ChristianMatch

Forum

Inval bij Jezus Centrum Nijkerk om fraude en witwassen
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 oktober 2012, 21:18

Jezus Centrum Nijkerk blijkt PGB-fuik
Hee wat is dat nou? Zo heeft de Heere het niet bedoeld hoor. Dit staat niet in de bijbel: "Zes mannen uit Nijkerk zijn dinsdag opgepakt op verdenking van onder meer uitkeringsfraude, belastingfraude, valsheid in geschrifte en witwassen. De hoofdverdachte, de 48-jarige Johan Kok, is bestuurder van stichting Intro en het Jezus Centrum Nijkerk, waar mannen met psychosociale en verslavingsproblemen worden opgevangen". Wehehe. Je verwacht het niet. Fraude in het Jezus Centrum. Middenin de grefo-enclave Nijkerk.

Kijken we even op de website (hier mirror + cache) dan zien we waar dit clubje zich zoal mee bezig houdt. "Het Jezus Centrum Nijkerk is een actieve gemeente met een hart voor mensen. In augustus 2005 is deze gemeente geplant met een roeping van God op hun leven om een centrum voor Jezus te openen. Inmiddels heeft God veel lieve mensen toegevoegd om deel te zijn van het werk wat God hier doet. We hebben het verlangen om God te dienen en mensen te helpen. Ons doel is dan ook om iedereen bekend te maken met de liefde van Jezus Christus. Hier geven we op verschillende manieren vorm aan."
Wat fijn zeg. En zo nobel ook.
Een van die manieren is grootschalig fraude plegen met persoonsgebonden budgetten van cliënten en met omzet- en inkomstenbelasting.
De overige vijf verdachten zijn namelijk kansloze sloebers die zijn ondergebracht bij het Jezus Centrum Nijkerk.
Iedere welzijnswerker met een Casio weet: het PGB is zo fraudegevoelig, dat is een potentiële goudmijn. Zondag bidden en doordeweeks met de verschoppelingen der aarde een bak vol overheidsgeld plunderen. Update: Verdachte Johan Kok is een oude bekende in de oplichterswereld. Heeft een historie wat betreft het tillen van de belastingdienst.
Update: Een inwoner uit Nijkerk laat ons weten: "Die Kok is zo gek als een deur. Staat geregeld midden in de nacht met zogenaamde patienten in de tuin de duivel uit te drijven. Blij dat hij eindelijk opgepakt is!"

Hier en

Hier

Het wordt steeds gekker....bij het kijken van de linken bij de 2de link denk ik waarom heb en had ik dat niet meteen door....en ben ik niet gewoon meteen naar een traditonele kerk gegaan....

Maar ja, ik was al gehersenspoelt; "de traditionele kerken zijn dood en hebben geen helige Geest"; op preken en bijbelstudies bij die groepen....en ja, dat sloot perfect aan op wat ik over kerken in het algemeen had gehoord op openbare scholen in mijn jeugd...

Maar ja, dat heeft geen zin....om daar over te blijven tobben.

De site van die groep is al uit de lucht ondertussen, alleen de mirror op geenstijl kan je aanklikken voor de eerste pagina van de site.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 16 oktober 2012, 22:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:06

We hebben hier ook wel leden gehad die vreselijk enthousiast over het PGB waren. Het is een pure bezuinigingsmaatregel en het lijkt zo mooi om zelf te beschikken over de gelden waarmee je hulp in kunt kopen. Maar de fraude ligt al snel op de loer als de mogelijkheid er is. En zeker als de mogelijkheden er ruimschoots zijn. Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen. We hebben ze hier ook op het forum gehad. Een vriend als hulpverlener die dan betaald krijgt en een wederdienst kan toch mooi? Het is oneigenlijk gebruik of zelfs misbruik van overheidsgelden. Hoed je voor mensen die geloof en geld combineren en misbruik maken van je vertrouwen.

