Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 20:09
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANNA415 schreef: | En dan in de vriezer gaan zitten. Limonade water ijsje |
Ga jij nou lekker van je wiekent genieten!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 20:07
Onderwerp: Toetsing en onderscheiding
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De manier waarop je het nu omschrijft vind ik ook niet goed, maar bevestigend kan twee dingen betekenen. Zowel positief als negatief. Het kan bv. zijn dat je al maanden lang worstelt met iets wat je moet overgeven aan God. Dan kan een profetie, die dit ook vermeldt juist bevestigend werken voor datgene wat de Heer in je hart gelegd heeft. Maar dat is niet bepaald positief..
Verder wordt in mijn ogen met bevestigend ook iets anders bedoeld. Een profetie kan nooit iets heel nieuws zijn, iets waar God niet mee bezig geweest is. Vroeger dacht men wel eens dat een profetie alleen maatgevend was voor de richting die je zou moeten gaan. Nu is het slechts één van de onderdelen en werkt het bevestigend op datgene wat God met je leven van plan is. |
Ik bedoelde met 'bevestigend' dat een profetie, 1 persoon, of de hele gemeente bevestigd in zijn/haar eigenwaarde. Ik heb jarenlang in zo'n gemeente gezeten. Het "alles komt goed" gevoel zonder hierin concreet te zijn.
Waar ik soms ook een beetje moeite mee heb dat is dat gastsprekers uit verre landen altijd een profetie hebben voor de gemeente waarin zij te gast zijn. Die profetie is doorgaans grotendeels hetzelfde: 'deze gemeente is heel bijzonder en speciaal. God gaat vooral door deze gemeente bijzondere dingen doen.' Let wel; ik heb het over gemeenten waar ik zelf lid van ben (geweest). Heel lang dacht ik dat ik bij een bijzondere gemeente was aangesloten, totdat ik ontdekte dat andere gemeenten precies dezelfde profetieen krijgen van hun gastsprekers.
Moeilijk om te toetsen; want het kan natuurlijk wel. Maar ik neem onderhand wel steeds meer met een korrel zout.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 17:41
Onderwerp: Met elkaar afvallen?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zo is het ook...er moet een knop om.. Vorig jaar vond ik de knop van stoppen-met-roken... Het is me niet tegengevallen.... Nadat ik echter een dikke 10 kilo aankwam...werd ik daar niet vrolijker van.. Natuurlijk doe je dat zelf...door die... niet/meer/sigaret...zocht ik het in iets anders...Maar 2 knoppen tegelijk kon ik niet aan... Toch is het weer mis gegaan...ik rook weer...(door de frustraties van het aankomen en stress) Ik ben namelijk wel degelijk een emotie eter!!! De dokter vertelde me...dat even meer aankomen...minder risico's met zich meebrengt dan het roken... Shaken is voor mij een optie...ooit viel ik met Herbalife 20 kilo af, maar te duur voor mij...Maar je hoeft geen keuze te maken uit je eten want er is een shake... In clubverband...zie ik even niet zitten..maar een controle of ik toch echt mijn best doe heb ik eigenlijk wel nodig.. Toch geeft Weight Watchers ook een goed resultaat...en moedigen de afvallers elkaar vaak aan...dan geeft power om door te gaan... Op 7 september gaat de roken knop weer om...(Ik kon het toch???) Gelukkig ben ik verder goed gezond...ondanks mijn gewicht... Het roken ben ik banger voor...dus staat bovenaan. Inmiddels ben ik ook alweer 4 kilo kwijt...of ik lijn?? Nee, maar in plaats van een stuk chocola...of de overgebleven roze koek..(ben een zoetbek) is er nu...de sigaret...(ja...is ook duur!!!) Ook drink ik te weinig...dus staat er nu een volle pot Pu-R-thee.... Die moet aan het eind van de dag leeg zijn...(kan bijna niet weg want je moet haast een wc op je rug meenemen...) Ik weet het...ik kan het...maar knopjes vinden...DAT IS HET!
Enne...Jans ik vind het knap dat je 1stukje chocola kunt eten...! Lachen die ander stukjes je dan niet toe??? Nou bij mij wel hoor...en ze praten nog ook en ik kan ze maar op 1 manier het zwijgen opleggen... |
Geweldig! En zo herkenbaar! Hoewel; ik eet meestal ook maar 1 'stuk' chocola hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 17:20
|
|
|
Voor alle duidelijkheid: ik geloof in de gave van profetie. En ik geloof dat God nu nog steeds door Zijn profeten heen spreekt.
