ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 132 133 134 135 136 137 138 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 16:12
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

Nu
boodschappen doen
in de kou Zieke smiley
en dan met medicatie
tv

en
dan een
lijst maken van
wat te doen morgen
pas Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laterz!
doet me
goed hier dingen
te schrijven en delen
Genezing Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:51
BerichtOnderwerp: Een brief aan Jezus

PIETER619 schreef:
Toch nog even wat meer studeren en een eigen dan een eigen blog openen

Hai Pieter!

Over wie heb je het nu?

Over Jou, of over Laverde?

Ik vind het mooi opgeschreven hoor, dus...?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:45

Koud
en lui
geen zin zelfs
om boodschappen te doen
Honger Knipoog smiley

Nooit
iemand oordelen
die in een
soort depressie zit want
waarheid.

Kom
ik hier
ooit nog eens
uit en dan alles
Herzien

en
geloof me
dat is niet
zo makkelijk als het
Lijkt.

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:37
BerichtOnderwerp: DIT DOET ME /HEM PIJN!

19 Wij hebben lief omdat God ons het eerst heeft liefgehad. 20 Als iemand zegt: ‘Ik heb God lief,’ maar hij haat zijn broeder of zuster, is hij een leugenaar. Want iemand kan onmogelijk God, die hij nooit gezien heeft, liefhebben als hij de ander, die hij wel ziet, niet liefheeft. 21 We hebben dan ook dit gebod van hem gekregen: wie God liefheeft, moet ook de ander liefhebben.

Jahaa, mooi stukje.

Ik haat geen broerders, wel de zondes, (studies verzinnen, genezen kindertjes verzinnen).

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:28
BerichtOnderwerp: Humor

profeteren kun je leren Zieke smiley

Dat rijmt ook nog...nou veel plezier... Knipoog smiley

Ikzelf hield het, jahaa, 4 en een halve minuut vol... Knipoog smiley

Ja, ik bedoel het kijken naar de Ouweneel you tube film natuurlijk.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 12 november 2012, 05:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:18
BerichtOnderwerp: Wat is echte liefde?

JOL252 schreef:
Ik hou mijn adem in... tromgeroffel... Clown smiley

Hahaaaaaaaaaa! LOL Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:17

Quote:
Vandaag de dag is het blijkbaar de mode geworden om alle witte wasjes bij elkaar weg te gaan.

Neehee, Schijnbaar. Je kan ook een grote inschattingsfout hebben gemaakt, zeker als je zelf al behoorlijk inde war was.

En ook zonder in de war, iedere scheiding gaat gepaart met verdriet, ja, óók opluchting, kán, maar dus ook veel verdriet, ook al ben jezelf diegene.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:11

LAVERDE524 schreef:
Wat is echte liefde? - Ik moet het met jullie delen. Als ik soms om me heen zie, zie ik heel veel relaties en huwelijken naar de knoppen gaan. Het ligt op mijn hart om het met jullie te delen. We menen vaak dat huwelijken en relaties een basis is dat je vooral met je eigen gevoel een invulling moet geven. Maar daarin gaan we vaak al de fout in. Als je probeert om je eigen huwelijk te redden of je eigen relatie, doe het dan ook met verstand. Want jouw huwelijk/relatie is een keuze die je met je verstand maakt, ook al voel je die liefde niet in je op dat moment, jouw relatie/huwelijk redden is een keuze die je maakt, geen gevoel.

Als je 2 verschillende soorten potjes aan elkaar plakt, ene potje bevat schoon zout, en de ander potje bevat peper. Als je die potjes aan elkaar plakt met seconde lijm, dan krijg je het met geen mogelijkheid meer van elkaar, want dan zit het vast. Wie dit wel probeert, breekt dan allebei de potjes, dan zijn allebei kapot. Zo is het ook in de liefde, je zult samen moet vechten, als de één van de ander zich afkeert, breekt niet alleen zichzelf maar ook de ander ermee. We zeggen vaak te gauw, ja we zullen altijd bij elkaar blijven, want dat is het gevoel dat in de eerste plaats spreekt, en wat gaat het gemakkelijk om op je eigen gevoel af te gaan dan op je eigen verstand. We zeggen vaak; ik volg mijn hart, het hart is verbonden met het gevoel dat in je leeft. Als iemand verdrietig is dan voel je dat in je hart, het breekt je hart, en dat slaat vervolgens op je gevoel waaruit een soort van emotie ontstaat.