Thomas, gelooft niet alles.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 17 oktober 2012, 11:19
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:13

SHANITA130 schreef:
Jezus Centrum Nijkerk blijkt PGB-fuik
Hee wat is dat nou? Zo heeft de Heere het niet bedoeld hoor. Dit staat niet in de bijbel: "Zes mannen uit Nijkerk zijn dinsdag opgepakt op verdenking van onder meer uitkeringsfraude, belastingfraude, valsheid in geschrifte en witwassen. De hoofdverdachte, de 48-jarige Johan Kok, is bestuurder van stichting Intro en het Jezus Centrum Nijkerk, waar mannen met psychosociale en verslavingsproblemen worden opgevangen". Wehehe. Je verwacht het niet. Fraude in het Jezus Centrum. Middenin de grefo-enclave Nijkerk.

Kijken we even op de website (hier mirror + cache) dan zien we waar dit clubje zich zoal mee bezig houdt. "Het Jezus Centrum Nijkerk is een actieve gemeente met een hart voor mensen. In augustus 2005 is deze gemeente geplant met een roeping van God op hun leven om een centrum voor Jezus te openen. Inmiddels heeft God veel lieve mensen toegevoegd om deel te zijn van het werk wat God hier doet. We hebben het verlangen om God te dienen en mensen te helpen. Ons doel is dan ook om iedereen bekend te maken met de liefde van Jezus Christus. Hier geven we op verschillende manieren vorm aan."
Wat fijn zeg. En zo nobel ook.
Een van die manieren is grootschalig fraude plegen met persoonsgebonden budgetten van cliënten en met omzet- en inkomstenbelasting.
De overige vijf verdachten zijn namelijk kansloze sloebers die zijn ondergebracht bij het Jezus Centrum Nijkerk.
Iedere welzijnswerker met een Casio weet: het PGB is zo fraudegevoelig, dat is een potentiële goudmijn. Zondag bidden en doordeweeks met de verschoppelingen der aarde een bak vol overheidsgeld plunderen. Update: Verdachte Johan Kok is een oude bekende in de oplichterswereld. Heeft een historie wat betreft het tillen van de belastingdienst.
Update: Een inwoner uit Nijkerk laat ons weten: "Die Kok is zo gek als een deur. Staat geregeld midden in de nacht met zogenaamde patienten in de tuin de duivel uit te drijven. Blij dat hij eindelijk opgepakt is!"

Hier en

Hier

Het wordt steeds gekker....bij het kijken van de linken bij de 2de link denk ik waarom heb en had ik dat niet meteen door....en ben ik niet gewoon meteen naar een traditonele kerk gegaan....

Maar ja, ik was al gehersenspoelt; "de traditionele kerken zijn dood en hebben geen helige Geest"; op preken en bijbelstudies bij die groepen....en ja, dat sloot perfect aan op wat ik over kerken in het algemeen had gehoord op openbare scholen in mijn jeugd...

De site van die groep is al uit de lucht ondertussen, alleen de mirror op geenstijl kan je aanklikken voor de eerste pagina van de site.

Toch wel triest dat het zo eindigt met het Jezus Centrum Nijkerk. Er is daar ook heel veel goed werk verricht dacht ik onder verslaafden en ex criminelen.
Die uitspraak dat Johan Kok zo gek is als een deur kan ik wel begrijpen.
Ik ken hem nog vanuit onze kerk. Die past wel bij hem
Jammer dat mensen toch zwichten voor de verleiding als ze financieel in het nauw komen.
Geen reclame voor het evangelie.
Dank voor het op het forum zetten Shanita zal voor ze bidden
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:22

SHANITA130 schreef:

