Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 20:31
Onderwerp: 9 oktober Ethiopisch eten in Veenendaal
|
|
|
[quote=LEPELTJE037]Lepeltje037 mag er wat mij betreft ook aan worden toegevoegd.
{edit} Dus voor het complete lijstje tot nu toe:
adrianne320 carin303 jonathan890 motormuis997 marianne338 herman040 lepeltje037 Mario216
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 augustus 2010, 19:57
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Oké; er is toch iets ergers dan krakende chips-eters in de trein...
Wat moet je doen als er pal tegenover je een volwassen man uit z'n neus zit te vr.... ?
Spoorwegpolitie was in geen velden of wegen te bekennen |
Geloof dat jij liever onweer had gezien dan had je hem weggebliksemd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:58
Onderwerp: Onderweg
|
|
|
Als mensen onderweg bidden wij trek met ons mee.
We laten achter ons wat niet bijdraagt aan aan een wereld die om gerechtigheid vraagt we laten achter ons de pijn en het verdriet die onze ogen dicht houden
Als mensen onderweg bidden wij
En daarom
als mensen onderweg bidden wij trek met ons mee. Amen. trekmet ons mee
We durven geloven in een leven waarin het goed is om samen op te trekken we durven geloven in een wereld waarin we naar elkaar omzien omdat we geloven dat we in de ander U, Eeuwige zelf kunnen ontmoeten omdat we ook geloven dat er iets zichtbaar wordt van een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op dinsdag 24 augustus 2010, 23:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 23:53
Onderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Effe weer omhoog halen ,dames wat zijn we stil...... Toch niet uitgekletst of wel? |
De afgelopen 20 dagen is er niets gezegd, zelfs niet door Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 22:26
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Dinsdag 24 augustus; Math. 28 - 11-15: Slapend rijk.
Dat moeten ze gaan vertellen, de dappere Romeinse soldaten: dat ze geslapeen hebben! In elk geval mag het niet aan het licht komen wat er in werkelijkheid is gebeurd, daar in de tuin van Jozef van Arimentea. Natuurlijk zullen de mensen in Jeruzalem lachen! Ha, Romeinse soldaten die slapen op hun post! Wat een wachters! Als daar het Romeinse rijk groot moet worden... En de soldaten? Die lachen maar een beetje mee, als boeren met kiespijn. Laat de mensen maar lachen, zijn lachen het laatst en daarom het best. Want in hun portemonnee zit het geld dat ze voor hun leugens hebben gekregen! Veel geld. De overpriesters hadden graag een flinke fooi voor over. Als de soldaten zouden vertellen dat ze geslapen hadden, zouden ze rijk worden! De leugen wordt goed betaald! Zo gaat het nog altijd. Wie rijk wil worden, moet de waaerheid vermoorden. Wie goed wil verdienen, moet z'n ogen dicht doen en zijn mond gesloten houden: zwijgen als het graf. Alleen, vergis je niet: al is de leugen nog zo snel, Pasen achterhaald hem wel! Het bericht van de opstanding gaat als een lopend vuurtje door de stad. Jezus, die de Waarheid is, gaat sneller dan alle leugens van sodaten en priesters. Wie zwijgt als het graf wordt slapend rijk. Maar wie wakker is en de waarheid aan het licht doet komen, die hoort het woord van Jezus: Zalig de armen, want hunner is het Koninkrijk van God!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 20:46
Onderwerp: Alleen voor mannen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja, zo doe ik dat ook ja ongeveer. Maar die knijpers dan? |
Die op de punten vastzetten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 20:45
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
Ik snap het nu waarom Jonathan het van Carin het m.b.t. het wokken..