Zo is het met liefdesrelaties ook, in het begin lijkt het zo gemakkelijk, je spreekt lieve woordjes naar elkaar toe. Hoeveel van die woorden zullen de werkelijkheid halen? Ik denk maar een klein gedeelte of soms helemaal niets. Je kunt je eigen gevoel niet volgen, je kunt je eigen hart niet volgen, tenzij je je hart in goede banen leidt, en dat is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Wil je een goede relatie/huwelijk hebben, zorg er eerst voor dat je je eigen hart in goede banen leidt, en je eigen hart in goede banen leiden moet elke dag weer, steeds opnieuw. Want dan pas kun je ook werken aan je huwelijk/relatie. Relaties zijn niet gebaseerd op alleen wat lieve woordjes. Relaties is gebaseerd op het strijden voor elkaar, om te vechten zodat je bij elkaar blijft.

Vandaag de dag is het blijkbaar de mode geworden om alle witte wasjes bij elkaar weg te gaan. Maar dan is een relatie meer een spel dan een serieuze relatie. Ik zeg niet dat het gemakkelijk is als er iets is tussen man en vrouw, tussen vriend en vriendin. Is het moeilijk om met elkaar te kunnen leven, omdat de ene zich irriteert aan de ander, de ander verveelt zich in die relatie, dat zijn dus situaties wat ook wel genoemd word "In slechte tijden". Hoeveel heb je er voor over om te vechten voor je relatie? Want berouw komt namelijk na de zonde maar dan kan het nog wel eens te laat zijn. Zou een relatie kapot gaan, maar uiteindelijk de ene spijt heeft dat hij of zij bij diegene weg is gegaan, kan het nog wel eens te laat zijn, je begint elkaar te missen, en dat zijn situaties waarin mensen pas zien dat ze eigenlijk ook niet zonder elkaar kunnen, zie je niet veel, grotendeels ervan blijven bij elkaar weg, ik noem dat de luiheid van de mens. Ze zijn te lui om te werken voor hun relatie. Blijf je bij elkaar, zowel in rijkdom als armoede? Blijf je bij elkaar in goede als in slechte tijden? Weet je zeker dat je ook in die slechte tijden, wat ik zo net ook al noemde, bij elkaar zult blijven en trouw zult zijn aan elkaar? Je kunt elkaar niet voor 50% geven ook niet voor 99%.... nee je moet elkaar voor de 100% geven. Het is geen en, en. Het is of het één of het ander. Liefde kent geen tussen grenzen, maar liefde is zwart op wit, het is waarachtig.

Maar wat weten we eigenlijks over ware liefde? Je ontdekt dat pas als je voor elkaar vecht, zowel in goede als in slechte tijden. Want als je je rechterhand geeft zweer je trouw tot aan je dood toe, wie dit verbreekt, maakt meer kapot dan ze zich ooit kunnen beseffen, alleen is het besef daarin vaak niet aanwezig. Jullie vinden mij misschien maar een vreemde prater, maar ik durf te verzekeren dat ik degelijk wel gelijk heb. Waarom weet ik dat zeker? Ik heb in al die maanden en jaren geleerd wat echte liefde is. Echte liefde is niet op lust gebaseerd. Liefde is gebaseerd op elkaars gesteldheid. De trouwring betekend niet alleen in goede tijden bij elkaar blijven en voor elkaar zijn, maar het is ook voornamelijk bedoeld in slechte tijden. Hoever is de trouwheid van de mens nog aanwezig? - Dit is wat ik even wilde vertellen, ik moest het kwijt aan jullie allemaal.