Ja toch vreemd dat je op die manier gehersenspoelt, zoals jij het noemt wordt door bepaalde stromingen. Ikzelf heb ook altijd gedacht dat de traditionele kerken geestelijk dood waren. Dat had ik zo geleerd nml.
Tot dat ik er samen met een vriend heen ging. Er ging een wereld voor me open. Er bleek helemaal niks van te kloppen. Gek he dat je dat gewoon geloofd.
Ik ga trouwens nog steeds naar een evangelie gemeente, maar wel een gematigde die nauw samenwerkt met de plaatselijke kerken
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:41

THOMAS968 schreef:
We hebben hier ook wel leden gehad die vreselijk enthousiast over het PGB waren. Het is een pure bezuinigingsmaatregel en het lijkt zo mooi om zelf te beschikken over de gelden waarmee je hulp in kunt kopen. Maar de fraude ligt al snel op de loer als de mogelijkheid er is. En zeker als de mogelijkheden er ruimschoots zijn. Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen. We hebben ze hier ook op het forum gehad. Een vriend als hulpverlener die dan betaald krijgt en een wederdienst kan toch mooi? Het is oneigenlijk gebruik of zelfs misbruik van overheidsgelden. Hoed je voor mensen die geloof en geld combineren en misbruik maken van je vertrouwen.

PGB heet hier bij ons WMO(Wet maatschappelijke ondersteuning).
Is hetzelfde denk ik.

Met PGB was het aanvankelijk zo, dat je dan zelf je administratie moest voeren, je kreeg een bedrag, daar kon je wit een of meerdere mensen mee betalen.
Maar ja, omdat er veel mensen een PGB hadden voor de administratie omdat ze te veel in de war zijn, om hun eigen administratie te doen, ja, doen instellingen dat nu. en dan ook maar gelijk voor huishoudelijke hulp.

En ja, die instellingen kunnen kiezen; fraude plegen of niet.

Dus ja, ik zou zeggen tegen degenen die een PGB of WMO nodig hebben; zoek een betrouwbaar bekende instelling.

Ja, en de controle kan aangescherpt worden, denk ik.

Aan de andere kant: ik vind het een mooi maatregel: ja, ik ken een paar mensen daar wordt elke week drie/vier uur het huishouden voor gedaan; die mensen zouden dat zelf nooit kunnen.

Niet omdat ze dom zijn oid natuurlijk. Maar gewoon teveel op hun bord gehad in het leven dat ze dat echt niet kunnen.
en zo hebben ze wel elke week een schoon en opgeruimt huis.

Zelfde geld voor administratie. ja, ik vertrouw mijn instantie. Ja, gevoelsmatig. Komt ik heb positieve ervaringen met ze.

Maar ja, het is verschrikkelijk, fraude.

Ik hoop dat de regering iets doet en bedenkt wat niet fraudegevoelig is, want ik vind het wel een goede regeling. Mensen bij wie anders alles in de soep zou lopen, dat wordt nu voorkomen.

---

Ik zal ff wat verduidelijken(ja, heb ook haast..)

Kijk, eerst was het zo, kreeg men zelf de gelden, en kon men zelf iemand waarvoor dan ook, inhuren. Maar ja, dat was ingewikkeld, zag eruit alsof je daar een diploma boekjouden voor nodug had, met allemaal hele moeilijke woorden die je nooit gebruikt normaal.
Nu moet 'het' eerst worden goedgekeurd door de CIZ. Of "het" wel echt nodig is.
Dat vraagt de instelling voor je aan, hoef je allang zelf niet meer te doen, ja, dus als de instelling een budget aanvraagt voor bijvoorbeeld 4 uur en ze geven maar 2 uur hulp in de week, ja en de rest steken ze in hun zak.
Dan heb je fraude.

Maar het idee an sich vind ik tof.

En, geld verkerege door fraude, stelen, ja, daar wordt je mi niet gelukkig van. Uiteindelijk. Dat is een wetmatigheid denk ik. Gelovig of niet.
Dus ja, uiteindelijk hebben ze zichzelf ermee.

