Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 20:36
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Een knuffel voor het Spaans Nationaal Elftal En lief zijn zondag he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 19:25
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Jonathan, hoe is het met je oog?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 22:14
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
Finale wordt: Nederland - Spanje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 21:10
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Woensdag 6 Juli: Lucas 14: 25-35. Wat kost het?
Een slecht voorbereide vakantie kan anders uitpakken dan je dacht. Om wat te noemen: gaan rijden op de bonnefooi is leuk tot je in een vreemd afgelegen stadje in het donker doelloos rondtoert omdat je geen Zimmer Frei meer kunt vinden. en het kroost elke drie minuten vraagt waar het zwembad is. Of: ma wil kerken zien, pa lezen en Jochie badmintonnen met pa, maar omdat dit allemaal onuitgesproken blijft, komt er van alle drie wensen weining terecht. Je glimlacht om zo'n naïviteit en zul je vakantie beter voorbereiden. Het leven zelf echter, vooral waneer je dat vanuit geloof wilt leiden, vergt ook wel wat 'scholing'. 'Oefening des geloofs' noemden onze voorouders dat. Hoe doe je dat, je geloof oefenen. Wat moet je je voorstellen bij geestelijke rek- en strekoefeningen, bij 'geloofstraining'? Als je leest wat Jezus erover zegt, blijkt het eenvoudiger dan je dacht. Het is niet anders dan bij op vakantie gaan: je moet van tevoren de situatie goed inschatten. Je afvragen: 'wat kost het?, en wat kan ik zo'n beetje verwachten?' Dan nog kan het gebeuren dat je een keer om half vier in de ochtend zware stenen bij de beek tweehonderd meter verderop gaat halen om je niet klein te krijgen door de valwinden die zich over de dennetoppen heen over je tent storten. En dan nog kan het gebeuren dat je vrouw, die bij aankomst duizend meter boven Bludenz, door zuivere schrik voor die witte monsters van bergen om je heen met verstikte stem 'Ik wil naar huis!'mompelt. Maar daar leef je mee. Want zulke dingen heb je, niet voorzien, toch ingeschat. In geloof.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:54
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Een dikke knuffel voor het Nederlands Elftal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:52
Onderwerp: WK-gekte
|
|
|
CARIN303 schreef: | maak je ook even reclame voor de "Hup Holland Hup "speentjes die nog met grote getale in de winkels liggen? Wil ze graag voor zondag kwijt !! Anette...iets voor jou? ( eh....de baby dan hè!! ) |
Je kan beter een link geven van de winkel waar je werkt. Oke zal een slagzin verzin.
Met een Oranje speen van Carin gaat ie altijd erin. Goed he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:47
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ehh...mag 3-2 ook? |
Vooruit, het belangrijkste de finale
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:43
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Pain is temporary, quiting fasts forever (Lance Armstrong)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 22:41
|
|
|
3-1
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 19:28
Onderwerp: ingekakte cake
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Krijg ik van jou ook een waterpistool dan? |
Ja
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 19:26
Onderwerp: Ik ga op reis naar....
|
|
|
Ik heb me al een weekje (geont)Span(t)je in Barcalona.
Mocht daar op de foto op een scooter van de stadspolitie. Toen ik erop ging ging opeens de sirene af. Had per ongeluk op een knopje gedrukt. Vond ie (de agent) niet erg.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op dinsdag 6 juli 2010, 22:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 juli 2010, 18:40
|
|
|
Dinsdag 6 Juli: 2 Sam. 23:8-7. De dorst van heimwee.
