Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 juni 2010, 00:16
Onderwerp: Vrienden
|
|
|
EVA685 schreef: | In verdriet en pijn leer je wie je vrienden zijn! |
en daar kan ik alleen maar mee eens zijn Eva! Hoe moeilijk dat soms ook is om op zulke momenten die schifting mee te maken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 19:34
Onderwerp: Dág allemaal...!
|
|
|
Gefeliciteerd! En veel geluk samen met jullie kinderen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:24
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de allereerste pagina van dit topic...... ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden precies hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met vijf !!!!! vriendinnen ysha217 marianne129 (onder voorbehoud)
martien579 dirkjan078 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 met kinderen (onder voorbehoud) hlcvb791 hans521 (onder voorbehoud) dreeke472 (onder voorbehoud) henduk927 juda209 (97 jaar, hihi) (onder voorbehoud) rick261 + 2 kids (onder voorbehoud)
28 aanmeldingen, en 4 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!! leuk hoor!!
. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 16:33
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Hier nog 1...
|
Precies Zinga...ik ook, en ben van mening dat ik dat in de toekomst moet blijven doen met dit soort reakties(lees oordelen),
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op maandag 31 mei 2010, 16:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 14:48
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Dat is wel waar Susannah, maar bij ziekte spelen menselijke keuzes geen rol. Bij echtscheiding wèl, waarbij ik niet een oordeel bedoel uit te spreken.
Ik heb eigenlijk een vraag aan gescheiden mensen die ik nauwelijks durf te stellen, maar die toch regelmatig in mij opkomt. Maar hoe stel ik hem zonder dat ik mensen kwets of verdrietig of schuldig doe voelen... Ik ga het voorzichtig proberen...
Iemand gaf ergens anders al aan met het (inmiddels verbroken) huwelijk destijds niet helemaal, of helemaal niet Gods weg te zijn gegaan. Zijn er meer mensen die achteraf denken; de keuze voor mijn huwelijk was mijn eigen keuze en ik heb God daar niet of niet voldoende bij betrokken?
Dit is wel een heel persoonlijke vraag misschien...
GrZing |
Ja Zing, voor mij geldt dat wel...ik heb gekozen voor een man die niet kerkelijk was , juist anti in zijn opvoeding had meegekregen..en dan mis je toch een stuk. En juist door dat stuk (de basis) hebben we elkaar niet meer kunnen vinden toen het eenmaal stuk was... Ik ben in die tijd ook de weg kwijt geweest, maar heb de weg weer gevonden! En daarbij ook bewust de keuze gemaakt nooit meer op die manier een relatie aan te gaan.
groetjes, Marieke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 11:02
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | Een horloge met GPS? Is dat iets?
Snuf de Hond wil niet. Is te oud. Wij dachten eigenlijk aan Lassie. |
Lassie? loopt die nog wel te dartelen dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 30 mei 2010, 08:58
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de allereerste pagina van dit topic...... we houden precies hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met vijf !!!!! vriendinnen ysha217
martien579 dirkjan078 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 (onder voorbehoud) TAXI (z)onder voorbehoud hlcvb791 hans521 (onder voorbehoud)
zie je, het wordt een echte "meiden-picknick..... waar blijven de andere heren met aanmelden??
25 aanmeldingen, en 4 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!! leuk hoor!!
|
zeg ehhhhhhhh Hannah..voeg ik een man toe aan de lijst..mik jij 'm dr weer af
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op zondag 30 mei 2010, 08:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 22:05
|
|
|
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de allereerste pagina van dit topic...... we houden precies hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met vijf !!!!! vriendinnen ysha217
martien579 dirkjan071 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 (onder voorbehoud) hans521 (onder voorbehoud)
zie je, het wordt een echte "meiden-picknick..... waar blijven de andere heren met aanmelden??
. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:20
Onderwerp: liefde en opleidingsniveau
|
|
|
PIETER649 schreef: | Je mag van mij net zo allergisch reageren als je wilt... ik vind het allemaal helemaal fantastisch, echt waar!! Wat mij opvalt bij dit soort discussies is dat het vaak degenen met de lage opleiding zijn die zich aan dit relatiebreekpunt storen. Mensen die hierover al een dergelijke mening hebben zonder in de situatie te zitten, hebben meest een minderwaardigheidscomplex van hier tot tokio. Uiteraard heeft NIEMAND op cm hier last van !!!!
(tja, dat is n leugen, maar ik wens niet gestenigd te worden ) |
En toch heb ik wel in zo'n situatie gezeten, en ja dat is moeilijk! Maar wat doe je dan als je wel met die persoon verder wilt? Als houden van alles met de deken der liefde bedekt? Laat ik het er op houden dat het een wijze levensles was..
Marieke (die nooit de eerste steen zal gooien )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 18:16
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Kan het niet gewoon een combinatie van factoren zijn? We zoeken iemand die op meerdere niveau's (zo goed als) op dezelfde golflengte zit lijkt me... Dus ongeveer hetzelfde IQ, EQ, én levenservaring...als je het zo wilt noemen...ik denk dat het meer gaat om raakvlakken, en die heb je dus vaak als je op dezelfde manier in het leven staat. Ben het met Pieter eens dat ik liever niet met iemand samen zou zijn die een heel ander opleidingsniveau heeft, zodat we wel een beetje gelijkwaardig kunnen communiceren...maar toch denk ik dat je wel verder moet kijken dan je neus lang is...sowieso hoeft opleiding niet altijd iets te zeggen: ik ben zelf ook niet verder gekomen dan MBO, maar das niet omdat ik niet meer had gekund...(Foei Tess, tja) Maar daarbij komt ook nog eens dat ik er ook niet aan zou moeten denken om een relatie te hebben met iemand die nergens over praat! (heb k al es geprobeerd, geloof me geen succes)...dus denk dat alle factoren een beetje meespelen in het totaalplaatje...zeg ik nog steeds heel bescheiden |
ik blijf ook bescheiden Tess...maar kan me wederom in je verhaal vinden
Marieke (die er ook te weinig mee gedaan heeft )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 16:21
|
|
|
MARIO216 schreef: | Marieke, die even Apeldoorn moet bellen. |
Nou, als ze me een goeie masseur kunnen sturen?
Maarrrrrrrrrr tis klaar! bed staat in onderdelen op de eigenaar te wachten! Morgen de slaapkamer van onder tot boven maar even schoonmaken, want maandag kan ik w.s. mn bed ophalen
Marieke (die het gezegde 'zondagswerk is niet sterk' kent, maar even niet anders kan )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 14:26
|
|
|
HANNAH810 schreef: | schop onder je kont en aan de gang jij!!!! (en heb het hart niet me ooit nog eens na te praten, meissie!!) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 13:50
|
|
|
HANNAH810 schreef: | effies kijken of mario online is dan maar?? misschien staan er nog meer galante mannen klaar je te helpen??? |
volgens mij ben ik te eigenwijs ....of noem je dat zelfstandig..
daar gaat ik weeeeeeeer...
laters!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 13:46
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wil wel komen helpen, maar Mario die niet weet waar je woont. |
erg ver weg Mario, maar toch bedankt!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 13:45
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nee joh, matras in de auto, kom je lekker bij mij logeren! |
kan niet hannah, moet vandaag gebeuren..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 13:40
|
|
|
Kom even klagen...off topic dan
Mn waterbed moet uit elkaar, de matrassen zijn nu leeg en versleept naar andere kamer...maar ben nu al moe en mn rug en bekken zijn 't er niet mee eens
wie geeft me even een schop? zachtjes dan hoor , maar het moet af vanmiddag....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 12:12
Onderwerp: christen zijn en schuldgevoel
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Henk, je kunt het goed zeggen, maar dat wil niet zeggen dat je gelijk hebt. Je ontkent de problematiek en je verkleint het. Ik weet niet of je met deze bijdrage daar nu goed aan doet. |
Dus jij hebt gelijk Chat?