Dus ja, die kerkgemeente, ja, die gaven die mensen hulp, maar veel minder als dat ze betaald kregen.
Bijvoorbeeld ze hadden een overeenkomst, 4 uur hulp met dit en dat per week, en ze gaven maar een uur hulp, ja dan kunnen ze het geld voor drie uur in de week in hun zak steken.

Nou vind ik het sowieso erg misselijk, de regering heeft een toffe maatregel, en betreffende instanties(kerkgemeentes, maatschappelijk werk oid), die de hulp, PGB/WMO, en CIZ regelen voor de clienten(ja, mevrouw u hoeft zelf niets te doen), ja, die kunnen fraude plegen. Net als een schoonmaker ergens 4 uur mee bezig is en 8 uur declareerd, zoiets.

Maar ja. geld he, het toverwoord, en dat is een leugen dat geld gelukkig maakt....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 17 oktober 2012, 11:59
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 11:48

ja je hebt gelijk Shanita, er zijn veel mensen die dankzij hun PGB nog zelfstandig kunnen leven en er gewoon dus mee doen waarvoor het is
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:33

Ja, ik heb nu ook een soort van Wmo/Pgb.

Tooooooffffff! We maken afspraken, een soort stok achter de deur, overlggen, en ik beslis uiteindelijk. dis voor volgend week, dit en dat opgeruimd, zodat we aan me adminisrtatie kunnen beginnen en dat en dat geschilderd.

Ja, die dingen was ik allang van plan, maar ik heb maanden lopen (liggen natuurlijk) slapen. ja, ik heb alles eruit geslapen een leven van vechten en overleven en moeilijkheden. Ja, en mijn borderline is 'in remissie'. Maw, weg!!!! Dat merk ik ook aan dingen:)

Iig, zo iemand is zooo belangrijk, en ja ze doet mindfullness, ja, maar ik heb ff gekeken, heel veel overeenkomsten met christelijk geloof: een levenshouding die zich kenmerkt door acceptatie van onvermijdelijke negatieve en positieve ervaringen: aanvaarding.Door mindfullness te beoefenen wordt het mogelijk de werkelijkheid te aanvaarden en bewust aandacht te geven aan jezelf en alles om je heen.[bron?] Leven in het moment. Door het bewustworden en loslaten van automatismen en oordelen, is het mogelijk innerlijke kalmte en rust te bereiken. Het is niet de bedoeling dat je in jezelf keert of transcendeert. Hoewel de term mindfulness verbonden is aan het Boeddhisme, zijn er zeer oude Christelijke mystieke tradities die vergelijkbare (meditatie-)technieken hanteren en ook vergelijkbare ervaringen beschrijven[2].Bron, Wikipedia.

Duszz, ik kan wel gaan lopen mieren, (gespeeld geschokt)ja, robotachtig door manipulatie), van ooh occult etc.
Of ik kan kijken wat het is en de christelijke overeenkomsten benadrukken die er dus zijn.
Zoals: 0. Een levenshouding die zich kenmerkt door acceptatie van onvermijdelijke negatieve en positieve ervaringen: aanvaarding. Door mindfulness te beoefenen wordt het mogelijk de werkelijkheid te aanvaarden en bewust aandacht te geven aan jezelf en alles om je heen.
1. werkelijkheid aanvaarden
2. bewust aandacht geven aan jezelf en alles om je heen
3. leven in het moment
4. Door het bewustworden en loslaten van automatismen en oordelen, is het mogelijk innerlijke kalmte en rust te bereiken.

Hoewel de term mindfulness verbonden is aan het Boeddhisme, zijn er zeer oude Christelijke mystieke tradities die vergelijkbare (meditatie-)technieken hanteren en ook vergelijkbare ervaringen beschrijven....Duzzz

Kijk, je kan ook naar overeenkomsten kijken ipv verschillen.....

