Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 20:34
|
|
|
't Is vrijdagmiddag half zes Ik ren van de roltrap naar perron. Te laat !...tot grote ergenis verlaat Mijn Trein nét het station Ik pak mijn jas en vouw 'm op gebruik 'm als een stoel zodat 'k de koude ondergrond van het perron zo stukken minder voel. Ik baal ,maar ik besluit m' n dag er niet door te verpesten. Dit is een test voor mijn humeur dus ik begin met testen. Op het bord vlak boven mij zie ik dan tot grote schrik Mijn Trein komt pas over een uur! EEN UUR!Sorry.. een uurtje!Slik 't Is stil en koud op het station en er is niemand te bekennen totdat jij ineens uit het niets van de roltrap af komt rennen. "Is tie al weg??"vraag je gehaast terwijl je weet wat ik ga zeggen Zo'n leeg perron,dat spreekt voor zich Ik hoef niks uit te leggen. "Ja balen hé,zeg ik-wél gemeend uit soort van goed fatsoen. ik haal m'n schouders op en en zucht " ...Kan er ook niks meer aan doen" Ik hoor gemopper uit jouw mond: "Die stomme klote-treinen" Ze zijn te laat of veel te vroeg en juist altijd de mijne" "Kom op,probeer ik positief Een uur is zo voorbij En troost je met deze gedachte het gebeurt dus ook bij mij!" Er verschijnt zowaar ineens een flauw lachje om je mond "Achteraf valt alles mee, wat je eerst een drama vond" zeg je wat nonchalant en haalt beide handen door je haar "Ach ja,zucht je dan overdreven Ik noem het een semi-drama dan maar!" Ik kijk verbaasd naar je gezicht en lach:"hier hou ik van!" Chagerijnen doen we pas als het echt niet anders kan Wachten is nooit leuk,vervolg ik maar tja...wat moét dat moet en het is niet zo erg als je het wachten met z'n tweetjes doet" Hij komt naast me staan niet zitten- want dat is niet 'vét' zn houding stoer en toch ook lief zo'n 'omgekeerde pet' en voor dat ik er erg in heb ja,het klinkt een beetje gek hebben we zowaar een heus interessant 'perrongesprek' 'k Voel me ineens weer puber en ik geniet van zijn verhaal zo eerlijk en zo kwetsbaar en zijn humor....geniaal! Ineens hoor ik de belletjes bij de spoorwegovergang "daar is tie al,zeg ik verbaasd dat duurde niet eens zo lang" De jongen knikt beamend "Nou..'k had geen erg meer in de tijd we waren zo aan 't kletsen "Nou ,lach ik,...dat is een feit" Hij glimlacht lief verlegen " Maar'k vond het wel een leuk gesprek dat onze trein te laat kwam was uiteindelijk niet zo gék.... "
Laatst aangepast door
|
ANITA412
|
op donderdag 23 augustus 2012, 20:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 20:38
|
|
|
Echt een hele leuke...mooie...zo simpel, maar zo.......
(soms weet je niet hoe je dat zeggen moet he?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA412
|
|
Geplaatst: donderdag 23 augustus 2012, 20:40
|
|
|
Dat zijn gewoon cadeautjes op een onverwacht moment;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 07:19