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op zaterdag 29 mei 2010, 12:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 12:10
Onderwerp: christen zijn en schuldgevoel
|
|
|
HANNAH810 schreef: | problematiek????[ |
idd Hannah
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op zaterdag 29 mei 2010, 12:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 09:30
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik wens u allen één goedenacht |
En ik wens u allen één heeeele goede morgen!!
Marieke (die zich afvraagt of de zon nu alweer op vakantie is )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 09:23
|
|
|
PIETER649 schreef: | Ik lees veel reacties in de trant van: het maakt toch niet uit want levenservaring en EQ blablabla.... Je mag van mij bagatelliseren tot je een ons weegt, maar daarmee vlak je dit probleem niet uit. Want jij mag het dan geen probleem vinden, als de ander in de relatie dat nou toevallig wel een probleem vind, heb je er wel mee te maken.
Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken om met een vrouw te leven die zo dom is als het achtereind van een varken. Maar ook niet met een vrouw die bijvoorbeeld kernfysicus is....
Want geef toe, iedereen wil op of rond het eigen niveau communiceren met partner en bijvoorbeeld ook vrienden. |
Meestal blablabla ik niet Pieter , maar in de titel van dit topic staat opleidingsniveau....misschien is dat dan niet de juiste benaming? Misschien moet er staan liefde en communicatieniveau?
iwat ik bedoelde was dat opleidingsniveau niet veel hoeft te zeggen over communicatieniveau..dus als je in een profiel bijv. middelbare school ziet staan wil dat niet zeggen dat dat niveau in alle aspecten van toepassing is. Er zijn nl. veel mensen die om wat voor reden dan ook niet doorgeleerd hebben. En de optie 'middelbare school maar ik ben veel slimmer,alleen de kans niet gehad, wilde toen niet, of andere reden' ben ik nog niet tegengekomen bij het invullen van mn profiel Vandaar dat ik een beetje allergisch (of naar jouw bewoording blablabla)reageer op dit topic!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 09:13
|
|
|
GERALD265 schreef: | Misschien als je me komt halen. 'k Heb geen auto! |
Je wilt dus wel komen maar zoekt nog een TAXI Gerald? Even een oproepje plaatsen in dit topic..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 19:53
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hahahahahaha ik kom niet meer bij...... de eerste is wel een leukertje hoor, maar ehm, is niet zo groot he? de ander is wel een forse kikker, maar ehhhhh........ nee, hannah.. |
zn trompet is niet naar verhouding bedoel je Hannah?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 19:50
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Zoiets?
Hijs wel een beutje groot!
En eigenlijk ook geen kikker, maar zou zo je prins kunnen zijn |
je meent het!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 19:44
|
|
|
[quote=TESSYBEAR731]Ik zal morgen vast beginnen met verzamelen, kun je kiezen
toch maar eens proberen Hannah? heb vorige week voor het eerst kikkerbillen geproefd..enne...tis aan te raden!
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op vrijdag 28 mei 2010, 19:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 19:37
Onderwerp: Té tolerant?
|
|
|
HENK710 schreef: | Laat dit nu gewoon zijn wat ook vanuit de verbondstheologie 100% te beamen is, Chatuliem, zoals door meerderen hier op Cm de afgelopen tijd dus al is aangegeven. En dat wordt niet enkel theologisch zo gezien, maar ook werkelijk beleefd door velen. Jammer dat je dan de verbondsleer direct blijft afschilderen als enkel een theologisch stuk. Want het is werkelijk veel meer! Zolang je deze gedachten van anderen niet wilt accepteren, zal het inderdaad een herhaling van zetten blijven als jij steeds meent te moeten meedelen dat verbondstheologie onbijbels is en ook nog eens enkel een theologisch leerstuk. Mensen die anders denken dan jou zijn niet meteen enkel theoretisch bezig...dat zijn ook mensen die vanuit God proberen te leven, net als jij! |
Amen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 19:35
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | MARIEKE897 SCHREEF:
Dan zijn we samen bescheiden, marieke |
stiekum had ik niet anders verwacht Tess!
|
|
Naar boven |
|
|