Kijk, en als ik me d'r wat in verdiep, een beetje, ja, dan kan ik zeggen van nou dit en dat zal ik niet doen, want ik ben christelijk/gelovig en daar en daarom dan.
En dat en dat ja,(dus wat wel overeenkomt met christelijk geloof), daar kan ik dan wel in meegaan.

--

Goed dit was ff tussendoor, zo iemand, iemand van een ggz, die elke week komt, en je kan plannen vertellen, overleggen, is het haalbaar, doen, en je hebt een stok achter de deur,
En zoals ik moeite heb met me papieren ordenen, wat an sich natuurlijk niet moeilijk is, maar door dissociatie herken ik regelmatig geen logo's..is het fijn als iemand je helpt bergen belangrijke papieren in ordners te doen op afabetische volgorde.
Ja, en ze is zo ontzettend aardig, dus het zal me ff een f@#$ wezen dat ze niet gelooft...zijn al zoveel mensen gaan geloven alleen door mijn gedrag...
Want als een ongelovige aardig doet is dat ook door God die in zo iemand doorwerkt.

Iig, Shanita is blij met haar nieuwe PGB.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 16:37

he klinkt goed zeg>
Fijn dat je een goede klik met haar hebt das heel belangrijk
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:41

THOMAS968 schreef:

Hai Thomas,

Nog effies op jou reageren!

Kijk, een vriend als hulpverlener mag. Indien die vriend ook de overeengekomen hulp, in de overeengekomen uren verleend, ofwel de geïndiceerde uren. dus bijvoorbeeld drie uur in de week, en dan ook doet wat is afgesproken en zwart op wit staat.

Ja, want niet iedereen heeft oma's die oppassen en genoeg sociale contacten, maar één vriend....

Zit die vriend daarintegen niets te doen, en delen ze samen het geld, en hebben ze maar wat verzonnen, ja, hehe, dan is 't fraude.

Ja, en als een stichting, organisatie, oid dat massaal doet, geïndiceerde mensen voor 4 uur in de week huishoudelijke hulp, maar één uur geven, en een brief opmaken waarin staat: 'recht op één uur in de week', ja, dan heb je ook valsheid in geschriften.

Quote:
Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen.

Shanita, die vanaf het moment dat ze tot geloof kwam, inderdaad heel naief, dacht dat christenen dat en zoveel andere dingen niet doen.

En ik ben er met schade en schande achter gekomen dat dat dus niet zo is en was.

Maar, aan de andere kant, zat me zelf ook allemaal wetjes op te leggen die ik hoorde in groepen: niet alleen met een man in een ruimte, niet aantrekkelijk gekleed, wel mooi, maar niet op de 'verkeerde' manier, wijde bloesen ed. anders kreeg je opmerkingen van de oudere dames... Zieke smiley
10den geven, en alles wat je kán missen als extra gift.
Geen soap en andere verkeerde programma's kijken.
Nou de lijst is zolang.....
pfffffft...ik stop ermee...ff snel naar de winkel....
Knipoog smiley

En..ik ben er nu vanaf! Tussen God en mij zijn de dingen, en geen manipulatie meer!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 17 oktober 2012, 19:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:52

ROELANDE345 schreef:
he klinkt goed zeg>
Fijn dat je een goede klik met haar hebt das heel belangrijk

Dank je meid! Lachende smiley Knipoog smiley

Jaaaah, zo tof!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 17 oktober 2012, 18:58

ROELANDE345 schreef:
Ja toch vreemd dat je op die manier gehersenspoelt, zoals jij het noemt wordt door bepaalde stromingen. Ikzelf heb ook altijd gedacht dat de traditionele kerken geestelijk dood waren. Dat had ik zo geleerd nml.
Tot dat ik er samen met een vriend heen ging. Er ging een wereld voor me open. Er bleek helemaal niks van te kloppen. Gek he dat je dat gewoon geloofd.
Ik ga trouwens nog steeds naar een evangelie gemeente, maar wel een gematigde die nauw samenwerkt met de plaatselijke kerken

Idd, klopte niets van, die mensen hadden zo een diep en echt geloof...