Gefeliciteerd samen, ook het andere setje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 20:32
Onderwerp: Niet mokken maar ( meegaan) wokken
|
|
|
VISSER278 schreef: | Spreken ze daar altijd met een dubbele tong? |
Nee, joh dat walen wij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 20:23
|
|
|
CARIN303 schreef: | HOERA......mijn pc doet het weer, de rust is gedaan dus |
Jammer Heb je wel gemist bij de wok.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 augustus 2010, 20:21
Onderwerp: koninkrijk of republiek?
|
|
|
Ben jij nu zo blij dat je niet meer hoeft mee te betalen of wil je je geld terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 21:31
|
|
|
VISSER278 schreef: | Please.........leg uit. |
Je doet de hoes, binnenstebuiten. Doe de punten van het dekbed in een punt en doe het ook met de andere. Het handigste is de smallste kant. Je gooit de hoes om de dekbed. Je pakt de langste kant samen met het dekbed en schudt net zolang dat het een beetje goed verdeeld is.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op maandag 23 augustus 2010, 21:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 21:16
|
|
|
Maandag 23 augustus; Math. 28:1-10: De engel van Pasen.
Dat is een wonderlijke openluchtdienst, daar in de tuin van Jozef van Arimatea! De twee kerkgangers, twee Maria's, zijn eigenlijk gekomen voor een rouwdienst. Maar de predikant van deze zondagmorgen heeft een andere boodschap! Jezus is opgestaan!
Nee, er luiden geen klokken op deze zondagmorgen. God heeft zo zijn eigen manier om mensen tot de vreugde op te roepen. Aarde en hemel komen in beweging. Er is een grote aardbeving en uit de hemel komt een engel. Van boven en beneden komen de signalen van het heil! Dit gaat de aarde en hemel aan!
De engel wemelt de grafsteen weg. Hij opent de deur naar het leven. En met hemelse humor kiest de engel uitgerekend deze steen uit als kansel. Hij gaat op de steen zitten en houdt zo zijn preek! Een grafsteen als preekstoel! Duidelijker kan het niet: de dood is overwonnen!
Daar zit de engel van Pasen, een hemelse gastpredikant: zijn uiterlijk is als een bliksem, zijn kleding wit als sneeuw. Hier past geen zwarte toga. Hier blinkt het stralende wit van het leven! En die bliksem? Die doet denken aan die engel die met vlammend zwaard stond bij de ingang van het paradijs. Niemand mocht er binnen! Maar hier, in deze tuin, worden de rollen omgekeerd. Hier wordt de dood de tuin uitgejagd. Hier mogen mensen binnenkomen om te zien dat het graf leeg is, de dood overwonnen, Jezus is waarlijk opgestaan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 21:00
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou, niet alleen wc schoonmaken hoor. Er zijn er wel meer. Wat dacht je van een dekbed terug stoppen in een dekbedhoes.Grrrrrrrrr, dat stomme ding wil nooit zoals ik wil. |
Tip: gebruik een paar knijpers
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 20:59
Onderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM
|
|
|
VISSER278 schreef: | Meer niet op je toetsenbord? |
Niet zichtbaar, voor de geheime dienst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 20:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | joh Mario... leestekens ZAT op je toetsenbordje toch?? |
qwertyuiop asdfghjkl zxcvbnm 1234567890 ;'/.,!@#$%^&*()_+
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 23 augustus 2010, 20:00
Onderwerp: Ik mis je....
|
|
|
Sterkte Chat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 23:27
|
|
|
MOTORMUIS997 schreef: | Leuk, Lekker, Lachen, Lollie, wordt vervolgd....!
Een hele gezellige avond waarbij Hans Klok ons vermaakte met kralentrucks, de Tomtom van Mario ons een heuse 'hike' bezorgde richting café, het Afrikaanse tintje door een dame en heer werden toegevoegd en het toefje slagroom heel Happy werd genuttigd...
Niet geweest? Je hebt ECHT wat gemist!!!! |
Je bent nog vergeten over die brug, waarbij je bijna een jump in het water maakte...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 23:25
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | En mij ook??? |
Als Jonathan niet kan wil ik evt. nadenken voor een taxi te geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 21:40
Onderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?
Het is de bedoeling om een gezellig dag te hebben met elkaar en eventueel een strandwandeling en samen uit eten te gaan.