Maar de vraag is: hoe toets je dit alles?
Mensen die denken dat profetie per definitie bemoedigend en bevestigend moet zijn (je moet er een goed gevoel van krijgen) hebben volgens mij een te eenzijdig beeld van God. Sommigen beweren zelfs dat God niet straft: Hij is alleen maar liefdevol, zacht en geeft doorlopend schouderklopjes. Ik lees in de bijbel iets heel anders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 15:59
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een zoete kont dus!!!!!!! |
Thuis voor de zekerheid toch maar meteen onder de douche gestapt. Goed uitkoken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 15:14
Onderwerp: Perr(on)geluk
|
|
|
Geweldig! En heel herkenbaar ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 15:09
|
|
|
Op een kleddernatte stoel gaan zitten in de trein!
"Het is limonade, het is limonade, het is limonade...."
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 15:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 15:05
|
|
|
Misschien is het voor de hand liggend, maar ik wil het toch even noemen;
een werk of profetie moet ALTIJD Jezus verheerlijken. Als het dat niet doet, dan is het niet van de Heilige Geest want die zal Hem altijd verhogen.
Waar ik persoonlijk moeite mee heb is dat in sommige gemeentes (charismatische) gesteld wordt dat profetieen altijd positief en bemoedigend moeten zijn. Dit is in veel gemeenten tot criterium verheven. Als God zo'n gemeente zou waarschuwen voor naderend onheil dan zou dat direct als satanisch worden afgeserveerd. Dit terwijl in de bijbel de meeste profetieen helemaal niet zo 'kietelend' zijn voor de toehoorders.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 24 augustus 2012, 15:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 14:52
Onderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Film waaruit je kan opmaken dat het niet bijbels is: Klik hierDe 1ste link laat zien als je denkt aan een hoger iets, hier is de zon gebruikt, zonder zon is geen leven, geen planten geen mensen etc. en je contcentreerd je, dat je ook zo kan doen...
en: Klik hier 2de link, hier wordt uitgelegd wát het eigenlijk is, en eerlijk gezegd, begrijp ik nu ook waarom ik altijd zo in de war (zacht uitgedrukt) uit die samenkomsten kwam waar iedereen in tongen spreekt, en niet alleen ik... Fijne Dag!!!
NB: dus met je eens, niet bijbels.. |
Natuurlijk kunnen heksen en mensen in het occultisme ook in tongen spreken. Men noemt de duivel niet voor niets de "Aap van God".
Mensen binnen het occultisme spreken ook Nederlands. Of Engels. Zijn die talen nu opeens ook occult?
Mss moeten we dan met zn allen gebarentaal gaan leren..?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 14:25
Onderwerp: Wie is God?
|
|
|
Kennelijk toch actueel...
HE WILL BE TO YOU A FATHER
My earthly father lovingly reproved me whenever I misbehaved. Yet, every time he spanked me, he made me hug him afterward. As much as I didn't want to hug him, I will never forget putting my head on his shoulder and spilling out my tears. He always said to me: "I love you, David. God has His hand on you, and I’m not going to let the devil have you."
Likewise, in Paul's second letter to the Corinthians, we hear a loving rebuke from our heavenly Father. He warns: "Get as far away from sin and the world as you can. Run from evil!"
"Wherefore come out from among them, and be ye separate, saith the Lord, and touch not the unclean thing; and I will receive you, and will be a Father unto you, and ye shall be my sons and daughters, saith the Lord Almighty" (2 Corinthians 6:17-18).
God is telling us here, "I have chosen to be your Father and I will not share my role with the devil. If you are going to mix with the world or hold on to some unclean thing in your life, then our fellowship will not work. If I am going to be your one-and-only Father, then you must forsake the world and its pleasures — lay down your sin. You cannot keep any filthy thing in your life.”
He says further, "I want to lead and guide you. I want to favor you as only I can favor My children. Therefore, I will not permit you to come to Me with hands that have been touching any unclean thing. Separate from all of that and then I will receive you as a son, a daughter. I long to be a Father to you!"
If you want to follow Jesus, don't come to Him halfway. Come all the way out of the world. Your Father says, "If you trust Me as your Father to deliver you, I will send the Holy Ghost and give you power and authority. I will give you hope while you're in the struggle and I will bring you through."