Alleen ze hadden het er niet de hele dag over en waren niet constant zweverig aan het doen; het hoort bij hun leven, het is normaal, het geloof daar...

Geef mij maar PKN, die mensen zijn zo tof, één belletje en ze staan voor je klaar, sjouwen, aansluiten etc. en dan ga ik nog niet eens, tijdelijk, ivm met te vroeg(hoge bloedruk).

Laatst had een man van de PKN drie en een half uur, in de zomer me hele vloer eruit gesloopt, en netjes...!!!!

Niet, ja ga maar bidden en de Heer voorziet wel; ze helpen je zelf.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 22 oktober 2012, 20:25

THOMAS968 schreef:

Quote:
Het is erg naief te denken dat christenen dat niet zullen doen.

Aan de ene kant wel, aan de ander kant niet, kijk, als je helemaal niets van geloof afweet, en je wordt gelovig, en je leert teksten als "gij geheel anders, gij hebt Christus leren kennen" etc. Ja, dan sta je toch ff raar te kijken.

Ik zat net even te zoeken naar dat bericht van enkele dagen terug over die Engelse kerk, die geld weggaf elke zondag, kon dat bericht nog niet meteen vinden, kwam wel op een bericht van een jaar geleden, op GG over een kerk waar de boekhouder meer dan 300.000 had verduisterd.

En toen las ik de reakties eronder: sommige reageerden van: 'ja, christenen zijn net mensen'.
Persoonlijk vind ik dat nergens op slaan, ik ken ongelovigen die frauduleuze handelingen niet in hun hoofd zullen halen en gelovigen die dat wel makkelijk doen.

Wat is dan nog het verschil tussen gelovigen en niet gelovigen? Denk ik zo en vraag ik mezelf af?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 22 oktober 2012, 20:26
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:36

Fraude en witwaspraktijken in Jezus Centrum?
18-10-2012
Afgelopen dinsdagochtend werd voorganger Johan Kok van het Jezus Centrum Nijkerk van zijn bed gelicht door de politie. Verdacht van fraude en witwaspraktijken. Wat leidde tot deze opmerkelijke arrestatie?

Gesjoemel met uitkeringen, fraude met belasting en witwassen. De ernstige verdenkingen die het Openbaar Ministerie deze week naar buiten bracht, zijn in het Gelderse Nijkerk ingeslagen als een bom. Kok is een fenomeen in het stadje. Als succesvol zakenman startte hij een evangelische gemeente. Daarnaast begon hij een opvangcentrum voor mannen met psychosociale en verslavingsproblemen en een voedselbank.

Met de inval van afgelopen dinsdag is zijn imago als succesvol kerkelijk leider en hulpverlener ernstig aangetast. Maar zijn medewerkers en mede-gelovigen geloven in zijn onschuld.

Manipulatie
De Vijfde Dag sprak een aantal voormalige medewerkers en cliënten van de stichting. Zij schetsen een beeld van uitbuiting van hulpbehoevende cliënten, manipulatie en vertellen over hun jarenlange vermoedens van fraude.

Hier de link voor de uitzending:

Reportage, de vijfde dag van de EO over fraude en witwaspraktijken in Jezus centrum Nijkerk
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:54

En dit geval staat niet op zichzelf aldus onderzoekers.

Er zijn veel meer pinkster, evangelische en aanverwante groepen die zich van deze misdadige praktijken bedienen.

Ik denk bij me eigen ook, ja, nu nog.. ..... in ........ .
En... te .... .

Ja, uiteindelijk komt alles aan het licht, God laat niet met zich spotten.

Ja, dat werken als zogenaamde therapie, met behoud van uitkering in allerhande bedrijfjes die dan gewoon gratis personeel hebben komt me erg bekend voor.
Héél erg bekend...Ja, en dan alleen bij evangelische klinieken...en andere vrije groepen.