Zo mijn hart is weer opgelucht Knipoog smiley

Het is een mooi stuk, ook waar enzo... Knipoog smiley

Maar
hier gaat
een ex van
mij behoorlijk misbruik van
Maken. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:03

HANNAH810 schreef:
een gedachte die zomaar bij me opkomt;

soms heb je even een stevige muur nodig om te klagen,
daarna kun je ervoor kiezen er een nieuwe tempel naast te bouwen.

Zoist precies! Zelf bedacht, knap hoor, ja meen ik Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 15:01

ROLF230 schreef:
Werken, ja ik ben ook blij dat ik werk heb. Wat moet je anders de hele dag doen? Je moet een balans zoeken tussen werk en ontspanning mijns insziens en zorgen dat je het leuk vind om te werken.

Ja, dat is heel wijs gezegd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 14:57
BerichtOnderwerp: Een brief aan Jezus

LAVERDE524 schreef:
Een brief aan Jezus,

Here, ik begin nu steeds meer van u te leren. Ik begin dingen te zien die ik nog nooit eerder had gezien. Ik begin dingen te begrijpen die ik eerder nooit heb begrepen.

Nu pas begin ik langzamerhand onderscheid te maken tussen Uw liefde en de liefde van Babylon. Nu pas begin ik dingen door te krijgen.

Woorden van verlangen, woorden van intense liefde, hoe onuitsprekelijk k
an de Geest van God de Vader werken? Staan we daar wel eens bij stil? Als ik de dingen om me heen zie gebeuren, is mijn hart in een benauwde positie. Want Here... de goddeloosheid maakt mij soms ook wel bang, als ik op mijn werk zie, als ik thuis zie, als ik in de kerken kijk, alles gaat werkelijk naar zijn knoppen.

Ziet u Jezus? Mensen worden steeds vuiler. Ziet u Jezus? Mensen hebben weer een oprechte koning nodig, en dat bent U. U bent immers de bedenker van alles wat leeft.

Mijn kinderlijk hart getuigt over Uw rechtvaardige oordeel dat al uitgesproken is over ons volk dat zich hard en ongehoorzaam houdt. Jezus, mag ik U iets vertellen?

U voelt zich ook vaak eenzaam, ondanks Uw goddelijkheid. Immers, U bent weer opgestaan. Soms merk ik aan mijn eigen fouten en gebreken waardoor er tranen over Uw wangen heen rollen. Maar ondanks dat staat U daar om mij met open armen te ontvangen en vergeving te schenken zodat ik Uw werken verder kan uitvoeren.

En dan getuig ik maar weer: zien jullie? De Here die in pure schoonheid word omschreven, lees de Heilige schrift maar eens.

Oh Uw lach en gezicht, u die het water veranderde in wijn. Oh Uw prachtige ogen, die vertellen over de schoonheid van Uw hart. Uw laken die u nu draagt is gelijk als de geur van de wind, wanneer ik de wind voel om mij heen. Uw haren die gelijk zijn als goudlinnen die verblindend glinsteren voor vele ogen. Uw schoonheid dat getuigd over een perfecte liefde van rechtvaardigheid.

Ziet U Here? U bent meer dan een Koning alleen, u bent ons leven! U bent meer dan een Heerser. U bent degene die recht brengt in alles. De profeten hebben over U gesproken. Oh en Here soms fantaseer ik over hoe Uw aangezicht zou kunnen wezen, soms dan droom en beeld ik mij in hoe Uw lach kan wezen.

Uw mond is meer dan een tweesnijdend scherp zwaard, Uw mond getuigd namelijk over de oprechtheid en rechtvaardigheid van Uw dierbare hart.

Ziet U Here? U bent niet alleen, wij zijn er immers nog. Als U soms ook het gevoel heeft om er alleen voor te staan, dan bent U niet alleen, wij voelen hetzelfde, en U voelt dit met ons mee. Ziet U Here? Is dit dan niet de eenheid van Uw lichaam van wat U bedoelde?

