar de volgende uitzending. Ben ik nu abnormaal? |
Ik heb een keer een vorig seizoen gekeken. Ja, het was best wel spannend zeg maar. En leuk. En ja, ook wat leedvermaak, als er iemand weg moest
Iig, kan me best voorstellen dat er zoveel mensen naar kijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 oktober 2012, 09:34
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
Hai Rolf,
Dat heb ik een keer gehoord in een interview op tv, in zijn huis. Hij heeft een tweede huwelijk/relatie, met daaruit een tweede dochter.
Beide zijn dochters waren er ook.
Iig hij zij dat als je ouder wordt dat je dan leert dat je steeds opnieuw kan beginnen. Wat ik bemoedigend vind klinken.
Dus niet zo van mwah, ben 40 :( , neehee, juist van ben pas 40, (bijvoorbeeld he), en kan stoppen met roken, kan met me huis doen wat ik wil, kan werken, vrijwillig of regulier, en kan cursussen doen. Kan weer ter Zijner tijd naar een kerkje gaan.
Maw, kan weer genieten van die dingen, ja, want je kan toch niets doen met het verleden behalve dingen van leren. Toekomst is er ook. Maar in het nu leven is belangrijk.
Nou ja, ik mag Herman van Veen wel, en ik vond dat gewoon een bemoedigende uitspraak. Da's alles.
--
We raken hier wel off topic zo.
Als F. Of O. Ouweneel(ja, aan die achternaam kunnen ze niets doen), bijvoorbeeld op tv, en public hun excuses zouden aanbieden(kindertjes die weer konden zien, niet dus, en voor verzonnen eindtijdstudie), ja, ik ben de allereerste die meteen zou zeggen vergeven, weg ermee.
Maar ja, nou kom ik op iets wat Jol een keer zei(sorry Jol, geen zoekmachne, dus doe 't ff uit me hoofd). Dat in vaak evangelische gemeentes een cultuur heerst van wij zondigen niet meer, ja, dus als dat dan wel gebeurd, wordt het onder tafel geveegd, zoiets.(als je het anders zei hoor ik het wel, iig zo zit 't in me geheugen, zoiets.)
Nou, en dat kan ik weer vergelijken als je in een gezin zit waar dat ook zo is, en zeker voor de buitenwereld, van 'we zijn zulke goede ouders', moeder die de boel verdringt, om maar 't eea te kunnen geloven, vader die narcist is...
Iig, door die vergelijking door te trekken van 'we zijn een perfect gezin', krijg je dus hetzelfde, blijkt er later een grote rotte appel onder te zitten, ja, ontkenning, net als in die gemeentes.
Kijk, zo'n Ouweneel, als die zegt, ja, wel eindtijdstudies verzonnen, ja, dan krijgt ie een hoop over zich heen, woede ook, (ook al geeft ie zijn excuses), maar in de 1ste intantie dus veel woede.
Ja, daar voelt de man zich te ver verheven voor.
Zo trek ik dat door naar mijn vader; die zal ook nooit één fout toegeven, voelt zich te ver verheven boven anderen.
En dan: 'Ja, maar hij is zo aaaaaardig, ja, me vader ook', tuurlijk zijn ze zo aardig....Daar zijn het narcisten voor.
Zo, en nu ga ik, jaahaa, werken
S, die blij is met de inzichten die ze hier verwerft.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 23 oktober 2012, 09:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:57
|
|
|
SHANITA130 schreef: Om jezelf te kunnen verloochenen moet je sterk in je schoenen staan, want alleen dan kun je jezelf wegcijferen ten gunste van iets of iemand anders. Dus niet omdat je eigenlijk niet voor je eigen belang durft op te komen, maar omdat je dit bewust opzijzet. Je maakt jouw belang ondergeschikt aan dat andere belang. Zelfverloochening is niet iets wat je overkomt, maar waar je voor kiest.
Zelfopoffering heeft veel te maken met eigenwaarde. Want om jezelf te kunnen wegcijferen, is voldoende eigenwaarde nodig. Eigenwaarde geeft iemand zelfvertrouwen. Hij weet dat hij er mag zijn; dat hij voor anderen de moeite waard is. Een positief gevoel van eigenwaarde is nodig om op een ander gericht te kunnen zijn.
ANNETTE792 schreef: | En dat vind jij iets positiefs???? |
Ja, en nee. zoals ik hierboven schreef, om misverstanden te voorkomen, er is een gezond je eigen wegcijferen, als je ook genoeg waarde en respect terugkrijgt. Als de ander het ook doet, je alle aandacht geeft er in principe altijd voor je is.
Dan is een of meerdere keren koken voor je gezin juist leuk, ook al heb je er even een keer geen zin in, maar ja kan even niet anders, geen oppas, ja, even een voorbeeld.
Het 'negatieve' jezelf wegcijferen is een soort van 'opoffering', zo van 'ik ben de minste', staat ook in de bijbel, maar daar wordt veel misbruik van gemaakt. En dan, omdat je lijdt, omdat je helemaal geen rekening met jezelf houdt, alleen met wat anderen denken en voelen, ja, dat wordt ook wegcijferen genoemd. Dan, dat je je dan heel wat voelt, ten onrechte en ten koste van jezelf, omdat je 'zoveel voor anderen overhebt'. Terwijl de kans groot is dat men gewoon over je heen loopt. Dan willen sommigen mensen met dat 'wegcijferen' vooral aardig gevonden worden. Ik vind het an sich helemaal niet positief; jezelf wegcijferen wordt vaak geassocieerd met 'goed'. Ten onrecht dus.