THURSDAY, AUGUST 23, 2012 HE WILL BE TO YOU A FATHER by David Wilkerson [May 19, 1931 – April 27, 2011]
(Als iemand vertaling nodig heeft dan hoor ik dat wel?)
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 23 augustus 2012, 14:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:52
Onderwerp: Apotheek van God
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Van vele kruiden en planten uit de natuur worden homeopatische geneesmiddelen gemaakt.
Men zegt dat dat occult is, omdat er hocus spocus bij komt kijken... |
Hihi...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:46
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dus eigenlijk heeft in tongen spreken en christelijke meditatie het zelfde doel? waarom is het een dan christelijk en het ander occult????? |
Ik vind de term 'meditatie' nogal vaag. Daarmee kunnen verschillende zaken worden aangeduid. Volgens mij gebruiken sommigen het ook voor gebed.
Wat van belang is, is denk ik de techniek die wordt toegepast. Bij het bidden richt je jouw gedachten op God en wordt je als het goed is gevuld met Zijn Heilige Geest.
Van mediteren heb ik begrepen dat het juist de bedoeling is dat je je innerlijk 'leeg' maakt. En de bijbel roept ons daartoe niet op. Innerlijke leegte biedt minder bescherming tegen demonische machten en valt ook niet te rijmen met de opdracht om vervuld te raken met de Heilige Geest.
Ik ken beide en ik ervaar dat de rust die je in God vindt echte rust is. De rest is surrogaat. Maar dat besefte ik natuurlijk pas later toen ik kon vergelijken.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op donderdag 23 augustus 2012, 11:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 11:36
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar hoe vertaal je deze wijsheid in je dagelijks leven? De praktijk in het leven is ettelijke malen weerbarstiger...... |
Ik hoop dat ik je vraag goed begrijp.
In het geval van overlast door mensen die satanisme bedrijven is vergeven en zegenen denk ik de bijbelse opdracht. In de bijbel staat: "zegen hen die u vervloeken en bid voor degenen die je vervolgen".
Niet altijd makkelijk, maar God helpt je daarbij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 23:18
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Euhh... Wikipedia?
"Satanisme is de verering van Satan of de duivel, die in de joods-christelijke traditie geldt als de belichaming van het kwaad en als de antithese van God.
|
Toch nog ff on topic...
Persoonlijk pas ik zo'n beetje de definitie van Wikipedia toe op de term satanisme.
Binnen deze definitie betreft het dus mensen die er bewust voor kiezen om satan te aanbidden en te dienen. En hoewel satanisme dus bestaat, geloof ik dat God mij duidelijk heeft gemaakt dat de term 'satanisten' niet terecht is. Deze term suggereert dat deze mensen satan toebehoren en, hoewel ze dit zouden willen, het laatste woord is daarover nog niet gezegd.
Gods hart gaat uit naar ieder mensenkind; of ze nu bewust tegen Hem kiezen of onbewust. Jezus is voor iedereen gestorven; geen zonde is te groot voor Hem.
Wij hebben tenslotte niet te strijden tegen vlees en bloed. Dus alle aandacht voor het satanisme ten spijt; iedereen moet van het juk en de leugens van de boze bevrijd worden. De Waarheid zet vrij; en Jezus is de Waarheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 18:05
|
|
|
JOL252 schreef: | "Satanisme: wat is het wel en wat is het niet".
Wat satanisme zeker niet is:
I Petrus 2 : 9" " Maar u bent een uitverkoren geslacht, een koninkrijk van priesters, een heilige natie, een volk dat God zich verworven heeft om de grote daden te verkondigen van hem die u uit de duisternis heeft geroepen naar zijn wonderbaarlijke licht. 10 Eens was u geen volk, nu bent u Gods volk; eens viel Gods ontferming u niet ten deel, nu wordt zijn ontferming u geschonken." |
Mooie aanvulling!
Wat houdt het priesterschap in denk je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 17:14
|
|
|
JOL252 schreef: | hoe komen we nou in "vredes"naam weer on topic...
eenheid in verscheidenheid... is dat iets? |
Euhh... Wikipedia?