Er zijn van die momenten dat alles lijkt te stagneren. We staan droog. We hebben dorst naar levensdynamiek en heimwee naar beter dagen. Zelfs een vakantie helpt dan niet. Ook koning David ontkwam er niet aan. Aan het eind van zijn leven wordt er een incident in herinnering gebracht. Het speelt in de tijd van Israëls vrijheidsstrijd tegen de Filistijnen. Er is een dood moment in Davids bestaan. Hij is niet meer op weg. Niet naar Jeruzalem, niet naar het koningsschap, niet eens naar huis. Hij zit vast in de bergen, omringd door vijanden, verscholen in de grot. Dan krijgt hij groot bezoek. Drie officiren, mannen van formaat, legendarische helden, voegen zich bij hem. De vrienden delen hun belevenissenen er breekt iets bij de grote leider. Er is geen water bij de grot, maar Davids dorst is dubbel. Ook zijn hart staat droog door de dorst van heimwee. Hij hunkert naar water uit de bron bij de poort van Bethlehem, zijn vaderstad. Voor hem het middel om de dorst te lessen. Met gevaar voor hun leven breken de drie vrienden door de Filistijnse linies. Ze putten water uit Bethlehems poort en zetten de kruik met 'vloeibare herinneringen' voor David neer. Dan knapt er iets in deze man naar Gods hart: de mannen hadden dood kunnen zijn! Hij stort het water als een plengoffer uit op de grond. Het was vooe hem als bloed van de mannen die hun leven voor hem waagden. Dat drink je niet, dorst of geen dorst. David beseft dat hij anderen niet voor zijn kar had mogen spannen om de dorst van zijn heimwee te mogen lessen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:39
|
|
|
Komt er nog wat van wie o wie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:37
|
|
|
Wie o Wie gaat voor de bonus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:33
|
|
|
Een duik met de pinquins op de Zuidpool, zou er zo naar toe gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:29
|
|
|
Spannend.................................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:28
|
|
|
Wie o wie krijgt de bonus?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:22
|
|
|
Vind het anders heel wat 100 pagina's. Zal Chris blij mee zijn met al die onzin. Gaat de server weer op hol. Dat is trouwens een tijd geleden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 22:20
Onderwerp: ingekakte cake
|
|
|
Jolan, wanneer mag ik een keer die tulband komen proeven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 juli 2010, 20:33
|
|
|
Maandag 4 Juli: Gen 39: 6-20: Antiplan.
Tegenwoordig kennen we hem als Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat. Jozef, die in de put zat, je wet wel. Nu zit hij met zijn droomjas in een musical. Dat bewijst de kracht van die oude verhalen. Jozefs story raakt ons. Zo'n verhaal verzin je niet. Ook Jozef zelf kon dit niet bedenken, en dat is misschien wel de kern van deze geschiedenis. Deze jonge vent bereikte uiteindelijk alles wat een mens kan verlangen, zonder dat er een plan aan ten grondslag lag. een vooraf uitgestippeld carrierétraject ontbrak volledig. Alles overkwam hem. Er was eerder sprake van een 'antiplan'. Wat hij ook deed, het pakte telkens verkeerd uit. Hij tuimelde van de ene put in de andere. ook de vrouw van zijn baas hielp hem daar een handje bij. Josef weigerde in te gaan op haar advances, maar wat een kwelling! Dag in dag uit kronkelde deze slang zich om hem heen. Totdat er een worsteling plaatsvond en Josef wist te onvluchten. Daar lag zijn amazing dreamcoat op het bed van zijn patrones, die moord en brand schreeuwde. Hij zelf belandde achter de tralties. Het is makkelijk om achteraf te stellen dat het allemaal Gods plan was. Maar daarmee gaan we voorbij aan de kern. Het gaat er om dat Jozef deed wat hij moest doen. Hij had een toekomstdroom, maar die werd hem met de regelmaat bij de handen afgebroken. Hij stond voor dat antiplan en had niets anders dan de belofte van zijn droom. Psalm 119:9 werd eeuwen na hem opgeschreven, maa hij leefde er al uit: 'Hoe kan wie jong is zuiver leven? Door zich te houden aan uw woord.' Dat zegende God, en daarin ligt onze troost.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 20:23
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Weet jij dat mijn man juist heel erg lekker kan koken Hij krijgt daar enkel de kans niet zo vaak voor aangezien mijn enige recht het aanrecht schijnt te zijn.....dus eis ik daar wel het alleenrecht op! Maar zo af en toe mag tie ook wel een keertje mijn domein betreden.Maken alle mannen trouwens zo' n bende van je keuken als ze koken |
Ik in ieder geval niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:44
Onderwerp: Tour De France
|
|
|
MARISKA601 schreef: |
Ik ben vroeger een paar keer op vakantie geweest in zeeland. Ik geloof dat het de brouwersdam was die ik gefietst heb. Heenweg was trappen geblazen, terugweg vloog ik over de dam. Verder herinner ik mij het super grote strand van Domburg. de vuurtoren van Burg-Haamstede die snachts regelmatig in de tent scheen. |
Het ging hier over de Tour de France
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:20
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
PIETER649 schreef: | Annette staat in de keuken... ben benieuwd... |
Wanneer sta jij eens in de keuken?? Als de koelkast geopend wordt zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 19:01
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Misschien willen de mannen niet zo graag voor kinderoppas spelen en vrouwen als vrouwen zien in plaats van moeders...... |
Waarom ga jij niet dan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 09:11
|