ChristianMatch

Forum

Social Media Junks...
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 11:34

Klinieken vol twitterjunks
Door: DeOndernemer
Gepubliceerd: vandaag 09:28
Update: vandaag 09:30

Verslavingsklinieken hebben binnen afzienbare tijd een nieuwe groep verslaafden op de stoep: de social media-junks. Dat is de conclusie van verslavingsdeskundigen, na een rondvraag door Metro.

Mogelijk zijn er nu al talloze internetters die problemen hebben met het dwangmatige gebruik van social media als Facebook en Twitter. Problematisch gebruik zal pas over enkele jaren de kop opsteken aangezien veel verslaafden pas na jaren onderkennen dat ze een verslaving hebben.

,,Net als bij andere verslavingen kunnen social media worden gebruikt om je te onttrekken aan de realiteit, vluchtgedrag. We behandelen alle verslavingen hetzelfde. Zowel bij gokken, alcohol of drugs willen mensen zichzelf verdoven'', zegt een woordvoerder van Spoor6, een instelling voor verslavingszorg.

Ja, het ís wat. Ja, ik heb zelf wat accounten opgezegd, werd te gek, dagen kan ik erachter.
Nu 'beperk' ik me tot enkele fora. Engeltje smiley
Ja, ik ken ook iemand die is spelletjesgek, doet de hele dag spellen op de pc.

Vind dat eigenlijk wel ernstig. Kan ten koste gaan van contacten, werk, hobby.
Kinderen die hun school niet af hebben gemaakt zitten uren per dag spelletjes op de pc te doen, leven in het heden van een uitkering alsof er geen toekomst is, verdoofd door de spanning en adrenaline van de spelletjes....

Ik vind zelf dat de regering, als ze projecten hebben, voor opleidingen en werk, dat ze dat veel meer moeten promoten. en reklame voor moeten maken. zo kunnen kinderen een beroep leren en werken, en een toekomst opbouwen, en anders is het hele leven in de bijstand.

Hebben jullie hier ideeen over? Of herkennen jullie dat ook; je bijna niet los kunnen rukken van de pc?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 25 oktober 2012, 11:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 12:09

ja je brengt al snel meer tijd achter de pc door dan je denkt. Probeer dit ook heel bewust in te perken.
Las vandaag ook weer een bizar verhaal in de krant:
Een 27 jarige vrouw uit Naaldwijk heeft abortus laten plegen omdat de foto van de 20 weken echo die ze op facebook had gezet maar 3 keer ge "liked"was. Een kind moet geliefd ter wereld komen was haar theorie. En door de timeline van Facebook zouden latere klasgenoten kunnen zien dat het kind al voor de geboorte een sociale achterstand had.
Bizar en in en in triest natuurlijk het leed van de abortus was overigens al vaker gedeeld en geliked
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 25 oktober 2012, 13:52

ROELANDE345 schreef:
ja je brengt al snel meer tijd achter de pc door dan je denkt. Probeer dit ook heel bewust in te perken.
Las vandaag ook weer een bizar verhaal in de krant:
Een 27 jarige vrouw uit Naaldwijk heeft abortus laten plegen omdat de foto van de 20 weken echo die ze op facebook had gezet maar 3 keer ge "liked"was. Een kind moet geliefd ter wereld komen was haar theorie. En door de timeline van Facebook zouden latere klasgenoten kunnen zien dat het kind al voor de geboorte een sociale achterstand had.
Bizar en in en in triest natuurlijk het leed van de abortus was overigens al vaker gedeeld en geliked

Wat verschrikkelijk, ja, ik denk dat is iemand die erg beschadigt is, en snel beïnvloedbaar. En ook, het idee van 'ik kan zelf doen wat ik wil', en dat gevoel is ze tekortgekomen vroeger, en compenseert ze nu zo.
Ja, heel naIef en labiel. Was de foto 100 keer geliked had ze het kindje gehouden....Ja, ik las weleens dat dingen op intenet gezegd veel harder aankomen dan in real life, ja, daar is dit wel een extreem voorbeeld van. Ja, en in deze samenleving kan abortus, niemand kijkt vreemd op als je abortus laat doen, zeker niet als je jong bent.
Ja, en als je dan niet gelooft en inziet dat dat moord is...

Ik dacht vroeger voor ik gelovig werd altijd van als ik zwanger raak laat ik abortus doen, ja, de leugen van het is nog geen kind maar een klompje cellen....

Idd heel triest, in en in triest heb er geen woorden voor.

Ja, en ik heb zelf gezien uit ervaring wat abortus doet op langere termijn, vrouwen raken in de war, raken verslaafd...

Ja, ik heb accounten opgezegd, alles is met alles verbonden....ik vind het wel leuk en bemoedigend es een stukje schrijven, of wat op te zoeken of eens een film te kijken op you tube.
Ja, eigenlijk voor de informatie over echt vanalles en nog wat gebruik ik internet het vaakst.

Ik ben wel blij met het geloof hoor, ja anders had ik al de negatieve dingen niet kunnen verwerken. Ja, nu kan ik denken zo'n kindje is in de hemel.
Ja, ik zag laatst hoe er abortussen worden gedaan, op GG, afschuwelijk.
Ik zet het daarom ook niet hier neer.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1