En ook, vaak zegt men in de omgeving dat je jezelf moet wegcijferen, als vrouw, en dat is dus duidelijk misbruik maken van hetgeen in de bijbel staat over 'de minste zijn'.
Vandaar ook de ' engeltje smiley', achter de posting voor deze.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 22 oktober 2012, 21:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:25
Onderwerp: Inval bij Jezus Centrum Nijkerk om fraude en witwassen
|
|
|
THOMAS968 schreef: | We hebben hier ook wel leden gehad die vreselijk enthousiast over het PGB waren. Het is een pure bezuinigingsmaatregel en het lijkt zo mooi om zelf te beschikken over de gelden waarmee je hulp in kunt kopen. Maar de fraude ligt al snel op de loer als de mogelijkheid er is. En zeker als de mogelijkheden er ruimschoots zijn. Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen. We hebben ze hier ook op het forum gehad. Een vriend als hulpverlener die dan betaald krijgt en een wederdienst kan toch mooi? Het is oneigenlijk gebruik of zelfs misbruik van overheidsgelden. Hoed je voor mensen die geloof en geld combineren en misbruik maken van je vertrouwen.
Thomas, gelooft niet alles. |
Quote: | Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen. |
Aan de ene kant wel, aan de ander kant niet, kijk, als je helemaal niets van geloof afweet, en je wordt gelovig, en je leert teksten als "gij geheel anders, gij hebt Christus leren kennen" etc. Ja, dan sta je toch ff raar te kijken.
Ik zat net even te zoeken naar dat bericht van enkele dagen terug over die Engelse kerk, die geld weggaf elke zondag, kon dat bericht nog niet meteen vinden, kwam wel op een bericht van een jaar geleden, op GG over een kerk waar de boekhouder meer dan 300.000 had verduisterd.
En toen las ik de reakties eronder: sommige reageerden van: 'ja, christenen zijn net mensen'. Persoonlijk vind ik dat nergens op slaan, ik ken ongelovigen die frauduleuze handelingen niet in hun hoofd zullen halen en gelovigen die dat wel makkelijk doen.
Wat is dan nog het verschil tussen gelovigen en niet gelovigen? Denk ik zo en vraag ik mezelf af?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 22 oktober 2012, 20:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:16
|
|
|
JOL252 schreef: | |
Om jezelf te kunnen verloochenen moet je sterk in je schoenen staan, want alleen dan kun je jezelf wegcijferen ten gunste van iets of iemand anders. Dus niet omdat je eigenlijk niet voor je eigen belang durft op te komen, maar omdat je dit bewust opzijzet. Je maakt jouw belang ondergeschikt aan dat andere belang. Zelfverloochening is niet iets wat je overkomt, maar waar je voor kiest.
Zelfopoffering heeft veel te maken met eigenwaarde. Want om jezelf te kunnen wegcijferen, is voldoende eigenwaarde nodig. Eigenwaarde geeft iemand zelfvertrouwen. Hij weet dat hij er mag zijn; dat hij voor anderen de moeite waard is. Een positief gevoel van eigenwaarde is nodig om op een ander gericht te kunnen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 19:48
|
|
|
Quote: | Ik ken Wilma als een hele lieve, gunnende, zichzelfwegcijverende schat..... |
Ja, het blijft wel heel toevallig he? Dat je haar kent...
Vooral dat zichzelfwegcijferende, is héél belangrijk, wil een relatie succes hebben he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 oktober 2012, 18:28
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kijk jij ook??? Vind ik je helemaal geen type voor... |
Ja, als de tv aanstaat kan je weleens hebben dat je meekijkt, en dat het toch wel ook boeiende kanten heeft.
Zo kijk ik 'Barbies's baby'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 21:00
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Happy housewives Club....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 17 oktober 2012, 21:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 19:03
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Ja, die knipoog moet ertussenuit, die heb ik al gedeleet, maar ja, dus nadat je me quote...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:58
Onderwerp: Inval bij Jezus Centrum Nijkerk om fraude en witwassen
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja toch vreemd dat je op die manier gehersenspoelt, zoals jij het noemt wordt door bepaalde stromingen. Ikzelf heb ook altijd gedacht dat de traditionele kerken geestelijk dood waren. Dat had ik zo geleerd nml. Tot dat ik er samen met een vriend heen ging. Er ging een wereld voor me open. Er bleek helemaal niks van te kloppen. Gek he dat je dat gewoon geloofd. Ik ga trouwens nog steeds naar een evangelie gemeente, maar wel een gematigde die nauw samenwerkt met de plaatselijke kerken |
Idd, klopte niets van, die mensen hadden zo een diep en echt geloof...
Alleen ze hadden het er niet de hele dag over en waren niet constant zweverig aan het doen; het hoort bij hun leven, het is normaal, het geloof daar...
Geef mij maar PKN, die mensen zijn zo tof, één belletje en ze staan voor je klaar, sjouwen, aansluiten etc. en dan ga ik nog niet eens, tijdelijk, ivm met te vroeg(hoge bloedruk).
Laatst had een man van de PKN drie en een half uur, in de zomer me hele vloer eruit gesloopt, en netjes...!!!!
Niet, ja ga maar bidden en de Heer voorziet wel; ze helpen je zelf..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|