Voor de avond is er natuurlijk, zeker voor de romantici onder ons, een prachtige zonsondergang gepland .....
Zou iedereen die mee wil op 28 augustus zich op deze lijst willen opgeven ??
Opgegeven tot nu toe; Erika Angelique327 Yes356 (onder voorbehoud) Crossroad317 Anoniempje (onder voorbehoud) Henk546 Bert168 (onder voorbehoud) Henduk927 | Mario216
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 21:36
|
|
|
Ben ook niet volmaakt, en het is gewoon waar dat iets schriftelijk uitdrukken heel erg moeilijk is. Heb ik ook last van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 20:17
|
|
|
Je kunt wel opmaken uit iemands opmerking of ie het zwart-wit benoemd of niet. Mensen maken het soms wel heel erg onmogelijk voor iemand. Dit kan hier op CM zijn maar ook in een kerk. Jij kan wel het zo genuanceerd noemen Chat, maar er is wel heel erg vaak kritiek op jouw visie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 20:00
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Als het nou gepland wordt in de weekenden dat ik mijn kids niet heb, ga ik zeker trachten aanwezig te zijn...en de verdwaalde neem ik dan wel mee, ga ik wel tomtom spelen. |
Volgende keer waarschijnlijk in Veenendaal, kun je mij op komen halen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 19:57
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Nou kan ik het topic 'pc-problemen' toch nergens meer vinden
Anywees: het lukt mij niet meer om met mijn Youtube-downloader muziek van internet te plukken. Ik krijg telkens de melding: "unable download remote file, try again!"
Nou slaat try again volgens mij nergens op want ik krijg deze melding nu al dagenlang standaard bij iedere song.
Wie weet hoe ik dit moet oplossen
GrZing! |
Cross heeft al geantwoord, kun je die kamelen niet leren lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 22 augustus 2010, 15:44
|
|
|
Zondag 22 augustus: Math. 27: 27-66; [i]De soldatenwacht.
Het lijkt erop dat Jezus een koninklijke begrafenis krijgt, met militair eerbetoon! Een grote steen is voor de opening van de spelonk gerold. Zo worden in Israël de doden begraven: ze worden weggelegd in ruimten die in de rotsen zijn uitgehouwen. Voorname burgers lieten voor zichzelf dicht bij huid zo'n graf maken. Dat had ook Jozef van Arimatea laten doen, een rijk man die een volgeling van Jezus was geworden. En zijn graf is nu het lichaam van Jezus gelgd, in zuiver linnnen gewikkeld. Nota bene op de sabbat komen nu de overpriesters en de Farizeeërs samen bij Pilatus! Ze zijn er niet op gerust op. Die Jezus heeft zulke wonderlijke dingen gezegd over een opwekking na drie dagen. Je weet maar nooit! Zou Pilatus niet een paar soldaten voor het graf kunnen zetten? Wie weet komen die dicipelen om het lichaam te stelen en om daarna het praatje rond te strooien dat die Jezus is opgestaan! Pilatus is gevoelig voor hun argumenten. En zodoende wordt het graf verzegeld en komen er soldaten voor te staan. Veiliger kan het niet! Van stelen kan nu geen sprake meer zijn, laat staan van een opstanding uit de dood! Zo ligt Jezus in het graf. Gestorven en begraven. Soldaten houden de wacht. Alsof Jezus een Koning is! En goed beschouwd is Hij dat ook! Een Koning die zelfs door de dood niet tegen te houden is. Je kunt Jezus en Zijn kerk doden, begraven, het graf verzegelen en er soldaten voor zetten - eens komt de waarheid aan het licht en het leven tevoorschijn! Geen soldaat, geen leger houdt Zijn Koninkrijk tegen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 21 augustus 2010, 23:54
|
|
|
Weer er eentje erbij, ik ook trouwens
Dat wie het meeste op CM te vinden is, kun je aan Chris even vragen. Zal hem dalijk effe mailen om een top10 te vragen.
|
|
Naar boven |
|
|