"Satanisme is de verering van Satan of de duivel, die in de joods-christelijke traditie geldt als de belichaming van het kwaad en als de antithese van God. Satanisme kan op verschillende manieren geïnterpreteerd worden:
traditioneel satanisme modern satanisme"
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op woensdag 22 augustus 2012, 17:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 14:02
|
|
|
JOL252 schreef: | pfff het koninkrijk van God is voor een kind te snappen. Sorry, dit snap ik allemaal niet.... |
Sja.... dan zie ik het donker in voor je...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 14:01
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Kort maar krachtig, Thomas, deze reactie vind ik hout snijden. Wat je aandacht geeft wordt groter, de arglistigheid van de duivel ten voeten uit: angst zaaien, verdeel en heers....daar is ie erg goed in, dat zie je hier maar weer op dit topic. Wie ore heeft die hore: zeker mag je niet vergeten dat de overwonnen duivel nog steeds probeert macht te krijgen; realiseer je dat hij overwonnen is en hij krijgt geen vat op je. De splijtzwam is de energie van het kwaad, trap er toch niet in en verdoe je energie niet aan het kwade maar besteed het aan het goede. Als je dat nu nog niet weet..... |
Denk dat er nog wel een voorwaarde is om te voorkomen dat de duivel vat op je krijgt; je moet je namelijk eerst onderwerpen aan God.
In Jacobus 4 staat dat wie een vriend van de wereld is, een vijand van God is. Die persoon is dus niet onderworpen aan God en hoeft niet te verwachten dat de duivel 'van hem zal vlieden'.
Jacobus 4:7 "Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 12:26
|
|
|
De laatste jaren is het aantal wonderen, tekenen en bovennatuurlijke manifestaties binnen de kerk wereldwijd erg toegenomen. Dit heeft, onder andere, voor verdeeldheid en soms ook verwarring gezorgd.
De bijbel roept op om alles te toetsen en het goede te behouden. Maar hoe toetsen wij? Bijna iedereen heeft een mening, maar waar baseer je die op; hoe komt je mening tot stand? En zijn er ook zaken waar je geen mening over hebt?
Belangrijkste vraag (voor mij) is wat de bijbel hierover zegt. De bijbel roept op om te toetsen en dan ligt het voor de hand om de maatstaven hiervoor ook in de bijbel te zoeken.
Een bekende toetssteen zijn de vruchten die een bepaalde manifestatie of beweging teweegbrengt. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de vrucht van bekering: verootmoedigen mensen zich voor God of niet? Heeft er een verandering plaatsgevonden waardoor mensen zich radicaler aan God toewijden?
En zo zijn er wel meer richtlijnen te bedenken. Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan en welke criteria jullie toepassen in het beoordelen van zaken die binnen de kerk plaatsvinden.
Wel fijn als je het in je eigen woorden kunt weergeve. Dus NIET met links naar bijbelstudies van anderen. Of het kopieren van ellenlange teksten of plaatjes. Gewoon: zoals jij, een ieder hier zelf over denkt. Dus wees jezelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 13:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tja, dat is jouw interpretatie. In het echt ben ik echt wel begaan met mensen met echte problemen. En de groep die jij beschrijft heb ik eerlijk gezegd nooit gezien in NL. Mijn aversie zit hem meer in het idee, dat we in dit land elkaar problemen aanpraten, terwijl in de rest van de wereld mensen hele andere problemen hebben... |
Blijkbaar hebben wij het over 2 verschillende zaken. In jouw 1e reactie aan mij reageer jij direct met de aanduiding 'pampergevoel'; ervanuitgaande dat waar ik het over heb niet noemenswaardig is qua lijden. Je oordeelt iets te snel.
En of je me geloven wilt of niet: "de rest van de wereld" is ook in Nederland.
Het gevoel dat het in Nederland 'allemaal nog wel meevalt' en dat we toch een beschaafd en welvarend land zijn.... is bij veel mensen nog onveranderd in tact.
Ach misschien kan het ook maar beter zo blijven; lekker hoog en droog in de veilige haven met het geruststellende gevoel dat het 'echte lijden' ver weg is. Who needs people like that.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 12:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In dit laatste ben ik het met je eens. Maar van deze kids zou je niet verwachten, dat ze als belangrijkste probleem een verkeerd vaderbeeld zouden ervaren? Die zijn bezig met andere problemen. Hoe hoog zou je in de behoeftenpiramide van Maslow moeten staan voordat je dit als een probleem ervaart? Het is in mijn ogen dus echt een luxeprobleem. |
Ik geloof niet in de behoeftenpiramide van Maslow, of het zou in omgekeerde volgorde moeten zijn.