Als ik voor U mocht bidden tot de Vader dan zou ik dat graag willen doen.

We houden van U Here...

Prachtig...ja

Mensen worden steeds vuiler. Ja, deze week weer een jongen van 20 zelfmoord gepleegd om dat ie al zijn hele leven werd gepest, buitengesloten.
Zijn het je eigen ouders niet de je leven verzieken als kind, dan is het wel de maatschappij die dat doet.
En de kerk/gemeentes maar hardvochtig roepen wie zelfmoord pleegt komt niet in de hemel.

Inderdaad, er komt een punt waar alleen het geloof in God je nog overeind houdt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 14:44
BerichtOnderwerp: Aan alle vrouwen...

LAVERDE524 schreef:
Het hart van een vrouw is als een tehuis voor de moedelozen, want haar troost is als een ondenkbare wezen dat zich ontspruit als een volkomenheid die zich bekommerd om de harten der moedelozen. Een vrouw is als een parel die schijnt in de zeeën der wateren, haar glinstering is als een ster aan de hemel, die licht geeft aan de moedelozen. Een vrouw die staat naast haar man, is als een rots waarop een man zich kan wenden. Want een vrouwenhart is teder en zacht en doorweven met haar liefde. Haar haren zijn geweven als goudlinnen op haar hoofd. Haar ogen weerspiegelen haar hart en ziel waaraan de zuiverheid herkend kan worden. Een vrouw is als een droom die werkelijkheid word. Wanneer zij spreekt in vrijmoedigheid zijn de harten van vele mannen gesmolten. Zij is het mooiste in het leven van een man. Want zij is de steun en toeverlaat voor een man die strijd voor haar.

Mooi geschreven.

Ik ga er bijna van huilen.

Ja, zó had het móeten zijn he?

Maar ja, kinderen worden mishandeld, mishandelen d'r eigen kinderen weer, vaak ook onbewust.

Gebroken wereld.

Hoe het oorspronkelijk bedoeld is zie je niet vaak terug. en als je het dan wel ziet, zijn het vaak ongelovige gezinnen....

Is mijn ervaring.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 7 november 2012, 14:44
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 14:14

JOL252 schreef:
Neerzitten bij de brokstukken en rouwen is reëel, gelukkig hebben Jobs vrienden een tijdje gezwegen waardoor het verdriet er mocht zijn.

Het op de rug bij een ander leggen is ook niet altijd een bewust gedrag maar wel het gevolg van chronisch klagen en neerleggen van je probleem bij de ander zonder er zelf verantwoording voor te nemen of iets in te ondernemen. En soms zie je dan het fenomeen dat de omgeving klachten kan vertonen. Het hoeft nog niet gelijk over te zijn wb probleem maar het is wel de innerlijke houding die het 'm doet.

Ja, wat ik eigenlijk bedoel: dat is het iemand anders de schuld geven van je problemen. Dan kan iemand wel een moeilijk leven hebben(gehad), maar da's gemeen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 november 2012, 14:05

ERIKA129 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Geschokte, onthutste smiley
Stapelen de mannen waar jij geen deuk van snapt zich op Smiley die vol vragen zit Clown smiley

Nee,
werk is
het laaste dat
Jol had opgeschreven hier
Nádenken Knipoog smiley

Je
kan het
ook inderdaad anders
lezen, want staat 'behalve'
bij.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 7 november 2012, 14:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:18
BerichtOnderwerp: Yokidrink

Ja, die hou ik erin: ik zet een/me joker in! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:13
BerichtOnderwerp: 2 Korinthe 12

Maar ja, op deze site misschien tijdverspilling, het gaat er hier toch alleen maar om hoe snel een man een vrouw tussen de lakens kan krijgen....of niet dan?!? Sorry!Ja, idd, ik hoorde es een keer van iemand op een hele andere site dan deze hoor, ja, die man had een etentje betaald, en daarom eiste die min of meer dat die vrouw wel met hem naar bed zou gaan.