Bij reguliere klinieken zie ik dat fenomeen nooit, dat ze je in hun bedrijfjes laten werken, als zogenaamde therapie....en een groot deel van je uitkering houden, en erop staan dat je je huurhuis opzegt....zodat dat geld ook naar hun kan gaan....

En dát vind ik juist zo erg, dat ze zich dan ook nog eens christelijk noemen, mooie reklame voor het geloof. Dus niet, dit is sarcasme.

Het went, ik hoor deze dingen zo vaak, ook persoonlijk meegemaakt, ik ben niet eens meer verbijsterd.
Het wordt normaal.

En als je er iets van zegt, heb je een balk in je oog, of komt het bekende 'met de eerste steen gooien' verhaal.

Niet alles voor de Here, maar alles voor de Mammon.
En dan ook nog, en da's het ergste, ten koste van mensen persoonlijk, die het toch al erg moeilijk hebben en hun vertrouwen stellen in zo'n stichting. Juist omdat de stichting evangelisch is. Zieke smiley

2 Timoteüs 3

Tekening der dwaalleraars
3
1 Weet wel, dat er in de laatste dagen zware tijden zullen komen: 2 want de mensen zullen zelfzuchtig zijn, geldgierig, pochers, vermetel, kwaadsprekers, aan hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, 3 liefdeloos, trouweloos, lasteraars, onmatig, onhandelbaar, afkerig van het goede, 4 verraderlijk, roekeloos, opgeblazen, met meer liefde voor genot dan voor God, 5 die met een schijn van godsvrucht de kracht daarvan verloochend hebben; houd ook dezen op een afstand.

6 Want tot hen behoren zij, die zich in de huizen indringen en vrouwtjes weten in te palmen, die met zonden beladen zijn en gedreven worden door velerlei begeerten, 7 die zich te allen tijde laten leren, zonder ooit tot erkentenis der waarheid te kunnen komen. 8 Zoals Jannes en Jambres, de tegenstanders van Mozes, staan ook dezen de waarheid tegen; het zijn mensen, wier denken bedorven is, en wier geloof de toets niet kan doorstaan. 9 Maar zij zullen het niet veel verder brengen, want hun onzinnigheid zal aan allen overduidelijk worden, zoals ook bij genen het geval was.

10 Gij daarentegen hebt volle aandacht geschonken aan mijn onderricht, wijze van doen, bedoeling, geloof, lankmoedigheid, liefde, volharding, 11 vervolgingen en lijden, zoals mij getroffen hebben te Antiochië, te Ikonium en te Lystra. Al die vervolgingen heb ik doorstaan en de Here heeft mij uit alle gered. 12 Trouwens, allen, die in Christus Jezus godvruchtig willen leven, zullen vervolgd worden. 13 Maar slechte mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger komen; zij verleiden en worden verleid.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 28 oktober 2012, 01:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 01:52

Thomas: Hoed je voor mensen die geloof en geld combineren en misbruik maken van je vertrouwen.

Idd, ja, dat had ik effetjes 22 jaar geleden moeten weten...

Ach ja, ik was jong, naief.....

Tis niet anders, ben niet de enige die enkele keren flink belazerd is door evangelische en vrije groepen....

Ik snap nog steeds de 'Grote ontkenning' niet....Waarom blijven mensen iemand geloven als alles erop wijst....ja, ik wil er niet weer over beginnen, maar zie dezelfde bij daders kindermishandeling; alles wijst erop, bewijzen zijn levensgroot, en toch, naaste familie gelooft je niet....

Ja, cognitieve dissonantie...anders zou ík het niet weten en snappen....

Ja, en zo heeft iedereen iets, en daarom is het geloof ansich zo mooi en waardevol.

En.. als je ouder wordt leer je dat je altijd overneuw kan beginnen, dat vind ik een bemoedigende uitspraak van Herman van Veen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1