Deze kids zijn hier mee bezig zodra ze in aanraking komen met het evangelie.
Mensen die echt hebben afgezien mauwen niet zo snel over een dagje geen eten of wat lichamelijke pijn. Maar als ze, voor het eerst, in aanraking komen met liefde, respect en een God die ze kan verlossen uit hun geestelijke hel dan hebben ze daar veel voor over.
Eerlijk gezegd ervaar ik jouw redenaties veel meer als 'luxe-prediking' aangezien je er geen blijk van geeft dat je ooit getuige bent geweest van de reeele verwoestingen van zoveel mensenlevens / -zielen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 12:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je kunt natuurlijk altijd voorbeelden noemen waar het wat moeilijker is allemaal.
Pardon??
Maar in de evangelische beweging is men veel bezig met pastoraat, in mijn ogen teveel. En ik heb genoeg mensen gesproken, die met dit argument kwamen. En eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in. Ik zoek naar een bepaalde nuchterheid, en die is bij veel gemeentes zoek. Er zijn gemeentes in NL, die gewoon stellen dat als je daar komt, je per definitie verwond bent. En dan moet je door een genezingsproces, die zij voor je bepalen..Dat gaat me gewoon te ver. Het lijkt wel alsof de toenemende welvaart de mensen juist ongelukkiger heeft gemaakt. Veel mensen voelen zich ongelukkig of het wordt ze aangepraat. Dat bedoel ik met de pampercultuur. Het lijkt wel alsof het mode is, te klagen over je achtergrond en je verleden.
Daar heb ik het niet over. En het is oneerlijk om mensen die werkelijk uit de sh** komen met een kluitje het riet in te sturen omdat zoveel anderen er misbruik van maken. Mensen die het echt moeilijk hebben komen er doorgaans ook moeilijker mee voor de dag, en dit soort harteloze uitspraken ontneemt mensen de hoop op herstel en groei.
Ik weet echt wel wat verdriet is, en dan word je af en toe moedeloos, dat mensen een drama kunnen maken van wat in mijn ogen niet eens de moeite waard is om stil bij te staan. Om er eens nieuwe termen bij te slepen. Ik denk dat de frustratie tolerantie van mensen te laag is. Bovendien denk ik dat we in een periode leven van het epicurisme. Dat betekent, dat we zoveel mogelijk pijn en verdriet proberen te vermijden. Dat maakt echter dat als er verdriet komt, we niet meer de middelen hebben om ons er tegen te wapenen.
Dat gevoel ken ik ook, maar het is de vraag of het terecht is. Je kunt mensen niet het recht op hun verdriet ontnemen omdat jouw lijden zwaarder is. Wie ben jij? Wat vaak wel goed werkt is dat mensen oog krijgen voor elkaars verdriet en zelf kunnen gaan relativeren.
Als je enige probleem is, dat het beeld van de Vader niet goed is, ben je een gezegend mens....
Een verwrongen vaderbeeld gaat meestal of altij?d samen met veel meer narigheid. Het hangt samen met je levensomstandigheden en met wie je zelf bent (geworden). Lees eens het boek van Bill Wilson: "Who's child is this?" mss dat je je dan een ander beeld vormt van de consequenties van de afwezigheid van een goede vaderfiguur. En denk niet dat wat er in dit boek staat alleen in Amerika voorkomt: ik heb jarenlang gewerkt met kids die dezelfde dingen meemaakten in Nederland.
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 12:14
|
|
|
TUESDAY, AUGUST 21, 2012 GOD CHOSE TO BE A FATHER TO ME by David Wilkerson [May 19, 1931 – April 27, 2011] "I have chosen who I want to be to you, how I want you to see Me. I want you to know Me as your loving heavenly Father." I did not choose Him. Rather, this is the role He chose to be to me — a Father.
Is God ruler of heaven and earth? Is He almighty? Is He omnipotent? Does He sit King of the flood? The answer to all these questions, of course, is yes. But in these last days, God wants us to have another revelation of Him: "I want to be a Father to you and I want you to be a son or daughter to Me."
Jesus walked the earth His whole lifetime knowing who the Father was, knowing His will, hearing His voice. He lived every hour under the sunlight of His love, never in confusion or doubt. Therefore, He could face anything the enemy threw at Him — any trial, any hardship — because He knew His Father was with Him. He could say, "I know I have a Father who sent Me. He chose Me and appointed Me. And He is with me always. I am never alone!"