Idioten, en dan zeggen dat ze christelijk zijn, ja, die man deed ook iets met theologie studeren.

Als je klassiekers kijkt, zie je altijd heel veel respect voor de man naar de vrouw, en niet voor wat hoort wat Zieke smiley

Dit dat ik dingen hoor hier en daar, maakt dus dat ik nauwelijk nog durf af te spreken Boze smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 november 2012, 17:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 17:04
BerichtOnderwerp: 2 Korinthe 12

CORTAZAR588 schreef:
en de predikers die je aanhaalt zoals Todd Bentley en Jessu DuP
zijn geen mensen waar ik ook maar iets van zou aannemen.
een prediker als Todd B is niet verwerpelijk om zijn uiterlijk alleen maar ook om de leestellingen de het geweld wat hij gebruikt.

JduP laten we daar ook maar over zwijgen.

Een dienstknecht van de Heer moet , als hij pretendeert een hemelse of infernale ervaring te hebben gehad iig zijn leven aan te passen en zich te vernederen voor God.

Ik weet dat het verspilde moeite is wat ik doe maar ik zal nog een keer
de namen noemen van mensen , die ook in de hemel en helzijn geweest en itt de 2 bovengenoemden , geen geld als water verdienen , noch hun eigen eer najagen, maar als prediker en dienstknecht hun verhaal , vaak onder tranen brengen .

Ik noem :
\
Angelica Zambrano in het Spaans en het Engels te zien en te horen
Carmelo Brenes in het Spaans te beluisteren

Wilmer Liendo eveneens in het Spaans
Yonara in het Portugees

Daarnaast nog vele anderen die hun verhaal vertellen , zich hebben bekeerd en niet liegen.

Maar ik weet dat het geen zin heeft om het hier te noemen want wat de boer niet snapt laat hij in de grond zitten ......

helaas

Ik zal de namen die je aanhaalt een keer opzoeken en lezen.

Ik weet ook wel van een ongelovige oom, die zag ook het een en ander waarvan je als christen wel genoeg weet dan.
En tuurlijk, er zijn engelen en demonen. Ik heb ook dingen meegemaakt, maar ja, ik heb de neiging alle nare dingen te blocken; ik kan niet altijd bij alle informatie op een moment.

Iig, bedankt, ik ga ze eens opzoeken als ik me zo voel zeg maar.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 16:54

En het kan ook heel verstandig zijn, als een ex denkt 'ik heb weer beet' en je denkt zelf oh leuk vrienden, om dan ff een time out in te lasten van 3 weken, en dan zie je wel.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 08:55

JOL252 schreef:
Neerzitten bij de brokstukken en rouwen is reëel, gelukkig hebben Jobs vrienden een tijdje gezwegen waardoor het verdriet er mocht zijn.

Het op de rug bij een ander leggen is ook niet altijd een bewust gedrag maar wel het gevolg van chronisch klagen en neerleggen van je probleem bij de ander zonder er zelf verantwoording voor te nemen of iets in te ondernemen. En soms zie je dan het fenomeen dat de omgeving klachten kan vertonen. Het hoeft nog niet gelijk over te zijn wb probleem maar het is wel de innerlijke houding die het 'm doet.

idd, de innerlijke houding!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 08:44

JOL252 schreef:
Klaagmuur
is daar
niet voor niets
klagen is niet negatief
beginsel Idd, de klaagmuur is er niet voor niets. Ik heb heel lang niet geklaagd, jarenlang.
En nu voel ik me zo, dat ik gewoon zo mijn bed weer inwil en úrenlang slapen, dat ik net wakker wordt voor 8ten zodat ik op de valtreep boodschappen kan gaan doen, dan tv kijken en weer slapen.
Als ik slaap droom ik, heerlijke gelukkige dingen. ik hoef alleen maar te liggen en mijn ogen dicht te doen. Ja, en als ik heel eerlijk moet zijn, is dit al ruim anderhalf jaar zo. Ja, met kleine tussenpozen dat het uiterlijk gezien wel ging.

Ik heb gewoon nergens zin in.

Het enige voordeel wát ik heb, is dat ik van een afstandje naar mezelf kan kijken en mezelf opdrachten kan geven.
Zelfs die afwas van gisteren staat er nog.
Heb ook niets gedaan, na die 2 treurige verhalen over vroeg opstaan gisteren, ben ik zelf weer mijn bedje ingegaan, om er pas om 2 uur uit te komen.

Afwassen, wasjes draaien, heb nu helemaal niets meer om aan te trekken bijna, opruimen, tis hier één grote zooi. spulletjes die bij grof vuil moeten; kleine spulletjes die ik ff tijdelijk in me box(soort zolder maar dan beneden) zet. Ik heb nota bene een lift en woon op één hoog.

Naar de kapper, en ja, die afspraak arts verzet ik, weet toch al dat 't psychisch is.

En daarna, naar 'doe het zelf zaak', spullen kopen, ik hád een lijstje, ik print het wel opnieuw uit.

En dan, mijn administratie: overal liggen brieven al dan niet opengemaakt door me hele huis.

Iig, ik voel me zwaar K@#!, maar ja ik moet wel dingen doen, die vrouw komt langs om half vier.

Ik voel me zwaar k@# maar ik ga toch beginnen met dingen, want ja, ik heb geen keus.
Ik ben niet eens echt depressief, ik heb gewoon helemaal geen zin om wat dan ook te doen, behalve slapen.

Ja, en als me huis klaar is ben ik wel blij, opgeruimt, geschilderd en meubeltjes, maar ja, dat is dus nog niet Zo.

Komt bij, ik heb wel een grote mond van jaahaa, ga met exen om, nou, als je niet uitkijkt krijg je de volle laag en als enige de schuld waarom dinge niet goed gingen.

Hoe Jol dat noemt: hun problemen op je rug leggen.

Dus daar heb ik ff fijn afstand van genomen: nee, niet alle exen.
Ja, ze lezen het hier, dus ik moet wel ff uitkijken wat ik zeg natuurlijk...

Nou, dit waren mijn klachten: Ik voel me nu wel beter en heb zowaar zin om te beginnen.

Klagen
als je
je beklag doet
op de juiste plek
achterlaten

Dan
toekomst in
rug naar muur
verder, met nieuwe moed
lopen

Klaagmuur
is niet
voor niets nagebleven
briefje in de muur
stenen

Gedenken
zoals Jakob
steen als Bethel
briefje, teken tussen stenen
Hoop!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 november 2012, 08:51
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 07:49

JOL252 schreef:
Zeuren en klagen zijn twee dingen. Klagen wordt zeuren als klagen chronisch wordt en er geen beweging is en leidt tot een soort negatieve winst (de bekende ziektewinst, aandacht op negatieve manier vragen/krijgen, probleem op andermans rug leggen...). Maar reëel onder ogen zien wat er aan de hand is, wat pijn doet, wat frustrerend is mag een klacht zijn. Wat kunnen we voor de ander zijn.. een luisterend oor, troost, aandacht, delen, verbondenheid... dan is klagen niet zwaar, negatief of een last. Mooi: het hoofd omhoog (kop op) en het hart naar boven (uitzien, verwachten, vragen, roepen, wachten, rekenen op, openstaan, ontvangen).

Ja, en ik kan me niet voorstellen dat iemand zó doet. Aandacht op negatieve manier vragen en het op iemands anders rug (proberen te) leggen.

Ja, ik heb dat zelf wel meegemaakt met iemand die dat deed, da's heel naar.

Quote:
Maar reëel onder ogen zien wat er aan de hand is, wat pijn doet, wat frustrerend is mag een klacht zijn.