"That they all may be one; as thou, Father, art in me, and I in thee, that they also may be one in us: that the world may believe that thou hast sent me" (John 17:21).
Jesus was saying, "You say you want to know Me, and that is right and good. But now I want you to know My Father. I want you to know Him as I knew and enjoyed Him — as Father!"
The Father tells us, "I want to hover over you, to be your protector, to drive out all demonic attacks, to supply every need, to see you through all your trials. Let Me be your Father!"
Think of it: He chose you out of all the hundreds of millions of people on the face of the earth. Yet He not only chose you, but He adopted you as His child. His Spirit tells you to cry, "Abba! You are my Father. You are not just Abraham's Father, or Peter’s and Paul's, but mine.
And You have made me a joint heir, a brother, to Jesus. You are truly mine!"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 11:31
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik zal niet zeggen dat ik alle maatschappelijke veranderingen als een zegen beschouw maar ik juich een meer gevoelige en affectieve rol van de vader zeker toe. Ik vind het prima dat vaders zich meer met de opvoeding bezighouden en ook een gevoelsband met de kinderen opbouwen. Kinderen hebben affectie, zekerheid en structuur nodig en daar kan de vader, ook al was dat niet zijn traditionele rol, prima toe bijdragen. Velen van ons, ik ook, zijn traditioneel grootgebracht met moeder regelt het huishouden en vader is weinig thuis vanwege de plichten in samenleving en kerk. Knuffel je kinderen maar, lees ze voor, ga met ze op stap, leef liefde en vergeving voor en stimuleer eigen ontwikkeling. Dat kunnen vaders ook heel goed al is het niet de gewoonte. Het is maar zeer de vraag of de in kerken gegroeide traditionele rol ook Gods wil is. Veel kinderen kwamen daarin tekort.Thomas. |
Die vraag stel ik mij ook al langer. Ik ben de westerse traditionele rolverdeling in de bijbel niet zo tegengekomen. Integendeel. In Spreuken 31 wordt een nogal hardwerkende (zaken-) vrouw de hemel in geprezen.
Misschien besteedden zowel moeder als vader in bijbelse tijden minder aandacht aan hun kids omdat opvoeding toen voor een deel ook door de gemeenschap plaatsvond?
Hoewel ik dit laatste wel een mooie gedachte vind zou ik daar nu niet naar terug willen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 11:20
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Geen ding is bij God onmogelijk. Het vergelijken van een aardse vader met onze Hemelse Vader, gaat snel mank denk ik. Daarnaast, God is vrij in wat Hij geeft, ook in wat Hij vind dat we nodig hebben. Zelf heb ik achteraf gezien dat ik voor de verantwoording ben gaan leven van mijn aardse vader ( het gaat me te ver hier erg over uit te wijden), en ben na zijn overleiden zover gegaan, dat ik niets meer met God wilde te maken hebben. Het KON niet zo zijn, dat God mijn vader wegnam, om een voor mij zo moeilijk moment. Maar achteraf, het was nodig om God als mijn Vader te leren kennen. Ik, die niets meer met Hem wilde te maken hebben, zocht Hij op, en liet me zien dat Hij me wel zag, terwijl ik me van iedereen verlaten voelde. En het beeld van Vader staat los van het beeld wat ik van mijn vader had. Maar daarmee is het geen regel dat God zo werkt. Dit zal voor iedereen anders voelen, zo denk ik, en kan dan ook geen oordeel geven over wat God geeft, en dat in relatie tot wat we hebben gemist. Het is niet zo, dat God alles geeft wat we eerder gemist hebben, denk ik. En wat Hij geeft, is aan Hem. |
Daar heb je denk ik gelijk in. Hoewel sommige eigenschappen van een vader wellicht essentieler zijn dan andere. In de gelijkenis van de Verloren Zoon laat Jezus zien dat God de Vader graag wil vergeven. Er zijn veel mensen die dit niet kunnen 'pakken' omdat hun ziel vol zit met angst voor straf. Om maar eens een voorbeeld te noemen. Dit herstel kost vaak tijd.
Mooi dat God jou heeft opgezocht terwijl jij Hem niet zocht. Zo is God. Maar ook dit is iets wat door veel kinderen (en mensen) maar moeilijk, soms niet, aangenomen wordt.