Jahaa, want dá kan je er dus dingen aan dóen.

Quote:
dan is klagen niet zwaar, negatief of een last. Mooi: het hoofd omhoog (kop op) en het hart naar boven (uitzien, verwachten, vragen, roepen, wachten, rekenen op, openstaan, ontvangen).

Dat is mooi opgerschreven en waar.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 7 november 2012, 14:13
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 6 november 2012, 07:41

In het algemeen, omdat Martinme het weleens over schuldgevoel had. en weleens zei dat bij mij, de knop schuldgevoel is ingedrukt en dat was niet zo zei ik en daarna zei die het weer.

En ik had eerst van als er iets niet ging hoe ik het wou, of hoe dat het moest, wát dan ook, dat ik me schuldig voelde.

Nou is schuldig voelen een heel naar gevoel.

Dus daarom schreef ik dat 2 keer: kijk, bij wat dan ook, eerst of je iets express deed. Is het geen ramp, alleen kost het wat geld, vloeistof over je pc bijvoorbeeld, neem dan voor om de volgende keren op te letten en geen koffie direkt naast je pc te zetten. en dan klaar, jammer en blijf je niet schuldig voelen.Tweede voorbeeld, als je een inschattingfout hebt gemaakt wb een relatie, of je ging verkeerd met iemand om, kan ook voor jezelf verkeerd zijn. Of je deed heel boos tegen een partner die iets erg is over komen.
Kijk er is altijd vergeveing, je kan altijd overnieuw beginnen, ja, misschien heb ik het tegen mezelf hoor. Ik had het gewoon op me hart om dat hier op dit forum neer te zetten. Dat heb je toch weleens, dat je de belangrijkheid voelt om iets neer te zetten..

Met als belangrijkste reden schuldgevoel, daar kan je aan kapot gaan, en bij God is vergeving.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 6 november 2012, 07:51
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:54

MARITIME853 schreef:
Hetgeen dat mij tot nu toe..... nog steeds overeind houdt en sterk maakt, is nog steeds, dat ooit een tante (niet christelijk) me leerde om als eerste op een orgel te spelen!!!
Het had de woorden:

"LEES JE BIJBEL, BIDT ELKE DAG, OPDAT JE GROEIEN MAG........"

Voor mij is dat de enigste "waarheid" dat nog steeds gefundeerd in mijn leven geldt.
Dan al de zgn "christelijke" veroordelingsleer dat hier wederom weer zichtbaar is, dat BREEKT AF.... inplaats van bouwd op.

De een na de andere "christelijke" groep of leerraar wordt hier de grond in getrapt. Dat noemt zich overtuigende bewuste christen Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Hoe kan iemand de leugen herkennen als men de bijbelse waarheid niet weet???

Veroordeel niet opdat jij niet veroordeeld wordt..... Dat mag toch bekend zijn voor diegen welke zeggen een christen te zijn???

Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley

Ja, maar iemand zeggen dat liegen niet mag, is niet veroordelen.
Of tegen een leugenaar zeggen dat ie liegt.
Ja, of je moet zoo dom zijn, dat je dingen gelooft, ja, het houdt een keer op hoor. Ik veroordeel ook niet de mensen die die dingen geloven. Ja, met zand in je ogen gestrooid kan je moeilijk zien. Vandaar.

Met dat 'veroodeel niet' etc, wórdt iets héél anders bedoelt, broeder Maritime...

Goedgelovig
voor ogen
die dan ineens
opengaan en dingen zien
Waarheid.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:48

JOL252 schreef:
Ken je die van de vergelijking met Miriam en Mozes? Als je kritiek hebt op de voorganger zou je wel es net als Miriam melaats werd, gevolgen moeten dragen daarvoor... dit argument wordt gewoon gebruikt!
Hoe houd je je kudde tam? Met dreigen (manipuleren) en de bijbel naar je eigen hand zetten. Brrr.

Ik heb zóveel gehoord, maar ja, ik heb al tien jaar niets met vrije groepen te maken, geen sites lezen, alleen GG de laatste tijd.
Geen bladen meer. Mensen die zo denken vermijden, etc.

Maar ja, ik weet wel van dreigen en manipuleren, daarom ging ik daar weg in de eerste plaats.

Slaap lekker zo! Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:45

JOL252 schreef:
Toch heeft de bijbel het ook over "ontmasker de duisternis". Veel vindt in het verborgene plaats. Ik ben het met je eens dat je "niet zomaar" moet veroordelen. Toch mogen (moeten) we ons nuchtere verstand en onderscheidingsvermogen gebruiken. Dit is een eigenschap in ons die aangescherpt kan worden door de Heilige Geest, is uiteindelijk ook een gave en dat is er niet voor niets! Ik zou ze niet de kost willen geven die vast zitten in afhankelijkheidsrelaties en dus ook manipuleerbaar zijn. Er zijn er zoveel die niet vrij als gelovige leren leven maar altijd opkijken naar een mens in een bepaalde functie.

Quote:
Ik ben het met je eens dat je "niet zomaar" moet veroordelen.

Niémand doet dat zómaar....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:43

De een na de andere "christelijke" groep of leerraar wordt hier de grond in getrapt. Dat noemt zich overtuigende bewuste christen
Hoe kan iemand de leugen herkennen als men de bijbelse waarheid niet weet???

Gelukkig maar, en dat gebeurd juist door mensen die wél de bijbelse waarheden juist weten.

Gij zult niet liegen bijvoorbeeld.

Alles komt aan het licht(bijbeltekst)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:35
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Nou even een leuk bericht
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:32

Dát weet ik niet. Ik weet niet eens dat dat bestaat....en wat 't precies is.

Tis alleen zo verdrietig om te zien.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 23:02

Je moet gewoon denken: ging iets expres.
Zo niet is er niets aan de hand: er is een verschil met express gooien met iets en iets per ongeluk laten vallen.
In het 2de geval, ja jammer gebeurt iedereen weleens.
In 1ste geval: ja, hulp zoeken natuurlijk.

En wat ik zie en meemaak: men voelt zich schuldig over dingen die per ongeluk gaan. ja, dan kan je ook wel hulp zoeken eventueel, maar daar zit wel een groot verschil tussen, ook qua schuldig voelen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 5 november 2012, 22:46

LEANNE226 schreef:
Niet alleen het werken wordt ontmoedigd,ook het leren.........geen stufie meer en geen OV kaart........het krijgen van kinderen wordt toch al te duur..........verlaging kinderbijslag en kindgebondenbudget..........geen aanvullende alleenstaande ouderkorting meer voor mensen die wél willen werken en kinderen hebben boven de 12 ....... de ziektekosten zijn onbetaalbaar geworden.............en als kadootje gaan we zelf weer voor de schoolboeken betalen......
De hypotheekaftrek daar zal ik niet over zeuren,daar heb ik jaren van geprofiteerd.

Wat vertel ik mijn kinderen?In plaats van verder leren maar een baan zoeken die er niet is?

Ik ken iemand die moet zijn huis verkopen, best triest hoor.

Ja, hij had een hyptheek, maar ja, áls hij ziek zou worden zou het gedaan zijn, zou die zijn huis moeten verkopen.

Dus daar lag steeds een zwaard boven hem: "als ik maar nooit ziek word".

Ja, en nu is tie ziek geworden, wat al niet leuk(understatement) is, en kan hij ook nog eens zijn huis verkopen.

Dát vind ik nu echt een tranenedal; wat een leed....Want hij weet nu eigenlijk al bijna zeker dat het met verlies verkocht gaat worden.

Verder weet ik niet veel van politiek hoor, ja ik wou het regeerakkooord lezen, zo wat een groot pak papier, helemaal niet interessant en ik snap er niets van.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 132 133 134 135 136 137 138 ... 235 Volgende
Pagina 135 van 235