Hoe iedereen het ervaart is natuurlijk heel persoonlijk en iedereen is anders. Maar ik heb wel veel overeenkomsten gezien bij kids die op zeer jonge leeftijd al ernstig beschadigd waren door de vaderfiguur. Of door de consequenties van zijn afwezigheid. Dit vormt de persoonlijkheid en veel van deze kids moeten laten worstelen om God als Vader en als autoriteit toe te laten en volledig te kunnen vertrouwen.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 11:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 11:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mijn stelling is gewoon dat er meerdere referentiekaders zijn waaraan je het karakter van een goede vader kunt ontleden. Opvoeding is er slechts één van. En ik hoor heel vaak in mijn omgeving, dat als je geen goede vader hebt gehad, je ook niet weet hoe een goede vader zou moeten zijn. En dat vind ik psychologie van de straat. |
Laten het nou net die straatkinderen zijn die weten waar ze het over hebben!
Een referentiekader is iets heel anders dan de misvorming van een kinderziel. Maar ook dat vind jij natuurlijk psychologie van de straat. Dat er legio's kids zijn die geen voorstelling hebben van of rillen bij het woord 'vader' is de bittere werkelijkheid. Die kun je niet onder tafel schuiven omdat ze niet overeenkomt met jouw ratio.
Ik ben blij dat Jezus kwam ook, of juist, voor de mensen en voor de kids van de straat. De parabel van de verloren zoon en zovele andere uitspraken geven aan dat Jezus het kennelijk wel belangrijk vond om duidelijk te maken wie en hoe de Vader is. Hij had duidelijk geen moeite met het 'pampergevoel'
Dat jij het zo noemt zal ik je maar niet kwalijk nemen, want je weet idd niet wat je zegt.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op dinsdag 21 augustus 2012, 11:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 18:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik moeite met die psychologie van de straat. Ik denk dat iemand zich heel goed kan voorstellen wat een goede vader of een goede moeder is, ook al heb je slechte voorbeelden meegemaakt in je eigen leven. Het pampergevoel komt echt weer boven.
Want als je niet weet hoe een goede vader zou moeten zijn, zou je ook niet teleurgesteld kunnen zijn in je ouders. Teleurstelling kan alleen maar op verwachting volgen. Heb je geen verwachting dan ben je ook niet teleurgesteld. |
Jij snapt er overduidelijk nix van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 14:27
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Mijn reactie hierop is, dat het niet beperkt blijft tot het ontbreken van een goede liefdevolle vader. God heeft het zo geschapen, dat een man en een vrouw niet gelijk zijn. Vaderschap is belangrijk, maar komt pas tot zijn recht, als er een moeder is die een kind de zorg en de veiligheid bied om kind te mogen zijn. Een kind zoekt de geborgenheid allereerst bij moeder, om liefdevol en zorgenloos de basis te ontvangen om mens te zijn, liefde te ontvangen, liefde te geven, de ontwikkeling te krijgen in praten en lopen, voeding te genieten en te mogen groeien tot tiener. De vaderrol is in deze vaak zo anders. Een vader is er om een kind weerbaar te maken naar buiten toe, de veiligheid te bieden tegen aanvallen van buiten af, en het kind naar de volwassenheid toe te loodsen, om zelfstandig zijn/haar weg te vinden. Dit is slechts een aan tippen van, maar ik wil er mee zeggen, dat er zoveel is, wat tegenwoordig uit balans is. Het kind is vaak niet meer dan iets leuks, wat zo snel mogelijk moet worden ondergebracht op een opvang, om in de vakanties alles te krijgen wat het maar wil, als het maar stil is en geniet, en als het ouders maar een gevoel geeft dat ze goed voor het kind zijn. Dat een kind mag opgroeien binnen de bescherming van een gezin is al geen vanzelfsprekendheid meer, zo ook het hebben van een vader die ook een vader is. Maar hetzelfde geld voor een moeder. |
Sja kan zijn. Maar kan God dan ook het gebrek aan een goede moeder later alsnog invullen? Ik ervaar God nu wel als een goede Vader, maar niet als een moeder. En ik heb beide gemist.
Ik denk dat het essentieel is dat mensen (incl kids) God weer als Vader leren kennen. Jezus is daar tenslotte voor gestorven, om die relatie weer te herstellen.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|